| Poster | | Topic: Adrie Koster |  |
|
vogeldorp Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 656 Reg.: 8 november 2005 | Ja, ik ben het met je eens! Maar MvG niet helemaal... die heeft het over een grote naam. Over dat het beste niet goed genoeg is... Waarom Koster geen vertrouwen geven en inderdaad zeggen dat als hij goed presteert hij natuurlijk blijft?
nb van Gaal won als interim de CL !!!
|
|
|
Abu Geselecteerd voor Oranje
Vak: 404 Posts: 1224 Reg.: 6 december 2005 |
quote: --------------- Stekelenburg ----------------
------------- Stam ---- Vermaelen -----------
- Heitinga ----------------------- Emanuelson
------------------ Maduro -------------------
------- Gabri -------------- Davids ---------
---------------------------------------------
------------------ Suarez -------------------
-------- Huntelaar -------- Luque -----------
Dit is inderdaad het beste elftal wat we momenteel kunnen opstellen, met de meest logische veldbezetting. Ik vind Heitinga op dit moment de beste CV die we hebben, dus die zou ik ook zeker centraal opstellen. Zeker als er weer wat geblesseerden terugkomen heb je ook redelijk wat concurentie/afwisseling:
Steek - Gentenaar
Ogararu - Gabri, Anita, Colin
Stam - vd Wiel, Colin
Heitinga - Vermealen, Vertonghen
Emanuelson - Vertonghen, Schilder
Maduro - Vertonghen
Gabri - Donald, Delorge, Rommedahl
Davids - Schilder, Sarpong, J.A. van der Heijden
Suarez - Kennedy, Manucharyan, Siem de Jong
Huntelaar - Suarez, Urzaiz
Luque - Leonardo, Suarez
Voor de lange termijn zou ik toch willen streven naar meer creativiteit op het middenveld. Maar ik geloof dat ik al vakaerr heb aangegeven 
|
|
|
sjaakpiraat Lid 2de elftal
Uit: Javastraat Vak: 428 Posts: 438 Reg.: 22 oktober 2006 | Hoop dat adrie de jeugd ook een eerlijke kans gaat geven!
|
|
|
Sultan Idool
Uit: Geldrop Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4742 Uploads: 16 Reg.: 16 maart 2001 |
quote: vogeldorp schreef:
nb van Gaal won als interim de CL !!!
In 95 was van Gaal al lang geen interim meer hoor. Hij stapte in 91 in toen Beenhakker plots naar Real vertrok..
|
|
|
Beer ze anus Geselecteerd voor Oranje
Uit: Castricum Vak: 426 Posts: 1033 Reg.: 27 januari 2006 | We moeten Adri niet bij voorbaat afschrijven, omdat hij geen 'Barcelona' heb getraind of heeft gescoord tijdens de Ek finale '88.
Ik weet niet nog goed ten ten cate kwam. iedereen inclusief mijzelf was enthousiast hij had de Cl gewonnen met Barcelona en deed daar zelfs het meeste werk!!. De sterren liepen met hem weg, geweldig voor ons Ajax. Sinds jaren kwamen er grote namen/van grote clubs als: Gabri, Stam en Davids
Eigen talent liep er ook rond als Sneijder Heitinga Babel. het leek allemaal zo mooi, de 5 jaren plannen klonken veel belovend en het leek allemaal zo mooi.
Ik kan me nog herrinren dat Snor het maar niks vond. 'Overal maakt hij ruzie, en gaat hij weg met problemen' achteraf heeft Snor hier wel ergens gelijk gehad, met opgeheven hoofd vertrekken is er niet bij!
We weten allemaal hoe het onder henkie is gegaan. Goede wedstrijden werden afgewisseld met slechte wedstrijden, De CL werd tot 2 keer toe gehaald, het Uefa cup seisoen kende eveneens weinig successen. de Johan fruitschaal werd gewonnen en we wonnen de beker door teams als Rkc en Willem2 te verslaan. Kampioen werden we nog bijna omdat Psv liep te kloten, maar als het er op aankwam liet de ploeg van henk zich nooit zien!
