Ajax Netwerk
dinsdag 29 juli 2014 - 22:52                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Daley Blind [deel 3]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 168 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 168 »

HR

0634
Administrator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 2 januari 2006

Dit is Daley:

forumillustratie

En hier gaan we verder praten over hem.

Laatste posts vorige deel:

quote:HR
JanTa schreef:

Ik vraag mij af waarom Koppens in de verhuur moest worden want hij is zeker niet de mindere t.o.v. Dijks die ik verdedigend maar ook aanvallend heel matig vond spelen.
HR

DarkChild schreef:

Dat snap ik ook niet, het is niet dat de linksbackpositie onomstreden aan 1 iemand toekomt momenteel, snap niet dat Koppers geen kansen krijgt
HR

Chivu & Co schreef:

Wat een opportunisme hier. Dijks komt net kijken, speelt een matige wedstrijd (net als de rest van zijn team overigens) en direct wordt zijn functioneren ter discussie gesteld.
Talenten kunnen zich maar op één manier ontwikkelen: door ze vertrouwen te geven en ze te laten spelen.
Blind speelt al een paar seizoenen betaald voetbal en blijft een wisselvallige speler: geef Dijks gewoon 6 of 7 wedstrijden de kans zich te bewijzen in het eerste.
HR

Mijn club AFC Ajax schreef:
Het gata niet om oppurtunisme: Koppers heeft bijv. ook nog niet veel gespeeld, maar ik vind hem voetballend echt veel beter als Dijks. Dijks is alleen op dit niveau gekomen door zijn fysiek en niet door technisch voldoende kwaliteiten en goed positioneren. En dat heeft niks met oppurtunisme te maken, maar wel dat ik niks zie waarin dit wel zou blijken. Er zijn spelers die ontzettend slecht spelen, maar waarvan je toch zegt dat ze enorm veel kwaliteiten hebben en het echt kunnen redden. Een goed voorbeel daarvan is Willems bij PSV. Hij heeft ook al veel echt slechte wedstrijden gespeeld, maar bij hem zie je ondanks die slechte wedstrijden dat hij het zou kunnen redden en dat hij technisch echt bovengemiddeld is en voetballend ook bovengemiddeld. Bij Dijks zie ik dat niet. Koppers vind ik verdedigend positioneel gezien beter en aanvallend beter en ook technisch veel beter. En dat zie je ook aan een aanname en de keuzes die met en zonder bal gemaakt worden.

OT: Over Blind: Ik vind al langer dat Blind boven zowel Dijks als Koppers als Moisander behoort te staan. Ik vind het buiten Boilesen (die maar eerst echt fit moet worden) de best voetballende verdediger die we momenteel hebben. Ja, misschien is Denswill nog wel beter, maar hem heb ik wel erg weinig zien spelen. Dus Denswill zou daar nog boven kunnen staan. Dat sluit ik absoluut niet uit.
HR
HR
HR
Zaterdag tegen RKC, ben benieuwd. Jozefszoon rechtsbuiten. Ik denk dat De Boer weer voor Dijks kiest. Blind komt beter tot zijn recht als een tegenstander 4-4-2 speelt. Vond Dijks overigens niet best tegen Heerenveen.
HR
HR

Aias 82
International

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 27 februari 2003

Mark schreef:

Zaterdag tegen RKC, ben benieuwd. Jozefszoon rechtsbuiten. Ik denk dat De Boer weer voor Dijks kiest. Blind komt beter tot zijn recht als een tegenstander 4-4-2 speelt. Vond Dijks overigens niet best tegen Heerenveen.
HR
Als een linksback niet kan worden opgesteld tegen spelers van het kaliber Jozefzoon, dan verstaat hij zijn vak niet.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Mark schreef:

HR
Hoe veel teams in de eredivisie spelen 4-4-2 dan?

Ik denk overigens dat Blind wel zal starten, daar het een thuiswedstrijd is en De Boer dan doorgaans kiest voor meer voetballend vermogen op de back. Dus hopelijk geen eerste-helft Nac vorm voor Daley, maar tweede helft ;)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 6 september 2012 13:57:24).]
HR
HR

DarkChild schreef:

(...)

Hoe veel teams in de eredivisie spelen 4-4-2 dan?
HR
Niet veel.
Roda JC, Fc Utrecht en dan houdt het al op volgens mij, oh ja Feyenoord heeft een aantal keer 4-4-2 gespeeld om tactische redenen..

Gek is dat een systeem ook een bepaalde trend lijkt. In periodes speelt iedereen 4-4-2 met een ruit of 4-2-3-1 (na succes Ned. elftal) en nu is het weer een periode dat bijna iedereen 4-3-3 speelt.

[Dit bericht is veranderd door Mark (op 6 september 2012 14:42:22).]
HR
HR

Ramboetan
Lid 2de elftal

Vak: 403
Reg.: 19 augustus 2011

Mark schreef:

(...)

Niet veel.
Roda JC, Fc Utrecht en dan houdt het al op volgens mij, oh ja Feyenoord heeft een aantal keer 4-4-2 gespeeld om tactische redenen..

Gek is dat een systeem ook een bepaalde trend lijkt. In periodes speelt iedereen 4-4-2 met een ruit of 4-2-3-1 (na succes Ned. elftal) en nu is het weer een periode dat bijna iedereen 4-3-3 speelt.
HR
volgens mij speelt rkc ook 41212
HR
HR

DarkChild
Moderator

Mark schreef:

(...)

Niet veel.

HR
Dat klopt, succesvolle systemen worden al snel gekopieerd (veel ploegen gaan nu ineens 'zonder spits' opereren, bijvoorbeeld)

Ach, alles valt en staat met de invulling, als je spelers de kwaliteiten niet hebben die per positie gevraagd worden is een systeem al snel krachteloos.

4-3-3 is natuurlijk een logisch en voor Nederlandse ploegen vertrouwde speelwijze. Toch zie je dat je met een afwijkende formatie best ver kan komen, mits goed uitgevoerd (Roda JC van Van Veldhoven)
HR
HR
Volgens mij speelt Sneijder een beetje hangend vanaf links maar is het wel degelijk 4-3-3.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Mark schreef:

Volgens mij speelt Sneijder een beetje hangend vanaf links maar is het wel degelijk 4-3-3.
HR
Hangend vanaf rechts (al wisselt hij af en toe met Jozefzoon) maar Erwin Koeman gaat in ieder geval uit van bezetting aan de zijkanten
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

RKC speelt inderdaad met de zijkanten bezet. Daarom moet je goede voetballers als backs hebben. Omdat wij in balbezit sterker zijn moet je hun buitenspelers achter onze backs aan laten lopen om ze zo uit te schakelen. Met dijks gaat je dat niet lukken. Met koppers of blind wel.
HR
HR

Tarvos
International

Reg.: 24 juli 2011

Zo Film, heb je je Daley Blind-pyjama weer aangetrokken? :)

Ik vond hem tegen Heerenveen goed invallen. Ik heb NEC/NAC alleen als samenvatting kunnen zien helaas
HR
HR

Van de film
Legende

Tarvos schreef:

Zo Film, heb je je Daley Blind-pyjama weer aangetrokken? :)

Ik vond hem tegen Heerenveen goed invallen. Ik heb NEC/NAC alleen als samenvatting kunnen zien helaas
HR
Alsof die ooit uit is geweest ;). Ik noem er niet voor niets koppers bij ;B .
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

De Boer moet gewoon voor Dijks gaan, het verwachtingspatroon voor jonge spelers wordt als maar hoger lijkt het.
Laat hem maar een keer een mindere wedstrijd hebben.

Blind zal het voorlopig moeten doen met invalbeurtjes.
HRHR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Alsof die ooit uit is geweest ;). Ik noem er niet voor niets koppers bij ;B .
HR
Is dat een vlassige pyama?

Dijks is openbouwend nog niet zo gelukkig en Blind is...tja. Geef Koppers eens wat wedstrijden de kans, doet het aardig goed in Jong Ajax als ik de verhalen mag geloven
HR
HR

Robery
International

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 18 januari 2007

Koppers, Dijks, Blind, het is allemaal pure middelmaat. Ik wacht nu al een jaar Boilesen , de enige linksback van de selectie die het gewenste niveau heeft. Als je die andere 3 opstelt heb je meteen een hele zwakke plek in je elftal. Hoe moet dat straks in de CL? :I We staan al 2 jaar op rij voor lul tegen de grote ploegen.
HR
HR

ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 7 augustus 2004

Robery schreef:

Koppers, Dijks, Blind, het is allemaal pure middelmaat. Ik wacht nu al een jaar Boilesen , de enige linksback van de selectie die het gewenste niveau heeft. Als je die andere 3 opstelt heb je meteen een hele zwakke plek in je elftal. Hoe moet dat straks in de CL? :I We staan al 2 jaar op rij voor lul tegen de grote ploegen.
HR
Boilesen is verdedigend ook erg matig. Zeker tegen C. Ronaldo, Silva en Blaczykowski (of zo)
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Dijks is openbouwend nog niet zo gelukkig
HR
Dat heeft niet zoveel met geluk te maken. In die pot tegen barcelona in de A1 viel het mij ook al op dat zijn aannames niet goed waren en zijn acties enkel lukten doordat hij zichzelf er door ramde met zijn lichaam.
HR
HR
De backpositie is ook een steeds lastigere positie geworden. Tegenwoordig moet je opbouwend goed zijn, iemand uit kunnen spelen, de achterlijn kunnen halen, een goede voorzet hebben, sterk zijn, goed kunnen koppen en goed kunnen verdedigen.

Vroeger waren de backs de meest simpele spelers die niet goed genoeg waren voor het centrum en/of het middenveld. Ze schoten de bal naar voren langs de lijn en probeerden hun directe tegenstander tegen te houden, dat was het...
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

Mark schreef:

De backpositie is ook een steeds lastigere positie geworden. Tegenwoordig moet je opbouwend goed zijn, iemand uit kunnen spelen, de achterlijn kunnen halen, een goede voorzet hebben, sterk zijn, goed kunnen koppen en goed kunnen verdedigen.

Vroeger waren de backs de meest simpele spelers die niet goed genoeg waren voor het centrum en/of het middenveld. Ze schoten de bal naar voren langs de lijn en probeerden hun directe tegenstander tegen te houden, dat was het...
HR
Vroeger in de tijd van Suurbier, vroeger in de tijd van Danny Blind of vroeger in de tijd van Frank de Boer? Welke vroeger bedoel je precies?
HR
HR

Middenweg 401 schreef:

(...)

Vroeger in de tijd van Suurbier, vroeger in de tijd van Danny Blind of vroeger in de tijd van Frank de Boer? Welke vroeger bedoel je precies?
HR
Nog vroegerder! ;)
Punt dat ik wilde maken snap je hoop ik wel? De backposities zijn steeds belangrijker geworden en er wordt steeds meer van een back geeist.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

Mark schreef:

(...)

Nog vroegerder! ;)
Punt dat ik wilde maken snap je hoop ik wel? De backposities zijn steeds belangrijker geworden en er wordt steeds meer van een back geeist.
HR
Jawel, maar ik ben het niet helemaal met je eens om het punt NU te maken. Het hele voetbal is anders geworden, waardoor alle rollen veranderd zijn en er van meer spelers andere (en meer) dingen geeist worden. Daar is een back niet speciaal in en zeker niet de laatste 40 jaar. Vind ik dan. We spelen tenslotte allang niet meer met een rechtsbinnen of een stopperspil.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Middenweg 401 schreef:

(...)

Jawel, maar ik ben het niet helemaal met je eens om het punt NU te maken. Het hele voetbal is anders geworden, waardoor alle rollen veranderd zijn en er van meer spelers andere (en meer) dingen geeist worden. Daar is een back niet speciaal in en zeker niet de laatste 40 jaar. Vind ik dan. We spelen tenslotte allang niet meer met een rechtsbinnen of een stopperspil.
HR
Wat wordt er dan nu meer/anders gevraagd tov een 1995?
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Kom op jongens, thuis tegen het grote RKC moeten we constant het spel maken. Gewoon Blind opstellen uiteraard.
Of willen jullie misschien Enoh (indien hij fit zou zijn) opstellen om die gevaarlijke penetrerende middenvelders af te stoppen? :P
HR
HR

skimovic
Internationale topspeler

Reg.: 23 juli 2002

liam schreef:

Kom op jongens, thuis tegen het grote RKC moeten we constant het spel maken. Gewoon Blind opstellen uiteraard.
Of willen jullie misschien Enoh (indien hij fit zou zijn) opstellen om die gevaarlijke penetrerende middenvelders af te stoppen? :P
HR
Nee, geen blind, zet dan maar een middenvelder extra in de plaats. Ik heb nog liever een buitenspeler op linksback.

Blind moeten we gewoon afscheid van nemen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

skimovic schreef:

(...)

Nee, geen blind, zet dan maar een middenvelder extra in de plaats. Ik heb nog liever een buitenspeler op linksback.

Blind moeten we gewoon afscheid van nemen.
HR
Blind is meer een middenvelder ;)

Tegen RKC 'moet het kunnen', maar het is eigenlijk te gek dat je per tegenstander gaat kijken of Blind niet een te groot risico vormt voor je eigen ploeg
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 168 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Daley Blind [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 46,6% dat Feyenoord wint van Besiktas JK. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!