Ajax Netwerk
zaterdag 1 november 2014 - 12:10                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » (Met het oog op) volgend seizoen [deel 2]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 87 pagina's: « 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 87 »

HR

Criticus
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 121
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 22 oktober 2007

Afgaande op het huidige beleid en mijn inzicht in de kwaliteiten van de spelers, lijkt dit me een realistische selectie voor volgend seizoen:

1. Cillissen/Vermeer/vdHart

2. van Rhijn/Ligeon
3. Alderweireld/Veltman
4. Moisander/Denswil
5. Boilesen/Blind

6. Boccara/Kali
8. Eriksen/Andersen
10. Serero/Schone

7. AANKOOP/Lukoki/Sana
9. AANKOOP/Hoesen
11. Fischer/Boerrigter/Sana

Vertrek: de Jong, Enoh, Poulsen, Sigthorsson, Ebecilio, Babel, Sulejmani
Verhuur: Dijks, Sporkslede, de Sa, Klaassen
Aankoop: Kali, 7, 9

In het doel verwacht ik dat Cillessen volgend seizoen de voorkeur zal krijgen, eventueel met een vertrek van Vermeer tot gevolg. Voetballend is hij beter en hij straalt wat mij betreft meer rust uit.

Naar mijn inzicht is de verdediging al een uitgemaakte zaak, aangetekend dat Bazoer lijkt aan te haken in de voorbereiding en zich dus in de selectie kan spelen. Aangezien ik Boilesen terug verwacht en in hem een geweldige linksback zie, verwacht ik dat Blind de back-up zal worden. Dijks kan dan dus verhuurd worden, lijkt me voor hem ook een goede zaak. Moisander zie ik in veel andere verwachte selecties voor volgend seizoen er niet bij staan, maar dit lijkt me meer hoop dan realiteit, hij zal natuurlijk gewoon blijven.
Alderweireld zal nog een extra seizoen bij Ajax moeten blijven, ondanks dat hij dit seizoen duidelijk de leider van de verdediging is, is hij nog niet op het niveau van een Vertonghen om dus de goede stap naar Engeland te maken. Verlengen en volgend jaar verkopen.

Op het middenveld verwacht ik dat de Jong zal vertrekken, wat een goede zaak is, aangezien we hem dan niet meer hoeven zien te ploeteren op het middenveld. We zullen zijn scorend vermogen wel missen, maar voetballend zal het zodanig beter gaan lopen, dat dit door het team en dus andere spelers opgevangen zal worden. Boccara mag met Kali uit gaan maken wie de VM volgend seizoen is, waarbij ik veel vertrouwen in Ilan heb, vooral door zijn eerste wedstrijden bij JA. Kali is een goedkope optie die precies in het beleid past, afgaande op de verhalen hier zie ik in hem een realistische aankoop(transfervrij wellicht).
Serero zal de kompaan van Eriksen worden, wat het middenrif een fysiek zwakke linie maakt, maar voetballend daarintegen juist weer geweldig. Als dit middenveld juist op elkaar afgestemd kan worden, zal geen enkel team hier tegen bestand zijn. Goede, technische back-ups op het middenveld erbij en ik heb er veel vertrouwen in. 6 spelers die in staat zijn om met goed positiespel tegenstanders stuk te spelen.

In de aanval zit de grote onzekerheid. Wat mij betreft is het enige zekerheidje de basisplek van Fischer volgend seizoen op linksbuiten. Op rechtsbuiten MOET er een kwalitatieve impuls komen vanuit de scouting, tenzij een Chery goed genoeg wordt geacht(zou ook een aankoop zijn die goed in het beleid past). Lukoki en Sana zijn hier prima back-ups, die wellicht zichzelf het elftal in kunnen spelen, moeten echter eerst zichzelf nog enorm ontwikkelen en kerels worden.
In de spits hoop ik op een geweldige ontwikkeling van Hoesen en een goede aankoop van het TH. In Sigthorsson heb ik geen vertrouwen, zelfs als hij fit is. Bovendien is hij gezien zijn blessuregevoeligheid erg onbetrouwbaar en moet je hem dus van de hand zien te doen. Een aankoop als Armenteros lijkt hier voor de hand liggend en zou mijn zegen hebben.

Al met al lijkt me dit een realistische selectie voor volgend jaar, waarbij enorm weinig geld uitgegeven hoeft te worden. De laatste dure speler vloeit af en er kan een goed bedrag voor de Jong gevangen worden, waarmee de kas gespekt kan worden en een goede rechtsbuiten gekocht kan worden.
Uiteraard is het van belang dat contracten van Alderweireld, Eriksen en Fischer opengebroken worden.
Ik hoop dat Frank dit seizoen al zoveel mogelijk minuten aan Denswil, Boilesen(indien hij er klaar voor is), Boccara, Andersen, Hoesen en Fischer kan geven, zodat zij er volgend seizoen helemaal klaar voor zijn.
HR
HR

Deus ex Machina
International

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 30 juni 2012

quote:HR
T-Bag schreef:

Ajax gaat geen bedragen meer betalen van boven de 5 a 6 miljoen dus vergeet iedere speler die meer moet kosten,het gaat simpelweg niet gebeuren volgens het huidige beleid B)
HR
Kut beleid, geld moet rollen. Kopen die handel. Wat is er nou mis om een Maher te halen voor 8-9 miljoen? Je haalt daar sowieso winst uit of wat het moet wel heel raar lopen. Maar die ene Marc tikt op iets op zijn rekenmachine in en komt tot de conclusie dat er geen winst uit gehaald kan worden. Die man is het spoor bijster.

Oja 2x Moisander of 1x Maher? Ik weet het wel en ik weet ook wel waar je het meeste winst uit haalt, waar die Marc zo op geilt.
HR
HR

Shogun
Idool

Reg.: 7 juli 2009

Deus ex Machina schreef:

(...)

Kut beleid, geld moet rollen. Kopen die handel. Wat is er nou mis om een Maher te halen voor 8-9 miljoen? Je haalt daar sowieso winst uit of wat het moet wel heel raar lopen. Maar die ene Marc tikt op iets op zijn rekenmachine in en komt tot de conclusie dat er geen winst uit gehaald kan worden. Die man is het spoor bijster.

Oja 2x Moisander of 1x Maher? Ik weet het wel en ik weet ook wel waar je het meeste winst uit haalt, waar die Marc zo op geilt.
HR
Kijk het lange interview met Overmars eens dat een tijd terug op Eredivisie Live te zien was. Overmars kijkt inderdaad kritisch naar de financiën, maar geeft ook aan dat Ajax naar een situatie toe wilt waar een financiële buffer is opgebouwd, zodat er in de toekomst wel voldoende geld vrij gemaakt kan worden om een supertalent te kopen. Maar die situatie is er nu nog niet.

Denk toch eens aan de lange termijn. We zijn eindelijk goed onderweg met onze financiën en het salarishuis. Waarom maar kopen kopen kopen? Eriksen en De Jong zijn onze 2 vooruit geschoven middenvelders. De Boer laat dat zo staan, dus een aankoop van Maher zou onlogisch zijn. Daarnaast komen Lucas Andersen en Dejan Meleg er aan.

Ik zou Maher dolgraag bij Ajax zien, maar niet voor 8-9 miljoen. Achteraf gezien had Ajax die paar ton meer moeten neerleggen en Narsingh moeten halen. Dat is de plek die erg matig bezet is momenteel.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Shogun schreef:
Ik zou Maher dolgraag bij Ajax zien, maar niet voor 8-9 miljoen. Achteraf gezien had Ajax die paar ton meer moeten neerleggen en Narsingh moeten halen. Dat is de plek die erg matig bezet is momenteel.
HR
Narsingh? :denk

Als Ajax een counterploeg is wel ja. Narsingh in de kleine ruimte is gewoon matig. Ik baal veel meer dat Assaidi niet is gekomen, die jongen had extra klasse en kon in de kleine ruimte voetballen.

9 van de 10 ploegen laten toch Ajax het spel maken, zelfs kampioenen uit Duitsland. Dan heb je spelers nodig die goed zijn in de passing en dat kunnen met beperkte ruimte tussen 3 man in.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Lederen Knikker schreef:

(...)
Narsingh? :denk

Als Ajax een counterploeg is wel ja. Narsingh in de kleine ruimte is gewoon matig. Ik baal veel meer dat Assaidi niet is gekomen, die jongen had extra klasse en kon in de kleine ruimte voetballen.

9 van de 10 ploegen laten toch Ajax het spel maken, zelfs kampioenen uit Duitsland. Dan heb je spelers nodig die goed zijn in de passing en dat kunnen met beperkte ruimte tussen 3 man in.
HR
Eens met de laatste alinea. Dat is ook de reden waarom je Fischer laat staan, zelfs wanneer die zwak speelt. Zie dan ook de goal van Eriksen.
HR
HR

Jordi Alba
International

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 februari 2012

Ik ben nog steeds erg blij dat Narsingh niet gekomen is. Ook vandaag bakte hij er niets van.
HR
HR

Deus ex Machina
International

Shogun schreef:

(...)

Kijk het lange interview met Overmars eens dat een tijd terug op Eredivisie Live te zien was. Overmars kijkt inderdaad kritisch naar de financiën, maar geeft ook aan dat Ajax naar een situatie toe wilt waar een financiële buffer is opgebouwd, zodat er in de toekomst wel voldoende geld vrij gemaakt kan worden om een supertalent te kopen. Maar die situatie is er nu nog niet.
HR
Die situatie is er nog niet. Wat is er niet? Geen geld? Je kan toch ''gewoon'' het geld gaan investeren wat je hebt binnen gekregen? Of is het allemaal verdwenen? Kijk, je haalt nu tweede rangs spelers waar je geen fluit aan hebt omdat ze onder de denkbeeldige lijn van 5 miljoen vallen. Leuk bedacht die lijn maar dat werkt niet. Dat zien we met Moisander, die overigens ook niet doorverkocht kan worden. Nouja het kan wel, naar het levert je niks op. Steek het geld lekker in een speler die een hogere prijs heeft maar ook veel meer kwaliteit heeft én waarschijnlijk doorverkocht kan worden voor een hoger bedrag. In feite kost een speler dan niks. Helemaal 0. Kapitaal moet op het veld staan, niet in de knip.

Denk toch eens aan de lange termijn. We zijn eindelijk goed onderweg met onze financiën en het salarishuis. Waarom maar kopen kopen kopen? Eriksen en De Jong zijn onze 2 vooruit geschoven middenvelders. De Boer laat dat zo staan, dus een aankoop van Maher zou onlogisch zijn. Daarnaast komen Lucas Andersen en Dejan Meleg er aan.HR
Maher kan prima op de CVM-positie spelen. Daarnaast als half kan hij dan prima concurreren met Serero, Meleg, Schöne en Andersen. Ik ga er namelijk vanuit dat De Jong en Eriksen weg zijn na dit seizoen. Eriksen weet je eigenlijk wel zeker.

En zoals ik al aangaf, Maher kost niets. Bijna niets. Dus aan de lange termijn denk ik zeker.

Ik zou Maher dolgraag bij Ajax zien, maar niet voor 8-9 miljoen. Achteraf gezien had Ajax die paar ton meer moeten neerleggen en Narsingh moeten halen. Dat is de plek die erg matig bezet is momenteel.HR
Mwa Narsingh had van mij niet gehoeven. Matig in de kleine ruimte, countervoetballer. Beetje een dubbelganger van Lukoki'tje.
HR
HR

Shogun
Idool

Reg.: 7 juli 2009

Deus ex Machina schreef:

(...)

Die situatie is er nog niet. Wat is er niet? Geen geld? Je kan toch ''gewoon'' het geld gaan investeren wat je hebt binnen gekregen? Of is het allemaal verdwenen? Kijk, je haalt nu tweede rangs spelers waar je geen fluit aan hebt omdat ze onder de denkbeeldige lijn van 5 miljoen vallen. Leuk bedacht die lijn maar dat werkt niet. Dat zien we met Moisander, die overigens ook niet doorverkocht kan worden. Nouja het kan wel, naar het levert je niks op. Steek het geld lekker in een speler die een hogere prijs heeft maar ook veel meer kwaliteit heeft én waarschijnlijk doorverkocht kan worden voor een hoger bedrag. In feite kost een speler dan niks. Helemaal 0. Kapitaal moet op het veld staan, niet in de knip.
HR
De buffer is er niet. Dat er 1 seizoen wat geld binnen komt, betekent niet dat je meteen kunt gaan uitgeven. Heb je de cijfers van Ajax bekeken? Als we vorig jaar geen spelers verkocht hadden, hadden we alsnog verlies gemaakt, zelfs met de inkomsten van de Champions League er bij. Dit jaar is dat hopelijk voor het eerst in lange tijd niet het geval. Maar dat betekent wel dat je waarschijnlijk verlies gaat draaien als je nu een dure speler haalt. Met het oog op volgend seizoen (geen Champions League), kan dat eigenlijk niet.

Je hebt kritiek op de aankoop van Moisander. Prima, ik ben het daar mee eens, ik wilde hem ook niet. Maar daarna heb je het over geld steken in een speler met een hogere prijs, maar ook veel meer kwaliteit. Nu ben ik benieuwd wie je in je hoofd heeft. Welke verdediger had Ajax kunnen kopen voor 6-8 miljoen die veel beter was dan Moisander? Ik zou er werkelijk geen 1 weten. Daarnaast praat je in waarschijnlijkheden. Waarschijnlijk kan een duurdere speler doorverkocht worden voor een hoger bedrag. Dat hebben we vaker gedacht en na dit seizoen zijn we eindelijk van de steen om onze nek af die Sulejmani heet.

Maher kan prima op de CVM-positie spelen. Daarnaast als half kan hij dan prima concurreren met Serero, Meleg, Schöne en Andersen. Ik ga er namelijk vanuit dat De Jong en Eriksen weg zijn na dit seizoen. Eriksen weet je eigenlijk wel zeker. En zoals ik al aangaf, Maher kost niets. Bijna niets. Dus aan de lange termijn denk ik zeker. HR
Door Maher op de CVM positie te zetten, haal je bijna al zijn kwaliteiten weg. Daarnaast zal Boccara daar volgend seizoen waarschijnlijk gaan spelen en zou Maher dus een jeugdspeler in de weg lopen. Niet echt des Ajax, vind ik. Daarnaast weet je niet zeker of hij slaagt bij Ajax, aankopen doen dat namelijk vaker niet dan wel. Als je hem voor 10 miljoen zou kopen, moet je hem voor minimaal 20 miljoen doorverkopen om een beetje winst te maken, kijkend naar de belastingen en overige zaken. Het is absoluut geen garantie dat dat gebeurt.

Mwa Narsingh had van mij niet gehoeven. Matig in de kleine ruimte, countervoetballer. Beetje een dubbelganger van Lukoki'tje.HR
Daar verschillen we dan in van mening, maar dat is voor deze discussie niet relevant.

