Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Technische staf en bestuur
Adrie Koster
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 52 »

Poster
Topic: Adrie Koster 
Meersche Helden
Vedette

Uit: Zaandam
Vak: 117
Reg.: 2 mei 2004
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:06:29.         ICQ: 123456789  MSN: melvin_kef@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

Wat een onzin, Lederen Knikker. Er zijn genoeg bewezen trainers vrij. Maar dat zijn wel grotendeels enge buitenlanders met enge grote persoonlijkheden. Een greep: Capello, Lippi, Klinnsman, Del Bosque, the Spcial One, Bielsa.

Onhaalbaar vanwege de salariseisen.
 Help mods!
Pool: 1219eMotM: -Battle-rating: 1.452,0VoVo: 841e / 1363e / 691eOpstelling: 4-3-3
can-o
Idool

Uit: amsterdam
Vak: -
Reg.: 22 juli 2002
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:09:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het is nu aanjongens als Davids, Stam, Gabri en Heitinga om het Koster zo eenvoudig mogelijk te maken. En het is aan Koster om te accepteren dat niet hij maar die spelers de feitelijke dienst uitmaken.

Verder zou ik het fijn vinden als Koster dat bloempotkapsel in de ban doet.
 Help mods!
Pool: 3875eMotM: -Battle-rating: 1.475,2VoVo: -Opstelling: incompleet
Ulf_Kirsten
Idool

Reg.: 2 december 2002
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:09:39.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ja, dat zal Van Geel ook wel gedacht hebben. Waarom zou je het dan nog proberen?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Dr. Football
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Vak: 413
Reg.: 15 augustus 2000
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:10:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

Wat een onzin, Lederen Knikker. Er zijn genoeg bewezen trainers vrij. Maar dat zijn wel grotendeels enge buitenlanders met enge grote persoonlijkheden. Een greep: Capello, Lippi, Klinnsman, Del Bosque, the Spcial One, Bielsa.

Deze mannen zijn stuk voor stuk financieel niet haalbaar!
 Help mods!
Pool: 369eMotM: -Battle-rating: 1.481,8VoVo: 224e / 430e / 197eOpstelling: 4-3-3
Rasmussen
Regelmatige invaller

Uit: Brunssum
Reg.: 25 augustus 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:10:37.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik sta hier niet echt om te springen... Maarja we hebben geen keus
 Help mods!
Pool: 22eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 660e / 1089e / 703eOpstelling: 4-2-4
Lederen Knikker
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:11:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

Wanneer zijn dat soort trainers ooit naar Nederland gekomen, laat staan Ajax? De grootste buitenlandse trainers waren Jack Reynolds, Stefan Kovacs en Morton Olson bij Ajax volgens mij.

Dream on gozer. Die gasten komen echt niet naar een club in een mickey mouse league met een hoge belastingdruk, slecht weer en zonder Europees voetbal.
 Help mods!
Pool: 4483eMotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Babelindespits
International

Reg.: 4 februari 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:13:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Derk Johanssen schreef:

Ik vind een interim trainer zowel een logische als domme keus. Logisch, omdat er geen andere topcoaches zijn, die voldoende steun van het publiek zullen krijgen. Maar ook een domme keus. Toekomstige spelers willen altijd weten waar ze aan toe zijn, waar hun kansen liggen en dat soort dingen. Als Van Geel al tijdens dit seizoen opvolgers wil halen voor de vertrekkende Huntelaar, Heitinga, en de stoppende Stam, (mss Davids) en Urzaiz, dan moet Van Geel wel een verhaal klaar hebben. Spelers houden er niet van om te horen: "je gaat trainen onder een nieuwe man." Ze willen namen horen, ze willen weten waar ze aan toe zijn. Kortom: deze interimperiode kan voor Ajax op korte termijn wel gunstig zijn, maar op lange termijn gaat het vooral ten koste van het halen van goede spelers. Tenzij Van Geel natuurlijk al kan vertellen wie de nieuwe trainer wordt. Dan moet je dus denken aan trainers van wie het contract medio 2008 afloopt. Van Basten, Adriaanse, die namen schieten dan door mijn hoofd. Mar goed, we zullen zien.

