Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 05:52                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 54 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 54 »

HR

0634
Administrator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 2 januari 2006

forumillustratie

Laatste posts deel 3:

quote:HR
JohnDylan schreef:

Als Anita een vernieuwd contract zou willen ondertekenen wat hem vastlegt tot de zomer van 2017 dan zou Ajax in dat contract een verkoopclausule van 15 miljoen euro mogen aanbieden van mij. Voor een topclub zou 15 miljoen geen probleem moeten zijn als ze hem echt willen. Met Boccara en Sporkslede heeft Ajax de opvolger van Anita al in huis dus een vertrek van Anita zal intern op te vangen zijn.
HR

Ares schreef:

Waarom in vredesnaam een som van 15 miljoen? Dat is een bedrag waarvoor hij uiteindelijk nog echt zou kunnen vertrekken ook. Je moet een som bedenken waarvoor hij uiteindelijk zou kunnen vertrekken en daar 20% bovenop doen. Dan heb je in onderhandelingen ruimte, of je kan geïnteresseerde clubs gewoon op z'n transfersom van (ik zeg) 30 miljoen wijzen. Of 30 miljoen, of lekker de veerpont terug naar Engeland pakken.
HR

Bullurist schreef:
De speler moet het contract natuurlijk wel willen ondertekenen, bij een te hoge som gooit hij zijn eigen glazen in.
HR

Ares schreef:

Waarom? Alsof Ajax alleen maar spelers verkoopt die een clausule in hun contract hebben staan.
HR

Bullurist schreef:

Insinueer ik dat? Een clausule voor een bedrag dat waarschijnlijk nooit wordt neergelegd voor een speler kan naar mijn idee alleen in het nadeel werken voor die speler. Bij een hoge som heeft de club tot dat bedrag altijd de mogelijkheid je vast te houden, wanneer je weg zou willen. Zo kan je een mooie transfer naar het buitenland door de neus geboord worden. Daarentegen maakt een lage som je juist interessanter voor andere clubs.
Tenzij er iets tegenover staat, zie ik niet wat de winst voor een speler is bij een hoge clausule.
HR

Ares schreef:

En Ajax heeft geen belang bij een clausule van 15 miljoen. Daar reageerde ik ook op bij JohnDylan. Waarom zou Ajax daar aan gaan? Anita heeft de potentie meer op te leveren, waarom zou Ajax dan een dergelijke clausule in z'n contract laten zetten?

Dergelijke clausules hebben geen voordeel voor Ajax. Lekker achterwege laten die ongein. Ajax heeft een redelijk sterke onderhandelingspositie op dit moment. Toegeven met dergelijke clausules kan je doen wanneer je Vertonghen dit jaar had willen laten verlengen. Bij de 23-jarige Anita slaat dat nergens op.

Een dergelijke clausule hoeft er trouwens niet per se voor de speler in te zitten. Het kan er voor Ajax ook in komen te staan. Maar in principe zit er natuurlijk weinig verschil tussen een contract waar geen afkoopsom in staat en een contract waar een hoge afkoopsom in staat. Ajax werkt ook vrijwel niet met contracten met afgesproken afkoopsommen trouwens. Dus veel verschil zit er niet in.
HR
HR
HR

Suavimani
Idool

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Geen Aankopen Nodig
Reg.: 24 november 2003

Anita is de eerste 20 min weer baas op het middenveld. Heerlijk om die jongen te zien spelen.
HR
HR
Al twee foute passes gegeven, snel verkopen dus
HR
HR

Suavimani
Idool

Christian Eriksen schreef:

Al twee foute passes gegeven, snel verkopen dus
HR
Jammer dat op dit forum nooit een dag voorbij gaat zonder cynisme... :\(
HR
HR

Oussama Assaidi
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 februari 2012

Speelt een mindere wedstrijd. Veel fouten aan de bal.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Oussama Assaidi schreef:

Speelt een mindere wedstrijd. Veel fouten aan de bal.
HR
Kan een x gebeuren. Blijft een baas!. :B
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Droomaankoop: Dusan Tadic
Reg.: 20 april 2006

Begon wel goed vond ik. Vanaf de 30ste minuut begon die wat foute dingen te doen. Maar als we hier nu al moeilijk over gaan doen maken we hem op den duur zelf kapot. Zie vPersie bij oranje. Gewoon in blijven geloven.
HR
HR

Administrator
Administrator

Vak: -
Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

Suavimani
Idool

'Altijd gezegd dat het geen straf is om bij Ajax te blijven'
Zondag, 22 juli 2012 om 16:17

Vurnon Anita zou Ajax nadrukkelijk om een transfer gevraagd hebben, maar zondag komen er toch andere geluiden naar buiten. Tegenover Metro stelt de controlerende middenvelder van de Amsterdammers dat hij het geen straf zou vinden om zijn nog twee jaar lopende contract open te breken en te verlengen.

“Ik sta open voor alles”, verzekert de 23-jarige Anita, die in verband wordt gebracht met een transfer naar Newcastle United. Anita gaat binnenkort met Ajax in gesprek over zijn toekomst. “Ik heb al vanaf het begin gezegd dat het geen straf is om bij Ajax te blijven. We zullen zien, maar je weet het maar nooit. Meer kan ik er niet over zeggen. Ik wacht op de uitkomst van het gesprek”, laat hij optekenen.

“Als Frank de Boer hem wil behouden, moet Vurnon gewoon bij Ajax blijven. Zijn contract loopt nog twee jaar door en we zijn zeer tevreden over hem”, zei Ajax-directeur Marc Overmars in een eerder stadium. “Hopelijk komt er binnen een paar weken een gesprek”, aldus de zaakwaarnemer van Anita, Harry Lulofs.HR
HR
HR

DarkChild
Idool

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Suavimani schreef:

(...)
HR
Wel een beetje vaag, je kan niet én een transfer willen én graag blijven. Denk toch dat er meer speelt dan wat door sommige niet bestaande interesse van Newcastle wordt genoemd.
HR
HR

Schip ahoy
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

DarkChild schreef:

(...)

Wel een beetje vaag, je kan niet én een transfer willen én graag blijven. Denk toch dat er meer speelt dan wat door sommige niet bestaande interesse van Newcastle wordt genoemd.
HR
Ja, heb dezelfde gedachte daarover. Maar wellicht onzorgvuldig geciteerd.

Denk dat het voor zijn spel ook van belang is dat er snel duidelijkheid komt - lees verlenging.
HR
HR

Hendrix
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 427
Reg.: 9 december 2005

DarkChild schreef:

(...)

HR
Ik lees het zo: hij wil graag blijven, mits hij eindelijk op waarde wordt geschat. Dat vertaalt zich dus ook naar een sterk verbeterd contract. Anita moet bij de top 3 grootverdieners in de selectie.
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Het is voor Ajax een goed teken dat hij open staat voor contractverlenging. Als ajax zijnde lijkt me het belangrijk er werk van te maken. Al is het alleen maar om dit seizoen er nog van te kunnen genieten en volgend jaar nog steeds de hoofdprijs ervoor te kunnen krijgen.
HRHR
HR

robinajax
Lid 2de elftal

Uit: Hilversum
Reg.: 15 september 2006

Hendrix schreef:

(...)

Ik lees het zo: hij wil graag blijven, mits hij eindelijk op waarde wordt geschat. Dat vertaalt zich dus ook naar een sterk verbeterd contract. Anita moet bij de top 3 grootverdieners in de selectie.
HR
Helemaal mee eens, is ook een van de beste spelers op dit moment en zeer belangrijk. Verdient dus ook een verbeterd contract.
HR
HR

champy95
Icoon

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Ajax moet in de toekomst echt aan meer inkomsten geraken zodat je dit soort spelers (ondergewaardeerde belangrijke spelers) voor altijd aan je club kan binden.

Anita is op dit moment moeilijker te vervangen dan Vertonghen.
Hopelijk een contractverlenging van 2 a 3 jaar extra.
HR
HR

DarkChild
Idool

Hendrix schreef:

(...)

HR
Laten we het hopen.

Ik vind het meer op de uitspraken lijken van een Vlaar. Die zegt ook woorden als dat het geen straf is om bij Feyenoord te blijven en 'we zullen zien, je weet het maar nooit'(maar stiekem wil ie gewoon die transfer)

champy95 schreef:

Ajax moet in de toekomst echt aan meer inkomsten geraken zodat je dit soort spelers (ondergewaardeerde belangrijke spelers) voor altijd aan je club kan binden.

Anita is op dit moment moeilijker te vervangen dan Vertonghen.
Hopelijk een contractverlenging van 2 a 3 jaar extra.
HR
Voor 'altijd' lijkt me een utopie

En wat is ondergewaardeerd? De Boer haalde vorig jaar een directe vervanger voor hem in de persoon van Janssen, dus op dat moment was Anita niet onomstreden.

Zodra er daadwerkelijk sprake is van een 'ondergewaardeerde belangrijke speler' ben je als Ajax eigenlijk al te laat

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 22 juli 2012 18:19:11).]
HR
HR

champy95
Icoon

DarkChild schreef:

(...)

Voor 'altijd' lijkt me een utopie

En wat is ondergewaardeerd? De Boer haalde vorig jaar een directe vervanger voor hem in de persoon van Janssen, dus op dat moment was Anita niet onomstreden.

Zodra er daadwerkelijk sprake is van een 'ondergewaardeerde belangrijke speler' ben je als Ajax eigenlijk al te laat
HR
Ondergewaardeerd in de betekenis van dat ze onder de radar van grote clubs kunnen blijven.

Denk dat Anita niet zo snel bij Barca,of Real zal spelen. Maximaal bij clubs zoals de Spurs, enz..

Die betalen max. 3 miljoen salaris voor spelers als Anita.

Het is geen utopie als je wat extra inkomstenbronnen kan vinden.

Onze beste aanvallers/middenvelders vertrekken wanneer ze 22,23 zijn.
Onze beste verdedigers misschien een of twee jaartjes later.

Wanneer je aan meer inkomsten geraakt, kan je het vertrek van een enkeling vertragen, en de ondergewaardeerde krachten zelfs behouden.
HR
HR

DarkChild
Idool

champy95 schreef:

(...)
Ondergewaardeerd in de betekenis van dat ze onder de radar van grote clubs kunnen blijven.

Denk dat Anita niet zo snel bij Barca,of Real zal spelen. Maximaal bij clubs zoals de Spurs, enz..

Die betalen max. 3 miljoen salaris voor spelers als Anita.

Het is geen utopie als je wat extra inkomstenbronnen kan vinden.

Onze beste aanvallers/middenvelders vertrekken wanneer ze 22,23 zijn.
Onze beste verdedigers misschien een of twee jaartjes later.

Wanneer je aan meer inkomsten geraakt, kan je het vertrek van een enkeling vertragen, en de ondergewaardeerde krachten zelfs behouden.
HR
Ik geloof er helemaal niets van dat spelers als Anita hun hele leven bij Ajax blijven als ze niet naar Real of Barcelona kunnen.
Het lijkt me een misvatting dat spelers Ajax alleen voor de absolute Europese top zullen verlaten.
HR
HR

champy95
Icoon

DarkChild schreef:

(...)

Ik geloof er helemaal niets van dat spelers als Anita hun hele leven bij Ajax blijven als ze niet naar Real of Barcelona kunnen.
Het lijkt me een misvatting dat spelers Ajax alleen voor de absolute Europese top zullen verlaten.
HR
Dat zeg ik ook niet.

Wanneer er bij Ajax dezelfde salarissen als de Europese subtop kan betaald worden, zullen deze ondergewaardeerde krachten niet meer zo snel naar deze overschatte clubs vertrekken (Spurs, Fulham, Roma,Schalke,..)

Je kan je allerbeste spelers nooit behouden, tenzij je 5 a 600 miljoen per jaar aan inkomsten hebt, maar de mindere spelers (die ook belangrijk zijn) kunnen wel langer blijven als je ze het loon van de Europese subtop kan betalen (3 miljoen).

Om terug on topic te komen. Ik vind het gewoon belachelijk dat je Ajax zou kunnen verlaten voor zo'n rare club als Newcastle. De reden is gewoon geld, en een so called betere competitie.
Maar je kan me niet vertellen dat je daarvan kan genieten, als je zelf niet voor de prijzen meespeelt. Heitinga en Suarez kunnen het navertellen.
Ze zijn enkel blij met het geld op de bank. Zo zit de wereld nu in elkaar.

En het is ook niet zo dat Anita heel veel meer kan verdienen bij Newcastle tov wat Ajax zou kunnen betalen.

Newcastle betaalt max.salarissen uit van 3 miljoen bruto. Ajax betaalt 1.5 miljoen bruto uit aan de topverdieners.
Dit is een gat die Ajax zou en moet overbruggen.

Dan kan het zijn dat je beste spelers pas vertrekken op 25/26ste zoals vroeger, en dan volgen de Europese successen weer!

Verder moet je je beste presterende spelers belonen met zo'n hoge salarissen, niet de aangekochte spelers. Anders treden er problemen op zoals Atouba, enz.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 22 juli 2012 18:53:35).]
HR
HR

DarkChild
Idool

champy95 schreef:

(...)

Dat zeg ik ook niet.

Wanneer er bij Ajax dezelfde salarissen als de Europese subtop kan betaald worden, zullen deze ondergewaardeerde krachten niet meer zo snel naar deze overschatte clubs vertrekken (Spurs, Fulham, Roma,Schalke,..)

Je kan je allerbeste spelers nooit behouden, tenzij je 5 a 600 miljoen per jaar aan inkomsten hebt, maar de mindere spelers (die ook belangrijk zijn) kunnen wel langer blijven als je ze het loon van de Europese subtop kan betalen (3 miljoen).

Om terug on topic te komen. Ik vind het gewoon belachelijk dat je Ajax zou kunnen verlaten voor zo'n rare club als Newcastle. De reden is gewoon geld, en een so called betere competitie.
Maar je kan me niet vertellen dat je daarvan kan genieten, als je zelf niet voor de prijzen meespeelt. Heitinga en Suarez kunnen het navertellen.
Ze zijn enkel blij met het geld op de bank. Zo zit de wereld nu in elkaar.

En het is ook niet zo dat Anita heel veel meer kan verdienen bij Newcastle tov wat Ajax zou kunnen betalen.

Newcastle betaalt max.salarissen uit van 3 miljoen bruto. Ajax betaalt 1.5 miljoen bruto uit aan de topverdieners.
Dit is een gat die Ajax zou en moet overbruggen.

Dan kan het zijn dat je beste spelers pas vertrekken op 25/26ste zoals vroeger, en dan volgen de Europese successen weer!
HR
Ik zou niet weten hoe Ajax in de Nederlandse competitie de begroting zo kan opschroeven dat dat tot de mogelijkheden zal behoren. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
En ik geloof ook niet dat de club daarop inzet, gezien het salarisplafond
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 8 februari 2009

DarkChild schreef:

(...)

Ik zou niet weten hoe Ajax in de Nederlandse competitie de begroting zo kan opschroeven dat dat tot de mogelijkheden zal behoren. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
En ik geloof ook niet dat de club daarop inzet, gezien het salarisplafond
HR
Je gaat toch ook niet eerst de lonen omhoog doen en vervolgens de begroting proberen op te krikken... Eerst de begroting omhoog middels betere resultaten in CL, andere verdeling van tv gelden, verbeterde sponsoring etc en dan kan je een keer een topper een jaartje extra binden.
HR
HR

DarkChild
Idool

Vaart erin schreef:

(...)
Je gaat toch ook niet eerst de lonen omhoog doen en vervolgens de begroting proberen op te krikken... Eerst de begroting omhoog middels betere resultaten in CL, andere verdeling van tv gelden, verbeterde sponsoring etc en dan kan je een keer een topper een jaartje extra binden.
HR
Dat is wel even een andere insteek dan die van champy, die praat alsof het gat tussen 3 miljoen bruto in Engeland en 1,5 miljoen bruto in Nederland structureel gedicht moet worden.

Lijkt mij onmogelijk, maar ik laat me graag verrassen ;)
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 8 februari 2009

DarkChild schreef:

(...)

Dat is wel even een andere insteek dan die van champy, die praat alsof het gat tussen 3 miljoen bruto in Engeland en 1,5 miljoen bruto in Nederland structureel gedicht moet worden.

HR
Let wel, wil je dat verschil overbruggen voor pak m beet de 8 belangrijkste spelers, dan kost dat je op jaarbasis 12 miljoen euro. In dat licht is het natuurlijk helemaal niet zo gek om dat gat structureel te willen dichten. Dat kan bijvoorbeeld al wanneer je door de verbeterde jeugdopleiding met grote regelmaat overwintert of de kwartfinale haalt van de CL. Ik vind 12 miljoen niet veel en zeker haalbaar wanneer Ajax echt goed georganiseerd gaat worden op technisch en commercieel vlak. En daar wordt de basis nu voor gelegd.
HR
HR

champy95
Icoon

DarkChild schreef:

(...)

HR
Daarin is wat geluk en interesse van het buitenland mede nodig voor.

Eerst wat geluk hebben zodat Ajax (en de Nederlandse clubs) in Europa gedurende wat jaren iets presteert in Europa (kwart en halve finales EL, en kwart CL).

Hopen dat er wat extra sponsoring en TV-gelden binnenstromen.

Ajax heeft een begroting van 68 miljoen zonder CL. Wanneer dit 110 a 120 miljoen kan worden, heb je voldoende financiele middelen om hogere salarissen uit te betalen.

Het zal niet gemakkelijk worden, maar er wordt jarenlang verteld, dat we onze naam niet genoeg benutten om inkomsten te generen.

Betere tv-gelden: is nu iets van 3 miljoen per jaar. Er lagen volgens Van Der Aat mogelijkheden van 15 miljoen/ jaar.
Extra sponsoring: wij zitten aan 25-28 miljoen/ jaar. Twente zit met hun provinciebedrijfjes aan 22 miljoen. Doen zij het dan heel goed, of wij heel slecht?

Dit zijn maar voorbeelden. Om te groeien, is er naast sportieve groei (scouting, jeugd en visie) ook financiele groei nodig.
We kunnen niet weer de komende 10 jaar aankakken met onze kleine begroting tov de Europese top.

Als dit zo blijft, vertrekken straks onze jeugdspelers naar de MVV's van de buitenlandse competitie.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 22 juli 2012 19:18:39).]
HR
HR

DarkChild
Idool

Vaart erin schreef:

(...)
Let wel, wil je dat verschil overbruggen voor pak m beet de 8 belangrijkste spelers, dan kost dat je op jaarbasis 12 miljoen euro. In dat licht is het natuurlijk helemaal niet zo gek om dat gat structureel te willen dichten. Dat kan bijvoorbeeld al wanneer je door de verbeterde jeugdopleiding met grote regelmaat overwintert of de kwartfinale haalt van de CL. Ik vind 12 miljoen niet veel en zeker haalbaar wanneer Ajax echt goed georganiseerd gaat worden op technisch en commercieel vlak. En daar wordt de basis nu voor gelegd.
HR
Ik weet de inkomstentarieven in Engeland niet, maar ik denk dat er wel een verschil tussen 3 miljoen bruto hier en 3 miljoen bruto daar is. Dus dat je begroting nóg meer moet stijgen EN je moet het ook aan de juiste spelers geven.
Nu heeft iedereen het over de waarde van Anita, maar als er vorig jaar een club had doorgezet had hij zomaar verkocht kunnen worden nadat hij bij ons gedegradeerd was tot back. Het geld goed uitgeven is dus nog een hele kunst ;)

Maar ik ben zeker benieuwd of de jeugdopleiding Ajax zo sterk gaat maken dat structurele overwintering in de CL tot de mogelijkheden behoort. En binnen wat voor tijdsbestek.

Terug naar Anita: we weten niet of hij zich ondergewaardeerd voelt en we weten niet hoe spelers aankijken tegen Newcastle United. Wij kunnen, als Ajax supporters mind you, het een vreemde club vinden waar wij Ajax nooit voor zouden verruilen, maar misschien leeft dat bij spelers helemaal niet.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 54 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Vurnon Anita [deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,4% dat Paris Saint-Germain FC wint van APOEL FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!