Ajax Netwerk
dinsdag 23 mei 2017 - 03:00                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Joel Veltman

HR

Deze topic is open en bestaat uit 236 pagina's: « 1 ... 229 230 231 232 233 234 235 236 »

HR

Picard
International

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 januari 2013

I would be really sad to Joel leave. His intelligence in duels has never been seen before, and his rushes going forward are always an absolute joy to behold. Phenomenon. Bargain if they can get him for under 25 million.

[Dit bericht is veranderd door Picard (op 18 mei 2017 13:22:21).]
HRHR
HR

s0lidus
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Droomaankoop: Nigel de Jong
Reg.: 25 juli 2008

quote:HR
raptor1979 schreef:

(...)

Absoluut maar dan wel graag naar een club van zijn niveau want Als Tottenham denkt dat Ajax verdedigers een zekerheidje zijn na Toby en Jan dan komen ze bedrogen uit en na Janssen weer een Nederlandse miskoop lijkt me niet handig voor toekomstige transfers.
HR
Het is ook een wereld van verschil of je een speler haalt bij Ajax of bij AZ.
HR
HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

Champy95 schreef:

(...)

Tja, ze hadden/hebben gewoon goedkoop bij ons kunnen shoppen. Dan kan er wel eens een Veltman tussen zitten :p
HR
Mwah. Hij is zeker niet minder dan die overgehypte Walker. Veltman zou onder Pochettino wel eens weer kunnen opbloeien. Never say never. :B
HR
HR

Notlupus
Idool

Uit: Helsinki
Reg.: 26 februari 2010

Lees voor de grap de reacties nog eens toen Alderweireld vertrok bij Ajax. Was het beste wat onze club kon overkomen, staat nu bij de Spurs hoger aangeschreven als Vertonghen.

Je moet niet denken dat Ajax als enige kan opleiden, want de opleiding stopt niet als je 21 of 22 bent natuurlijk. Veltman kan in het buitenland prima bijleren. Wat spiermassa erbij, wat soberder spelen bij een club waar ze verdedigers liever gewoon goed zien verdedigen.

Ik lees dit topic over een paar jaar wel terug.
HR
HR

JeroenE
Legende

Reg.: 17 september 2007

CosaNostra020 schreef:

(...)
Mwah. Hij is zeker niet minder dan die overgehypte Walker. Veltman zou onder Pochettino wel eens weer kunnen opbloeien. Never say never. :B
HR
Want Veltman heeft snelheid en dreiging naar voren? Nee. Juist bij Tottenham hebben ze backs nodig die de achterlijn halen.
HR
HR

CosaNostra020
International

JeroenE schreef:

(...)

Want Veltman heeft snelheid en dreiging naar voren? Nee. Juist bij Tottenham hebben ze backs nodig die de achterlijn halen.
HR
Bij Tottenham hebben ze backs nodig die in het middenveld kunnen komen. Hij wil meerdere systemen kunnen spelen zoals de 3-3-3-1. Veltman zou ook eventueel nog als RCV kunnen als hij weer eens besluit om met 3 man achterin te spelen. Vaak stond daar Dier of Trippier wie er beiden niks van kunnen, althans niet als verdediger.
HR
HR

JeroenE
Legende

Reg.: 17 september 2007

CosaNostra020 schreef:

(...)
Bij Tottenham hebben ze backs nodig die in het middenveld kunnen komen. Hij wil meerdere systemen kunnen spelen zoals de 3-3-3-1. Veltman zou ook eventueel nog als RCV kunnen als hij weer eens besluit om met 3 man achterin te spelen. Vaak stond daar Dier of Trippier wie er beiden niks van kunnen, althans niet als verdediger.
HR
Trippier heeft nooit centraal gestaan.

Dier kan er inderdaad niks van. Veltman wel volgens jou?

Walker is verdedigend niet best. Maar dat is Veltman als back ook niet. Aanvallend gaat hij er daarnaast niet overheen. Dat heeft Walker duidelijk voor op Veltman.

En de backs komen wel degelijk naar voren. Want voorin komen ze juist naar binnen.
Ik kijk veel wedstrijden van de Spurs dus ik weet waar ik over praat.

