Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Technische staf en bestuur
Adrie Koster
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 52 »

Poster
Topic: Adrie Koster 
LeTiss
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 14:35:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind het een logische keuze, ook omdat het in de verhouding tussen technische staf en spelers erg lastig is wanneer de rolverdeling van de assistent-trainers ineens wijzigt.

Wat ik dan weer stom vind is dat er nu al gezegd wordt dat hij het seizoen gaat afmaken. Daar wordt de druk op Koster en het elftal meteen weer tien keer zo hoog van. Zeg dan dat je hem aanhoudt totdat er een nieuwe is gevonden, want we weten allemaal dat er binnenkort vele trainers op de markt komen. Dan kan Koster relaxed werken, en als het dan goed gaat, stel je het halen van een nieuwe trainer uit tot je zeker weet dat het een grote verbetering is.

Maar ja, dat is typisch Ajax. Iedereen probeert een probleem zo snel mogelijk door te schuiven naar een ander. Het bestuur is voorlopig weer verlost van de kwestie, want die kunnen bij elke speculatie herhalen dat Koster het seizoen afmaakt, dus dat is voor hen wel zo makkelijk. Alleen maakt het het de trainer weer moeilijker. Het zijn dat soort mechanismen die mede ten grondslag liggen aan het falen van zoveel trainers, het is toch al de zwaarste baan bij Ajax, dus schuiven we zoveel mogelijk moeilijkheden op hem af.

[Dit bericht is veranderd door LeTiss (op 9 oktober 2007 14:36:02).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Janta
Internationale topspeler

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 5 november 2004
Gepost op 9 oktober 2007 om 14:40:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik hoop dat hij er nog iets van kan maken met dit elftal en de rust weet te bewaren. Meer kan ik er ook niet van zeggen.
 Help mods!
Pool: 2287eMotM: -Battle-rating: 1.487,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
ThePostman
Basisspeler

Uit: Zaandijk
Reg.: 3 april 2006
Gepost op 9 oktober 2007 om 14:40:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

In ieder geval wens ik Adrie veel succes toe, en de steun van iedere Ajaxsupporter, want die heb je het hardst nodig, in deze zeer onstuimige periode.
En misschien en hoop ik dat je ons allemaal gaat verrassen, in positieve zin dat je Ajax weer aan het voetballen krijgt.
 Help mods!
Pool: 2069eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Meersche Helden
Vedette

Uit: Zaandam
Vak: 117
Reg.: 2 mei 2004
Gepost op 9 oktober 2007 om 14:42:44.         ICQ: 123456789  MSN: melvin_kef@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb dit seizoen alle vertrouwen in Koster, wie weet kan hij de ploeg mentaal sterker maken zodat ze met een andere instelling de wedstrijd ingaan. Want 1 voordeel heeft ie al, alle clubs in de competitie denken nu dat ze relatief makkelijk van Ajax kunnen winnen zolang ze maar innitiatief nemen. Dat kan voordelig voor Ajax zijn, de tegenstanders onderschatten Ajax, en Ajax kan daar met behulp van wat Kosteriaans invloed gebruik van maken.
 Help mods!
Pool: 1219eMotM: -Battle-rating: 1.452,0VoVo: 841e / 1363e / 691eOpstelling: 4-3-3
The Fisherman
Bankzitter

Uit: Heerhugowaard
Vak: 121
Reg.: 5 mei 2007
Gepost op 9 oktober 2007 om 14:45:44.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja Koster, het was te verwachten. Die bankrekening van Ajax moet inmiddels wel uitpuilen. Wat is het probleem om iemand anders te halen? Ze hebben toch een schaduwlijstje of ben ik nou gek. Wordt een beetje moe van het Ajax bestuur hoor, het is allemaal zo halfbakken. Ten Cate gaat weg en er moet gelijk een nieuwe toptrainer komen..punt! Echt niets ten nadele van Koster maar dit is toch geen beleid jongens? Chelsea haalt toch ook midden in het seizoen onze trainer op?? Kunnen wij toch ook? Er wordt er soms zo verdrietig van. We laten gewoon het kaas van ons brood eten.
 Help mods!
Pool: 854eMotM: -Battle-rating: 1.546,5 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
ForzaGrandeIbracadabra
Vedette

Vak: 428
Reg.: 29 december 2003
Gepost op 9 oktober 2007 om 14:48:44.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
LeTiss schreef:

Wat ik dan weer stom vind is dat er nu al gezegd wordt dat hij het seizoen gaat afmaken. Daar wordt de druk op Koster en het elftal meteen weer tien keer zo hoog van.
Begrijp ik niet. Als je nu die optie open laat krijg je toch het hele seizoen door allerlei namen die met Ajax in verband worden gebracht? Nu heb je tot het eind van het seizoen zekerheid, en als het goed is rust. Alhoewel je je kunt afvragen of ze dat woord bij Ajax überhaupt kennen.
 Help mods!
Pool: 325eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 350e / 801e / 365eOpstelling: 4-3-3
ThePostman
Basisspeler

Gepost op 9 oktober 2007 om 14:55:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
LeTiss schreef:

Ik vind het een logische keuze, ook omdat het in de verhouding tussen technische staf en spelers erg lastig is wanneer de rolverdeling van de assistent-trainers ineens wijzigt.

Wat ik dan weer stom vind is dat er nu al gezegd wordt dat hij het seizoen gaat afmaken. Daar wordt de druk op Koster en het elftal meteen weer tien keer zo hoog van. Zeg dan dat je hem aanhoudt totdat er een nieuwe is gevonden, want we weten allemaal dat er binnenkort vele trainers op de markt komen. Dan kan Koster relaxed werken, en als het dan goed gaat, stel je het halen van een nieuwe trainer uit tot je zeker weet dat het een grote verbetering is.

Maar ja, dat is typisch Ajax. Iedereen probeert een probleem zo snel mogelijk door te schuiven naar een ander. Het bestuur is voorlopig weer verlost van de kwestie, want die kunnen bij elke speculatie herhalen dat Koster het seizoen afmaakt, dus dat is voor hen wel zo makkelijk. Alleen maakt het het de trainer weer moeilijker. Het zijn dat soort mechanismen die mede ten grondslag liggen aan het falen van zoveel trainers, het is toch al de zwaarste baan bij Ajax, dus schuiven we zoveel mogelijk moeilijkheden op hem af.

Het kan ook positief werken,Koster is wel gewend om onder druk te werken,en natuurlijk is Ajax een stuk anders dan RKC.
Maar als je met RKC continu tegen degradatie moet vechten is dat een enorme last.
En naar mijn weten is hij daar volkomen in geslaagd.
Maar het is ook wel goed dat Ajax nu wel zegt van dit seizoen mag je afmaken, dat brengt rust in de tent.
Trainers van grote kaliber zijn niet vrij, en dan is er nog de vraag willen zij wel naar Ajax komen.
Laat Ajax eerst nu de boel doorlichten, en vandaar uit gaan handelen.
En laat Koster met zijn mede assistenten het werk in goede en succesvolle banen leiden.
Onze steun verdienen deze heren,het bestuur heeft voor de zoveelste keer een puinhoop gemaakt.
Beleidsplan en visie is weer in de la terecht gekomen.
 Help mods!
Jan410
Talent

Reg.: 30 april 2006
Gepost op 9 oktober 2007 om 14:56:17.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

logische keus, koster is vooral ervaren matige selecties te coachen, wat dat betreft kon hij op geen beter moment instappen.
 Help mods!
Pool: 1279eMotM: -Battle-rating: 1.469,3VoVo: 1530e / 1665e / 1772eOpstelling: 3-4-3
alleszalgoedkomen
Talent

Vak: 411
Reg.: 15 augustus 2000
Gepost op 9 oktober 2007 om 14:57:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Jan van Staa kreeg fc twente ook als interim aan het voetballen,dus waarom onze adrie niet ??

Ik heb het vermoeden dat Hennie Spijkerman ook afhaakt
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
zjap
Veelbelovend talent

Uit: Waddinxveen
Reg.: 21 november 2004
Gepost op 9 oktober 2007 om 15:00:05.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het lijkt me logisch dat er zoiemand wordt gepresenteerd. Wat denk je dan: morgen wordt F. Rijkaard gepresenteerd... .

A.u.b. geen paniekbeleid. Laat die Koster het lekker uitzoeken. In de winterstop gaan we alles evalueren. Het is echt niet zo dat het team nu opeens slechter gaat spelen omdat Koster er staat ipv Ten Cate...
 Help mods!
Pool: 213eMotM: -Battle-rating: 1.490,6VoVo: 136e / 560e / 163eOpstelling: 3-4-3
ThePostman
Basisspeler

Gepost op 9 oktober 2007 om 15:01:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
alleszalgoedkomen schreef:

Jan van Staa kreeg fc twente ook als interim aan het voetballen,dus waarom onze adrie niet ??

Precies Koster is een rustig,eerlijk,bekwaamd en loyaal persoon,vraag het maar aan oud medespelers of bij zijn voormalige werkgevers.
En soms kun je uit iets negatiefs (HTC weg) iets positief maken.

[Dit bericht is veranderd door ThePostman (op 9 oktober 2007 15:02:59).]
 Help mods!
zjap
Veelbelovend talent

Gepost op 9 oktober 2007 om 15:04:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

Waar is dat vermoeden op gebaseerd?
 Help mods!
Pool: 213eMotM: -Battle-rating: 1.490,6VoVo: 136e / 560e / 163eOpstelling: 3-4-3
alleszalgoedkomen
Talent

Vak: 411
Reg.: 15 augustus 2000
Gepost op 9 oktober 2007 om 15:13:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
zjap schreef:

(...)

Waar is dat vermoeden op gebaseerd?

Omdat hij door HTC persoonlijk is gehaald ,als een soort "vriend" waar hij ook bij bv Gohead heeft samengewerkt en omdat wel Groenedijk maar geen Hennie op de training vanmorgen is verschenen

zie :http://ajax.blieb.nl/
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
ThePostman
Basisspeler

Gepost op 9 oktober 2007 om 15:16:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

(...)

Omdat hij door HTC persoonlijk is gehaald ,als een soort "vriend" waar hij ook bij bv Gohead heeft samengewerkt en omdat wel Groenedijk maar geen Hennie op de training vanmorgen is verschenen

Misschien was hij wel mee met HTC, kijken naar een woning in Londen
 Help mods!
Red
Vedette

Uit: Purmerend
Vak: 410
Reg.: 20 juni 2002
Gepost op 9 oktober 2007 om 15:17:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

tjah, ik weet het eigenlijk niet meer. Adrie is ons volgende slachtoffer. 7 trainers in 10 jaar tijd. tjah. het zal een godswonder zijn dat de volgende trainer uberhaupt nog wil. trainers lopen nog harder weg dan onze eigen jeugd zowat.
 Help mods!
Pool: 434eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Lederen Knikker
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 15:20:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jan410 schreef:

logische keus, koster is vooral ervaren matige selecties te coachen, wat dat betreft kon hij op geen beter moment instappen.

Hij is ook gewend om zonder budget en tegen degradatiegevaar te spelen. Alles zal goedkomen...

Ik denk dat het inderdaad niet slechter kan gaan onder Koster dan onder ten Cate.

quote:
Red schreef:

tjah, ik weet het eigenlijk niet meer. Adrie is ons volgende slachtoffer. 7 trainers in 10 jaar tijd. tjah. het zal een godswonder zijn dat de volgende trainer uberhaupt nog wil. trainers lopen nog harder weg dan onze eigen jeugd zowat.

Koster wordt helemaal geen slachtoffer, hij is interim trainer en geen vaste hoofdtrainer. Of vond je Westerhof ook een slachtoffer?

[Dit bericht is veranderd door Lederen Knikker (op 9 oktober 2007 15:21:02).]
 Help mods!
Pool: 4483eMotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
zjap
Veelbelovend talent

Gepost op 9 oktober 2007 om 15:21:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

(...)

Ik denk dat Chelsea wat minder begrip heeft voor Henk zijn vriendjes...Colin zal ook niet meegaan als rechtsback, hooguit als glazenwasser.
 Help mods!
ThePostman
Basisspeler

Gepost op 9 oktober 2007 om 15:27:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Red schreef:

Ik zie Adrie niet als het volgende slachtoffer,hij doet het wat er van hem gevraagt wordt.
Als het bestuur zich blijft verschuilen, en geen onderzoek toestaat door een extern buro of persoon, en de uitkomst van dat rapport naast zich neerlegt,dan wordt het nooit meer wat met Ajax.
Dan bestaat alleen nog de naam met een rijkelijk historisch
verleden.
 Help mods!
LeTiss
Internationale topspeler

Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 15:33:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ForzaGrandeIbracadabra schreef:
Begrijp ik niet. Als je nu die optie open laat krijg je toch het hele seizoen door allerlei namen die met Ajax in verband worden gebracht?
Krijg je dat nu niet dan? De vraag zal hoe dan ook spelen, alleen heeft het bestuur nu een makkelijk antwoord, terwijl de vraag wel ondermijnend werkt voor de positie van Koster. Als hij de positie van voorlopige trainer heeft, kan die positie ook niet ondermijnd worden door dat soort speculaties die er toch komen.

quote:
Nu heb je tot het eind van het seizoen zekerheid, en als het goed is rust. Alhoewel je je kunt afvragen of ze dat woord bij Ajax überhaupt kennen.

Misschien ben ik wat bevooroordeeld en liggen er wel degelijk goede afwegingen aan ten grondslag. Alleen is het natuurlijk wel weer de voor het bestuur makkelijk beslissing. Het brengt vooral rust in dat deel van de tent waar het bestuur zit. En dat is kenmerkend voor Ajax, het bestuur neemt aldoor beslissingen die hen het werken makkelijker maken, en vaak wordt het daardoor voor de trainer moeilijker. Misschien is dat nu niet het geval, maar ik zou wel eens een bestuur willen zien dat het zichzelf moeilijk maakt om het voetbalgedeelte te ontlasten.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Meersche Helden
Vedette

Uit: Zaandam
Vak: 117
Reg.: 2 mei 2004
Gepost op 9 oktober 2007 om 15:52:04.         ICQ: 123456789  MSN: melvin_kef@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
The Fisherman schreef:

Tja Koster, het was te verwachten. Die bankrekening van Ajax moet inmiddels wel uitpuilen. Wat is het probleem om iemand anders te halen? Ze hebben toch een schaduwlijstje of ben ik nou gek. Wordt een beetje moe van het Ajax bestuur hoor, het is allemaal zo halfbakken. Ten Cate gaat weg en er moet gelijk een nieuwe toptrainer komen..punt! Echt niets ten nadele van Koster maar dit is toch geen beleid jongens? Chelsea haalt toch ook midden in het seizoen onze trainer op?? Kunnen wij toch ook? Er wordt er soms zo verdrietig van. We laten gewoon het kaas van ons brood eten.

Natuurlijk moet Ajax nu geen nieuwe trainer halen, dat wordt weer een paniekaankoop om het zo maar eens te zeggen. Martin van Geel zei al dat Ajax nu ruim 7 maanden de tijd heeft om de boel eens goed te evalueren en met de beste trainer te komen voor seizoen 2008/2009.
 Help mods!
Pool: 1219eMotM: -Battle-rating: 1.452,0VoVo: 841e / 1363e / 691eOpstelling: 4-3-3
Derk Johanssen
Vedette

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004
Gepost op 9 oktober 2007 om 15:57:22.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind een interim trainer zowel een logische als domme keus. Logisch, omdat er geen andere topcoaches zijn, die voldoende steun van het publiek zullen krijgen. Maar ook een domme keus. Toekomstige spelers willen altijd weten waar ze aan toe zijn, waar hun kansen liggen en dat soort dingen. Als Van Geel al tijdens dit seizoen opvolgers wil halen voor de vertrekkende Huntelaar, Heitinga, en de stoppende Stam, (mss Davids) en Urzaiz, dan moet Van Geel wel een verhaal klaar hebben. Spelers houden er niet van om te horen: "je gaat trainen onder een nieuwe man." Ze willen namen horen, ze willen weten waar ze aan toe zijn. Kortom: deze interimperiode kan voor Ajax op korte termijn wel gunstig zijn, maar op lange termijn gaat het vooral ten koste van het halen van goede spelers. Tenzij Van Geel natuurlijk al kan vertellen wie de nieuwe trainer wordt. Dan moet je dus denken aan trainers van wie het contract medio 2008 afloopt. Van Basten, Adriaanse, die namen schieten dan door mijn hoofd. Mar goed, we zullen zien.
 Help mods!
Pool: 925eMotM: -Battle-rating: 1.462,6VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Lederen Knikker
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 9 oktober 2007 om 15:58:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
The Fisherman schreef:

Wat is het probleem om iemand anders te halen?
Jij zit op Erwin Koeman en Fritz Korbach te wachten?
Iedereen fatsoenlijks heeft al een baan en ze zijn allemaal beter af dan bij onze moeilijke club.
 Help mods!
Pool: 4483eMotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Miel
Lid 2de elftal

Uit: Hoofddorp
Reg.: 7 maart 2002
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:02:30.       MSN: emiel_emz@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wie gaat nu jong Ajax trainen? Aron Winter of iemand anders erbij?
 Help mods!
Pool: 1206eMotM: -Battle-rating: 1.491,1VoVo: 973e / 561e / 1039eOpstelling: 4-3-3
Ulf_Kirsten
Idool

Reg.: 2 december 2002
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:05:20.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat een onzin, Lederen Knikker. Er zijn genoeg bewezen trainers vrij. Maar dat zijn wel grotendeels enge buitenlanders met enge grote persoonlijkheden. Een greep: Capello, Lippi, Klinnsman, Del Bosque, the Spcial One, Bielsa.

[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 9 oktober 2007 16:05:44).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Patrick Kluivert 4 life
Lid 2de elftal

Uit: Leiden
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 april 2007
Gepost op 9 oktober 2007 om 16:06:16.         MSN: voetbalverslaafd@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Adrie Koster heeft precies wat de club op dit moment nodig heeft: en dat is namelijk dat hij rustig is, die is tot aan het einde een prettig uithangbord, daarom is het ook waarom ik ten Cate nooit echt heb gemogen, want die had al ver van tevoren al een reputatie met betrekking tot bestuur.

Met Adrie kunnen we weer rustig ademhalen en eindelijk weer eens echt naar boven kijken, zo lijkt het in eerste instantie en als hij vorig jaar het materiaal van Wotte bij RKC had, dan was RKC er met Adrie er zeker ingebleven.

Ik sta dan ook wat er ook met Koster gebeurt, altijd achter hem, want als het slecht gaat lopen, dan kunnen we liever Koster gaan verdedigen met z'n allen. Want al die ellende kunnen allemaal maar beter op de conto van HTC en zijn Vrienden van het Bestuur schrijven.
 Help mods!
Pool: 3314eMotM: -Battle-rating: 1.487,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk