Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Technische staf en bestuur
Adrie Koster
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 52 »

Poster
Topic: Adrie Koster 
shovelhead
Ballenjongen

Uit: zwartsluis
Vak: Teletekst Supporter
Reg.: 5 november 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 18:59:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Succes A3 en welk systeem je voetbalt intereseerd me geen reet.Als je me alles wint zonder al teveel tegen goals,en met mooi voetbal.
 Help mods!
Pool: 584eMotM: -Battle-rating: 1.490,2VoVo: -Opstelling: 4-4-2
LeTiss
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 19:07:11.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Castel di Sangro schreef:

ik wens Adrie iig veel succes bij deze!
Wat echter nog mooier is, Van Basten kan het komende seizoen een mooie spelersgroep bij elkaar scouten

Eindelijk Boateng en Bobson bij Ajax, ik kan niet wachten.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Bakkie Choco
Veelbelovend talent

Reg.: 8 juli 2007
Gepost op 9 oktober 2007 om 19:18:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
UvdP schreef:

Ik vind het wel grappig (is dat het goeie woord, eigenlijk wel helaas) dat mensen Koster nu al afmaken omdat het geen grote naam is.

Waarom is dat grappig?
1. Hij is slechts interim, uiterlijk tot het eind van het seizoen (dus minder lang als er eerder een geschikte coach is).
2. Het is onrealistisch dat Ten Cate maandag weggaat en dat dinsdag (bij wijze van spreken) Louis van Gaal of Co Adriaanse wordt aangesteld.

De grote trainers die geschikt zijn voor Ajax liggen allemaal al vast, grote buitenlandse trainers komen niet naar Ajax omdat ze met een te lage begroting en mindere selectie moeten werken, en dat voor een 'laag' salaris. Bovendien zal de helft van de Arena een buitenlander als coach niet pikken durf ik wel te zeggen.

Wat Adrie Koster betreft: Het is een goede coach, geen grote naam en zonder successen maar als interim hoeft dat volgens mij ook niet direct. Hij moet de jongere jongens beter maken (en het is bekend dat hij dat kan) en verder gewoon zorgen dat de spelers goed fit zijn en de poppetjes op de juiste plek staan. Omdat hij van binnen Ajax komt en de spelers dus wel zal kennen en hij daarnaast twee assistenten heeft die ze door en door kennen vertrouw ik hem dat wel toe.

Alles is beter dan nu in paniek een coach vast te leggen tot bijvoorbeeld eind volgend seizoen (want zoveel zekerheid zal een coach toch wel willen), ik noem even de naam van Danny Blind, geweldige speler en geweldige man maar als trainer vond ik hem toch iets minder (en dat is een understatement).

Mee eens. En van Gaal en Michels waren ook nog absoluut geen grootheden toen ze hoofdtrainer van Ajax werden.. Dus het zegt niks dat er nu geen grote man aan het roer staat.
 Help mods!
Pool: 446eMotM: -Battle-rating: 1.431,6VoVo: 1928e / - / 1699eOpstelling: 4-3-3
yiske
Jeugdspeler

Reg.: 27 januari 2006
Gepost op 9 oktober 2007 om 19:20:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind het jammer dat Henk ten Cate weg is, maar we moeten verder. Adrie Koster vind ik een keurige, aardige man. Ik hoop dat hij Ajax op de rails kan krijgen . Laten we maar met z'n allen achter hem gaan staan om te beginnen.
Klein vraagje: wie communiceert er nou met al die Spaanstalige jongens?

[Dit bericht is veranderd door yiske (op 9 oktober 2007 19:20:48).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
zlataninho
Regelmatige invaller

Vak: 410
Reg.: 21 maart 2004
Gepost op 9 oktober 2007 om 19:24:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

binnen ajax is koster de beste man.
dat koster nu interim trainer is vind ik beter dan dat er dalijk een paniek aankoop word gedaan.

Ik vind wel als koster het echt goed doet dat die dan voor volgend jaar ook trainer moet blijven
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Vossie
Idool

Uit: 015
Vak: 410
Reg.: 25 februari 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 19:32:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
yiske schreef:

Klein vraagje: wie communiceert er nou met al die Spaanstalige jongens?

Scherp, gelukkig zijn ze er een aantal Spaanstaligen, alleen zullen ze niet zijn.
De komst van Frank de Boer bij het elftal is nu misschien nog wel zinvoller.
 Help mods!
Pool: 3152eMotM: -Battle-rating: 1.449,3VoVo: 2458e / 1944e / 2264eOpstelling: 4-3-3
BramB
Jeugdspeler

Uit: Almere
Reg.: 11 juli 2006
Gepost op 9 oktober 2007 om 19:49:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Heitinga studeert toch ook Spaans? Die kan dus ook het een en ander vertalen.
 Help mods!
Pool: 5100eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
thomas1804
Talent

Reg.: 4 februari 2007
Gepost op 9 oktober 2007 om 20:20:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ik hoop dat koster het respect van spelers, fans maar ook het bestuur,
want de kwaliteit van de trainer was niet bij alle trainers het probleem(vb. blind, koeman, adriaanse)
maar het probleem met de vorige coaches waren de fans of het bestuur,
HTC hat geen kaas gegeten van het coaching vak, want als jij colin links back stelt dan heb je in mijn optiek geen verstand van voetbal(maar dat er zijde)

bij ajax moet vanaf nu geleerd worden om een coach de tijd te geven om aan een elftal te bouwen,
dus de doelstellingen moeten niet vanaf seizoen 1 hoog zijn,
de doelstellingen moeten groeien, net als zoals een elftal dat moet doen om goed te kunnen presteren
 Help mods!
Pool: 1603eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 655e / 1553e / 696eOpstelling: 4-3-3
Luis Alberto Suarez Gele kaart: waarschuwing
Basisspeler

Uit: Domburg
Vak: 428
Reg.: 17 november 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 20:26:47.         MSN:        Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Koster: Ajax moet kampioen worden
AMSTERDAM - Trainer Adrie Koster hoefde niet lang na te denken toen de clubleiding van Ajax hem benaderde om hoofdtrainer van de Amsterdamse club te worden. ,,Het lijkt me duidelijk dat ik dit een enorme uitdaging vind. Ik wil kampioen worden en de beker winnen.''

Koster heeft van technisch directeur Martin van Geel vernomen dat de kans groot is dat hij het seizoen als hoofdtrainer van Ajax afmaakt. ,,Maar ik kan me ook voorstellen ze misschien eerder de best mogelijke trainer voor Ajax vinden. Ik doe dan zonder problemen een stapje terug en ga met alle plezier weer bij het tweede elftal aan de slag.''

Koster die snap het !!
 Help mods!
Pool: 850eMotM: -Battle-rating: 1.484,1VoVo: 386e / 875e / 372eOpstelling: 4-3-3
A.F.C.A. Supporter
International

Reg.: 20 juli 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 20:34:41.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Luis Alberto Suarez schreef:

AMSTERDAM - Trainer Adrie Koster hoefde niet lang na te denken toen de clubleiding van Ajax hem benaderde om hoofdtrainer van de Amsterdamse club te worden. ,,Het lijkt me duidelijk dat ik dit een enorme uitdaging vind. Ik wil kampioen worden en de beker winnen.''

Koster heeft van technisch directeur Martin van Geel vernomen dat de kans groot is dat hij het seizoen als hoofdtrainer van Ajax afmaakt. ,,Maar ik kan me ook voorstellen ze misschien eerder de best mogelijke trainer voor Ajax vinden. Ik doe dan zonder problemen een stapje terug en ga met alle plezier weer bij het tweede elftal aan de slag.''

Koster die snap het !!

Als Koster gewoon Kampioen word, overtuigend speelt, en de beker wint, mag die van mij aanblijven hoor.

Maarja, misschien laat hij wel wat talent doorstromen, laten we het hopen.
 Help mods!
Pool: 3168eMotM: -Battle-rating: 1.491,0VoVo: 2022e / - / 2142eOpstelling: incompleet
Bakkie Choco
Veelbelovend talent

Reg.: 8 juli 2007
Gepost op 9 oktober 2007 om 20:47:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
A.F.C.A. Supporter schreef:

(...)

Als Koster gewoon Kampioen word, overtuigend speelt, en de beker wint, mag die van mij aanblijven hoor.

Maarja, misschien laat hij wel wat talent doorstromen, laten we het hopen.

Als het onder Koster beter gaat, wordt dat een vreselijk dilemma. Want hou je hem aan, en het gaat vervolgens slecht, dan krijg je het verwijt dat het dom is om hem op basis van nog geen jaar lang goed voetbal aan te stellen. Stel je een andere trainer aan en het gaat vervolgens slecht, krijg je het verwijt dat een trainerswisseling tactloos was omdat Adrie Koster het zo goed deed.
Ik denk trouwens dat Koster een veel te zacht karakter heeft voor de topsportwereld.. Als Ajaxtrainer krijg je met moeilijkere situaties te maken dan waar dan ook.
 Help mods!
Pool: 446eMotM: -Battle-rating: 1.431,6VoVo: 1928e / - / 1699eOpstelling: 4-3-3
Rasmussen
Regelmatige invaller

Uit: Brunssum
Reg.: 25 augustus 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 20:48:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Trainer Adrie Koster hoefde niet lang na te denken toen de clubleiding van Ajax hem benaderde om hoofdtrainer van de Amsterdamse club te worden.

"Het lijkt me duidelijk dat ik dit een enorme uitdaging vind. Ik wil kampioen worden en de beker winnen.''

Koster heeft van technisch directeur Martin van Geel vernomen dat de kans groot is dat hij het seizoen als hoofdtrainer van Ajax afmaakt. "Maar ik kan me ook voorstellen ze misschien eerder de best mogelijke trainer voor Ajax vinden. Ik doe dan zonder problemen een stapje terug en ga met alle plezier weer bij het tweede elftal aan de slag.''

Tenminste klare taal
 Help mods!
Pool: 22eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 660e / 1089e / 703eOpstelling: 4-2-4
ForzaGrandeIbracadabra
Vedette

Reg.: 29 december 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 20:59:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
A.F.C.A. Supporter schreef:

(...)

Zeker niet. Want met mate van rotheid binnen Ajax zoals die er nu is staat over maximaal 2 jaar weer een trainer buiten. Blind was er eerder al een slachtoffer van.*

En Adrie kun je er prima bij hebben, heeft vaak met opleidings-elftallen te maken gehad (zo kunnen we Excelsior en RKC wel noemen) en is een prima trainer voor het tweede. Zonde om zo'n vakman kwijt te raken, dus maak er geen definitieve aanstelling van.

* Overigens ook de reden waarom het zonde zou zijn nu al met mensen als Rijkaard en Van Basten te beginnen, maar je moet wat. Zoals het er nu aan toegaat bij Ajax slaagt geen 1 trainer, dus kun je die mensen beter bewaren tot we organisatorisch 'gezond' zijn.
 Help mods!
Pool: 325eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 350e / 801e / 365eOpstelling: 4-3-3
Johan Nahoj
Internationale topspeler
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:04:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit is voorlopig de beste optie maar ik heb niet zo'n hoge pet op van Koster. Om hem met beginnende Ajax-coaches te gaan vergelijken als Van Gaal en Michels is een misser omdat die twee heren als hoofdcoach debuteerde bij Ajax. Koster is al jaren coach en is werkelijk overal uitgekickt. Zijn resultaten zijn niet best: overal waar hij kwam ging het alleen maar slechter zover ik mij kan herinneren. Hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel omdat hij misschien ouder en wijzer geworden is.
 Help mods!
Pool: 45eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 516e / 1268e / 475eOpstelling: 4-3-3
retep1
Veelbelovend talent

Vak: 421
Reg.: 1 december 2006
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:05:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Altijd maar dat zoeken naar trainers , dit bestuur heeft laten zien daar geen fijne neus voor te hebben. Als ze vanuit de organisatie "de best mogelijke trainer " roepen houd ik mijn hart vast.

