Ajax Netwerk
donderdag 25 mei 2017 - 01:23                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Marc Overmars [deel 2]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 15 pagina's: « 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 »

HR

DonDraper
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 13 maart 2014

quote:HR
ibramovic schreef:

Ben wel benieuwd op wie v/d Sar doelt met dat hij meer spelers langer wil binden. Liggen toch aardig veel jongens lang vast. Viergever, Tete, Veltman, Younes en de Ligt (!) tot 2018, Klaassen, Kluivert en de Jong tot 2019. Zou hij op deze groep dan doelen? De rest ligt allemaal langer vast namelijk.

Ik verwacht dan eigenlijk de Ligt, Kluivert en de Jong verlenging tot 2021 of 2022. En de rest zou je eigenlijk toch langzaam moeten doorselecteren..
HR
De Ligt gaat binnenkort verlengen in ieder geval.
HRHR
HR

ElSimao
International

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Graziano Pellè
Reg.: 21 december 2014

skimovic schreef:

(...)

Er is helemaal geen noodzaak om te verkopen, ook zonder CL niet.
Financiele positie is uitstekend dus de gemiste inkomsten kunnen prima worden opgevangen.

Verwacht wel dat Klaassen voor een mooi bedrag zal vertrekken.
Dan hopelijk nog Veltman en Dijks en dan zijn er genoeg inkomsten gegenereerd.

dan ben je dus in een prima positie om biedingen te weigeren en zelfs te investeren en door te selecteren.
HR
Retentie zal deze zomer het belangrijkste speerpunt zijn voor Overmars, dit met het doorselecteren van een aantal spelers waarvoor reeds betere alternatieven aanwezig zijn. Ik vind een Klaassen zich nu beter manifesteren, maar het is denk ik voor alle partijen beter om mee te liften op de hype rond hem en hem voor 30 miljoen ofzo te verkopen. Met Nouri, vd Beek en consorten zijn er al vervangers in huis.

Ook Schone mag van mij wel gaan. Het is (net als bij Klaassen) niet zo dat ik het per se een ramp zou vinden als hij blijft, maar met Riedewald, de Jong en vd Beek hebben we spelers die denk ik zeker het niveau in Europa beter aankunnen. Verder zou ik idd Veltman en Dijks weg doen. En uiteraard de logische namen zoals Boer, Westermann etc.

Veel hoeft er niet voor terug te komen. Sowieso een spits (of in elk geval iemand die er kan spelen), Traoré zou ik daar een prima optie voor vinden, maar aangezien ie dan vaak op de zijkant zou spelen hoeft het niet per sé. Verder zou een aanvallende rechtsback geen overbodige luxe zijn en mocht je echt klasse op de vleugels kunnen halen, zou ik dat ook niet nalaten.

Verder zou ik dus op Viergever na bijna alle ervaring eruit gooien. Vind dat ook niet zo'n issue, maar 1 speler die dat echt brengt zou geen sinecure zijn. Ik zou het best een stunt vinden als bijv. een Xabi Alonso er nog een jaartje Ajax aan vast wil plakken. Voor Suarez zal het, als ie ooit nog terug wil, te vroeg zijn. Anita wellicht? Huntelaar hoeft van mij dan weer niet zozeer.
HR
HR

Jerolimo
Regelmatige invaller

Reg.: 20 oktober 2002

Van de as Onana-Sanchez-De Ligt-Klaassen-Dolberg moeten zoveel mogelijk spelers behouden blijven voor komend seizoen.

Het verlengde contract van Onana is een grote stap, hij wil zich verder ontwikkelen en prijzen pakken. Als hij dat kan overbrengen op zijn teamgenoten zijn we een stap verder.

Over de Ligt maak ik me voorlopig geen zorgen, hij is een kind van de club en zal nog zeker 3 jaar in rood/wit spelen.

Bij Sanchez en Dolberg is het afwachten wat de geldmachines gaan brengen deze zomer.

Voor beide spelers kunnen we geen gelijkwaardige spelers vinden. Maar gratis zullen ze de deur niet uitlopen.

Hopelijk kan men ze nog twee jaar vasthouden in Amsterdam.
Dat zou echt een wereldprestatie zijn van de staf.
HR
HR

ElSimao
International

Droomaankoop: Graziano Pellè
Reg.: 21 december 2014

Er zit voor mijn gevoel best een groot verschil tussen Dolberg en Sanchez. Dolberg is echt nog een (groot) talent. Laat mooie dingen zien maar is ook regelmatig erg onzichtbaar geweest. Die is echt nog niet klaar voor de stap.

Sanchez daarentegen zie ik nu al in de subtop van Engeland of Spanje spelen. Ik denk dat hij dat nu al aankan en dat het twijfelachtig is of hij nog wat leert van een jaartje tegen Eredivisiespitsjes. Ik hoop natuurlijk dat hij blijft, maar zeker als er geen CL behaald wordt vraag me af wat Sanchez daar nog echt aan heeft.
HR
HR

chivu23
Moderator
Chat Operator

Uit: ermate briljant
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 25 februari 2005

ElSimao schreef:

Er zit voor mijn gevoel best een groot verschil tussen Dolberg en Sanchez. Dolberg is echt nog een (groot) talent. Laat mooie dingen zien maar is ook regelmatig erg onzichtbaar geweest. Die is echt nog niet klaar voor de stap.

Sanchez daarentegen zie ik nu al in de subtop van Engeland of Spanje spelen. Ik denk dat hij dat nu al aankan en dat het twijfelachtig is of hij nog wat leert van een jaartje tegen Eredivisiespitsjes. Ik hoop natuurlijk dat hij blijft, maar zeker als er geen CL behaald wordt vraag me af wat Sanchez daar nog echt aan heeft.
HR
Sanchez lijkt het wel enorm naar zn zin te hebben bij Ajax.
Je ziet aan alles dat ie heerlijk in de groep ligt. Heeft ook vooral een echte klik met Onana, hopelijk houdt het bijtekenen van hem ook Sanchez hier.

Verder is ie nog wat druistig. Wij vinden dat naar voren hollen prachtig, maar bij een Barca hoeft ie dat dus echt niet te gaan doen in de CL, bij kritieke stand.

Beste voor hem imo: nog 1/2 jaar bij Ajax en dan gewoon naar Barca. Waarom die tussenstap naar subtopper als Barca hem nu al ziet zitten?
Daar zal ie nu geen basis staan omdat ie nog te druistig en onervaren is. Maar met nog twee extra jaartjes bij Ajax (met cl hopelijk) en die druistigheid wat eruit zie ik ze hem er wel inpassen.

Zelfde geldt eigenlijk voor Dolberg; die moet ook gewoon ballen en stabieler worden. Dan zit ook die bij Ajax nog prima.
HR
HR

Eeuwige Bankzitter
Regelmatige invaller

Uit: Amstelveen
Droomaankoop: Bruma
Reg.: 2 augustus 2014

Gezien zijn waarde, zowel wat betreft spel als financieel, zou het opwaarderen van het contract van Sanchez ook geen overbodige luxe zijn!
HR
HR
Als ie niet al in de hoogste schaal zit, waarschijnlijk niet, maar het zou kunnen. Anders geef je hem een bonus of 2 auto's, zolang ie maar blijft!
HR
HR

Hr.Stoichkov
Bankzitter

Uit: Mondiaal
Droomaankoop: Mikel Oyarzabal
Reg.: 28 juni 2016

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 mei 2017 om 18:53:27.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

T-Bag schreef:

Als ie niet al in de hoogste schaal zit, waarschijnlijk niet, maar het zou kunnen. Anders geef je hem een bonus of 2 auto's, zolang ie maar blijft!
HR
Natuurlijk zit hij daar al in. Copa Libertadores en top belangstelling is niet niets.
HR
HR

Coentje37
Veelbelovend talent

Reg.: 14 januari 2017

T-Bag schreef:

HR
Plus een penthouse in de bijlmer en een blik mooie exotische vrouwen. Deze held moet blijven. Ook dat mode woord eerst een tussenstop bij een Europese subtopper moet gauw van TV af. Wij staan in de finale en wij zijn Europese subtop.
HR
HR

Sterspeler-gezocht
Regelmatige invaller

Reg.: 13 september 2010

Koulibaly schreef:

(...)

Nog geen reden om hem nu voor meerdere jaren vast te leggen. Doe je dat is Riedewald sowieso weg. Doe je het niet, dan blijft Viergever nog een jaar. De kans is aanwezig dat ie er volgend seizoen uit wordt gespeeld door Riedewald / De Ligt, en dan kan Viergever die zomer erna mooi vertrekken. Op basis van de afgelopen 5 jaar is de kans dat ie dit niveau evenaart of nog verbetert behoorlijk klein.
HR
Je hebt daar alle reden toe. Je hebt namelijk maar 3 spelers die goed zijn op linksback en links centraal en daar is Viergever 1 van. Ook is hij een van de weinige spelers die ervaren is en daadwerkelijk wat op het veld toevoegt.

Een Viergever met deze vechtlust is belangrijk. Of ben je nu al vergeten hoe hij ons min of meer in zijn eentje een compleet ruk spelend Ajax over de streep trok?

Spelers die opstaan in zware tijden hoeven niet de besten te zijn, maar ze zijn oo zo belangrijk om te hebben, en daar hebben we weinig van. (Eigenlijk alleen Viergever en Tete achterin en de laatstgenoemde gaat vertrekken).

[Dit bericht is veranderd door Sterspeler-gezocht (op 18 mei 2017 00:17:00).]
HR
HR

Emp
Vedette

Uit: Sao Paulo
Reg.: 7 juni 2009

Ben vaak erg kritisch over het wanbeleid van Overmars, maar de verlenging van Onana heeft hij toch gewoon goed voor elkaar. Ik denk dat Onana over een seizoen toch wel vertrekt en dan krijg je er door deze verlenging gewoon een mooie afkoopsom voor.
HR
HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

Nou Marc, laat je handjes eens wapperen en stuur eens een Whatsappje naar je ouwe vriend Hagi. Het schijnt dat daar nog ene Coman loopt, groot talent.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

Reg.: 3 november 2002

Emp schreef:

Ben vaak erg kritisch over het wanbeleid van Overmars, maar de verlenging van Onana heeft hij toch gewoon goed voor elkaar. Ik denk dat Onana over een seizoen toch wel vertrekt en dan krijg je er door deze verlenging gewoon een mooie afkoopsom voor.
HR
Hij voert het beste financiele beleid ooit. De man is een moneymaker. In 4 jaar de rijkste club van Europa. Supporters moeten God op hun blote knieen danken dat Overmars door Cruijff is aangesteld.
HR
HR

chivu23
Moderator
Chat Operator

Uit: ermate briljant
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 25 februari 2005

Eeuwige Bankzitter schreef:

Gezien zijn waarde, zowel wat betreft spel als financieel, zou het opwaarderen van het contract van Sanchez ook geen overbodige luxe zijn!
HR
Niet alleen Sanchez: ook Dolberg en Ziyech aub (als ze er al niet zitten; geen idee).
Onana al gedaan, deze drie ook graag.
HR
HR

Allebeplein
Vedette

Vak: 427
Reg.: 23 februari 2013

het allerlaatste schaap schreef:

(...)

Hij voert het beste financiele beleid ooit. De man is een moneymaker. In 4 jaar de rijkste club van Europa. Supporters moeten God op hun blote knieen danken dat Overmars door Cruijff is aangesteld.
HR
Overmars kan redelijk goed verkopen ja.. maar volgens mij is dat niet z'n enige taak.
HR
HR
Rijkste club van Europa? Benelux hooguit B)
HR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

Reg.: 3 november 2002

T-Bag schreef:

Rijkste club van Europa? Benelux hooguit B)
HR
rijkste club van europa qua eigen vermogen.
HR
HR

Y0rn.
Vedette

Reg.: 15 oktober 2009

Allebeplein schreef:

(...)

Overmars kan redelijk goed verkopen ja.. maar volgens mij is dat niet z'n enige taak.
HR
Ben ook heel kritisch op de beste man, maar hij heeft wel grotendeels de kern van dit team bijeen gekocht. En voor relatief weinig geld als je ziet wat ze nu waard zijn. Onana, Sanchez, Ziyech, Dolberg en Younes zijn aankopen van Overmars. Dan had je ook nog eerder Milik. Op Ziyech na ook allemaal redelijk onbekende spelers. Er lijkt gescout te zijn. Ik kan mij tijden herinneren dat Ajax daar niet aan deed. Ook in de eerste jaren was het aankoopbeleid van Overmars dramatisch. In hoeverre Overmars daar verantwoordelijk voor was, en hoeveel procent De Boer, is moeilijk in te schatten. Beide hadden ze in ieder geval geen goed oog voor talent. Nu Overmars dan wel alleen, met de scouts of Bosz over het aankoopbeleid gaat, ziet het er al beter uit (op misser Westermann na, die overigens de laatste wedstrijden niet slecht heeft gespeeld). Helemaal 100% slagingspercentage van aankopen heb je nooit, maar het ziet er al een stuk beter uit dan voorheen. We zullen zien hoe Overmars dit door zet.
HR
HR

Eeuwige Bankzitter
Regelmatige invaller

Uit: Amstelveen
Droomaankoop: Bruma
Reg.: 2 augustus 2014

chivu23 schreef:

(...)

Niet alleen Sanchez: ook Dolberg en Ziyech aub (als ze er al niet zitten; geen idee).
Onana al gedaan, deze drie ook graag.
HR
Eens. Die toppers mogen het maximale salaris, en als ze daar al op zitten een dikke tekenbonus!
HR
HR

Hr.Stoichkov
Bankzitter

Uit: Mondiaal
Droomaankoop: Mikel Oyarzabal
Reg.: 28 juni 2016

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2017 om 02:46:44.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Begint steeds meer een financiële materie te worden hier, eindelijk goed al goed!

En als het nog een beetje over beweegredenen van spelers mag gaan: nieuw stukje.
HR
HR

Hendrix
Icoon

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

"Maar de eerdere uitschakeling in de voorronde van de Champions League door FK Rostov gek genoeg zeker ook. Het elftal was te jong en had te weinig creativiteit. In feite zadelden wij Peter met onze fouten op. Daarom hebben we besloten Hakim Ziyech toch te halen. Natuurlijk zei Peter dat hij genoeg middenvelders had. Hij moest met ze werken en beschermt zijn spelers naar buiten toe tot in het extreme. Maar intern durft hij tegelijkertijd beslissingen te nemen om zijn spelfilosofie door te voeren en te perfectioneren. Daarom staat er een compleet ander team dan bij aanvang van het seizoen. Nu is er balans, toen niet.”HR
Getuigt van zelfkritisch vermogen. Klasse.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Reg.: 27 juni 2002

Hendrix schreef:

(...)

Getuigt van zelfkritisch vermogen. Klasse.
HR
Ik zou nu heel flauw kunnen zeggen..."zaten die azijnpisser er toch niet heel ver naast ;))

Maar alle gekheid op een stokje, wat Overmars zegt daar begint het mee inderdaad, erkenning. Volgende stap is er daadwerkelijk iets mee gaan en ook kunnen doen.
Dus verder:

Overmars over transfers: 'Weet dat zij door grote Europese clubs worden gevolgd'

Marc Overmars is klaar voor de transferzomer met Ajax. De directeur spelersbeleid laat in De Telegraaf weten dat hij de huidige ploeg zo goed als bij elkaar wil houden, maar heeft ondertussen de lijstjes met vervangers klaarliggen.

"Ik heb de compositie van het elftal voor volgend seizoen rond", zegt Overmars in het dagblad. "Natuurlijk weet ik dat spelers als Davy Klaassen, Kasper Dolberg, Davinson Sánchez en Hakim Ziyech door de grote Europese topclubs worden gevolgd. Toch vertrouw ik erop dat we ons huidige succeselftal bijna volledig bij elkaar kunnen houden."
"Daar ligt mijn eerste uitdaging. Zonder daar krampachtig aan vast te houden. Lukt het niet, dan zijn de spelers met drie sterretjes achter hun naam op dit vel goed genoeg om die basisspelers te vervangen", wijst hij naar een A4-tje. "Ja, daar zitten ook jongens uit onze eigen jeugdopleiding bij. De doorstroming bij Ajax is heel gezond. Al moet je eerlijk concluderen dat we met Donny van de Beek, Abdelhak Nouri, Matthijs de Ligt, Justin Kluivert en Frenkie de Jong over een uitzonderlijke lichting talent beschikken."

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/741620/overmars-klaar-voor-transferzomer-spelers-met-drie-sterretjes-goede-vervangers-.html
HR
HR
HR

sebastiaan1973
Idool

Reg.: 29 mei 2009

Mooie reactie van Overmars. Idd. zijn er fouten gemaakt. Volgens mij heeft ook niemand dat ontkend.
HR
HR

Lederen Knikker
Nummer 14

Reg.: 28 juni 2005

Vind het moeilijk in te schatten op het moment hoeveel spelers Netto moet vervangen voor komend seizoen.

Je middenveld is rond dus mocht Klaassen vertrekken (die kans lijkt groot) dan staan er opvolgers klaar.

De back posities en met name de aanval zijn voor mij grote vraagtekens. Het is erg afhankelijk van wie er vertrekt wat je zou moeten doen.

De finale zou beslissend kunnen zijn. Win je die dan speel je CL en hoef je niet zo nodig te verkopen. Maar dan komen juist grote clubs op je spelers af. Kun je deze clubs weigeren als ze mega bedragen neerleggen?
Verlies je dan speel je geen CL (vCL is nauwelijks zekerheid) en is de noodzaak om te verkopen groter. Maar dan komen juist koopjesjagers als RB Leipzig op je spelers af. Misschien kun je die als club beter weerstaan...
HR
HR

yan-arie
Internationale topspeler

Droomaankoop: Bryan Ruiz
Reg.: 12 januari 2008

Goeie teksten van Marc. Sar ook steeds overtuigender in zijn optredens. Lijkt erop dat ze leren van hun fouten, lijkt net Ajax ;)
Was het niet altijd eens met die 2, maar ze hebben toch meer krediet omdat het eigen jongens zijn. Meer dan zo'n Jaakke/vd Boog ofzo in het verleden.

In tijden van krankzinnig leiderschap bij de Knvb, ben ik toch wel blij dat er tenminste club en voetbal jongens zitten. Denk dat JC dit wederom goed gezien heeft. Het Ajax concept is 1 grote Leer curve, van de F1 tot aan de algemeen directeur.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Marc Overmars [deel 2]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Hoe beoordeel jij dit seizoen?

Goed
Meer dan voldoende
Voldoende
Anders

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 76,3% dat NEC wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.