Ajax Netwerk
donderdag 22 juni 2017 - 20:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Martin Jol [deel 6]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 148 pagina's: « 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 148 »

HR

ernie09
Vedette

Uit: Uithoorn
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 20 juni 2002

quote:HR
Swampman schreef:

Ja en de wissel van Enoh onbegrijpelijk. Een van de beste mensen bij Ajax en dan kom je aanzetten met Eriksen. Heeft nog geen pepernoot geraakt dit seizoen.
HR
Enoh komt terug van een blessure en met 11 tegen 10 zou er meer ruimte moeten komen voor een voetballer als Eriksen. Die keuze is dus wel te begrijpen. Uiteraard kan dat na de 1-1 de prullenbak in, maar ik snap dat die gemaakt is.
HR
HR

Schip ahoy
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Douglas Franco Teixeira
Reg.: 1 november 2008

Genoeg tijd voor een 1-2. Kiev was echt rijp voor de sloop voor de 1-1.
HR
HR

martijndepro
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: -
Reg.: 18 november 2008

Zo, welgeteld 9 minuten een voorsprong kunnen behouden tegen 10 man, ze gaan erop vooruit. Hoelang was het ook alweer tegen Anderlecht?

Jongens, dit is toch hopeloos? Waarom wisselen als het goed gaat? Het is niet verplicht of zo hoor...Dat hinken op 2 gedachten in het team, ik word er ZO moe van.
HR
HR

Tijger
Icoon

Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002

Schip ahoy schreef:

Genoeg tijd voor een 1-2. Kiev was echt rijp voor de sloop voor de 1-1.
HR
Helaas...

Jol heeft mijnsinziens goed gewisseld, de jongen die dreigden geschorst te worden eraf. Kansen zat op de 1-2 en dat ligt niet aan Jol, de invallers deden het ook niet slecht.
HR
HR
Achteraf zonde. Toch al met al een goed resultaat!
HR
HR

WINGER
Basisspeler

Uit: Doetinchem
Reg.: 12 januari 2000

Enoh is net weer terug. Heeft weinig kunnen trainen en daardoor waarschijnlijk niet fit genoeg om hele wedstrijd te spelen.
Anita stond met geel op scherp. Zijn wissel was te begrijpen. Het is alleen jammer dat we geen fatsoenlijke linksback hebben. Laat Jol daar maar eens iets aan doen.
HR
HR

Bileam
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 4 februari 2006

Swampman schreef:
Ja en de wissel van Enoh onbegrijpelijk. Een van de beste mensen bij Ajax en dan kom je aanzetten met Eriksen. Heeft nog geen pepernoot geraakt dit seizoen.
HR
Kom nou, volgende week spelen we weer tegen Kiev. Dan spaar je zo'n speler.
HR
HR

Rijkaard
International

Reg.: 13 juni 2001

Nee hier moet je niet tevreden mee zijn. Ajax heeft europees laten zien de afgelopen jaren gewoon niet goed met zulke situaties om te gaan. Dit was echt gewoon een wedstrijd waar een typische links/rechtsbuiten goed tot zijn recht kwam veld breed houden bij bal bezit lekker rondtikken nee ze stonden met zijn 5en op randje 16 te wachten waardoor het voor kiev lekker gewoon naar voren rossen werd en hopen op een foutje van ajax en die kans ging er meteen in.
HR
HR

martijndepro
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 18 november 2008

RbN schreef:

Achteraf zonde. Toch al met al een goed resultaat!
HR
Nee, vind ik niet. Kiev is 20 minuten beter geweest, voor de rest had Ajax de wedstrijd onder controle. Al met al bleek Kiev dus helemaal niet zo sterk als wij dachten. Dan is dit een geweldige gemiste kans. In mijn ogen dus een kutresultaat, want je had de return een formaliteit kunnen maken.

Ik snap de wissels ook niet. Anita eraf voor Sulejmani, oké, maar de achterhoede is momenteel zo instabiel dat ik het niet erg had gevonden om met 4 verdedigers te blijven staan: het gaat hier wel om CL kwalificatie. Enoh eruit was ook geen goeie beslissing, hij speelde een uitstekende wedstrijd. Jol creëerde een overkill aan aanvallers, dat werkt gewoon niet.

