Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Technische staf en bestuur
Adrie Koster
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 52 »

Poster
Topic: Adrie Koster 
keeskoi
Internationale topspeler

Uit: lelystad
Vak: -
Reg.: 23 november 2005
Gepost op 7 november 2007 om 12:18:13.       MSN: keeskoi@msn.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
pascal_ajaxxx schreef:

Koster is een prima tussenpaus.. Lekker nuchter en Lekker rustig.

Aan het einde van het seizoen terugzetten naar Jong Ajax en een JUISTE trainer aanstellen.
De weg die Koster nu bewandelt (rust en gemoedelijkheid) is volgens mij de juiste.. de opvolger voor de langere termijn zou dit traject af moeten maken.

Koster komt het beste tot zijn recht bij jong AJax of later wellicht als Hoofd Opleidingen.

Er was eens een trainer die plotseling naar madrid wilde. Ineens stond daar op het veld een man met een platgeslagen neus. Daar werd toen ook van gezegd wat moeten we daarmee.
Ik geloof dat die man een europacupje pakte en later de Cl??

Laat er maar eens duidelijkheid komen of Koster het hele seizoen af mag maken of dat er in de winterstop ineens iemand anders komt.
Zelfs bij een vervelende uitslag voor ons a.s. zondag vind ik dat Koster gewoon het seizoen af moet maken.
Henkie was ik blij mee toen ie kwam. Helaas is het tegenwoordig mode om als je je kan "verbeteren" je gewoon weg gaat.
Nu Koster aan het roer staat vind ik dat je niet weer kan gaan wisselen van trainer.
 Help mods!
Pool: 1473eMotM: -Battle-rating: 1.498,9VoVo: -Opstelling: -
fluwelen linker
Vedette

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 september 2004
Gepost op 7 november 2007 om 12:24:18.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
keeskoi schreef:

(...)

Er was eens een trainer die plotseling naar madrid wilde. Ineens stond daar op het veld een man met een platgeslagen neus. Daar werd toen ook van gezegd wat moeten we daarmee.
Ik geloof dat die man een europacupje pakte en later de Cl??

Laat er maar eens duidelijkheid komen of Koster het hele seizoen af mag maken of dat er in de winterstop ineens iemand anders komt.
Zelfs bij een vervelende uitslag voor ons a.s. zondag vind ik dat Koster gewoon het seizoen af moet maken.
Henkie was ik blij mee toen ie kwam. Helaas is het tegenwoordig mode om als je je kan "verbeteren" je gewoon weg gaat.
Nu Koster aan het roer staat vind ik dat je niet weer kan gaan wisselen van trainer.

Dat Koster het seizoen moet afmaken, is duidelijk.
Maar hem vergelijken met Van Gaal is m.i. niet terecht. Van Gaal gaf meteen aan dat hij verder wilde als hoofdtrainer. Hij had de uitgesproken ambitie om Ajax 1 naar successen te leiden.
Koster heeft die gedrevenheid minder volgens mij. Het is van tevoren ook duidelijk afgesproken en overeengekomen, lijkt me.
 Help mods!
Pool: 343eMotM: -Battle-rating: 1.484,2 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
pascal_ajaxxx
Regelmatige invaller

Uit: etten-leur
Vak: 120
Reg.: 16 augustus 2006
Gepost op 7 november 2007 om 12:27:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

KeesKoi ik ben heus het van Gaal verhaal niet vergeten hoor.. Alleen zeg ik hier wat mij het beste lijkt op de lange termijn.

Je hoort mij ook niet zeggen dat Koster het niet moet worden.. alleen zeg ik dat er betere kandidaten zijn.
En ik zie ook nog mogelijkheden met Koster als Jong Ajax trainer welke dichtbij van Basten staat of iets dergelijks..

Maar je moet eerlijk zijn en goed kijken naar de huidige situatie van de club en de wens uit de spelersgroep.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
pascal_ajaxxx
Regelmatige invaller

Uit: etten-leur
Vak: 120
Reg.: 16 augustus 2006
Gepost op 7 november 2007 om 12:45:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ider zijn mening hoor.. maar nog een keer in het kort de mijne:

* selectie wil rust en een trainer die geduldig is (maduro, gabri, urby) ---> van Basten / Koster
* selectie wil een trainer wie niet zo emotioneel brult en reaggeert als HTC ----> van Basten / Koster
* trainer moet eigen visie hebben en hier niet van afwijken --> van Basten / Koster

tot zover ontlopen beide elkaar niet zoveel..

van Basten heeft verder bewezen onder grote druk (van de media) zichzelf te blijven en vast te blijven houden aan zijn eigen visie (dat wat de selectie ook wilt!!)
van Basten heeft alle ervaring in situaties waarin spelers zich kunnen gaan bevinden, dat kan Koster niet of in veeel mindere mate zeggen.
Koster heeft wat meer jaren ervaring.
van Basten is daar in tegen weer een grotere naam in de voetbal wereld en er zullen ongetwijfeld talenten zijn die graaaag onder hem willen spelen en bij het horen van de naam koster iets hebben van .. wie?
Allereerst moet een speler bij AJAX willen voetballen dat begrijp ik, maar vaak blijkt de naam van de trainer net genoeg te kunnen zijn voor het laatste zetje.

Een ander voordeel is dat van Bommel nooit bij Ajax zal voetballen onder van Basten iets waar de supporters weer heel blij van worden hahaha .. geintje

Mijn keuze.. zeker gezien alle bovenstaande punten en de lange termijn in de gaten houdend kies ik voor van Basten!

Koster mag naar Jong Ajax. Aangezien hun visie niet ver uiteen lopen zou die samenwerking (van Basten .. Koster) weleens zeer succesvol kunnen zijn met betrekking tot de doorstroming van de jeugd naar het eerste elftal.
Weer een reden om te kiezen voor van Basten.

Een andere goede positie voor Koster zou wel eens Hoofd Opleidingen kunnen zijn.. Koster zou weleens iemand kunnen zijn die dat goed en langdurig in zou kunnen vullen.. tenslotte is dat wel een van de belangrijkste posities binnen Ajax.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Teaser
Vedette

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004
Gepost op 7 november 2007 om 12:48:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

PSV-kandidaat Rutten heeft vertrekclausule
Fred Rutten kan, indien hij benaderd wordt door PSV, vertrekken naar Eindhoven. De coach van FC Twente heeft een vertrekclausule in zijn contract staan, zo schrijft VI.

Rust, gedreven, aanvallend willen spelen, gebruik maken van jeugd geen probleem.
 Help mods!
Pool: 4346eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
keeskoi
Internationale topspeler

Uit: lelystad
Reg.: 23 november 2005
Gepost op 7 november 2007 om 13:07:53.       MSN: keeskoi@msn.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
fluwelen linker schreef:

(...)

Dat Koster het seizoen moet afmaken, is duidelijk.
Maar hem vergelijken met Van Gaal is m.i. niet terecht. Van Gaal gaf meteen aan dat hij verder wilde als hoofdtrainer. Hij had de uitgesproken ambitie om Ajax 1 naar successen te leiden.
Koster heeft die gedrevenheid minder volgens mij. Het is van tevoren ook duidelijk afgesproken en overeengekomen, lijkt me.

Ik heb Koster toch heel duidelijk op AT5 horen zeggen dat als ze met hem door willen aan het einde van het zeizoen hij dat zelf ook wil. Hij heeft alleen de afspraak dat ie dit seizoen doe ten dan teruggaat. Houdt ie zich heel netjes aan zonder te brullen dat ie meer wil. Klasse noem ik zoiets. Een man en man een woord een woord. Maar toch met de ambitie.
 Help mods!
Pool: 1473eMotM: -Battle-rating: 1.498,9VoVo: -Opstelling: -
LeTiss
Internationale topspeler

Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 7 november 2007 om 13:38:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
pascal_ajaxxx schreef:
van Basten heeft verder bewezen onder grote druk (van de media) zichzelf te blijven en vast te blijven houden aan zijn eigen visie
Zijn incompetente zelf.
quote:
van Basten is daar in tegen weer een grotere naam in de voetbal wereld en er zullen ongetwijfeld talenten zijn die graaaag onder hem willen spelen en bij het horen van de naam koster iets hebben van .. wie?
Allereerst moet een speler bij AJAX willen voetballen dat begrijp ik, maar vaak blijkt de naam van de trainer net genoeg te kunnen zijn voor het laatste zetje.
Als trainer heeft Van Basten al een slechte naam. Er is hier en daar nog een door uitstraling en nostalgie geobsedeerde Ajacied die Van Basten als trainer hoog heeft zitten, maar ik denk dat spelers niet zoveel hebben met uitstraling. Die hebben toch liever iemand met inhoudelijke autoriteit en natuurlijk gezag, dan dat ze uit angst om niet geselecteerd te worden maar heel gehoorzaam zijn.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Aaaajax no1
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 17 september 2005
Gepost op 7 november 2007 om 14:06:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
keeskoi schreef:

(...)

Ik heb Koster toch heel duidelijk op AT5 horen zeggen dat als ze met hem door willen aan het einde van het zeizoen hij dat zelf ook wil. Hij heeft alleen de afspraak dat ie dit seizoen doe ten dan teruggaat. Houdt ie zich heel netjes aan zonder te brullen dat ie meer wil. Klasse noem ik zoiets. Een man en man een woord een woord. Maar toch met de ambitie.

En zo is het!!! Wat mij betreft als ie zo door blijft gaan (ook al is ie nog maar 4 wedstrijden beizg) mag ie blijven. Hij stelt/durft de jeugd weer op te stellen, en daar moeten wij ajax het toch van hebben...!
 Help mods!
Pool: 1225eMotM: -Battle-rating: 1.432,4VoVo: 2165e / - / 1744eOpstelling: 3-4-3
MagDitWeg
Veelbelovend talent

Uit: Amsterdam
Reg.: 6 november 2004
Gepost op 7 november 2007 om 15:23:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoewel ik enthousiast ben over de rol die Koster nu speelt, is het natuurlijk wel belangrijk om te kijken hoe 'zijn' Ajax zich de op langere termijn kan gaan ontwikkelen. Als er echt een structureel herstel van goed voetbal met goed resultaat zichtbaar wordt, waarom dan niet de boel de boel laten en Koster dus hoofdtrainer?

Als hij kan wat al die mannen voor hem niet konden vind ik het nogal wat om hem weer zomaar aan de kant te schuiven en een 'grote naam' op de bank te zetten. Als ik technisch directeur was van Ajax (wat ik gelukkig voor Ajax niet ben) zou ik niets uitsluiten, en dus ook niet dat Koster aanblijft.
 Help mods!
Pool: 1572eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
0634
International

Reg.: 2 januari 2006
Gepost op 7 november 2007 om 20:07:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Joaquin Sanchez schreef:

(...)

Maar je moet toegeven dat het een stap is.
Nee. Hooguit een stapje

quote:
Als je die wint, heb je dan 3 wedstrijden die gewonnen moeten worden, een 9 punten serie. Natuurlijk faalt Ajax in kleine wedstrijden maar dat was onder Ten Cater . Als je van 010 wint kan je met een kleine voorsprong de winterstop in,
.

Het gaat de laatste potjes best aardig, maar gaan we nou opgewonden raken als we 9 punten uit 3 potjes halen? Kom nou toch.

Ten eerste doet Psv ook nog mee, en tot aan de winterstop is er nog wel een potje of 6,7 te spelen, schat ik zo. Echt hoor, deze wedstrijd is geweldig om te winnen en zal een boost kunnen geven maar daarmee hebben we het ook wel gehad. Totaal niet beslissend.

quote:
met een Davids die dan terugkomt, een creatieve middenvelder en een verdediger erbij maak je dan een heel grote kans. Geef toe, het zegt wel iets dat we 1e staan met een selectie zonder zijn belangrijkste speler en met 2 niet-ingevulde posities.
Laten we vooral realistisch blijven. Het voetbal is aardig, maar nog wel broos. Er wordt achterin ook nog wel eens wat weggegeven. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat als we van Feyenoord winnen we ook even de resterende wedstrijden tot aan de winterstop winnen. Vorig jaar wonnen we geloof ik de eerste 10 wedstrijden op rij of zoiets en stortten daarna volledig in.

Natuurlijk zou het fijn zijn om een creatieve speler aan het middenveld toe te voegen en een vervanger voor Stam te kunnen begroeten. Maar ook die moeten weer worden ingepast. Het is allemaal nog afwachten.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 7 november 2007 20:08:37).]
 Help mods!
Pool: 1474eMotM: -Battle-rating: 1.460,4VoVo: 1845e / 1458e / 1880eOpstelling: 4-3-3
Klasbakken
Icoon

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002
Gepost op 7 november 2007 om 20:44:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Caramba schreef:

@klasbakken. Mooie analyse, maar juist door de zwakheid in de verdediging en de kracht in beide aanvalslinie's voorzie ik een doelpuntrijke klassieker!

Ajax speelt goede uitwedstrijden, en heeft spitsen die pieken in topwedstrijden. Ze hebben iets meer ervaring op het middenveld en de verdediging hoeft eigenlijk alleen maar Makaay/ de Guzman af te stoppen.

'Even' Makaay afstoppen? Dat is wel een spits van hele grote klasse hoor! Bedoel je dat Ajax meer ervaring heeft op het middenveld? Ik ga uit van het volgende Ajaxmiddenveld: Gabri-Maduro-Emanuelson. Of gaan we 4-4-2 spelen? Ik kan het me haast niet voorstellen. Feyenoord zet daar waarschijnlijk de volgende vier man tegenover: Van Bronckhorst-Sahin-Bruins-De Guzman. Dan leggen we het toch echt af hoor.

quote:
Caramba schreef:

Ik denk dat als Ajax Feijnoord zondag een pak slaag geeft de kans zeer groot is dat we eindelijk weer eens kampioen worden en zonder die vermaledije voorrondes eindelijk weer eens CL gaan spelen. (heerlijk de lampjes weer eens zonder CL)

Weet je? Over een pak slaag denk ik niet eens na (of de voorhoede moet echt haarscherp zijn en Makaay moet 'in de broekzak' zitten bij Van der Wiel/Heitinga). Laten we eerlijk zijn, die gasten hebben daar best aardig ingekocht (in tegenstelling tot het afval dat naar Amsterdam gehaald is). In de breedte is het nog steeds matig, maar er staat wel een leuk elftalletje. Met een puntendeling of nipte zege ben ik zeer content.
 Help mods!
Pool: 725eMotM: -Battle-rating: 1.295,1VoVo: 1985e / 1887e / 1437eOpstelling: 4-3-3
langbaard
Ballenjongen

Uit: Castricum
Reg.: 29 oktober 2006
Gepost op 8 november 2007 om 01:05:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik denk dat Adrie een juiste persoon is die Ajax dit seizoen kan gebruiken.

Een rustige, bescheiden man, maar toch iemand die zijn eigen visie heeft.
Adrie is niet de coach voor AJAX, maar Adrie heeft zeker de kwaliteiten om ons Eredivisie kampioen te maken en dit is nou net de seizoen wanneer dat moet gebeuren.

Een seizoen waar we CL spelen, dit kan zelfs gebeuren dankzij een succesvol jaar onder Adrie Koster, maar toch zal dit niet de juiste persoon zijn om ons op 'dat' niveau te begeleiden.

Daarom denk ik ook dat Adrie gewoon dit seizoen moet afmaken en ons kampioen maken ( daar heb ik veel vetrouwen in ).
Maar op lange termijn visie kan ik MvG prima begrijpen, Adrie is ook niet de persoon die ons jarenlang op de weg naar succes zal helpen, maar voor dit jaar is hij ideaal naar mijn mening.

Adrie zal ook zeer gemotiveerd zijn om zo'n kans te benutten, maar toch door ervaring en leeftijd een nuchtere visie behouden en zichzelf blijven.

Ik geef hem de voordeel van de twijfel en zal ook niet daarop terug krabben, zelfs in mindere wedstrijden.

Daarnaast is het jammer van HtC, hij heeft ons wel prima overwinningen bezorgd op Feyenoord, PSV en AZ, maar desondanks niet de titel en daar gaat het natuurlijk om.

Adrie is zeker een frisse verschijning in het Ajax beleid.
 Help mods!
Pool: 674eMotM: -Battle-rating: 1.457,6VoVo: 1466e / 115e / 1903eOpstelling: 4-4-2
EmJay
Regelmatige invaller

Uit: Alphen aan den Rijn
Reg.: 5 april 2005
Gepost op 8 november 2007 om 11:17:13.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoewel het passanten zijn, die bij een beetje verbetering (financieel of qua competitie) weg zijn, zou het bestuur misschien 's moeten nagaan wat voor type trainer (dus geen naam) de spelersgroep wil zien.
Zoals gezegd: het zijn passanten maar een spelersgroep is het ene jaar doorgaans niet heel anders dan het andere jaar.

Misschien blijkt uit zo'n 'enquette' wel dat een 'type' Koster voor de groep hoort te staan.
Blijkbaar maakt het bestuur al jaren verkeerde keuzes en wij supporters hebben ongeveer tien verschillende meningen en namen.
 Help mods!
Pool: 457eMotM: -Battle-rating: 1.473,5VoVo: 640e / 1416e / 644eOpstelling: 4-3-3
Derk Johanssen
Vedette

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004
Gepost op 8 november 2007 om 12:32:39.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
LeTiss schreef:

(...)Als trainer heeft Van Basten al een slechte naam. Er is hier en daar nog een door uitstraling en nostalgie geobsedeerde Ajacied die Van Basten als trainer hoog heeft zitten, maar ik denk dat spelers niet zoveel hebben met uitstraling. Die hebben toch liever iemand met inhoudelijke autoriteit en natuurlijk gezag, dan dat ze uit angst om niet geselecteerd te worden maar heel gehoorzaam zijn.

Nee LeTiss. Van Basten heeft in Nederland een slechte naam als trainer. In Europa begrijpen ze geen zak van 'onze' kritiek omdat zij puur naar de resultaten krijgen. In Engeland zouden ze zonder twijfelen hun huidige bondscoach inruilen voor Van Basten. Puur vanwege de resultaten. Dat wij Nederlanders krtiek hebben op Van Basten wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

Daarnaast kun je werk als bondscoach op geen enkele wijze vergelijken met het werk als clubtrainer. Kijk naar Van Gaal. Wereldtrainer... bij een club. Waardeloze bondscoach. Van Gaal en Van Basten zijn qua prijzen en verdiensten in het trainersvak volslagen onvergelijkbaar, maar qua visie gelijk. Ze hebben een visie en willen die visie overbrengen, zonder in paniek te raken en zinloze "resultaat gaat nu even voor"-redenaties a la Ten Cate te bezigen. Dat zijn waardevolle kwaliteiten voor een trainer. Ik weet niet of Van Basten de juiste trainer is voor Ajax, maar ik denk dat we hem niet af moeten schrijven omdat hij Oranje niet goed laat voetballen. Een systeem als datgene waar hij in gelooft inbouwen in die 4 weken per jaar dat ze bij elkaar zijn en in een team vol individualisten die elke maand weer een ander vormpeil hebben is natuurlijk onmogelijk. Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat Oranje niet goed voetbalt. Het heeft veel overeenkomsten met het Oranje van Van Gaal.

Koster gaat nu natuurlijk niet de ambitieuze figuur uithangen. Dat maakt je imago als rustbewaarder volslagen ongeloofwaardig. Koster zegt daar wijselijk niets over. Hij gaat zichzelf geen druk opleggen en ook geen hooggespannen verwachtingen bij de supporters en media oproepen. Dat creert onrust en dat kan Ajax nu niet gebruiken. Dat doet hij natuurlijk een slim en getuigt van inzicht. In een gesprek met Van Geel zal hij aan kunnen geven wat hij wil, zoiets ga je niet ovor de camera's van RTL roepen. Zoals Ajax op dit moment speelt vind ik zeer acceptabel. Als je ziet dat Koster heel goed de rust terug heeft gebracht en Ajax weer redelijk herkenbaar laat voetballen en jeugd laat debuteren, dan zie ik niet zoveel probleem in Koster als trainer. Ik heb het liefst een trainer met kennis van zake en een duidelijke Ajax-visie. Wat mij betreft zijn er maar een paar opties. Van Gaal, Adriaanse en met enige twijfel Van Basten. Maar als Koster zo doorgaat vind ik het ook niet erg dat hij trainer blijft.
 Help mods!
Pool: 925eMotM: -Battle-rating: 1.462,6VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Janta
Internationale topspeler

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 5 november 2004
Gepost op 8 november 2007 om 13:04:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
0634 schreef:

(...)

Laten we vooral realistisch blijven. Het voetbal is aardig, maar nog wel broos. Er wordt achterin ook nog wel eens wat weggegeven. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat als we van Feyenoord winnen we ook even de resterende wedstrijden tot aan de winterstop winnen. Vorig jaar wonnen we geloof ik de eerste 10 wedstrijden op rij of zoiets en stortten daarna volledig in.

Natuurlijk zou het fijn zijn om een creatieve speler aan het middenveld toe te voegen en een vervanger voor Stam te kunnen begroeten. Maar ook die moeten weer worden ingepast. Het is allemaal nog afwachten.

Hé,hé, eindelijk iemand die met beide benen op de grond staat. Ik hoop op een kleine overwinning maar ben ook tevreden als het op een gelijk spel uitloopt. We moeten Ajax niet sterker maken dan het lijkt want daar is de selectie nog te kwetsbaar voor en met 2 goede aankopen zal het best eens zo kunnen zijn dat Ajax voor het landskampioenschap gaat.
 Help mods!
Pool: 2287eMotM: -Battle-rating: 1.487,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
LeTiss
Internationale topspeler

Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 8 november 2007 om 13:49:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Derk Johanssen schreef:

(...)

Nee LeTiss. Van Basten heeft in Nederland een slechte naam als trainer. In Europa begrijpen ze geen zak van 'onze' kritiek omdat zij puur naar de resultaten krijgen. In Engeland zouden ze zonder twijfelen hun huidige bondscoach inruilen voor Van Basten. Puur vanwege de resultaten. Dat wij Nederlanders krtiek hebben op Van Basten wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Ik krijg wel eens wat mee van de Duitse media, en die spreken nog slechts met minachting over het Nederlands elftal en het werk van Van Basten. De Engelsen zijn nou ook niet bepaald vol bewondering. Natuurlijk kijkt het buitenland naar resultaten, in Nederland wordt die kwalificatie heel belangrijk gemaakt omdat daar het geld mee verdiend moet worden. In het buitenland zijn die slechts van belang als er een groot land uitgeschakeld wordt. Resultaten haal je op toernooien. Nou kun veel slechts over de Duitsers zeggen, maar niet dat ze geen winnaarsmentaliteit hebben. Die gaan echt niet koketteren met een reeks ongeslagen wedstrijden in officiele wedstrijden tussen die en die datum, die houden het hoofddoel in de gaten, en resultaat is hoe dicht je daar bij komt. De Duitse TV is het stadium van ontgoocheling al voorbij, die negeren Nederland nu gewoon.

quote:
Daarnaast kun je werk als bondscoach op geen enkele wijze vergelijken met het werk als clubtrainer. Kijk naar Van Gaal. Wereldtrainer... bij een club. Waardeloze bondscoach.
Een falende bondscoach. Bij nationale elftallen kunnen andere dingen op een andere manier misgaan, en heb je niet het grote aantal wedstrijden om dat te herstellen. Maar dat er iets mis gaat is wat anders dan dat het nergens heen gaat.
quote:
Van Gaal en Van Basten zijn qua prijzen en verdiensten in het trainersvak volslagen onvergelijkbaar, maar qua visie gelijk. Ze hebben een visie en willen die visie overbrengen, zonder in paniek te raken en zinloze "resultaat gaat nu even voor"-redenaties a la Ten Cate te bezigen.
Je moet visie niet verwarren met wensdromen.
Visie impliceert ook dat je weet hoe je het moet bereiken en niet alleen wat je wilt bereiken. Over het hoe blijkt Van Basten volledig in het duister te tasten. Dat is wat anders dan een keer mistasten.

quote:
Dat zijn waardevolle kwaliteiten voor een trainer. Ik weet niet of Van Basten de juiste trainer is voor Ajax, maar ik denk dat we hem niet af moeten schrijven omdat hij Oranje niet goed laat voetballen.
Ik weet het wel, want ik zie in alles volledige ongeschiktheid. Ik kan ook wel bedenken hoe mijn huis er uit moet komen te zien, maar dat is geen waardevolle kwaliteit als ik twee linkerhanden heb, het begrip dragende muur niet vat en sociaal inadequaat ben om met bouwvakkers om te gaan. Dan wordt het helemaal niks met dat huis. Als je kunt bouwen, ja, dan heeft een duidelijke visie op het eindresultaat meerwaarde. Maar je kunt niet alle tussenliggende stappen overslaan.

quote:
Een systeem als datgene waar hij in gelooft inbouwen in die 4 weken per jaar dat ze bij elkaar zijn en in een team vol individualisten die elke maand weer een ander vormpeil hebben is natuurlijk onmogelijk.
Nee, dat is het vak.
quote:
Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat Oranje niet goed voetbalt. Het heeft veel overeenkomsten met het Oranje van Van Gaal.
Dat voetbalde af en toe wel goed. Het is het verschil tussen dat het te vaak hapert en een aantal dingen er niet uitkomen, en dat er niks in zit en het helemaal niet werkt. Natuurlijk is het interlandvoetbal een goed excuus voor het haperen van de machine, daar hoor je mij niet over. Maar als een trainer zijn vak beheerst en dit materiaal heeft, dan mag je na een dikke 3 jaar ook wel eens verwachten dat het af en toe mooi loopt of dat te zien is dat het goed gaat lopen. Een glimp van wat hem voor ogen staat hadden we nu toch al wel mogen zien. Feit is dat hij in al die tijd helemaal niets opgeschoten is.

quote:
Koster gaat nu natuurlijk niet de ambitieuze figuur uithangen. Dat maakt je imago als rustbewaarder volslagen ongeloofwaardig. Koster zegt daar wijselijk niets over. Hij gaat zichzelf geen druk opleggen en ook geen hooggespannen verwachtingen bij de supporters en media oproepen. Dat creert onrust en dat kan Ajax nu niet gebruiken. Dat doet hij natuurlijk een slim en getuigt van inzicht. In een gesprek met Van Geel zal hij aan kunnen geven wat hij wil, zoiets ga je niet ovor de camera's van RTL roepen. Zoals Ajax op dit moment speelt vind ik zeer acceptabel. Als je ziet dat Koster heel goed de rust terug heeft gebracht en Ajax weer redelijk herkenbaar laat voetballen en jeugd laat debuteren, dan zie ik niet zoveel probleem in Koster als trainer. Ik heb het liefst een trainer met kennis van zake en een duidelijke Ajax-visie. Wat mij betreft zijn er maar een paar opties. Van Gaal, Adriaanse en met enige twijfel Van Basten. Maar als Koster zo doorgaat vind ik het ook niet erg dat hij trainer blijft.

Het enige wat Van Basten voor heeft op Koster is dat hij meer balgevoel en atletisch vermogen had. Dat is niet van belang aan de zijlijn.

[Dit bericht is veranderd door LeTiss (op 8 november 2007 14:10:04).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
scio
Basisspeler

Uit: Rheden
Reg.: 17 oktober 2005
Gepost op 8 november 2007 om 14:10:14.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Adrie Koster te gast bij Voetbal Insite op dezelfde dag als een klassieker. Vorig jaar was Voetbal Insite erg speciaal. Ze nodigden na een topper een coach uit van 1 van de twee teams en prompt verloor het team van die coach. Erg bizar, hoop dat het dit jaar uitblijft
 Help mods!
Pool: 1709eMotM: -Battle-rating: 1.415,9VoVo: 2491e / 2126e / 2235eOpstelling: 3-4-3
0634
International

Gepost op 8 november 2007 om 20:31:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
LeTiss schreef:

(...)Het enige wat Van Basten voor heeft op Koster is dat hij meer balgevoel en atletisch vermogen had. Dat is niet van belang aan de zijlijn.

Nu vergeet je natuurlijk zijn Ajax verleden en zijn uitstraling . Dat zijn zaken die voor sommigen hier allemaal veel zwaarder lijken te wegen dan technisch/tactisch/managende zaken .

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 8 november 2007 20:32:22).]
 Help mods!
Pool: 1474eMotM: -Battle-rating: 1.460,4VoVo: 1845e / 1458e / 1880eOpstelling: 4-3-3
Janta
Internationale topspeler

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 5 november 2004
Gepost op 9 november 2007 om 12:36:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
0634 schreef:

(...)

Nu vergeet je natuurlijk zijn Ajax verleden en zijn uitstraling . Dat zijn zaken die voor sommigen hier allemaal veel zwaarder lijken te wegen dan technisch/tactisch/managende zaken .

Zijn eventuele aanstelling bij Ajax is meer gebaseerd op emotie dan op zijn kwaliteit als trainer. v. Basten was in het verleden een fantastische voetballer maar als trainer heeft hij ondanks al die overwinningen niet kunnen overtuigen.

[Dit bericht is veranderd door Janta (op 9 november 2007 12:37:26).]
 Help mods!
Pool: 2287eMotM: -Battle-rating: 1.487,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
0634
International

Gepost op 9 november 2007 om 20:03:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Janta schreef:

(...)Zijn eventuele aanstelling bij Ajax is meer gebaseerd op emotie dan op zijn kwaliteit als trainer. v. Basten was in het verleden een fantastische voetballer maar als trainer heeft hij ondanks al die overwinningen niet kunnen overtuigen.

Yep. Je hebt helemaal gelijk.
 Help mods!
Klasbakken
Icoon

Gepost op 9 november 2007 om 20:16:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
langbaard schreef:

Adrie is niet de coach voor AJAX, maar Adrie heeft zeker de kwaliteiten om ons Eredivisie kampioen te maken en dit is nou net de seizoen wanneer dat moet gebeuren.

Een seizoen waar we CL spelen, dit kan zelfs gebeuren dankzij een succesvol jaar onder Adrie Koster, maar toch zal dit niet de juiste persoon zijn om ons op 'dat' niveau te begeleiden.

Koster kan Ajax, met zijn eigen duidelijk visie en logische opstellingen, wel kampioen van Nederland maken, maar Europees moeten we op zoek naar een ander? Waarom zou Koster dat niet kunnen? Als hij de rust kan bewaken op nationaal niveau, zie ik niet in waarom hij dat op Europees niveau ook niet kan.

Jij hebt liever weer een 'bekende' naam, zoals Ten Cate? Een trainer die Ajax in Europa weer op de kaart zou zetten? Je hebt het gezien, Ten Cate was met Ajax in Europa het grootste drama van de laatste 40 jaar. Ik weet op zeker dat Koster het in Europa veel beter had gedaan, maar dat is dan ook weer niet zo heel moeilijk.

Kortom: als Koster zo blijft doorgaan, dat wil zeggen kansen geven aan de jeugd, spelers op logische posities neerzetten en Ajax met bravoure naar voren laten spelen, zie ik totaal niet in waarom er perse een andere coach zou moeten komen. Laten we dat volgend jaar nou bekijken. Ik vind het zo kansloos van het bestuur om nu al op voorhand (!) te zeggen dat er iemand anders moet komen. Waarom? MOET er een naam in de dugout zitten? Zijn we daar de laatste jaren veel wijzer van geworden?

Let wel: ik pleit niet zomaar voor het behoud van Koster. Zou weer lekker opportunistisch zijn. Wel geef ik aan dat een trainer met 'een naam' helemaal geen garantie voor succes hoeft te zijn, integendeel. Werkt vaak alleen maar averechts en zorgt ervoor dat de verwachtingen weer veel te hoog liggen.
 Help mods!
Pool: 725eMotM: -Battle-rating: 1.295,1VoVo: 1985e / 1887e / 1437eOpstelling: 4-3-3
langbaard
Ballenjongen

Uit: Castricum
Reg.: 29 oktober 2006
Gepost op 9 november 2007 om 21:00:33.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Klasbakken schreef:

(...)

Koster kan Ajax, met zijn eigen duidelijk visie en logische opstellingen, wel kampioen van Nederland maken, maar Europees moeten we op zoek naar een ander? Waarom zou Koster dat niet kunnen? Als hij de rust kan bewaken op nationaal niveau, zie ik niet in waarom hij dat op Europees niveau ook niet kan.

Jij hebt liever weer een 'bekende' naam, zoals Ten Cate? Een trainer die Ajax in Europa weer op de kaart zou zetten? Je hebt het gezien, Ten Cate was met Ajax in Europa het grootste drama van de laatste 40 jaar. Ik weet op zeker dat Koster het in Europa veel beter had gedaan, maar dat is dan ook weer niet zo heel moeilijk.

Kortom: als Koster zo blijft doorgaan, dat wil zeggen kansen geven aan de jeugd, spelers op logische posities neerzetten en Ajax met bravoure naar voren laten spelen, zie ik totaal niet in waarom er perse een andere coach zou moeten komen. Laten we dat volgend jaar nou bekijken. Ik vind het zo kansloos van het bestuur om nu al op voorhand (!) te zeggen dat er iemand anders moet komen. Waarom? MOET er een naam in de dugout zitten? Zijn we daar de laatste jaren veel wijzer van geworden?

Let wel: ik pleit niet zomaar voor het behoud van Koster. Zou weer lekker opportunistisch zijn. Wel geef ik aan dat een trainer met 'een naam' helemaal geen garantie voor succes hoeft te zijn, integendeel. Werkt vaak alleen maar averechts en zorgt ervoor dat de verwachtingen weer veel te hoog liggen.

Nee ik heb liever niet weer een coach zoals HtC. Het gaat mij niet om naam, maar simpelweg om de technische kwaliteiten van een trainer, wat hij wel en niet kan. (Europees en nationaal)

Op je andere vraag waarom wel een andere coach als Koster ons kampioen maakt:

Dit seizoen spelen wij helemaal geen Europees, Koster kan zich daarom compleet focusen op de Eredivsie, een plek waar hij ook zeer veel ervaring heeft.

Hij is rustig, heeft een duidelijke visie op het gebied van spelers en Eredivisie tegenstanders.
Daarnaast is bekend dat hij vooral op trainingen en bepaalde technische opzichten zeer bekwaam is en kan mooi dit seizoen gebruiken om Ajax wat te slijpen.

Daarom zeg ik, ik zou het prima vinden om hem het seizoen af te zien maken, want zo'n persoon kan Ajax prima gebruiken zo'n seizoen.

Kansen liggen er voor dit kampioenschap etc. etc... maar als je weer op lange termijn kijkt en we willen echt weer een serieuze Europese kandidaat zijn, dan ligt het net even iets anders.

Drukke wedstrijden schema's, veel hogere kwaliteit niveau tegenstanders en een hoop verschillende speelstijlen qua club en landen. Dan vereist het ook zeker wat andere kwaliteit van een trainer.

Een ander voordeel is dat Ajax rustig te tijd kan nemen om een geschikte trainer te vinden een jaar lang en in zo'n voetbal wereld kan er van alles gebeuren in zo'n jaartje. (meer coaches vrij)

Op lange termijn hopelijk een ervaren (Europese) coach kunnen vinden die bij Ajax past.

Daarom nogmaals, zoals ik in mijn eerdere post aangaf, een goed besluit van MvG om hierover gewoon de knoop door te hakken en Adrie het seizoen laten afmaken.

[Dit bericht is veranderd door langbaard (op 9 november 2007 21:03:04).]
 Help mods!
Pool: 674eMotM: -Battle-rating: 1.457,6VoVo: 1466e / 115e / 1903eOpstelling: 4-4-2
Klasbakken
Icoon

Gepost op 9 november 2007 om 21:14:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
langbaard schreef:

Kansen liggen er voor dit kampioenschap etc. etc... maar als je weer op lange termijn kijkt en we willen echt weer een serieuze Europese kandidaat zijn, dan ligt het net even iets anders.

Maar je weet dus helemaal niet hoe Koster het in Europa zou gaan doen/gaat doen! Ik snap je uiteenzetting niet helemaal. Je vind Koster een goede coach die Ajax kampioen zou kunnen maken, maar aan de andere kant zou hij Europees gezien ineens te licht zijn. Wordt er dan in een zoveel anders van een coach gevraagd? Als er iemand realistisch is, is het Koster wel. Daarom vraag ik me dus af waarom jij inziet waarom Koster voor Europa te licht zou zijn.
 Help mods!
Lizard J
Talent

Uit: Den Haag
Reg.: 5 oktober 2007
Gepost op 10 november 2007 om 20:19:40.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als Koster het dit seizoen fantastisch doet (=kampioen met goed voetbal) dan verdient hij het langer de trainer te zijn van Ajax 1. Lijkt me logisch.
 Help mods!
Pool: 556eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 697e / 584e / 624eOpstelling: 3-4-3
Van de film
Idool

Reg.: 30 november 2003
Gepost op 11 november 2007 om 10:05:58.       MSN: weugeniajax@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Klasbakken schreef:

(...)

Maar je weet dus helemaal niet hoe Koster het in Europa zou gaan doen/gaat doen! Ik snap je uiteenzetting niet helemaal. Je vind Koster een goede coach die Ajax kampioen zou kunnen maken, maar aan de andere kant zou hij Europees gezien ineens te licht zijn. Wordt er dan in een zoveel anders van een coach gevraagd? Als er iemand realistisch is, is het Koster wel. Daarom vraag ik me dus af waarom jij inziet waarom Koster voor Europa te licht zou zijn.

Het misverstand ontstaat doordat er al jarenlang wordt geroepen dat je europees allemaal 'slimmigheidjes' hebt waar je ervaring voor nodig hebt om daarmee te kunnen omgaan. Dat dit totaal niet past bij ajax en wij altijd ons eigen spel (horen te) spelen wordt altijd vergeten.
 Help mods!
Pool: 2024eMotM: -Battle-rating: 1.480,7VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk