Ajax Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 06:43                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » (Met het oog op) volgend seizoen [deel 2]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 166 pagina's: « 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 »

HR

Sherlock H.
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Wim Jonk
Reg.: 26 november 2011

quote:HR
renemar schreef:

(...)

Ik zie Kluivert eerlijk gezegd niet als basisspeler volgend seizoen. Die zou een jaar bij jong AJAX moeten spelen. Veel minuten maken en nu en dan bij het eerste.
HR
Helemaal niet een jaar bij Jong Ajax.
Zelfde patroon als van de Beek dit jaar. Veel invalbeurten, waar mogelijk bij jong, en af en toe in de basis. Denk zelfs nog iets meer minuten als van de Beek dit jaar.
HRHR
HR

sebastiaan1973
Idool

Droomaankoop: -
Reg.: 29 mei 2009

Duidelijk dat er ervaring bij moet als Davy & Joel vertrekken. Maar niet van het kaliber Heiko. Huntelaar zou dat kunnen zijn, maar ik denk nog een speler.
HR
HR

renemar
Vedette

Vak: -
Reg.: 26 augustus 2004

Sherlock H. schreef:

(...)

Helemaal niet een jaar bij Jong Ajax.
Zelfde patroon als van de Beek dit jaar. Veel invalbeurten, waar mogelijk bij jong, en af en toe in de basis. Denk zelfs nog iets meer minuten als van de Beek dit jaar.
HR
Begin dit jaar speelde hij nog in O19. Hij moet volgend seizoen gewoon veel spelen. Voor het eerste komt hij nog tekort. Je kunt onmogelijk nu al op hem bouwen.
Op de bank zitten heeft hij helemaal niks aan. Je zou hem in de beker kunnen laten spelen en af en toe in de competitie. Komt hij toch aan genoeg speelminuten bij het eerste.
Hij moet in ieder geval niet de eerste optie voor het eerste zijn.
HR
HR

Sherlock H.
Idool

Reg.: 26 november 2011

renemar schreef:

(...)

Begin dit jaar speelde hij nog in O19. Hij moet volgend seizoen gewoon veel spelen. Voor het eerste komt hij nog tekort. Je kunt onmogelijk nu al op hem bouwen.
Op de bank zitten heeft hij helemaal niks aan. Je zou hem in de beker kunnen laten spelen en af en toe in de competitie. Komt hij toch aan genoeg speelminuten bij het eerste.
Hij moet in ieder geval niet de eerste optie voor het eerste zijn.
HR
Niet de eerste optie nee, maar zeker wel als 2e optie die gewoon minimaal 25 eredivisie wedstrijden speelt. Heeft laten zien het niveau al aan te kunnen, en toont ook al een vrij aardig rendement. Is al te ver om een heel jaar in jong Ajax te spelen met af en toe potje Ajax 1.
HR
HR

Bukowski
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 5 maart 2006

IN: Huntelaar (Transfervrij), Ruiter (Transfervrij), Jordan Sierra (1 miljoen)
UIT: Veltman (10 miljoen), Klaassen (25 miljoen), Riedewald (6 miljoen)

GK: Onana, Ruiter, Alblas
RB: Tete, Zeefuik
RCV: Sanchez, Westermann
LCV: De Ligt, Viergever
LB: Sinkgraven, Viergever
RM: De Jong, Sierra
CVM: VD Beek, Schone, Eiting
LM: Ziyech, Nouri
RB: Neres, Cerny
SP: Dolberg, Huntelaar, Cassiera
LB: Younes, Kluivert

Evenwichtige selectie met kwaliteit en doorstroom van talenten. Huntelaar, Schone en Westermann voor de ervaring. Inkomsten: 41 miljoen, uitgaven: 1 miljoen.
HR
HR

Notlupus
Idool

Uit: Helsinki
Reg.: 26 februari 2010

Sierra? Kom op zeg dat ventje is 1,67... Ben je net van Serero af kom je hiermee. Gewoon niet doen.

Is bovendien al 20 en speelt in de Ecuadoriaanse 2e divisie. Als het ondanks z'n lengte toch een supertalent geweest zou zijn, was hij twee jaar geleden al opgehaald door iemand.
HR
HR

Koulibaly
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 20 december 2014

Notlupus schreef:

Sierra? Kom op zeg dat ventje is 1,67... Ben je net van Serero af kom je hiermee. Gewoon niet doen.

Is bovendien al 20 en speelt in de Ecuadoriaanse 2e divisie. Als het ondanks z'n lengte toch een supertalent geweest zou zijn, was hij twee jaar geleden al opgehaald door iemand.
HR
Daarnaast, volgens mij was ie al zo goed als rond met Manchester City, dus dan is ie niet haalbaar. Eerder voor een pleog als Twente/NAC die hem dan huren
HR
HR

Lucid Dream
Basisspeler

Reg.: 13 januari 2006

C705853 schreef:

Waarom heeft men zo gepresteerd dit seizoen, tweede geworden omdat we te laat de selectie op peil hadden, de tweede seizoenshelft 4 punten meer dan de nr. 1, in de finale van de EL.
€80,- miljoen aan uitgaande transfers, die bovenstaande resultaten niet in de weg stonden en veel beter Ajax waardig voetbal brachten.
Dit alles kon alleen gebeuren door de komst Peter Bosz, Sanchez en van Ziyech, maar vooral de doorstroom van spelers uit JA en de A1.
Dit moeten we proberen vast te houden.

Stel dat er weer zo'n leegloop zou zijn in het komende seizoen, kunnen we dit dan weer opvangen met spelers uit de A1 en JA?
Dat is de vraag aan de technische leiding van Ajax.

Mijn antwoord is nee, daar is roofbouw op gepleegd, die staan al bij de selectie van Ajax1. Onmogelijk om zulke hiaten in de selectie dan op te vangen, hopelijk op een enkele transfer na dit jaar nog niet nodig, die we dan vermoedelijk moeten opvangen met het halen van een directe versterking.
Jong Ajax moet dus aangevuld worden met de grootste talenten uit Nederland en liefst ook nog een of meerdere buitenlandse voltreffers zoals Onana en Dolberg.
Uit JA moeten we kunnen putten voor een groot deel van de aanvulling, we kunnen niet concurreren met de buitenlandse clubs, maar des te beter met de Nederlandse, een vereiste om niet stil te vallen of achterop te raken, doen dus.
De aanwas moet vooral uit de totale jeugd komen om structureel nog dezelfde voorsprong, met Ajax voetbal te behouden in ieder geval in Nederland.
De vervangers voor Nouri, de Ligt, Onana, Dolberg, Kluivert, Tete, Riedewald, Klaassen, van de Beek, de Jong, die moeten we nu eigenlijk al zien vanaf de B en A
Daar moeten we investeren en de grootste voetballende technische talenten aan Ajax binden.
De jeugdscouting moet aan de bak, maar ook de mensen die de grootste talenten dan binnen moeten halen, gesteund door het beleid van de RvC
HR
Ben het volledig met je eens. Vooral ons niet laten verblinden door de gigantische transferinkomsten en goed beleid blijven voeren. Zo min mogelijk aankopen voor het eerste, ookal bulken we van het geld. Aanvoer moet voornamelijk komen vanuit doorstroom uit de jeugd.
HR
HR

Emp
Vedette

Uit: Sao Paulo
Reg.: 7 juni 2009

Lucid Dream schreef:

(...)

Ben het volledig met je eens. Vooral ons niet laten verblinden door de gigantische transferinkomsten en goed beleid blijven voeren. Zo min mogelijk aankopen voor het eerste, ookal bulken we van het geld. Aanvoer moet voornamelijk komen vanuit doorstroom uit de jeugd.
HR
Ben bang dat Overmars & co niet verder kijken dan hun neus lang is en als het over twee seizoenen slecht(er) gaat met gelul komt dat Ajax alleen periodiek mee kan doen om de prijzen.
HR
HR

celtic27
Bankzitter

Uit: Netherlands
Droomaankoop: Wissam Ben Yedder
Reg.: 11 april 2000

Als Klaassen inderdaad weg zou gaan, denk ik dat Ajax een goede zet zou doen om Snijder terug te halen bij Amsterdam. Dat lijkt mij iemand die de nieuwe lichting Nouri, Van Beek en De Jong kan voorzien van de nodige tips and tricks. Een stukje ervaring zal ook niet verkeerd zijn..en iemand met een Ajax verleden.
HR
HR

Koulibaly
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 20 december 2014

celtic27 schreef:

Als Klaassen inderdaad weg zou gaan, denk ik dat Ajax een goede zet zou doen om Snijder terug te halen bij Amsterdam. Dat lijkt mij iemand die de nieuwe lichting Nouri, Van Beek en De Jong kan voorzien van de nodige tips and tricks. Een stukje ervaring zal ook niet verkeerd zijn..en iemand met een Ajax verleden.
HR
de beste manier om Nouri, Van Beek en De Jong de tips en tricks te leren is ze speelminuten te geven, en niet een oude dure speler te kopen die het huidige systeem en speelstijl niet eens aan kan. Ervaring is op dit moment echt niet nodig van buiten af. Jongens als Schone, Viergever, Veltman, Ziyech hebben voor een club als Ajax al veel ervaring. En ook de jonkies van dit seizoen hebben volgend seizoen weer een jaar exta ervaring onder de knie
HR
HR

AFCA 428
Winnaar Gouden Bal

Uit: Purmerend
Vak: 127
Reg.: 6 september 2005

Koulibaly schreef:

(...)

de beste manier om Nouri, Van Beek en De Jong de tips en tricks te leren is ze speelminuten te geven, en niet een oude dure speler te kopen die het huidige systeem en speelstijl niet eens aan kan. Ervaring is op dit moment echt niet nodig van buiten af. Jongens als Schone, Viergever, Veltman, Ziyech hebben voor een club als Ajax al veel ervaring. En ook de jonkies van dit seizoen hebben volgend seizoen weer een jaar exta ervaring onder de knie
HR
Dit seizoen is ook wel gebleken dat ervaring niet alles is. De eerste die vanaf de kwartfinale door de mand viel was de oudere Schone. Gevolgd door Veltman en- uit bij Lyon- Viergever. De sterkhouders waren juist broekies als Sanchez, Dolberg en Onana.

Ajax moet kwaliteit halen. Of het nou een jongen van 20 jaar is of van 28 jaar. Houdt dus ook in dat als een jongen uit de eigen opleiding al beter is dan een ervaren speler, we de jeugdspeler moeten opstellen. Echter denk ik niet dat Nouri bijvoorbeeld al klaar is voor een volledig seizoen als basisspeler. Maar nogmaals, weet je geen beter te halen, dan stel je hem gewoon op. Geen ervaring halen puur gebasseerd op leeftijd.
HR
HR

Fern
Vedette

Reg.: 14 augustus 2007

celtic27 schreef:

HR
Dat lijkt mij de slechtste zet die Ajax kan doen. Sneijder en Ziyech zijn niet complementair, Sneijder is duidelijk op de weg terug en blokkeert de ontwikkeling van De Jong, Nouri en Van de Beek.
HR
HR

geDaante
Vedette

Reg.: 17 november 2005

sebastiaan1973 schreef:

Duidelijk dat er ervaring bij moet als Davy & Joel vertrekken. Maar niet van het kaliber Heiko. Huntelaar zou dat kunnen zijn, maar ik denk nog een speler.
HR
Joël brengt geen ervaring naar mijn mening, ervaring moet rust brengen en vertrouwen, Joël creëert alleen maar onrust en angst, met zijn onbeholpen verdedigen, opzichtige duwen en trekken, maar gele en rode kaarten blijven pakken in belangrijke wedstrijden, niks van leren. Mis je niets aan.

Waarom is het duidelijk dat er ervaring bij moet? Waar blijkt dat uit?
Ik kan alleen 'niet onder de indruk raken' in europese uitwedstrijden bedenken, maar daar leren deze jongens nu ook al van. Lijkt me niet dat één ervaren speler daarin het verschil gaat maken.

Ik wil kwaliteit zien, ervaring is dan een pré, niet meer dan dat. De ervaren spelers van nu, zijn veelal spelers die europees tekort schieten in kwaliteit (Veltman, Schöne, Westermann speelt niet eens).

Sowieso wat mij betreft geen afbouwers meer, geen over the hill types, dus geen 30+ wat mij betreft. Jeugd en jeugd die is blijven hangen (17-24 jaar) aangevuld met een enkele zeer gerichte aankoop van 24-28 jaar, lijkt mij een ideale mix. Geen grote kloof tussen jong en oud, mooie mix van allerlei leeftijden dus minder kans op groepjes op basis van leeftijd, jonge gretige jeugd, aangevuld met jongens die nog een mooie stap kunnen maken, dus allemaal gemotiveerd.
HR
HR

Fern
Vedette

Reg.: 14 augustus 2007

Je moet je niet alleen blind staren op de wedstrijden geDaante, als je naar de jonge spelers luistert is een ervaren speler als Westerman van groot belang buiten het veld, in de kleedkamer en op de trainingen. Dat zeiden de medespelers ook van Ooijer en in mindere mate van Heitinga. Een 30 plusser die vrede heeft met zo'n rol en buiten het veld om onze jonge talenten kan helpen in hun ontwikkeling mag van mij altijd komen.
HR
HR

Sterrenhemel
Regelmatige invaller

Vak: 403
Reg.: 11 juli 2011

Veltman verkopen en Tete erin, eventueel jeugd of aankoop.
Linksback moet er sowiezo bij, al enkele seizoenen.
Schone banken ten faveure van vdBeek en/of de Jong.
Traore, enkeltje Londen, Neres en Kluivert al in huis.
Ervaren spits er bij (Huntelaar?), alleen Dolberg gaat em niet worden.
Links Kluivert en Younes.

2 (liefst snelle stevige) backs en een spits dus, daar moet de focus op.
HR
HR

Sylvan
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Dennis Praet
Reg.: 5 december 2005

Tijd voor de grote schoonmaak.
HR
HR

KungZlatan
Idool

Vak: 409
Reg.: 29 juni 2002

Sylvan schreef:

Tijd voor de grote schoonmaak.
HR
Ja he, want wat was dit een klote seizoen. Bah. Verliezen finalist in Europa en tweede met een record aantal punten. Gooi ze er gewoon allemaal uit, we beginnen opnieuw!
HR
HR

SJON.
Idool

Reg.: 17 januari 2003

Onana
Tete Sanchez De Ligt Sinkgraven
De Jong vdBeek Ziyech
Neres Dolberg Kluivert

Kampioen!
HR
HR

pingeldoos
Basisspeler

Reg.: 13 december 2014

SJON. schreef:

Onana
Tete Sanchez De Ligt Sinkgraven
De Jong vdBeek Ziyech
Neres Dolberg Kluivert

Kampioen!
HR
Je team staat op z'n kop i.m.o. Maar ik zal wel heel raar zijn dat ik links links en rechts recht zet. :)
Ben het redelijk met je eens. Al ben ik nog steeds niet overtuigd dat Neres zo'n geweldenaar is. Ik zou Cerny de kans geven. Tete kun je vergeten helaas. Verder is het te hopen dat Sanchez en Dolberg zo slim zijn de miljoenen een jaartje te weerstaan.

[Dit bericht is veranderd door pingeldoos (op 25 mei 2017 10:13:20).]
HR
HR

Sterspeler-gezocht
Bankzitter

Reg.: 13 september 2010

Eruit:
Dolberg (zitten teveel partijen achteraan en ik krijg de indruk dat hij ook zelf weg wilt),
Klaassen, (wilt een volgende stap en verdient een transfer. Een vertrek is goed op te vangen)
Tete, (wilt niet verlengen, dus verkopen)
Veltman, (Denkt aan een volgende stap toe te zijn)
Younes (wordt hier niet gewaardeerd en gaat toch wel bij een goed bod)
Dijks (Blijft bij Norwich)

Selectie:

keepers: Onana, Ruiter (transfervrij), Alblas

rechtsback: 2x aankoop (wellicht is van der Wiel een optie)
Centrum links en rechts: Sanchez, De Ligt, Viergever, St. Juste/Kashia (aankoop)
Linksback: Sinkgraven, Riedewald, (Viergever)
6 positie: Anita (Transfervrij), Donny van de Beek, Riedewald (Schone)
CM links en rechts: Ziyech, Schone, F. de Jong, Nouri, (Donny van de beek)
Buitenspelers: Neres, Kluivert, Muric, aankoop
Spits: Huntelaar (transfervrij), Cassierra, aankoop (misschien wilt Babel voor een laatste keer komen? Liet bij Besiktas zien nog steeds prima te kunnen ballen.)

Met het vertrek van Dolberg zal de spitspositie onderbezet raken. Ook hebben we duidelijk problemen op de rechtsback. Stiekem hoop ik op een van der Wiel, die uitermate geschikt is voor het spelletje van Bosz.
Younes zal waarschijnlijk vertrekken, wat betekent dat de spoeling voor de buitenpositie dunnetjes zal zijn. Ik heb hier genoeg namen zien vallen uit Brazilie: Dat laat ik lekker aan Veltmate over :B

Linksback zouden we eigenlijk nog een optie moeten hebben, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wie. Ik ga er vanuit dat Norwich Dijks gaat overkopen.

We kunnen tot de conclusie komen dat we het vertrek van Klaassen prima kunnen opvangen met een Anita. Doordat er een goede 6 zal staan, kan je Schone 1 linie doorschuiven waardoor die vaker de eindpass kan verzorgen. Met een Schone die zich positioneel goed vrijloopt en een dynamische Ziyech en een Anita die goed is in de korte passing kan er goed naar voren worden gevoetbald. Donny van der Beek zal Schone op de lange termijn definitief vervangen. Omdat we in een systeem spelen waar middenvelders allesomvattend moeten zijn, en daar veel van hebben, kan er veel geschoven worden van positie tussen de 6 en de 7 positie in vorm van Donny en Frenkie.

Met Riedewald hebben we een ideale 12e man voor 3 posities. Hij zal zijn minuten gaan maken en mag gaan bewijzen waarom hij beter is dan een Sinkgraven/Viergever voor centraal of de LB.

Op deze manier kunnen we gericht investeren, misschien zelfs het salarisplafond iets opschroeven, kunnen we de selectie voor augustus al rond hebben doordat er geen clubs meer tussen spelers zullen zitten in vorm van een Anita en Ruiter, en kan wellicht het salarisplafond zelfs iets omhoog om jongens als Sanchez, Ziyech en Viergever langer te binden.

Ik hoop vooral dat Overmars zijn huiswerk goed heeft gedaan met zijn scouts en gewoon zorgt dat eind Juli de selectie rond is. Gewoon deadlines stellen aan eventuele aankopen: voor halverwege juli niet beslissen = niet bij Ajax spelen.

[Dit bericht is veranderd door Sterspeler-gezocht (op 25 mei 2017 12:15:08).]
HR
HR
Tjeee zie van der Wiel en Anita steeds voorbijkomen, Anita zou missch nog iets zijn maar van der Wiel?
Dus na Veltman terug naar vd Wiel, terwijl ik de vlag uitstak toen die weg ging... nee voor van der Wiel bedank ik ...

Weg:
Veltman... heeft een chronisch tekort aan voetbalintelligentie, verdedigt als een mietje... heeft te weinig overzicht.
Younes, is geen vleugelspeler, noit geweest ook, in feite een miskoop, want hij had nooit voor de vleugelpositie aangetrokken mogen worden, ondanks die paar heel goede wedstrijden.
Traore, zal wel terug gaan naar Chellsea....

Logische vervangers zijn Kuivert, Neres en Tete
maar blijft Tete? Dan zijn Cerny de Jong en van der Beek al toe aan een basisplaats volgend seizoen? Is Cassiera al goed genoeg als vaste reserve voor de spits?
Wie heb je als reserves voor de linkervleugel, wie heb je als reserve voor de rechtervleugel. Wie is er als reserve voor de rechtsback?
Denk dat Overmars wel aan de bak mag zeker als klaassen en evt Dolberg vertrekken.

Maar voor komend seizoen doe je al goede zaken als je Schone, Younes en Veltman vervangt, denk dat je dan in Nederland op zeker titelkandidaat bent en Europees aardige stappen kan maken.

[Dit bericht is veranderd door Rob070 (op 25 mei 2017 12:29:03).]
HR
HR

Zlatanist
Icoon

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Tete, Riedewald en Cerny gaan sowieso weg komende zomer. En Traore gaat natuurlijk terug naar Chelsea. Voor deze spelers moet er dus wat gebeuren.

Verder is het natuurlijk de vraag of spelers als Sanchez, Dolberg, Klaassen Ziyech en Younes vertrekken. De kans dat Klaassen vertrekt is wel groot. Hij is ook vervangbaar. Ik denk zelf dat Sanchez de verleiding ook niet meer kan weerstaan en dat hij ook al na één seizoen weggaat. Ik verwacht dat Dolberg wel zo verstandig is om nog één of twee jaar te blijven. Younes zou wel kunnen vertrekken als de interesse echt concreet wordt. Ik ben fan van Younes, maar zijn rendement is natuurlijk nooit echt hoog geweest. Als je bedragen tussen de 12 en 15 miljoen voor hem kunt krijgen dan kan je dat niet weigeren. Ziyech zou laatst hebben aangegeven dat hij wil blijven. De vraag is, is dat echt zo of heeft iemand dat verzonnen? Ik kan me ook voorstellen dat hij een keer klaar is met de Eredivisie en de stap wil maken. Na zo'n Europees seizoen zal de interesse er ook niet om liegen. Ik hou er rekening mee dat hij vertrekt. Ook al zou het zo zijn dat hij eigenlijk van plan was te blijven; dat kan ook veranderen - zeker als hij merkt dat er meer weg gaan.

Voor Tete en Riedewald moet natuurlijk een vervanger komen. Ik weet niet of we Tete intern kunnen oplossen. Owusu is niet echt een succesverhaal geworden bij Excelsior. Of Zeefuik er klaar voor is kan ik moeilijk inschatten. Een paar jaar terug speelde Terry Lartey nog op rechtsback in de jeugd en maakte hij eigenlijk steevast indruk op mij op die positie. Ik heb echter het idee dat hij een beetje uit de picture is. Wanneer hij speelt is dat meestal centraal achterin tegenwoordig volgens mij. Ik vind het moeilijk in te schatten of we deze positie intern kunnen invullen. Je kan het natuurlijk proberen en als blijkt dat het onvoldoende is kan je na een half jaar of na volgend seizoen alsnog buiten de deur gaan kijken. Wanneer dat gebeurt dan denk ik meteen aan Troupee van Utrecht. Die jongen gaat ver komen.

Linksback en centraal achterin blijft beperkt bezet. Als Sanchez echt vertrekt dan wordt het wel moeilijk. De Ligt kan dan naar RCV, maar ik denk dat De Ligt echt veel baat heeft gehad bij Sanchez naast zich. De vraag is of De Ligt het ook zo goed doet met bv Viergever naast zich. Sanchez kan met zijn snelheid veel goed maken. Snelheid die De Ligt mist. Sanchez is wat mij betreft redelijk onvervangbaar. Ik kan me voorstellen dat United met de Champions League plaatsing nu weer flink gaat investeren, ook in verdedigers. Het kan best zijn dat Daley Blind dan volledig buiten de boot gaat vallen. Blind is natuurlijk geen Mourinho-verdediger. In dat geval is Blind wellicht te verleiden om terug te keren. Daley lijkt me geen geldbeluste jongen, lijkt me nuchter genoeg om te beseffen dat hij al heel veel geld heeft en hij heeft ook een Ajax-hart. Ik geloof wel dat hij wellicht al vrij vroeg terug zou willen keren als hij daadwerkelijk geen perspectief zou hebben. Echter is wel de vraag of hij zo complementair is aan De Ligt. Ook Blind mist snelheid. Maar Blind kan wellicht het beste alternatief voorhanden worden. Al met al hoop ik echt dat Sanchez blijft. Ik ben bang dat hij echt onvervangbaar is en dat De Ligt het zonder hem ook moeilijker gaat krijgen.

Linksback is ook een moeilijke positie. Viergever heeft het dit jaar prima gedaan. Maar was dit een 'one off', of heeft Viergever zich nou echt structureel verbeterd? In dat laatste geval is Viergever een betrouwbare speler. Zowel centraal als op linksback. Anders hebben we toch wel een probleem. Riedewald vind ik best een betrouwbare linksback, maar hij zal vertrekken. Sinkgraven heb ik helaas weinig vertrouwen in. Ja, aanvallend heeft hij kwaliteiten. Maar defensief is hij zo ontzettend kwetsbaar. Echt nog een mindere versie van Emanuelson. In de Eredivisie kan je ermee weg komen, maar Europees kom je niet weg met Sinkgraven op linksback. Ik geloof er niks van dat we met Sinkgraven op linksback door waren gegaan tegen Schalke en Lyon.

Op het middenveld kunnen we Klaassen gewoon vervangen met Donny van de Beek. Je mist dan wel de aanjager Klaassen, maar voetballend zul je er niet op achteruit gaan. De aanjager zal je wellicht even missen, maar er kan een nieuwe ontstaan en dat kan ook Van de Beek wel eens zijn. Als Ziyech vertrekt moet Nouri gewoon de kans krijgen. Als dat scenario zich voltrekt kunnen we dus wel eens een volledig nieuw middenveld hebben volgend seizoen. Schöne zal z'n plek dan wel eens kunnen verliezen aan Frenkie de Jong. Genoeg voetbal zit er dan in. Maar wel heel jeugdig, onervaren en daarmee vermoedelijk wisselvallig. Daarnaast ben je dan de sterkte bank en breedte op het middenveld kwijt. Er moet dan wel iets bij, maar hoe ga je dat invullen? Haal je iemand voor de basis, dan kunnen de jeugdspelers niet doorstromen en staat er een aantal jaar een aankoop die te blokkeren. Iemand voor de bank halen is meestal niet wat je graag wil en welke speler komt er nou voor de bank? Best een lastige situatie. Wat dat betreft is eigenlijk te hopen dat Ziyech nog een jaar blijft. Van de Beek volgend jaar vast in de basis en alvast welkome ervaring opdoen. De Jong en Nouri moeten dan volgend seizoen meer minuten gaan maken om het jaar daarna echt in de basis te komen. Wellicht dat spelers als Noa Lang en Carel Eiting daarna de stap kunnen maken en de posities in kunnen nemen Nouri en Frenkie de Jong dit jaar innemen.

Voorin is het even afwachten. Traore gaat sowieso terug naar Chelsea, maar met Neres is zijn vervanger er al. De vraag is wat er met Younes en Dolberg gaat gebeuren. Dolberg is zo goed als onvervangbaar helaas. Als hij vertrekt ga je er hoe dan ook op achteruit en zo'n talent kan je de komende 10 jaar wel vergeten. Ik ga er echter vanuit dat Dolberg verstandig genoeg is om te blijven. Hopelijk kan Cassierra zich daarachter fatsoenlijk ontwikkelen. Als Younes vertrekt moet er zeker nog een vleugelspeler blij, want met alleen Kluivert en Neres ga je het natuurlijk niet redden. Cerny gaat ook zo goed als zeker vertrekken. Muric komt terug van een uitleenperiode en zie ik graag aansluiten. Bosz leek echter niet gecharmeerd van Muric en Muric was niet blij met z'n rol toen hij vertrok. Ik weet dus niet of we daar nog echt iets van kunnen verwachten. Als er een vleugelspeler moet komen zullen we wederom buiten de Eredivisie moeten kijken.

Oh en tot slot hebben we natuurlijk nog een tweede keeper nodig. Ik zou het niet weten. Iedere keeper weet dat hij als tweede keeper komt dus dat is geen makkelijke opgave. Ik zou Ruiter een prima tweede keeper vinden, maar of hij er bewust voor zou kiezen om tweede keeper te zijn dat betwijfel ik.

Het wordt een spannende zomer. Ik hoop dat het eens mee zit en dat we de groep een keer bij elkaar kunnen houden.
HR
HR

michelb1986
Talent

Reg.: 14 augustus 2014

Zlatanist schreef:

HR
Prima verhaal en grotendeels mee eens. Bepaalde aspecten aan Klaassen ga je zeker missen (scorend vermogen, aanjager), maar voetballend kun je er wel eens op vooruit gaan. Schone begint ook zijn plek al langzaam te verliezen. Voor Traore en Younes geldt allebei dat ze soms van grote waarde geweest zijn, maar ook niet onvervangbaar. Als je voor Younes 15 miljoen kan krijgen hoor je er in kwaliteit ook op vooruit te kunnen gaan.
Belangrijkste wordt het behouden van Sanchez en Dolberg, waarbij het eerste vele male lastiger is dan het laatste. Gisteren speelde Sanchez ook weer een goede pot en hij zal heel lastig te vervangen zijn. Dolberg was matig gisteren en zal zelf ook nog een jaar willen blijven denk ik.

Het grootste probleem ligt dan ook achterin, waar ik verwacht dat Tete sowieso zal gaan en Riedewald wellicht ook. Als dan ook Sanchez nog vertrekt heb je een zware dobber aan het nieuwe spelers zoeken, en ik zou niet weten wie hiervoor in aanmerking zouden komen.

Gisteren moet ook een les zijn voor de technische staf: Hoe ga je dit soort ploegen toch lam leggen? Ga je een hoger tempo hanteren en met nog technisch begaafdere spelers spelen, of juist het tegenovergestelde, meer afwachtend en op de counter? Of juist oppurtinistischer en ook lange ballen de pot in?

Hier zou ik ook wat aandacht aan besteden en spelers kopen die dit kunnen invullen, al dan niet in een rol als reserve. Technischer is intern goed op te lossen met oa. De Jong, Nouri, Donny en wellicht Eiting (tov Klaassen, Schone, Ziyech nu). Voor counter heb je nu wellicht Kluivert, maar een technische doch snelle buitenspeler erbij zou ik zeker doen. In de spits zou ik toch Huntelaar erbij halen, brengt ervaring en kan als de nood aan de man is in de ploeg komen.

Ik verwacht een drukke zomer, vooral in de breedte, en benieuwd waar Marc mee aankomt.
HR
HR

chivu23
Administrator

Uit: ermate briljant
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 25 februari 2005

Tijd om de laatste plekken door te selecteren en gebruik te maken van de exposure.

Eruit:
-Klaassen
- Tete
-Younes
-Zivkovic
-Veltman
-Traore
-Westermann

Erin:
- Anita
- Nieuwe back
- Nieuwe vleugel(s); 2 vertrekken.
- Zeefuik door vanuit jeugd
- Speuren voor nieuw talent in de spits

Basis:

Nieuwe vleugel/Kluivert- Dolberg- Neres
Ziyech- Anita- De jong (vd beek)
Sinkgraven(viergever)- de Ligt- Sanchez- aankoop/zeefuik
Onana

Uitleg: alhoewel ik vd beek een prima talent vind, ben ik echt fan van de Jong. Die zou ik graag steeds meer speeltijd zien krijgen op dat midden en hoewel ie nog erg jong is -en ook af en toe nog te nonchalant- moet dat imo prima kunnen met Anita en de ligt/sanchez erachter & Ziyech ernaast.

Schone/Klaassen is imo net te "min" om door te kunnen groeien. Schone sowieso, met Anita stukken stabieler en meer complementair.
Dat zou voor mij dan ook veruit de meeste prioriteit hebben om hem terug te krijgen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 166 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » (Met het oog op) volgend seizoen [deel 2]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,7% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van OGC Nice-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!