Gewoon kut!
HR
HR

T-Bag
Icoon

Uit: valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Vooraf zou ik met 1-1 tevreden zijn geweest ,maar voor de zoveelste x moet ik weer zeggen;

Jammer....wordt daar onderhand zo moe van om dat telkens weer te moeten concluderen. Moedeloos wordt je ervan..

Hopelijk volgende week een x niet jammer B)
HR
HR

Teaser
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

Pisbakkenwedstrijd en uitvoering. Voor de verandering een keer een niet in eens genomen vrije trap maar voor de rest? treurnis en ergernis. Deze wedstrijden hadden ze daar al kunnen beslissen en alvst hun centen kunnen tellen maar weer een uitvoering om van te janken. Slappe schotjes op doel waarmee je een pupillenkeeper nog niet verrast. Puike keeper overigens van 17 jaar...

Zou bijna denken dat dit de taktiek is, niet te ver weglopen en binnen trekken maar kijken of je op een gelijk spelletje kan blijven hangen...

Jol schud ze eens wakker man...
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

martijndepro schreef:

Nee, vind ik niet. Kiev is 20 minuten beter geweest, voor de rest had Ajax de wedstrijd onder controle. Al met al bleek Kiev dus helemaal niet zo sterk als wij dachten. Dan is dit een geweldige gemiste kans. In mijn ogen dus een kutresultaat, want je had de return een formaliteit kunnen maken.

Ik snap de wissels ook niet. Anita eraf voor Sulejmani, oké, maar de achterhoede is momenteel zo instabiel dat ik het niet erg had gevonden om met 4 verdedigers te blijven staan: het gaat hier wel om CL kwalificatie. Enoh eruit was ook geen goeie beslissing, hij speelde een uitstekende wedstrijd. Jol creëerde een overkill aan aanvallers, dat werkt gewoon niet.

Gewoon kut!
HR
Dat is het nadeel van de wedstrijd 'onder controle' hebben zonder balbezit. Kiev viel ook gewoon aan in balbezit waardoor ajax ruimte kreeg om te counteren, daar kwamen ook alle kansen uit voort. Toen kiev rood kreeg was dat eigenlijk de doodsteek voor ajax want toen zakte kiev in en moest ajax zelf het spel maken. En ja, dat kunnen ze niet.
Als kiev slim is (en ik denk dat ze dat zijn) gaan ze volgende week in de arena vanaf minuut 1 counteren met 11 man, dan is ajax kansloos.
HR
HR

Teaser
Icoon

Van de film schreef:

Toen kiev rood kreeg was dat eigenlijk de doodsteek voor ajax want toen zakte kiev in en moest ajax zelf het spel maken. En ja, dat kunnen ze niet.
HR
Kom nou toch, toen kwamen de meeste en grootste kansen...
HRHR
HR
Tegen 10 man zag je helemaal goed dat er totaal geen combinatievoetbal in dit team zit, echt zo dom gevoetbald na de rode kaart.
HR
HR

Rijkaard
International

Reg.: 13 juni 2001

Ajax gaf kiev ook alle gelegenheid om eruit te komen. Er liepen gewoon teveel aanvallers in het veld op een gegeven moment die allemaal randje 16 gaan staan. Er was geen ruimte meer om op te spelen je zag de zeeuw vaak met de bal maar die wist niet wat hij moest doen. Sulejmani gaat te snel naar het centrum de jong gaat al snel naast suarez en mounir staan dan is het makkelijk verdedigen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Teaser schreef:

Kom nou toch, toen kwamen de meeste en grootste kansen...
HR
Que? In de eerste helft had suarez een levensgrote kans, als hij die afgeeft is het 0-1. De jong had nog een grote kans bij 11 tegen 11. met 10 tegen 11 heeft suarez nog een kans verprutst maar verder kwam ajax niet verder dan wat 'vervaarlijke' afstandsschotjes.
HR
HR

wat zeg je nu?
Idool

Reg.: 19 april 2006

Van de film schreef:
Als kiev slim is (en ik denk dat ze dat zijn) gaan ze volgende week in de arena vanaf minuut 1 counteren met 11 man, dan is ajax kansloos.
HR
Maar Ajax gaat dat ook doen, draak van een wedstrijd en 50/50.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004

Van de film schreef:

(...)