Ik denk niet dat Adrie de nieuwe coach zal zijn, maar mischien is het beter iemand te beroordelen als mens en op zijn kunnen, dan alleen maar naar namen en geschiedenis kijken. 'Geschiedenisjournalastiek'
Ik moet zelf bekennne dat ik het ook in Ten cate zag door de resultaten en wat hij had bereikt, echter had ik geen idee dat hij ook zo opvliegend kon zijn en dat hij met spelers als Collin aankwam zetten heb ik ook nooit begrepen
Koeman, Ten Cate enz enz, Allemaal 'veel bereikt' maar geen personen om een club als Ajax te leiden
[Dit bericht is veranderd door Beer ze anus (op 12 oktober 2007 19:26:10).]
|
|
|
Rasmussen Regelmatige invaller
Uit: Brunssum Vak: - Posts: 637 Reg.: 25 augustus 2005 |
quote: sjaakpiraat schreef:
Hoop dat adrie de jeugd ook een eerlijke kans gaat geven!
Ik hoop dat hij het meeste rendement uit de ploeg haalt, want ik denk niet dat Anita, Sarpong het niveau aankunnen.
Verder denk ik dat hij misschien wel van het 4-3-3 af moet en dus zou ik met de volgende 11 beginnen:
| vd Wiel | Stam | Vermaelen | Vertonghen |
Stam ligt er toch wel om de paar wedstrijden een paar keer eruit dan kan je vd wiel naar het centrum plaatsen en Ogararu rechtsback plaatsen. En volgens komt Leo binnenkort ook weer trug dus kunnen we daar misschien van gaan genieten 
|
|
|
Denridderkerk Jeugdspeler
Uit: Rotterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 57 Reg.: 9 mei 2003 | Koeman is gvd wel de laatste die met Ajax de kwartfinale van de cl heeft berijkt. En ik was er bij toen deze man Ajax voor het laatst de titel bezorgde. Het is toch erg dat HIJ dat is geweest. 
|
|
|
AJAXJOOD187 Lid 2de elftal
Uit: Vlaardingen Vak: 420 Posts: 370 Reg.: 30 december 2005 | Adrie Koster is vandaag te gast bij Holland Sport om 20.30 uur op Ned 2.
Ben benieuwd wat hij te melden heeft.
[Dit bericht is veranderd door AJAXJOOD187 (op 15 oktober 2007 11:02:14).]
|
|
| Pool: 3232e | MotM: - | Battle-rating: 1.464,7 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
jaap12 International
Vak: - Posts: 1474 Reg.: 11 juni 2004 | Ja, ben ik ook benieuwd naar. En ik ben ook benieuwd of hij Colin en Delorge idd gaat vervangen voor jeugdspelers waar hij de kwaliteiten van kent, daar hoop ik erg op. Lijkt me namelijk dat hij wel met betere gewerkt heeft.
|
|
|
Adriano Vedette Winnaar Bekerklassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Vlaardingen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2854 Reg.: 16 juli 2002 | Het is dus zeker dat we 4-3-3 blijven spelen onder Koster. Hij maakte zojuist bekend bij Holland Sport dat hij de voorkeur geeft aan 4-3-3 en dat Ajax daar de spelers voor heeft.
Ik ben het wel met hem eens dat als Leonardo terug is dat je goed 4-3-3 kan spelen.
|
|
|
Van de film Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 8067 Reg.: 30 november 2003 | Fijn, hopen dat hij dat dan ook doet tegen psv, feyenoord en az.
|
|
|
contract of the century Idool Chat Operator
Uit: Amsterdam Vak: 411 Posts: 4072 Reg.: 17 maart 2003 |
quote: Adriano schreef:
Ik ben het wel met hem eens dat als Leonardo terug is dat je goed 4-3-3 kan spelen.
Kan hij nu ook al. Rommedahl wordt dan wel verketterd, het is wel een echte buitenspeler. Voor Kennedy geldt in principe hetzelfde. Het vervelende aan beide spelers is dat zij beiden juist de kwaliteiten ontberen die de ander wel heeft. Leonardo is echter verreweg de minste buitenspeler van hen drieën; hij heeft echter zulke kwaliteiten dat dit à la Van Persie in Oranje niet uitmaakt.
|
|
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5457 Reg.: 1 september 2004 |
quote: Adriano schreef:
Het is dus zeker dat we 4-3-3 blijven spelen onder Koster. Hij maakte zojuist bekend bij Holland Sport dat hij de voorkeur geeft aan 4-3-3 en dat Ajax daar de spelers voor heeft.
Da's dan toch al een hele opluchting en verbetering. Way to go, Adrie!!!
|
|
|
MichaelAjaxFan Veelbelovend talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 279 Reg.: 17 september 2004 | Hij maakte een nerveuze indruk op me bij Holland Sport. Ook kwam hij niet al te zelfverzekerd en intelligent over vind ik. Jammer dat hij Wilfried de Jong's opmerking over zijn haar niet counterde, want zo moeilijk was dat toch niet...
Wel in ieder geval enkele duidelijke uitspraken die van visie getuigen. Als coach heeft hij het tot nu toe niet slecht gedaan, maar ik ben erg benieuwd hoe hij het bij Ajax ervan af gaat brengen (ook wat omgang met jongens als Gabri betreft, die eigenlijk grotendeels toch voor Ten Cate naar Ajax gekomen zijn).
Een groot voordeel vind ik in ieder geval dat er weinig druk op hem staat; hij kent zijn positie en was daar net ook wel duidelijk in. Ik ben benieuwd!
|
|
|
Koosie Vedette
Uit: Assen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2554 Reg.: 11 augustus 2000 | Ik kan me zijn nervositeit goed voorstellen. Dit had hij eigenlijk niet verwacht. Ik denk wel dat hij een goede coach is en kan worden omdat hij op mij juist niet dom overkwam en rustig. Misschien zo'n 'toevallige juiste man op de juiste plaats'?
|
|
|
Olaf L Bankzitter
Vak: - Posts: 551 Reg.: 28 juli 2006 |
quote: Koosie schreef:
Ik kan me zijn nervositeit goed voorstellen. Dit had hij eigenlijk niet verwacht. Ik denk wel dat hij een goede coach is en kan worden omdat hij op mij juist niet dom overkwam en rustig. Misschien zo'n 'toevallige juiste man op de juiste plaats'?
vond hem ook wel rustig en welbespraakt. In ieder geval een sympathieke trainer. Ook wel eens prettig.
|
|
|
Starring Vedette
Uit: Amstelveen Vak: - Posts: 2053 Reg.: 11 november 2001 | Mensen die in het verleden met Adrie samenwerkte gaven aan dat hij juist (soms) té sympathiek is. Als dat maar goed gaat. Belangrijk is hoe de selectie de komende tijd zal reageren op een totaal andere persoonlijkheid voor de groep. Ik gun hem iig het beste.
|
|
|
Zuur Vedette
Uit: Brabant Vak: 413 Posts: 2245 Reg.: 31 mei 2003 | Ik vond hem niet nerveus overkomen. Zo is hij gewoon, een rustige en bescheiden man.
Ja ik weet het, het is even wennen na die blaaskaak.
[Dit bericht is veranderd door Zuur (op 15 oktober 2007 23:32:17).]
|
|
|
Aias Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 164 Reg.: 11 oktober 2007 |
quote: contract of the century schreef:
(...)
Kan hij nu ook al. Rommedahl wordt dan wel verketterd, het is wel een echte buitenspeler. Voor Kennedy geldt in principe hetzelfde. Het vervelende aan beide spelers is dat zij beiden juist de kwaliteiten ontberen die de ander wel heeft. Leonardo is echter verreweg de minste buitenspeler van hen drieën; hij heeft echter zulke kwaliteiten dat dit à la Van Persie in Oranje niet uitmaakt.
Ik vind het juist andersom: Leonardo is de beste buitenspeler, Kennedy een middenvelder en Rommedahl een hardloper.
Je moet aan de grote tradities van buitenspelers denken die op techniek een mannetje voorbij gaan, niet mensen die heel hard rennen en in paniek raken als ze dan een bal moeten voorgeven.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
mijnclub International
Vak: 420 Posts: 1370 Reg.: 7 november 2003 |
quote: Zuur schreef:
Ik vond hem niet nerveus overkomen. Zo is hij gewoon, een rustige en bescheiden man.
Ja ik weet het, het is even wennen na die blaaskaak.
Precies, en dat kan deze groep denk goed gebruiken, Rust..
Met een goede voetbal visie.(dat hoop ik dan maar)
|
|
|
os45 Veelbelovend talent
Uit: Tilburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 282 Reg.: 9 juli 2007 | We kunnen er een hele psychologische analyse op loslaten na zijn optreden bij HS gisteren, maar waarom?
Hij is 'normaal', daar ben ik al gelukkig mee. Gewoon een sympathieke gast, die zijn sporen heus wel heeft verdiend.
Hij liet zich niet leiden tot rare uitspraken, maar bleef gewoon kalm en relaxed helden en duidelijk antwoorden geven op de vragen.
Denkt in de Ajax-stijl en dat zullen velen wel toejuichen neem ik aan. Maar goed, Ajax is geen RKC, dus het is en blijft afwachten wat hij kan brengen.
Mocht ie het flikken (kampioen) worden, dan hebben we er een eeuwige cult-held bij.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
koning Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam Posts: 759 Reg.: 23 april 2001 | Wat ik mooi vond om te zien was dat hij bescheiden en vriendelijk overkwam, maar zodra er voetbalvragen kwamen, zag je dat hij scherper werd en heel duidelijk was in zijn antwoorden. Zoals bijvoorbeeld het 4-3-3 antwoord.
En: Geen kwaad woord over de voorganger, ontweek die vragen toch vrij eenvoudig. Ik was iig erg positief na gisteren.
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 20728 Reg.: 5 juni 2001 | Hij trapte toen hij bij RKC vertrok ook neit na, hoewel daar alle reden toe was. Goed om een nuchtere vent die na blijft denken voor de groep te hebben in plaats van een blaaskaak met een kort lontje.
|
|
|
EmJay Regelmatige invaller
Uit: Alphen aan den Rijn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 656 Reg.: 5 april 2005 | Als er al sprake was van nervositeit (wat ik niet echt heb opgemerkt of ervaren) dan is dat sowieso niet zo gek.
Het was z'n eerste echte tv optreden als hoofdcoach van Ajax. Journalisten zijn er op gebrand om een scoupe te hebben of in ieder geval iets opzienbarends los te peuteren.
Hij liet zich er niet toe verleiden. Prima gedaan dus!
Dat-ie nog geen ervaring heeft op dit niveau zegt niet zoveel, daarvoor hoef ik maar één naam te noemen: Louis van Gaal. Nou hoor je mij niet zeggen dat Koster dezelfde capaciteiten heeft, maar wellicht worden we verrast.
Ook prettig om te horen: spelen met buitenspelers als je ze hebt. Niet spelen als je ze niet tot je beschikking hebt.
En vooral de opmerking: Pin me er niet op vast dat ik graag 4-3-3 speel.
Ik hoop dat ook supporters dat gehoord hebben, dat scheelt straks de nodige discussies mocht er een keer worden afgeweken van 4-3-3.
Succes Adrie!
|
|
|
Daniëlla Administrator Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: 413 Posts: 5915 Reg.: 14 augustus 2001 |
quote: Peter schreef:
Hij trapte toen hij bij RKC vertrok ook neit na, hoewel daar alle reden toe was. Goed om een nuchtere vent die na blijft denken voor de groep te hebben in plaats van een blaaskaak met een kort lontje.
Hij lijkt me in alle opzichten een beschaafd persoon, doet me een beetje aan Danny Blind denken, rustig, voorkomend maar zodra het over technische dingen gaat, bevlogen.
Ik denk dat hij veel sympathie gewonnnen heeft, er zal niemand zijn die het hem niet gunt.
Vrolijke Koster past wel bij hem. 
|
|
|