Ajax Netwerk
donderdag 17 mei 2012 - 23:07                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Maarten Fontein

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 52 »

HR

Bakkie Choco
Veelbelovend talent

Vak: -
Reg.: 8 juli 2007

quote:HR
RZ129 schreef:

(...)

beperkt? Ik vind het nogal wat.
HR
In de zin van dat het nog veel meer had kunnen zijn...
HR
HR

Gran Via
Internationale topspeler

Vak: 112
Reg.: 3 oktober 2006

GangstaRiB schreef:

(...)

Iedereen ziet wel in dat de core business van Ajax, voetbal moet zijn en dat daar de resultaten behaald moeten worden.
HR
Ik denk dat dit feit nog niet helemaal tot Maarten is door gedrongen. Mooi voor op een tegeltje in zijn kantoortje.
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Versimplificeren werkt inderdaad altijd. Het jammere is dat je geld nodig hebt om tot een bepaald niveau van die core business te komen. Je zal geld moeten genereren om vervolgens verstandig te investeren in voor de core business relevante zaken. Als je dat goed doet, kán je op een niveau komen waarin het gegenereerde geld zichzelf versterkt. Heb je geen geld om investeringen te doen dan zal je het anderszins op moeten lossen, creatiever en flexibeler. Maar het is onzin om te stellen dat het genereren van geld af zou leiden van de core business en het lijkt mij ook minder juist om het commerciele aspect van het voetbalwezen dan maar te laten voor wat het is.
HR
HR

Gran Via
Internationale topspeler

Ajax heeft altijd uitgeblonken in, opleiden/doorstromen en scouting. De laatste topspelers die gescout zijn, zijn Chivu en Zlatan. De doorstroming stagneerd
Dit zijn twee hoofdzaken van de "core business", ik noem het van een voetbalclub.
Juist deze twee hoofdzaken zijn de laatste jaren een drama, papieren 5 jaren plannen en China zijn blijkbaar belangrijker volgens de huidige baasjes.
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Ik ben het wel met je eens hoor, maar waar wil je geld vandaan halen om de opleiding in stand te houden of te verbeteren qua menskracht en faciliteiten? Dat lukt deels wel door het herinvesteren van transfergeld, maar beleid dat hoopt op een jackpot is zo goed als geen beleid.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 september 2004

Peter schreef:

Ik ben het wel met je eens hoor, maar waar wil je geld vandaan halen om de opleiding in stand te houden of te verbeteren qua menskracht en faciliteiten? Dat lukt deels wel door het herinvesteren van transfergeld, maar beleid dat hoopt op een jackpot is zo goed als geen beleid.
HR
Eens. Maar als ik dan het artikel lees op de voorpagina van AN waarin Fontein het volgende stelt : "De gemiste deelname aan de Champions League heeft een vertragend effect" dan ziet het er toch naar uit dat ze daar bij Ajax teveel op rekenen.
Met de huidige selectie is de kans veel groter dat je de CL niet haalt dan dat je de CL wel haalt.
Bovendien, als de Nederlandse clubs slecht blijven presteren kan enkel de kampioen in de toekomst nog deelnemen aan de CL. Het wordt m.a.w. steeds onverantwoorder om te hopen op inkomsten uit de CL.
HR
HR

Gran Via
Internationale topspeler

@ Peter,
Neem als ijkpunt 1965 toen is het eigenlijk "echt" begonnen.
In die 30 jaar heeft Ajax zijn wereldnaam verworven met het opleiden van spelers, het voorbeeld voor clubs uit grote competitie's.

In die periode waren er ( met wisselend succes) enorme successen.
In '96 naar de Arena, 2,5x zoveel supporters, inkomsten stegen explosief.
De beursgang, veranderde structuur van leiding geven ( ander soort mensen) en de neerwaartse spiraal begon toen ook, toeval?
Het is dus geen kwestie van een te kort aan geld, maar meer hoe je het uit geeft, m.a.w vakmanschap.

Het argument dat men niet meer kan concureren met de grote voetballanden is maar gedeeltelijk waar. Ook in de 70er jaren waren de begrotingen van de grote clubs in Spanje- Italie- Engeland velen malen groter als van Ajax.
HR
HR

tektwo
Talent

Uit: Amsterdam
Reg.: 17 september 2003

Een mooi relaas van Maarten Fontein op Ajax.nl, waarin hij nogmaals benadrukt wat zijn plannen zijn met Ajax. Hij geeft aan dat na het opstellen van het beleidsplan overgegaan is naar het realiseren van de doelen en daar heb je aanvankelijk financiele kracht voor nodig. Zo is Ajax is sinds een jaar een veranderingsproces begonnen dat gemiddeld tussen de 2 en 5 jaar duurt. Daarin moet het gat met Europa moet worden gedicht. Om die mijlpaal te bereiken heeft Ajax sterke parteners nodig en daar past de deal met Aegon ook helemaal in.

"Ik (tektwo) verwacht dat China momenteel nog hoog op de agenda staat en dat Fontein binnenkort aan tafel gaat met partijen om het nieuwe termijn van uitzendrechten Ajax wedstrijden te bespreken. Ook daar zal Ajax een behoorlijke slag maken, let maar op".

Het geld wordt vervolgens geinvesteerd in de kwaliteit van het voetbal, jeugdopleiding, scouting en alles dat nodig is om Ajax weer naar de top te leiden.

Dat is toch een sterk staaltje leiderschap?

[Dit bericht is veranderd door tektwo (op 18 oktober 2007 17:56:00).]
HR
HR

Vossie
Icoon

Uit: 015
Vak: 410
Reg.: 25 februari 2003

Ja, dat is allemaal leuk bedacht...
Maar geld is een middel, geen doel, van alleen geld zal de scouting en opleiding niet beter worden, wel van visie en beleid.
Ajax heeft de laatste jaren geen gebrek aan geld gehad en de prestaties zijn juist naar beneden gegaan, geen toeval...
Met de miljoenen die erbij gaan komen, gaan we echt het gat met de top niet dichten. Dat gaat sowieso nooit lukken, incidenteel kan dat door een goede lichting en het tegelijk scouten van een paar toekomstige toppers. Dat was in 2001/2002/2003 het geval, alleen jammer van de trainer en het ontbreken van een type Rijkaard toen...

Het zit em dus in de volgorde, geld -> voetbal ipv voetbal -> geld...

[Dit bericht is veranderd door Vossie (op 18 oktober 2007 21:52:32).]
HR
HR

Raymondinnowicz
Bankzitter

Reg.: 27 januari 2004

Z'n doelstelling van een begroting van 100 miljoen is wel weer een stap dichterbij, we zitten al op de 75m en daar komt dan dat China verhaal nog bij. Dus met dit tempo volgens mij nog maar 2 a 3 jaar.. ;B

Nu moet nog de jeugdopleiding een boost krijgen en natuurlijk het eerste team een kwaliteitsinjectie (nee geen breedte aankopen meer aub :denk ) en dan kunnen we een plek voor een standbeeld voor hem uitzoeken. :P ;)

Vossie schreef:

Maar geld is een doel, geen middel, van alleen geld zal de scouting en opleiding niet beter worden, wel van visie en beleid.
Ajax heeft de laatste jaren geen gebrek aan geld gehad en de prestaties zijn juist naar beneden gegaan, geen toeval...
Met de miljoenen die erbij gaan komen, gaan we echt het gat met de top niet dichten. Dat gaat sowieso nooit lukken, incidenteel kan dat door een goede lichting en het tegelijk scouten van een paar toekomstige toppers. Dat was in 2001/2002/2003 het geval, alleen jammer van de trainer en het ontbreken van een type Rijkaard toen...

HR
ik denk dat je hem andersom bedoelt.

[Dit bericht is veranderd door Raymondinnowicz (op 18 oktober 2007 19:30:16).]
HR
HR

Red
Idool

Uit: Purmerend / Kopenhagen
Reg.: 20 juni 2002

een algemeen directeur is altijd bezig met nieuwe dingen aanboren en kijken naar andere delen van de markt. ik vind dat fontein het absoluut niet slecht doet. de man heeft nagenoeg niets met de dingen die op het veld gebeuren te maken, hij is daar niet verantwoordelijk voor. qua financien doet de man het helemaal niet verkeerd vind ik. daarom snap ik ook niet echt waarom hij onder vuur staat. fontein heeft het beste met de club voor en hij laat dat ook zien in zijn werk. jaakke daar integen heeft de uitstraling van een slungelige mafketel die het helemaal niet interesseerd van wat er op het veld gebeurd terwijl hem dat juist wel zou moeten.
HR
HR

Vossie
Icoon

Uit: 015
Reg.: 25 februari 2003

Raymondinnowicz schreef:

(...)

ik denk dat je hem andersom bedoelt.
HR
Ja, dankje...

Nee, dat Fontein de inkomstenstromen wil vergroten is alleen maar goed, alleen is dit geen garantie voor beter voetbal. Dat is toch wel gebleken de afgelopen 10 jaar. Je kan namelijk voor 100 miljoen miskopen doen en in de opleiding gaat het vooral om visie en vakmanschap, extra geld om de opleiding te faciliteren is natuurlijk niet verkeerd, maar volgens mij ontbreekt het daar niet aan op dit moment.

Maja, Fontein doet ZIJN werk, nu moet zijn werk nog ten gelde worden gemaakt op het veld. B)
HR
HR

Rasmussen
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Brunssum
Reg.: 25 augustus 2005

keeskoi schreef:

(...)

10.4 miljoen verlies waar hebben we het over. Een beetje goeie verdediger kost al meer.
HR
Precies, volgens mij zit Madrid elk jaar 100den miljoenen in de schuld (zo'n 470 mln) en wij 10 mln.. Het is maar waar je voor kiest ;)
HRHR
HR

Kenji
Jeugdspeler

Uit: Utrecht
Reg.: 22 augustus 2006

Gran Via schreef:

@ Peter,
Neem als ijkpunt 1965 toen is het eigenlijk "echt" begonnen.
In die 30 jaar heeft Ajax zijn wereldnaam verworven met het opleiden van spelers, het voorbeeld voor clubs uit grote competitie's.

In die periode waren er ( met wisselend succes) enorme successen.
In '96 naar de Arena, 2,5x zoveel supporters, inkomsten stegen explosief.
De beursgang, veranderde structuur van leiding geven ( ander soort mensen) en de neerwaartse spiraal begon toen ook, toeval?
Het is dus geen kwestie van een te kort aan geld, maar meer hoe je het uit geeft, m.a.w vakmanschap.

Het argument dat men niet meer kan concureren met de grote voetballanden is maar gedeeltelijk waar. Ook in de 70er jaren waren de begrotingen van de grote clubs in Spanje- Italie- Engeland velen malen groter als van Ajax.
HR
Ik ben het met je eens, maar ook Peter heeft gelijk.
Je hebt namelijk geld nodig om de jeugdopleiding te verbeteren. Je hebt ook te maken met periodes dat de oogst minder is ( minder talent in een bepaalde periode, is een mankement van een klein land zijn|)
Van mij Jaakke en van Geel vertrekken, maar fontein weer niet. Die zou ik het liefst als commercieel directeur willen zien, iemand die de club promoot in landen zoals China en geld genereert voor de club. Je hebt nu eenmaal iemand nodig ( met de know how) die weet hoe dat spelletje gespeelt wordt, die weet hoe hij in land een bepaald product moet verkopen.
Extra geld houdt in, dat je meer te besteden hebt aan salaris, aankopen en verbetering jeugdopleiding( met name het gedeelte, eerst leren voetballen en pas later leert men tactisch spelen).
Hoe je het wend of keert, geld is gewoon heel erg belangrijk voor een voetbalclub. Een goed voorzitter, een goede TD, een goed AD,een goede FD en een hele goede CD.
De enige die niet zoveel verstand van voetbal moeten hebben zijn de FD en de CD, die hoeven zich niet bezig te houden met voetbal technische zaken( daar zijn andere voor). Die moeten doen waar ze goed in zijn en zorgen voor financiele groei van de club.
Zonder geld kan men niet groeien( al moet het geld wel goed uitbesteed worden).

Vossie schreef:

(...)

Ja, dankje...

Nee, dat Fontein de inkomstenstromen wil vergroten is alleen maar goed, alleen is dit geen garantie voor beter voetbal. Dat is toch wel gebleken de afgelopen 10 jaar. Je kan namelijk voor 100 miljoen miskopen doen en in de opleiding gaat het vooral om visie en vakmanschap, extra geld om de opleiding te faciliteren is natuurlijk niet verkeerd, maar volgens mij ontbreekt het daar niet aan op dit moment.

Maja, Fontein doet ZIJN werk, nu moet zijn werk nog ten gelde worden gemaakt op het veld. B)
HR
van Geel is verantwoordelijk voor wat er op het veld staat, hij zou de man moeten zijn van de goede aankopen. Tot dus ver is dat pover.

[Dit bericht is veranderd door Kenji (op 19 oktober 2007 02:20:52).]
HR
HR

Kenji
Jeugdspeler

Uit: Utrecht
Reg.: 22 augustus 2006

Vossie schreef:

Maar geld is een middel, geen doel, van alleen geld zal de scouting en opleiding niet beter worden, wel van visie en beleid.

HR
Je zou ook kunnen zeggen, combinatie van geld,visie en beleid.
Hoe wou je trouwens gtoekomstige toppers halen?? Zlatan was volgens mij al 10 miljoen euro. Maar om een paar toekomstige toppers te halen zul je toch rond de 30 miljoen moeten uitgeven en dan heb je niet als je financieel niet doorgroeit. Dus geld en voetbal zijn gekoppeld aan elkaar voor een voetbal club.
Wat ook wel klopt is dat als het team goed in europa presteert er ook meer geld binnenkomt. Maar als je dan nog een mannetje als Fontein in je club hebt die nog eens extra geld genereert is dat alleen maar beter en de kans om toekomstige toppers binnen te halen is toch een iets groter dan.
Het meest ideale plaatje is: goede prestaties nationaal en internationaal,meer geld door prestatie, meer geld door marketing/cemmercie( fontein)=> investering in aankopen en in jeugdopleiding,hogere salaris voor topspelers.
HR
HR

Carel
Bankzitter
Chat Operator

Uit: Ergens
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 november 2003

Joaquin Sanchez schreef:

(...)

Nog steeds leg je niet uit wát Fontein precies fout gedaan heeft. Dat is niet erg, want dat kan je niet omdat je niet weet wat deze man precies doet in zijn functie. Bijna geen enkele supporter weet dat overigens. Maar jij vind het dus Fontein aan te rekenen dat in de anderhalf jaar dat hij hier zit het sportief kut gaat? Dat is toch totale onzin, kan hij er wat aan doen dat Colin, Rommedahl, Delorge worden binnengehaald? Dat we thuis 5 100 procent kansen tegen Praag missen? Dat ten Cate zowel tegen Werder Bremen als Zagreb met behoudende KUTopstellingen begint? Is dat de verantwoordelijkheid van Fontein? Niet dus. Als voorzitter kan je niet in 2 jaar de sportieve prestaties van een club veranderen, daar gaan minimaal 5 jaar overheen.

Een club als Ajax heeft geen tijd zeg je. Daar zit het hem dus in, je geeft hem geen tijd. Voor Fonteins komen is er wanbeleid gevoerd, dat is niet binnen een half jaar weggepoetst. Ooit van langetermijn plannen gehoord? Dat is juist de grote fout van Ajax de laatste tijd geweest, dat mensen Ajax geen tijd geven.

En ´dat financiele´ is alleen maar om ´s werelds snelst groeiende markt te veroveren. Dan kan je zeggen: doe dat maar met goed voetbal maar dat is de komende 4 jaar echt niet mogelijk, dat we weer een Europese prijs winnen. Dus dat zo geprobeerd wordt de Chinese markt te veroveren, is alleen maar goed en zorgt voor meer inkomsten. Inkomsten dei we hard nodig hebben want het gaat in het voetballen om geld. De tijden dat Swart na het winnen van de ECI in zijn winkeltje zat zijn voorbij. Veel supporters zijn echter in die tijden blijven steken.
HR
Fontein is mede verantwoordelijk voor de huidige situatie. Als niemand zogenaamd weet wat deze man doet in een beursgenoteerd bedrijf want zo mag ik het wel noemen hedendaags dan ben je niet echt bepaald goed bezig als algemeen directeur en wordt Ajax dus NIET goed geleid. Doelstellingen die ze zelf bedacht hebben worden niet negeleefd. DUS wat zeg ik dat ze fout hebben gedaan??? lees die veromde doelstellingen. Ik heb ze niet verzonnen, als ze tijd willen moeten ze niet van die belachelijke doelstellingen maken.

Ik reken Fontein niet DIRECT aan dat het kut gaat op sportief gebied maar ik reken hem aan dat HIJ zijn EIGEN doelstellingen niet behaald heeft en op BESTUURLIJK niveau alles nog steeds net zo'n grote rotzooi is als toen hij kwam. Dan heb je in mijn ogen jammerlijk gefaald, daar veranderen de transfergelden en nieuwe sponsorcontracten waar verder NOG meer commercieel gedacht gaat worden met China. Geld is niet alles, zoals velen ook zeggen als je goed voetbalt en ver komt wordt je vanzelf wel rijk. Afgelopen jaren leeft ajax op de status van het verleden en creeert het vermogen en geld vanwege het VERLEDEn maar het heden wordt helemaal in de steek gelaten omdat het finacieel popiejoopie moet zijn voor deze heren.

Ook moet je het zo zien naar herhaaldelijk verzoek oude logo, meer sfeer in stadion, grachten weg enz. verandert er niets supporters tellen niet terwijl die de club hebben gemaakt tot wat het nu is. Ajax wordt als een BEDRIJF gerund en niet als CLUB en dat neem ik IDD Fontein en de gladde Jaakke die iets te warmpjes in zijn stoeltje zit.
HR
HR

RZ129
Internationale topspeler

Vak: 129
Reg.: 14 augustus 2004

Rasmussen schreef:

(...)

Precies, volgens mij zit Madrid elk jaar 100den miljoenen in de schuld (zo'n 470 mln) en wij 10 mln.. Het is maar waar je voor kiest ;)
HR
wat een vergelijk zeg :denk

Je moet kijken naar begroting, omzet e.d. en dan is 10mio een veel te groot bedrag.

toch knap, hoe sommigen een verlies van 10mio proberen goed te praten/weg te moffelen.
HR
HR

FRANKO318
Lid 2de elftal

Uit: 0318 (Ede)
Vak: 411
Reg.: 2 april 2004

Ajax wil amateurs uit bekertoernooi weren

UEFA-voorzitter Michel Platini meent dat Nederland in 2009 één Champions League-plaats moet inleveren. Als zijn plan doorgang vindt, dan wil Ajax maatregelen nemen in eigen land.

Overigens kan de winnaar van het nationale bekertoernooi volgens Platini ook nog een plaats in het miljoenenbal afdwingen. In dat geval pleit Ajax voor een aantal mutaties in de opzet van het bekertoernooi.

"Dan zullen wij de KNVB voorstellen de bekeropzet aan te passen", liep Ajax-directeur Maarten Fontein in De Telegraaf vast vooruit op de zaken.

"We moeten voorkomen dat een opportunistisch clubje de nationale beker wint en vervolgens internationaal de Champions League misloopt. Daar is het Nederlandse voetbal niet mee gediend", vervolgt hij. "Ook de amateurs moeten we dan buiten houden."

De plannen van Fontein zijn opmerkelijk, omdat juist zijn club moeite had met amateurploeg Kozakken Boys in de laatste bekerronde. In Werkendam werd de hoofdklasser pas in de verlenging geklopt.

Volgens de KNVB is het echter niet mogelijk om de amateurclubs buiten te sluiten. Het bekertoernooi is namelijk van de gehele voetbalbond, waarin amateurs en profs zijn verenigd.HR
Die gozer snapt het nog steeds niet he!!

AJAX moet gewoon kampioen worden en niet uitgaan van het winnen van de beker!
HR
HR

Daniëlla
Administrator
Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006

Vak: 413
Reg.: 14 augustus 2001

Carel schreef:

(...)

Fontein is mede verantwoordelijk voor de huidige situatie. Als niemand zogenaamd weet wat deze man doet in een beursgenoteerd bedrijf want zo mag ik het wel noemen hedendaags dan ben je niet echt bepaald goed bezig als algemeen directeur en wordt Ajax dus NIET goed geleid. Doelstellingen die ze zelf bedacht hebben worden niet negeleefd. DUS wat zeg ik dat ze fout hebben gedaan??? lees die veromde doelstellingen. Ik heb ze niet verzonnen, als ze tijd willen moeten ze niet van die belachelijke doelstellingen maken.

Ik reken Fontein niet DIRECT aan dat het kut gaat op sportief gebied maar ik reken hem aan dat HIJ zijn EIGEN doelstellingen niet behaald heeft en op BESTUURLIJK niveau alles nog steeds net zo'n grote rotzooi is als toen hij kwam. Dan heb je in mijn ogen jammerlijk gefaald, daar veranderen de transfergelden en nieuwe sponsorcontracten waar verder NOG meer commercieel gedacht gaat worden met China. Geld is niet alles, zoals velen ook zeggen als je goed voetbalt en ver komt wordt je vanzelf wel rijk. Afgelopen jaren leeft ajax op de status van het verleden en creeert het vermogen en geld vanwege het VERLEDEn maar het heden wordt helemaal in de steek gelaten omdat het finacieel popiejoopie moet zijn voor deze heren.

Ook moet je het zo zien naar herhaaldelijk verzoek oude logo, meer sfeer in stadion, grachten weg enz. verandert er niets supporters tellen niet terwijl die de club hebben gemaakt tot wat het nu is. Ajax wordt als een BEDRIJF gerund en niet als CLUB en dat neem ik IDD Fontein en de gladde Jaakke die iets te warmpjes in zijn stoeltje zit.
HR
Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat de huidige financiele situatie ook in het verleden ligt. Er zijn genoeg spelers transfervrij cq voor een schijntje vertrokken en dat voel je een seizoen of wat later nog steeds. De fout lag daar dus in de laksheid van contractbewaking. Je kan veronderstellen dat díe situatie en het uitblijven van sportief resultaat heeft gedwongen bepaalde stappen te zetten, stappen die op korte termijn resultaat leveren maar in feite een druppel op de gloeiende plaat zijn.
Tel daarbij op de enorme chaos onderling, men is aan de slag gegaan zonder nou precies te weten wie wat doet. Ik bedoel, als Fontein een telefoontje krijgt betreft een trainer vraag je je natuurlijk al af hoe dat telefoontje nu bij hem terecht komt...is zijn afdeling helemaal niet..nog niet zo erg maar als er vervolgens niet meer gecommuniceerd wordt begint het aardig op PSV achtige taverelen te lijken, je weet wel, waar we zo onbedaarlijk om moesten lachen.

Individueel zijn ze best tot goede dingen in staat, van Geel weet op tijd contracten te verlengen, goed te verkopen, minder gelukkig in aankopen ( een understatement), Fontein weet bronnetjes aan te boren en Jaakke zit er voor de zier, je moet namelijk toch íemand benoemen tot voorzitter... ;) Maar als de communicatie zo ontstellend slecht is dat er gelogen moet worden, je achterban dingen beloven maar niet waar weten te maken,je trainer niet bij je weet te houden of misschien niet willen houden, noem ik dat wanbeleid. Wegwezen dus.En snel als ut effe kan.
HR
HR

Matthijs
Jeugdspeler

Uit: Almelo
Vak: 401
Reg.: 29 april 2003

Zou iemand mij een kort overzichtje kunnen geven welke directeuren we allemaal wel niet hebben binnen ajax? En vervolgens daarachter zetten waar zij verantwoordelijk voor zijn? Iedereen is het er volgens mij wel over eens dat er de laatste jaren wanbeleid is gevoerd. Maar als Fontein bijv. alleen verantwoordelijk is voor de financien, dan doet hij het toch nog niet zo slecht en heeft hij blijkbaar wel visie.
HR
HR

The holiday Armadillo
International

Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003

Dat hele beker verhaal van Fontein is te triest voor woorden...ik denk dat de meeste voetbalfans deze opzet wel kunnen waarderen.
Hij zegt ook dat het slecht voor het Nederlandse voetbal zou zijn als je bekerwinnaar (met nieuwe opzet van Platini) de voorronde van de Champions League niet overleefd en in de eerste ronde van de uefacup eruit vliegt....... :denk
HR
HR

dusbaba
Talent

Reg.: 8 augustus 2001

Fonteijn doet het prima als commercieel directeur. Goede deal met nieuwe sponsor, en avontuur in China kan ook veel geld opleveren. Veel geld binenhalen is toch de taak van Fonteijn? Dat doet hij dus uitstekend. Supporters die denken dat het helemaal niet belangrijk is dat Ajax op deze manier geld verwerft, leven nog in een wereld die al lang voorbij is. Het maakt de demonstratie van vanavond des te bespottelijker, alhoewel Jaake wat mij betreft onmiddellijk kan vertrekken. Maar Fontein dus niet. De man zit er nog niet eens twee jaar. geef hem a.u.b. dus een eerlijke kans. We zijn er geweldig goed in bestuursleden af te branden als het op het veld wat minder gaat. Lekker gemakkelijk.
HR
HR

The holiday Armadillo
International

Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003

dusbaba schreef:

Fonteijn doet het prima als commercieel directeur. Goede deal met nieuwe sponsor, en avontuur in China kan ook veel geld opleveren. Veel geld binenhalen is toch de taak van Fonteijn? Dat doet hij dus uitstekend. Supporters die denken dat het helemaal niet belangrijk is dat Ajax op deze manier geld verwerft, leven nog in een wereld die al lang voorbij is. Het maakt de demonstratie van vanavond des te bespottelijker, alhoewel Jaake wat mij betreft onmiddellijk kan vertrekken. Maar Fontein dus niet. De man zit er nog niet eens twee jaar. geef hem a.u.b. dus een eerlijke kans. We zijn er geweldig goed in bestuursleden af te branden als het op het veld wat minder gaat. Lekker gemakkelijk.
HR
Die bestuursleden hebben nogal wat invloed op wat er op het veld staat. De irritatie bij Fontein is denk ik bij vele dat het totaal geen voetbalman is. Wat hij nu ook weer zegt over dat bekertoernooi kan echt niet. Dan moet hij z'n mond ook houden over alles wat met voetbal te maken heeft. Fontein is in mijn ogen de verpersoonlijking van het probleem bij Ajax: te veel een bedrijf en te weinig een voetbalclub.

China zal best wat geld opleveren maar is de timing niet een beetje ongelukkig? Dit soort nieuws zit je achterban niet op te wachten als je zelf alweer een verloren seizoen speelt.

Waren we trouwens allemaal niet zo blij jaren geleden toen we eindelijk van die voetbalschool in Ghana af waren? Fontein zou zich eerst moeten richten op het gezond krijgen van de club Ajax die in Amsterdam zit en pas als daar alles op orde is verder gaan kijken.
HR
HR

Bazza
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2002

dusbaba schreef:
We zijn er geweldig goed in bestuursleden af te branden als het op het veld wat minder gaat. Lekker gemakkelijk.
HR
Waar ligt het volgens jou aan dan?
HR
HR

Daniëlla
Administrator
Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006

Vak: 413
Reg.: 14 augustus 2001

Matthijs schreef:

Zou iemand mij een kort overzichtje kunnen geven welke directeuren we allemaal wel niet hebben binnen ajax? En vervolgens daarachter zetten waar zij verantwoordelijk voor zijn? Iedereen is het er volgens mij wel over eens dat er de laatste jaren wanbeleid is gevoerd. Maar als Fontein bijv. alleen verantwoordelijk is voor de financien, dan doet hij het toch nog niet zo slecht en heeft hij blijkbaar wel visie.
HR
Sportweek kwam met de top 20 invloedrijkste Ajacieden met bij behorende commentaar maar of je daar op zit te wachten..Voor wat het waard is;

20.Henny Spijkerman

Even capabel als loyaal maar zijn rol lijkt, na het vertrek van TC, uitgespeeld.

19. Alfons Groenendijk

Bijgenaamd "de professor" heeft Groenendijk een uitstekende band opgebouwd met de meeste selectiespelers. De vraag is wat het waard is na het vertrek van TC.

18.Aron Winter

Zag Adrie Koster wegvallen als verantwoordelijke trainer bij jong Ajax. Grote vraag is of hij nu wat meer vrijheid krijgt om het aanwezige talent naar eigen inzicht te kneden.

17.Arie van Eijden

Veel mensen binnen AFC Ajax komen er nu pas achter dat de Ajax NV onder van Eijden werd gerund door een echte Ajacied. Dit staat in schril contrast met de huidige situatie.

16. Michael van Praag

De ere voorzitter geeft, samen met zijn toenmalige kompaan Uri Coronel, intern het nodige tegengas. Maar geluisterd naar hen wordt er niet of nauwelijks.

15.Hennie Henrichs

Als bestuurslid én als commissaris mag hij zeker niet ontbreken in deze lijst.

14. Marcus Keane

De nieuwe marketing en salesmanager van Ajax kwam van Nike, terwijl Adidas sponsor is van de club. Dit zette meteen een hoop kwaad bloed.

13.Frank de Boer

De "kroonprins" onder het groepje zelf opgeleide Ajax-trainers. Kenners vermoeden in hem een nieuwe toptrainer.

12. Adrie Koster

Bij het eerste elftal gestationeerd omdat Ajax wil wachten op Van Basten. Aan zijn vakmanschap wordt nu al voorbij gegaan.

11.Uri Coronel

De architect achter de ArenA wordt genoemd als mogelijke nieuwe voorzitter van Ajax maar de grote vraag is of hij dat zelf ook ambieert.

10. Hans van der Zee

De scout werd weggekaapt bij PSV en moet nieuwe groeibriljantjes naar Amsterdam brengen. Vroeg zich,na de recente aankopen hardop af of er eigenlijk wel naar hem geluisterd wordt.

9.Soren Lerby/Sjaak Swart

Waar Swart als Mister Ajax een belangrijke rol vervult binnen de vijfde colonne, heeft Lerby zo'n beetje alle jonge spelers onder contract. Al is hun macht, na het vertrek van Van der Vaart en Sneijder wel geslonken.

8. Leo van Wijk

Leo van Wijk is de gedroomde nieuwe voorzitter/algemeen directeur van Ajax. Waar Jaakke alleen zegt dat hij een bruggenbouwer is, gedraagt Van Wijk zich daar ook naar.

7. Jan Olde Riekerink

Ooit de rechterhand van Co Adriaanse, heeft Olde Riekerink nu ook de oude baan van Adriaanse bij Ajax. Als dat geen toeval is. Moet het hart van de club, de jeugdopleiding, kloppende houden.

6. Jeroen Slop

Het onbekende directielid en rekenwonder van de club. Zijn aanwezigheid tijdens persconferenties in de ArenA duidt doorgaans op onrust aan de top.

5. Maarten Fontein

Aangesteld als opvolger van Arie van Eijden, schreef Fontein een vreemd beleidsplan en wringt hij zich in allerlei bochten om niet herinnerd te worden aan eerdere doelstellingen waarop hij afgerekend mocht worden.

4. Piet Keizer

Afgezien van Fontein, die al zijn voetbal-onwetendheid dicht tegen hem aanschurkt, weet niemand wat keizer nou precies uitvoert. De analyses van Keizer, vermoedelijk door Cruijff gestationeerd binnen de leiding, hebben het predicaat "top secret".

3. Johan Cruijff

In de wandelgangen wordt gefluisterd dat het orakel uit betondorp persoonlijk verantwoordelijk was voor het vertrek van TC, omdat hij te vaak de huisstijl ( 4-3-3) negeerde. Ook zou Cruijff Ajax geadviseerd hebben om tot na het EK op Van Basten te wachten.

2. Martin van Geel

Aalglad en gezegend met een gezond voetbalverstand, lijkt de brabander nu het pad te effenen om zijn side-kick bij Willem 2 en AZ, Co Adriaanse, naar Ajax te lokken.

1. John Jaakke

Vorige week nog voorzitter van de voetbalclub én voorzitter van de Raad van Commissarisen. Bruggenbouwer die vergeet om bruggen te bouwen.

[Dit bericht is veranderd door Daniëlla (op 19 oktober 2007 09:50:59).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Maarten Fontein

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat vind jij van het nieuwe uittenue?

Mooi
Teleurstellend
Nog geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 79,4% dat Willem II wint van FC Den Bosch. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.