Ajax Netwerk
zondag 25 juni 2017 - 17:38                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Donny van de Beek

HR

Deze topic is open en bestaat uit 38 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 38 »

HR
forumillustratie

Ajax contracteert jeugdspeler
27 december 2013

Ajax heeft jeugdspeler Donny van de Beek gecontracteerd. De verdedigende middenvelder werd op 18 april 1997 geboren in Amersfoort. Het contract van de B-junior kent een looptijd van drie jaar, tot en met 30 juni 2017.
Het betreft het eerste contract voor deze jeugdinternational. Van de Beek voetbalt al sinds de D-jeugd bij Ajax. ,,Ik denk dat ik een speler ben met een goed overzicht", zegt de 16-jarige B-junior, die de laatste weken al regelmatig met de A1 meespeelde. ,,Eerst speelde ik écht op nummer tien, met de punt naar voren, maar ik ben steeds meer een verdedigende middenvelder geworden. Mijn doel is om binnen een paar jaar mijn debuut in Ajax 1 te maken.”

Directeur voetbalzaken Marc Overmars is blij dat Ajax Van de Beek heeft vastgelegd: ,,Voetballend en mentaal zit het goed bij Donny. Zo zien we het graag bij Ajax. Met de hoofdtrainer en de staf die we nu hebben, weten de jongens ook echt dat ze de kans krijgen om zich een keer in het eerste elftal te voetballen."

bron: Ajax.nl

Zoon Donny van de Beek lijkt vader André te overtreffen

Vader en zoon. Als de liefde voor het voetbal er spreekwoordelijk met de paplepel wordt in gegoten, is vader meestal de dader. Dat geldt zeker voor André en Donny van de Beek. Toen fervent Ajax supporter André van de Beek zoon Donny op vijfjarige leeftijd voor het eerst meenam naar de Arena, viel het de voormalige spits van IJsselmeervogels en Veensche Boys meteen op dat hij gevoel voor het spelletje had.’ Donny zei toen al waar ze de bal heen moesten spelen’, glundert de 41-jarige Nijkerkervener. Foto’s Kees van den Heuvel.

Hij had het toen ook al over steekpassjes. Dat zei me gezien zijn leeftijd zeker al wat over zijn inzicht. Op het moment dat hij begon te voetballen bij Veensche Boys bleek ook zijn balbehandeling goed. Hij was bovendien helemaal verslingerd aan het spel. Ik wist toen: Donny kan wel eens een goede voetballer worden.’ Donny van de Beek met een licht Amsterdamse tongval: ‘ Ik was eigenlijk nog een E’tje, maar ik ben in de D1 van Veensche Boys opgevallen bij Ajax scout Harm Grevink uit Leusden. Toen ik daarna tegen Roda’46 een goede wedstrijd speelde, werd ik door Ajax uitgenodigd. Daar was het voor een jongen uit Nijkerkerveen in het begin best wennen, maar ik paste me vrij snel aan. Zowel aan het niveau als aan de mentaliteit.’

Andre: ‘ Donny is vanaf het begin prima opgevangen bij Ajax. Je hoort ze wel eens zeggen dat Ajax een zakelijke en kille club is, maar dat geldt zeker niet voor de jeugdafdeling. Het is echt ons-kent-ons. Heel warm en knus allemaal, net als bij Veensche Boys.’

Donny: ‘ Een grote mond of de blits maken helpt ook niet, je moet het gewoon op het veld laten zien. Wat dat betreft heb ik best veel geluk gehad dat mijn trainers bij Ajax het in mij zagen zitten en ik tot nu toe in die vier jaar nooit een twijfelgeval ben geweest. Zo heb ik in de D’jes onder andere Dennis Bergkamp als trainer gehad. Omdat ik nummer 10 was, kwam hij vaak naar mij toe en heeft mij veel over die plaats geleerd. Een betere leermeester dan Bergkamp op die plek tref je niet gauw, toch?’

André: ‘ Vandaar dat ik zowel als Ajax supporter en als vader blij ben dat de club voorlopig de Cruijff-lijn aanhoudt. Daarin besteden ze vooral veel aandacht aan de persoonlijke ontwikkeling in plaats van aan het winnen van wedstrijden. Dit zijn immers de jaren waarin Donny zich als voetballer vormt.’ Donny: Er wordt op dit moment door de trainers veel aan mijn techniek en aan mijn snelheid gewerkt. Ik doe die oefeningen graag, want door de goede jeugdopleiding bij Ajax is de kans groter dat ik het later redt in het profvoetbal. Uiteindelijk komt het toch vooral op je voetbalkwaliteiten aan en niet hoe vaak je in de jeugd kampioen ben geworden. Ik besef overigens ook zeker dat de weg nog lang is.’ Andre: ‘ Gewoon je stinkende best blijven doen zoals je nu al doet, Donny, en dan gewoon kijken waar het schip strandt. Veel meer kun je niet doen. Alles wat je tot nu toe hebt meegemaakt, pakken ze je niet meer af. En voorlopig gaat het ook nog steeds goed. Met dank aan Grevink, die iedere zomer extra met Donny traint en zorgt dat hij aan het begin van het seizoen topfit is.’

forumillustratie

Donny klopt met zijn knokkels op de houten tafel: ‘Ik besef hoeveel geluk ik tot nu toe heb gehad. Ik heb nog nooit een blessure gehad of een andere tegenslag, heb zowel van mijn ouders en broertje als van de mensen bij Ajax en van Harm veel vertrouwen gehad. Ik leef er echt voor. De kans om profvoetballer te worden wil ik voor geen goud missen.’ André: ‘ Ik bewonder Donny om hoe serieus hij met zijn sport bezig is. ‘s Morgens brengen wij hem naar school, daarna wordt hij rond 1:00 door het busje opgehaald van Ajax en vaak is hij dan pas ‘s avonds thuis. Ik was dan veel meer luie spits. Ik moest in mijn tijd bij IJsselmeervogels , waar ik als jonge speler twee seizoenen in de A1 en twee seizoenen van de A selectie deel uitmaakte, ook voor mijn eigen zaak kiezen (een poeliersbedrijf). Het was gewoon te druk. Terug bij Veensche Boys schoot ik er in zes seizoenen nog zo’n 150 doelpunten in. Er had dus zeker meer ingezeten. Maar om als voetballer echt ergens te slagen, dan moet je er helemaal voor gaan of anders niet. Donny heeft die volledige passie voor het voetbal wel.’

forumillustratie

Donny: ‘Tijdens internationale jeugdtoernooien heb ik al tegen teams als Barcelona, inter en AC Milan gevoetbald. Tegen Barcelona zelfs gescoord. Dat was al schitterend om mee te maken. Een vol stadion is helemaal geweldig. Bang om voor zoveel publiek te spelen ben ik niet, hoor. Ik kijk er juist naar uit. Met die druk leer je bij een club als Ajax ook wel omgaan. Daarnaast scheelt het natuurlijk dat ik uit Nijkerkerveen kom, waar de mensen nog nuchter en bescheiden zijn en met beide benen op de grond blijven.’

bron: Veenscheboys.eu

Omdat de verwachting is dat dit weleens een toekomstige sterkhouder kan worden in de A-selectie en deze jongen uit een dorp komt pal naast het mijne hier mijn even een speciale topic voor Donny van de Beek.

[Dit bericht is veranderd door Zlajan (op 30 december 2013 15:17:58).]
HRHR
HR

Champy95
Nummer 14

Uit: de Klassieke Oudheid
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 26 oktober 2002

Gaat straks zowel rechtshalf als op de '6' mogen spelen, afhankelijk van wie de andere middenvelders zijn (tactiek).

Bezit de techniek en de passing om het spel te versnellen. Heeft daarnaast nog een grote actieradius.
HR
HR

Singel Amsterdam
Icoon

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 20 juli 2003

En weer wordt de lijn Cruijff genoemd, heel goed, heel goed.
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

Uit: Purmerend
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

En mooi dat hij als kleine jongen op de tribune zat, samen met zijn vader de fanatieke Ajacied. Liever dat soort jongens, hart voor de club, dan de zoveelste passant.
HR
HR

Singel Amsterdam
Icoon

quote:HR
AFCA 428 schreef:

En mooi dat hij als kleine jongen op de tribune zat, samen met zijn vader de fanatieke Ajacied. Liever dat soort jongens, hart voor de club, dan de zoveelste passant.
HR
Dat heb je natuurlijk met Dekker, Nouri, V/d Beek en Walian. Die jongens liepen al vanaf jongst af aan met shirtjes van Ajax. Het zijn ook de type jongens die zeggen mijn droom is om in Ajax 1 te komen, waar je normaliter vaak hoort: Barcelona, Arsenal is mijn einddoel, maar eerst Ajax 1.
HR
HR

thomas83
Vedette

Uit: Dordrecht
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 25 april 2004

Een speler waar ik het helemaal in zie zitten. Pas sinds de B's is hij me gaan opvallen, maar toen viel het me erg op dat het team met hem duidelijk beter was. Hij heeft eigenlijk alles wel, waardoor hij zowel verdedigend als aanvallend kan spelen op het middenveld. Een goede techniek, goede steekpass, vrij groot en kan zich zowel ondergeschikt maken aan de ploeg met sober spel als meer initiatief aan de bal nemen.
HR
HR

Champy95
Nummer 14

Jammer genoeg geen beelden v zijn contractondertekening.
HR
HR

Ozymandias
Icoon

Uit: London
Reg.: 13 mei 2007

Singel Amsterdam schreef:

(...)

Dat heb je natuurlijk met Dekker, Nouri, V/d Beek en Walian. Die jongens liepen al vanaf jongst af aan met shirtjes van Ajax. Het zijn ook de type jongens die zeggen mijn droom is om in Ajax 1 te komen, waar je normaliter vaak hoort: Barcelona, Arsenal is mijn einddoel, maar eerst Ajax 1.
HR
Daarom is het ook zo belangrijk dat er steeds meer spelers die al vanaf de E- of F-jeugd bij Ajax rondelopen doorbreken. Het doet de clubcultuur op de Toekomst en club in geheel enorm goed.
HR
HR

Singel Amsterdam
Icoon

Ozymandias schreef:

(...)

Daarom is het ook zo belangrijk dat er steeds meer spelers die al vanaf de E- of F-jeugd bij Ajax rondelopen doorbreken. Het doet de clubcultuur op de Toekomst en club in geheel enorm goed.
HR
Zeker. De Deense en andere buitenlandse jongens zijn in dat opzicht een stuk minder verbonden aan de club. Dat is niet erg, want een springplank kunnen we zijn voor die jongens. Het is voor mij als supporter wel belangrijk dat er gasten tussen zitten die echt voor Ajax zijn.
HR
HR

Le Berry
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 3 januari 2009

Geweldig talent dat zich razend snel ontwikkelt.

We mogen in onze handjes knijpen met het talent dat er straks aankomt
HR
HR

Champy95
Nummer 14

Singel Amsterdam schreef:

(...)

Zeker. De Deense en andere buitenlandse jongens zijn in dat opzicht een stuk minder verbonden aan de club. Dat is niet erg, want een springplank kunnen we zijn voor die jongens. Het is voor mij als supporter wel belangrijk dat er gasten tussen zitten die echt voor Ajax zijn.
HR
Het zal in ieder geval niet lang duren voordat 6-7 spelers van de basis al vanaf de pupillen bij Ajax spelen.

Ik zie bij succes van ons de supporters van City of Chelsea al met spandoeken "against darkage football!"
HR
HR

trodat4030
Internationale topspeler

Reg.: 3 september 2012

Op de site van zijn oude amateurclub staan een paar leuke berichtjes:

Ajax contracteert Donny van de Beek

Ajax heeft vrijdag 27 december Donny van de Beek gecontracteerd. De verdedigende middenvelder uit Nijkerkerveen en oorspronkelijk afkomstig van Veensche Boys, tekende het contract in aanwezigheid van technisch directeur Marc Overmars. Het contract kent een looptijd van drie jaar, tot en met 30 juni 2017.
Foto’s Kees van den Heuvel.

Het betreft het eerste contract voor deze jeugdinternational. Van de Beek voetbalt al sinds de D-jeugd bij Ajax en daarvoor bij Veensche Boys. ,,Ik denk dat ik een speler ben met een goed overzicht”, zegt het 16-jarige talent, die de laatste weken al regelmatig met de A1 meespeelde. ,,Eerst speelde ik écht op nummer tien, met de punt naar voren, maar ik ben steeds meer een verdedigende middenvelder geworden.” Donny speelt nu nog in de B1 van Ajax en zal door zijn contract een andere status krijgen. ‘Ik heb de laatste paar keer met de A1 meegedaan en daar heb ik goed gespeeld en ik hoop die lijn door te trekken en zoveel mogelijk met de A1 mee te doen. Daarna wil Donny zo snel mogelijk debuteren op het hoogste niveau. ‘Ik hoop zo snel mogelijk het eerste te halen. Binnen twee jaar probeer ik mijn debuut in Ajax1 te maken,’ aldus de 16-jarige speler, die door Ajax en zijn zaakwaarnemers vooral is geselecteerd op zijn overzicht en spel. Veel dankbaarheid wil Donny uitspreken naar zijn ouders, grootouders, broertje en zijn grootste fan Dick Vaneveld die vorig jaar overleed, maar hem altijd op de voet heeft gevolgd. ‘Dankzij hun sta ik hier. Ze hebben veel offers moeten laten en daar ben ik heel erg dankbaar voor’. HR
http://veenscheboys.eu/ajax-contracteert-donny-van-de-beek/

Søren Lerby: Donny van de Beek laat zich niet gek maken

Reeds gespeeld in het Nederlands elftal onder de 17 en belangrijke pion in de Ajax-jeugd. Dat is de echte kenners van het Amsterdamse voetbal niet ontgaan. Donny van de Beek is de nieuwste loot aan de stam van Ajax en zaakwaarnemer Søren Lerby heeft Donny van de Beek onder zijn hoede genomen.

Hoe zou je Donny willen omschrijven? Wat zijn zijn specifieke kwaliteiten?

Søren Lerby: ‘Donny is een hele complete middenvelder met ook scorend vermogen. Hij kan in principe alle posities bemannen op het middenveld. Het is een heel veelzijdige speler.

Hoe is Donny eigenlijk ontdekt?

Søren Lerby: Ik heb hem voor het eerst in de hal gezien. Ik zei tegen mijn zoon Kaj: Wie is die blonde jongen aan de overkant? Daarna heb ik verder geïnformeerd en gehoord dat het een hele goede speler was. Toen heb ik hem voor het eerst echt live gezien.

Hoe herken je kwaliteit?

Søren Lerby: Aanname, techniek, overzicht, snelheid. Dat kun je snel zien. Hij is nog hartstikke jong en er moet nog veel gebeuren. Net zoals Marc Overmars zei: Nu begint het pas.

Wat kunnen jullie nog meer betekenen voor Donny van de Beek, behalve het zakelijke aspect.

Søren Lerby: Dat is rust behouden en overzicht met waar je bezig mee bent. Vervelend dingen, die je loopbaan kunnen verpesten, proberen wij hem aan het verstand te brengen. Donny is niet iemand die zich zomaar laat gek maken door allerlei randverschijnselen. Daar is het geen type voor. Dat zie je ook aan de familie: die is stabiel. Dat zit wel goed.

Interview en foto’s Kees van den HeuvelHR
http://veenscheboys.eu/soren-lerby-donny-van-de-beek-laat-zich-niet-gek-maken/

Sjaak Swart: Donny is heel erg gegroeid

Mister Ajax, Sjaak Swart, was vrijdag 27 december hoogstpersoonlijk aanwezig om zijn pupil Donny van de Beek uit Nijkerkerveen bij te staan tijdens de contractondertekeningen bij Ajax. De Amsterdammer is één van de ontdekkers van het 16-jarige talent. Sjaak Swart is heel duidelijk in zijn bewoordingen: Donny is zeker zoals ik hem heb gezien, zo verschrikkelijk veel gegroeid in zijn spel. Hij was al een goede voetballer, maar nu is het ook een leider in zijn team geworden. Hij heeft veel eigenschappen die je nodig hebt. Hij heeft techniek, overzicht, snelheid van handelen en kan goed scoren. Dat zijn allemaal zaken die je nodig hebt om bij de top te komen. Er is een aantal dingen die hij nog moet verbeteren, zoals omschakelingvoetbal. Een mooi voorbeeld is Klaassen: dat is net zo’n type als Donny. Wij verwachten dat hij ook zo’n speler wordt. Dat zal denk ik niet lang meer duren.

Wanneer heeft u die talenten voor het eerst opgemerkt?

Sjaak Swart: Toen ik hem voor het eerst zag in de C-jeugd, zag je gewoon dat hij kon voetballen. Talent kom vanzelf bovendrijven en Donny is echt gegroeid. Dat moet je zien. Een hoop mensen zien nu ook wel dat het een goede speler is. Hij is ook geen jongen die zich laat beïnvloeden door de buitenomgeving. Kapsones heeft hij niet. Hij gaat voor het voetballen en heeft een ijzersterke discipline; op tijd naar bed en niet de stad in.

Is het een echte Ajacied?

Sjaak Swart: Dat denk ik wel. Het is een echte Ajax-voetballer. Een voetbalcarrière is niet zo lang. Dus je moet het in een jaar of vijftien doen. Dat is mooi. Als je er plezier in hebt en je kunt er ook nog heel goed je brood ermee verdienen, dan is het alleen maar mooi.

Interview en foto’s Kees van den HeuvelHR
http://veenscheboys.eu/sjaak-zwart-donny-is-heel-erg-gegroeid/
HR
HR

Amor AJAX
Vedette

Vak: 117
Reg.: 7 augustus 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 januari 2014 om 21:02:10.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Een groot talent met een hele goede mentaliteit. Heb veel vertrouwen in Donny. :)
HR
HR

marcnetto Rode kaart: waarschuwing
Ballenjongen

Reg.: 11 januari 2014

Viel positief op vandaag, kan een nieuwe van bommel worden.
HR
HR

ZionXXX
Idool

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

marcnetto schreef:

Viel positief op vandaag, kan een nieuwe van bommel worden.
HR
Dat noem je positief?
Frappant dat je in andere topics met termen strooit als 'Draaicirkel van een vrachtwagen', 'mist snelheid' en dan vervolgens met Van Bommel aan komt zetten als voorbeeld van een positieve speler.
HR
HR

Benji
Vedette
Winnaar ANC 6 + 7

Vak: 425
Reg.: 18 oktober 2002

Ja, dan weet je de bron wel...
HR
HR

marcnetto Rode kaart: waarschuwing
Ballenjongen

Reg.: 11 januari 2014

ZionXXX schreef:

(...)

Dat noem je positief?
Frappant dat je in andere topics met termen strooit als 'Draaicirkel van een vrachtwagen', 'mist snelheid' en dan vervolgens met Van Bommel aan komt zetten als voorbeeld van een positieve speler.
HR
Was is er mis met mijn vergelijking met van bommel? Je kan het ook opvatten als compliment lijkt mij.
HR
HR

D4nny
Ballenjongen

Uit: Yorkshire
Droomaankoop: Tom van der Heyden
Reg.: 6 januari 2010

Succes gewenst Donny. Hopelijk blijft hij zich goed ontwikkelen.
HR
HR

ZionXXX
Idool

marcnetto schreef:

(...)

Was is er mis met mijn vergelijking met van bommel? Je kan het ook opvatten als compliment lijkt mij.
HR
Dat Van Bommel de draaicirkel van een vrachtwagen had, en zijn hele spel steunde op slechts een goede trap in zijn rechterbeen en vuile overtredingen.

Van Bommel heb ik nooit op het middenveld van Ajax hoeven zien, en een 'Type Van Bommel' hoef ik er ook niet op te zien. Met Janssen heb je gezien wat zo iemand doet als je hem posteert als spelverdeler, en voor een half is een 'type Van Bommel' technisch te slecht om mee te komen.
HR
HR

Cavinsky
International

Uit: Den Hoorn
Vak: 410
Reg.: 7 oktober 2003

ZionXXX schreef:

(...)

Dat Van Bommel de draaicirkel van een vrachtwagen had, en zijn hele spel steunde op slechts een goede trap in zijn rechterbeen en vuile overtredingen.

Van Bommel heb ik nooit op het middenveld van Ajax hoeven zien, en een 'Type Van Bommel' hoef ik er ook niet op te zien. Met Janssen heb je gezien wat zo iemand doet als je hem posteert als spelverdeler, en voor een half is een 'type Van Bommel' technisch te slecht om mee te komen.
HR
Laten we wel wezen, ik ben absoluut geen fan van van Bommel en ook niet van marcnetto, maar denk wel dat je v Bommel kwalitatief hier een beetje te kort mee doet.
HR
HR

ZionXXX
Idool

Cavinsky schreef:

(...)

Laten we wel wezen, ik ben absoluut geen fan van van Bommel en ook niet van marcnetto, maar denk wel dat je v Bommel kwalitatief hier een beetje te kort mee doet.
HR
Ik ben benieuwd wat Van Bommel dan nog allemaal meer voor kwaliteiten herbergde volgens jou. Van Bommel heeft nooit verdedigend gespeeld, hij had altijd een controleur achter zich of naast zich om het verdedigende werk op te knappen.

PSV => Vogel
Barcelona => Edmilson of Motta
Bayern => Öttl, Tymochuk of Schweinsteiger
AC Milan => Ambrossini of De Jong
Oranje => De Jong

Zijn verdedigende rol was het onderbreken van aanvallen van de tegenstander met een overtreding. Zijn aanvallende rol was het lanceren van een aanval op snelle lopende mensen of een sterke spits. Soms sloot hij bij om op doel te schieten. dat ging wel, want hij heeft zoals gezegd een goed rechterbeen. Zijn rol in de teams was wel te vergelijken met die van Theo Janssen bij het Twente dat kampioen werd.

Net zoals Janssen echter horen zijn kwaliteiten bij het opzetten van counteraanvallen. Hij is te slecht in de kleine ruimte om daar aanvallend van waarde te zijn. Tegen een tegenstander die goed verdedigt zal hij te weinig in de gelegenheid komen om te schieten en voor ballen op lopende mensen is simpelweg geen ruimte. Daarbij is hij ook qua 'voetbalslimheid' niet goed genoeg voor de absolute top. Nu hoeft een speler niet alles te kunnen, maar alleen een rechterbeen is simpelweg te weinig. Andere teruggetrokken spelmakers als Pirlo en Xabi Alonso bezitten een voetbalslimheid die Van Bommel niet heeft, en handelen vele malen sneller.

Ik zeg niet dat Van Bommel geen kwaliteiten heeft, ik zeg dat zijn kwaliteiten niet van zoveel waarde zijn in het spel dat Ajax speelt, en dat zijn zwakke plekken het Ajax-spel zoals dat tegenwoordig gespeeld wordt onmogelijk maken. Derhalve hoef ik een speler als Van Bommel nooit bij Ajax te zien.
Dat hij traag was en niet snel draait, daar blijf ik ook bij.
HR
HR

Fides
Veelbelovend talent

Reg.: 5 augustus 2007

In zijn jongere jaren was hij natuurlijk niet zo traag of log (al waren het ook niet zijn sterke punten). Met name tegen Ajax leek hij altijd makkelijk te scoren. Ik kan me zelfs herinneren dat hij in zijn Fortuna tijd een keer 2x scoorde in de ArenA.
HR
HR

ZionXXX
Idool

Fides schreef:

In zijn jongere jaren was hij natuurlijk niet zo traag of log (al waren het ook niet zijn sterke punten). Met name tegen Ajax leek hij altijd makkelijk te scoren. Ik kan me zelfs herinneren dat hij in zijn Fortuna tijd een keer 2x scoorde in de ArenA.
HR
Van zijn tijd bij Fortuna weet ik niet veel, bij PSV was het ook geen speler met een hoge handelingssnelheid, een sprint of korte kapbewegingen. In ieder geval was hij een type speler waarvan ik geloof dat het Ajax op geen enkele manier verder kan helpen in de huidige spelwijze. at blijk ook uit het feit dat men hem bij Barcelona niet wilde houden, hij on daar simpelweg niet mee in het spelletje. Inzaghi, Gomes en Cahill vind ik ook goede spelers, maar dat is iets anders dan dat ik denk dat ze in het Ajaxspel wat toe zouden voegen.

Maargoed, ik hoop niet dat Donny van de Beek een speler als Van Bommel wordt, ik weet niet genoeg van die jongen om daarover te oordelen. Nadat Marcnetto Nouri afschreef op basis van een wedstrijd waar hij niet speelde en jeugdspeler Quency Meleg afschreef hoef ik hem gelukkig ook niet meer serieus te nemen.
HR
HR

Singel Amsterdam
Icoon

ZionXXX schreef:

(...)

Van zijn tijd bij Fortuna weet ik niet veel, bij PSV was het ook geen speler met een hoge handelingssnelheid, een sprint of korte kapbewegingen. In ieder geval was hij een type speler waarvan ik geloof dat het Ajax op geen enkele manier verder kan helpen in de huidige spelwijze. at blijk ook uit het feit dat men hem bij Barcelona niet wilde houden, hij on daar simpelweg niet mee in het spelletje. Inzaghi, Gomes en Cahill vind ik ook goede spelers, maar dat is iets anders dan dat ik denk dat ze in het Ajaxspel wat toe zouden voegen.

Maargoed, ik hoop niet dat Donny van de Beek een speler als Van Bommel wordt, ik weet niet genoeg van die jongen om daarover te oordelen. Nadat Marcnetto Nouri afschreef op basis van een wedstrijd waar hij niet speelde en jeugdspeler Quency Meleg afschreef hoef ik hem gelukkig ook niet meer serieus te nemen.
HR
Hij deed niet meer mee met de rondo's omdat hij 99% van de tijd in het midden stond.
HR
HR

trodat4030
Internationale topspeler

Reg.: 3 september 2012

Donny is inmiddels gestopt met school, hij had vorig jaar z'n diploma reeds gehaald, maar deed dit jaar een niveau hoger. Nu gaat hij 4 keer in de week 2 keer per dag trainen en doet hij intern bij Ajax de talencursussen (Duits, Spaans etc). Stapje dichterbij de profwereld wat bestaat uit trainen en spelen dus. Gino Dekker doet hetzelfde, al doet hij een mbo opleiding van 2 dagen in de week, geloof ik.. De rest van de week traint hij ook 2 keer per dag (vooral 'binnen' daar hij wat last heeft van een knie).
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 38 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Donny van de Beek

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.