Ajax Netwerk
maandag 24 juli 2017 - 22:45                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Steunbetuigingen voor Nouri

HR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »

HR

Ome Michel
Idool

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 11 november 1999

Appie jongen, wat vreselijk om te vernemen dit! Heel veel kracht en sterkte voor jou, je familie en iedereen die jou lief heeft.
HRHR
HR

Burkkemp
Veelbelovend talent

Reg.: 16 augustus 2011

Hopelijk kan Appie nu voordeel halen uit zn kleine gestalte.. hopelijk kan zijn briljante brein ook functioneren met veel minder.
Hopelijk kan je ooit weer genieten van de mensen om je heen Appie. Wij hebben al zoveel van jou genoten. Je bent zo'n lieve geweldige jongen. Het is raar om te zeggen, maar ik had echt liever gehad dat het mij was gebeurd.

[Dit bericht is veranderd door Burkkemp (op 14 juli 2017 01:24:23).]
HR
HR

Sherlock H.
Idool

Droomaankoop: Wim Jonk
Reg.: 26 november 2011

Verdomme Appie, wat is dit een verschrikkelijk nieuws.

Dit zou jouw jaar worden. Het jaar waarin je Nederland en Europa zou veroveren.
Jij die magische dingen met de bal kan, waarvoor mensen naar het stadion komen, waarvoor mensen de tv aanzetten. De steekpasses die niemand ziet, schijnbewegingen waar geen tegenstander een antwoord op heeft. En bovenal daarbij, die eeuwige glimlach op je gezicht. Jij liet zien waar het in het leven om gaat, plezier hebben in wat je doet en dit op een mooie en positieve manier uitdragen.

Wat een verschrikking dat dit nooit meer zal kunnen. Als er één persoon was die een wereldcarriere verdiende dan was jij het wel.

Je bent een voorbeeld voor velen met je positiviteit en het plezier en respect dat je naar iedereen uitstraalde. Ben dankbaar dat ik je heb mogen zien voetballen en spreken!
HR
HR

AntonAFCA
Ballenjongen

Reg.: 30 april 2017

Het is donderdag 6 juli. Na een potje zomeravondvoetbal bij SDW (Sterk Door Wilskracht) rij ik niet via de snelste weg - de snelweg - naar huis, maar dwars door Amsterdam-West. Door Geuzenveld, de plek waar ik ben opgegroeid. Een stukje jeugdsentiment - even kijken hoe het ouderlijk huis erbij staat, hoeveel er wel niet veranderd is op Plein 40-45. Even sfeer proeven.

Terug naar de tijd toen ik als een van de weinige Nederlanders in de klas zat met twaalf Marokkanen, acht Turken, drie Surinamers en een Antilliaan. Maar niemand die elkaar op grond van afkomst in een hokje duwde. Terug naar de zorgeloze jaren negentig.

25 jaar later gewend aan het stijve Amstelveen, waan ik mij in Geuzenveld even in een andere wereld. Tien uur 's avonds en de winkels (en niet alleen de Albert Heijn) zijn gewoon nog open, de terrasjes zitten tjokvol.

Moeten die kinderen niet naar bed? Morgen is toch een schooldag? Het is er mediterraans gezellig.

forumillustratie

Ik ben in Geuzenveld en dus moet ik ook even langs het huis van Abdelhak Nouri. Appie. Hij is dan wel met Ajax op trainingskamp in Oostenrijk, nieuwsgierigheid dwingt mij om gewoon even voorbij te tuffen en stiekem naar binnen te kijken.

Ik ken Nouri niet persoonlijk, maar het voelt alsof we al jaren een band hebben. Geboren in mijn stad, opgegroeid in mijn buurt, spelend voor mijn Ajax. Eén van de grootste balvirtuozen die ik ooit gezien heb, maar bovenal een verschrikkelijk zachtaardig, vriendelijk, bescheiden persoon. En nog met Amsterdamse humor en bluf ook.

Hij rijdt dan wel in een snelle, witte Mercedes van Ajax, hij slaapt gewoon nog op zolder bij zijn ouders. Deelt een kamer met zijn broer.

Als hij tijd heeft voetbalt hij gewoon nog met de jongetjes uit de buurt. Hij mag dan wel binnen enkele jaren de leider van het Nederlands elftal zijn, hij blijft zo aanraakbaar.

Je kunt Appie niet haten.

forumillustratie

Het moet ergens rond 2007 geweest zijn als ik voor het eerst van Nouri hoor. Kijkend naar een jeugdwedstrijd op De Toekomst fluistert een vriendelijke Marokkaanse Nederlander mij wat in het oor. Ik moet eens bij de E'tjes gaan kijken.

Daar loopt me toch een speler. Nouri heet hij, zegt de meneer. Nouri wie? denk ik, niet realiserende dat Nouri zijn achternaam is.

Al snel zie ik met eigen ogen dat deze meneer niet uit z'n nek kletste. Twee koppen kleiner dan zijn leeftijdgenoten, maar Nouri gaat iedereen voorbij. Niet pingelen om het pingelen, pingelen met een functie. Als een ploeggenoot er beter voor staat, bedenkt hij zich geen moment. De ene geniale steekpass wordt gevolgd door de andere.

We noemen hem liefkozend Appie - ook omdat we Abdelhak niet kunnen uitspreken.

forumillustratie

'Spelen tegen Ajax, was spelen tegen Appie', zei Frenkie de Jong, die jarenlang als jeugdspeler van Willem II tegen Nouri speelde, daar onlangs over in Voetbal International.

Hoe jong ook, binnen de kortste keren kennen alle scouts en voetbalkenners dat kleine baasje op het middenveld met die aanstekelijke lach.

Als hij bijna 16 wordt heeft Appie de clubs voor het uitkiezen. Hoewel Engelse grootmachten normaal gesproken vooral gecharmeerd zijn van fysiek sterke spelers, staan ze stuk voor stuk voor hem in de rij. Iedereen wil Nouri hebben.

Maar Nouri gaat niet voor het snelle geld, Nouri is verstandig en heeft maar één doel voor ogen: slagen bij Ajax, de show stelen in de Arena, de mensen in Amsterdam blij maken.

forumillustratie

Veel Amsterdamse talenten worden al snel met een Ajax-legende vergeleken, maar weinigen is het weggelegd om 'de nieuwe Cruijff' genoemd te worden. Nouri wel. Zo goed is hij.

Kenners vinden hem qua stijl meer op Iniesta lijken. Hoe dan ook, dit is dé hoop van Ajax, de toekomst van het Nederlands voetbal. Dat is geen veronderstelling, maar een feit.

Zaterdagmiddagen worden jarenlang door honderden voetballiefhebbers bezocht. Wedstrijden van de A1 in de Youth League soms door duizenden tegelijk. Vanwege de goede lichting, maar vooral vanwege Appie. Vanwege zijn fabelachtige balcontrole, sublieme voetenwerk in de kleine ruimte, schitterende steekpassjes en ongekende voetbalintelligentie.

Je trotseert daar met liefde een regenachtige dinsdagavond voor.

forumillustratie

De druk op Nouri wordt elk jaar groter. Menigeen zou naast zijn schoenen gaan lopen, maar Appie niet. Altijd vriendelijk, altijd tijd voor iedereen makend, altijd beleefd. Trainer, journalist of barjuffrouw, iedereen wordt aangesproken met 'u' en in zijn eerste tv-interviews spat het aanstekelijke enthousiasme er vanaf.

Appies stopwoordje is 'top', alles is top volgens Appie. Topgozer. Topwedstrijd. Toppubliek.

Al heel jong is Nouri zich bewust van zijn voorbeeldfunctie. Het is soms alsof hij het gevoel heeft als Marokkaanse Nederlander geen enkele fout te mogen maken.

Hoe dichter hij tegen Ajax 1 aanschurkt, hoe meer Van der Gijpjes ('realisten' noemen zij zichzelf) elkaar napapegaaien dat er in het hedendaagse voetbal geen plek meer is voor voetballers als Nouri. Te klein? Te licht? Wordt zo weggeblazen door de Yaya Touré's van deze wereld.

Nonsens denk ik, als voetbalromanticus. Nouri is meester van de bal. En er is niemand sneller dan de bal, zou Johan zeggen.

forumillustratie

Nog voor hij ook maar één bal heeft aangeraakt in het eerste elftal, kent iedereen in Amsterdam die vrolijke bijgoochem uit Geuzenveld. Als vorig jaar de wedstrijdselectie voor het bekerduel Ajax - Willem II bekend wordt, lijkt het wel of half Amsterdam-West een kaartje voor de bekerwedstrijd koopt.

Normaal een wedstrijd die ik als seizoenkaarthouder lekker warm voor de buis bekijk. Maar nu niet. Dit móet het moment zijn waar we al bijna tien jaar op wachten. Hier móet je bij zijn.

Op 21 september 2016 zit Nouri op de bank en in de Arena klinkt het 'Wij willen Nouri zien' minutenlang vanaf de tribunes. Populariteit die publiekslievelingen als Litmanen of Suárez kenden, maar nog nooit vertoond voor een speler die nul (!) minuten in Ajax 1 heeft gespeeld.

forumillustratie

Het staat inmiddels al 3-0 maar iedereen op de tribune is nog maar met één ding bezig: het debuut van Appie.

Nouri doet wat elke grote Ajacied in het verleden heeft gedaan: scoren bij zijn debuut. Met een beetje Amsterdamse bluf en een guitig lachje snoept hij de vrije trap af van Lasse Schöne. Appie scoort, geplaatst in de verre hoek en de Arena barst uit zijn voegen.

Kippenvel staat op mijn armen, tranen wellen op in mijn ogen. Appie heeft het gedaan. Onze Appie. Een gezamenlijke last valt van onze schouders.

forumillustratie

Het is zaterdag 8 juli. Eerste oefenwedstrijd van Ajax van het nieuwe seizoen. Het seizoen van Abdelhak Nouri. 20 jaar, dit is het jaar van de waarheid. Weet Appie ook. Hij lijkt gretiger dan ooit om zich in de basis te spelen.

Van verhuren wil hij niet weten, hij moet er niet aan denken om tégen Ajax te moeten spelen. 'Ik droom ervan ooit aanvoerder te zijn van Ajax', zei hij op vrijdag nog in een interview.

In de 72ste minuut gaat Appie op de grond liggen. Zal zijn enkel wel weer zijn, denken we. Er volgen onwerkelijke dagen.

Elke dag zevenduizend keer refreshen smachtend naar een update. Van voorzichtig optimisme naar het gevreesde bericht van donderdag 13 juli.

Zijn broer vertelt dat als Appie binnenkort bijkomt, hij niet meer kan denken, eten, praten, lopen, zelfs waarschijnlijk niet eens iemand herkennen. Een mokerslag die binnenkomt.

Toen Appie na zijn debuutgoal tegen Willem II met twee duimen naar de achterkant van zijn shirt zwaaide was dit niet om de aandacht op zijn naam te vestigen. Appie wees naar zijn rugnummer 34, dat symbool moest staan voor de 34ste landstitel die hij met Ajax wilde behalen.

Tijd om nummer 34 voor altijd te verbinden aan Abdelhak Nouri, de Koning van Geuzenveld.

Door Rogier Deelstra
Founder en creative director 433

http://www.by433.com/nl/artikel/51074/nummer-34-voor-altijd-van-appie
HR
HR

Doetinchem
Ballenjongen

Uit: Doetinchem
Reg.: 8 juli 2016

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2017 om 11:21:15.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: nee  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Lieve Familie en Ajax:

Ik ben bijna 65jr en heb pijn in mijn Hart als ik aan Nouri denk!!

Wat hebben we kort te kort van hem kunnen genieten!!

Mijn hart is Ajax dus ook Nouri.

Sterkte een ieder!!!

Gr Jan echte Ajacied.
HR
HR

Nida
Bankzitter

Vak: -
Uploads: 3
Reg.: 10 februari 2005

Bedankt voor wat je ons gegeven hebt in zo'n korte tijd. Waren er maar meer zoals jij. Sterkte.
HR
HR

amsterdamwest
Regelmatige invaller

Reg.: 18 maart 2010

Ben nog steeds helemaal van slag. Ik wens deze jongen het allerbeste wat maar mogelijk is.
HR
HR

Daniëlla
Administrator
Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006

Vak: 413
Reg.: 14 augustus 2001

Appie, de tovenaar. Niet alleen op het gras maar des te meer als mens. De lieve knul die bij de meest verstokte zuurpruim een glimlach op het gezicht bezorgde. De harde werker die zijn ouders terecht eert bij alles wat hij doet.

Kom Ap, tover nog een keer! Niet voor mij, niet voor het publiek maar voor je familie en jezelf!
HR
HR

Strijbosch
Ballenjongen

Reg.: 20 februari 2005

Beste Nouri en Ajacieden,

Ik als PSV fan leerde je een aantal jaar geleden kennen tijdens Ajax onder 19 tegen Barcelona onder 19. Man wat was ik jaloers jullie en vooral op de kwaliteiten van jou en Donny en Onana (de keeper van Barca toentertijd). Jullie speelde barcelona van de mat, stonden 2-0 voor maar door een domme rode kaart werd het alsnog 2-2 als ik me niet vergis. Maar iedereen kon zien, die kleine op het middenveld heeft verreweg het meeste talent van iedereen en het zou een kwestie van tijd worden voordat de hele wereld je naam kende. Dit zou jouw jaar worden, helaas heeft het niet zo mogen zijn. Ik wens familie, vrienden, supporters allemaal veel sterkte.