De opstelling met de 3 verdedigers slaat trouwens helemaal nergens op. Want ze hebben voor de verdediging ook nog een blok van 2 spelers. Met Wanyama/Dembele. Dan krijg je houthakker Dier nog naast Vertonghen en Alderweireld. En op het middenveld nog een aanvallende back. Door dit soort keuzes heb ik helemaal niks met die trainer. Veel te veel bouwen op defensieve zekerheid. Het is een lafaard.
HR
HR

CosaNostra020
International

JeroenE schreef:

(...)
Trippier heeft nooit centraal gestaan.

Dier kan er inderdaad niks van. Veltman wel volgens jou?

Walker is verdedigend niet best. Maar dat is Veltman als back ook niet. Aanvallend gaat hij er daarnaast niet overheen. Dat heeft Walker duidelijk voor op Veltman.

En de backs komen wel degelijk naar voren. Want voorin komen ze juist naar binnen.
Ik kijk veel wedstrijden van de Spurs dus ik weet waar ik over praat.

De opstelling met de 3 verdedigers slaat trouwens helemaal nergens op. Want ze hebben voor de verdediging ook nog een blok van 2 spelers. Met Wanyama/Dembele. Dan krijg je houthakker Dier nog naast Vertonghen en Alderweireld. En op het middenveld nog een aanvallende back. Door dit soort keuzes heb ik helemaal niks met die trainer. Veel te veel bouwen op defensieve zekerheid. Het is een lafaard.
HR
Trippier speelde een keer als rechter verdediger in een 3421. Kan me niet precies herinneren welke wedstrijd dat was.

Dier vind ik wel redelijk te pruimen als VM... niet als CV. Zou ook bij mij op 6 staan met Alli en Eriksen als aanvallende middenvelders ervoor.

Ik zeg ook niet dat Veltman basis zal komen te staan maar het is gewoon een handige speler voor erbij. Als Spurs weer eens 3421 of 343 gaan spelen kan hij prima uit de voeten naast Toby en Vertonghen. Komt van Ajax, prima passing, kan vooruit verdedigen. Dan zit je al snel goed bij een trainer als Pochettino.

Ik heb nu niet de tijd om heel die 3331 3313 tactiek uit te leggen hier maar typ eens bij Google in: 3331 Guardiola of 3313 Bielsa. Veltman is ideaal voor die systemen.

[Dit bericht is veranderd door CosaNostra020 (op 18 mei 2017 15:22:13).]
HR
HR

Allebeplein
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 427
Reg.: 23 februari 2013

Wat ben ik blij als er een club zo gek is om Veltman deze zomer over te nemen.
Vind hem 1 van de zwakste Ajacieden momenteel.
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 18 september 2004

Spurs gaat Veltman echt niet halen hoor. Centraal in Engeland kan ie niet en als rechtsback heeft ie Walker en Trippier voor zich, die zijn veel beter.
HR
HR

skimovic
Idool

Uit: Antwerpen-Wilrijk
Reg.: 23 juli 2002

Allebeplein schreef:

Wat ben ik blij als er een club zo gek is om Veltman deze zomer over te nemen.
Vind hem 1 van de zwakste Ajacieden momenteel.
HR
Gelukkig zijn er er wat berichten over interesse van clubs waarbij we er ook nog een paar miljoen aan over kunnen houden. Al lijkt het me esterk dat Spurs hem echt zouden willen, je weet echter nooit.

Zie de berichten straks al voor me dat Vertonghen en Alderweireld het zo goed doen dankzij Veltman :D

Er zijn eerder berichten over West ham geweest, zou ook mooi zijn, of wellicht is Koeman gek genoeg om hem naar Everton te halen.

[Dit bericht is veranderd door skimovic (op 19 mei 2017 00:20:43).]
HR
HR

Picard
International

Reg.: 26 januari 2013

Notlupus schreef:

Lees voor de grap de reacties nog eens toen Alderweireld vertrok bij Ajax. Was het beste wat onze club kon overkomen, staat nu bij de Spurs hoger aangeschreven als Vertonghen.

Je moet niet denken dat Ajax als enige kan opleiden, want de opleiding stopt niet als je 21 of 22 bent natuurlijk. Veltman kan in het buitenland prima bijleren. Wat spiermassa erbij, wat soberder spelen bij een club waar ze verdedigers liever gewoon goed zien verdedigen.

HR
Dus we moeten spelers blijvend laten spelen omdat ze over 4-5 jaar misschien wel fatsoenlijk zijn? Aparte logica. Buiten dat zijn de wedstrijden tegen de sterke tegenstanders niet vaak om naar huis te schrijven.

[Dit bericht is veranderd door Picard (op 19 mei 2017 07:39:27).]
HR
HR

Fern
Vedette

Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 14 augustus 2007

liam schreef:

(...)

Inderdaad. Uit heel zijn gedrag blijkt dat hij erg onzeker is en gefrustreerd dat hij niet verder komt dan hooguit selectiespeler Ajax.
HR
Zou die onzekerheid niet komen uit de manier waarop de supporters hem benaderen, zo vreselijk negatief, op het bizarre af! Het heeft Cerny ook al geen goed gedaan, de supporters zouden eens wat meer moeten nadenken voordat ze al hun frustraties afreageren op een Ajax speler.
HR
HR

Allebeplein
Vedette

Fern schreef:

(...)

Zou die onzekerheid niet komen uit de manier waarop de supporters hem benaderen, zo vreselijk negatief, op het bizarre af! Het heeft Cerny ook al geen goed gedaan, de supporters zouden eens wat meer moeten nadenken voordat ze al hun frustraties afreageren op een Ajax speler.
HR
Das allemaal gissen.. kan net zo goed komen uit dat ie zelf ook wel weet dat ie moeite heeft dit niveau bij te benen (op deze positie).. en dan maar domme overtredingen maken ter compensatie. Veltman is veel meer een centrale verdediger dan een back vind ik.

[Dit bericht is veranderd door Allebeplein (op 19 mei 2017 20:08:43).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Reg.: 27 juni 2002

Notlupus schreef:

HR
Oh, die durf ik wel aan. Veltman krijgt niet eens een carriere als Moisander. Zal heus wel transfervrij of zo nog wat miljoentjes binnen harken, maar das puur op basis van de naam Ajax. Hij is al 25 en zit al lang aan zijn plafond.
Verder ook niks mis mee, die jongen is straks financieel onafhankelijk en heeft met een beetje geluk nog veel van de wereld gezien ook. Das best wel heel erg voor een speler die wij echt niet zouden ophalen als hij bij Groningen had gespeeld.
HR
HR

CosaNostra020
International

DarkChild schreef:

(...)

Oh, die durf ik wel aan. Veltman krijgt niet eens een carriere als Moisander. Zal heus wel transfervrij of zo nog wat miljoentjes binnen harken, maar das puur op basis van de naam Ajax. Hij is al 25 en zit al lang aan zijn plafond.
Verder ook niks mis mee, die jongen is straks financieel onafhankelijk en heeft met een beetje geluk nog veel van de wereld gezien ook. Das best wel heel erg voor een speler die wij echt niet zouden ophalen als hij bij Groningen had gespeeld.
HR
Dat geldt wel voor meerdere spelers zoals bij Younes, Schone en Viergever.
HR
HR

martijndepro
Idool

Reg.: 18 november 2008

CosaNostra020 schreef:

(...)
Dat geldt wel voor meerdere spelers zoals bij Younes, Schone en Viergever.
HR
Die komen niet uit eigen jeugd.
HR
HR

Allebeplein
Vedette

DarkChild schreef:

(...)

HR
Inderdaad, daar ben ik ook van overtuigd. Zou toch lachwekkend zijn als Klaassen in de zomer vertrekt en Veltman blijft.. dan wordt hij de aanvoerder.. :D die jongen heeft nu al een volkomen verkeerd beeld van zichzelf.. las dat ie een tijdje terug in een interview zichzelf ''een van de pilaren van het huidige Ajax'' noemde :D
HR
HR

Eens Te Meer
Vedette

Uit: Indonesie
Reg.: 2 juli 2013

Notlupus schreef:

HR
Maar die reacties op Alderweireld vond ik destijds al larikikoek. Alderweireld was gewoon een grote meerwaarde toen, alleen hoorde hij wel in het centrum. (Veltman hoort daar imo ook) Goede verdediger, met heerlijke crosspasses en scorend vermogen. Dat zat er allemaal al bij Ajax in.
Wat ik echter niet had zien aankomen is zijn huidige status: 1 van de beste, zo niet de beste, verdedigers van de PL. Wow!

Bij Veltman ligt het anders. Een vertrek zou ook ik veel minder rouwig om zijn dan in het geval van Alderweireld. Al vind ik de negativiteit hier wel zwaar overdreven. Ondanks zn postuur is hij behoorlijk sterk in de lucht, zn minimale fysieke kwaliteiten heeft hij gecompenseerd met anticiperend vermogen, het is wat ik noem een progressieve verdediger. Technisch is hij redelijk, tactisch opbouwend vind ik hem matig. Over het geheel geen slechte back-up. Ben overigens nooit fan van Veltman geweest, terwijl hij vorig seizoen waarschijnlijk de beste verdediger was.

De vergelijking met Viergever vind ik overigens oneerlijk tov Viergever, die is momenteel gewoon een klasse beter. Het enige wat die 2 gemeen hebben is dat ze al langere tijd bij Ajax spelen en dus ook doen denken aan veel faal-momenten. En een 'doffe' wat 'sullige' uitstraling.

[Dit bericht is veranderd door Eens Te Meer (op 20 mei 2017 02:26:18).]
HR
HR

skimovic
Idool

Fern schreef:

(...)

HR
Nee, die onzekerheid komt door gebrek aan kwaliteit.
Hoe supporters hem inschatten is een gevolg van zijn gebrek aan kwaliteit, niet andersom.

Ervaren, 25, geen progressie rn komt grewoon nog steeds te kort en kan het niveau niet aan.

Dan nog een misplaatst zelfbeeld alsof hij een van de topspelers is. ASAP afscheid nemen.
HR
HR

CosaNostra020
International

skimovic schreef:

(...)

Nee, die onzekerheid komt door gebrek aan kwaliteit.
Hoe supporters hem inschatten is een gevolg van zijn gebrek aan kwaliteit, niet andersom.

Ervaren, 25, geen progressie rn komt grewoon nog steeds te kort en kan het niveau niet aan.

Dan nog een misplaatst zelfbeeld alsof hij een van de topspelers is. ASAP afscheid nemen.
HR
Onzin natuurlijk, hij heeft vaak genoeg laten zien dat hij het wel kan. Het wordt gewoon eens tijd voor iets nieuws, een andere omgeving etc.
HR
HR

skimovic
Idool

CosaNostra020 schreef:

(...)
Onzin natuurlijk, hij heeft vaak genoeg laten zien dat hij het wel kan. Het wordt gewoon eens tijd voor iets nieuws, een andere omgeving etc.
HR
Ook gewoon vaak genoeg laten zien dat hij net niet kan.
HR
HR

WitRoodWit
Bankzitter

Vak: 428
Reg.: 8 juli 2007

Joel 'we moeten geen gekke dingen doen' Veltman gaat er duidelijk vanuit dat hij speelt. Dat zal dus helaas het geval zijn. Hoop dat hij Rashford af kan stoppen zonder domme gele kaarten.
HR
HR

Coentje37
Veelbelovend talent

Reg.: 14 januari 2017

Veltman hoort eigenlijk ook in de laatste 2 in plaats van rechtsback. Hij is van subtop niveau en geen wereld niveau. Na dit seizoen een mooie nieuwe uitdaging.
HR
HR

FelixGasselich
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Bagdad
Droomaankoop: Karol Linetty
Reg.: 19 mei 2015

Rashford is kruipend nog sneller dan deze beperkte harker. Laten we aub Tete opstellen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 236 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Joel Veltman

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Verslaat Ajax Man. United in de Europa League finale?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 88,2% dat FC Utrecht wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Manchester United FC:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!