Ajax Netwerk
vrijdag 29 augustus 2014 - 18:05                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Christian Poulsen

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 139 pagina's: « 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 139 »

HR

adeb Rode kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 12 augustus 2012

quote:HR
Y0rn. schreef:

Nou, kappen met dit debiele project met Poulsen op VM. Trekken aan een dood paard dit. Zelfde met Enoh overigens.

DUS:
- Boccara de kans geven of
- Nieuwe, goede VM kopen.

Ik mis Anita.
HR
Amen, maar vervolgens zijn Poulsen en Enoh gewoon weer mee naar Kerkrade.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Maar niet iedereen met die zogenaamde ervaring kan dit overbrengen. Dat is ten eerste al een grote fout die er gemaakt wordt. Ten tweede moet het door de groep ook nog eens geaccepteerd worden. Zo niet, dan heb je er helemaal niks aan. Ook heeft het overbrengen van zogenaamde ervaring pas zin als de desbetreffende speler op z'n minst op een bepaald niveau heeft gevoetbald en sterker nog daarin toch bepalend is geweest. Dat eerste kun je nog enigszinds zeggen van Poulsen, dat laatste absoluut niet.

Tegen een Davids, Seedorf, de Boer, Bergkamp, Overmars, Stam enz. wordt opgekeken, absoluut niet tegen een Poulsen. Als de betere spelers hem zien voetballen dan lachen ze zich kapot. Ten minste het zou me niks verbazen. En juist daar begint het probleem.

Ervaring is een vorodeel tov een jonge speler als de desbetreffende speler kwaliteit heeft. En het is een voordeel omdat deze normaliter niet meer grillig zal zijn in zijn prestaties. Hij heeft als genoeg meegemaakt. Maar let wel: Dit is pas een voordeel als voor de spelers met ervaring geldt dat deze niet meer grillig is.

Dan is er het voordeel van ervaring over brengen en zorgen dat het elftal op je steunt. En dat kan weer alleen als er op z'n minst toch wel een leidersrol is weggelegd voor deze speler. Deze kwaliteit heeft, een dragende speler is of is geweest. En nog steeds een dragende speler kan zijn voor jou elftal, maar niet meer in de echte top. Dan is het een voordeel en dan pas is ervaring echt belangrijk. In elk ander geval heb je gene klote aan zogenaamde ervaring. Sterker nog het zorgt er zelfs voor dat het elftal gefrustreerd wordt, omdat je niet de volle potentie van het team benut. Je gaat er dan zelfs op achteruit.
HR
Volgens mij geef ik duidelijk aan dat Poulsen uit de basis moet omdat zijn ervaring niet meer genoeg compenseert voor het gebrek aan kwaliteit aan zijn kant.
Maar op het trainingsveld, na de trainingen, in de rust en eigenlijk in elke situatie buiten de lijnen kan hij de jonge spelers wat bijleren. Of het nou een bepaald eetpatroon is, een looplijn die beter kan, hoe hij een tegenstander beter onschadelijk kan maken of noem maar op. Als invaller is hij ook zeker van waarde om een overwinning uit het vuur te slepen.

Dus, als basisspeler is hij niet van waarde, ervaring compenseert slechts een klein deel aan kwaliteiten maar buiten de lijnen kan het wel belangrijk zijn.

adeb schreef:

(...)

Amen, maar vervolgens zijn Poulsen en Enoh gewoon weer mee naar Kerkrade.
HR
Nu wachten op Ebecilio :D

[Dit bericht is veranderd door mich25 (op 24 november 2012 20:26:51).]
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: -
Reg.: 19 april 2006

mich25 schreef:
Volgens mij geef ik duidelijk aan dat Poulsen uit de basis moet omdat zijn ervaring niet meer genoeg compenseert voor het gebrek aan kwaliteit aan zijn kant.
Maar op het trainingsveld, na de trainingen, in de rust en eigenlijk in elke situatie buiten de lijnen kan hij de jonge spelers wat bijleren. Of het nou een bepaald eetpatroon is, een looplijn die beter kan, hoe hij een tegenstander beter onschadelijk kan maken of noem maar op. Als invaller is hij ook zeker van waarde om een overwinning uit het vuur te slepen.

Dus, als basisspeler is hij niet van waarde, ervaring compenseert slechts een klein deel aan kwaliteiten maar buiten de lijnen kan het wel belangrijk zijn.
HR
Neem dan een goede assistent trainer aan. Er lopen bij Ajax zo veel jongens rond die wel die extra kwaliteiten hebben, wel echt op het hoogste niveau hebben gespeeld en wel alles hebben gewonnen. Waarom moet Poulsen iemand iets over voeding leren als er zo veel oud voetballers rondlopen op de Toekomst.

De assistent trainer, Bergkamp, weet echt veel meer van looplijnen dan heel die Poulsen.

Wanneer Poulsen een goede voetballer was geweest die ondanks zijn leeftijd nog steeds goed zou zijn dan zou je hem kunnen zien als een verlengstuk van de trainer. Maar Ajax wil helemaal niet spelen volgens het spel van Poulsen. Lekker balletjes breed en zo snel mogelijk naar achteren bij balverlies (om zijn gebrek aan inzicht en snelheid te verbloemen).

Je theorie gaat nergens over in het geval Poulsen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

mich25 schreef:

(...)

HR
Volgens mij geeft Mijn club AFC Ajax prima aan dat ervaring niets zegt als je het a)niet kan overbrengen b)het niet geaccepteerd wordt door de groep.

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar ik krijg op geen enkele wijze de indruk dat Poulsen, of het nu het elftal of individuele spelers betreft, de boel op sleeptouw neemt of verbetert met al zijn 'ervaring'.
Dat kan ook eigenlijk niet, daar hij zijn hele loopbaan op een compleet andere manier gevoetbald heeft dan bij Ajax zou moeten

Het was daarnaast geen dragende of bepalende speler bij Sevilla, Liverpool of Juventus, daar doet een haarbandje niets aan af.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

DarkChild schreef:

(...)

Volgens mij geeft Mijn club AFC Ajax prima aan dat ervaring niets zegt als je het a)niet kan overbrengen b)het niet geaccepteerd wordt door de groep.

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar ik krijg op geen enkele wijze de indruk dat Poulsen, of het nu het elftal of individuele spelers betreft, de boel op sleeptouw neemt of verbetert met al zijn 'ervaring'.
Dat kan ook eigenlijk niet, daar hij zijn hele loopbaan op een compleet andere manier gevoetbald heeft dan bij Ajax zou moeten

Het was daarnaast geen dragende of bepalende speler bij Sevilla, Liverpool of Juventus, daar doet een haarbandje niets aan af.
HR
Maar opnieuw geef je hem dan een rol binnen de lijnen, daar waar ik die steeds minder voor hem zie. En jongens, Poulsen is gewoon captain van het Deense elftal geweest, heeft bij 2 absolute topclubs gespeeld en bij 3 subtopclub in Europa, heeft ook een Uefa cup gewonnen. Denk je dan echt dat een mannetje als Lukoki tegen hem zegt dat hij lekker op moet flikkeren met zijn ervaringen? Dan is hij namelijk goed gek bij zijn hoofd.

En over dat je nog geen resultaat ziet, weet je nog wat Janssen zelfs zei toen hij net binnen kwam. Je rol binnen een groep vinden duurt altijd even en zeker in een totaal nieuwe groep, met een andere taal en dan als leidende figuur. Geef zo een jongen eens de tijd om zijn plek te vinden en van daaruit belangrijk te zijn. Het is hier weer lekker negatief, zoeken we weer een zondebok jongens?
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

mich25 schreef:

(...)

Maar opnieuw geef je hem dan een rol binnen de lijnen, daar waar ik die steeds minder voor hem zie. En jongens, Poulsen is gewoon captain van het Deense elftal geweest, heeft bij 2 absolute topclubs gespeeld en bij 3 subtopclub in Europa, heeft ook een Uefa cup gewonnen. Denk je dan echt dat een mannetje als Lukoki tegen hem zegt dat hij lekker op moet flikkeren met zijn ervaringen? Dan is hij namelijk goed gek bij zijn hoofd.

En over dat je nog geen resultaat ziet, weet je nog wat Janssen zelfs zei toen hij net binnen kwam. Je rol binnen een groep vinden duurt altijd even en zeker in een totaal nieuwe groep, met een andere taal en dan als leidende figuur. Geef zo een jongen eens de tijd om zijn plek te vinden en van daaruit belangrijk te zijn. Het is hier weer lekker negatief, zoeken we weer een zondebok jongens?
HR
Wat doet Poulsen dan? Hij komt op mij namelijk over als een aardige jongen doch grijze muis.

Gaan er koppen rollen als je Poulsen kwaad maakt?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

mich25 schreef:

(...)

HR
"Ervaring" alleen is niets, is je dat nog niet duidelijk? Het gaat om het kunnen overbrengen, het gaat om acceptatie en het gaat om relevantie van die ervaring.

Bij alle 3 de zaken heb ik mijn grote twijfels ten aanzien van Poulsen in combinatie met Ajax.

Ik zal het plastisch zeggen, misschien verduidelijkt dat: "Lekker belangrijk dat hij een grijze muis is geweest bij Juventus, Liverpool en Sevilla. Teams waarin hij ook nog eens op een compleet andere manier gespeeld heeft. Ergo: wat moet een Lukoki van hem aannemen? Dat hij beter wat verder terug kan lopen?"
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Uit: Amsterdam
Reg.: 5 november 2006

Wat een anti voetballer dit zeg.
HR
HR

Vapaus
Jeugdspeler

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 november 2012

Wat missen we Vurnon toch :\(
HR
HR

markieee
International

Vak: 424
Reg.: 27 mei 2005

Waarom zou je überhaupt meespringen met iemand om te proberen een kopduel te winnen...
HR
HR

Saviola
Basisspeler

Reg.: 29 december 2004

Beste speler aan de zijde van Roda.
HR
HR

adeb Rode kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 augustus 2012

Zelfs Eriksen moet deze droeftoeter zijn fouten corrigeren.

Wat een ongelofelijke debiel is dit.
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Ben er nu wel klaar mee. Dit kan toch niet meer.
Gewoon simpelweg niet goed genoeg voor dit Ajax.
HRHR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

Massimo
Idool

Reg.: 20 januari 2010

Eerste helft is niet best en in dit soort wedstrijden meer een last dan dat het een versterking is.
HR
HR

Mattor
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Richairo Zivkovic
Reg.: 21 december 2008

Massimo schreef:

Eerste helft is niet best en in dit soort wedstrijden meer een last dan dat het een versterking is.
HR
HR
HR

martin_ajacied
Ballenjongen

Uit: uden
Reg.: 27 november 2003

Schande voor het Ajax shirt. Toont totaal geen beleving en passie om te winnen..
HR
HR

Luis S.
Icoon

Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

Shockt gewoon achter zijn tegenstander aan als die er voorbij is, totaal geen wil om de bal nog te heroveren.
HR
HR

fietspomp
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Aub, loop een griep op van anderhalf jaar.
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

Beleving en passie? Dat valt wel mee. Krijg geen fundamenteel andere vibe bij hem, dan rest in het veld. Is echter voetballend niet goed genoeg en vertraagt het spel.

.....en traaaaaag inderdaad

[Dit bericht is veranderd door doleva (op 25 november 2012 13:32:59).]
HR
HR

Mattor
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Richairo Zivkovic
Reg.: 21 december 2008

Luis S. schreef:

Shockt gewoon achter zijn tegenstander aan als die er voorbij is, totaal geen wil om de bal nog te heroveren.
HR
Bij de 1-0 stopt hij gewoon zodat Hupperts kan schieten.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Reg.: 3 januari 2009

Irriteer me dood aan zn laffe en trage spel. In balbezit en bij balverlies

Verzwakt Ajax en maakt Ajax statisch, laf en bang

Een goeie verdedigende middenvelder die vooruit durft te dekken en voetballen zal Ajax echt een klasse beter maken. Ben er van overtuigd dat je elftal er dan ineens heel anders uitziet
HR
HR

Santos
Bankzitter

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 17 februari 2012

Het gekke is dat ALS hij goede lange ballen naar voren speelt ze wel vaak op maat zijn.. :I
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2010

Alleen dat gesjok de hele wedstrijd door is al een irritatiepunt , laat staan als we zijn kwaliteiten gaan ontleden...Frankie , bedankt..
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 139 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Christian Poulsen

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,1% dat FC Twente wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor FC Groningen-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!