Totdat Ajax de scouting volledig op orde heeft en niet blijft aankomen met middelmatige spelers van andere Eredivisieclubs die de Eredivisie als plafond hebben, heb ik liever dat ze helemaal niemand kopen en geld investeren in de jeugdopleiding en trainingsapparatuur. Maher had hij ons uit de jeugd moeten komen. Laten we er voor zorgen dat zulke spelers weer bij ons uit de jeugd komen, in plaats van ze voor veel geld te kopen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik Maher een enorm goede speler vind en hem het liefst gisteren nog bij Ajax zie spelen, maar ik kan ook begrijpen dat die transfer op dit moment niet wordt gemaakt en niet speelt bij het technisch hart.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Deus ex Machina schreef:

Maher kan prima op de CVM-positie spelen. HR
Nee.

Kan je net zo goed die 8-12 miljoen in de pocket houden. Maher speelde VM tegen Ajax eerder dit seizoen en het was niet veel. Hij moet veel dichter bij de 16 van de tegenpartij spelen, dan komen zijn kwaliteiten veel beter tot uiting. Zou een goeie half speler zijn bij Ajax.

Maar goed hij komt toch niet dus.
HR
HR

Deus ex Machina
International

@Shogun

Oke, als er geen geld is dan houdt het op. Zo simpel is dat. Maar waar gaat dat heen dan? Gooien ze dat in een sloot? Ze hebben toch wel iets of ben ik nu van m'n stoel gevallen? Het gaat mij eigenlijk niet zozeer of ze wel of geen geld hebben maar meer de redenen om niet de knip open te trekken voor een speler.

Wie had Ajax ipv Moisander dan moeten kopen? Dat is mijn werk niet, ik scout niet. Maar je kan mij niet wijs maken dat er nergens op de wereld een betere (en jongere) verdediger is dan Moisander, zelfs niet in 1 prijsklasse hoger.

Je neemt als voorbeeld Sulejmani, dan bekijk je het van jouw kant, niets kopen. Bekijk het van mijn kant en dan kom ik aan met namen als Suarez en Ibrahimovich. Het geval Sulejmani is gewoon apart en kom je niet vaak tegen. Een speler speelt een seizoen lang de sterren vd hemel en kan er bij de andere club er opeens helemaal niets meer van, zelfs niet een sprintje trekken. Als we het zo bekijken kan je wel stoppen met scouten. Dat noem je gewoon pech. Zelfde verhaal als Torres, gewoon pech.

Als een talent in dezelfde competitie als waarin jij speelt bewijst bij een van de betere te horen dan kan je toch wel concluderen dat het een goede speler is? Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat hij bij een ander team ook slaagt? Lijkt me wel. Lijkt me ook wel dat je hem voor minimaal hetzelfde bedrag weer kan verkopen, meestal hoger. Ja ik praat in waarschijnlijkheden maar kunnen we hier niet vanuit gaan dan? Of moeten we maar denken dat-ie opeens niet meer kan/wil voetballen?

We kunnen ook niet alles op de jeugdopleiding gooien, je zult toch moeten kopen. Ook ervaren spelers. Dit jaar is er ook weer een karrevracht aan spelers gehaald en kunnen er eigenlijk allemaal niks van. Bespaar het je en stop het geld in 1/2 goede spelers ipv 85 blinden. Poulsen, Moisander, Sana, Schöne, Babel en de jaren ervoor, Enoh, Bulykin, Dario C en weet ik het allemaal wie. Totaal onnodig. Weggegooid geld en op geen van die spelers kan je winst maken. Nu weet ik wel dat de laatst genoemden niet onder het huidige beleid gehaald zijn. Je kan er donder op zeggen dat er aankomende zomer weer een stel prutsers wordt aangetrokken.

Winst of geen winst, mensen vergeten af en toe dat een dure speler vaak gelijk staat aan een kwaliteitsinjectie. En dat hebben wij nou net nodig om kampioen te worden, en om geld binnen te harken.

Ik zie gewoon niet de reden om een speler niet aan te trekken voor 8-9 miljoen die bewijst een prima speler te zijn en waarop je waarschijnlijk, ja daar hebben we hem weer, waarschijnlijk geen verlies maakt. Maar goed, zo'n financieel wonder ben ik ook niet, dus ik zal er wel naast zitten. Adieu.
HR
HR

ZionXXX
Idool

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

Deus ex Machina schreef:

@Shogun

Oke, als er geen geld is dan houdt het op. Zo simpel is dat. Maar waar gaat dat heen dan? Gooien ze dat in een sloot? Ze hebben toch wel iets of ben ik nu van m'n stoel gevallen? Het gaat mij eigenlijk niet zozeer of ze wel of geen geld hebben maar meer de redenen om niet de knip open te trekken voor een speler. HR
Als beursgenoteerde onderneming zijn financiële stukken in te zien voor iedereen. Een boel geld gaat op aan salaris, en ook huur ArenA kost nog wat. Het is niet zo dat ze bakken met geld klaar hebben liggen. Maher is jammer, maar ze kunnen zich er nu beter op richten te zorgen dat de volgende Maher klaar staat. Met De Jong, Eriksen, Serero, Schøne en nog talenten daar achter zijn de halfposities goed bezet. Zoveel geld uitgeven op een positie die niet versterkt hoeft te worden is gekkenwerk. Speculeren op toekomstige verkopen is de reden geweest waardoor PSV en Feyenoord in hun huidige financiële malaise zitten/zaten. Ook kan dan de situatie ontstaan dat Ajax verplicht is te verkopen aan het einde van het seizoen om de financiële huishouding op orde te krijgen. Speculeren op verkopen betekent dat je verplicht bent elk jaar je beste speler te verkopen, omdat je anders in financiële problemen komt. Door dit niet in te calculeren kun je een veel betere prijs onderhandelen, spelers langer vasthouden en ook meer salaris bieden om spelers langer vast te houden.
Ook toonde Van Basten eerder en Twente nu aan dat geld in de selectie pompen alles behalve een garantie is voor succes.

Wie had Ajax ipv Moisander dan moeten kopen? Dat is mijn werk niet, ik scout niet. Maar je kan mij niet wijs maken dat er nergens op de wereld een betere (en jongere) verdediger is dan Moisander, zelfs niet in 1 prijsklasse hoger. HR
Die is er ongetwijfeld, maar niet één die Nederlands spreekt, de eredivisie kent en zo snel in het spel van Ajax ingepast had kunnen worden. En omdat communicatie achterin wel handig is is ervoor gekozen Moisander te halen. Nuijtinck was misschien een andere optie geweest en ook Viergever had ik graag gezien.
Dit argument gaat trouwens ook op voor Maher, je maakt mij namelijk niet wijs dat voor 9 miljoen niet ergens op aarde een betere halfspeler rondloopt dan Maher.

Je neemt als voorbeeld Sulejmani, dan bekijk je het van jouw kant, niets kopen. Bekijk het van mijn kant en dan kom ik aan met namen als Suarez en Ibrahimovich. Het geval Sulejmani is gewoon apart en kom je niet vaak tegen. Een speler speelt een seizoen lang de sterren vd hemel en kan er bij de andere club er opeens helemaal niets meer van, zelfs niet een sprintje trekken. Als we het zo bekijken kan je wel stoppen met scouten. Dat noem je gewoon pech. Zelfde verhaal als Torres, gewoon pech. HR
Onzin, gewoon niet goed gescout. Het gebeurt heel vaak dat spelers mislukken bij een andere club. Bergkamp en Van der Sar zijn ook geflopt in Italië, en Diego Forlan bij Manchester United. Daarom moet je zeker weten in plaats van gokken als je koopt voor 9 miljoen. Ik geloof niet in pech en geluk, ik geloof in kansverhoudingen en risicomanagement. Je gehele transferbudget stukslaan op een speler die je niet nodig hebt en waarvan je niet zeker bent dat hij slaagt is slecht risicomanagement. Van datzelfde geld 10 talenten kopen waarvan je denk dat ze kunnen slagen is beter risicomanagement.

Als een talent in dezelfde competitie als waarin jij speelt bewijst bij een van de betere te horen dan kan je toch wel concluderen dat het een goede speler is? Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat hij bij een ander team ook slaagt? Lijkt me wel. Lijkt me ook wel dat je hem voor minimaal hetzelfde bedrag weer kan verkopen, meestal hoger. Ja ik praat in waarschijnlijkheden maar kunnen we hier niet vanuit gaan dan? Of moeten we maar denken dat-ie opeens niet meer kan/wil voetballen?HR
Kennedy Bacircioglü, Theo Janssen, Nikos Machlas, Miralem Sulejmani, Orlando Engelaar voorbeelden te over van spelers die goed waren in de eredivisie maar toch mislukten bij een beter team. Je mag er dus niet van uit gaan dat een speler bij een ander team zomaar slaagt. En zoals gezegd is speculeren op toekomstige transferinkomsten Marcel Brands-politiek. Kamikazetactiek is dat dus.

We kunnen ook niet alles op de jeugdopleiding gooien, je zult toch moeten kopen. Ook ervaren spelers. Dit jaar is er ook weer een karrevracht aan spelers gehaald en kunnen er eigenlijk allemaal niks van. Bespaar het je en stop het geld in 1/2 goede spelers ipv 85 blinden. Poulsen, Moisander, Sana, Schöne, Babel en de jaren ervoor, Enoh, Bulykin, Dario C en weet ik het allemaal wie. Totaal onnodig. Weggegooid geld en op geen van die spelers kan je winst maken. Nu weet ik wel dat de laatst genoemden niet onder het huidige beleid gehaald zijn. Je kan er donder op zeggen dat er aankomende zomer weer een stel prutsers wordt aangetrokken. HR
In de eerste zin zeg je dat je ook ervaren spelers moet hebben, en later zeg je dat die spelers weggegooid geld zijn omdat je er geen winst op kan maken (je kunt nooit winst maken op oudere spelers). Verschil met eerdere jaren is dat er niet veel geld gespendeerd wordt aan ervaren spelers. Schøne kan prima mee en Sana is geen ervaren speler maar een talent in dezelfde categorie als Hoessen. Waarom je geen winst zou kunnen maken op spelers als Sana en Hoessen is me een raadsel. Sana is net in Nederland en laat zien technisch behoorlijk mee te kunnen en makkelijk te scoren. Aangepast kan hij weldegelijk van waarde zijn, en bij een verkoop zal hij al snel winstgevend zijn omdat hij zo goedkoop was. Hoessen (dat is ook een goedkope aankoop, van dezelfde leeftijdscategorie als Sana) is goedkoop geweest en lijkt de beste spits sinds tijden te zijn. hij moet het ook maar laten zien, maar ik vind hem zeker een goede aankoop.
Omdat er (je zegt het nota bene zelf) ook ervaren mesnen moeten spelen zijn ook Schøne, Poulsen en Moisander aangetrokken. Poulsen en Moisander laten het vooralsnog niet zien, en Schøne valt niet uit de toon en speelt goed mee. of volgende zomer allerlei troep wordt aangetrokken vraag ik me ten zeerste af, omdat dat de eerste volledige transferperiode van Overmars wordt, en zijn aankopen me tot nu toe wel bevallen (op Poulsen na). Andersen, Hoessen, Sana, Boccara en eventueel Meleg zijn aankopen die mij prima bevallen. Daar mag best af en toe een misser bij zitten.

Winst of geen winst, mensen vergeten af en toe dat een dure speler vaak gelijk staat aan een kwaliteitsinjectie. En dat hebben wij nou net nodig om kampioen te worden, en om geld binnen te harken.HR

Zoals ik eerder al schreef is speculeren op toekomstige winst precies datgene wat structureel succesvolle organisaties nooit doen. Dat gaat namelijk een keer fout, kijk naar PSV.
PSv en Twente spenderen verreweg het meest aan spelers, toch vind ik ze niet veel beter dan Ajax, Feyenoord of Vitesse. Ajax strooide jaren onder Jol en Van Basten met geld zoals zwarte piet dat met pepernoten doet. Toch werden we tweemaal kampioen met een vrij goedkope selectie. Ik koop liever een Hoessen, dan een Matavz eerlijk gezegd, ook al is die Matavz duurder.

Ik zie gewoon niet de reden om een speler niet aan te trekken voor 8-9 miljoen die bewijst een prima speler te zijn en waarop je waarschijnlijk, ja daar hebben we hem weer, waarschijnlijk geen verlies maakt. Maar goed, zo'n financieel wonder ben ik ook niet, dus ik zal er wel naast zitten. Adieu.
HR
Zoveel middenvelders verkoopt Ajax niet voor 10+ miljoen. Alleen Sneijder hebben we ooit voor een flink bedrag verkocht aan een Real Madrid dat alle realiteitszin uit het oog verloren had. Daar kun je gewoon niet op gokken. Ajax kan geen Champions League halen (waardoor de speler het internationaal niet kan laten zien en een stuk minder waard is), de speler kan waardeloos worden door oorzaken binnen het voetbal (Reis) of verongelukken. Je wilt gewoon geen risico nemen met 15% van je begroting, alleen maar in de hoop dat het wel eens gaat lukken. Met kleine stapjes in de goede richting duurt de tocht wel langer, maar weet je wel zeker dat je er komt. Met reuzesprongen ga je eerder op je plaat, en dan is het überhaupt nog de vraag of je er komt.
HR
HR

Balotelli
Bankzitter

Uit: Arnhem
Reg.: 30 januari 2007

Ik zou graag zoiets zien:

DM: Vermeer, Van der Hart, Leeuwenburgh

RV: Van Rhijn, Ligeon, Tete
RCV: Alderweireld, Moisander, Van Rhijn
LCV: Denswil, Moisander, Boilesen
LV: Boilesen, Blind

RM: Maher, Serero, El Hasnaoui
CM: Boccara, Maher, Sporkslede
LM: Eriksen, Andersen, Meleg

RB: Aankoop, Andersen, Lukoki, Sana
SP: Fischer, Hoesen, Eriksen
LB: Aankoop, Fischer, Andersen, Sana

Aanvulling: Keskin, Becker, spits A1 (?, niet Menig, maar misschien nieuw talentje);

UIT
De Jong
Sigthorsson
Babel
Schöne
Boerrigter
Veltman

IN
Maher
2 aanvallers (1 directe versterking, 1 talent)

VERHUUR
Cillessen
Dijks
Klaassen

Lijkt me ook financieel haalbaar. Als AZ 8e word ofzo, lijkt t me niet dat Maher te behouden is voor ze en dat ze prijs zal zakken.

[Dit bericht is veranderd door Balotelli (op 25 november 2012 23:14:53).]
HR
HR

ZionXXX
Idool

Balotelli schreef:

Ik zou graag zoiets zien:

DM: Vermeer, Van der Hart, Leeuwenburgh

RV: Van Rhijn, Ligeon, Tete
RCV: Alderweireld, Moisander, Van Rhijn
LCV: Denswil, Moisander, Boilesen
LV: Boilesen, Blind

RM: Maher, Serero, El Hasnaoui
CM: Boccara, Maher, Sporkslede
LM: Eriksen, Andersen, Meleg

RB: Aankoop, Andersen, Lukoki, Sana
SP: Fischer, Hoesen, Eriksen
LB: Aankoop, Fischer, Andersen, Sana

Aanvulling: Keskin, Becker, spits A1 (?, niet Menig, maar misschien nieuw talentje);

UIT
De Jong
Sigthorsson
Babel
Schöne
Boerrigter
Veltman

IN
Maher
2 aanvallers (1 directe versterking, 1 talent)

VERHUUR
Cillessen
Dijks
Klaassen

Lijkt me ook financieel haalbaar. Als AZ 8e word ofzo, lijkt t me niet dat Maher te behouden is voor ze en dat ze prijs zal zakken.
HR
Veltman, eruit? Waarom dat? Die jongen doet het prima. Vind ik eigenlijk de beste CV van Ajax de laatste tijd, zit er vaak tussen en voetbalt 'gewoon' naar het midden.

Waarom moeten De Jong en Schøne weg? die jongens doen het toch naar behoren in het elftal. Waarom moet er een aanvallend talent op de flanken komen als je al: Lukoki, Sana, Fischer en Andersen hebt.

Met alle respect, maar die lijkt me een gevalletje 'het gras bij de buren is altijd groener'
HRHR
HR

Balotelli
Bankzitter

ZionXXX schreef:

(...)

Veltman, eruit? Waarom dat? Die jongen doet het prima. Vind ik eigenlijk de beste CV van Ajax de laatste tijd, zit er vaak tussen en voetbalt 'gewoon' naar het midden.

Waarom moeten De Jong en Schøne weg? die jongens doen het toch naar behoren in het elftal. Waarom moet er een aanvallend talent op de flanken komen als je al: Lukoki, Sana, Fischer en Andersen hebt.

Met alle respect, maar die lijkt me een gevalletje 'het gras bij de buren is altijd groener'
HR
Veltman vind ik niet veel bijzonders. Matige speler. Denk dat je met Alderweireld, Moisander en Denswil (en in nood vRhijn en Boilesen) wel genoeg keuze hebt.

Schöne doet t goed, maar als 'ie Eriksen, Maher, Serero en Andersen voor zich zou hebben komt hij weining aan spelen toe, en vind ik hem te goed om 5e keus te zijn. Mag van mij absoluut blijven, maar ik vind die andere jongens beter, en meer potentie hebben.

Waarom Siem weg? Omdat t een matige speler is, en onomstreden is onder FdB. Waardoor er altijd spelers op de bank moeten zitten die beter zijn. 'naar behoren' vind ik ook niet voldoende om hem maar op zeker een basisplaats te geven. (vindt hem trouwens ook niet 'naar behoren' presteren, maar gewoon matig)

Waarom er een talent op de flanken bij moet? Omdat Kishna weg is gevallen, en Andersen van nature een middenvelder is. Lukoki is leuk voor de breedte, en Sana is alleen bruikbaar vanaf links. Hou je dus (vooral op rechts) vrij weinig over.

Je laatste opmerking snap ik niet helemaal, ik geef aan dat je er met 2 goeie aankopen er al bent, en dat zie jij dan als 'het gras bij de buren is altijd groener'... Weg met de middelmaat, doorselecteren...

[Dit bericht is veranderd door Balotelli (op 26 november 2012 13:54:12).]
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

ZionXXX schreef:

(...)

HR
Lukoki is de enige rechtsbuiten, het moge duidelijk zijn dat dit te karig is. Ik zou ook rap een goede rechtsbuiten toegevoegd zien worden en een jongen met voetballend vermogen op 6, waarbij mijn voorkeur uit gaat naar de heer Kali. Gefinancierd door het laten afvloeien van de heer Enoh.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

ZionXXX schreef:

(...)

HR
Wel verdikkeme, mijn opmerkingen worden al binnen een week overgenomen hier :(

Over de discussie, ik zou De Jong niet zomaar wegdoen, je kan wel een heel middenveld opbouwen met jongens die alles op techniek kunnen maar dan ga je in wedstrijden waarin je moet werken echt tekort komen. De Jong combineert die 2 prima en voldoet voorlopig prima voor Ajax. Daarnaast lijkt Veltman mij een prima alternatief als RCV die niet veel kost en die je toch al in huis hebt. Snap dan ook niet waarom je hem nou weg wilt.

Overigens moet Balotelli een beetje oppassen met spelers op 4 verschillende plaatsen inzetten als reserve, ten eerste wordt zo een speler niet beter als hij door het hele elftal gegooid wordt daarnaast wordt je met dat selectiebeleid wel heel kwetsbaar in een blessuregolf.

Albinho schreef:

(...)

Lukoki is de enige rechtsbuiten, het moge duidelijk zijn dat dit te karig is. Ik zou ook rap een goede rechtsbuiten toegevoegd zien worden en een jongen met voetballend vermogen op 6, waarbij mijn voorkeur uit gaat naar de heer Kali. Gefinancierd door het laten afvloeien van de heer Enoh.
HR
Maar Balotelli wilt en een kwaliteitsimpuls op de flanken én een talent. Dat is misschien een beetje te veel van het goede. Al ben ik altijd wel in voor wat talenten. Dan moet er echter veel meer gedaan worden met het verhuren van spelers.

[Dit bericht is veranderd door mich25 (op 26 november 2012 17:11:34).]
HR
HR

ZionXXX
Idool

Balotelli schreef:

(...)

Veltman vind ik niet veel bijzonders. Matige speler. Denk dat je met Alderweireld, Moisander en Denswil (en in nood vRhijn en Boilesen) wel genoeg keuze hebt.HR
Veltman is een prima verdediger, die echter niet heel lelijk is en bovendien niet kaal. Om de één of andere redend enken mensen dan dat je niet goed kunt verdedigen. Opbouwend vind ik hem de beste van Ajax, en verdedigend vind ik hem zeker niet minder dan Moisander, en niet veel slechter dan Alderweireld. Boilesen heeft daar nog geen wedstrijd gespeeld in het eerste, dus hem daar neerzetten vind ik vreemd.

Schöne doet t goed, maar als 'ie Eriksen, Maher, Serero en Andersen voor zich zou hebben komt hij weining aan spelen toe, en vind ik hem te goed om 5e keus te zijn. Mag van mij absoluut blijven, maar ik vind die andere jongens beter, en meer potentie hebben.HR
Okee, fair enough, maar ik vind het gek om een nuttige speler weg te doen ten faveure van een aankoop en een talent waarvan je van beide niet weet of ze in het eerste het zullen laten zien.

Waarom Siem weg? Omdat t een matige speler is, en onomstreden is onder FdB. Waardoor er altijd spelers op de bank moeten zitten die beter zijn. 'naar behoren' vind ik ook niet voldoende om hem maar op zeker een basisplaats te geven. (vindt hem trouwens ook niet 'naar behoren' presteren, maar gewoon matig)HR
Ik vind dat hij het lang niet zo slecht doet als iedereen hier stelt. Afgelopen weekeind wordt hij toch een paar keer gevaarlijk, en ook het doelpunt van Eriksen was mogelijk omdat De Jong daar minder fijnzinnige arbeid verricht. Daarnaast functioneert hij ook goed in de spits en waarom Fisscher daar dus backup zou moeten zijn (terwijl hij er nog geen wedstrijd gespeeld heeft) is me een raadsel.

Waarom er een talent op de flanken bij moet? Omdat Kishna weg is gevallen, en Andersen van nature een middenvelder is. Lukoki is leuk voor de breedte, en Sana is alleen bruikbaar vanaf links. Hou je dus (vooral op rechts) vrij weinig over.HR
Op rechts ben ik wel met je eens, maar op links met Sana en Fisscher zou je toch genoeg kwaliteit meoten hebben.

Je laatste opmerking snap ik niet helemaal, ik geef aan dat je er met 2 goeie aankopen er al bent, en dat zie jij dan als 'het gras bij de buren is altijd groener'... Weg met de middelmaat, doorselecteren...HR
'Het gras bij de buren is altijd groener' Dat slaat er op dat je volgens mij spelers bij Ajax ziet die soms fouten maken, en er daarom maar automatisch van uit gaat dat andere spelers die fouten niet maken en dus beter zijn. Dat Maher beter is dan Schøne of De Jong wil ik nog wel geloven. Je wilt echter een selectie samenstellen met spelers waarvan ik me afvraag of je sommigen überhaupt wel een hele wedstrijd hebt zien spelen.

In je selectie neem je mee, en heb je volgens mij minder dan vijf hele wedstrijden van ze gezien:

- Van der Hart
- Leeuwenburgh
- Ligeon
- Tete
- Denswil
- El hasnaoui
- Boccara
- Sporkslede
- Andersen
- Meleg
- Fischer
- Hoesen

Dat vind ik nogal een boel onzekerheid in een selectie. Ik bedoel dat je er maar blind van uitgaat dat Andersen beter is dan Schøne, maar dat je dat volgens mij helemaal niet kan weten.

Lukoki is de enige rechtsbuiten, het moge duidelijk zijn dat dit te karig is. Ik zou ook rap een goede rechtsbuiten toegevoegd zien worden en een jongen met voetballend vermogen op 6, waarbij mijn voorkeur uit gaat naar de heer Kali. Gefinancierd door het laten afvloeien van de heer Enoh. HR
SuperMario wil twee flankspelers halen. Aangezien op links Sana en Fisscher volgens mij voldoen, en op rechts Lukoki ook staat is één er volgens mij voldoende. Het halen van een rechtsbuiten ben ik voor, en Enoh tegen kali ruilen zou ook prima zijn.

Wel verdikkeme, mijn opmerkingen worden al binnen een week overgenomen hier :\(HR
Je bent niet de enige die voetbal kijkt, en die weleens wat opvalt. Aangezien ik het ook zag moet ik maar zeggen dat je het goed gezien hebt en veel verstand van voetbal hebt ;)

Overigens moet Balotelli een beetje oppassen met spelers op 4 verschillende plaatsen inzetten als reserve, ten eerste wordt zo een speler niet beter als hij door het hele elftal gegooid wordt daarnaast wordt je met dat selectiebeleid wel heel kwetsbaar in een blessuregolf.HR
My point exactly, en zeker met jonge spelers moet je voorzichtig omspringen.

Om ook wat bij te dragen behalve gezeur zal ik mijn visie op de selectie ook eens geven. Ik moet wel zeggen dat ik een fan ben van het zeer geleidelijk op niveau brengen van de selectie. Alex Ferguson houdt zoveel mogelijk zijn selectie bij elkaar bij Manchester United en koopt zeer gericht spelers. In verband met zowel de financiën als het inspelen op elkaar en een team worden vind ik dit een veiliger methode dan het kopen omdat er ergens een speler loopt die misschien beter is, wat Manchester City doet.

Keepers:

Vermeer
Cillissen
Van der Hart

prima bezet, niets meer aan doen

Verdedigers:

Van Rhijn
Ligeon
Veltman
Alderweireld
Moisander
Denswil
Blind
Dijks
Koppers
Boilesen

hier zou ik of Dijks of Koppers af laten vloeien. Boilesen vraag ik me af of die ooit fit wordt, helaas.

middenveld:

Poulsen
Enoh
De Jong
Schøne
Boccara
Kali
Maher
Eriksen
Serero
Andersen
Meleg
Klaassen

Poulsen, Klaassen en Enoh zou ik af laten vloeien wegens niet (goed genoeg) kunnen voetballen. De CVM zou ik lopende het huidige seizoen nog proberen met De Jong, Boccara en Sporkslede. Wanneer deze niet voldoen moet Kali maar als tussenpaus komen. Maher moet komen mits hij inderdaad niet te duur is vanwege de lage stand op de ranglijst van AZ. Een speler als hij is zeker welkom maar niet ten koste van alles. Als hij niet haalbaar is kan gedacht worden aan Djuricic, maar ook niet ten koste van alles. bij Djuricic twijfel ik trouwens enigzins aan zijn verdedigende capaciteiten, maar dan meot een ander maar bepalen. Meleg wordt naar ik aanneem gehaald.

Aanvallers
Hoesen
Sighorsson
Boerrigter
Lukoki
Tannane
Armenteiros
Fischer
Sana
Ebecilio
Babel

Ebecilio, Babel en Sigthorsson zullen weg moeten. Armenteiros wordt backup voor Hoesen. Als die het heel erg verprutsen is De Jong een prima alternatief. tannane lijkt me een prima investering en een goede voetballer. Hoewel hij tegenwoordig vooral vanaf links komt vond ik hem vanaf rechts ook een prima speler. Boerrigter wil ik nog even aankijken en later een beslissing over nemen. Hoewel ik geen fan van hem ben zie ik hem steeds beter spelen, en hij traint naar eigen zeggen heel hard. mensen die veel en hard trainen zeg toch zeldzaam en moet je zo goed mogelijk begeleiden. Als hij bereid is heel veel tijd en energie in zichzelf te stoppen dan geloof ik niet dat hij totaal waardeloos blijft.

De opstelling die je dan ongeveer zult krijgen:

---------------Vermeer

----------Alderweireld--Denswil
Van Rhijn------------------Blind
-----------Boccara/Kali
----Serero/Maher-----Eriksen

-----Tannane---------Fisscher
-------------Hoesen

Naar mijn bescheiden mening een team dat goed genoeg is om kampioen te worden en elk team van het kastje naar de muur te spelen. Voorin veel voetbalintelligentie. Ik hoop dat dat gekoppeld wordt aan achterin wat meer hardheid in de duels, want ik wordt strontziek van de slapheid waarmee Moisander denkt dat het allemaal wel goed komt. Poulsen is dan weer harder in de duels, maar is dan weer traag als dikke stront door een trechter.
Deze twee zwakke schakels zijn dan vervangen en dan is hopelijk achterin het lek een beetje boven. Voorin begint het een beetje te lopen, en met tannene voor Boerigter breng je denk ik meer techniek en intelligentie. De Jong naar de bank voor Maher lijkt me ook een prima verbetering.
HR
HR

Albinho
Legende

Tannane?

Weggestuurd bij Ajax, vervolgens PSV. Hoe vaak heb je hem als rechtsbuiten gezien?

In je verdere analyse kan ik me goed vinden, maar Tannane is niet je man.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

ZionXXX schreef:

(...)

My point exactly, en zeker met jonge spelers moet je voorzichtig omspringen.

Om ook wat bij te dragen behalve gezeur zal ik mijn visie op de selectie ook eens geven. Ik moet wel zeggen dat ik een fan ben van het zeer geleidelijk op niveau brengen van de selectie. Alex Ferguson houdt zoveel mogelijk zijn selectie bij elkaar bij Manchester United en koopt zeer gericht spelers. In verband met zowel de financiën als het inspelen op elkaar en een team worden vind ik dit een veiliger methode dan het kopen omdat er ergens een speler loopt die misschien beter is, wat Manchester City doet.

Keepers:

Vermeer
Cillissen
Van der Hart

prima bezet, niets meer aan doen

Verdedigers:

Van Rhijn
Ligeon
Veltman
Alderweireld
Moisander
Denswil
Blind
Dijks
Koppers
Boilesen

hier zou ik of Dijks of Koppers af laten vloeien. Boilesen vraag ik me af of die ooit fit wordt, helaas.

middenveld:

Poulsen
Enoh
De Jong
Schøne
Boccara
Kali
Maher
Eriksen
Serero
Andersen
Meleg
Klaassen

Poulsen, Klaassen en Enoh zou ik af laten vloeien wegens niet (goed genoeg) kunnen voetballen. De CVM zou ik lopende het huidige seizoen nog proberen met De Jong, Boccara en Sporkslede. Wanneer deze niet voldoen moet Kali maar als tussenpaus komen. Maher moet komen mits hij inderdaad niet te duur is vanwege de lage stand op de ranglijst van AZ. Een speler als hij is zeker welkom maar niet ten koste van alles. Als hij niet haalbaar is kan gedacht worden aan Djuricic, maar ook niet ten koste van alles. bij Djuricic twijfel ik trouwens enigzins aan zijn verdedigende capaciteiten, maar dan meot een ander maar bepalen. Meleg wordt naar ik aanneem gehaald.

Aanvallers
Hoesen
Sighorsson
Boerrigter
Lukoki
Tannane
Armenteiros
Fischer
Sana
Ebecilio
Babel

Ebecilio, Babel en Sigthorsson zullen weg moeten. Armenteiros wordt backup voor Hoesen. Als die het heel erg verprutsen is De Jong een prima alternatief. tannane lijkt me een prima investering en een goede voetballer. Hoewel hij tegenwoordig vooral vanaf links komt vond ik hem vanaf rechts ook een prima speler. Boerrigter wil ik nog even aankijken en later een beslissing over nemen. Hoewel ik geen fan van hem ben zie ik hem steeds beter spelen, en hij traint naar eigen zeggen heel hard. mensen die veel en hard trainen zeg toch zeldzaam en moet je zo goed mogelijk begeleiden. Als hij bereid is heel veel tijd en energie in zichzelf te stoppen dan geloof ik niet dat hij totaal waardeloos blijft.

De opstelling die je dan ongeveer zult krijgen:

---------------Vermeer

----------Alderweireld--Denswil
Van Rhijn------------------Blind
-----------Boccara/Kali
----Serero/Maher-----Eriksen

-----Tannane---------Fisscher
-------------Hoesen

Naar mijn bescheiden mening een team dat goed genoeg is om kampioen te worden en elk team van het kastje naar de muur te spelen. Voorin veel voetbalintelligentie. Ik hoop dat dat gekoppeld wordt aan achterin wat meer hardheid in de duels, want ik wordt strontziek van de slapheid waarmee Moisander denkt dat het allemaal wel goed komt. Poulsen is dan weer harder in de duels, maar is dan weer traag als dikke stront door een trechter.
Deze twee zwakke schakels zijn dan vervangen en dan is hopelijk achterin het lek een beetje boven. Voorin begint het een beetje te lopen, en met tannene voor Boerigter breng je denk ik meer techniek en intelligentie. De Jong naar de bank voor Maher lijkt me ook een prima verbetering.
HR
Wow, jij hebt er wel zin in zeg. Wat mijn eerste opmerking over ging was echter het deel ''gras is groener dan''. Die heb ik hier afgelopen week nog geplaatst over een aantal mensen die onder andere Kali, Vejinovic en alle andere Eredivisiespelers zo ongeveer toptalenten vonden. Vond het wel grappig dat die nu door een ander gebruikt werd ;)
HR
HR

ZionXXX
Idool

Albinho schreef:

Tannane?

Weggestuurd bij Ajax, vervolgens PSV. Hoe vaak heb je hem als rechtsbuiten gezien?

In je verdere analyse kan ik me goed vinden, maar Tannane is niet je man.
HR
Weggestuurd zegt me niet zoveel. Bovendien werd hij als ik het goed heb weggestuurd om zijn gedrag, niet omdat hij niet kan voetballen.
Ik heb Tannane tegen NEC gezien als rechtsbuiten. Tegen Ajax viel hij me ook op, maar toen speelde hij niet daar. Ik moet wel zeggen dat dat alweer wat langer geleden is en de herinnering wat mooier kan zijn dan de werkelijkheid.
Verder moet ik zeggen dat ik niet zoveel opties voor de rechtsbuiten weet. Foor overtuigt me ook niet echt.
HR
HR

Albinho
Legende

ZionXXX schreef:

(...)

Weggestuurd zegt me niet zoveel. Bovendien werd hij als ik het goed heb weggestuurd om zijn gedrag, niet omdat hij niet kan voetballen.
Ik heb Tannane tegen NEC gezien als rechtsbuiten. Tegen Ajax viel hij me ook op, maar toen speelde hij niet daar. Ik moet wel zeggen dat dat alweer wat langer geleden is en de herinnering wat mooier kan zijn dan de werkelijkheid.
Verder moet ik zeggen dat ik niet zoveel opties voor de rechtsbuiten weet. Foor overtuigt me ook niet echt.
HR
De 1e paar potjes, toen speelde ze nog 433, speelde hij aardig. Daarna is die volgens mij niet meer opgevallen. In Nederland zijn op dit moment dan ook geen interessante opties op rechts. Chery kan je over bakkeleien. Maar in principe dienen we over de grens te kijken, waar ik het allemaal een stuk minder volg.
HR
HR

Balotelli
Bankzitter

@ZionXXX, ik snap nu eigenlijk niet meer waarom je het zo oneens was met mijn post. Jouw opstelling en selectie voor volgend seizoen is bijna hetzelfde als wat ik postte. Ook Maher als aankoop, ook versterking in de voorhoede. Alleen mogen er wat mij betreft wat meer spelers vertrekken.

Van dat lijstje dat je plaatste heb ik overigens iedereen meer dan 5 wedstrijden zien spelen, op Meleg na dan. Kom sinds een aantal jaar elk weekend (of om het weekend) kijken op de Toekomst. En Jong Ajax is vrij makkelijk te volgen via AjaxTV.

Tannane heb ik altijd meer een linkshalf gevonden btw, als buitenspeler is het af en toe wat aan de blinde kant imo. Kali lijkt me overbodig met Boccara, Sporkslede en Maher voor die positie. Wel een goeie speler, maar gaat met de aanwezigheid van Boccara en Maher denk ik niet heel veel wedstrijden spelen. De Jong gaat onder FdB NOOIT naar de bank, dat is ook één van de redenen dat ik hoop dat er een club voor hem komt.
HR
HR

ZionXXX
Idool

Balotelli schreef:

@ZionXXX, ik snap nu eigenlijk niet meer waarom je het zo oneens was met mijn post. Jouw opstelling en selectie voor volgend seizoen is bijna hetzelfde als wat ik postte. Ook Maher als aankoop, ook versterking in de voorhoede. Alleen mogen er wat mij betreft wat meer spelers vertrekken.

Van dat lijstje dat je plaatste heb ik overigens iedereen meer dan 5 wedstrijden zien spelen, op Meleg na dan. Kom sinds een aantal jaar elk weekend (of om het weekend) kijken op de Toekomst. En Jong Ajax is vrij makkelijk te volgen via AjaxTV.

Tannane heb ik altijd meer een linkshalf gevonden btw, als buitenspeler is het af en toe wat aan de blinde kant imo. Kali lijkt me overbodig met Boccara, Sporkslede en Maher voor die positie. Wel een goeie speler, maar gaat met de aanwezigheid van Boccara en Maher denk ik niet heel veel wedstrijden spelen. De Jong gaat onder FdB NOOIT naar de bank, dat is ook één van de redenen dat ik hoop dat er een club voor hem komt.
HR
Ik ben het zo oneens met je post omdat je iedereen er maar uit gooit ten faveure van mensen waarvan je je af moet vragen of het wenselijk is een seizoen lang op ze te bouwen. Je gaat ervan uit dat Andersen voor Schøne in de pikorde komt te staan terwijl de beste jongen net bij Ajax zit. Verschillende spelers zijn nog heel jong en vol in ontwikkeling. Het is prima een seizoen lang die speler in de basis te hebben als hij het volhoudt, maar ook talenten kunnen een terugslag krijgen.

Daarbij komt dat je de hele selectie omgooit, en zoals je kunt lezen ben ik meer een fan van langzaam bouwen in plaats van alles maar omgooien. Veel spelers van je zijn backup op andere posities, waardoor je bij blessures het hele elftal om moet gooien. Fischer moet in de psits, waar hij volgens mij nog nooit gespeeld heeft. Je wilt het nieuwe seizoen in met een eerste spits die nog nooit spits gespeeld heeft? Andersen is eerste backup voor zowel rechtsbuiten als linkshalf?

Zoals je leest ben ik voor het halen van Maher wanneer dit goedkoop kan, wanneer dit niet kan moet hij gewoon niet komen. Zoals je ook kunt lezen ben ik voor het uitproberen van Boccara en Sporkslede, en wordt Kali pas interessant als Boccara, De Jong en Sporkslede niet weten te brengen wat er daar gevraagd wordt. Ik houd er namelijk rekening mee dat niet elk talent volgend jaar meteen een volwaardige toperedivisiespeler is en geef mogelijkheden aan om die periode te overbruggen en toch te presteren.

Het verschil tussen jouw en mijn selectie is dat mijn selectie volgens mij veel meer bestand is tegen tegenslag.

Jij hebt een probleem
- Als Fischer geen goede spits blijkt te zijn
- Als Maher onhaalbaar blijkt
- Als Boccara niet meteen brengt wat er van hem verwacht wordt
- Als Vermeer geblesseerd raakt (ik zie Van der Hart echt geen 10 eredivisieduels keepen op het niveau van Cillissen)
- Als een CV geblesseerd raakt (dat betekent dat meteen alles omgegooid moet worden bij een wissel, je hebt namelijk maar 2 CVs, en de backups zijn de backs)

Waarom je Sana niet verkoopt is mij trouwens ook een raadsel, heb je echt een vierde linksbuiten nodig? Wat is er overigens de reden voor dat je drie rechtsbacks nodig denkt te hebben, terwijl je maar twee rechtsbacks nodig denkt te hebben?

Mijn selectie heeft mijns inziens meer zekerheid bij onvoorziene omstandigheden. Met Veltman er gewoon bij heb je centraal achterin meer mogelijkheden. Andersen mag zich gewoon richten op een plek op het middenveld. Mocht Hoesen een terugslag krijgen of toch minder brengen dan je nu zou vermoeden dan heb je Armenteiros en De Jong nog. Mocht Vermeer geblesseerd raken dan heb je altijd Cillissen nog. Talent is mooi, maar wat routine is ook nooit weg. Daarbij zijn de spelers in mijn selectie al op elkaar ingespeeld. Een team waarin spelers weten wat er van hen verwacht wordt en alle teamafspraken al kennen presteert volgens mij beter dan een volledig nieuw team. Jij speelt met een compleet nieuwe voorhoede, en grotendeels nieuw middenveld. Mij lijkt het dus verstandiger zwakke schakels te vervangen, en zo vanuit de bestaande situatie werken naar een nieuwe selectie.
HR
HR

J.Mourinho
Lid 2de elftal

Uit: Huizen
Reg.: 25 april 2006

ZionXXX schreef:
Keepers:

Vermeer
Cillissen
Van der Hart

Verdedigers:

Van Rhijn
Ligeon
Veltman
Alderweireld
Moisander
Denswil
Blind
Dijks
Koppers
Boilesen

middenveld:

Poulsen
Enoh
De Jong
Schøne
Boccara
Kali
Maher
Eriksen
Serero
Andersen
Meleg
Klaassen

Aanvallers
Hoesen
Sighorsson
Boerrigter
Lukoki
Tannane
Armenteiros
Fischer
Sana
Ebecilio
Babel
HR
Keepers en verdedigers zijn inderdaad prima bezet. Denswil, Veltman en van Rhijn worden ook een jaartje ouder en volwassener. Dijks of Koppers kan je wat mij betreft verhuren, en aangezien Koppers daar dit seizoen op tegen was kan dat prima Dijks zijn.

Dat op het middenveld Poulsen, Enoh en Klaassen we kunnen/moeten ben ik ook nog met je eens. Dat er dan een nieuwe CVM moet komen is ook duidelijk, want met alleen Boccara en Sporkslede ga je het ook niet redden. Kali vind ik tot nu toe wel redelijk overschat, maar zou, indien goedkoop, een optie kunnen zijn.
Maher lijkt me redelijk overbodig. Je hebt voor de twee halfposities De Jong, Schöne, Eriksen, Serero, Andersen en waarschijnlijk Meleg. Dan wil je ook nog Maher? Lijkt me echt verspilling van minimaal 6 miljoen. Waarom nog een half halen?

Aanvallend ben ik het ook redelijk met je eens. Linksbuiten ben je met Fischer, Sana en Boerrigter goed bezet. In de spits Hoesen en Armenteros zou ik persoonlijk genieten vinden. En op rechts Lukoki als back-up vind ik prima, maar dan zou je Tannane daar als eerste keus moeten neerzetten? Op dit moment staan van la Parra en de Ridder eerder in de pikorde dan hij, en hij moet volgend seizoen eerste keus rechtsbuiten worden bij Ajax? Zie ik absoluut niet gebeuren. Op dit moment is het een leuke pingelaar, maar echt nog niet klaar voor het grote werk. Op rechtsbuiten moet je gewoon iemand van een jaar of 22/23 aankopen met groeipotentie, maar die toch direct de basis kan versterken. Wie dit is of waar hij vandaan moet komen weet ik niet, maar ik ben geen organisatie met tientallen scouts. De kosten mogen best rond de 4 miljoen liggen voor zo'n speler.

Dan krijg je dus dit:

Vermeer/Cillesen
van Rhijn(Ligeon) - Alderweireld(Veltman) - Denswil/Moisander - Boilesen(Blind)(Koppers)
Kali/Boccara
De Jong/Serero(Schöne) - Eriksen(Andersen)(Meleg)
Aankoop(Lukoki) - Hoesen (Armenteros) - Fischer(Sana)(Boerrigter)

Mijn punt is dus: Maher is overbodig. Rechtsbuiten moet meer kwaliteit hebben dan Tannane. En ipv Dijks en Koppers laten afvloeien moet je ze verhuren.
HR
HR

Emp
Vedette

Reg.: 7 juni 2009

Ik ben toch erg benieuwd wie er komende zomer vertrekken. Het zou zomaar kunnen dat je De Jong, Vermeer, Alderweireld en Eriksen kwijt raakt. Dan incasseer je een slordige 35 miljoen. Mooi bedrag om te investeren in nieuwe spelers.

Als Veltman zich blijft ontwikkelen, dan is hij de natuurlijke opvolger van Alderweireld, maar eventueel kun je ook Moisander op zijn plek zetten en Boilesen of Denswil als LCV. Blind kan dan doorgaan als LB.

Bocarra zal volgend seizoen zijn wedstrijden gaan spelen en ik zie Poulsen gewoon zijn contract uitdienen. Op die manier kan Bocarra rustig gebracht worden.

Op het middenveld verlies je De Jong en Eriksen. Andersen is de natuurlijke opvolger voor Eriksen, maar wie zal De Jong opvolgen? Serero is vaak geblesseerd en Meleg is meer een 10 (als hij daadwerkelijk komt.)

als linksbuiten heb je Fischer met daarachter Sana. Hoesen en Sightorsson in de spits en dan rest de rechtsbuiten positie. Lukoki kun je beter een seizoen verhuren en het lijkt mij verstandig om in de winter al een versterking te halen, zodat je daar dit seizoen nog gebruik van kunt maken.

Al met al lijkt mij dat men met zorgvuldige planning en anticipatie de verliezen kan opvangen deze zomer en aardig wat geld kan binnen harken.

Ik ben benieuwd welke jeugdspelers gaan doorstromen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 87 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » (Met het oog op) volgend seizoen [deel 2]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,2% dat Bayern München wint van AS Roma. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-FC Dordrecht.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!