| Poster | | Topic: Adrie Koster |  |
|
liam Geselecteerd voor Oranje
Vak: 420 Posts: 1151 Reg.: 10 juli 2002 | Koster zal best eens een foutje maken....maar met zo'n verdedigers kan geen enkele trainer slagen. Is gewoon een gebrek aan kwaliteit. Wanneer snapt iedereen dat nu eens? Als een speler van Ajax een beetje niveau heeft wordt hij weggekocht en dan halen we er een jonkie voor terug of iemand die op zijn retour is. Als dit jonkie dan eindelijk goed wordt begint de cyclus opnieuw. Zo gaat het al jaren maar de laatste tijd worden ze te snel weggekocht. We kunnen er zelf niet meer van genieten. Vroeger speelde een Van Basten of een Bergkamp nog twee seizoenen top om dan pas weg te gaan. Tegenwoordig vertrekken ze al als ze een corner goed voorgooien.
|
|
|
pascal_ajaxxx Regelmatige invaller
Uit: etten-leur Vak: 120 Posts: 796 Reg.: 16 augustus 2006 |
quote: Rob070 schreef:
(...)
Een beetje kort door de bocht deze reactie niet?
Waarom hij Ogararu en Urby blijft opstellen is mij ook een raadsel vooral Urby, die hoort allang in het 2e of op de bank, maar kennelijk moet Koster wel bij gebrek aan beter. En dat is dus niet de schuld van Koster maar van de herenMvG en HTC.
Je bazelt over het feit dat luque er in kwam, maar dit was 10 minuten voor tijd en dan nog in plaats van Urby, die zoals gebruikelijk weer de slechtste man in het veld was, dus waar heb je het over?
Ik had liever gezien dat Luque er eerder in was gekomen misschien dat hij dan nog wat had kunnen doen, maar Luque krijgt te weinig minuten en mist daardoor ritme, veel kun je hem dan ook niet verwijten.
Iedereen hier valt er over dat Davids niet meedeed, maar rust kreeg, valt wat voor te zeggen natuurlijk...
Het blijft echter een schande dat Ajax zonder Davids kennelijk niet kan voetballen.
De hoofdschuldige in deze malaise is MvG, Koster doet gewoon zijn best en moet roeien met de riemen die hij heeft, met dank aan HTC en MvG.
Verder moeten we met zijn allen niet te dramnatisch doen over uitschakeling in de beker, het scheelt weer een paar wedstrijden en het enige wat er te winnen is, is een beker. Geloof dat de prijzenkast uitpuilt van deze bekers, dus een keertje er geen bij is nou niet direct een ramp. Ik mag alleen hopen dat dit soort misstappen in de competitie niet gemaakt worden.
Dus beste mensen laten wij nu vooral achter het elftal en Koster blijven staan, zij hebben de rest van deze competitie onze steun erg hard nodig.
Wel zal MvG en het bestuur duidelijk gemaakt moeten worden dat dit niet meer mag gebeuren en versterking is noodzakelijk, verder moet iemand de ledenraad en de RvC duidelijk maken dat de tht van MvG en Jaakke zo goed als verlopen zijn.
Nee hoor.. vind ik helemaal niet kort door de bocht.
Er mag best eens gezegd worden als Koster fouten maakt.. dat doen we met zijn allen toch ook als het over van Basten gaat??
dus nogmaals:
- Koster heeft zijn spelers NIET op scherp kunnen krijgen.
- Koster heeft gekozen voor verkeerde taktiek
- inbrengen van Luque in een dergelijke wedstrijd is volkomen zinloos!
Waar ik het wel mee eens ben is dat Koster idd moet roeien met de riemen die hij heeft.. en dat is idd niet al te veel soeps.
maar des te belangrijker is het kiezen van de juiste taktiek en het maken van de juiste keuzes.
Dat hij urby en Oguraru blijft opstellen is idd een gebrek aan beter.. maar om een signaal af te geven naar die spelers zou ik ze gewoon passeren voor jeugdspelers. Juist op die posities zou dat moeten kunnen (man uitschakelen en de bal in leveren).
Ook je verhaal over van Geel klopt in mijn ogen, tenminste als je doelt op de aankopen.. want feit blijft dat contracten tijdig worden verlengt en spelers tegen marktcomforme prijzen worden verkocht (17 mil voor Babel, 28 milj voor Sneijder, 3 milj voor Maduro).. dus wat dat betrefd is dat niet eens zo verkeert..
Maar om kritiek te leveren op van Geel dien je in een andere post te zijn.. vandaar dat ik het niet heb gemeld.
Alleen blijft het feit dat AJAX geen verkooporganisatie is maar een voetbalclub die mee wil doen om de prijzen.. dan dien je het belang van de sportieve resultaten te waarborgen en een zo sterk mogelijke selectie op de been te brengen.. daarin dien je aandacht te besteden aan de volgende punten:
- ten alle tijden een UITGEBREIDE en ACTUELE back-up lijst klaar hebben liggen.
- zorgen voor een stevige maar gezonde concurrentie op iedere positie
- spelers halen met de JUISTE kwaliteit en niet handelen naar halen om te halen.
Ik ben en blijf voorstander om een select groepje te selecteren met wie men iedere mogelijke aankoop doorneemt.. dit groepje dient dan te bestaan uit RAS ajacieden die weten welke kwaliteiten er gevraagd worden op iedere positie.. ik denk dan aan een vraagbaak functie voor spelers als F.de Boer, R.de Boer, J.Litmanen, S.Petterson... zo heb je in iedere linie een goede mening van een ras ajacied die ook nog eens exact weet wat er nodig is. Het is maar een idee maar wellicht het uitwerken waard.
Wat me trouwens WEL stoort aan jouw post is het feit dat je heel luchtig durft te zeggen dat we niet te dramatisch moeten doen over de uitschakeling? Jezus man, hoe haal je het in je hoofd!? Een uitschakeling kan idd altijd gebeuren en dat is nooit het einde van de wereld.. maar WEL als dat gebeurd tegen een club van het kaliber van NAC en ZEER ZEKER ook als dat gebeurd op een wijze zoals tegen nac.
Maar gelukkig vind jij het helemaal geen probleem als we een keer de beker niet winnen en worden uitgeschakeld op een dergelijke manier tegen een middelmatige ploeg.
En gelukkig ben jij dan waarschijnlijk ook van mening dat het helemaal niet erg is dat we ons al jaren niet hebben weten te plaatsen voor de Champions Leuague aangezien we toch al 4 van die bekers in de prijzenkast hebben staan..
[Dit bericht is veranderd door pascal_ajaxxx (op 18 januari 2008 09:16:21).]
|
|
|
Rob070 Bankzitter
Uit: tiel Vak: - Posts: 487 Reg.: 2 september 2006 |
quote: Maar gelukkig vind jij het helemaal geen probleem als we een keer de beker niet winnen en worden uitgeschakeld op een dergelijke manier tegen een middelmatige ploeg.
En gelukkig ben jij dan waarschijnlijk ook van mening dat het helemaal niet erg is dat we ons al jaren niet hebben weten te plaatsen voor de Champions Leuague aangezien we toch al 4 van die bekers in de prijzenkast hebben staan..
Met dat laatste ben ik het dus niet eens
Want wat ik bedoel de KNVB beker levert niets op behalve een heel klein stukje prestige, maar het brengt je geen Cl, wel plaatsing voor de Eufa-cup, maar ik mag aannemen dat Ajax zich daar zowiezo wel voor weet te kwalificeren.
Wij hebben ons idd al een aantal jaren niet rechtsstreeks geplaatst voor de Cl, wel via de play-offs en vervolgens kwamen we niet echt ver en dat is een kwalijke zaak.
Het in de Cl spelen is erg belangrijk en dan liefst dus directe plaatsing oftewel landskampioen worden of play-offs afschaffen en de nr 2 ook de Cl insturen.
|
|
|
ThePostman Basisspeler
Uit: Zaandijk Vak: - Posts: 984 Reg.: 3 april 2006 |
quote: Rob070 schreef:
(...)
Met dat laatste ben ik het dus niet eens
Want wat ik bedoel de KNVB beker levert niets op behalve een heel klein stukje prestige, maar het brengt je geen Cl, wel plaatsing voor de Eufa-cup, maar ik mag aannemen dat Ajax zich daar zowiezo wel voor weet te kwalificeren.
Wij hebben ons idd al een aantal jaren niet rechtsstreeks geplaatst voor de Cl, wel via de play-offs en vervolgens kwamen we niet echt ver en dat is een kwalijke zaak.
Het in de Cl spelen is erg belangrijk en dan liefst dus directe plaatsing oftewel landskampioen worden of play-offs afschaffen en de nr 2 ook de Cl insturen.
We moeten Koster gewoon zijn werk laten doen met deze armzalige selectie.
En wat zijn verkeerde keuzes in deze, als je geen middelen krijgt om de juiste strategie uit te voeren.
En nogmaals hij is een tussenpaus, en daarop kun je geen consequenties uittrekken.
Hij heeft eigenlijk zo wie zo geen verdediging met dank aan onze geweldige TD.
Als Heitinga nu je beste verdediger is zegt dat wat.
Niks ten nadele van heitinga, hij is een echte Ajacied maar hij is niet top, wel zijn instelling want dat is van hoge kwaliteit.
Al 2 jaar vragen wij om een linksback, komt nu een rechtsback en een CV bij.
Maar helaas laat onze TD zich van zijn onbekwame kant zien,geen versterkingen die zo broodnodig zijn.
Ik pleit voor 3 man versterkingen alleen al voor de verdediging voor de 31ste januari, zoniet dan wordt dit een nog meer teleurstellende seizoen.
|
|
|
Klasbakken Icoon
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7083 Reg.: 10 juli 2002 | Die Koster is ook besmet met het 'ik ben meer dan tien wedstrijden coach van Ajax, dus ik maak een kansloze opstelling en durf het niet aan om een talent uit Jong Ajax in te brengen ten kostte van een falende eerste-elftalspeler'-virus.
Wat een baggerdefensie! Ja, jongens zo houden we zelfs tegen een zesdeklasser niet de nul...
Niet te geloven. Emanuelson, Colin en Ogararu. En dan moet uitgerekend de 20-jarige (!!!) Vertonghen de boel achterin in goede banen leiden.
Wat een blinde zeg die Koster. Jammer dat hij, net als al zijn voorgangers, steeds dezelfde fouten maakt. Ik ga uit van een miezerige 2-3 zege, en dan ben ik heel optimistisch...
Wat is er over van die ooit zo prachtige club Ajax? 
|
|
|
NFD410 Legende
Vak: - Posts: 17234 Reg.: 26 juni 2000 | Waar is die man mee bezig? Volgens mij als Emanuelson en Ogararu de bal spijkerhard achter Stekelenburg knallen en vervolgens Pienaar-style gaan juichen mogen ze nog blijven staan.
Lijkt godverdomme wel of we een selectie van 14 man hebben, en dat dat alles is waaruit Koster mag kiezen.
|
|
|
Fabian Regelmatige invaller
Uit: Zoetermeer Vak: 410 Posts: 693 Reg.: 25 augustus 2002 | Urby speelt overigens redelijk, maar die Sjors laat zich weer poorten en voorbij lopen door zowel Lens als Holmaat ! Ongelooflijk!
Maar ik leg, nu al, de verantwoordelijkheid voor deze nederlaag bij onze Bloempot-coach.
Kenhetnie en Ogararu opstellen, hoe haal je het in je hoofd.....
|
|
|
Vak: 420 Posts: 1151 Reg.: 10 juli 2002 | wat een ellende. Het ergste is dat we geen betere spelers hebben. Achterhoede is van niveau onderkant middenmoot. Tel daar bij op dat de tegenstanders tot het bot gemotiveerd zijn tegen Ajax en dan snap je dat we gigantisch in de problemen komen. Dan nog een blunder van de keeper, een knollentuin en dan weet je dat het heel lastig gaat worden om een goed resultaat te behalen. Emanuelson redelijk tot nu toe.
|
|
|
Meerkoet Vedette
Uit: Moraalridderend Holland Vak: 402 Posts: 2098 Reg.: 23 december 2001 | Mag ik zo bot zijn om te stellen dat we onder Koster niet alleen dramatisch presteren, maar ook verschrikkelijk weinig punten halen.
Hij zal best een fijne man zijn, maar voorlopig heeft hij zijn troepen nog niet kunnen motiveren.
Onder hem is de inzet gedaald tot beneden het vriespunt.
|
|
|
aj10ax Vedette
Uit: amstelveen Posts: 1889 Reg.: 23 juni 2000 | Koster doet wat hij kan,maar als je geen verdedigers hebt en een jongen van 19 uit het tweede erbij haalt dan moet je Colin,Furby en Oga wel opstellen.Klasse dat hij Ajax vol op de aanval liet spelen in de tweede helft. 
|
|
|
Joaquin Sanchez Geselecteerd voor Oranje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2119 Reg.: 6 augustus 2006 |
quote: Fabian schreef:
Urby speelt overigens redelijk, maar die Sjors laat zich weer poorten en voorbij lopen door zowel Lens als Holmaat ! Ongelooflijk!
Maar ik leg, nu al, de verantwoordelijkheid voor deze nederlaag bij onze Bloempot-coach.
Kenhetnie en Ogararu opstellen, hoe haal je het in je hoofd.....
Holmaat
Ogararu is misschien wel de grootste slapjanus en lamzak die we ooit hebben gehad. Ik denk serieus dat als hij thuis zijn hoofd stoot ofzo dat hij het hem op een huilen zet.
|
|
|
NFD410 Legende
Vak: - Posts: 17234 Reg.: 26 juni 2000 |
quote: aj10ax schreef:
Koster doet wat hij kan,maar als je geen verdedigers hebt en een jongen van 19 uit het tweede erbij haalt dan moet je Colin,Furby en Oga wel opstellen.
Rot toch op. Juist door een jongen van 19 op te stellen geef je het signaal af dat lamlendigheid van onze backs niet langer getolereerd wordt.
|
|
|
Vak: 420 Posts: 1151 Reg.: 10 juli 2002 | Iedereen gaat er maar blind vanuit dat een jonge speler uit het 2e voor verbetering zorgt. We spelen al met een veredelde jeugddefensie!
|
|
|
NFD410 Legende
Vak: - Posts: 17234 Reg.: 26 juni 2000 | Het gaat niet eens om verbetering. Het gaat om het signaal dat iedereen ten aller tijde z'n basisplaats kan verliezen als ze niet presteren. Maar het 'niet presteren' is voor Koster geen enkele reden om mensen uit de basis te halen.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4142 Reg.: 2 december 2002 | Waar hebben we het over? Koster is een trainer voor degradatiekandidaten. Natuurlijk komt hij tekort en kost hij ons punten. Daar is echt geen discussie voor nodig.
|
|
|
AFCA IN MN HART  Basisspeler
Uit: Purmerend Vak: 425 Posts: 825 Reg.: 18 april 2006 |
quote: Fabian schreef:
Urby speelt overigens redelijk
Grappenmaker.. Urby speelt redelijk??
Dit kan je alleen zeggen als je de afgelopen tijd geen wedstrijden van Ajax hebt gezien.
wat een ongelofelijke prutser is urby geworden zeg.
Nu nog wegdoen aub!!
|
|
|
Olaf L Bankzitter
Vak: - Posts: 551 Reg.: 28 juli 2006 |
quote: Ulf_Kirsten schreef:
Waar hebben we het over? Koster is een trainer voor degradatiekandidaten. Natuurlijk komt hij tekort en kost hij ons punten. Daar is echt geen discussie voor nodig.
Mooie manier van argumenteren.
enfin ik vind dat hij het redelijk doet, maar ook niet meer dan dat. Ik mist met name een uitstraling die past bij een club als AJAX. Normaal ben ik daar niet zo gevoelig voor, maar bij Koster valt wel op dat AJAX een maatje te groot voor hem is. Een goede assistent maar geen hoofdcoach.
|
|
|
Pipo127 Basisspeler
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 859 Reg.: 27 mei 2000 | We zijn eigenlijk geen ene meter op geschoten met deze Trainer. Ten Cate had een tactisch inzicht van nul, kocht bedenkelijke spelers aan, kon furieus worden, waardoor sommige spelers zich gekrenkt voelden (Perez, Stam,) Maar raakte wel de snaar wat betreft inzet.
Als Koster met zijn uitstraling en lief vriend-van-iedereen- gedrag zegt dat de jochies inzet moeten tonen, terwijl ze geen zin hebben doen ze dat echt niet! Want vriend-van-iedereen wordt toch niet boos!
|
|
|
navigator  International
Uit: Diemen Vak: - Posts: 1382 Reg.: 20 maart 2005 | Adrie, volgende wedstrijd graag Leonardo en Luque op de vleugels.
Rommedahl en Kennedy komen heel veel tekort en Suarez mag ook wel even op de bank met zijn nare trekjes.
|
|
|
Lederen Knikker Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6163 Reg.: 28 juni 2005 |
quote: Pipo127 schreef:
We zijn eigenlijk geen ene meter op geschoten met deze Trainer. Ten Cate had een tactisch inzicht van nul, kocht bedenkelijke spelers aan, kon furieus worden, waardoor sommige spelers zich gekrenkt voelden (Perez, Stam,) Maar raakte wel de snaar wat betreft inzet.
Als Koster met zijn uitstraling en lief vriend-van-iedereen- gedrag zegt dat de jochies inzet moeten tonen, terwijl ze geen zin hebben doen ze dat echt niet! Want vriend-van-iedereen wordt toch niet boos!
Er waren genoeg momenten waar Henkie die snaar ff niet raakte. Ik noem thuis tegen Excelsior, alle Europese wedstrijden (inderdaad op een hand te tellen)...
Ongeloofelijk dat mensen gaan zeiken op Koster. We weten toch allemaal dat het geen van Gaal is. Of althans, een van Gaal in zijn Ajax periode.
Hij is een interim trainer die met alle plezier straks weer in de jeugd gaat werken.
Zou me eerder zorgen maken over deze transferperiode en of van Geel er nog iets van bakt. En daarna wie de volgende trainer gaat worden...
|
|
|
Miel Lid 2de elftal
Uit: Hoofddorp Vak: - Posts: 332 Reg.: 7 maart 2002 |
quote: Lederen Knikker schreef:
(...)
Er waren genoeg momenten waar Henkie die snaar ff niet raakte. Ik noem thuis tegen Excelsior, alle Europese wedstrijden (inderdaad op een hand te tellen)...
Ongeloofelijk dat mensen gaan zeiken op Koster. We weten toch allemaal dat het geen van Gaal is. Of althans, een van Gaal in zijn Ajax periode.
Hij is een interim trainer die met alle plezier straks weer in de jeugd gaat werken.
Zou me eerder zorgen maken over deze transferperiode en of van Geel er nog iets van bakt. En daarna wie de volgende trainer gaat worden...
Jij snapt het! Het is een interim trainer! Na dit seizoen kunnen we weer gaan bouwen met een nieuwe trainer. Koster doet het nu gewoon even met het wanbeleid van afgelopen jaren en spelers die er weinig van bakken afgelopen jaren. Er is weinig kwaliteit in de selectie. Daar mag je Koster niet op afrekenen.
|
|
|
Gianni Bugno Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 429 Posts: 1760 Reg.: 21 november 2002 | Wat een onbegrijpelijke beslissing weer van Kostertje, Suarez wisselen, Rommedahl laten staan. Onze Dennis is na een aardig begin weer helemaal terug op zijn niveau, derde klasse C. Wat een complete apathie zeg, niet te geloven. Is het een kaartmaatje van Adrie soms?
|
|
|
Michel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zaanstad Vak: 414 Posts: 1153 Reg.: 14 augustus 2003 |
quote: Gianni Bugno schreef:
Wat een onbegrijpelijke beslissing weer van Kostertje, Suarez wisselen, Rommedahl laten staan. Onze Dennis is na een aardig begin weer helemaal terug op zijn niveau, derde klasse C. Wat een complete apathie zeg, niet te geloven. Is het een kaartmaatje van Adrie soms?
Volgens mij speelde Rommedahl best redelijk. In elk geval was hij een stuk dreigender dan Rommedahl. Daarnaast stond Suarez ook op scherp. Ik begrijp de keuze wel.
|
|
|
Adriano Vedette Winnaar Bekerklassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Vlaardingen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2854 Reg.: 16 juli 2002 |
quote: Gianni Bugno schreef:
Wat een onbegrijpelijke beslissing weer van Kostertje, Suarez wisselen, Rommedahl laten staan. Onze Dennis is na een aardig begin weer helemaal terug op zijn niveau, derde klasse C. Wat een complete apathie zeg, niet te geloven. Is het een kaartmaatje van Adrie soms?
Suarez raakt geen pepernoot, hij kan de bal niet vasthouden, waardoor er constant druk komt op de verdediging. Ik word helemaal gek van hem. Hij denkt dat hij door mensen heen kan ofzo, ik snap het niet. Ik heb bijna geen mooie combinatie gezien van zijn kant. Niet dat Leonardo goed inviel, die speelde net zo slecht.
|
|
|
waiyari Talent
Uit: Zutphen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 144 Reg.: 13 maart 2005 | Als Suarez geen pepernoot raakt wat moet je dan van Huntelaar vinden Had gehoopt dat Adri Huntelaar durfde te wisselen maar ....
Vond Rommedahl zeker niet slecht vandaag
|
|
|