Ajax Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 06:44                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Marc Overmars [deel 2]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 71 pagina's: « 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 »

HR

PDL
Vedette

Vak: 402
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 19 december 2013

quote:HR
Un regista dado schreef:

(...)

Kan je wel mensen belachelijk maken, maar dan moet je niet het halve plaatje schetsen...
Jij laat gewoon vrolijk 3 contractspelers weg uit je opstelling.

GK: Onana/Leer
RB: Veltman/Zeefuik
RCV: Sanchez/De Ligt
LCV: Viergever/Riedewald
LB: Sinkgraven/Dijks

RCM: vd Beek/de Jong
CVM: Schøne/Eiting
LCM: Ziyech/aankoop ivm wegvallen Nouri

RV: Neres/Cerny
SP: Dolberg/Huntelaar/Cassierra
LV: Younes/Kluivert

Dus alle posities op die van Ziyech na dubbel bezet. Als er mensen weg gaan moeten er vervangers komen.
HR
Nee hoor, de dikgedrukte acht ik alleen onvoldoende. Dus ook als zij niet weggaan moeten er in hun plaats fatsoenlijke backups komen.
edit: en Riedewald is weg idd! maakt behoefte aan 5 spelers waarvan een linksback toch wel acuut broodnodig is

[Dit bericht is veranderd door PDL (op 17 juli 2017 21:17:43).]
HRHR
HR

Coentje37
Veelbelovend talent

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 14 januari 2017

Un regista dado schreef:

(...)

Kan je wel mensen belachelijk maken, maar dan moet je niet het halve plaatje schetsen...

LCV: Viergever/Riedewald (riedewald is weg)
LB: Sinkgraven/Dijks (voldoen beide niet)

RV: Neres/Cerny (Cerny moet eerst proberen aan te haken op niveau) Dus heb je kluivert op beide kanten, dit geldt ook voor Neres.

Dus alle posities op die van Ziyech na dubbel bezet. Als er mensen weg gaan moeten er vervangers komen.
HR
HR
HR

DonDraper
Internationale topspeler

Reg.: 13 maart 2014

Un regista dado schreef:

(...)

HR
Riedewald gaat wel vertrekken hoor. En Dijks zit al sinds de zomer niet bij de selectie. Geloof maar niet dat die ineens wel weer bij de selectie gaat horen. Heeft heel de voorbereiding gemist.
HR
HR

Un regista dado schreef:

(...)

HR
Sinkgraven is geen back en regelmatig geblesseerd. Dijks zien ze niet as alternatief en mag weg.
Zeefuik heeft nog amper vlieguren in het 1e, is dus nog helemaal de vraag of hij het aan kan.
Eiting heeft nog amper in het 1e gespeeld en kun je niet beschouwen als volwaardige back up
Aankoop ipv Nouri.
Cerny de vraag is of die goed genoeg is, was afgelopen seizoen rond uit matig.
Younes en Kluivert zijn geen gelijkwaardige buitenspelers, hun speelstijl is totaal verschillend. Vraag me af hoe je die als elkaars backup kunt zien aangezien afh met wie je speelt je de speelwijze moet aanpassen.

Dan wat, als je na een paar wedstrijden tegen schorsingen en blessures aanloopt, ervaring is dan ver te zoeken, alle invallers op Huntelaar na, zijn dan onervaren.
Ambitie moet zijn, dat het niet zo veel uit maakt of pietje of jantje speelt aangezien ze ze min of meer gelijkwaardig horen te zijn.
Dat is dus nu absoluut niet het geval.
HR
HR

DonDraper
Internationale topspeler

Reg.: 13 maart 2014

Sinkgraven geen back maar heeft het afgelopen jaar toch verdomd goed gedaan. Gewoon lekker mee doorgaan.

Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in wederom die discussie. Als je types zoals V/d Gijp en Derksen wil blijven geloven moet je dat lekker blijven doen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Reg.: 27 juni 2002

Rob070 schreef:

(...)

Sinkgraven is geen back en regelmatig geblesseerd. Dijks zien ze niet as alternatief en mag weg.
Zeefuik heeft nog amper vlieguren in het 1e, is dus nog helemaal de vraag of hij het aan kan.
Eiting heeft nog amper in het 1e gespeeld en kun je niet beschouwen als volwaardige back up
Aankoop ipv Nouri.
Cerny de vraag is of die goed genoeg is, was afgelopen seizoen rond uit matig.
Younes en Kluivert zijn geen gelijkwaardige buitenspelers, hun speelstijl is totaal verschillend. Vraag me af hoe je die als elkaars backup kunt zien aangezien afh met wie je speelt je de speelwijze moet aanpassen.

Dan wat, als je na een paar wedstrijden tegen schorsingen en blessures aanloopt, ervaring is dan ver te zoeken, alle invallers op Huntelaar na, zijn dan onervaren.
Ambitie moet zijn, dat het niet zo veel uit maakt of pietje of jantje speelt aangezien ze ze min of meer gelijkwaardig horen te zijn.
Dat is dus nu absoluut niet het geval.
HR
Dat, plus het gegeven dat er wel erg veel van Van de Beek gevraagd/verwacht gaat worden. En dat geldt voor de backups ook. In een evenwichtig team kunnen ze aanhaken en naar het gewenste niveau toegroeien. Nu moeten ze de kar trekken in de vorm van Van de Beek, maar ook Zeefuik. Het is oneerlijk hem nu al op het niveau van Tete te zetten, dus natuurlijk doe je dan een jasje uit. Ik denk dat die finaleplaats van vorig jaar weer veel zand in de ogen zal hebben gestrooid. Ook toen was het onevenwichtig, leverde geen prijzen op en was niet zo sterk als het straks in de overlevering achterblijft.

Wat zal dit jaar het excuus worden?

DonDraper schreef:

Sinkgraven geen back maar heeft het afgelopen jaar toch verdomd goed gedaan. Gewoon lekker mee doorgaan.

Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in wederom die discussie. Als je types zoals V/d Gijp en Derksen wil blijven geloven moet je dat lekker blijven doen.
HR
Hoewel ik ook mijn twijfels heb over de toekomst van Sinkgraven als back, ligt er toch ook een deel van de sleutel bij hem. Wil hij echt 300% back worden of ziet hij zijn toekomst -ook in het vervolg van zijn carrière- toch op het middenveld.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 17 juli 2017 22:47:48).]
HR
HR

ElSimao2
Ballenjongen

Reg.: 3 juli 2017

DarkChild schreef:

(...)

Dat, plus het gegeven dat er wel erg veel van Van de Beek gevraagd/verwacht gaat worden. En dat geldt voor de backups ook. In een evenwichtig team kunnen ze aanhaken en naar het gewenste niveau toegroeien. Nu moeten ze de kar trekken in de vorm van Van de Beek, maar ook Zeefuik. Het is oneerlijk hem nu al op het niveau van Tete te zetten, dus natuurlijk doe je dan een jasje uit. Ik denk dat die finaleplaats van vorig jaar weer veel zand in de ogen zal hebben gestrooid. Ook toen was het onevenwichtig, leverde geen prijzen op en was niet zo sterk als het straks in de overlevering achterblijft.

Wat zal dit jaar het excuus worden?
HR
Dat jij het vorig jaar alsnog slecht vond en denkt dat er daarvoor excuses op tafel moeten komen...ik denk dat vorig jaar een van de beste jaren van de komende tijd zal blijken te zijn. Je zult eraan moeten wennen dat het waarschijnlijk niet beter dan dat wordt.

Het excuus voor dit jaar? Is dat een retorische vraag?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Reg.: 27 juni 2002

ElSimao2 schreef:

(...)

Dat jij het vorig jaar alsnog slecht vond en denkt dat er daarvoor excuses op tafel moeten komen...ik denk dat vorig jaar een van de beste jaren van de komende tijd zal blijken te zijn. Je zult eraan moeten wennen dat het waarschijnlijk niet beter dan dat wordt.

Het excuus voor dit jaar? Is dat een retorische vraag?
HR
Dat zeg ik niet, maar wel dat de kracht wordt overdreven ja. Maar ik snap dat als ik letterlijk schrijf 'het was niet zo sterk als het straks in de overlevering achterblijft' ik blijkbaar bedoel dat het alsnog slecht was. Stom van me dat ik dat dan niet opschrijf :denk

Wat ik wel echt vind is dat er heel gemakkelijk voorbij wordt gegaan aan grote periodes van toch niet zo bijster sterke potjes. Maar ik snap het principe, dat vergeet je heel snel waardoor die finaleplaats straks mythische proporties zal krijgen (en het armoedige spel in de Europese uitwedstrijden uit het geheugen verbannen zal worden)

Alleen is topsport heel hard en de opinie vluchtig en veeleisend. Een tweede plaats is niks en mocht het onverhoopt een vierde jaar zonder prijs worden dan zal dat niet zonder gevolgen blijven. Krediet is er dan echt niet.

En dat is ook normaal, voor een club met de mogelijkheden van Ajax is zo'n lange periode zonder prijzen in Nederland om je te schamen. Ik denk niet dat een Bayern-scenario er in zit (daarvoor zit PSV qua begroting te dichtbij) maar tegelijkertijd schrijven wij inmiddels zwarte cijfers en zij...zwarte grond. Plus we hebben een aardig spaarcentje dunkt me.
Wat ik ook echt vind is dat de selectie toen al niet in balans was (back-posities, vleugel, toch ook de zes) en dat daar niks aan gedaan is. Sterker nog, je bent kwaliteit kwijt. Waar je hooguit talent voor terug hebt gekregen. En talent is niet hetzelfde als...

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 17 juli 2017 23:18:56).]
HR
HR

Dion Odinot
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Moordrecht
Droomaankoop: Florinel Coman
Reg.: 3 juli 2006

Basis:
Onana

Veltman
Sanchez
De Ligt
Viergever

Schøne

Van de Beek
Ziyech

Neres
Dolberg
Younes

Reserves:
Van Leer

Zeefuik
?
?
Dijks

Eiting

De Jong
Sinkgraven

Cerny
Huntelaar
Kluivert

In mijn opinie hebben we alleen nog een RCV en een Linksback nodig. (Viergever wordt dan de reserve LCV)

Cerny schijnt een hele goede indruk te maken in de voorbereiding, dus een vleugelspeler acht ik niet persé noodzakelijk.

[Dit bericht is veranderd door Dion Odinot (op 18 juli 2017 01:09:07).]
HR
HR

PDL
Vedette

Vak: 402
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 19 december 2013

Dion Odinot schreef:

Basis:
Onana

Veltman
Sanchez
De Ligt
Viergever

Schøne

Van de Beek
Ziyech

Neres
Dolberg
Younes

Reserves:
Van Leer

Zeefuik
?
?
Dijks

Eiting

De Jong
Sinkgraven

Cerny
Huntelaar
Kluivert

In mijn opinie hebben we alleen nog een RCV en een Linksback nodig. (Viergever wordt dan de reserve LCV)

Cerny schijnt een hele goede indruk te maken in de voorbereiding, dus een vleugelspeler acht ik niet persé noodzakelijk.
HR
Lees ff de post van Rob070 door zou ik zeggen...
HR
HR

JC89
Bankzitter

Uit: Tegelen
Reg.: 2 september 2004

Volgens Mike Verweij heeft Ajax de selectie bijna rond. Alleen een linksback erbij en eventueel een buitenkansje voorin of op de rechtsback. Wie gaan we als back-up gebruiken centraal?
HR
HR

LitmanenOho!
Idool

Reg.: 8 januari 2011

JC89 schreef:

Volgens Mike Verweij heeft Ajax de selectie bijna rond. Alleen een linksback erbij en eventueel een buitenkansje voorin of op de rechtsback. Wie gaan we als back-up gebruiken centraal?
HR
Middenvelder, centrale verdediger, linksback, buitenspeler. Deze selectie is verre van rond en dit vind ik dan ook een heel verontrustend bericht.
HR
HR

Sylvan
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Dennis Praet
Reg.: 5 december 2005

JC89 schreef:

HR
We gaan dus niet voor het kampioenschap? Goed om te weten.
HR
HR

Jerusalem
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 3 april 2002

Tsja, wordt wel schuiven dan steeds.
Stel je koopt een topper op linksback. Dan kan je Sinkgraven weer op het middenveld gebruiken.
Viergever wordt dan de back-up voor de linksback, waarbij zijn hoofdplek LCV zal zijn.
De Ligt kan je op beide CV plekken kwijt en Veltman kan ook evt centraal en Zeefuik als backup rechtsback.
Keizer kennende zal die Carel Eiting wellicht ook als optie zien op LCV.

Niet ideaal allemaal, maar ik begrijp Ajax wel met de uitspraak dat de linksback echt prio is nu.
HR
HR

Baccala Mantecato
Ballenjongen

Reg.: 6 mei 2017

Overmars doet prima zaken.

Linksback is noodzakelijk. Sinkgraven is geen linksback. Laat hem zich richten op een plek op het middenveld... zeker na het laatste nieuws over Nouri.

Vertrokken:
Diederik Boer
Django Warmerdam
Davy Klaassen
Riechedly Bazoer
Nemanja Gudelj
Franco Antonucci
Thulanis Serero
Anwar El-Ghazi
Richairo Zivkovic
Adham El Idrissi
Bertrand Traoré
Ezra Walian
Heiko Westermann
Kenny Tete
Dragisa Gudelj

Overbodig:
Queensy Menig
Robert Muric
Peter Leeuwenburgh
Indy Groothuizen
Mitchell Dijks
HR
HR

V77
International

Uit: Maarssen
Vak: 123
Droomaankoop: Carlos Fierro
Reg.: 10 juli 2008

het allerlaatste schaap schreef:

(...)

Je bedoelt een opmerking die gewoon klopt met de feiten. Of heb je Overmars de laatste 10 dagen ergens gezien? Ik niet namelijk.
HR
Jij hebt hem niet gezien, misschien ligt hij wel kapot van het janken en is hij daardoor niet in staat om normaal zijn werk te doen. Wie weet. #nohomo
HR
HR

JeroenE
Icoon

Reg.: 17 september 2007

JC89 schreef:

HR
Als dit waar is ga ik nu al uit van een teleurstellend seizoen. Er zijn nog meerdere gaten in de selectie en het is een piepjong elftal. De aanvoerder is nota bene iemand die zelf niet overeind kan blijven. Kortom: lachwekkend.

Kijk naar de backposities, kijk centraal hoe weinig opties. Kijk naar het middenveld wie daar op de bank zitten. En kijk even naar de vleugels voorin. Man ze leggen nu al een enorme druk op Kluivert en Neres die aan hun eerste seizoen als Ajax 1 speler gaan beginnen. Daarnaast is het afwachten of Cerny stappen gaat maken. Je hebt anders geen enkele concurrent voor Younes.

Nee dit is echt niet overtuigend. Ze leveren weer kwaliteit in en wederom doen ze er bar weinig aan.

Dear Europe, we're back! Terug in de Europa League... zucht.
HR
HR

renemar
Vedette

Reg.: 26 augustus 2004

Sylvan schreef:

(...)

We gaan dus niet voor het kampioenschap? Goed om te weten.
HR
Seizoenkaarten zijn toch uitverkocht. Laten we ons weer in de maling nemen.
Door het drama met Nouri hebben we ook een middenvelder nodig. 4 Man voor 3 plekken is veel te weinig. Als ze dat niet zien zijn ze stekeblind. Je krijgt onherroepelijk blessures en schorsingen. Mss. komt het goed uit dat vanavond iemand (niet ernstig) geblesseerd raakt. Dat week of 2 gaat duren. Komen die lulhannessen mss. toch nog in actie.

JeroenE schreef:

(...)

Als dit waar is ga ik nu al uit van een teleurstellend seizoen. Er zijn nog meerdere gaten in de selectie en het is een piepjong elftal. De aanvoerder is nota bene iemand die zelf niet overeind kan blijven. Kortom: lachwekkend.

Kijk naar de backposities, kijk centraal hoe weinig opties. Kijk naar het middenveld wie daar op de bank zitten. En kijk even naar de vleugels voorin. Man ze leggen nu al een enorme druk op Kluivert en Neres die aan hun eerste seizoen als Ajax 1 speler gaan beginnen. Daarnaast is het afwachten of Cerny stappen gaat maken. Je hebt anders geen enkele concurrent voor Younes.

Nee dit is echt niet overtuigend. Ze leveren weer kwaliteit in en wederom doen ze er bar weinig aan.

HR
Mss. komt er nog een speler waarvan ze denken dat hij over 2 of 3 jaar rijp voor het eerste is. Zou mij niks verbazen.
Ongelooflijk. Had me voorgenomen helemaal niet meer kritisch te zijn na de verschrikkelijke gebeurtenis met Appie. Dan relativeer je. Maar nu erger ik me weer enorm. Ervan uitgaande dat de berichten kloppen dat ze alleen voor een LB gaan.
Doen ze niks hoop ik dat ze enorm op hun bek gaan volgende week. Hardleers zijn ze. Vorig seizoen de finale EL en nu weer het lachertje van Europa. Kunnen ze weer zeggen dat ze terug zijn.
Sorry voor deze negatieve post maar ik kots van Overmars en zijn cornuiten en de RvC.

[Dit bericht is veranderd door renemar (op 18 juli 2017 10:41:58).]
HR
HR

Legendarisch
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Het hol van de leeuw
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 16 augustus 2007

Vind het allemaal wel meevallen. De basis is grotentdeels intact gebleven, dat was het belangrijkste. Het grootste probleem lag vorig seizoen op de linksback positie, al vind ik Sinkgraven goed, maar die is blessuregevoelig en verder heb je niet echt alternatieven. Dus een linksback is echt een must.

Verder als je gaat kijken naar de daadwerkelijke opties ziet het er helemaal niet zo slecht uit:

forumillustratie

Alle spelers die daadwerkelijk zijn vertrokken en enige rol van betekenis speelden zijn al opgevangen:

Klaassen > Van de Beek
Tete > Zeefuik
Boer > Van Leer
Westermann > Bergsma
Traore > Neres

Voor het vertrek van Riedewald en Dijks zal een linksback worden gehaald. En ik weet ook wel zeker dat ze kijken hoe ze Nouri moeten opvangen, het is alleen best moeilijk om dat hardop uit te spreken. Ik denk dat ze kijken naar een talent in de zelfde leefstijdscategorie, en anders iemand van Jong doorschuiven (Mazraoui, Lang).

Ik snap het buitenkansje ook wel. Als je in de categorie Pavon, Munir, Rigoni etc. vist, dan moet het allemaal net meezitten wil je beet krijgen. Je concurreert dan met clubs als Zenit, Napoli, Monaco etc. Dus zekerheid heb je niet. Maar dat is wel de categorie die je echt beter maakt. Je hebt niets aan een buitenspeler die niet beter is dan de rest. Dat zou opvulling zijn en dan kan je die plek net zo goed aan Cerny geven.

Conclusie. Voor mij:

Linksback - absolute noodzaak! Had er al moeten zijn.

Middenvelder - kijken naar een talent van 18-21, als dat niet lukt een eigen talent doorschuiven.

Buitenspeler - Zou mooi zijn, maar geen noodzaak. Alleen voor de hoogst haalbare categorie. Anders verdergaan met Younes, Neres, Kluivert en Cerny.

De selectie is zeker niet rond. Maar ik deel ook niet de mening van sommigen dat er nog 4 a 5 aankopen moeten komen. Dat vind ik overdreven en eigenlijk zelfs een belediging voor de jeugdopleiding.
HR
HR

JeroenE
Icoon

Met dat plaatje kijk je helemaal niet naar de daadwerkelijke opties. Je noemt ze meerdere keren. Dat valt al niet serieus te nemen.

En als ik een naam lees als Bergsma dan denk ik dat de Jupiler League snel in zicht zal komen.

Dubbele bezetting op elke positie? Kijk daar kritisch naar en je ziet meerdere gaten. Kwaliteit? Ook twijfelachtig op meerdere plekken.

CL/EL, KNVB beker, competitie, interlands. Dan moeten meerdere spelers die voor het eerst een volledig seizoen op dit niveau meemaken een constant niveau halen??

Ik vind het niet realistisch. En afgelopen seizoen viel het erg mee met blessures. Krijg je daar nu ineens mee te maken dan heeft het direct grote gevolgen. Ik zou er niet aan moeten denken dat Sanchez of Ziyech geblesseerd raken.

Maar goed hier op AN zijn ze al super tevreden over Veltman, Viergever, Schone, Younes. Dan weet je dat je andere eisen stelt.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

JeroenE schreef:

(...)

HR
Kom op zeg! Van de basis is alleen Klaassen verdwenen en Traore weg..
Linksback mag duidelijk zijn, maar de huidige selectie moet probleemloos om de titel spelen..

Blij dat we van de aankoop stoel af zijn...alleen gaan voor top kwaliteit en anders niet! Grote klasse!
HR
HR

JejeAjax
Basisspeler

Vak: 418
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 5 oktober 2013

Een linksback en een CV zijn echt een absolute must. Je moet er toch niet aan denken dat we met Bergsma als back-up de competitie/CL/EL ingaan.

Verder is een centrale middenvelder ook geen overbodige luxe, tenzij je Sinkgraven echt als middenvelder ziet. Maar als je die ook als linksback wil gebruiken moet er een middenvelder bij.

Voorin is het dan wel weer in orde. Spitspositie is driedubbel bezet( alle drie zouden ze prima 1e spits kunnen zijn in mijn ogen). De vleugels met Younes/Kluivert en Neres/Cerny vind ik opzich goed genoeg, zeker omdat ik denk dat je met Younes en Neres gewoon de beste vleugelspelers van de eredivisie hebt. Kluivert en Cerny als back ups is dan prima.
HR
HR

Legendarisch
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Het hol van de leeuw
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 16 augustus 2007

JeroenE schreef:

Met dat plaatje kijk je helemaal niet naar de daadwerkelijke opties. Je noemt ze meerdere keren. Dat valt al niet serieus te nemen.

En als ik een naam lees als Bergsma dan denk ik dat de Jupiler League snel in zicht zal komen.

Dubbele bezetting op elke positie? Kijk daar kritisch naar en je ziet meerdere gaten. Kwaliteit? Ook twijfelachtig op meerdere plekken.

CL/EL, KNVB beker, competitie, interlands. Dan moeten meerdere spelers die voor het eerst een volledig seizoen op dit niveau meemaken een constant niveau halen??

Ik vind het niet realistisch. En afgelopen seizoen viel het erg mee met blessures. Krijg je daar nu ineens mee te maken dan heeft het direct grote gevolgen. Ik zou er niet aan moeten denken dat Sanchez of Ziyech geblesseerd raken.

Maar goed hier op AN zijn ze al super tevreden over Veltman, Viergever, Schone, Younes. Dan weet je dat je andere eisen stelt.
HR
Als een speler op meerdere posities kan spelen is dat dus een optie voor meerdere posities. Daarnaast geef ik zelf aan dat er nog 2 gaten op te vullen zijn. Dit plaatje illustreert echter dat we zeker geen halve selectie hebben waarmee we in de problemen komen als er iemand wegvalt.
HR
HR

JeroenE
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Kom op zeg! Van de basis is alleen Klaassen verdwenen en Traore weg..
Linksback mag duidelijk zijn, maar de huidige selectie moet probleemloos om de titel spelen..

Blij dat we van de aankoop stoel af zijn...alleen gaan voor top kwaliteit en anders niet! Grote klasse!
HR
Wie zegt dat ik roep om spelers zonder kwaliteit? Ik heb juist altijd gezegd dat ik voor die 1 of 2 versterkingen ben. Kwaliteit boven kwantiteit. Aankopen zoals Sanchez/Ziyech waren heel goed. Al hadden ze bij Ziyech veel eerder moeten toeslaan.

Sinds wanneer is meespelen om de titel genoeg? Volgens mij moeten ze kampioen worden. En moeten ze CL spelen en minstens overwinteren in de EL. En jarenlang falen in de beker is ook onacceptabel.

Ajax heeft nog altijd de meeste mogelijkheden. Dit zien we alleen niet terug in de concurrentiestrijd. Ja ze hebben de grootste talenten... so what? Al 3 jaar geen kampioen en het enige wat we weer zien is dat ze kwaliteit inleveren.

Nou wat fantastisch....

@Legendarisch dat begreep ik al maar je krijgt daardoor niet meer opties. Het blijven evenveel spelers. Dus als je kijkt naar de dubbele bezetting dan ziet het er kariger uit.

Zo heb je 5 middenvelders met Schone, Van de Beek, Ziyech, Eiting en De Jong. Niet 6 door het wegvallen van Nouri. Wie zegt dat Sinkgraven op het middenveld gaat spelen onder Keizer?

Centraal achterin heb je alleen De Ligt, Sanchez, Viergever. Acceptabel? Veltman kan daar nooit een optie zijn als dat je eerste rechtsback is. Of is het wenselijk dat er elke week een andere opstelling staat? Zeker met blessures zou je dat krijgen.

[Dit bericht is veranderd door JeroenE (op 18 juli 2017 11:42:48).]
HR
HR

England Loyals
Vedette

Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

JeroenE schreef:

(...)
Wie zegt dat ik roep om spelers zonder kwaliteit? Ik heb juist altijd gezegd dat ik voor die 1 of 2 versterkingen ben. Kwaliteit boven kwantiteit. Aankopen zoals Sanchez/Ziyech waren heel goed. Al hadden ze bij Ziyech veel eerder moeten toeslaan.

Sinds wanneer is meespelen om de titel genoeg? Volgens mij moeten ze kampioen worden. En moeten ze CL spelen en minstens overwinteren in de EL. En jarenlang falen in de beker is ook onacceptabel.

Ajax heeft nog altijd de meeste mogelijkheden. Dit zien we alleen niet terug in de concurrentiestrijd. Ja ze hebben de grootste talenten... so what? Al 3 jaar geen kampioen en het enige wat we weer zien is dat ze kwaliteit inleveren.

Nou wat fantastisch....

@Legendarisch dat begreep ik al maar je krijgt daardoor niet meer opties. Het blijven evenveel spelers. Dus als je kijkt naar de dubbele bezetting dan ziet het er kariger uit.

Zo heb je 5 middenvelders met Schone, Van de Beek, Ziyech, Eiting en De Jong. Niet 6 door het wegvallen van Nouri. Wie zegt dat Sinkgraven op het middenveld gaat spelen onder Keizer?

Centraal achterin heb je alleen De Ligt, Sanchez, Viergever. Acceptabel? Veltman kan daar nooit een optie zijn als dat je eerste rechtsback is. Of is het wenselijk dat er elke week een andere opstelling staat? Zeker met blessures zou je dat krijgen.
HR
Zou niet inzien waarom deze selectie geen kampioen van NL kan worden, beter is er niet in NL. Voorheen werden de magere posities in de selectie opgevuld met aankopen als Duarte en vd Hoorn, nu niet meer. Tuurlijk, mocht er een betere optie dan huidige basisspeler voor handen zijn, moeten ze toeslaan. Maar los hiervan, ik ben blij dat we de tijd van kopen om het kopen voorbij zijn.

Jouw paniek (je vreest zelfs gang richting Jupiler League) is totaal overtrokken en niet des Ajax!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 71 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Marc Overmars [deel 2]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,7% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van OGC Nice-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!