Ajax Netwerk
maandag 26 juni 2017 - 03:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Viktor Fischer [Deel 2]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 172 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 172 »

HR
Speelde niet best maar schakelde wel heel goed om. Heeft verdedigend veel werk verzet, dit in tegenstelling tot Bojan. Lekker voor Viktor dat hij nog een goal kon maken.
HRHR
HR

Amsterdam82
Basisspeler

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 januari 2007

Was gisteren de slechtste speler bij Ajax en heeft echt zwaar onder zijn niveau gespeeld. Ik denk dat hij dit zelf ook weet. Die goal poetst het slechte spel nog niet goed. Veel balverlies en ik vind dat hij meer op de spits gericht moet zijn. Of dat nou Sig, Siem, Hoesen of een ander is.

Hij is wel echt een talent maar volgende week az moet het gebeuren anders mag hij van mij banken. Had gisteren hem gewisseld in plaats van Bojan. Maar wellicht kon het niet anders.

Verwacht veel van Fisher dit jaar.
HR
HR

AFC19
Idool

Vak: 430
Droomaankoop: -
Reg.: 29 april 2011

Speelde echt niet zo slecht. Was af en toe ongelukkig en verspeelde af en toe knullig de bal. Maar hij had ook heel veel dreiging in zijn spel. Ik vind het juist goed dat de Boer hem laat staan en hem krediet geeft. Dat geeft hem vertrouwen en dat gaat hij sowieso terugbetalen.

Ik vind hem al veel volwassener tijdens de wedstrijd. Maar zijn gedrevenheid en passie vind ik fantastisch om te zien. In alle opzichten een top joch.
HR
HR

Adonai
Regelmatige invaller

Reg.: 4 augustus 2013

Ik ben echt een groot fan van Fischer. Hij is levensgevaarlijk in het strafschop gebied maar in de afgelopen twee wedstrijden tegen AZ en Roda JC kwam hij daar te weinig aan de bal. Vaak gaat de opbouw op links via Blind, en dan komt er gewoon niks, of wordt Fischer aangespeeld en moet die weer terug. Zo jammer want ik denk dat met wat meer risicovol spel Fischer veel beter uit de verf komt. Tweede helft tegen Roda zag ik hem opeens een paar keer wegdraaien zoals ik graag zie, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het dit seizoen vanzelf beter gaat lopen :)
HR
HR

Frankie de missing link
Legende

Reg.: 14 augustus 2009

Fischer moet veel meer simpel gaan voetballen en effectief met zijn momenten omgaan. Het aantal assists is erg laag en hij lijkt erg gericht op het maken van doelpunten en weinig op goed veldspel (bijv. ook eens de ruimte aan de zijkant of aan de rechterkant opzoeken?). Gigantisch talent, maar nog niet een van mijn favorieten. Vind hem vaak gefrustreerd overkomen en ook regelmatig irritant voetballen. Wel heel jong natuurlijk en ben dus heel benieuwd naar zijn seizoen.
HR
HR

Zlatanist
Legende

Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juni 2009

quote:HR
Frankie de missing link schreef:

Fischer moet veel meer simpel gaan voetballen en effectief met zijn momenten omgaan. Het aantal assists is erg laag en hij lijkt erg gericht op het maken van doelpunten en weinig op goed veldspel (bijv. ook eens de ruimte aan de zijkant of aan de rechterkant opzoeken?). Gigantisch talent, maar nog niet een van mijn favorieten. Vind hem vaak gefrustreerd overkomen en ook regelmatig irritant voetballen. Wel heel jong natuurlijk en ben dus heel benieuwd naar zijn seizoen.
HR
Laten we zijn speelstijl alsjeblieft niet veranderen. We hebben al genoeg eenheidsworsten die niks extra´s brengen en alleen maar voorspelbare dingen doen. Ik hoef niet nóg meer spelers die op safe spelen.

Laat Fischer maar vier keer een actie maken en vier keer de bal kwijt raken. De vijfde keer komt hij er wel langs. De vijfde keer scoort hij wel. Dat zie ik liever dan een speler die wéér (risicoloos) een bal breed of terug speelt. Dat gebeurt al veel te vaak bij Ajax.

Fischer was tegen Roda absoluut niet goed, hij leed teveel balverlies door slechte passes en was ongelukkig in zijn acties. Verdedigend deed hij wel prima zijn werk en daarnaast bleef hij wel gaan. Hij bleef proberen en uiteindelijk resulteerde dat nog in een goal. Toch nog loon na werken.
HR
HR

Johan1973 Rode kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Uit: z-holland
Reg.: 15 december 2011

Zlatanist schreef:

(...)

Laten we zijn speelstijl alsjeblieft niet veranderen. We hebben al genoeg eenheidsworsten die niks extra´s brengen en alleen maar voorspelbare dingen doen. Ik hoef niet nóg meer spelers die op safe spelen.

Laat Fischer maar vier keer een actie maken en vier keer de bal kwijt raken. De vijfde keer komt hij er wel langs. De vijfde keer scoort hij wel. Dat zie ik liever dan een speler die wéér (risicoloos) een bal breed of terug speelt. Dat gebeurt al veel te vaak bij Ajax.

Fischer was tegen Roda absoluut niet goed, hij leed teveel balverlies door slechte passes en was ongelukkig in zijn acties. Verdedigend deed hij wel prima zijn werk en daarnaast bleef hij wel gaan. Hij bleef proberen en uiteindelijk resulteerde dat nog in een goal. Toch nog loon na werken.
HR
Kijk ik hou van Fischer en geloof in Fischer, maar dan wel een linie naar achteren. Linksbuiten is niks voor hem, hij gebruikt de ruimtes niet en mist pure snelheid, gaat ook nietg diep zonder bal, etc.
Het was toevallig de positie die over was en daar wordt hij aan de haren ingesleept. Hij is dat gewoon niet.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Het ligt niet zozeer aan z'n positie of wat dan ook, maar hij is gewoon heel ongeconcentreerd en slordig soms. Tegen Roda was hij de eerste helft zo slordig dat het echt frustrerend was om te zien. De intentie en de positionering is allemaal goed. Niets mis mee, maar de uitvoering moet gewoon veel scherper en geconcentreerder. Hoort bij de leeftijd want hij heeft natuurlijk wel de kwaliteiten ervoor.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Johan1973 schreef:

(...)

Kijk ik hou van Fischer en geloof in Fischer, maar dan wel een linie naar achteren. Linksbuiten is niks voor hem, hij gebruikt de ruimtes niet en mist pure snelheid, gaat ook nietg diep zonder bal, etc.
Het was toevallig de positie die over was en daar wordt hij aan de haren ingesleept. Hij is dat gewoon niet.
HR
Volgens mij heb je geen enkel idee hoe Ajax speelt of hoort te spelen, mijn hemel zeg. Doe je dit allemaal bewust, troll je, zie ook z-holland staan... Zeg het maar hoor.
HR
HR

Geselecteerd voor Oranje

BuZa schreef:

(...)

Volgens mij heb je geen enkel idee hoe Ajax speelt of hoort te spelen, mijn hemel zeg. Doe je dit allemaal bewust, troll je, zie ook z-holland staan... Zeg het maar hoor.
HR
Wow dat was aandoenlijk, deze poging tot het geven van weerwoord. Ik weet niet of ik moet lachen of medelijden hebben. Probeer het nog een keer. Je kunt vast beter dan dit.
HR
HR

liam
Winnaar Gouden Bal

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Komt niet los van tegenstanders, is te traag. Moet op middenveld spelen.
HR
HR

jaap12
Vedette

Vak: 120
Reg.: 11 juni 2004

Voor het middenveld vind ik hem nog veel te veel balverlies lijden. Misschien dat hij dat op termijn kan en dat hij balverlies lijdt omdat het juist mag op linksbuiten, maar als hij zo ook speelt op het middenveld is dat echt niet goed genoeg.
HR
HR

Baselitz Rode kaart: waarschuwing
Nummer 14

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

BuZa schreef:

(...)

HR
Is Zuid Holland erger dan Flevoland?
HR
HR

Frankie de missing link
Legende

Reg.: 14 augustus 2009

Zlatanist schreef:

(...)

HR
ik bedoelde helemaal niet dat hij laf moet voetballen. Hij moet juist de actie maken, maar ook een steekpass geven, ook diepgaan zonder bal, ook het veld breedhouden zodat Eriksen diep kan gaan ipv altijd naar binnen en zelf gaan. Daarmee is hij juist groot onderdeel vd laffe voorspelbaarheid. Ik zie op dit moment anders dan de anderen ook geen middenvelder in hem. Daarvoor verliest hij te vaak de simpelste ballen. Zet Fischer maar gewoon linksbuiten, maar dan wel aan de buitenkant en niet als een halve hangende linkshalf/spits.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Baselitz schreef:

(...)

Is Zuid Holland erger dan Flevoland?
HR
Sommige plaatsen wel, je kan prima wonen hier. Ging me meer om de hoeveelheid onzin die hij iedere keer hier moet neerkalken.
HR
HR

Zlatanist
Legende

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Frankie de missing link schreef:

(...)ik bedoelde helemaal niet dat hij laf moet voetballen. Hij moet juist de actie maken, maar ook een steekpass geven, ook diepgaan zonder bal, ook het veld breedhouden zodat Eriksen diep kan gaan ipv altijd naar binnen en zelf gaan. Daarmee is hij juist groot onderdeel vd laffe voorspelbaarheid. Ik zie op dit moment anders dan de anderen ook geen middenvelder in hem. Daarvoor verliest hij te vaak de simpelste ballen. Zet Fischer maar gewoon linksbuiten, maar dan wel aan de buitenkant en niet als een halve hangende linkshalf/spits.
HR
Ik ben het met je eens dat Fischer, op dit moment, geen middenvelder is. Daar lijdt hij inderdaad teveel balverlies voor. Fischer is gevaarlijk in en rondom het strafschopgebied, niet 15/20 meter daar achter.

Hij moet dus op linksbuiten. Ik vind echter niet dat je hem aan de zijlijn moet laten plakken, daar mist hij de pure snelheid en zoals gezegd is hij vooral gevaarlijk in en rondom het strafschopgebied. Niet aan de zijlijn dus. Hij heeft die vrijheid nodig. Al ben ik het met je eens dat hij af en toe wel de positie moet invullen, maar hij moet ook zeker de vrijheid hebben om naar binnen te zwerven.

Als we toch bezig zijn met andere posities voor Fischer, dan zie ik hem eerder in de spits spelen. Volgens mij kan hij dat prima. Met de immer falende Sigthorsson kan dat zich wel eens ontwikkelen als een interessante optie. Al verdient Hoesen ook gewoon een kans.
HR
HR

Adonai
Regelmatige invaller

Reg.: 4 augustus 2013

Fischer is gewoon een typische 10, maar goed Ajax speelt zonder 10 dus zowel zwervend als linksbuiten of aanvallende middenvelder kan hij ook terecht, maar als spits heeft Ajax denk ik eerder een aanspeelpunt en dat is Fischer niet echt
HR
HR

Geselecteerd voor Oranje

BuZa schreef:

(...)

Sommige plaatsen wel, je kan prima wonen hier. Ging me meer om de hoeveelheid onzin die hij iedere keer hier moet neerkalken.
HR
Voorbeeld van de hoeveelheid 'onzin' die ik 'elke keer' neerkalk? Je slaat wartaal uit. Ik zeg

1) Fischer geen linksbuiten, want mist daarvoor de specifieke eigenschappen. eerder middenveld. of noodspits, want hij is wel doelgericht.
2) Sigthorsson laten staan boven Hoesen, namelijk de betere spits (ondanks matige seizoensstart)
3) Boerrigter linksbuiten, want enige flankspeler met diepgang in de selectie (nu nul)

Volstrekt legitieme standpunten, die ik probeer te onderbouwen waar nodig. Oneens? Kan, daar is een forum voor.

Jij probeert (op een nogal meelijwekkende manier overigens) op de man te spelen als je geen verhaal meer hebt. En dan andere mensen NB een trol noemen. Probeer inhoudelijk je punt te maken, en als je merkt dat je daar niet toe in staat bent, hou dan gewoon je mond.
HR
HR

Amsterdam82
Basisspeler

Ik zie in Fisher wel een spits meer dan als middenvelder. Zou dat wel eens willen zien. Ook al is hij niet echt groot. Toch wel een afstandsschot in de voeten en behoorlijk doelgericht.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Amsterdam82 schreef:

Ik zie in Fisher wel een spits meer dan als middenvelder. Zou dat wel eens willen zien. Ook al is hij niet echt groot. Toch wel een afstandsschot in de voeten en behoorlijk doelgericht.
HR
Spits of middenvelder denk ik. Maar wel pas wanneer hij het slordige uit z'n spel heeft gehaald. Ik denk dat hij iets te weinig acceleratie en topsnelheid heeft voor wat ik van een vleugelspits wil zien. Dat heeft een Bojan bijvoorbeeld meer. Ik denk dat hij de kwaliteiten heeft om een hele complete, doelgerichte halfspeler te worden. Als spits zou ook kunnen, maar ik ga in eerste instantie uit van een half ala Iniesta.
HR
HR

Amsterdam82
Basisspeler

Op dit moment speelt hij te veel ballen in de tegenstanders zijn voeten om op het middenveld te spelen. Ook zit er te veel risico in zijn spel voor op het middenveld. Daarom denk ik spits daarbij is zijn drang naar doel en zijn wendbaarheid erg prettig als spits. Maar goed het is een speler die nog in ontwikkeling is.
HR
HR

AFC19
Idool

Vak: 430
Reg.: 29 april 2011

Ik vind hem het prima doen op de LB positie. Hij heeft heel veel dreiging in zijn spel en tegenstanders hebben gewoon moeite om hem te verdedigen. Ik vind hem nu ook te onstuimig voor het middenveld, alhoewel ik een wisselwerking met Andersen nog wel zou zien zitten!
HR
HR

spelbos
Nummer 14

Reg.: 1 juli 2006

Viktor moet gewoon eerder oog voor zijn medespelers krijgen, nu drijft hij zijn acties teveel door.
HR
HR

L.T.A
Icoon

Vak: -
Reg.: 20 juli 2003

spelbos schreef:

Viktor moet gewoon eerder oog voor zijn medespelers krijgen, nu drijft hij zijn acties teveel door.
HR
Klopt. Allemaal uit honger om te scoren en de beste te zijn. Dan zit je jezelf wel eens in de weg. Is niet voor niks zo gefrustreerd bij een goal. Hij wilt zo graag.
HR
HR

roytje78
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Hoe zie je het liever dan? Dat ie zn dribbels maakt op de middellijn en daar de bal kwijtraakt zodat de tegenstander veel gevaarlijker is?

Fischer staat helemaal goed daar op linksbuiten. Hij kan daar z'n acties maken (nog wel teveel balverlies), zonder dat dit teveel problemen oplevert. Hij mist het overzicht om op het middenveld te spelen.

Johan1973 schreef:

(...)

HR
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 172 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Viktor Fischer [Deel 2]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.