Als speler weet je heel goed dat coaches komen en gaan... In dit geval zou ik als speler denken ze doen daar iig geen onverstandige dingen en dus zal een volgende coach ook geen idioot zijn.
 Help mods!
Pool: 3148eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Ulf_Kirsten
Idool

Gepost op 9 oktober 2007 om 16:14:06.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dr. Football schreef:

(...)

Deze mannen zijn stuk voor stuk financieel niet haalbaar!

Dat maak jij ervan. Hoeveel zou zo'n man willen? 3 miljoen? Het lijkt mij namelijk geen gewaagde stelling dat een ervaren toptrainer meer positieve invloed op het resultaat heeft dan Luque, Colin en Delorge bij elkaar.

quote:
Lederen Knikker schreef:

Wanneer zijn dat soort trainers ooit naar Nederland gekomen, laat staan Ajax? De grootste buitenlandse trainers waren Jack Reynolds, Stefan Kovacs en Morton Olson bij Ajax volgens mij.

Dream on gozer. Die gasten komen echt niet naar een club in een mickey mouse league met een hoge belastingdruk, slecht weer en zonder Europees voetbal.

Wat jij wil, maar dan moet je dus wel genoegen nemen met Martin Jol of Erwin Koeman.

Ik denk dat die namen vooral niet komen omdat AJAX niet eens op het idee komt om ze te benaderen. ZEKER in Italie is AJAX een enorm grote naam.

[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 9 oktober 2007 16:17:25).]
 Help mods!
meerzicht
Ballenjongen

Uit: elburg
Vak: 411
Reg.: 21 februari 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:17:22.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Naar ik net lees wordt Koster de interim trainer bij Ajax.
Ik wens hem en Spijkerman met Groenendijk veel succes en wijsheid toe
 Help mods!
Pool: 60eMotM: -Battle-rating: 1.491,3VoVo: 2512e / 1943e / 2361eOpstelling: 4-3-3
Vossie
Idool

Uit: 015
Vak: 410
Reg.: 25 februari 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:23:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Weer bij de basis beginnen. Verdediging moet staan en het positiespel moet beter. Als de betere spelers weer fit worden staat er gewoon weer een goed elftal.
Het hoeft niet sprankelend, kampioen worden is het allerbelangrijkste dit jaar.
 Help mods!
Pool: 3152eMotM: -Battle-rating: 1.449,3VoVo: 2458e / 1944e / 2264eOpstelling: 4-3-3
Patrick Kluivert 4 life
Lid 2de elftal

Uit: Leiden
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 april 2007
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:24:41.         MSN: voetbalverslaafd@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
can-o schreef:

Het is nu aanjongens als Davids, Stam, Gabri en Heitinga om het Koster zo eenvoudig mogelijk te maken. En het is aan Koster om te accepteren dat niet hij maar die spelers de feitelijke dienst uitmaken.

Ik begrijp je helemaal, maar dit zijn spelers die volgend seizoen voor een groot deel niet meer bij Ajax willen of kunnen spelen. We moeten meer naar de langetermijn gaan. Dat is juist waar ten Cate in heeft gefaald, hij gaf de belangrijke rollen aan Sneijder, Babel en Davids en Ajax werd jammer genoeg te afhankelijk van ze. En een trainer moet altijd opletten of de bepalende spelers aan het eind zullen vertrekken. Geef beter naar mate het seizoen vordert ook de rol ook aan andere spelers die NIET weg willen of kunnen. Vb. zijn: Emanuelson en Vermaelen. En als die ook in de spotlights van andere clubs gaan staan, geef die rol OP TIJD aan een ander.
 Help mods!
Pool: 3314eMotM: -Battle-rating: 1.487,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
maduroman
Regelmatige invaller

Vak: 430
Reg.: 30 september 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:32:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

Hahaha, en wat voor voetbal spelen 'Mourinho, Capello,Lippi,Bielsa? Juist, afbraakvoetbal.
Als jij elke zondag naar een Ajax in een 4-5-1 formatie tegen WillemII ofzo wilt kijken, moet je vooral die trainers aantrekken...
Dan zitten er 15.000 man in de ArenA.

tip voor Adrie:Kleed je nu ook als een trainer van Ajax,en kam je haar!
 Help mods!
Pool: 2317eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 22e / 157e / 22eOpstelling: 4-3-3
J.Ullrich
Regelmatige invaller

Uit: Velserbroek
Vak: 428
Reg.: 31 mei 2007
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:36:26.         MSN: wouter_ajax_mokum@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik denk dat dit gewoon de beste oplossing is. Koster kan de rust enigzins terugbrengen, en daarbij hebben Spijkerman en Groenendijk het vertrouwen van de selectie. Voordeel is bovendien dat Koster al met de selectie heeft meegelopen de eerste week en al drie maanden bij Ajax zit.
 Help mods!
Pool: 496eMotM: -Battle-rating: 1.476,8VoVo: -Opstelling: 3-4-3
ThePostman
Basisspeler

Uit: Zaandijk
Reg.: 3 april 2006
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:42:44.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

tip voor Adrie:Kleed je nu ook als een trainer van Ajax,en kam je haar!

Hij moet gewoon zichzelf blijven,dan komt het allemaal goed.
De steun krijgen van ons allemaal ook al zal het slechter gaan, het is niet zijn schuld.
De schuldigen verschuilen zich met de rug tegen de muur.
Hahaha je kunt je beter achter de muur verschuilen, wij hebben jullie nu wel gezien.

[Dit bericht is veranderd door ThePostman (op 9 oktober 2007 16:46:41).]
 Help mods!
Pool: 2069eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Ulf_Kirsten
Idool

Gepost op 9 oktober 2007 om 16:44:49.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
maduroman schreef:

(...)

Hahaha, en wat voor voetbal spelen 'Mourinho, Capello,Lippi,Bielsa? Juist, afbraakvoetbal.
Grappig dat je me probeert te citeren, maar 'per ongeluk' een aantal namen weglaat.
 Help mods!
Ryan B.
Vedette

Reg.: 12 juli 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 17:00:44.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Koster interim-hoofdtrainer Ajax

Amsterdam, 09 okt 2007
Ajax heeft Adrie Koster aangesteld als interim-hoofdtrainer van het eerste elftal. Alfons Groenendijk en Hennie Spijkerman blijven actief als assistent-trainers.
Adrie Koster is sinds dit seizoen werkzaam als coach van Jong Ajax. Koster startte zijn trainersloopbaan in 1985 bij FC Eindhoven, daarna werd hij hoofdcoach bij onder andere Willem II, Roda JC, Excelsior, VVV-Venlo en RKC Waalwijk.

Ajax.nl
 Help mods!
Pool: 1463eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Derk Johanssen
Vedette

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004
Gepost op 9 oktober 2007 om 17:02:52.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Babelindespits schreef:

(...)

Als speler weet je heel goed dat coaches komen en gaan... In dit geval zou ik als speler denken ze doen daar iig geen onverstandige dingen en dus zal een volgende coach ook geen idioot zijn.

Het gaat er niet om dat spelers dat niet weten, het gaat erom dat spelers weten waar ze aan toe zijn. Ze gaan niet naar een club die alweer op zoek is naar een nieuwe trainer. Stel dat we het hebben over een echte nummer 10 en dat er een trainer komt die een systeem wil hanteren waarin die positie niet bestaat. Dat soort zaken denk ik dan aan.

Natuurlijk beseffen spelers heel goed dat alles kan veranderen, maar in eerste instantie willen ze toch vooral zekerheid. Zeker als je spreekt over langdurige contracten.
 Help mods!
Pool: 925eMotM: -Battle-rating: 1.462,6VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Babelindespits
International

Reg.: 4 februari 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 17:06:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit is de eerste coach sinds jaaaaaaren die met weinig druk kan werken! Ik voorspel een kampioensschap!
 Help mods!
Pool: 3148eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Ryan B.
Vedette

Reg.: 12 juli 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 17:08:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Adri Koster we gaan Europa in, we gaan Europa in!
 Help mods!
Pool: 1463eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Bakkie Choco
Veelbelovend talent

Reg.: 8 juli 2007
Gepost op 9 oktober 2007 om 17:26:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Adrie Koster aan het eind van het seizoen met dé schaal op het Leidseplein zal staan. Geloof me of geloof me niet, maar de onderhandelingen zijn zo goed als rond. Jullie zullen vanzelf wel merken dat ik gelijk heb, ik kan m'n bronnen niet vrijgeven, maar ik garandeer jullie écht dat...