Dat is het nadeel van de wedstrijd 'onder controle' hebben zonder balbezit. Kiev viel ook gewoon aan in balbezit waardoor ajax ruimte kreeg om te counteren, daar kwamen ook alle kansen uit voort. Toen kiev rood kreeg was dat eigenlijk de doodsteek voor ajax want toen zakte kiev in en moest ajax zelf het spel maken. En ja, dat kunnen ze niet.
HR
Inderdaad. Voor dit Ajax was 0-0 een veel betere uitslag geweest. Met een 1-1 kunnen ze mentaal niet om in de ArenA. Ze zullen gaan twijfelen. De helft zal denken 'laat ze maar komen want ze moeten scoren' en de andere helft zal denken 'laten we het heft zelf in handen nemen want dat hoort zo thuis'. De ruimtes zullen veel te groot worden en Kiev zal er wel eentje inprikken en het daarna op de counter simpel uitspelen. Ajax blijft gewoon in hetzelfde bedje ziek. Wanneer gaan ze het toch eens leren om een wedstrijd die je in de knip hebt helemaal naar zich toe te trekken? Wanneer gaan die kinderachtige foutjes er eens uit?
HR
HR

Teaser
Icoon

fluwelen linker schreef:

Wanneer gaan die kinderachtige foutjes er eens uit?
HR
Ik wil meer jeugd zien... ;) truste....
HR
HR

Linkshalf
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 21 mei 2006

Teaser schreef:

(...)

Ik wil meer jeugd zien... ;) truste....
HR
Ik wil juist meer positiespel zien. Dit seizoen nog, alsjeblieft, Martin? Slaap lekker. :B
HR
HR

Quido
Regelmatige invaller

Reg.: 10 juli 2003

martijndepro schreef:

(...)

HR
Normaal wordt hier gezeken omdat ie te veel verdedigend ingestelde spelers opstelt, en nu wisselt ie eens met lef en bravoure - om te voetballen dus - en is het ook niet goed.

Overigens kan er wel gewoon gevoetbald worden met de spelers die er op het laatst instonden. Er moet dan alleen wel voldoende beweging zijn, zowel naar de bal toe als van de bal af. Maar daar schijnt men weinig zin in te hebben, waardoor het baltempo ontzettend laag ligt en het spel erg statisch wordt.

[Dit bericht is veranderd door Quido (op 17 augustus 2010 23:28:58).]
HR
HR
Het goede nieuws is dat dit een goed resultaat is, we hebben het gehele tijd over 10 man, maar je speelt een wedstrijd over 90 minuten en niet een half uur. Zeker vooraf had ik getekent voor een gelijkspelletje. Nog meer goed nieuws is dat het elftal redelijk staat, ondanks de bijzonder slechte voorbereiding. Met 0-0 zijn we thuis door! En de startopstelling was prima.

Minpunten.. je moet Emanuelson wisselen en niet Anita of Enoh en als je dat doet wissel je ze voor dezelfde spelers. Je moet overwicht behouden tegen 10 man. Sulejmani voor Anita zorgde voor ontzettend veel onrust, gezoek. Eriksen voor Enoh, haal je de laatste 'strijder' uit je elftal. Kiev kon aan voetballen toe komen, waardoor Ajax automatisch minder de bal heeft en dus minder aan voetballen toe kan komen. Beginnersfoutjes deze wissels, maar ben nooit tevreden geweest over het wisselbeleid van Jol.

Maar het resultaat an sich ben ik tevreden mee, 1-1 uit, we zijn het betere elftal. Zij moeten komen en wij moeten ons niet gek laten maken. We hebben een goede kans.
HR
HR

Steff_master
Regelmatige invaller

Reg.: 26 juli 2009

Schip ahoy schreef:

(...)

Ik zat eventjes te dubben of je nou eigenlijk vraagt om de standaard reply dat als je aanneemt dat mensen in de voetbalwereld geen fouten, verkeerde inschattingen en zootjes ervan maken simpelweg omdat het mensen in de voetbalwereld - en dus ervaringsdeskundigen - zijn, dat je 'kritisch denken' nog maar eens een keertje moet googelen, maar ik laat het er maar bij. Die poging is namelijk gedoemd om te stranden op het hoge simpelheidsgehalte dat je hier demonstreert. Wat zal Advocaat trouwens blij met jou geweest zijn zeg. Eindelijk iemand die zijn wissel van Robben voor Bosvelt respecteert voor wat het is: een wissel van iemand ter plaatse die weet hoe de vork in de steel zit.
HR
Hmmm ik trek eerder de uitspraken van een arrogante leek die meent kritische te moeten zijn bij elk klein dingetje in twijfel dan die van voetballers/trainers. Helemaal als het ook vrij logische is dat een oudere speler een jonge groep want kan bij brengen. Verder zal ik maar geen woorden meer aan jou vuil maken want je reageert overduidelijk nergens inhoudelijk op omdat je zo snel op je teentjes getrapt bent.

