Ajax Netwerk
donderdag 25 mei 2017 - 01:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Peter Bosz [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 39 pagina's: « 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 »

HR

Hr.Stoichkov
Bankzitter

Uit: Mondiaal
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Mikel Oyarzabal
Reg.: 28 juni 2016

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 mei 2017 om 20:08:07.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Fern schreef:

(...)

Aan een technisch perfecte trap zonder kracht heb je niets, helemaal niets. Dat is heel simpel te verdedigen. Net zoals je aan een snoeiharde trap zonder techniek niets hebt. Het is een combinatie van. En een voorzet met de kippenkracht van Younes is heel simpel te verdedigen.
HR
Technisch perfect levert kracht/snelheid op. Er is geen enorme spiermassa nodig daarvoor, je moet alleen weten op welk punt je de bal moet raken van je trap. Onder je lichaam gaat niet snel, te ver van je vandaan gaat ook niet snel. Hoop niet dat er meer coaches zijn die dat soort lariekoek verspreiden. Erin slijpen zonder veel ernaast in je kop te halen, dat is het enige.

[Dit bericht is veranderd door Hr.Stoichkov (op 17 mei 2017 20:09:12).]
HRHR
HR

Van de film
Nummer 14

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Dus als een C-tje met een fantastische techniek op doel schiet gaat dat net zo hard als bij Gareth Bale? :D
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Hr.Stoichkov schreef:

(...)

Technisch perfect levert kracht/snelheid op. Er is geen enorme spiermassa nodig daarvoor, je moet alleen weten op welk punt je de bal moet raken van je trap. Onder je lichaam gaat niet snel, te ver van je vandaan gaat ook niet snel. Hoop niet dat er meer coaches zijn die dat soort lariekoek verspreiden. Erin slijpen zonder veel ernaast in je kop te halen, dat is het enige.
HR
Ja, maar wie raakt er nou een bal constant technisch perfect. Alleen Eriksen heb ik in de laatste jaren ballen technisch perfect zien raken en die scoorde ook zeer weinig omdat zijn technische perfecte ballen toch nog te pakken waren. Pas in de latere jaren bij ons scoorde hij veel meer, ook omdat hij zelf meer kracht had in z'n poten. Bij Tottenham heeft hij dat doorgezet en nu schiet hij met techniek, maar wel met kracht erachter.

Ronaldo is een jongen die dat echt tot zijn allergrootste kracht heeft gemaakt. Ik vind Ronaldo ook totaal geen echte vleugelspeler meer, maar gewoon een volleerd doelpuntenmaker die vanaf links komt. Ronaldo is het streven. Kracht en perfecte schottechniek in één.
HR
HR

Fern
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 14 augustus 2007

Hr.Stoichkov schreef:

(...)

HR
Ja hoor.

Ik hoop dat niet veel trainers dat soort lariekoek verspreiden als jij doet.
HR
HR

geDaante
Idool

Droomaankoop: -
Reg.: 17 november 2005

Hr.Stoichkov schreef:

(...)

HR
Snap je punt wel, techniek is ook veruit het belangrijkst, maar wil je écht hard kunnen schieten, komt er toch wat kracht bij kijken, niet alleen in de benen, maar ook in de 'core'.

Één van mijn oudere broers kon nooit hard schieten, echt laffe schotjes ;), terwijl ik behoorlijk hard kon schieten. Hij dacht dat het vooral aan het verschil in kracht in de benen lag, maar ik zag bij hem dat hij de bal teveel op de voorvoet raakte, met als gevolg dat de voet meegeeft, en zo geen kracht kan meegeven aan de bal. Ik raak de bal bij een zo hard mogelijk schot hoger op de wreef, bijna richting enkel, waar de voet stijver is. Verder viel op dat hij schoot met de bal teveel onder zich, waardoor hij geen mooie zwaai met het been maakte.

Dat is allemaal techniek, en ook in mijn ogen veruit het belangrijkst. Maar ookal zou hij oefenen op die techniek en de bal uiteindelijk zo raken als ik doe, weet ik dat ik nog steeds harder dan hem zal schieten, omdat ik sterkere benen heb, sterker op mijn benen sta, wat betere motoriek heb, in de 'core' sterker ben (dus ook in meegeven van kracht aan het been vanuit de heupen), en ook iets langere benen heb, al weet ik niet in hoeverre dit laatste meespeelt. Al zou je zeggen van wel.

Laten we dus stellen dat technisch perfect de maximale kracht/snelheid oplevert die je lichaam de bal kan meegeven ;).

Maar volledig met je eens dat je geen enorme spiermassa nodig hebt. Raak je de bal technisch perfect, gaat hij al snel hard.

[Dit bericht is veranderd door geDaante (op 18 mei 2017 15:03:21).]
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

... het is een combinatie van factoren waarbij imho het gevoel het belangrijkste is. Oftewel, je moet de bal raken precies op het moment dat het acceleratievermogen van je been op het hoogtepunt is. De ene heeft dat gevoel van nature en dat noemen we dan talent.
HR
HR

JDilrosun
Veelbelovend talent

Vak: 410
Reg.: 15 januari 2008

Van de film schreef:

Dus als een C-tje met een fantastische techniek op doel schiet gaat dat net zo hard als bij Gareth Bale? :D
HR
Kracht is snelheid x gewicht, dus het gewicht van je been en de snelheid waarmee je de bal raakt is de knal.
Excessieve spierkracht zal niet veel uitmaken voor de snelheid waarmee je de bal raakt, je gaat niet opeens je been veel sneller bewegen doordat je veel spiermassa hebt, dat is puur techniek. Het gegeven dat spieren gewicht hebben is wel relevant, want gewicht verhoogt de kracht.

Daarom schiet Gareth Bale harder dan een C tje.

[Dit bericht is veranderd door JDilrosun (op 18 mei 2017 16:02:04).]
HR
HR

Hr.Stoichkov
Bankzitter

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2017 om 02:44:10.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Fern schreef:

(...)

Ja hoor.

Ik hoop dat niet veel trainers dat soort lariekoek verspreiden als jij doet.
HR
Geschift stadium van het gesprek.. :B :B Afijn, blij met de bijval hierover van de meesten.
HR
HR

Fern
Vedette

Hr.Stoichkov schreef:

(...)

Geschift stadium van het gesprek.. :B :B Afijn, blij met de bijval hierover van de meesten.
HR
omdat 1 iemand het met je eens is wil het niet zeggen dat 'de meesten' het met je eens zijn.

Het is heel simpel, spierkracht zorgt dat je harder kan schieten. Simpel. En jij ontkent dat.
HR
HR

liam
Winnaar Gouden Bal

Vak: 122
Droomaankoop: Wim Jonk
Reg.: 10 juli 2002

Dhr. Stoichkov heeft gewoon gelijk hoor. Hard schieten is puur een kwestie van techniek.

Dat is in alle sporten zo. Ook tennis en golf bijvoorbeeld. Natuurlijk kun je zonder techniek en veel brute kracht een bal flink vooruit krijgen maar dat wint het nooit van techniek.
HR
HR

geDaante
Idool

Reg.: 17 november 2005

liam schreef:

Dhr. Stoichkov heeft gewoon gelijk hoor. Hard schieten is puur een kwestie van techniek.

Dat is in alle sporten zo. Ook tennis en golf bijvoorbeeld. Natuurlijk kun je zonder techniek en veel brute kracht een bal flink vooruit krijgen maar dat wint het nooit van techniek.
HR
Laten we het houden op 80% techniek, 20% kracht.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 9 december 2005

Ja techniek (waar zet je je standbeen neer tov de bal, in wat voor een hoek staat je lichaam, wat doe je met je armen, waar raak je de bal, hoe houd je je voet etc.) is zeer belangrijk, maar net zoals bij golf is de zwiep waarmee je vervolgens je been er doorheen zwaait (het gevoel) en dat je daadwerkelijk je been zo'n zwiep kan geven (souplesse en kracht) net zo belangrijk zo niet nog belangrijker omdat dat eerder onder de noemer (aangeboren) talent zal vallen.

Zie bijvoorbeeld Babel met zijn heupschot. Hij kon daardoor echt snel, kort en hard schieten, oftewel hij had talent om zijn been een enorme zwiep te geven door de bal heen terwijl de bal wat onder 'm lag. Probleem was dat de bal echter vaak op de tweede ring te vinden was omdat zijn techniek hem in de steek liet om goed richting te geven aan de bal.

Het is dus een combinatie van factoren. Mooi voorbeeld van waar je echt ziet dat gevoel een grote rol speelt, vond ik trouwens de fatale tegengoal van nr 14 Smeets De Graafschap-Ajax. Hele simpele voetbeweging en de bal raasde gedrukt vlak boven het gras de rechterhoek in. Zeer moeilijk om goed uit te voeren imho.

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 19 mei 2017 12:40:44).]
HR
HR

Hr.Stoichkov
Bankzitter

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2017 om 12:43:05.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Fern schreef:

(...)

omdat 1 iemand het met je eens is wil het niet zeggen dat 'de meesten' het met je eens zijn.

Het is heel simpel, spierkracht zorgt dat je harder kan schieten.
HR
Terug naar de kleuterklas en het telraam, jij.
HR
HR

chivu23
Moderator
Chat Operator

Uit: ermate briljant
Reg.: 25 februari 2005

Houden we het een beetje gezellig hier?
Geen reden om te gaan katten ;B
HR
HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

Gefeliciteerd Peter! Meer dan terecht.
HR
HR

Vandefilm
Ballenjongen

Reg.: 23 juni 2010

Ik had verwacht dat van Bronkhorst het zou worden. Gefeliciteerd! Mooi ook dat iedereen het weer over Ajax heeft!
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

Uit: Purmerend
Vak: 127
Reg.: 6 september 2005

CosaNostra020 schreef:

Gefeliciteerd Peter! Meer dan terecht.
HR
Als je als trainer een Nederlandse club naar de finale van de Europacup weet te loodsen, hoor je sowieso deze prijs te winnen.
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Niet meer dan terecht, iedereen die anders zegt heeft er geen kijk op.
HR
HR

tackle
Icoon

Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Reg.: 19 maart 2003

Marcelo Bielsa schreef:

Niet meer dan terecht, iedereen die anders zegt heeft er geen kijk op.
HR
Daar denken ze in Rotterdam heel anders over ;B
HR
HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

Hoop dat die goed "bij heeft gekletst" met Van Gaal in aanloop naar de wedstrijd aankomende Woensdag. ;)
HR
HR

Fern
Vedette

liam schreef:

HR
Hij heeft ongelijk. Alleen techniek is niet voldoende, je hebt ook kracht nodig. Anders zou een 3 jarige met een perfecte techniek net zo hard kunnen schieten als Ronald Koeman in z'n beste dagen.

Als je een stukje terug leest zie je dat ik zeg dat alleen techniek niet voldoende is maar ook dat alleen kracht niet voldoende. Je hebt beide nodig, en bij Younes ligt het niet aan de techniek maar aan de kracht, daar moet hij aan werken.

Hr.Stoichkov schreef:

(...)

Terug naar de kleuterklas en het telraam, jij.
HR
Pas nadat ik jou terug hebt gebracht naar de gesloten inrichting waar je thuishoort.

[Dit bericht is veranderd door Fern (op 19 mei 2017 19:22:31).]
HR
HR

martijndepro
Idool

Reg.: 18 november 2008

tackle schreef:

(...)

HR
Bizar he. Ze worden kampioen in een competitie met clubs als NEC, Zwolle, Go Ahead etc. met voetbal dat vaak niet om aan te gluren was. Hebben 1 schamel puntje meer dan de club van de trainer die een Europese finale haalt en sinds de winterstop 8 extra wedstrijden heeft moeten spelen. Maar nee, feeeeeeyenoord had moeten winnen.

Lekker Peter, ga zo door. Hopelijk word je aanstaande donderdag massaal toegezongen met de beker in je handen.
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

tackle schreef:

(...)

HR
Dat bedoel ik die hebben er geen kijk op, zag al weer berichten staan de KNJB en Zeist schande, niet wetende dat de coaches hiervoor gezorgd hebben.
Geeft al aan wat een volk daar loopt.
HR
HR

Hr.Stoichkov
Bankzitter

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2017 om 21:12:28.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Fern schreef:

(...)

Pas nadat ik jou terug hebt gebracht naar de gesloten inrichting waar je thuishoort.
HR
Dus Younes heeft minder kracht dan Schöne? Je bent wel kinderachtig recalcitrant met het ontkennen van jouw schuld.

[Dit bericht is veranderd door Hr.Stoichkov (op 19 mei 2017 22:01:34).]
HR
HR

JeroenE
Legende

Reg.: 17 september 2007

martijndepro schreef:

(...)

Bizar he. Ze worden kampioen in een competitie met clubs als NEC, Zwolle, Go Ahead etc. met voetbal dat vaak niet om aan te gluren was. Hebben 1 schamel puntje meer dan de club van de trainer die een Europese finale haalt en sinds de winterstop 8 extra wedstrijden heeft moeten spelen. Maar nee, feeeeeeyenoord had moeten winnen.

Lekker Peter, ga zo door. Hopelijk word je aanstaande donderdag massaal toegezongen met de beker in je handen.
HR
Wat zegt dat over Ajax dan? Dat Ajax geen kampioen kan worden in deze matige competitie... of telt het dan ineens niet meer?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 39 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Peter Bosz [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Hoe beoordeel jij dit seizoen?

Goed
Meer dan voldoende
Voldoende
Anders

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 76,3% dat NEC wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.