Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Technische staf en bestuur
Adrie Koster
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 52 »

Poster
Topic: Adrie Koster 
LeTiss
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 5 maart 2008 om 10:39:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat trainersgebeuren in Nederland is gewoon een grote carrousel, zeker voor assistenten en jeugdtrainers. Die hele arbeidsmarkt zou niet werken als die mensen allemaal zouden doen alsof ze supporters waren ipv werknemers, dan zouden posities niet vervuld worden.

Onderling hebben ze daar helemaal geen moeite mee en weet iedereen van mekaar dat ze er het beste van maken met de club waarbij ze op dat moment zitten. Sowieso omdat het zo'n carrousel is, gooit niemand de deur achter zich dicht. Nooit iets stukmaken dat je later nog kan gebruiken, dus nooit je huidige werkgever een oor aannaaien. Figuren als Ten Cate en Koeman doen dat wel, maar omdat ze dan ook meteen een klapper maken, dat maakt Koster echt niet.

Ook al zou ie het willen, voor Koster zit er niks anders op dan integer blijven, want over 3 jaar kan ie zomaar weer op straat staan en dan kun je maar meter geen naaiacties op je CV hebben staan.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
JanTa
Veelbelovend talent

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 2 februari 2008
Gepost op 5 maart 2008 om 10:51:56.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
droogstoppel schreef:

Het is een meesterzet van PSV, om Koster in deze fase van de competitie te contracteren. Koster zal hoe dan ook zijn uiterste best doen om Ajax kampioen te maken, maar dit zorgt voor een hoop onrust bij Ajax, waar zenuwen en achterdocht toch al hoogtij vieren. Kijk maar naar de kritiek van Kennedy, en Koster's vermeende afrading van Amrabat welke nu ook al door PSV gecontracteerd is. Dit is allemaal geen toeval, dit is timing.

Desondanks denk ik dat Ajax PSV zal verslaan, want de omstandigheden zijn vrijwel gelijk aan vorig jaar. We krijgen ook net zo'n spannend slot als vorig jaar....Geweldig toch.

EINDHOVEN - De huidige Ajax-trainer Adrie Koster gaat bij PSV de nieuwe trainer Huub Stevens assisteren. Koster krijgt in Eindhoven te maken met Nordin Amrabat, de aanvaller over wie hij een negatief advies uitbracht bij Ajax, wat werd overgenomen door technisch directeur Martin van Geel. Terwijl de scouting de VVV-aanvaller wel als aanwinst zag.

Een technisch directeur moet de langere termijn bewaken en zich niet teveel laten leiden voor de kortere termijn. Wat is hier nu het geval?? En bedankt Koster!!!!
=================================================================

Koster geeft een negatief advies over Ambarat en niet veel later staat hij onder kontrakt bij zijn nieuwe werkgever.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Sar
Internationale topspeler

Vak: 426
Reg.: 16 juli 2002
Gepost op 5 maart 2008 om 12:37:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
JanTa schreef:

Koster geeft een negatief advies over Ambarat en niet veel later staat hij onder kontrakt bij zijn nieuwe werkgever.

Het is sowieso al belachelijk dat een negatief advies van een vertrekkende trainer wordt meegenomen in de beoordeling over Amrabat.

De mening van Van Geel, Van Basten en eventueel een scout zou voldoende moeten zijn.
 Help mods!
Pool: 3867eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
cheyennebonobo4
Bankzitter

Uit: landgraaf
Vak: 123
Reg.: 27 oktober 2005
Gepost op 6 maart 2008 om 00:25:07.       MSN: ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sar schreef:

(...)

Het is sowieso al belachelijk dat een negatief advies van een vertrekkende trainer wordt meegenomen in de beoordeling over Amrabat.

De mening van Van Geel, Van Basten en eventueel een scout zou voldoende moeten zijn.