Help mods!
Pool: 446eMotM: -Battle-rating: 1.431,6VoVo: 1928e / - / 1699eOpstelling: 4-3-3
Castel di Sangro
Geselecteerd voor Oranje

Uit: UvT
Reg.: 15 maart 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 17:29:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ik wens Adrie iig veel succes bij deze!
Wat echter nog mooier is, Van Basten kan het komende seizoen een mooie spelersgroep bij elkaar scouten
 Help mods!
Pool: 1659eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
titan57nl Rode kaart: waarschuwing
Talent

Uit: den haag
Reg.: 14 september 2004
Gepost op 9 oktober 2007 om 17:37:23.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Veel succes Adrie Koster.....prima coach!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.496,9VoVo: -Opstelling: -
Koosie
Vedette

Uit: Assen
Reg.: 11 augustus 2000
Gepost op 9 oktober 2007 om 17:54:09.     MSN: koosiereturns@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

En nou hopen dat-ie gewoon dwars 3-4-3 gaat spelen
 Help mods!
Pool: 1006eMotM: -Battle-rating: 1.480,5VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Hunter-1
Bankzitter

Uit: Amstel
Vak: 420
Reg.: 22 april 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 17:54:24.       MSN: simondjanssen@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Castel di Sangro schreef:

ik wens Adrie iig veel succes bij deze!
Wat echter nog mooier is, Van Basten kan het komende seizoen een mooie spelersgroep bij elkaar scouten

Daar heb je helemaal gelijk in! Marco heeft tijd zat als Oranje niets heeft, kan hij lekker voor ons gaan scouten en even met AC Milan praten voor ons.

Volgend seizoen MOET er een super ploeg staan!

Ik hoop dat Adrie er een sterk en goed seizoen van kan maken, en ik zal hem volledig steunen! Overigens wel een droom voor hem die uitkomt!
 Help mods!
Pool: 1130eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
UvdP
Lid 2de elftal

Uit: Den Berg, NB
Reg.: 26 februari 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 18:44:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind het wel grappig (is dat het goeie woord, eigenlijk wel helaas) dat mensen Koster nu al afmaken omdat het geen grote naam is.

Waarom is dat grappig?
1. Hij is slechts interim, uiterlijk tot het eind van het seizoen (dus minder lang als er eerder een geschikte coach is).
2. Het is onrealistisch dat Ten Cate maandag weggaat en dat dinsdag (bij wijze van spreken) Louis van Gaal of Co Adriaanse wordt aangesteld.

De grote trainers die geschikt zijn voor Ajax liggen allemaal al vast, grote buitenlandse trainers komen niet naar Ajax omdat ze met een te lage begroting en mindere selectie moeten werken, en dat voor een 'laag' salaris. Bovendien zal de helft van de Arena een buitenlander als coach niet pikken durf ik wel te zeggen.

Wat Adrie Koster betreft: Het is een goede coach, geen grote naam en zonder successen maar als interim hoeft dat volgens mij ook niet direct. Hij moet de jongere jongens beter maken (en het is bekend dat hij dat kan) en verder gewoon zorgen dat de spelers goed fit zijn en de poppetjes op de juiste plek staan. Omdat hij van binnen Ajax komt en de spelers dus wel zal kennen en hij daarnaast twee assistenten heeft die ze door en door kennen vertrouw ik hem dat wel toe.

Alles is beter dan nu in paniek een coach vast te leggen tot bijvoorbeeld eind volgend seizoen (want zoveel zekerheid zal een coach toch wel willen), ik noem even de naam van Danny Blind, geweldige speler en geweldige man maar als trainer vond ik hem toch iets minder (en dat is een understatement).

[Dit bericht is veranderd door UvdP (op 9 oktober 2007 18:46:29).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.489,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk