Ajax Netwerk
vrijdag 18 augustus 2017 - 08:40                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Marc Overmars [deel 2]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 147 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 147 »

HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 27 juni 2002

forumillustratie

Waar het seizoen 2016/2017 de beslissende fase ingaat, kijkt men intern misschien al met een schuin oog naar het volgende jaar.

De discussie over een belangrijke factor in deze, de huidige directeur spelersbeleid van ons aller Ajax, gaat hier verder met het vervolg op deel 1.
HRHR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

Reg.: 3 november 2002

quote:HR
Onana en Tete eens , Viergever valt toch wel wat voor te begrijpen, wat als er talenten doorstromen waardoor Viergever niet eens backup meer is?
En over Dolberg zegt hij niks verkeerd, hij durft alleen geen beloftes te doen, als er absurde bedragen komen is hij gevlogen, dat jullie eventjes 35 miljoen + willen laten schieten is naief man.
Wat als Dolberg een zware blessure krijgt als Kishna waardoor hij niet meer eruit haalt wat we nu denken dat hij aankan?
Dan is hij opeens de helft waard.. en dan... hoe kan je dat verkopen?HR
Ik vond het echt een heel vreemd autistisch interview met Helene Hendriks, en daar gaat het vooral om. Als Overmars ook op deze manier intern communiceert, dan kan ik je zeggen dat de spelers zich daar mateloos aan lopen te storen. Er zijn al 8(!) spelers dit jaar naar buiten getreden met ongenoegen. Bij PSV en Feyenoord: nul, nooit enig probleem met contracten.
Je moet het zo zien: spelers zijn extreem gevoelig voor de publieke opinie en de mening van supporters. Als dan zo'n speler als Onana zijn ongenoegen in de media laat blijken, dan beseft hij heel goed wat de risico's daarvan zijn, namelijk dat ie wordt aangemerkt als een geldwolf, iets wat hij wil voorkomen. Dus wanneer hij het wel doet, is er echt wel iets aan de hand. Dan kan men wel zeggen Raiola dit dat, maar Overmars loopt gewoon als een starre autist te communiceren.

En dit dan nog los van de boodschap die je meegeeft: 'mwoah joh, het interesseert ons niks als je niet tevreden bent, dan zetten we je gewoon in de etalage'. Je creëert nul betrokkenheid bij de club.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Niet alle onvrede komt door contractperikelen, er zijn immers ook spelers van international naar tribuneklant gedegradeerd en daar heeft Overmars dan weer geen zeggenschap over, maar het is wel zo dat Overmars het uitgaande 'verkeer' beter beheerst dan het binnenkomende.

Het best treurige geleur met Bazoer afgelopen zomer is wel een aardige indicatie dat hij meer gericht is op de uitgang, dan een zo sterk mogelijk eerste elftal.

De nieuwe collectie staat immers te wachten om uitgestald te worden...
HR
HR

Hendrix
Icoon

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

De inkomsten stijgen al jaren structureel en de verwachting is dat dat wel even zo zal blijven. Lijkt me niet meer dan logisch dat het salarishuis dan met die trend mee beweegt.

[Dit bericht is veranderd door Hendrix (op 15 april 2017 12:14:47).]
HR
HR

Criticus
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 121
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 22 oktober 2007

het allerlaatste schaap schreef:

(...)

Ik vond het echt een heel vreemd autistisch interview met Helene Hendriks, en daar gaat het vooral om. Als Overmars ook op deze manier intern communiceert, dan kan ik je zeggen dat de spelers zich daar mateloos aan lopen te storen. Er zijn al 8(!) spelers dit jaar naar buiten getreden met ongenoegen. Bij PSV en Feyenoord: nul, nooit enig probleem met contracten.
Je moet het zo zien: spelers zijn extreem gevoelig voor de publieke opinie en de mening van supporters. Als dan zo'n speler als Onana zijn ongenoegen in de media laat blijken, dan beseft hij heel goed wat de risico's daarvan zijn, namelijk dat ie wordt aangemerkt als een geldwolf, iets wat hij wil voorkomen. Dus wanneer hij het wel doet, is er echt wel iets aan de hand. Dan kan men wel zeggen Raiola dit dat, maar Overmars loopt gewoon als een starre autist te communiceren.

En dit dan nog los van de boodschap die je meegeeft: 'mwoah joh, het interesseert ons niks als je niet tevreden bent, dan zetten we je gewoon in de etalage'. Je creëert nul betrokkenheid bij de club.
HR
Ook leuk om het eens met Schaap eens te zijn.

Overmars was de grote smet op onze heerlijke donderdagavond. Hoe de beste man daar stond met z'n bekertje, star richting de interviewster kijkend, nog starrer antwoordend met een blik van zelfgenoegzaamheid. Walgelijk.

1. Onana: sinds wanneer kan je bij een voetbalclub niet vanuit de onderste salarisregionen naar de bovenste schieten? Ik kan legio voorbeelden noemen. Hij doet een topverdiener vergeten en zal over 2/3 jaar toch vertrekken, dus je hoeft ook niet na te denken hoe je hem in de toekomst nog compenseert bij een volgende stap. Meneer zegt weer, zogenaamd alleswetend: "Ansee moet het maar even laten bezinken."
Wat een kutverhaal en vreselijk autistische instelling.

2. Tete: je kan nog zoveel horen, maar als je als beleidsbepaler niet schiet, geefvje de speler niet de kans om de bal tegen te houden of om je te helpen scoren. Hij hoeft hierbij niet de mening van de trainer mee te nemen, want HIJ maakt het beleid en heeft een potentiele wereldtopper in handen. Ik geloof graag dat Tete door de huidige situatie en z'n zaakwaarnemer z'n heil graag hergens anders zoekt, maar je moet er als club in ieder geval alles aan doen om ze binnen bord te houden. Een poging anderhalf jaar geleden is nimmer voldoende, er kan zo zo zo veel veranderen in die tijd.

3. Viergever: een jongen die aantoont het niveau aan te kunnen en daarmee zeker nog 4 jaar een multifunctioneel ervaren zekerheidje binnen de selectie kan zijn. Geef de beste man een contract voor 4 jaar, bouw je zekerheid in en geef jezelf de ruimte daaromheen beleid te maken.
Maar nee, zelfs dit ABC'tje snapt Marc niet. Bovendien geeft het vertrouwen in deze belangrijke periode, in plaats van ruimte voor onrust.

4. Dolberg: wederom, hartstikke fijn: waarom zou je NU melden dat er enorm veel interesse is? Ook dat geeft ruimte voor onrust.

Oftewel: laat Arsenal deze droplul aub zo snel mogelijk overnemen. Maar voor die tijd, moet Ajax hem absoluut binnen houden en z'n waffel laten houden. Media optredens van Marc bezorgen mij, en zeker niet mij alleen, het schaamrood op de kaken.
Dat het goed gaat met onze club is zeker niet dankzij, maar vooral ondanks Marc Overmars. Draak van een gozer.

Pluspunt overigens: een nieuw lid van de RvC is een kennis van mij, ik heb begrepen dat ze overwegen om de ploeg bij elkaar te houden (Klaassen, Dolberg, Sanchez etc) en het salarisplafond enigszins te verhogen, om nu toch echt eens voor CL overwintering te gaan!!
HR
HR

DarkChild
Moderator

Hendrix schreef:

De inkomsten stijgen al jaren structureel en de verwachting is dat dat wel even zo zal blijven. Lijkt me niet meer dan logisch dat het salarishuis dan met die trend mee beweegt.
HR
Valt wel mee toch? Het zou veel schelen als we het huidige spelersbudget al beter benutten. Dus zeg maar niet twee jaar Heiko, kreupele keeperhuur en meer van dat soort grappen.

Criticus schreef:

(...)

Pluspunt overigens: een nieuw lid van de RvC is een kennis van mij, ik heb begrepen dat ze overwegen om de ploeg bij elkaar te houden (Klaassen, Dolberg, Sanchez etc) en het salarisplafond enigszins te verhogen, om nu toch echt eens voor CL overwintering te gaan!!
HR
Dit kan interessant zijn. Zien ze bij de RvC nou echt niet dat dat paniekvoetbal rond Rostov (alle ballen op een linksbuiten, maar we eindigen met een middenvelder) Ajax niet verder helpt? Dat Ajax al jarenlang geen stabiele selectie heeft qua opbouw? Dat het raar is dat het volgende noodverband (Neres) wéér een talent is, maar nu voor de absolute hoofdprijs, dat pas de laatste potjes van een lopend seizoen inzetbaar is? Dat een niet gescoute Duitser dan maar voor twee jaar vastleggen omdat men ergens gehoord heeft dat ieder succesvol team ook oudere spelers nodig heeft, misschien een beetje klok/klepel is?

Of zijn ze zelf net zo ad-hoc en alleen maar gericht op uitgaande transfers?

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 15 april 2017 12:24:43).]
HR
HR

Allebeplein
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 427
Reg.: 23 februari 2013

DarkChild schreef:

(...)

Valt wel mee toch? Het zou veel schelen als we het huidige spelersbudget al beter benutten. Dus zeg maar niet twee jaar Heiko, kreupele keeperhuur en meer van dat soort grappen.
HR
Mee eens hoor maar bijv Krul was, mits fit, een logische huur als vervanger van Jesper. Dat ie een half jaar geblesseerd bleek te zijn is meer de schuld van de medische staf dan van Overmars vind ik. Zelfde geldt van Heitinga het jaar ervoor.. hoe die door de medische keuring is gekomen is mij een raadsel.

Wat me meer zorgen baart is dat Overmars ook spelers haalt zonder ze überhaupt te hebben bekeken. Een andere verklaring heb ik niet dat spelers als Sanago en Westermann zijn gehaald. Ik kan mij bijv niet voorstellen dat ie ook maar 1 training van Sanago had gezien.. dat moet haast wel puur op het woord van Arsenal.. anders haal je zo'n jongen nooit.. net zoals Heiko op advies van VD Vaart is gehaald.

Ben het verder eens met Schaap. Overmars en VD Sar helemaal, kunnen beter geen interviews geven. Beide hebben echt een gebrek aan communicatieve vaardigheden.

Van mij mag ie lekker naar Arsenal. Hij doet het beter dan op het begin, maar er zit nog steeds geen goed idee achter (idd van Bailey naar Ziyech is een goed voorbeeld) en van balans in een selectie heeft ie nog nooit gehoord.

[Dit bericht is veranderd door Allebeplein (op 15 april 2017 12:36:49).]
HR
HR

nautilus
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 31 januari 2010

Ook eens met Schaap. Het is deels een gevoelskwestie want zijn beleid lijkt (mede door andere verschuivingen in personeel / organisatie?) wel wat verbeterd te zijn.

Ik blijf het een verschrikkelijke vent vinden met een onaangename uitstraling. Geen goed uithangbord voor Ajax.

Hij verdient credits voor een beter transferbeleid dit seizoen maar indien er een geschikt alternatief voor zijn positie beschikbaar is zie ik hem nog steeds heel graag vervangen worden.

Ik zie graag iemand die een beeld uitstraalt dat Ajax natuurlijk de (eigen) jeugd altijd de kans geeft maar tegelijkertijd spelers voor langere tijd voor de club wil behouden om zo toe te werken naar iets heel moois. Dat laatste mis ik heel erg bij Overmars die altijd de indruk wekt dat iedereen bij een geschikt bod meteen verkocht kan worden.

Criticus schreef:

(...)

HR
Hier word ik blij van!

[Dit bericht is veranderd door nautilus (op 15 april 2017 12:36:50).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Allebeplein schreef:

(...)

Mee eens hoor maar bijv Krul was, mits fit, een logische huur als vervanger van Jesper. Dat ie een half jaar geblesseerd bleek te zijn is meer de schuld van de medische staf dan van Overmars vind ik. Zelfde geldt van Heitinga het jaar ervoor.. hoe die door de medische keuring is gekomen is mij een raadsel.HR
Nee hoor. Krul kan niet voetballen. Ik denk dat Bosz hem nooit had gebruikt. Is puur om het naampje gekomen, zonder idee.

Beetje als dat gestuntel als met Eto'o en Balotelli. En dat lonken naar Huntelaar.

Voor Heitinga geldt dat zelfs zijn eigen trainer (!) bij Hertha (Luhukay) zei dat Heitinga toch wel erg langzaam was geworden. Waarom moet die jongen dan per se komen? Alleen voor de supporters?

Ik vind dat ook wel een beetje gelden voor Neres. Dat is (gelukkig) waarschijnlijk geen pure miskoop, maar ik zie de 'deze moet je halen voor 12 miljoen want anders gaat de absolute top er mee vandoor voor ie 10 wedstrijden in het eerste van Sao Paulo heeft gespeeld' er ook niet in.
Niks ten nadele van die jongen, maar ik zie de buitencategorie er nog niet in, het is bijna een opluchting dat hij in ieder geval best een aardige voetballer is, zodat we er nog wat aan hebben. Maar of het die investering waard is terwijl het elftal/de selectie op andere plekken nog steeds uit het lood staat?

Zijn komst lijkt prestige. Even de supporters een cadeautje geven. Ajax kijkt ook in Zuid-Amerika, we halen daar de duurste categorie (want dat zijn Brazilianen nu eenmaal) en ik ben gelijk van mijn Netto bijnaam af.

En dat aanpraten van spelers als Sanogo, Westermann maar ook Zimling (al dan niet via De Boer), een goede directeur spelersbeleid laat dat niet gebeuren.

En die denkt sowieso beter na over zijn selectieinvulling en over de leeftijdsverdeling.

Gisteren zag ik in een item van Studio Sport een glimp van Eto'o bij Antalyaspor. Ik zeg smsen!

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 15 april 2017 12:56:31).]
HR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

Toen ik het interview met Helen zag, zag ik de ogen van Overmars glunderen toen ze het over transfers had. Ik dacht: wil je dan niet bouwen aan een vast team, aan iets structureels? Ik kon niet begrijpen waarom Overmars het belang daarvan niet inzag. Maar nu ik erover heb nagedacht, begrijp ik het: Overmars vindt het gewoon heerlijk om te verkopen, het is zijn grootste passie. Hij is een bankier, een onderhandelaar. Hij is geen people manager noch iemand met een (voetbal)visie. Hij vindt het heerlijk om met cijfers bezig te zijn en met handelswaar. Hij maakt je de rijkste club van Europa, maar je moet wel elk jaar een nieuw team opbouwen, en van iets structureels zal nooit sprake zijn. Uitspraken hier als 'er staat nu een geraamte, het is een kwestie van uitbouwen', zijn dan ook niet van toepassing. Overmars verkoopt alles voor de juiste prijs.
HR
HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

Toen ik het interview met Helen zag, zag ik de ogen van Overmars glunderen toen ze het over transfers had. Ik dacht: wil je dan niet bouwen aan een vast team, aan iets structureels? Ik kon niet begrijpen waarom Overmars het belang daarvan niet inzag. Maar nu ik erover heb nagedacht, begrijp ik het: Overmars vindt het gewoon heerlijk om te verkopen, het is zijn grootste passie. Hij is een bankier, een onderhandelaar. Hij is geen people manager noch iemand met een (voetbal)visie. Hij vindt het heerlijk om met cijfers bezig te zijn en met handelswaar. Hij maakt je de rijkste club van Europa, maar je moet wel elk jaar een nieuw team opbouwen, en van iets structureels zal nooit sprake zijn. Uitspraken hier als 'er staat nu een geraamte, het is een kwestie van uitbouwen', zijn dan ook niet van toepassing. Overmars verkoopt alles voor de juiste prijs.
HR
Tja als jij al een akkoord heb met een Engelse top 3 club wie 62 voor Dolberg over heeft..
HR
HR

The Notorious
Basisspeler

Reg.: 30 april 2012

CosaNostra020 schreef:

(...)
Tja als jij al een akkoord heb met een Engelse top 3 club wie 62 voor Dolberg over heeft..
HR
Denk dat hij hem ook gewoon voor 25 verkoopt.
HR
HR

Albinho
Icoon

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

DarkChild schreef:

Niet alle onvrede komt door contractperikelen, er zijn immers ook spelers van international naar tribuneklant gedegradeerd en daar heeft Overmars dan weer geen zeggenschap over, maar het is wel zo dat Overmars het uitgaande 'verkeer' beter beheerst dan het binnenkomende.

Het best treurige geleur met Bazoer afgelopen zomer is wel een aardige indicatie dat hij meer gericht is op de uitgang, dan een zo sterk mogelijk eerste elftal.

De nieuwe collectie staat immers te wachten om uitgestald te worden...
HR
En waarom? Financieel totaal onnodig en het is niet dat zijn aankoopbeleid voltreffer na voltreffer is. Dus weinig verkopen geeft hem zelf ook minder werk.

We hebben de laatste jaren zo veel verkocht (en eigenlijk ook aangekocht) dat deze zomer vooral zou moeten gaan om stabiliteit. Intact houden van dit team met deze coach. Niet het creëren van onzekerheid ("Of Viergever mag blijven, hangt af of er een jong ventje doorbreekt";).

Het geleur om bekende namen is ook een irritant trekje wat er niet uit gaat. Wat hebben we inderdaad aan Huntelaar? In de speelwijze van Bosz heb je een 9 nodig die dynamisch is en mee kan doen in de hoge pressie. Haast het tegenovergestelde van de versleten Huntelaar.
HR
HR

Merab Jordaania
Idool

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

HR
Inderdaad. Precies de reden waarom hij Bosz heeft gehaald. Die heeft bij Vitesse bewezen ieder jaar een compleet nieuw team op te kunnen bouwen. Koren op Overmars' molen. De halve selectie zal weer in de uitverkoop gaan in de zomer.

[Dit bericht is veranderd door Merab Jordaania (op 15 april 2017 15:29:55).]
HR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

Merab Jordaania schreef:

(...)

Inderdaad. Precies de reden waarom hij Bosz heeft gehaald. Die heeft bij Vitesse bewezen ieder jaar een compleet nieuw team op te kunnen bouwen. Koren op Overmars' molen. De halve selectie zal weer in de uitverkoop gaan in de zomer.
HR
Hij vindt het heerlijk als clubs tegen elkaar opbieden en als hij een talent voor het veelvoudige kan verkopen, daarom zegt hij ook nu al dat Dolberg te koop is, omdat hij ook nu te koop is. Het zit in de aard van het beestje. Hij past daarom ook perfect bij Arsenal en Wenger.
HR
HR

skimovic
Vedette

Uit: Antwerpen-Wilrijk
Reg.: 23 juli 2002

(...)

Hij vindt het heerlijk als clubs tegen elkaar opbieden en als hij een talent voor het veelvoudige kan verkopen, daarom zegt hij ook nu al dat Dolberg te koop is, omdat hij ook nu te koop is. Het zit in de aard van het beestje. Hij past daarom ook perfect bij Arsenal en Wenger.
HR
Dat zal hij vast heerlijk vinden, maar hoe vaak is hem dat al overkomen?

Overmars heeft een bepaalde verkoopgeilheid. Hij wil graag verkopen en ziet dat dan als persoonlijke prestatie. Hij heeft dan 'een mooie deal' gerealiseerd en kan zichzelf op de borst kloppen.

Een bijzonder goede onderhandelaar of verkoper is hij niet. Hij wil wel scoren. Daardoor kiest hij voor zekerheid om de deal te closen ipv het maximale eruit proberen te halen.Je gaat dan dus makkelijke deals zoeken.

Milik: Overmars heeft hier volgens mij gewoon puur reactief een bod van 30 miljoen dat binnen kwam geaccepteerd. Die prijs heeft hij dus niet zelf opgedreven of onderhandeld maar werd hem gewoon geboden.

In geval Milik heeft hij wel enige credits verdiend. Dit kwam uit zijn eigen koker, gehuurd met optie tot koop, dan voor 3M opgepikt en binnen 2 jaar voor 30M verkocht.

Ben er wel van overtuigd dat als het eerste bod 10 miljoen was geweest hij nooit had durven counteren met een tegenbod 35-40 miljoen en hij met 12-15 genoegen had genomen. Dat was ook winst en een succesje geweest. Marc is hier gewoon ongepland met zijn kont in het goud gevallen.

Ghazi:
Kwam gewoon tekort en is voor een aardig bedrag verkocht. In de media circuleerde al dat de Franse clubs 12-15 miljoen wilde betalen en vervolgens Zet Overmars zijn vraagprijs op 8 miljoen. Er moet immers wel zekerheid zijn dat het gaat lukken.

Gudelj:
Had gewoon niet gekocht moeten worden, gelukig nu weer verkocht zonder al teveel verlies.

Maar als zo'n Chinese club icm met de zaakaarnemer zelf contact zoekt, hem bijna zijn transfersom jaarlijks als salaris wil geven + een hoop tekengeld dan viel daar meer uit te halen. Zeker ook om een voorbeeld te stellen tov dit soort muiterij.

Bazoer:
Dit is een voorbeeld puur opportunisme en camoufleren van eigen tekortkomingen. In plaats van door te selecteren gewoon je grootste talent op het midenveld aan halve prijs verkopen.

Nu ook alweer aan het leuren met Dolberg.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

skimovic schreef:

(...)

Dat zal hij vast heerlijk vinden, maar hoe vaak is hem dat al overkomen?

Overmars heeft een bepaalde verkoopgeilheid. Hij wil graag verkopen en ziet dat dan als persoonlijke prestatie. Hij heeft dan 'een mooie deal' gerealiseerd en kan zichzelf op de borst kloppen.

Een bijzonder goede onderhandelaar of verkoper is hij niet. Hij wil wel scoren. Daardoor kiest hij voor zekerheid om de deal te closen ipv het maximale eruit proberen te halen.Je gaat dan dus makkelijke deals zoeken.

Milik: Overmars heeft hier volgens mij gewoon puur reactief een bod van 30 miljoen dat binnen kwam geaccepteerd. Die prijs heeft hij dus niet zelf opgedreven of onderhandeld maar werd hem gewoon geboden.

In geval Milik heeft hij wel enige credits verdiend. Dit kwam uit zijn eigen koker, gehuurd met optie tot koop, dan voor 3M opgepikt en binnen 2 jaar voor 30M verkocht.

Ben er wel van overtuigd dat als het eerste bod 10 miljoen was geweest hij nooit had durven counteren met een tegenbod 35-40 miljoen en hij met 12-15 genoegen had genomen. Dat was ook winst en een succesje geweest. Marc is hier gewoon ongepland met zijn kont in het goud gevallen.

Ghazi:
Kwam gewoon tekort en is voor een aardig bedrag verkocht. In de media circuleerde al dat de Franse clubs 12-15 miljoen wilde betalen en vervolgens Zet Overmars zijn vraagprijs op 8 miljoen. Er moet immers wel zekerheid zijn dat het gaat lukken.

Gudelj:
Had gewoon niet gekocht moeten worden, gelukig nu weer verkocht zonder al teveel verlies.

Maar als zo'n Chinese club icm met de zaakaarnemer zelf contact zoekt, hem bijna zijn transfersom jaarlijks als salaris wil geven + een hoop tekengeld dan viel daar meer uit te halen. Zeker ook om een voorbeeld te stellen tov dit soort muiterij.

Bazoer:
Dit is een voorbeeld puur opportunisme en camoufleren van eigen tekortkomingen. In plaats van door te selecteren gewoon je grootste talent op het midenveld aan halve prijs verkopen.

Nu ook alweer aan het leuren met Dolberg.
HR
Mee eens, hij heeft, op Milik na, geen geweldige transferbedragen binnengeharkt. Hij heeft Dolberg nu in de etalage gezet en de kans is er dat ie in de zomer vertrekt als een club 35 miljoen op 'm biedt. Dan heb je driekwart van een jaar van een talent mogen genieten (de wedstrijden eraf getrokken dat ie geblesseerd was). Krankzinnig, maar zo is Overmars.
HR
HR
Ik denk, ik neem aan, waarschijnlijk, misschien,leuren, verkopen tegen halve prijs etcetc. Hartstikke mooi, maar nog steeds niemand met concrete bronnen/feiten? Nog steeds niemand die bij onderhandelingen aanwezig was om een en ander te bevestigen dan wel onkrachten?

Tot die tijd, hoe kan je dan oordelen? Op basis van wat we zien gebeuren? Lijkt me niet, wat zijn dan de beweegredenen erachter van wat wij (denken) te zien? En ga zo maar verder.

Conclusies trekken op aannames zonder daadwerkelijke know-how, zo kan iedereen zn eigen waarheid maken

[Dit bericht is veranderd door T-Bag (op 16 april 2017 08:25:06).]
HR
HR

sebastiaan1973
Idool

Reg.: 29 mei 2009

https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/103974/stats-scouten-alternatieven-voor-aankoop-neres

forumillustratie
HR
HR

DarkChild
Moderator

Zeker als je het hele artikel leest wordt niet duidelijk waarom er nú een tot 15 miljoen Euro oplopend bedrag neergeteld moest worden. Voor iemand die naar verwachting niet een directe versterking is, zo blijkt ook uit dat stukje.

Ten opzichte van de begroting van Ajax is dat een enorm bedrag en ook niet iets dat bij Ajax past, want wij halen op inventieve wijze talenten of nog liever, leiden ze zelf op, maken ze beter en verkopen ze dan voor een fors bedrag weer door. Nu beginnen we al met een hoofdprijs. (en dito verwachtingspatroon, want mensen verwachten wel iets met zo'n prijskaartje)

We zullen zien of dit een goede keuze zal zijn, eenmalig is het misschien niet zo erg, maar er waren deze winter/zomer wel andere posities die aandacht verdienden.
HR
HR

sebastiaan1973
Idool

DarkChild schreef:

Zeker als je het hele artikel leest wordt niet duidelijk waarom er nú een tot 15 miljoen Euro oplopend bedrag neergeteld moest worden. Voor iemand die naar verwachting niet een directe versterking is, zo blijkt ook uit dat stukje.

HR
Er staat duidelijk dat hij tot de grootste talenten mondiaal behoord. Jouw conclusie is onbegrijpelijk.
HR
HR

Emp
Vedette

Uit: Sao Paulo
Reg.: 7 juni 2009

sebastiaan1973 schreef:

(...)

Er staat duidelijk dat hij tot de grootste talenten mondiaal behoord. Jouw conclusie is onbegrijpelijk.
HR
Bron: Ajax showtime. Nee, dat zijn de echte kenners. :D
HR
HR

sebastiaan1973
Idool

Emp schreef:

(...)

Bron: Ajax showtime. Nee, dat zijn de echte kenners. :D
HR
Lees nou even het stuk. Dank. Er valt wel wat op te dingen. Natuurlijk. Het is ook lastig om te beoordelen.
HR
HR
HR
HR

DarkChild
Moderator

Goed onderbouwd stuk, zeker over spelmaker Milik (wat inhoudelijk qua bedragen ook voor geen kant klopt omdat Leverkusen ook meedeelde) en winger Ziyech (ook niks over hoe die transfer tot stand kwam, in de paniekperiode rond Rostov en men de daadwerkelijke winger Bailey niet kon krijgen :denk

Ik mis ook hoe lang hij de goed-gescoute Westermann heeft vastgelegd, maar misschien is dat weggevallen?

Maar goed, nu de pro-vermars pr machine op volle toeren draait en het kennelijk tijd is voor (externe) autoriteitsargumenten:

http://www.vicesports.nl/wat-falende-studenten-kunnen-leren-van-de-smoesjes-van-de-falende-marc-overmars/

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 16 april 2017 14:56:47).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 147 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Marc Overmars [deel 2]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 11,9% dat NAC wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Groningen:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!