Niet alleen Koster maar ook Marco van Basten vind de aankoop van Amrabat onnodig. Hij vindt dat het geld op andere posities moet worden geinvesteerd. Hij schatte Suarez beter in en met Leonardo heb je zelfs een back-up waar Marco van Basten ook gecharmeerd van lijkt te zijn(wanneer hij Nederlander zou worden zou hij hem oproepen voor oranje). Tevens hoop ik dat van Basten de jeugd weer de kans gaat geven. Spelers als Luque, Urzaiz, Colin, Heijblok, Kennedy, Rommedahl(eventueel houden) de laan uit stuurt en met echt toptalent op de proppen komt.

Maargoed het is hier het Koster topic en ik vind het niet bespreekbaar om Koster naar Psv te laten gaan. Het blijkt dat Koster een actieve rol speelde in het herorganiseren van de opleiding van ajax. Met die vertrouwelijke informatie vind ik het niet kunnen om naar een directe concurrent te gaan en zo de concurrent te versterken. Ajax moet gewoon als blijk van waardering koster een nieuw 4 jarig contract aanbieden met een dikke salarisverhoging(wordt toch flink bespaard op luque wanneer die vertrekt). Hij moet dan samen met Olde Riekerink de jeugd onder handen nemen en gewoon hoofdcoach van jong ajax blijven.
 Help mods!
Pool: 2058eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Groningen
Veelbelovend talent

Uit: Groningen
Reg.: 22 september 2003
Gepost op 7 maart 2008 om 15:19:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sar schreef:

(...)

Tegen Sportweek zegt Koster dat het hem niet eens gevraagd is wat hij van de speler vind. Slechts stemmingmakerij dus dat hij zijn nieuwe werkgever wil helpen ten koste van Ajax...

http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=613168
 Help mods!
Pool: 740eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Zuur
Vedette

Uit: Brabant
Vak: 413
Reg.: 31 mei 2003
Gepost op 7 maart 2008 om 15:29:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

http://www.ad.nl/sport/2115640/Koster_Niet_bezig_met_PSV.html
 Help mods!
Pool: 3536eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
jaap12
International

Reg.: 11 juni 2004
Gepost op 8 maart 2008 om 14:52:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mocht de wedstrijd tegen PSV doorgaan, hij heeft weer een belachelijke selectie. Kennedy en Rommdahl geselecteerd! Een van die twee oke, maar waarom niet eens een keer Martina?
 Help mods!
AFC Ajax is the Best
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 10 mei 2003
Gepost op 9 maart 2008 om 23:46:26.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens Studio Voetbal wil Ajax Koster behouden...

[Dit bericht is veranderd door AFC Ajax is the Best (op 9 maart 2008 23:46:49).]
 Help mods!
Pool: 2016eMotM: -Battle-rating: 1.475,1VoVo: 1349e / 506e / 2265eOpstelling: 4-3-3
El Rafael
Regelmatige invaller

Vak: 411
Reg.: 15 maart 2003
Gepost op 10 maart 2008 om 00:32:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Jack meld net dat Ajax die vrolijke Koster toch wil vasthouden voor komend seizoen. Zo hoort het ook. Koster heb een contract getekend voor 2 jaar, dus dat kan ie gewoon uitdienen. We hoeven hem met z'n allen niet zo maar laten gaan naar de concurrent.
 Help mods!
Pool: 2013eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
JanTa
Veelbelovend talent

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 2 februari 2008
Gepost op 10 maart 2008 om 11:50:50.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Sorry Adri ik was voorbarig met mijn conclusie omdat ik er van uit ging dat er al een akkoord was met P$V. Wat mij betreft ben jij de nieuwe hoofd opleidingen.

[Dit bericht is veranderd door JanTa (op 10 maart 2008 11:51:10).]
 Help mods!
Ares
Moderator
Opper Chat Opperator

Uit: Rosmalen
Reg.: 14 maart 2002
Gepost op 10 maart 2008 om 12:51:33.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
JanTa schreef:
Sorry Adri ik was voorbarig met mijn conclusie omdat ik er van uit ging dat er al een akkoord was met P$V. Wat mij betreft ben jij de nieuwe hoofd opleidingen.
Waarom moet Ajax Olde Riekerink dan laten gaan, zodat Koster die positie kan bekleden?
 Help mods!
Pool: 724eMotM: -Battle-rating: 1.465,0VoVo: 721e / 163e / 728eOpstelling: 4-3-3
0634
International

Reg.: 2 januari 2006
Gepost op 10 maart 2008 om 21:13:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ares schreef:

(...)
Waarom moet Ajax Olde Riekerink dan laten gaan, zodat Koster die positie kan bekleden?

Heeft Koster niet gewoon een contract waarin staat dat hij hoofd-opleidingen is?
 Help mods!
Pool: 1474eMotM: -Battle-rating: 1.460,4VoVo: 1845e / 1458e / 1880eOpstelling: 4-3-3
Luis S.
Vedette

Reg.: 12 juli 2003
Gepost op 10 maart 2008 om 21:20:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nee voor het 2e elftal.
 Help mods!
Pool: 1463eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
0634
International

Reg.: 2 januari 2006
Gepost op 10 maart 2008 om 22:09:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Luis S. schreef:

Nee voor het 2e elftal.

Okee, dat wist ik dus niet.
 Help mods!
Pool: 1474eMotM: -Battle-rating: 1.460,4VoVo: 1845e / 1458e / 1880eOpstelling: 4-3-3
AFC Maxwell
Bankzitter

Uit: Eindhoven
Reg.: 9 april 2000
Gepost op 11 maart 2008 om 10:46:15.       MSN: j_stokk20@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

'Ajax laat Koster niet vertrekken'
Geschreven op dinsdag, 11 maart om 09:38

Adrie Koster heeft van Ajax te horen gekregen dat hij niet naar PSV mag vertrekken, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De huidige interim-coach van de Amsterdammers is in beeld om komend seizoen in Eindhoven als assistent-trainer in dienst te treden, maar wordt aan zijn doorlopende contract gehouden.

Volgens het regionale dagblad heeft Marco van Basten, de nieuwe hoofdtrainer vanaf komende zomer, duidelijk gemaakt dat hij de 54-jarige Nuenenaar wil behouden voor een functie bij Jong Ajax. Technisch directeur Martin van Geel zou het besluit reeds aan Koster hebben meegedeeld.

Het is maar de vraag of PSV alsnog een opening richting Koster kan of wil forceren. Mogelijk wil de Amsterdamse club een afkoopsom voor de coach afdwingen. Enkele weken terug leek een overgang van Koster nog een kwestie van tijd, nadat algemeen Jan Reker verklaarde de nieuwe technische staf onder Huub Stevens zo snel mogelijk te willen presenteren.

Van Basten is dus al begonnen met zijn iedeeen.
 Help mods!
Pool: 502eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
fluwelen linker
Vedette

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004
Gepost op 11 maart 2008 om 10:49:54.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
AFC Maxwell schreef:

'Ajax laat Koster niet vertrekken'
Geschreven op dinsdag, 11 maart om 09:38

Adrie Koster heeft van Ajax te horen gekregen dat hij niet naar PSV mag vertrekken, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De huidige interim-coach van de Amsterdammers is in beeld om komend seizoen in Eindhoven als assistent-trainer in dienst te treden, maar wordt aan zijn doorlopende contract gehouden.

Volgens het regionale dagblad heeft Marco van Basten, de nieuwe hoofdtrainer vanaf komende zomer, duidelijk gemaakt dat hij de 54-jarige Nuenenaar wil behouden voor een functie bij Jong Ajax. Technisch directeur Martin van Geel zou het besluit reeds aan Koster hebben meegedeeld.

Het is maar de vraag of PSV alsnog een opening richting Koster kan of wil forceren. Mogelijk wil de Amsterdamse club een afkoopsom voor de coach afdwingen. Enkele weken terug leek een overgang van Koster nog een kwestie van tijd, nadat algemeen Jan Reker verklaarde de nieuwe technische staf onder Huub Stevens zo snel mogelijk te willen presenteren.

Van Basten is dus al begonnen met zijn iedeeen.

Het lijkt me uitstekend. Zoals in het Van Basten-topic ook al gesteld werd, heeft Van Basten als trainer van Ajax 1 korte lijnen nodig vanuit Jong Ajax. Als Marco overtuigd is van de kwaliteiten van Koster en van het feit dat hun visie overeenstemt dan is dat alleen maar goed voor de contnuïteit van de doorstroming.
 Help mods!
Pool: 343eMotM: -Battle-rating: 1.484,2 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
ThijsN
Lid 2de elftal

Uit: Utrecht
Vak: 428
Reg.: 27 november 2002
Gepost op 11 maart 2008 om 16:30:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

Adrie Koster zal volgend jaar weer trainer/coach van Jong Ajax zijn. Ondanks de belangstelling van diverse Eredvisieclubs heeft Koster afgelopen weekend besloten zijn contract bij Ajax uit te dienen.

Wat is de reden dat je blijft?

,,Laat ik vooropstellen dat ik een tweejarig contract tekende en dat is nu bijna halverwege. Ik begon afgelopen juli vol overgave met Aron Winter aan een klus bij Jong Ajax en daar moest ik vanwege mijn plotselinge overplaatsing naar de A-selectie natuurlijk mee stoppen. Voor spelers is de stap van Jong Ajax naar de A-selectie heel belangrijk en heel groot. Martin van Geel benaderde me vorig jaar omdat ze een ervaren trainer bij Jong Ajax wilden hebben die een aanvallende visie op het voetballen heeft. En dat willen ze nu nog steeds. Ik denk dat ik met mijn ervaring die jongens nog beter kan voorbereiden op die stap. Er loopt veel talent rond en het is een leuke leeftijdscategorie om mee te werken. Dat was vorig jaar een belangrijke reden om naar Jong Ajax te gaan en dat is nu nog steeds een belangrijke reden om het een leuke baan te vinden. Dat Ajax me aan mijn contract heeft gehouden, dat zie ik als compliment.''

Klopt het dat het ook een uitdrukkelijke wens van Van Basten was dat jij zou blijven?

,,Ja, dat klopt. We hebben een goed gesprek gevoerd en hij heeft me verteld wat zijn plannen zijn en dat hij het fijn zou vinden als ik weer trainer van Jong Ajax word. Ik kijk erg naar de samenwerking uit. Het is natuurlijk erg belangrijk als er wederzijds vertrouwen is tussen de hoofdtrainer van het eerste elftal en de trainer van de Beloften. Maar ik had al wel met enkele clubs gesproken, dat klopt.''

Waaronder PSV?

,,Waaronder PSV, ja.â€

Dat ligt natuurlijk gevoelig. Zeker in deze fase van de competitie.

,,Dat ligt gevoelig bij de buitenwereld. Niet bij mij. Ik merk het vooral aan vragen van journalisten. En er heeft zelfs al in de krant gestaan dat ik getekend zou hebben. Onzin. Ik ben tot aan het einde van dit seizoen hoofdtrainer van Ajax. We staan tweede en hebben nog kans op het kampioenschap van de Eredivisie. Die kans heb ik als trainer van bijvoorbeeld Excelsior en RKC nooit gehad. Dus dit is voor mij ook een unieke situatie. Elke sportman wil prijzen winnen. Snap je wat ik bedoel? Als we de kans krijgen om een landstitel op ons cv te zetten dan laten we die kans niet liggen, sterker nog, we zijn er dagelijks keihard voor aan het werk. Mensen die mij kennen weten dat ik zo in elkaar zit en dus helemaal niet bezig ben met andere dingen.â€

Wordt de overgang naar Jong Ajax groot?

,,Nee hoor. Alhoewel, het is rondom de ploeg natuurlijk een stuk rustiger dan bij Ajax 1. Ik heb dit seizoen elke thuiswedstrijd en bijna elke uitwedstrijd van Jong Ajax bezocht en ik spreek regelmatig met Aron. Natuurlijk is de situatie rondom de ploeg heel anders dan bij Ajax 1, maar dat spreekt voor zich en daar heb ik geen moeite mee. Maar ik wil me de komende weken focussen op Ajax 1.â€

Tot slot dan, ben je blij met de nieuwe speeldatum van PSV - Ajax?

,,Ja, het was al snel duidelijk dat 19 maart de snelste optie was en wij wilden deze wedstrijd zo snel mogelijk inhalen. Dat lijkt nu te gaan lukken dus dat is mooi. Al blijft het erg vervelend dat er zondag niet gevoetbald is. De groep was fit en iedereen keek enorm uit naar PSV - Ajax. Laten we zondag beginnen met een goed resultaat tegen Willem II.â€

Ajax.nl
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.455,8VoVo: -Opstelling: -
EmJay
Regelmatige invaller

Uit: Alphen aan den Rijn
Reg.: 5 april 2005
Gepost op 11 maart 2008 om 16:43:20.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ThijsN schreef:

(...)

Ajax.nl

Goed gedaan van Ajax en het siert Koster.
Mijn complimenten voor hem!
 Help mods!
Pool: 457eMotM: -Battle-rating: 1.473,5VoVo: 640e / 1416e / 644eOpstelling: 4-3-3
Chivu & Co
Vedette

Reg.: 1 januari 2001
Gepost op 11 maart 2008 om 17:22:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Prima dat Koster blijft als trainer van het tweede elftal. Lijkt me de juiste man op de juiste plaats, temeer daar Van Basten vertrouwen in hem heeft.
 Help mods!
Pool: 244eMotM: -Battle-rating: 1.546,3 (daag uit)VoVo: 225e / 898e / 287eOpstelling: 4-3-3
Zuur
Vedette

Uit: Brabant
Vak: 413
Reg.: 31 mei 2003
Gepost op 11 maart 2008 om 19:28:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je kan toch ook veel beter met jonge (aanvallend ingestelde!) talenten werken dan naast Huub naar betonvoetbal kijken.

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 12 maart 2008 13:00:25).]
 Help mods!
Pool: 3536eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
rob63
Talent

Uit: zeist
Vak: 419
Reg.: 5 november 2005
Gepost op 11 maart 2008 om 19:55:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Klasse dat A3 blijft ! Goeie vent met ervaring op een goede plek en mooi dat het klikt met van Basten.
 Help mods!
Pool: 239eMotM: -Battle-rating: 1.499,1VoVo: 343e / 565e / 253eOpstelling: 4-3-3
RobbiedeWit
Veelbelovend talent

Vak: 128
Reg.: 26 januari 2008
Gepost op 11 maart 2008 om 20:31:46.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
RobbiedeWit schreef:

Goh, wat zal Koster balen dat hij volgend jaar bij psv met de ongeschikte ( ) Amrabat moet werken. De man zal iedere ochtend met grote tegenzin de reis naar de Herdgang aanvaarden, alwaar hij keer op keer met het gepruts van die kneus geconfronteerd moet worden.
Veel sterkte ermee Adrie!

Wel een bedenkelijk niveau zeg deze posting! Zo cynisch en voorbarig! Op grond van wat geruchten hier en daar? Je moet je schamen onze trainer/coach zo onderuit te halen, terwijl hij tenslotte een van de meest integere mensen is, die Ajax momenteel rijk is. Hopelijk leer je er wat van!

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Bankzitter

Reg.: 7 augustus 2004
Gepost op 12 maart 2008 om 09:14:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
RobbiedeWit schreef:

(...)

Wel een bedenkelijk niveau zeg deze posting! Zo cynisch en voorbarig! Op grond van wat geruchten hier en daar? Je moet je schamen onze trainer/coach zo onderuit te halen, terwijl hij tenslotte een van de meest integere mensen is, die Ajax momenteel rijk is. Hopelijk leer je er wat van!

zo integer als jij hem schildert... hjij heeft wél met PSV gepraat - in een cruciale fase in de competitie...!!!
 Help mods!
Pool: 831eMotM: -Battle-rating: 1.499,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
TripNRaVeR
Talent

Reg.: 4 januari 2003
Gepost op 12 maart 2008 om 10:28:56.       MSN: noerialexeew@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
RobbiedeWit schreef:

(...)

jij quote jezelf....
 Help mods!
Pool: 1815eMotM: -Battle-rating: 1.467,6VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Lederen Knikker
Internationale topspeler

Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 12 maart 2008 om 11:19:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
TripNRaVeR schreef:

jij quote jezelf....

Weer een voor post van het jaar?
 Help mods!
Pool: 4483eMotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk