| Poster | | Topic: Adrie Koster |  |
|
Meersche Helden Vedette
Uit: Zaandam Vak: 117 Posts: 2006 Reg.: 2 mei 2004 | Waarom laten ze Adri niet voor de groep staan, geef die man een contract van 2 jaar en je hebt een geschikte trainer voor Ajax. De spelers lopen weg met Adri en de resultaten zijn prima, er heerst sinds zijn komst een positieve rust binnen de club en groep. En ja mischien schuilt er in Adri een nieuwe toptrainer, ik herinner mij nog hoe Louis van Gaal ooit als interim coach bij Ajax kwam, en we weten allemaal hoe dat afliep. Adri heeft een schat aan ervaring, heeft een nuchtere blik op alles en is niet over het paard getild. Maakt geen rare sprongen zoals v.Basten doet, en brengt een zekere rust tegenover ieder voor zich. Ik ga pleiten voor Adri, laat die man lekker de komende jaren trainer worden, scheelt Ajax ook weer een pak met geld en lijden we een keer geen gezichtsverlies.
|
|
|
Luis Alberto Suarez  Basisspeler
Uit: Domburg Vak: 428 Posts: 867 Reg.: 17 november 2005 | Misschien is een type Adri koster het perfecte type ajax coach vooral rustig hij heeft geen raare uitspraken in de Media zit niet snel op de kast
|
|
|
Klasbakken Icoon
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7083 Reg.: 10 juli 2002 | Goede opstelling, en een logische ook! Maar de basisklanten moeten het doen vandaag, wat een hemeltergend slechte bank! Wat vindt jij Martin? ...
Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Van der Wiel, Heitinga, Vertonghen; Gabri, Maduro, Emanuelson; Suarez, Huntelaar, Luque.
Wissels: Gentenaar, Kennedy, Urzaiz, Rommedahl, Schilder, Colin, De Jong.
Ik weet het nog niet. Of we krijgen een pak rammel als Makaay teveel ruimte krijgt, of Ajax krijgt vleugels dankzij Suarez en Luque. Hoedanook: we moeten vanaf de eerste seconde scherp zijn en meteen het heft in handen nemen.
Mij benieuwen!
|
|
|
Van de film Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 8067 Reg.: 30 november 2003 | Zitten er geen verdedigers op de bank? 
|
|
|
marx  Vedette
Uit: nijmegen Vak: - Posts: 2232 Reg.: 4 mei 2004 |
quote: Klasbakken schreef:
Goede opstelling, en een logische ook!
Nou nee. Luque en Urby op links is vragen om moeilijkheden. Ik ben blij met een gelijkspel. Dat moge nu duidelijk zijn.
|
|
| Pool: 656e | MotM: - | Battle-rating: 1.507,7 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Klasbakken Icoon
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7083 Reg.: 10 juli 2002 |
quote: marx schreef:
Nou nee. Luque en Urby op links is vragen om moeilijkheden. Ik ben blij met een gelijkspel. Dat moge nu duidelijk zijn.
Luque doet het de laatste tijd steeds beter op links, daar voorzie ik eigenlijk geen problemen. Ik had alleen Suarez op links geposteerd, mag hij Lucius doldraaien. Nu speelt Suarez ogenschijnlijk op De Cler. Dit is toch een speler van grotere klasse dan Theo Vuurwerk.
Emanuelson staat linkshalf, geen back. Hij heeft een echte verdediger (Vertonghen) achter zich, dus krijgt hij de ruimte om aan te vallen. Ik maak me meer zorgen over Maduro (belangrijke taak, kan hij het aan?) en ons centrale duo. Zij zullen Makaay en Sahin af moeten stoppen.
We gaan het zien. Aan de beginopstelling zal het niet liggen en dat is de laatste jaren wel eens anders geweest (starten met verkeerde mensen, geen logische opstelling, moeten wisselen om je fouten te herstellen --> Ten Cate).
quote: Van de film schreef:
Zitten er geen verdedigers op de bank? 
Inderdaad, wat ik al aangeef: een hemeltergend slechte bank. Je moet er toch niet aan denken dat een Heitinga of Van der Wiel geblesseerd uitvalt? Dan kom je toch uit bij Colin of Maduro centraal. Een paar credits voor Koster (Ajax draait weer, we spelen Ajaxvoetbal), maar het valt me heel vies tegen dat die Colin nog steeds bij de beste 18 opduikt. Die gast kan het niveau van het tweede geeneens aan! Had dan Alderweireld of Yildirim meegenomen.
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7545 Reg.: 31 december 2004 | Idd Maduro, bij balverlies en de omschakeling richting Makaay. Een beetje een twijfelgeval ook aan deze kant.
|
|
|
Amsterdam Noord Bankzitter
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 524 Reg.: 24 augustus 2006 | Prima prestatie van Koster weer zeker gezien de schandalige penalty van die achterlijke belg, wat hebben die gasten toch? Utrecht 2 jaar geleden en nu dit.
Met 10 en prima tactische wissels een verademing vergeleken met T cate.
|
|
|
AFC Ajax is the Best Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1111 Reg.: 10 mei 2003 |
quote: Amsterdam Noord schreef:
Prima prestatie van Koster weer zeker gezien de schandalige penalty van die achterlijke belg, wat hebben die gasten toch?
Je kan beter Maduro bedanken voor het feit dat hij weer een mannetje uit zijn rug laat lopen 
|
|
|
EmJay Regelmatige invaller
Uit: Alphen aan den Rijn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 656 Reg.: 5 april 2005 |
quote: AFC Ajax is the Best schreef:
(...)
Je kan beter Maduro bedanken voor het feit dat hij weer een mannetje uit zijn rug laat lopen 
Nou er gebeurde bijzonder weinig, zeer zeer makkelijk gegeven die pingel.
Ik ben erg benieuwd naar Koster's reactie op het voorval tussen Luque en Suarez. Al zal Adri zo keurig zijn dat intern te houden 
|
|
|
Amsterdam Noord Bankzitter
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 524 Reg.: 24 augustus 2006 |
quote: AFC Ajax is the Best schreef:
(...)
Dat is helemaal waar maar laat onverlet dat het totaal geen penalty was.
|
|
|
os45 Veelbelovend talent
Uit: Tilburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 282 Reg.: 9 juli 2007 | Adrie is echt een held. Rustige, correcte en symphatieke voetbalman. Geen grote bek, geen geblaat, geen gezeur, gewoon normaal. Dit hebben ze op dit moment nodig...wat de exacte aanleiding is van de ruzie tussen Suarez en Luque is nog niet helemaal bekend, maar volgens mij pakt Koster dit soort zaken ook goed aan. Twee toch belangrijke spelers, die altijd dreiging hebben er uit halen bij rust in een kolkende Kuip getuigt in ieder geval van kordaat optreden. En zo zie je maar dat anderen (goed wisselbeleid dus) ook hun kansen grijpen....Nu even twee weken rust, en nog het vreemde en vervelende voorval aanpakken en juist 'managen', dan komt het hopelijk goed....
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Van de film Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 8067 Reg.: 30 november 2003 | Zeer knap dat hij zo 2 belangrijke spelers eruit durft te halen. Dat betekent ook dat hij dus ook wél boven de groep staat, maar daar geen geschreeuw voor nodig heeft.
|
|
|
0634 International
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4154 Reg.: 2 januari 2006 |
Zeer knap dat hij zo 2 belangrijke spelers eruit durft te halen. Dat betekent ook dat hij dus ook wél boven de groep staat, maar daar geen geschreeuw voor nodig heeft.
Dat was mijn gedachte ook. Ik weet niet precies wat er is gebeurt, en Koster misschien ook niet eens. Het gaat erom dat er wat is gebeurt en dit is de enige oplossing. Zonde, want het zijn goede spelers maar ze verkloten het voor Ajax. Werd later natuurlijk een duur geintje toen Ogararu niet verder kon. Blijft fier overeind dat Koster het enige juiste deed.
|
|
|
Moussa Dembele  International
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4118 Reg.: 13 januari 2006 | Eigen jeugd, lef, symphatiek, 4-3-3 en beleefd naar de media toe. Alle lof voor Koster. Dat doet het prima!
|
|
|
can-o Idool
Uit: amsterdam Vak: - Posts: 4143 Reg.: 22 juli 2002 |
Zeer knap dat hij zo 2 belangrijke spelers eruit durft te halen. Dat betekent ook dat hij dus ook wél boven de groep staat, maar daar geen geschreeuw voor nodig heeft.
Je kunt ook zeggen dat hij het gezag mist om het met een verbalisering af te doen en daarom gedwongen is dit soort maatregelen te nemen. De wissels pakten goed uit, dus wat dat betreft geen klagen, maar pas de komende weken zal blijken hoe het met zijn gezag gesteld is.
|
|
|
Van de film Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 8067 Reg.: 30 november 2003 |
quote: can-o schreef:
(...)
Je kunt ook zeggen dat hij het gezag mist om het met een verbalisering af te doen en daarom gedwongen is dit soort maatregelen te nemen. De wissels pakten goed uit, dus wat dat betreft geen klagen, maar pas de komende weken zal blijken hoe het met zijn gezag gesteld is.
Nou, als pedagoog in opleiding kan ik zeggen dat dit heel goed is. Hij staat net voor de groep en dan moet je kordaat optreden. Dit alleen met woorden afdoen (als er echt ruzie is gemaakt en getackeld) zou veel te weinig zijn geweest en dat gaat je later opbreken. Nu is het duidelijk, wie zulke ongein uithaalt wordt gewisseld, klaar. Ik denk ook niet dat iemand het nu nog in zijn hoofd haalt om zoiets te doen.
|
|
|
ThePostman Basisspeler
Uit: Zaandijk Vak: - Posts: 984 Reg.: 3 april 2006 |
(...)
Nou, als pedagoog in opleiding kan ik zeggen dat dit heel goed is. Hij staat net voor de groep en dan moet je kordaat optreden. Dit alleen met woorden afdoen (als er echt ruzie is gemaakt en getackeld) zou veel te weinig zijn geweest en dat gaat je later opbreken. Nu is het duidelijk, wie zulke ongein uithaalt wordt gewisseld, klaar. Ik denk ook niet dat iemand het nu nog in zijn hoofd haalt om zoiets te doen.
Helemaal mee eens,voor beide spelers is er een statement afgegeven, maar ook naar de groep.
Dit getuigt van groot leiderschap en ook als Ajax had verloren zou ik dit zeggen.
Koster is de baas en trekt geen spelers voor.
Hij gaat met beide spelers intern bespreken.
|
|
|
F-side Bankzitter
Uit: Leiden Vak: 129 Posts: 537 Reg.: 26 augustus 2001 | Koster doet het prima als ga zo door dan hebben we geen andere trainer nodig
|
|
|
Joeri Basisspeler
Vak: 415 Posts: 929 Reg.: 7 augustus 2003 | Ik moest nog lachen toen ik op Ajaxonline.org een poll zag over dat Koster een contract moet krijgen voor 2 jaar en een ruime meerderheid het daarmee eens was; maar nu zie ik datzelfde opportunisme hier op de fora.
Beheersing, mensen!
|
|
|
Klasbakken Icoon
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7083 Reg.: 10 juli 2002 | De enige juiste reactie van Koster inzake de ruzie tussen Suarez en Luque. Je moet meteen kordaat ingrijpen bij dit soort ondermijningen van het groepsproces. Hopelijk zien beide heren in dat ze er hoofdelijk verantwoordelijk voor zijn dat Ajax vanmiddag niet heeft gewonnen. Mensen die hier zeggen dat Koster dit niet goed gedaan heeft, snappen het niet. Met pappen en nathouden (Ten Cate) schiet je op termijn helemaal niets op.
Heerlijke wissel van Koster trouwens! Verdediger Van der Wiel eruit en De Jong erin! Klasse, DAT is Ajax: alles voor de winst. Wat had ik dat allang niet meer gezien. Lekkere bluf, branie. Mooi dat De Jong ook nog scoort. Heerlijk! Het kan ook anders aflopen, als Slory scherp is wordt het gewoon 4-2. Maar dat had ik dan nog niet erg gevonden. Die wissel geeft mij het gevoel dat we Ajax langzaamaan weer terugkrijgen.
Dan nog iets: Emanuelson. Wat bezielt hem om zo OLIEDOM uit te verdedigen? Leert die jongen het dan nooit? Blij dat hij niet meer back staat. Het is een gevaar voor zichzelf en nog veel meer voor het elftal.
2-2 Heb ik absoluut vrede mee. Je speelt een tijd met 10 man. Jammer dat Huntelaar die opgelegde bal op 1-3 niet afmaakt. Dan was het einde oefening geweest.
|
|
|
navigator  International
Uit: Diemen Vak: - Posts: 1382 Reg.: 20 maart 2005 |
Dan nog iets: Emanuelson. Wat bezielt hem om zo OLIEDOM uit te verdedigen? Leert die jongen het dan nooit? Blij dat hij niet meer back staat. Het is een gevaar voor zichzelf en nog veel meer voor het elftal.
Nee, ik vrees dat Urby het nooit leert, op de een of andere manier heeft hij altijd zo´n actie op cruciale momenten. Gebrek aan inzicht of intelligentie? Voor de rest deed hij het redelijk als half. Wat mij betreft mag Vertonghen blijven staan als linksback, die deed het wederom goed.
|
|
|
Klasbakken Icoon
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7083 Reg.: 10 juli 2002 |
quote: navigator schreef:
Nee, ik vrees dat Urby het nooit leert, op de een of andere manier heeft hij altijd zo´n actie op cruciale momenten. Gebrek aan inzicht of intelligentie? Voor de rest deed hij het redelijk als half. Wat mij betreft mag Vertonghen blijven staan als linksback, die deed het wederom goed.
Ik heb het vandaag niet helemaal meegekregen, maar volgens mij was Emanuelson vandaag vlees noch vis? Zodra Davids fit is, komt hij op de bank terecht. Vertonghen blijft back. Tenzij hij naar het centrum moet omdat Van der Wiel geblesseerd is.
De volgende wedstrijd zal het er waarschijnlijk wel zo uitzien:
Ogararu - Heitinga - Vermaelen - Vertonghen.
Weet niet hoe ver Davids is qua herstel?
|
|
|
0634 International
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4154 Reg.: 2 januari 2006 |
Heerlijke wissel van Koster trouwens! Verdediger Van der Wiel eruit en De Jong erin!
Niets dan lof voor Koster,hoor. Maar volgens mij had hij weinig keuze bij deze wissel. vd Wiel was geblesseerd (2 tot 4 weken helaas ) en verdedigers hadden we niet meer over, he .
|
|
|
Joaquin Sanchez Geselecteerd voor Oranje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2119 Reg.: 6 augustus 2006 |
De enige juiste reactie van Koster inzake de ruzie tussen Suarez en Luque. Je moet meteen kordaat ingrijpen bij dit soort ondermijningen van het groepsproces. Hopelijk zien beide heren in dat ze er hoofdelijk verantwoordelijk voor zijn dat Ajax vanmiddag niet heeft gewonnen. Mensen die hier zeggen dat Koster dit niet goed gedaan heeft, snappen het niet. Met pappen en nathouden (Ten Cate) schiet je op termijn helemaal niets op.
Heerlijke wissel van Koster trouwens! Verdediger Van der Wiel eruit en De Jong erin! Klasse, DAT is Ajax: alles voor de winst. Wat had ik dat allang niet meer gezien. Lekkere bluf, branie. Mooi dat De Jong ook nog scoort. Heerlijk! Het kan ook anders aflopen, als Slory scherp is wordt het gewoon 4-2. Maar dat had ik dan nog niet erg gevonden. Die wissel geeft mij het gevoel dat we Ajax langzaamaan weer terugkrijgen.
2-2 Heb ik absoluut vrede mee. Je speelt een tijd met 10 man. Jammer dat Huntelaar die opgelegde bal op 1-3 niet afmaakt. Dan was het einde oefening geweest.
Ik kan me hier heel erg in vinden. Toch houdt ik een gigantisch kutgevoel over aan deze wedstrijd, omdat ik dacht dat wij met Ajax dit Feyenoord konden domineren en de wil opleggen, maar dat hebben zij juist bij ons gedaan. Ik was verbaasd over hoe wij de eerste helft werden overklast. Hoe komt dat nou?
|
|
|