Deze topic is gesloten en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 52 »
Bakkie Choco
Veelbelovend talent
Vak: -
Reg.: 8 juli 2007
quote:In de zin van dat het nog veel meer had kunnen zijn...
RZ129 schreef:
(...)
beperkt? Ik vind het nogal wat.
quote:Ik denk dat dit feit nog niet helemaal tot Maarten is door gedrongen. Mooi voor op een tegeltje in zijn kantoortje.
GangstaRiB schreef:
(...)
Iedereen ziet wel in dat de core business van Ajax, voetbal moet zijn en dat daar de resultaten behaald moeten worden.
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
fluwelen linker
Moderator
Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 september 2004
quote:Eens. Maar als ik dan het artikel lees op de voorpagina van AN waarin Fontein het volgende stelt : "De gemiste deelname aan de Champions League heeft een vertragend effect" dan ziet het er toch naar uit dat ze daar bij Ajax teveel op rekenen.
Peter schreef:
Ik ben het wel met je eens hoor, maar waar wil je geld vandaan halen om de opleiding in stand te houden of te verbeteren qua menskracht en faciliteiten? Dat lukt deels wel door het herinvesteren van transfergeld, maar beleid dat hoopt op een jackpot is zo goed als geen beleid.
Raymondinnowicz
Bankzitter
Vak: -
Reg.: 27 januari 2004
quote:ik denk dat je hem andersom bedoelt.
Vossie schreef:
Ja, dat is allemaal leuk bedacht...
Maar geld is een doel, geen middel, van alleen geld zal de scouting en opleiding niet beter worden, wel van visie en beleid.
Ajax heeft de laatste jaren geen gebrek aan geld gehad en de prestaties zijn juist naar beneden gegaan, geen toeval...
Met de miljoenen die erbij gaan komen, gaan we echt het gat met de top niet dichten. Dat gaat sowieso nooit lukken, incidenteel kan dat door een goede lichting en het tegelijk scouten van een paar toekomstige toppers. Dat was in 2001/2002/2003 het geval, alleen jammer van de trainer en het ontbreken van een type Rijkaard toen...
Het zit em dus in de volgorde, geld -> voetbal ipv voetbal -> geld...
Red
Idool
Uit: Purmerend / Kopenhagen
Vak: 410
Reg.: 20 juni 2002
quote:Ja, dankje...
Raymondinnowicz schreef:
(...)
ik denk dat je hem andersom bedoelt.
quote:Precies, volgens mij zit Madrid elk jaar 100den miljoenen in de schuld (zo'n 470 mln) en wij 10 mln.. Het is maar waar je voor kiest
keeskoi schreef:
(...)
10.4 miljoen verlies waar hebben we het over. Een beetje goeie verdediger kost al meer.
quote:Ik ben het met je eens, maar ook Peter heeft gelijk.
Gran Via schreef:
@ Peter,
Neem als ijkpunt 1965 toen is het eigenlijk "echt" begonnen.
In die 30 jaar heeft Ajax zijn wereldnaam verworven met het opleiden van spelers, het voorbeeld voor clubs uit grote competitie's.
In die periode waren er ( met wisselend succes) enorme successen.
In '96 naar de Arena, 2,5x zoveel supporters, inkomsten stegen explosief.
De beursgang, veranderde structuur van leiding geven ( ander soort mensen) en de neerwaartse spiraal begon toen ook, toeval?
Het is dus geen kwestie van een te kort aan geld, maar meer hoe je het uit geeft, m.a.w vakmanschap.
Het argument dat men niet meer kan concureren met de grote voetballanden is maar gedeeltelijk waar. Ook in de 70er jaren waren de begrotingen van de grote clubs in Spanje- Italie- Engeland velen malen groter als van Ajax.
quote:van Geel is verantwoordelijk voor wat er op het veld staat, hij zou de man moeten zijn van de goede aankopen. Tot dus ver is dat pover.
Vossie schreef:
(...)
Ja, dankje...
Nee, dat Fontein de inkomstenstromen wil vergroten is alleen maar goed, alleen is dit geen garantie voor beter voetbal. Dat is toch wel gebleken de afgelopen 10 jaar. Je kan namelijk voor 100 miljoen miskopen doen en in de opleiding gaat het vooral om visie en vakmanschap, extra geld om de opleiding te faciliteren is natuurlijk niet verkeerd, maar volgens mij ontbreekt het daar niet aan op dit moment.
Maja, Fontein doet ZIJN werk, nu moet zijn werk nog ten gelde worden gemaakt op het veld. B)
quote:Je zou ook kunnen zeggen, combinatie van geld,visie en beleid.
Vossie schreef:
Ja, dat is allemaal leuk bedacht...
Maar geld is een middel, geen doel, van alleen geld zal de scouting en opleiding niet beter worden, wel van visie en beleid.
Ajax heeft de laatste jaren geen gebrek aan geld gehad en de prestaties zijn juist naar beneden gegaan, geen toeval...
Met de miljoenen die erbij gaan komen, gaan we echt het gat met de top niet dichten. Dat gaat sowieso nooit lukken, incidenteel kan dat door een goede lichting en het tegelijk scouten van een paar toekomstige toppers. Dat was in 2001/2002/2003 het geval, alleen jammer van de trainer en het ontbreken van een type Rijkaard toen...
Het zit em dus in de volgorde, geld -> voetbal ipv voetbal -> geld...
Carel
Bankzitter
Chat Operator
Uit: Ergens
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 november 2003
quote:Fontein is mede verantwoordelijk voor de huidige situatie. Als niemand zogenaamd weet wat deze man doet in een beursgenoteerd bedrijf want zo mag ik het wel noemen hedendaags dan ben je niet echt bepaald goed bezig als algemeen directeur en wordt Ajax dus NIET goed geleid. Doelstellingen die ze zelf bedacht hebben worden niet negeleefd. DUS wat zeg ik dat ze fout hebben gedaan??? lees die veromde doelstellingen. Ik heb ze niet verzonnen, als ze tijd willen moeten ze niet van die belachelijke doelstellingen maken.
Joaquin Sanchez schreef:
(...)
Nog steeds leg je niet uit wát Fontein precies fout gedaan heeft. Dat is niet erg, want dat kan je niet omdat je niet weet wat deze man precies doet in zijn functie. Bijna geen enkele supporter weet dat overigens. Maar jij vind het dus Fontein aan te rekenen dat in de anderhalf jaar dat hij hier zit het sportief kut gaat? Dat is toch totale onzin, kan hij er wat aan doen dat Colin, Rommedahl, Delorge worden binnengehaald? Dat we thuis 5 100 procent kansen tegen Praag missen? Dat ten Cate zowel tegen Werder Bremen als Zagreb met behoudende KUTopstellingen begint? Is dat de verantwoordelijkheid van Fontein? Niet dus. Als voorzitter kan je niet in 2 jaar de sportieve prestaties van een club veranderen, daar gaan minimaal 5 jaar overheen.
Een club als Ajax heeft geen tijd zeg je. Daar zit het hem dus in, je geeft hem geen tijd. Voor Fonteins komen is er wanbeleid gevoerd, dat is niet binnen een half jaar weggepoetst. Ooit van langetermijn plannen gehoord? Dat is juist de grote fout van Ajax de laatste tijd geweest, dat mensen Ajax geen tijd geven.
En ´dat financiele´ is alleen maar om ´s werelds snelst groeiende markt te veroveren. Dan kan je zeggen: doe dat maar met goed voetbal maar dat is de komende 4 jaar echt niet mogelijk, dat we weer een Europese prijs winnen. Dus dat zo geprobeerd wordt de Chinese markt te veroveren, is alleen maar goed en zorgt voor meer inkomsten. Inkomsten dei we hard nodig hebben want het gaat in het voetballen om geld. De tijden dat Swart na het winnen van de ECI in zijn winkeltje zat zijn voorbij. Veel supporters zijn echter in die tijden blijven steken.
quote:wat een vergelijk zeg
Rasmussen schreef:
(...)
Precies, volgens mij zit Madrid elk jaar 100den miljoenen in de schuld (zo'n 470 mln) en wij 10 mln.. Het is maar waar je voor kiest
FRANKO318
Lid 2de elftal
Uit: 0318 (Ede)
Vak: 411
Reg.: 2 april 2004
quote:Die gozer snapt het nog steeds niet he!!
Ajax wil amateurs uit bekertoernooi weren
UEFA-voorzitter Michel Platini meent dat Nederland in 2009 één Champions League-plaats moet inleveren. Als zijn plan doorgang vindt, dan wil Ajax maatregelen nemen in eigen land.
Overigens kan de winnaar van het nationale bekertoernooi volgens Platini ook nog een plaats in het miljoenenbal afdwingen. In dat geval pleit Ajax voor een aantal mutaties in de opzet van het bekertoernooi.
"Dan zullen wij de KNVB voorstellen de bekeropzet aan te passen", liep Ajax-directeur Maarten Fontein in De Telegraaf vast vooruit op de zaken.
"We moeten voorkomen dat een opportunistisch clubje de nationale beker wint en vervolgens internationaal de Champions League misloopt. Daar is het Nederlandse voetbal niet mee gediend", vervolgt hij. "Ook de amateurs moeten we dan buiten houden."
De plannen van Fontein zijn opmerkelijk, omdat juist zijn club moeite had met amateurploeg Kozakken Boys in de laatste bekerronde. In Werkendam werd de hoofdklasser pas in de verlenging geklopt.
Volgens de KNVB is het echter niet mogelijk om de amateurclubs buiten te sluiten. Het bekertoernooi is namelijk van de gehele voetbalbond, waarin amateurs en profs zijn verenigd.
Daniëlla
Administrator
Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: 413
Reg.: 14 augustus 2001
quote:Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat de huidige financiele situatie ook in het verleden ligt. Er zijn genoeg spelers transfervrij cq voor een schijntje vertrokken en dat voel je een seizoen of wat later nog steeds. De fout lag daar dus in de laksheid van contractbewaking. Je kan veronderstellen dat díe situatie en het uitblijven van sportief resultaat heeft gedwongen bepaalde stappen te zetten, stappen die op korte termijn resultaat leveren maar in feite een druppel op de gloeiende plaat zijn.
Carel schreef:
(...)
Fontein is mede verantwoordelijk voor de huidige situatie. Als niemand zogenaamd weet wat deze man doet in een beursgenoteerd bedrijf want zo mag ik het wel noemen hedendaags dan ben je niet echt bepaald goed bezig als algemeen directeur en wordt Ajax dus NIET goed geleid. Doelstellingen die ze zelf bedacht hebben worden niet negeleefd. DUS wat zeg ik dat ze fout hebben gedaan??? lees die veromde doelstellingen. Ik heb ze niet verzonnen, als ze tijd willen moeten ze niet van die belachelijke doelstellingen maken.
Ik reken Fontein niet DIRECT aan dat het kut gaat op sportief gebied maar ik reken hem aan dat HIJ zijn EIGEN doelstellingen niet behaald heeft en op BESTUURLIJK niveau alles nog steeds net zo'n grote rotzooi is als toen hij kwam. Dan heb je in mijn ogen jammerlijk gefaald, daar veranderen de transfergelden en nieuwe sponsorcontracten waar verder NOG meer commercieel gedacht gaat worden met China. Geld is niet alles, zoals velen ook zeggen als je goed voetbalt en ver komt wordt je vanzelf wel rijk. Afgelopen jaren leeft ajax op de status van het verleden en creeert het vermogen en geld vanwege het VERLEDEn maar het heden wordt helemaal in de steek gelaten omdat het finacieel popiejoopie moet zijn voor deze heren.
Ook moet je het zo zien naar herhaaldelijk verzoek oude logo, meer sfeer in stadion, grachten weg enz. verandert er niets supporters tellen niet terwijl die de club hebben gemaakt tot wat het nu is. Ajax wordt als een BEDRIJF gerund en niet als CLUB en dat neem ik IDD Fontein en de gladde Jaakke die iets te warmpjes in zijn stoeltje zit.
The holiday Armadillo
International
Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003
The holiday Armadillo
International
Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003
quote:Die bestuursleden hebben nogal wat invloed op wat er op het veld staat. De irritatie bij Fontein is denk ik bij vele dat het totaal geen voetbalman is. Wat hij nu ook weer zegt over dat bekertoernooi kan echt niet. Dan moet hij z'n mond ook houden over alles wat met voetbal te maken heeft. Fontein is in mijn ogen de verpersoonlijking van het probleem bij Ajax: te veel een bedrijf en te weinig een voetbalclub.
dusbaba schreef:
Fonteijn doet het prima als commercieel directeur. Goede deal met nieuwe sponsor, en avontuur in China kan ook veel geld opleveren. Veel geld binenhalen is toch de taak van Fonteijn? Dat doet hij dus uitstekend. Supporters die denken dat het helemaal niet belangrijk is dat Ajax op deze manier geld verwerft, leven nog in een wereld die al lang voorbij is. Het maakt de demonstratie van vanavond des te bespottelijker, alhoewel Jaake wat mij betreft onmiddellijk kan vertrekken. Maar Fontein dus niet. De man zit er nog niet eens twee jaar. geef hem a.u.b. dus een eerlijke kans. We zijn er geweldig goed in bestuursleden af te branden als het op het veld wat minder gaat. Lekker gemakkelijk.
quote:Waar ligt het volgens jou aan dan?
dusbaba schreef:
We zijn er geweldig goed in bestuursleden af te branden als het op het veld wat minder gaat. Lekker gemakkelijk.
Daniëlla
Administrator
Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: 413
Reg.: 14 augustus 2001
quote:Sportweek kwam met de top 20 invloedrijkste Ajacieden met bij behorende commentaar maar of je daar op zit te wachten..Voor wat het waard is;
Matthijs schreef:
Zou iemand mij een kort overzichtje kunnen geven welke directeuren we allemaal wel niet hebben binnen ajax? En vervolgens daarachter zetten waar zij verantwoordelijk voor zijn? Iedereen is het er volgens mij wel over eens dat er de laatste jaren wanbeleid is gevoerd. Maar als Fontein bijv. alleen verantwoordelijk is voor de financien, dan doet hij het toch nog niet zo slecht en heeft hij blijkbaar wel visie.
Deze topic is gesloten en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Maarten Fontein

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uittenue?
Van de Ajax-fans denkt 79,4% dat Willem II wint van FC Den Bosch. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.