Ajax Netwerk
maandag 26 juni 2017 - 03:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Matthijs de Ligt

HR

Deze topic is open en bestaat uit 46 pagina's: « 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 »

HR

C705853
Vedette

Uit: Veldhoven
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 augustus 2006

De Ligt speelde als een volwassen verdediger en goed in de opbouw.
Bij de penalty stond hij te ver van Lacasette en had hij hem kort moeten dekken. Dan had hij geen sliding hoeven te maken maar had hij hem voor hem kunnen houden en indien nodig het schot kunnen blokken.
Er was trouwens heel weinig aan de hand, maar ja door niet kort en scherp te dekken geef je de aanvaller een kans om een pingel te versieren.
HRHR
HR

Eens Te Meer
Idool

Reg.: 2 juli 2013

Deze jongen komt zo 'wel overwogen' over dat ik er haast iets ongemakkelijks van krijg :B

Maargoed, een enorm talent dat zonder meer. En dat zonder overdrijven dus ook. Heel alround ook. Alleen bij het opbouwen als hij onder druk wordt gezet houd ik soms mn hart vast, omdat hij dan vaak te langzaam oogt, anderzijds gaat het niet fout.

Dat alles gezegd hebbende gaat mijn voorkeur op dit moment toch uit naar Sanchez-Viergever. Ik vraag me af wat nu de basis zou zijn geweest als Sinkgraven niet geblesseerd was geraakt.
HR
HR

liam
Winnaar Gouden Bal

Uit: Back in the room.....
Vak: -
Droomaankoop: Wim Jonk
Reg.: 10 juli 2002

quote:HR
Eens Te Meer schreef:

Deze jongen komt zo 'wel overwogen' over dat ik er haast iets ongemakkelijks van krijg :B

Maargoed, een enorm talent dat zonder meer. En dat zonder overdrijven dus ook. Heel alround ook. Alleen bij het opbouwen als hij onder druk wordt gezet houd ik soms mn hart vast, omdat hij dan vaak te langzaam oogt, anderzijds gaat het niet fout.

Dat alles gezegd hebbende gaat mijn voorkeur op dit moment toch uit naar Sanchez-Viergever. Ik vraag me af wat nu de basis zou zijn geweest als Sinkgraven niet geblesseerd was geraakt.
HR
De Ligt durft niet tussendoor naar het middenveld te spelen en kiest dan soms voor een breedtebal achterin wat eigenlijk nog veel en veel gevaarlijker is. Zal toch nog een beetje het Frankie-restantje zijn. ;)
HR
HR

Chelsea Man
Icoon

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

Eens Te Meer schreef:

HR
Weet vrijwel zeker dat hij Sinkgraven op zou stellen....viergever naast sanchez denk ik dan.

Sinkgraven krijgt veel over zich heen maar werd de afgelopen tijd ernstig gemist.

Backs aanvallend erg beperkt...mening over buitenspelers weet je denk ik wel.
HR
HR

Ewige-Blumenkraft
International

Uit: Rotterdam
Reg.: 23 juni 2014

liam schreef:

(...)

De Ligt durft niet tussendoor naar het middenveld te spelen en kiest dan soms voor een breedtebal achterin
HR
In het begin van de uitwedstrijd tegen Lyon, deed hij dit juist wel waarmee hij in één klap de hele defensie ontlastte van de druk en waardoor Ajax op het middenveld aan een aanval kon beginnen.
HR
HR

Eens Te Meer
Idool

Chelsea Man schreef:

(...)

Weet vrijwel zeker dat hij Sinkgraven op zou stellen....viergever naast sanchez denk ik dan.

Sinkgraven krijgt veel over zich heen maar werd de afgelopen tijd ernstig gemist.

Backs aanvallend erg beperkt...mening over buitenspelers weet je denk ik wel.
HR
Eens mbt backs. En zelfs Sinkgraven heeft me nog niet helemaal overtuigd, al sta ik achter de keuze voor hem.

Jouw mening over de buitenspelers ken ik maar al te goed :B
HR
HR

Koen...
Internationale topspeler

Uploads: 3
Reg.: 5 maart 2003

Ik zie toch veel klachten over zijn vermeende traagheid. Is hij echt zo traag? Het is mij nog niet opgevallen eigenlijk. Is dit iets wat trainbaar is?
HR
HR

Koulibaly
Internationale topspeler

Reg.: 20 december 2014

Koen... schreef:

Ik zie toch veel klachten over zijn vermeende traagheid. Is hij echt zo traag? Het is mij nog niet opgevallen eigenlijk. Is dit iets wat trainbaar is?
HR
hij is niet wendbaar, heeft het tegen een spits die kan draaien en in een keer kan versnellen wel lastiger. Hij zal geen Ramos worden, maar door meer ervaring op te doen leert ie er beter op in te stellen. Iemand als Hummels is ook niet heel wendbaar, maar houdt zich op het hoogste niveau goed staande tegen top spitsen
HR
HR

Sterspeler-gezocht
Regelmatige invaller

Reg.: 13 september 2010

Koen... schreef:

HR
snelheid is zeker te trainen door te intervallen.
HR
HR

davytjuh
Internationale topspeler

Uit: Rotterdam
Reg.: 17 juni 2007

Sterspeler-gezocht schreef:

(...)
snelheid is zeker te trainen door te intervallen.
HR
Hij is al bezig met Troy Douglas
HR
HR

C705853
Vedette

davytjuh schreef:

(...)

Hij is al bezig met Troy Douglas
HR
Klopt, Douglas traint ook Ziyech en Eiting.
HR
HR

ibramovic
Idool

Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 20 augustus 2003

Contract tot 2018 kom ik net achter. Volgend jaar banken dus!

;B

Neem aan dat deze topper onze Onana snel volgt met een verlenging tot 2021 of 2022!
HR
HR

C705853
Vedette

ibramovic schreef:

;B

Neem aan dat deze topper onze Onana snel volgt met een verlenging tot 2021 of 2022!
HR
Dat zou geweldig zijn en ook zwaar verdient.
Wordt een topper.
HR
HR

Koulibaly
Internationale topspeler

Reg.: 20 december 2014

ibramovic schreef:

;B

HR
In December nog bijgetekend tot 2019. In de zomer nog 5 jaar erbij als ie 18 is
HR
HR

Eens Te Meer
Idool

liam schreef:

(...)

De Ligt durft niet tussendoor naar het middenveld te spelen en kiest dan soms voor een breedtebal achterin wat eigenlijk nog veel en veel gevaarlijker is. Zal toch nog een beetje het Frankie-restantje zijn. ;)
HR
Ik heb soms het idee dat hij net te veel tijd neemt aan de bal. Al kun je dat soort dingen wat beter zien als je in het stadion bent.

Ik ben wel gewoon heel erg onder de indruk van hem.

Maar Sanchez en Viergever was dit seizoen gewoon de beste combinatie, opbouwend en verdedigend. Dat was een team binnen het team.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

Reg.: 3 november 2002

We kunnen ons niet weer een blunder van de ligt veroorloven. Hij heeft er nogal wat gemaakt sinds zijn debuut. Het zijn ook geen kleine foutjes, maar altijd grote blunders. Als de ligt in de finale weer een blunder maakt, dan heeft hij persoonlijk drie zaken om zeep geholpen: wk oranje, landskampioenschap bij excelsior en europa league. Ik heb nog steeds niet veel vertrouwen in de ligt. Verdediging staat niet goed meer sinds hij erin zit naast sanchez.
HR
HR

Reltiet
International

Reg.: 19 februari 2008

het allerlaatste schaap schreef:

We kunnen ons niet weer een blunder van de ligt veroorloven. Hij heeft er nogal wat gemaakt sinds zijn debuut. Het zijn ook geen kleine foutjes, maar altijd grote blunders. Als de ligt in de finale weer een blunder maakt, dan heeft hij persoonlijk drie zaken om zeep geholpen: wk oranje, landskampioenschap bij excelsior en europa league. Ik heb nog steeds niet veel vertrouwen in de ligt. Verdediging staat niet goed meer sinds hij erin zit naast sanchez.
HR
Heeft ook de verkeerde botstructuur voor een 17-jarige, had eigenlijk al in de jeugd doorgeselecteerd moeten worden.
HR
HR

AjaxBaggio
Bankzitter

Reg.: 29 juli 2006

HR
Hij maakt een erg sterke indruk de laatste weken.

En door De Ligt geen kampioen ?

Wat dacht je van die fout van Onana tegen Groningen ? Zo kan ik nog wel 2 of 3 voorbeelden opnoemen waarom we geen kampioen zijn geworden.

Lekker makkelijk om Matthijs hier de schuld van te geven.

Viergever is geschorst dus de keuze is makkelijk. Toch zou ik liever voor De Ligt kiezen dan Viergever. Viergever is over het heel seizoen gezien erg solide. Maar heeft eens in de zoveel tijd ook zo zijn foutjes. Daarnaast zit Nick op de top van zijn kunnen en gaat Matthijs alleen nog sterker worden.

Sanchez is soms ook nog erg nonchalant.

Dus ja, Ajax heeft geen perfecte verdedigers. En van verdedigen moeten we het ook niet hebben. Gewoon aanvallen en Man United bij de nek grijpen. En pas na 90 min weer loslaten. Dat is waar we het beste in zijn.
HR
HR

Jari_Litmanen
Vedette

Uit: Westervoort
Vak: 426
Reg.: 8 december 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 18 mei 2017 om 11:24:31.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: michaelschrijver@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Reltiet schreef:

(...)

Heeft ook de verkeerde botstructuur voor een 17-jarige, had eigenlijk al in de jeugd doorgeselecteerd moeten worden.
HR
:denk :D
HR
HR

MrBuijs
Vedette

Reg.: 18 maart 2004

" ik heb een zak geld nog nooit een goal zien maken"..... quote gewoon ff Cruijff nav een vraag over het financiële verschil tussen ManU en Ajax. Held :B
HR
HR

C705853
Vedette

AjaxBaggio schreef:

(...)

Hij maakt een erg sterke indruk de laatste weken.

En door De Ligt geen kampioen ?

Wat dacht je van die fout van Onana tegen Groningen ? Zo kan ik nog wel 2 of 3 voorbeelden opnoemen waarom we geen kampioen zijn geworden.

Lekker makkelijk om Matthijs hier de schuld van te geven.

Viergever is geschorst dus de keuze is makkelijk. Toch zou ik liever voor De Ligt kiezen dan Viergever. Viergever is over het heel seizoen gezien erg solide. Maar heeft eens in de zoveel tijd ook zo zijn foutjes. Daarnaast zit Nick op de top van zijn kunnen en gaat Matthijs alleen nog sterker worden.

Sanchez is soms ook nog erg nonchalant.

Dus ja, Ajax heeft geen perfecte verdedigers. En van verdedigen moeten we het ook niet hebben. Gewoon aanvallen en Man United bij de nek grijpen. En pas na 90 min weer loslaten. Dat is waar we het beste in zijn.
HR
De fout van Onana was volgens Nijhuis dat hij daar niet mocht lopen.
Die fout van Nijhuis kost Ajax 2 punten, hij blunderde en zag het helemaal verkeerd.
De scheidsrechter die de wedstrijd een wedstrijd laat worden, met zijn eigen regels.

HR
De Ligt een wedstrijd in Oranje meegedaan, jij vindt dat het aan hem heeft gelegen dat we zoveel punten verspeeld hebben? Heb je Zoet toenzien keepen? Heb je Strootman zien schutteren? Heb je ook gezien dat Robben zijn man niet een keer voorbij kwam in die wedstrijd?
Deze 17 jarige had Oranje naar een overwinning moeten leiden bij zijn debut.

Als de Ligt de winnende maakt, dan heeft hij de EL voor Ajax gewonnen.

[Dit bericht is veranderd door C705853 (op 18 mei 2017 18:34:21).]
HR
HR

Slimmerik
Vedette

Uit: Leiden
Reg.: 18 juni 2007

C705853 schreef:

(...)

De fout van Onana was volgens Nijhuis dat hij daar niet mocht lopen.
Die fout van Nijhuis kost Ajax 2 punten, hij blunderde en zag het helemaal verkeerd.
De scheidsrechter die de wedstrijd een wedstrijd laat worden, met zijn eigen regels.
HR
Ja, die Nijhuis leeft in zijn eigen wereld. Zijn fout bagatelliseren door te kijken waar Onana loopt :\( Hij doet alsof hij een analist is die over spelers praat, maar hij moet objectief zijn. En na deze samenvatting van hem weet ik nu zeker dat hij dit niet is.
HR
HR

afca mokum
Vedette

Reg.: 15 augustus 2003

Echt respect voor deze gozer. Werd een tijd geleden nog door half Nederland afgebrand, maar als je kijkt hoe die daarna is opgekrabbeld. Ook vandaag de beste man van het veld voor mij.
HR
HR

sportweek
Veelbelovend talent

Reg.: 24 december 2013

afca mokum schreef:

Echt respect voor deze gozer. Werd een tijd geleden nog door half Nederland afgebrand, maar als je kijkt hoe die daarna is opgekrabbeld. Ook vandaag de beste man van het veld voor mij.
HR
Inderdaad toppertje! Enige wat hij mist is de echte topsnelheid, en misschien nog wat lengte om premier league reuzen te kloppen in de lucht.
HR
HR
Knappe wedstrijd, gewoon indribbelen en passeren als 17-jarige terwijl de helft van het elftal met poep in de broek rondliep. Verdedigend ook dikke prima.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 46 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Matthijs de Ligt

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.