Ajax Netwerk
woensdag 26 juli 2017 - 06:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Daley Sinkgraven

HR

Deze topic is open en bestaat uit 193 pagina's: « 1 ... 188 189 190 191 192 193

HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

quote:HR
Bangbang schreef:

Komt wel echt te kort, deze jongen.
HR
Altijd fijn, die onderbouwing.
HRHR
HR

Ewige-Blumenkraft
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Rotterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 23 juni 2014

liam schreef:

(...)

Als een speler eenmaal in de selectie zit moet het niet uitmaken voor hoeveel geld hij gekomen is. Als een speler van 8 miljoen voor niets weggaat maar daardoor een jeugspeler de kans krijgt die 25 miljoen oplevert heb je per saldo nog genoeg verdient.
HR
Waardoor?

Dat kan die speler die voor niets weggaat net zo goed 0 euro gekost hebben. Ik snap jouw redenering niet helemaal. Volgens mij beschrijf jij simpelweg gokken en dat lijkt mij niet verstandig.

Kun je beter helemaal geen spelers meer aankopen als er blijkbaar allemaal jeugdspelers rondlopen die voor 25 miljoen verkocht kunnen worden. Ik snap echt niet hoe de aankoopprijs van Sinkrgaven hiermee te maken heeft.
En per saldo verdien je aan Sinkgraven helemaal niets.

[Dit bericht is veranderd door Ewige-Blumenkraft (op 8 juli 2017 18:20:46).]
HR
HR

Fern
Vedette

Vak: -
Reg.: 14 augustus 2007

Ewige-Blumenkraft schreef:

(...)
Of je bent gewoon realistisch en komt tot de conclusie dat Sinkgraven in niks een linksback is en dat zelf ook niet zo ziet.
HR
Of je bent gewoon realistisch en komt tot de conclusie dat Sinkgraven een prima voetballende, moderne, linksback is, en zich steeds meer thuis voelt op die positie.
HR
HR

chivu23
Administrator

Uit: ermate briljant
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 25 februari 2005

Fern schreef:

(...)

Of je bent gewoon realistisch en komt tot de conclusie dat Sinkgraven een prima voetballende, moderne, linksback is, en zich steeds meer thuis voelt op die positie.
HR
Zou hij niet toch eens op 6 geprobeerd kunnen worden?
Hij komt er - op back- toch echt vaak voor.
Schone kan imo gewoon niet meer. Eiting net nog wat te jong.
Ik zou Sinkgraven toch eens op 6 testen in een oefenpotje.
HR
HR

Fern
Vedette

Reg.: 14 augustus 2007

chivu23 schreef:

(...)

HR
Dat is een mogelijkheid, al denk ik dat er op 6 nog meer concurrentie is dan op linksback. Op linksback is hij eerste keuze, op 6 moet hij concurreren met Schone, Van de Beek en De Jong (die daar onder Keizer vaak speelde) en het aanstormende talent Eiting.

Ik denk wel dat Sinkgraven het daar goed zou doen.
HR
HR

FelixGasselich Gele kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Bagdad
Droomaankoop: Karol Linetty
Reg.: 19 mei 2015

chivu23 schreef:

(...)

HR
Nee, Sinkgraven gaan we helemaal nergens meer proberen. Miskoop, accepteer dat. Jongen moet lekker op 10 gaan spelen bij en middenmotor in Nederland of Belgie.
HR
HR

chivu23
Administrator

Fern schreef:

(...)

Dat is een mogelijkheid, al denk ik dat er op 6 nog meer concurrentie is dan op linksback. Op linksback is hij eerste keuze, op 6 moet hij concurreren met Schone, Van de Beek en De Jong (die daar onder Keizer vaak speelde) en het aanstormende talent Eiting.

Ik denk wel dat Sinkgraven het daar goed zou doen.
HR
Schone kan imo niet meer. Eiting is nog erg jong en De Jong zie ik eigenlijk liever plekkie naar voren. Dat nonchalante is toch wat kritisch daar op 6.

Ik zou best wel eens een oefenpotje met de jong op de plek van Klaassen en Sinkgraven op 6 willen zien.

@FelixGasselich: Ik weet nou ondertussen wel dat je hem niks vindt. Ik ben het er gewoon niet mee eens.
HR
HR

CosaNostra020
International

chivu23 schreef:

(...)

HR
Als het een Amsterdammer was geweest wel. Durft de bal niet op te eisen op de "6" zoals een Thiago van Bayern dat bijvoorbeeld wel durft. Hij ziet zo ongelofelijk veel en hij kan het ook nog eens uitvoeren. Is kwa voetballend vermogen echt niks minder. Ik zou hem de corners en vrije trappen wel eens willen zien nemen ipv Ziyech of Schone. Kan me een wedstrijd tegen Heerenveen herinneren waarin zijn trap bij standaardsituaties telkens voor gevaar zorgde en volgens mij zelfs voor 2 goals.
HR
HR

renemar
Vedette

Reg.: 26 augustus 2004

FelixGasselich schreef:

(...)

Nee, Sinkgraven gaan we helemaal nergens meer proberen. Miskoop, accepteer dat. Jongen moet lekker op 10 gaan spelen bij en middenmotor in Nederland of Belgie.
HR
Imo onzin. Is prima speler. Ook als LB heel behoorlijk gedaan. Kan ontzettend goed kappen, voetballend een van de beteren. Positioneel verdedigen kan m.i. beter maar dat is logisch als je daar pas een jaar speelt. Wordt wss. alleen maar beter.
HR
HR

Jerolimo
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Reg.: 20 oktober 2002

Ik hoop Daley dit jaar vast op de linksback positie te zien.
Vond hem vergeleken met Dijks een verademing. Ben benieuwd of hij zich nog verder weet te ontwikkelen.
HR
HR

Robert97
Bankzitter

Reg.: 21 december 2014

Is weer geblesseerd.... begint onze eigen Arjen Robben te worden.
HR
HR

Shogun
Icoon

Reg.: 7 juli 2009

Wellicht ligt het nog wat gevoelig, maar zou hij nu niet door kunnen schuiven naar het middenveld? De Ligt en Sanchez centraal achterin, Viergever back en Sinkgraven een linie naar voren. Weet niet of hij als 6 zou kunnen spelen en ik denk dat Van de Beek daar beter is, maar op de plek van Klaassen misschien wel, naast Ziyech.
HR
HR

RodyTur10
Internationale topspeler

Uit: Hoogeveen
Reg.: 29 januari 2011

Shogun schreef:

Wellicht ligt het nog wat gevoelig, maar zou hij nu niet door kunnen schuiven naar het middenveld? De Ligt en Sanchez centraal achterin, Viergever back en Sinkgraven een linie naar voren. Weet niet of hij als 6 zou kunnen spelen en ik denk dat Van de Beek daar beter is, maar op de plek van Klaassen misschien wel, naast Ziyech.
HR
Sinkgraven zou altijd op het middenveld moeten spelen. Helaas is hij weer geblesseerd. Een middenveld met hem, De Jong en Ziyech zie ik echter wel zitten.

Onze achterste linie bezit nauwelijks offensieve kwaliteiten dus die kunnen gewoon achter de bal blijven en penetrerende middenvelders opvangen bij counters.
HR
HR

sam2oq
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 25 december 2012

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 juli 2017 om 00:17:57.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik begon me net af te vragen of we Sinkgraven op linksback moeten posteren en dan een nieuwe middenvelder halen of hem op het middenveld als backup van Ziyech laten fungeren en een nieuwe linksback halen, maar toen raakte hij weer geblesseerd aan zijn knie en besef ik me dat beide nodig zijn, want hier kan je sowieso niet op bouwen.
HR
HR

KMRC
Basisspeler

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 9 juli 2008

Ik vrees dat deze jongen meer geblesseerd zal zijn dit seizoen dan dat ie zal spelen... Boilesen geval...
HR
HR

Wateren
Regelmatige invaller

Reg.: 19 mei 2016

CosaNostra020 schreef:

(...)
Als het een Amsterdammer was geweest wel. Durft de bal niet op te eisen op de "6" zoals een Thiago van Bayern dat bijvoorbeeld wel durft. Hij ziet zo ongelofelijk veel en hij kan het ook nog eens uitvoeren. Is kwa voetballend vermogen echt niks minder. Ik zou hem de corners en vrije trappen wel eens willen zien nemen ipv Ziyech of Schone. Kan me een wedstrijd tegen Heerenveen herinneren waarin zijn trap bij standaardsituaties telkens voor gevaar zorgde en volgens mij zelfs voor 2 goals.
HR
Meen je dit nou?
Positionering op de 6 is minstens zo belangrijk. Waar en wanneer je de bal ontvangt. Dit bepaal je voor een groot deel zelf door slim te bewegen.
Sinkgraven is een dromer en beweegt al helemaal niet door na inspelen. Totaal niet geschikt op de 6 positie en ziet het dus helemaal niet zo goed.
HR
HR

CosaNostra020
International

Wateren schreef:

(...)

Meen je dit nou?
Positionering op de 6 is minstens zo belangrijk. Waar en wanneer je de bal ontvangt. Dit bepaal je voor een groot deel zelf door slim te bewegen.
Sinkgraven is een dromer en beweegt al helemaal niet door na inspelen. Totaal niet geschikt op de 6 positie en ziet het dus helemaal niet zo goed.
HR
Ja dat meen ik. Toen Sinkie afentoe linkshalf stond in het laatste seizoen onder Frank de Boer kon je dat al zien. Hij maakte slimme loopacties om zo ruimte te creeeren (1 van de wedstrijden tegen Feyenoord uit). Ik vond hem dat seizoen in de voorbereiding ook zeer goed spelen tegen Wolfsburg en Saint Etienne. Jammer dat Frank het niet aandurfde om zo het hele seizoen te spelen. Je zag toen al dat hij dingen zag die anderen niet zagen en heeft daarbij de techniek om het ook nog eens uit te voeren.
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 25 februari 2003

Het is natuurlijk triest, maar het einde van Nouri betekent voor Sinkgraven een nieuwe kans op het middenveld. Zeker wanneer er een echte linksback aangetrokken gaat worden.
HR
HR

de dominee
Ballenjongen

Uit: Alkmaar
Reg.: 15 november 2013

Zeker Vossie, maar dan moet hij wel eerst eens fit worden en blijven. Daarnaast betekent dat meteen dat we achter Viergever niemand hebben als linksback. Dijks is eerder al afgetest en moet gewoon weg.

Als Viergever onze vaste beoogde linksback is betekent dat ook dat we achter Sanchez en De Ligt helemaal niemand hebben.

Kortom er is dringende behoefte aan tenminste 2, maar eigenlijk 3 verdedigers. Sinkgraven is immers structureel geblesseerd en als hij fit is dan is hij eerste backup van Ziyech.
HR
HR

Wateren
Regelmatige invaller

CosaNostra020 schreef:

(...)
Ja dat meen ik. Toen Sinkie afentoe linkshalf stond in het laatste seizoen onder Frank de Boer kon je dat al zien. Hij maakte slimme loopacties om zo ruimte te creeeren (1 van de wedstrijden tegen Feyenoord uit). Ik vond hem dat seizoen in de voorbereiding ook zeer goed spelen tegen Wolfsburg en Saint Etienne. Jammer dat Frank het niet aandurfde om zo het hele seizoen te spelen. Je zag toen al dat hij dingen zag die anderen niet zagen en heeft daarbij de techniek om het ook nog eens uit te voeren.
HR
Hij heeft aan de bal inderdaad veel kwaliteiten.
Echter staat hij altijd stil, hij beweegt voor geen meter. Vooral na een inspeelpass valt dat enorm op. Alsof hij vindt dat hij zijn taak volbracht heeft en hij vindt het fijn om niet aanspeelbaar te zijn.
Het zou mij enorm verbazen als hij het nog waar zou maken. Mocht hij de kans krijgen van Keizer in de as dan zal hij 1 leuke wedstrijd spelen om er vervolgens 6 zwak te spelen.
Deze jongen zal door zijn karakter namelijk stil blijven staan. Hij zet zich niet over zijn faalangst heen en vermijdt balcontacten waardoor hij geen grenzen verlegt.
Dat is erg zonde.
HR
HR

Massimo
Icoon

Reg.: 20 januari 2010

Wateren schreef:

(...)

Echter staat hij altijd stil, hij beweegt voor geen meter. Vooral na een inspeelpass valt dat enorm op. Alsof hij vindt dat hij zijn taak volbracht heeft en hij vindt het fijn om niet aanspeelbaar te zijn.
Het zou mij enorm verbazen als hij het nog waar zou maken. Mocht hij de kans krijgen van Keizer in de as dan zal hij 1 leuke wedstrijd spelen om er vervolgens 6 zwak te spelen.
Deze jongen zal door zijn karakter namelijk stil blijven staan. Hij zet zich niet over zijn faalangst heen en vermijdt balcontacten waardoor hij geen grenzen verlegt.
Dat is erg zonde.
HR
Yep. Veel Ajax supporters vinden hem door die ene wedstrijd een (hele) goede speler en zullen die andere 6 zwakke wedstrijden met de mantel der liefde bedekken. De kwaliteit wordt beoordeeld op die ene wedstrijd waarbij de weerstand dan vaak ook nog eens niet zo groot is geweest in plaats van op wat zo'n speler over een langere periode brengt en hoe hij speelt en handelt op het moment het voor geen meter loopt.
HR
HR

F. Leghorn
Jeugdspeler

Reg.: 20 mei 2017

Wateren schreef:

(...)

Dat is erg zonde.
HR
Hij lijkt inderdaad nog wat zelfvertrouwen te missen, maar dat heeft ook te maken met het feit dat hij als middenvelder nauwelijks de kans heeft gehad. Een nieuwe jongen moet je een paar wedstrijden achter de kans geven, om ingespeeld te raken in het team, te wennen aan de ambiance, de druk, het niveau, etc.

Op linksback heeft hij het, los van de paar voorspelbare cruciale foutjes (als gevolg van het omturnen), uitstekend gedaan. Als middenvelder bij Ajax kunnen we hem totaal niet beoordelen. Het enige dat zeker is is dat hij de juiste individuele kwaliteiten ervoor heeft. Enorm kort en snel wegdraaien, technisch, fijn balgevoel, snel handelend, dus geschikt voor het kortere combinatiewerk. Moet zich zoals je zegt alleen meer profileren en uit zijn schulp kruipen.

Onaanspeelbaar zijn was tot nu toe altijd een probleem bij Ajax, vooral onder De Boer, en onder Bosz ook nog teveel, met name door iemand als Klaassen, die veelal in de dekking stond en op diepe balletjes loerde en wachtte. Ziyech biedt zich ook nauwelijks aan. Zelfs Nouri, die altijd de bal in de voeten wil en met iemand in de rug ook aangespeeld wil worden, speelde afwachtend en wat timide in Ajax 1. Daar moeten spelers overheen, moet je ze wel de kans geven daar overheen te komen.

Het is ook wel zo dat Sinkgraven de skills heeft ingespeeld te kunnen worden met een man in de rug, of in de kleine ruimte. Dat is het belangrijkst. Heb je dat niet, zal je het nooit in die mate kunnen.

[Dit bericht is veranderd door F. Leghorn (op 17 juli 2017 17:18:43).]
HR
HR

chivu23
Administrator

F. Leghorn schreef:

(...)

Hij lijkt inderdaad nog wat zelfvertrouwen te missen, maar dat heeft ook te maken met het feit dat hij als middenvelder nauwelijks de kans heeft gehad. Een nieuwe jongen moet je een paar wedstrijden achter de kans geven, om ingespeeld te raken in het team, te wennen aan de ambiance, de druk, het niveau, etc.

Op linksback heeft hij het, los van de paar voorspelbare cruciale foutjes (als gevolg van het omturnen), uitstekend gedaan. Als middenvelder bij Ajax kunnen we hem totaal niet beoordelen. Het enige dat zeker is is dat hij de juiste individuele kwaliteiten ervoor heeft. Enorm kort en snel wegdraaien, technisch, fijn balgevoel, snel handelend, dus geschikt voor het kortere combinatiewerk. Moet zich zoals je zegt alleen meer profileren en uit zijn schulp kruipen.

Onaanspeelbaar zijn was tot nu toe altijd een probleem bij Ajax, vooral onder De Boer, en onder Bosz ook nog teveel, met name door iemand als Klaassen, die veelal in de dekking stond en op diepe balletjes loerde en wachtte. Ziyech biedt zich ook nauwelijks aan. Zelfs Nouri, die altijd de bal in de voeten wil en met iemand in de rug ook aangespeeld wil worden, speelde afwachtend en wat timide in Ajax 1. Daar moeten spelers overheen, moet je ze wel de kans geven daar overheen te komen.

Het is ook wel zo dat Sinkgraven de skills heeft ingespeeld te kunnen worden met een man in de rug, of in de kleine ruimte. Dat is het belangrijkst. Heb je dat niet, zal je het nooit in die mate kunnen.
HR
Helemaal eens.
Hij heeft destijds van Frank 0,0 kans gekregen en werd meteen op de bank gepleurd na 2 foutjes terwijl de gudeljs mochten blijven aanmodderen.
Dus is dat nou zo raar dat die jongen wat vertrouwen mist? Ik vind van niet.

Naast die prima techniek en al die andere dingen wat je noemt vond ik ook dat ie verrassend lekker instapte steeds op back. Ervoor en door.

Ben het er dan ook niet mee eens dat ie meteen stilstaat nadat ie een bal geeft. Beelden in Heerenveen shirt laten al zien dat ie prima kan "doorlopen" na een pass.
En zou het op 6 best wel eens willen zien: hij kan dus instappen, je kan hem met man in zn rug aanspelen en hij heeft het inzicht. Kan zowel kort maar ook bal in de diepte hengsten.

Deze jongen was geen back. En heeft ie het nou slechter gedaan dan al jongens die al jaren op back spelen? Nee. Maar op de een of andere manier praat men vd gijp maar na ofzo.
HR
HR

Wateren
Regelmatige invaller

@ Massimo: dat heb ik altijd eigenaardig gevonden. Dat men incidentele kwaliteiten wil gaan zien als structurele. Dat geldt voor iedereen.
Het is maar te hopen dat scouts zo niet te werk gaan.

@ Leghorn/Chivu: wanneer is er sprake van een eerlijke kans? Hoeveel wedstrijden mag hij blijven staan om van een eerlijke kans te spreken?
Ik vind Sinkgraven een van de meest sympathieke voetballers bij Ajax maar ik kan er echt niet meer van maken.
Als we van te voren afspreken wat een eerlijke kans is dan kunnen we hem in de winterstop weer bespreken als hij aan de norm van eerlijke kans voldoet.
Je kan namelijk altijd zeggen dat je geen eerlijke kans krijgt. Op de bank zitten is namelijk nooit eerlijk maar wel de realiteit.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 193 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Daley Sinkgraven

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,3% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van OGC Nice-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!