Gallery Play schreef:

Het goede nieuws is dat dit een goed resultaat is, we hebben het gehele tijd over 10 man, maar je speelt een wedstrijd over 90 minuten en niet een half uur. Zeker vooraf had ik getekent voor een gelijkspelletje. Nog meer goed nieuws is dat het elftal redelijk staat, ondanks de bijzonder slechte voorbereiding. Met 0-0 zijn we thuis door! En de startopstelling was prima.

Minpunten.. je moet Emanuelson wisselen en niet Anita of Enoh en als je dat doet wissel je ze voor dezelfde spelers. Je moet overwicht behouden tegen 10 man. Sulejmani voor Anita zorgde voor ontzettend veel onrust, gezoek. Eriksen voor Enoh, haal je de laatste 'strijder' uit je elftal. Kiev kon aan voetballen toe komen, waardoor Ajax automatisch minder de bal heeft en dus minder aan voetballen toe kan komen. Beginnersfoutjes deze wissels, maar ben nooit tevreden geweest over het wisselbeleid van Jol.

Maar het resultaat an sich ben ik tevreden mee, 1-1 uit, we zijn het betere elftal. Zij moeten komen en wij moeten ons niet gek laten maken. We hebben een goede kans.
HR
Het wisselen van Enoh die net terug komt van een blessure lijkt me niet zo gek, helemaal niet omdat het een spier blessure was ( weet ik niet meer) ? Anita was ook wel aan het solliciteren voor een 2de gele kaart en waarom zou je dat risico tegen 10 man nemen? Had alleen liever blind gezien dan Emanuelson.

Het spel was nog niet om over naar huis te schrijven maar los daarvan hadden we vaker moeten scoren en verdedigend stonden we weer lekker te slapen.

Verder zullen we thuis moeten winnen want wij krijgen zowiezo één tegen doelpunt of twee. De tegenstander is niet zo sterk maar wij zijn ook niet in goede doen.

[Dit bericht is veranderd door Steff_master (op 18 augustus 2010 01:15:50).]
HR
HR

rollermanskunk
Bankzitter

Reg.: 7 januari 2010

Achteraf praten is altijd makkelijk maar ik vond het een foute beslissing om Anita eruit te halen. Emanuelson is geen verdediger, dekt vaak verkeerd en ziet het gewoon niet. De 1-1 was een rugdekkingsfout van Emanuelson. Emanuelson is een aanvallende linkshalf die niet kan verdedigen. Als je al de onzekere Oleguer in je verdediging hebt staan moet je niet nog meer onrust in je verdediging gaan halen. Anita had dan wel geel maar zorgde wel steeds voor de juiste rugdekking en corrigeerde vaak de fouten van anderen. De prutsende Oleguer en matige Vertonghen (ondanks zijn goal) konden met een man meer maar niet de onrust uit hun spel krijgen.

De verdediging is zorgwekkend :\(
HR
HR

Steff_master
Regelmatige invaller

Reg.: 26 juli 2009

Quido schreef:

(...)
Normaal wordt hier gezeken omdat ie te veel verdedigend ingestelde spelers opstelt, en nu wisselt ie eens met lef en bravoure - om te voetballen dus - en is het ook niet goed.

Overigens kan er wel gewoon gevoetbald worden met de spelers die er op het laatst instonden. Er moet dan alleen wel voldoende beweging zijn, zowel naar de bal toe als van de bal af. Maar daar schijnt men weinig zin in te hebben, waardoor het baltempo ontzettend laag ligt en het spel erg statisch wordt.
HR
Ik heb me op aanraden van iemand in het begrip kritische denken verdiept en volgens mij is dit daar het school voorbeeld van.

Verder kon ik me goed in de wissels vinden zoals hiervoor aangegeven maar Jol moet de ploeg weer scherper krijgen. Het spel daar kon ik vorig jaar mee leven maar daar wil ik nu langzamerhand ook wat verbetering inzien.

[Dit bericht is veranderd door Steff_master (op 18 augustus 2010 01:19:07).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 148 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Martin Jol [deel 6]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.