Dom om nu al te zeggen dat Koster interim is. Eerst even kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
 Help mods!
Pool: 5708eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
jebentmemaatje
Talent

Vak: 122
Reg.: 28 januari 2000
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:16:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Henkie weg en Arie komt.
Je kunt op je klompen aanvoelen dat dit de laatste klus voor Adrie Koster wordt binnen de organisatie Ajax.
Het 2e elftal zal hij niet meer trainen in de toekomst en een andere functie zit erniet meer in omdat de werkverhoudingen enorm verstoord zijn. Dit zal het senario worden als Adrie niet aan de hoge verwachtingen van Ajax voldoet. Wat hij nu doet komt eigenlijk neer op zelfmoord plegen.
Ik wens hem in ieder geval heel veel succes de komende tijd, want een ieder verdient een kans. Ook jij Adrie Koster.
Maak er wat moois van, want deze kans is eenmalig en krijg je nooit meer.
 Help mods!
Pool: 631eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 921e / 1275e / 782eOpstelling: 3-5-2
ForzaGrandeIbracadabra
Vedette

Gepost op 9 oktober 2007 om 21:16:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
retep1 schreef:

Altijd maar dat zoeken naar trainers , dit bestuur heeft laten zien daar geen fijne neus voor te hebben.
Zou het dan aan al die trainers liggen of aan andere dingen? Kun je zeggen aan 'het bestuur' of aan 'de td' maar die mensen hebben toch ook een trainer aangesteld die nu door Chelsea wordt opgehaald. Dus zowel de trainer die er blijkbaar best wat van kan als de leiding die een goede trainer aanstelde kunnen er best wat van. En toch gaat het iedere keer mis, de grote vraag is waar precies.
 Help mods!
Pool: 325eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 350e / 801e / 365eOpstelling: 4-3-3
levi sylvester
Talent

Uit: lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 16 januari 2007
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:19:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als het onder Koster alleen maar slechter word dan weten we zeker dat er tijdens de winterstop een nieuwe hoofdtrainer voor de groep komt te staan.
 Help mods!
Pool: 108eMotM: -Battle-rating: 1.469,3VoVo: 642e / 533e / 711eOpstelling: 4-3-3
afca mokum
Vedette

Uit: Gorinchem
Reg.: 15 augustus 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:25:39.     MSN: pm mag altijd      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik hoop voor de beste man dat ie voor zijn doen goed presteert, maar ik heb niet echt veel hoop gezien zijn verleden.

Toch bij deze; veel succes in dit slangenkuil Adrie.
 Help mods!
Pool: 1318eMotM: -Battle-rating: 1.485,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
retep1
Veelbelovend talent

Vak: 421
Reg.: 1 december 2006
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:26:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ForzaGrandeIbracadabra schreef:

(...)

Zou het dan aan al die trainers liggen of aan andere dingen? Kun je zeggen aan 'het bestuur' of aan 'de td' maar die mensen hebben toch ook een trainer aangesteld die nu door Chelsea wordt opgehaald. Dus zowel de trainer die er blijkbaar best wat van kan als de leiding die een goede trainer aanstelde kunnen er best wat van. En toch gaat het iedere keer mis, de grote vraag is waar precies.

Ik zou zeggen:"De constante factor"

Misschien ten overvloedde: Ik vond Ten Cate geen goede trainer
 Help mods!
Pool: 5708eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
vak429
Internationale topspeler

Uit: Purmerend
Vak: 429
Reg.: 16 november 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:29:00.     ICQ: 102103002  MSN: s.butterman@live.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

(...)

sorry die trainer kon er dus niks van. Gelukkig heb ik een grafhekel aan chelsea. Wens ze veel plezier. Ten Cate goed? pff
 Help mods!
Pool: 4132eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 891e / 949e / 936eOpstelling: incompleet
EdgarDavids
Vedette

Uit: het altijd mooie en gezellige Raalte
Reg.: 4 augustus 2001
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:35:48.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

(...)

Als je de laatste jaren in de ArenA zo ongeveer nog vaker van trainer dan van grasmat wisselt, kun je haast niet anders concluderen dat er structureel iets fout zit binnen de organisatie. Hopelijk neemt men nu eens grondig de tijd, wat mij betreft door een complete buitenstaander om de bestuurlijke organisatie van Ajax eens grondig door te lichten. Wellicht komen ze dan zaken tegen die structureel gewoon fout lopen, misschien al jaren lang. Zet die organisatie opnieuw neer, en laat Ajax alstjeblieft weer Ajax worden.
 Help mods!
Pool: 801eMotM: -Battle-rating: 1.378,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Prof. Joan Laporta
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 25 april 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:39:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik geloof niet in Koster. Puur op basis van gevoel.

Wel heb ik enorm respect voor hem dat hij dit gaat doen. Mocht het allemaal mislukken dan is toch zijn naam ook verbonden aan een debacle. Knap dus dat hij in het diepe springt.

Succes Adrie!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.486,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Johan Nahoj
Internationale topspeler
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 9 oktober 2007 om 21:43:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Prof. Joan Laporta schreef:

Ik geloof niet in Koster. Puur op basis van gevoel.

Wel heb ik enorm respect voor hem dat hij dit gaat doen. Mocht het allemaal mislukken dan is toch zijn naam ook verbonden aan een debacle. Knap dus dat hij in het diepe springt.

Succes Adrie!

Zal wel een fikse salarisverhoging bijzitten.
 Help mods!
Pool: 45eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 516e / 1268e / 475eOpstelling: 4-3-3
ForzaGrandeIbracadabra
Vedette

Gepost op 9 oktober 2007 om 21:46:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
vak429 schreef:

(...)

sorry die trainer kon er dus niks van. Gelukkig heb ik een grafhekel aan chelsea. Wens ze veel plezier. Ten Cate goed? pff

Ik deel de grafhekel, dat voorop. Maar met het geld dat zij kunnen uitgeven kunnen ze in principe iedereen op ieder moment krijgen die ze maar willen. En dan pikken ze uitgerekend 'gekke Henkie' van Ajax eruit. Kan-ie er dan echt he-le-maal niks van?

quote:
EdgarDavids schreef:

(...)

Als je de laatste jaren in de ArenA zo ongeveer nog vaker van trainer dan van grasmat wisselt, kun je haast niet anders concluderen dat er structureel iets fout zit binnen de organisatie. Hopelijk neemt men nu eens grondig de tijd, wat mij betreft door een complete buitenstaander om de bestuurlijke organisatie van Ajax eens grondig door te lichten. Wellicht komen ze dan zaken tegen die structureel gewoon fout lopen, misschien al jaren lang. Zet die organisatie opnieuw neer, en laat Ajax alstjeblieft weer Ajax worden.

Mijn idee, en je hebt gelijk. Maar wie geeft er opdracht of toestemming om het hele zooitje is van boven tot onder door te lichten? En wie zijn er naar alle waarschijnlijkheid verantwoordelijk voor in ieder geval de prestaties van de laatste 5 seizoenen?

Ik denk niet dat ene meneer Jaakke uit Bussum bij dit onderzoek gebaat is. En als we Keje Molenaar mogen geloven controleren ze zichzelf, dus hoe groot acht jij de kans dat dit gaat gebeuren? De termijn van Jaakke verloopt over een kleine 5 jaar. Totdantoe zitten we eraan vast, het is niet anders.
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk