Ajax Netwerk
dinsdag 30 mei 2017 - 05:34                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Peter Bosz [deel 3]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 114 pagina's: « 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... 114 »

HR

Brasil
Nummer 14

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 21 december 2000

quote:HR
Teaser schreef:

(...)

Tenzij we op de laatste dag de Graafschap tegen komen. :B

Maar hoe komt het toch dat je je zo laat kennen na al die jaren.
HR
Ik lees te lang en te veel dat mensen hier zichzelf op de borst kloppen. Vooraf bepaalde spelers de hemel in prijzen en als het niet uitkomt ligt het aan iets anders. Hetzelfde met hoe te spelen en wie er voor dat bepaalde spel zou moeten zorgen (trainer).
Over Bosz las ik continue dat hij wel even koppen met spijkers ging slaan. Bepaalde spelers zouden niet meer aan de bak komen en de speelstijl zou wel even worden aangepast.
Niks van dat in het begin, Gudelj op het middenveld, afwachtend voetbal met als resultaat dat we de CL niet haalden.
Tel daarbij de steeds harder wordende kritiek op De Boer van de afgelopen jaren.
Ik heb toen al gezegd, dat ik Bosz net zo zou benaderen zoals men hier de laatste jaren de Boer benaderde. Niet zozeer omdat ik fan van de Boer was maar meer omdat ik de manier van bejegenen niet correct vond.
Bosz, in mijn ogen in alles minder Ajacied dan de Boer, is dan de kop van jut.
HRHR
HR

fluwelen linker
Nummer 14

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Overmars OUT en Jordi IN.
Misschien moeten we dat eerst eens doen.
HR
HR

Suavimani
Legende

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 24 november 2003

chivu23 schreef:

(tekst)

HR
Fijn dat er nog mensen zijn die helder na kunnen denken, in plaats van te schuimbekken na onnodig puntverlies. Dit is ook het punt wat ik over probeerde te brengen, jij doet het alleen duidelijker en in heel wat minder woorden ;)

Brasil schreef:

(...)

Ik heb toen al gezegd, dat ik Bosz net zo zou benaderen zoals men hier de laatste jaren de Boer benaderde. Niet zozeer omdat ik fan van de Boer was maar meer omdat ik de manier van bejegenen niet correct vond. Bosz, in mijn ogen in alles minder Ajacied dan de Boer, is dan de kop van jut.
HR
Dus je wil serieus zeggen dat je niet reageert op basis van onderbouwde standpunten, maar vanuit principe negatief bent over Bosz? Omdat mensen voorheen (in mijn ogen terecht en onderbouwd) erg negatief over (in jouw ogen) grotere Ajacied De Boer waren? Mensen die roepen zonder na te denken, dat is nog tot daar aan toe. Maar jij bent dus bewust negatief uit een soort van rancune?

Sorry, daar kan ik geen begrip voor hebben. Je straft dan Bosz voor iets waar hij zelf part nog deel aan heeft. Volslagen subjectief en verbijsterend.

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 20 maart 2017 15:53:03).]
HR
HR

Brasil
Nummer 14

Reg.: 21 december 2000

fluwelen linker schreef:

HR
Ja op zich leuk maar... wat heeft hij tot nu toe gepresteerd? Bij Maccabi heeft hij in 3 jaar 5 trainers versleten. Heeft hij een trackrecord voor aan- en verkopen? Lijkt mij beetje scouten op naam, niks meer dan dat.

Suavimani schreef:

(...)

Dus je wil serieus zeggen dat je niet reageert op basis van onderbouwde standpunten, maar vanuit principe negatief bent over Bosz? Omdat mensen voorheen (in mijn ogen terecht en onderbouwd) erg negatief over (in jouw ogen) grotere Ajacied De Boer waren? Mensen die roepen zonder na te denken, dat is nog tot daar aan toe. Maar jij bent dus bewust negatief uit een soort van rancune?

Sorry, daar kan ik geen begrip voor hebben. Je straft dan Bosz voor iets waar hij zelf part nog deel aan heeft. Volslagen subjectief en verbijsterend.
HR
En op de mindere resultaten. Slecht spel, kostbaar puntenverlies. Apathisch wisselen, ontevreden spelers etc.

[Dit bericht is veranderd door Brasil (op 20 maart 2017 15:54:40).]
HR
HR

fluwelen linker
Nummer 14

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

HR
HR

Suavimani
Legende

Brasil schreef:

(...)

En op de mindere resultaten.

HR
Bosz staat op 63 punten, De Boer stond in 4 van zijn 5 seizoenen lager. Bosz staat in de kwartfinale van de Europa League, daar waar De Boer het elke keer had over de EL winnen, maar niet verder kwam dan de 8e finales, meestal culminerend in een genante uitschakeling.

Brasil schreef:

(...)

Slecht spel.
HR
Het spel is een stuk attractiever dan voorheen, de organisatie staat ondanks de aanvallendere speelstijl, niet slechter dan onder De Boer. Het beton middenveld is verleden tijd, Klaassen is het laatste restant, dat na dit seizoen ook zal verdwijnen. Het aantal kansen en schoten op doel is aantoonbaar meer geworden t.o.v. de voorgaande seizoenen, terwijl er nog steeds net zo veel (en soms meer) balbezit is dan onder De Boer. Het grootste probleem is een gebrek aan doelpunten van de voorhoedespelers, met name de vleugelspelers. Het feit dat Bosz wel moet spelen met Younes en Traoré, is enkel en alleen Overmars en zijn wanbeleid aan te rekenen.

Brasil schreef:

(...)

Kostbaar puntverlies.
HR
Bosz verliest minder punten dan De Boer doorgaans deed tot dusverre. En met een heel stuk minder genante zeperds. Toegegeven, de gelijke spelen tegen Roda, Groningen en Excelsior waren niet best - en het verlies tegen Willem II was dramatisch - maar Bosz is nimmer zo hard op zijn bek gegaan als De Boer met grote regelmaat deed. Utrecht - Ajax 6-4. De bekerfinale tegen Zwolle. De Europese afstraffing tegen Red Bull. En the list goes on and on. Ook v.w.b. dit argument, presteerde De Boer aantoontbaar slechter dan Bosz.

Brasil schreef:

(...)

Apathisch wisselen.
HR
De Boer's wisselbeleid was ook dramatisch en verzwakte meermaals het elftal. Dat van Bosz kan inderdaad ook stukken beter, maar is niet merkbaar slechter dan dat van De Boer. Waar Bosz nog wel eens aanvallend wisselt, wisselde De Boer standaard verdedigend bij een voorsprong.

Brasil schreef:

(...)

Ontevreden spelers. etc.
HR
Zoals chivu23 al aangeeft, kun je dit onmogelijk Bosz kwalijk nemen. Hij heeft niet gezorgd voor het grote overschot aan middenvelders. Hij heeft niet ook nog eens Ziyech daarbij gehaald. Er moesten keuzes gemaakt worden en op die keuzes valt niet veel af te dingen. Dat spelers als Bazoer, Tete, Riedewald en El Ghazi niet om konden gaan met hun voorlopige rol op het tweede plan is logisch. Zij waren te snel te belangrijk gemaakt onder De Boer. Omdat Overmars alleen maar jonge spelers haalde en daar ook nog eens regelmatig miskopen bij zaten. Inmiddels zijn er echter betere opties voor handen. Sanchez is beter dan Veltman, Veltman is niet slechter dan Tete en brengt meer ervaring. Dus bankt Tete. Viergever speelt constanter dan Riedewald, Sinkgraven is op linksback beter en Schöne vult het middenveld beter in en zorgt voor balans. Dus bankt Riedewald. Idem voor Bazoer, die heeft toegegeven maar 80% te hebben gegeven bij Ajax en niet om kon gaan met het feit dat hij de concurrentiestrijd van eerst Gudelj en later Ziyech verloor. Ze denken zich allerlei rechten te kunnen ontlenen, terwijl ze net komen kijken en er voor nu gewoon terecht naast stonden. Is dat de schuld van Bosz? Nee, dat is te wijten aan Overmars, die het met zijn wanbeleid zo ver heeft laten komen. Spelers piepen nu gewoon harden, omdat Bosz nieuw is en geen Ajacied, waar De Boer een clubicoon is. Zij die de confrontatie aan gingen, legden het vlot af, zoals Kishna, Boilesen en El Hamdaoui. Bosz heeft die status echter niet en daardoor denken spelers meer te kunnen zeggen/eisen. Zij komen echter van dezelfde koude kermis thuis, als onder De Boer het geval was. Maar nu is het ineens een groot punt. Dat is nogal met twee maten meten.

Sorry, maar alle argumenten die je aandraagt, maken je standpunt niet bepaald sterker. Het enige wat overeind blijft, is dat wat je net zelf hebt toegegeven: dat je Bosz uit principe niet met een open vizier benaderd, uit rancune over hoe De Boer hier (terecht en met goede argumenten) werd afgeserveerd.

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 20 maart 2017 16:22:36).]
HR
HR

BuZa
Icoon

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

fluwelen linker schreef:

HR
B)
HR
HR

michelb1986
Talent

Reg.: 14 augustus 2014

Daarnaast kun je niet verwachten dat hij vanaf dag 1 alles drastisch omgooide. Gevolg was een verlies van vijf punten in de eerste twee wedstrijden, toen Bosz zelf ook nog zoekende was.
Als je die 'gewoon' had gewonnen stond je nu 1 punt achter Feyenoord, dat het veel beter doet dan de concurrentie afgelopen vijf jaar heeft gedaan.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Reg.: 27 juni 2002

Er kan ook scherp gediscussieerd worden zónder elkaar voor van alles en nog wat uit te maken. Dank.
HR
HR

Johan Nahoj
Idool
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

Suavimani schreef:

(...)

Zoals chivu23 al aangeeft, kun je dit onmogelijk Bosz kwalijk nemen. Hij heeft niet gezorgd voor het grote overschot aan middenvelders. Hij heeft niet ook nog eens Ziyech daarbij gehaald. Er moesten keuzes gemaakt worden en op die keuzes valt niet veel af te dingen. Dat spelers als Bazoer, Tete, Riedewald en El Ghazi niet om konden gaan met hun voorlopige rol op het tweede plan is logisch. Zij waren te snel te belangrijk gemaakt onder De Boer. Omdat Overmars alleen maar jonge spelers haalde en daar ook nog eens regelmatig miskopen bij zaten. Inmiddels zijn er echter betere opties voor handen. Sanchez is beter dan Veltman, Veltman is niet slechter dan Tete en brengt meer ervaring. Dus bankt Tete. Viergever speelt constanter dan Riedewald, Sinkgraven is op linksback beter en Schöne vult het middenveld beter in en zorgt voor balans. Dus bankt Riedewald. Idem voor Bazoer, die heeft toegegeven maar 80% te hebben gegeven bij Ajax en niet om kon gaan met het feit dat hij de concurrentiestrijd van eerst Gudelj en later Ziyech verloor. Ze denken zich allerlei rechten te kunnen ontlenen, terwijl ze net komen kijken en er voor nu gewoon terecht naast stonden. Is dat de schuld van Bosz? Nee, dat is te wijten aan Overmars, die het met zijn wanbeleid zo ver heeft laten komen. Spelers piepen nu gewoon harden, omdat Bosz nieuw is en geen Ajacied, waar De Boer een clubicoon is. Zij die de confrontatie aan gingen, legden het vlot af, zoals Kishna, Boilesen en El Hamdaoui. Bosz heeft die status echter niet en daardoor denken spelers meer te kunnen zeggen/eisen. Zij komen echter van dezelfde koude kermis thuis, als onder De Boer het geval was. Maar nu is het ineens een groot punt. Dat is nogal met twee maten meten.

Sorry, maar alle argumenten die je aandraagt, maken je standpunt niet bepaald sterker. Het enige wat overeind blijft, is dat wat je net zelf hebt toegegeven: dat je Bosz uit principe niet met een open vizier benaderd, uit rancune over hoe De Boer hier (terecht en met goede argumenten) werd afgeserveerd.
HR
Goed verwoord alles, echter het vasthouden aan Younes en Traore neem ik hem wel kwalijk.
HR
HR

Teaser
Nummer 14

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

Brasil schreef:

Ik lees te lang en te veel dat mensen hier zichzelf op de borst kloppen. Vooraf bepaalde spelers de hemel in prijzen en als het niet uitkomt ligt het aan iets anders. Hetzelfde met hoe te spelen en wie er voor dat bepaalde spel zou moeten zorgen (trainer).
Over Bosz las ik continue dat hij wel even koppen met spijkers ging slaan. Bepaalde spelers zouden niet meer aan de bak komen en de speelstijl zou wel even worden aangepast.
Niks van dat in het begin, Gudelj op het middenveld, afwachtend voetbal met als resultaat dat we de CL niet haalden.
Tel daarbij de steeds harder wordende kritiek op De Boer van de afgelopen jaren.
Ik heb toen al gezegd, dat ik Bosz net zo zou benaderen zoals men hier de laatste jaren de Boer benaderde. Niet zozeer omdat ik fan van de Boer was maar meer omdat ik de manier van bejegenen niet correct vond.
HR
Ik begrijp je maar het continu benadrukken van dat alles en als reden het oneerlijk te vinden maakt van je oorspronkelijke kritiek een toneelstukje wat (sorry) niet serieus genomen kan worden. En bij elke gelijksoortige post eigenlijk meer lachers in de hand werkt.

Maar goed het is jouw keuze natuurlijk. ;)

HR
Het gaat om de functie en de naam is ten aller tijde inwisselbaar voor welke trainer dan ook. De grootste Ajacied (na Cruijff), v Basten, werd met pek en veren de Arena uitgejouwd. Men kijkt niet naar namen en verleden als het om prestaties gaat. Een niet Ajacied die weer succes kan brengen in spel en prijzen krijgt bij mij altijd de voorkeur tov een Ajacied die dat niet kan. Nu is het nog te vroeg daarvoor. Ajax is groter dan de namen op de trainersstoel of reservebank.

[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 20 maart 2017 18:24:29).]
HR
HR

chivu23
Moderator
Chat Operator

Uit: ermate briljant
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 25 februari 2005

Brasil schreef:

(...)

HR
Dus samenvattend:
Bosz is geen echte Ajacied, de boer werd te hard aangepakt dus ga je Bosz fileren om de tegenstanders van de boer "te pakken" ?
Beetje vreemd.

Anyway. Nee hij haalde gudelj niet meteen eruit nee. Maar erg lang duurde het niet he?
Je kan ook niet binnenkomen en meteen van de 11 er 9 uitrossen.

Maar kijk nou eens naar de poppetjes:
Veltman werd sanchez (+)
Riedewald werd viergever/de ligt (+)
Tete werd Veltman(+/-)
Dijks werd Sinkgraven/Viergever (+)
Gudelj werd Ziyech (++)
Schone kwam op 6 (+)
Dolberg op 9 (++)
Traore/kluivert ipv El ghazi (+-)

Wat bleef enigszins gelijk?
Klaassen, Younes.

En ben nou even reëel.
Wat is het alternatief nou werkelijk? De 17jarige kluivert die dubbel programma op 2 vleugels moet spelen? Dan moeten we die maar voor de leeuwen gooien& daar moeten dan 6 bakstenen op z'n rug gegooid worden want hij moet presteren? Cerny veel blessures& speelt ruk in jong.

1) Eigenlijk zijn er dus slechts 2 posities hetzelfde gebleven tov Frank z'n 11.

2) Het is Dolberg z'n eerste jaar, Sanchez z'n eerste jaar, Ziyech z'n eerste jaar, Sinkgraven nooit op back gespeeld.

3) Het midden is niet 100% complementair te krijgen met deze selectie, omdat de echte geschikte 6 imo ontbreekt.

4) Ze zijn veelal erg jong en ervaren stabiele krachten ontbreken ook wel.

Vind je het dan echt vreemd of verwonderlijk dat nog niet alles top loopt? Ik niet iig.

In het begin werden onnodig punten verspeeld. Hetgeen een geheel logisch gevolg is van het feit dat je een nieuwe coach/speelwijze neemt & vele poppetjes gaat veranderen.
En nu loop je tegen een- geheel logische- zeperd op omdat je die Europese pot nog in je benen hebt.
Maar in dat tussenstuk heeft Bosz gewoon uitstekend gepresteerd. Simpel.

[Dit bericht is veranderd door chivu23 (op 20 maart 2017 19:31:36).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Met de aantekening dat als iets me wel is tegengevallen, de middenveldbezetting is.
Want de U-vorm is terug van weggeweest, de opbouw verloopt nog steeds via de backs en (deels doordat ze er geen pepernoot van kunnen op dat vlak) krijgen de buitenspelers nog steeds de bal op een plek waar ze weinig gevaar kunnen uitrichten. Heel veel aspecten van het verfoeide trechtervoetbal onder De Boer zijn er nog steeds.

Een Schone heeft daarnaast verlengd, die is dus volgend jaar nog steeds de 6. Hoe graag wij daar allemaal een type Anita willen zien, Bosz wil dat niet. Die wil een type Pirlo, maar dat gaat niet zo lekker als de ruimtes op het middenveld alleen maar groter worden omdat de halven...diep staan. Hey, waar hebben we die eerder gehoord ;)

Maar goed. Voor iemand die na afloop van wedstrijden fantastisch de vinger op de zere plek kan leggen valt me dat tegen. Dan snap ik de Professor-Drs-Bosz vergelijkingen wel, want met alleen mooi praten kom je er niet.
HR
HR

chivu23
Moderator
Chat Operator

Uit: ermate briljant
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 25 februari 2005

DarkChild schreef:

Met de aantekening dat als iets me wel is tegengevallen, de middenveldbezetting is.
Want de U-vorm is terug van weggeweest, de opbouw verloopt nog steeds via de backs en (deels doordat ze er geen pepernoot van kunnen op dat vlak) krijgen de buitenspelers nog steeds de bal op een plek waar ze weinig gevaar kunnen uitrichten. Heel veel aspecten van het verfoeide trechtervoetbal onder De Boer zijn er nog steeds.

Een Schone heeft daarnaast verlengd, die is dus volgend jaar nog steeds de 6. Hoe graag wij daar allemaal een type Anita willen zien, Bosz wil dat niet. Die wil een type Pirlo, maar dat gaat niet zo lekker als de ruimtes op het middenveld alleen maar groter worden omdat de halven...diep staan. Hey, waar hebben we die eerder gehoord ;)

Maar goed. Voor iemand die na afloop van wedstrijden fantastisch de vinger op de zere plek kan leggen valt me dat tegen. Dan snap ik de Professor-Drs-Bosz vergelijkingen wel, want met alleen mooi praten kom je er niet.
HR
Naja zullen we een giro openen?
Giro 1414 help Ajax met Anita de zomer in! ;B
HR
HR

DarkChild
Moderator

chivu23 schreef:

(...)

Naja zullen we een giro openen?
Giro 1414 help Ajax met Anita de zomer in! ;B
HR
Ach, weet je wat het is, Bosz had dit nooit moeten doen. Die is aan iets begonnen dat hij niet kon winnen. De periode rond Rostov is denk ik een echte eye-opener voor hem geweest hoe het werkt bij een topclub als Ajax.

Ergens is het wel tragi-komisch, zo veel plekken waar het elftal versterking kan gebruiken en dan haalt jouw TD wéér een talent. Voor een positie waar je al talenten hebt.

Om er vervolgens fijntjes aan toe te voegen dat 'er nu flink geïnvesteerd is, dus we mogen wat verwachten'.

(lees: als je nu nog jankt Peter, wijs ik naar het bonnetje van alle aankopen.)

Als dit bij een andere club gebeurt, slaan we ons als leedvermaak op de dijen. Alleen wij zitten er middenin :\(
HR
HR

CosaNostra020
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

DarkChild schreef:

HR
Wat is er verkeerd aan om op te bouwen via de backs? Man City - Liverpool gezien? Mooie U vorm van City he? Exact dezelfde opbouw.
HR
HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Reg.: 4 februari 2000

chivu23 schreef:

(...)
Maar in dat tussenstuk heeft Bosz gewoon uitstekend gepresteerd. Simpel.
HR
Ooh het gaat gewoon allemaal goed! Dat klinkt bekend...

forumillustratie

We zijn overtuigd !
:D :D :D
HR
HR

DarkChild
Moderator

CosaNostra020 schreef:

(...)
Wat is er verkeerd aan om op te bouwen via de backs? Man City - Liverpool gezien? Mooie U vorm van City he? Exact dezelfde opbouw.
HR
Nou, nee hoor.

Verschil is positionering. Bij City staan de backs bij voorbaat al veel dieper en is de onderliggende afstand tussen de middenvelders heel anders. Die spelen samen met elkaar, bij ons is er weinig samenhang.

Over het waarom de opbouw via het middenveld moet plaatsvinden en niet via de backs heeft Cruijff geloof ik onder andere 358 columns geschreven.
HR
HR

Suavimani
Legende

Dragon schreef:

(...)

Ooh het gaat gewoon allemaal goed! Dat klinkt bekend...

(plaatje)

We zijn overtuigd !
:D :D :D
HR
Een oude AN-traditie wordt hier nog steeds in ere gehouden. Voorstanders van een trainer, speler of bestuurslid komen met lange lappen tekst waarin zij uiteen zetten waar zij hun mening op baseren.

Tegenstanders verzanden meer dan eens in ridiculisatie en oneliners. Veel zeiken, weinig oplossingen. Geen argumenten, 'want daar hebben ze geen zin in of tijd voor'. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk, er zijn er gelukkig nog een paar die wel de moeite nemen.

Maar ik vraag me dan altijd af: wat kom je dan op AN doen? Uitlaatklep? Jezelf superieur voelen door anderen belachelijk te maken? Je gaat toch ook niet naar een museum om daar ongegeneerd over alle schilderijen, waar kunstenaar veel moeite in hebben gestoken, heen te pissen? Waarom kom je dan wel naar een forum om daar posters, die het forum wél gebruiken waar het voor is (discussie), compleet belachelijk te maken?
HR
HR

CosaNostra020
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

DarkChild schreef:

(...)

Nou, nee hoor.

Verschil is positionering. Bij City staan de backs bij voorbaat al veel dieper en is de onderliggende afstand tussen de middenvelders heel anders. Die spelen samen met elkaar, bij ons is er weinig samenhang.

Over het waarom de opbouw via het middenveld moet plaatsvinden en niet via de backs heeft Cruijff geloof ik onder andere 358 columns geschreven.
HR
Dan kijk je geen City. Fernandinho en Clichy stonden gisteren exact hetzelfde gepositioneerd als Veltman en Sinkgraven. Yaya toure voor de verdediging en afentoe Silva of Bruyne die iets terug zakt.

De grote ploegen bouwen allemaal op via de backs tegenwoordig.
HR
HR

Chelsea Man
Icoon

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

CosaNostra020 schreef:

(...)
Dan kijk je geen City. Fernandinho en Clichy stonden gisteren exact hetzelfde gepositioneerd als Veltman en Sinkgraven. Yaya toure voor de verdediging en afentoe Silva of Bruyne die iets terug zakt.

De grote ploegen bouwen allemaal op via de backs tegenwoordig.
HR
Barca bayern ? Sinds wanneer is city top ?
HR
HR

FelixGasselich
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Bagdad
Droomaankoop: Karol Linetty
Reg.: 19 mei 2015

Verwachtingspatroon is onrealistisch hoog. Bosz had beter moeten weten; met onze spelers een Cruijff/Barca systeem uitvoeren is grote onzin.

Nog nooit een club gezien die goed voetbal speelt met spelers die max 1 miljoen verdienen.
HR
HR

Eens Te Meer
Vedette

Uit: Indonesie
Reg.: 2 juli 2013

Suavimani schreef:

(...)

Een oude AN-traditie wordt hier nog steeds in ere gehouden. Voorstanders van een trainer, speler of bestuurslid komen met lange lappen tekst waarin zij uiteen zetten waar zij hun mening op baseren.

Tegenstanders verzanden meer dan eens in ridiculisatie en oneliners. Veel zeiken, weinig oplossingen. Geen argumenten, 'want daar hebben ze geen zin in of tijd voor'. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk, er zijn er gelukkig nog een paar die wel de moeite nemen.

Maar ik vraag me dan altijd af: wat kom je dan op AN doen? Uitlaatklep? Jezelf superieur voelen door anderen belachelijk te maken? Je gaat toch ook niet naar een museum om daar ongegeneerd over alle schilderijen, waar kunstenaar veel moeite in hebben gestoken, heen te pissen? Waarom kom je dan wel naar een forum om daar posters, die het forum wél gebruiken waar het voor is (discussie), compleet belachelijk te maken?
HR
Precies dit vraag ik me ook wel eens af.

Categorieen:

Bosz-haters: Posters die tegen Bosz ansich wat hebben. Hij kreeg van hen op voorhand al geen kans en ze zijn het hele seizoen bezig met het uitpikken van momenten om Bosz af te kraken.

Frank-fans met trauma: kritiek op Bosz is complement aan Frank. Is een soort wraak.

Negatieve 'realisten': Posters die een erg cynische kijk hebben op Ajax en voor wie alles gedoemd is te mislukken. Zij leggen alles negatief uit, voorspellen teloorgang en zijn ook het hele seizoen bezig hun grote gelijk te halen.

Theoretici met een beetje grootheidswaan: Zij hebben een ultiem soort spel voor ogen dat bereikt kan worden met overwegend spelers die (uiteraard) niet of nauwelijks spelen, of zelfs niet bestaan. Idealisten voor wie de realiteit er eigenlijk niet meer toe doet.

Spel-analisten met positieve insteek: Zij willen per wedstrijd spelers en spel beoordelen, keuzes van de trainer proberen te begrijpen om tot een oordeel te komen. Zij komen in discussies vaak wat te weinig kritisch naar voren omdat ze tegenwicht proberen te bieden aan het grote negativisme van posters uit de overige categorieën.

Bosz- fans met Frank-trauma: Bevrijdt van de vorige trainer die een groot aandeel had in overwegend slaapverwekkend of lomp spel is de nieuwe trainer een verademing. En dat overheerst.

Authentieke emotionele ras-supporters: soms keihard in hun oordeel, soms lyrisch, vaak gevoelig voor 'image' van actoren. Recht door zee.

Relschoppers en fantasten: Deze posters hebben een volstrekt eigen beleving, waarbij spelers, trainers iconen en symbolen vormen voor van alles en nog wat. Zij zijn slechts deels met voetbal bezig, maar grotendeels vooral met het ventileren van hun mening opzoek naar reacties.

Zoiets?

PS. Prima stuk op de vorige pagina. Niet met alles helemaal eens, maar grotendeels wel en daar gaat het ook niet om.
Net als andere posters, kan ik het Traore-verhaal niet zonder meer aannemen..

[Dit bericht is veranderd door Eens Te Meer (op 21 maart 2017 05:32:41).]
HR
HR

Vermeers
Idool

Reg.: 2 februari 2008

Suavimani schreef:

(...)

HR
Inderdaad dit! Je hebt sowieso een paar goed verwoorde posts de afgelopen pagina's van dit topic. Ik val in dit topic dan ook onder voorstander van de trainer ;) .
HR
HR

renemar
Idool

Reg.: 26 augustus 2004

Eens Te Meer schreef:

(...)

Precies dit vraag ik me ook wel eens af.

Categorieen:

Bosz-haters: Posters die tegen Bosz ansich wat hebben. Hij kreeg van hen op voorhand al geen kans en ze zijn het hele seizoen bezig met het uitpikken van momenten om Bosz af te kraken.

Frank-fans met trauma: kritiek op Bosz is complement aan Frank. Is een soort wraak.

Negatieve 'realisten': Posters die een erg cynische kijk hebben op Ajax en voor wie alles gedoemd is te mislukken. Zij leggen alles negatief uit, voorspellen teloorgang en zijn ook het hele seizoen bezig hun grote gelijk te halen.

Theoretici met een beetje grootheidswaan: Zij hebben een ultiem soort spel voor ogen dat bereikt kan worden met overwegend spelers die (uiteraard) niet of nauwelijks spelen, of zelfs niet bestaan. Idealisten voor wie de realiteit er eigenlijk niet meer toe doet.

Spel-analisten met positieve insteek: Zij willen per wedstrijd spelers en spel beoordelen, keuzes van de trainer proberen te begrijpen om tot een oordeel te komen. Zij komen in discussies vaak wat te weinig kritisch naar voren omdat ze tegenwicht proberen te bieden aan het grote negativisme van posters uit de overige categorieën.

Bosz- fans met Frank-trauma: Bevrijdt van de vorige trainer die een groot aandeel had in overwegend slaapverwekkend of lomp spel is de nieuwe trainer een verademing. En dat overheerst.

Authentieke emotionele ras-supporters: soms keihard in hun oordeel, soms lyrisch, vaak gevoelig voor 'image' van actoren. Recht door zee.

Relschoppers en fantasten: Deze posters hebben een volstrekt eigen beleving, waarbij spelers, trainers iconen en symbolen vormen voor van alles en nog wat. Zij zijn slechts deels met voetbal bezig, maar grotendeels vooral met het ventileren van hun mening opzoek naar reacties.

Zoiets?

PS. Prima stuk op de vorige pagina. Niet met alles helemaal eens, maar grotendeels wel en daar gaat het ook niet om.
Net als andere posters, kan ik het Traore-verhaal niet zonder meer aannemen..
HR
Prima.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 114 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Peter Bosz [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Hoe beoordeel jij dit seizoen?

Goed
Meer dan voldoende
Voldoende
Anders

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 23,7% dat Wit Rusland wint van Bulgarije. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.