:\(
HR
HR

renemar
Idool

Reg.: 26 augustus 2004

quote:HR
Strijbosch schreef:

Beste Nouri en Ajacieden,

Ik als PSV fan leerde je een aantal jaar geleden kennen tijdens Ajax onder 19 tegen Barcelona onder 19. Man wat was ik jaloers jullie en vooral op de kwaliteiten van jou en Donny en Onana (de keeper van Barca toentertijd). Jullie speelde barcelona van de mat, stonden 2-0 voor maar door een domme rode kaart werd het alsnog 2-2 als ik me niet vergis. Maar iedereen kon zien, die kleine op het middenveld heeft verreweg het meeste talent van iedereen en het zou een kwestie van tijd worden voordat de hele wereld je naam kende. Dit zou jouw jaar worden, helaas heeft het niet zo mogen zijn. Ik wens familie, vrienden, supporters allemaal veel sterkte.

:\(
HR
Hele fijne reactie. Dank daarvoor.
Is te hopen dat deze afgrijselijke gebeurtenis de ongezonde rivaliteit en haat tussen de supportersgroepen laat verdwijnen. Heb me er ook schuldig aan gemaakt.
Is te gek voor woorden dat er zo'n drama voor nodig is. :denk
HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad
Reg.: 23 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2017 om 20:09:13.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: keeskoi@msn.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Diep triest zo jong nog en dan zo'n onzekere toekomst. Sterkte aan allen rondom appie.
HR
HR

chivu23
Administrator

Uit: ermate briljant
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 25 februari 2005

Pff het valt gewoonweg niet te beseffen.

Hoe kan de bloem van zo'n lief, beschaafd en nederig jochie zo cru in de knop geknakt worden?
Waarom juist hij?!

En dan Niet eens omdat hij zo fabelachtig en onnavolgbaar goed was... Want dat was hij. Dat weten we allemaal.
Maar dat is nog niet eens waarom ik een dubbel gevoel heb van verdriet maar ergens ook zo ongelofelijk kwaad ben.

Wat ik gewoonweg niet kan begrijpen of wil begrijpen, is hoe kan iets of iemand zo'n onschuldig jochie zo bruut uit ons midden wegrukken?!
Een joch wat nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan. De vriendelijkheid zelve. Een prachtig voorbeeld voor iedereen.
Juist op het moment dat het allemaal moest gaan gebeuren..

Dat gevoel..
Dat maakt dat Appie al dagen door mn hoofd spookt.
Ik ga naar mn werk, maar terwijl mijn vingers over dat toetsenbord gaan komen mijn gedachten steeds weer bij hem uit.
Ik ken hem niet, maar toch denk ik al dagen aan niets anders.
Dat gevoel van oneerlijkheid laat me niet los.
Soms is dit leven zó ontiegelijk gemeen.

Maar dan zie je dat je niet de enige bent die dit voelt.
Sterker nog.. Vrijwel elke voetballiefhebber huilt. Ajacied of rivaal; Hij raakt ze allemaal.
Vele moederharten huilen.
Tis heel gek, maar hij brengt zoveel mensen samen in hun verdriet.
Verdriet om iemand, die je eigenlijk niet kent maar toch in je hart gesloten hebt. Gewoon om wie hij is.

Dat is prachtig om te zien. En vast ook een enorme steun voor zijn famtastische familie.

Appie, kon je maar zien hoe de wereld huilt om je. Wat voor geweldige indruk je hebt gemaakt op mensen, ook al heb je je droom nooit mogen waarmaken.
In hoeveel harten werd gesloten. In hoeveel gedachten je leeft.

En wat ben ik het zo eens met de toekomst naar Nouri te vernoemen.
Hij belichaamt namelijk ALLES wat we in een jeugdspeler willen zien.
HR
HR

Jari_Litmanen
Internationale topspeler

Uit: Westervoort
Vak: 426
Droomaankoop: Wim Jonk
Reg.: 8 december 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2017 om 22:26:37.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: michaelschrijver@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ben er nog steeds kapot van...

Nouri (en al zijn familie & vrienden) sterkte de komende tijd.
Laten we hopen dat Appie nog enigszins zijn leven kan hervatten.

#StayStrongAppie
HR
HR

Ajax2017
Ballenjongen

Reg.: 24 februari 2017

Heel triest en hopelijk gebeurd dit nooit meer.
Dat we dit jaar maar de 34e!!!! landstitel binnenhalen.
Hopelijk komt er een mooi eerbetoon op de toekomst.

#StayStrongAppie
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

forumillustratie

Ook veel ploeggenoten waren naar Geuzenveld gekomen voor de steunbetuiging aan Nouri en zijn familie. Onder meer aanvoerder Joël Veltman, Davinson Sanchez, Amin Younes, Lasse Schöne, Kasper Dolberg, Hakim Ziyech, Justin Kluivert en Jaïro Riedewald waren aanwezigHR
nu.nl
HR
HR

Burkkemp
Veelbelovend talent

Reg.: 16 augustus 2011

Mooi dat die jongens er waren. Staan daar niet ook Neres, Cassierra en Van Leer?

[Dit bericht is veranderd door Burkkemp (op 15 juli 2017 00:51:17).]
HR
HR

WitRoodWit
Lid 2de elftal

Vak: 428
Reg.: 8 juli 2007

Burkkemp schreef:

Mooi dat die jongens er waren. Staan daar niet ook Neres, Cassierra en Van Leer?
HR
Vrijwel iedereen was er. Metersdik kippenvel toen ik aan kwam lopen en zag dat de hele buurt daar was. Mooi en verdrietig om te zien hoe geliefd hij daar is.
HR
HR

BaddahBing
Ballenjongen

Reg.: 20 november 2004

Support uit Den Haag @00:19

[Dit bericht is veranderd door BaddahBing (op 15 juli 2017 08:56:32).]
HR
HR

brompot
Veelbelovend talent

Uit: amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 juli 2003

Appie,

Alsnog met terugwerkende kracht in mijn favoriete opstelling.
Het doet erg veel pijn maar je verenigt wel een voetballand in steun en liefde.

Salam !
HR
HR

roelie78
Ballenjongen

Reg.: 8 augustus 2005

Heel veel sterkte voor de familie en stay strong Appie Love you💋
HR
HR

Shogun
Icoon

Reg.: 7 juli 2009

Burkkemp schreef:

HR
Ja. Sinkgraven, Zeefuik, Van de Beek etc waren er ook. Volgens mij was bijna iedereen er.
HR
HR

Dion Odinot
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Moordrecht
Droomaankoop: Florinel Coman
Reg.: 3 juli 2006

Nouri, Our love for you will never die! <3
HR
HR

Frank1978
Lid 2de elftal

Uit: Hoensbroek
Reg.: 21 april 2013

Al dagen ben ik kaarsjes aan het branden bij een foto van Nouri en steeds als ik langs die foto loop, word ik heel erg verdrietig. Dat uitgerekend hij, zo'n goeie voetballer, maar vooral ook zo'n fijn en mooi mens hierdoor getroffen is, hoe keihard en onrechtvaardig is dat? Nouri en familie, nogmaals sterkte gewenst, ik blijf maar hopen (hoe naïef dat misschien ook is) op een wonder...
HR
HR

wolverine
Ballenjongen

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 5 januari 2009

Een godenzoon en een hele grote, hoort in het rijtje Cruyff,van Basten, Bergkamp Overmars Keizer Swart, want hij had een kwaliteit wat maar zelden voorkomt. Ik wil niet in het verleden praten want het doet zo'n pijn.
Ik zal je nummer 34 altijd blijven dragen als het nummer van Appie Nouri, net zoals nummer 14 van Cruyff en 11 van Keizer, 23 van der Vaart en jij Nouri 34 forever.
HR
HR

Mr.Doha
Ballenjongen

Reg.: 17 juli 2017

2004. Zeven was je toen je bij de club kwam. En je straalde. Stralende ogen, brede lach. Maar vooral die stralende ogen, die vergeet ik nooit meer. In die jaren had ik niet veel te maken met zulke jonge ploegen, maar iedereen in de club kende Appie. Jij werd ouder, ik kreeg een andere rol en vaker met je te maken. De lach en stralende ogen veranderden niet.

2011. Ik verlaat Ajax, jij dendert door richting een basisplaats in het eerste, niemand die daar aan twijfelt; iedere keer als ik ver weg iets over de jeugdopleiding lees of hoor valt je naam. En denk ik aan die eeuwige lach en die stralende ogen.

2015. Ajax op trainingskamp in Doha. Ik kijk naar de training en praat wat met mijn oud-collega’s in de staf. Na de training kom je naar me toe en spreken we elkaar even. “Ga je nou nog eens groeien, Appie?” Ik weet het nog woordelijk. Schaapachtig lachje, stralende ogen. Ik wens je succes. “Komt goed.”

2017. Kom op Appie, straal alsjeblieft weer.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Steunbetuigingen voor Nouri

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 91,7% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van OGC Nice-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!