Deze topic is open en bestaat uit 101 pagina's: « 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 101 »
Derk Johanssen
Icoon
Uit: Enschede
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 mei 2004
quote:Dit is het Vermeer topic en niet het Stekelenburg topic. Ik geef exact aan wat ik van een doelman van Ajax verwacht. De reacties zijn steevast hetzelfde: "Maar Stekelenburg dit, etc" of "Maar Vermeer redde op die bal fantastisch" of "Hij pakt punten voor ons." Mijn punt is juist dat hij onbetrouwbaar is. Hij kan een wedstrijd voor je winnen, een wedstrijd voor je verliezen, je weet het nooit. hij kan tegen Dortmund de sterren van de hemel keepen en tegen Heerenveen, NAC en utrecht goals weggeven. Geef jij nou eens aan of je dát wilt, of een doelman die wel eens een foutje maakt, maar waar je over het algemeen van op aan kunt. om in rapportcijfers te spreken: liever een doelman die altijd een 6je haalt, of een die de ene keer een 8 en de andere keer een 4 scoort? Dáár gaat het mij namelijk om. Heroisch om dankzij Vermeer 3 punten te pakken, ik zie hem ook dankzij geklungel punten verspelen tegen heereveen, nac, heracles en meer van dat soort simpele winstpotjes.
liam schreef:
(...)
Ik vind simpele indraaiende ballen binnen de vijf meter een prooi voor de doelman. Bij Steek werden die ingekopt omdat hij op de lijn bleef plakken. Voorbeeldje: Amoah tijdens NAC - Ajax in 2008 (maar zo zijn er velen). Maar die zijn dan onhoudbaar?
Het is maar net hoe je het bekijkt.
quote:Ik zie een wereld van verschil tussen 'mijn held' Stekelenburg en Vermeer. Namelijk exact wat ik hierboven aangeef en wat ik al tijden verkondig. Je gaat er nóóit inhoudelijk op in. Dat vind ik vrij jammer eerlijk gezegd.
Maar daar ging mijn punt niet eens over in mijn vorige post. Jij zegt dat we niet moeten doen alsof Vermeer zoveel beter is terwijl heel dit topic al vanaf het begin dat Vermeer erin kwam door Steek-fans werd gedomineerd die meldden dat Vermeer veel en veel slechter was dan hun held. Jij draait de zaak om.
quote:Iedereen zag in Stekelenburg een topkeeper. Juist daarom werd hij volgens mij zo bekritiseerd, want het kwam er nooit echt uit. Echter, werd er op een gegeven moment, omdat het zolang duurde, een sfeertje in zijn forumtopic gecreerd dat werkelijk iedere tegengoal op izjn conto werd geschreven. Juist daarom ageer ik nu zo in dit topic, want gelijke monniken, gelijke kappen. Bij Stekelenburg werd er altijd geroepen: heerst niet in de 16. Werd altijd geroepen: is een mietje in de duels. Werd altijd geroepen: hij duikt er niet eens naar! En nu zien we ook dergelijke fouten en dingen bij Vermeer, maar doet iedereen zijn ogen dicht, omdat Kenneth wel eens een bal uit de kruising tikt. Sorry, maar wie is er dan hypocriet bezig?
Ik zeg al tig jaren hetzelfde. Steek keepte in zijn eerste vijf of zes seizoenen zeer matig voor Ajax en kreeg toch om onbegrijpelijke redenen het predikaat topkeeper van velen. Daarna was hij in het seizoen 2009-2010 wel zeer sterk bezig. Vermeer is net twee jaar keeper van Ajax 1 en keepte in die eerste jaren veel beter dan Stekelenburg. Nu is Stekelenburg overigens weer een beetje terug bij af maar dat is een andere discussie.
quote:Ik dekn het niet. Te veel onrust. Te klein. Te veel fouten. Te weinig voetballend vermogen. Te weinig persoonlijkheid.
Ik denk dat Vermeer op termijn de vaste keeper van Oranje wordt omdat hij gewoon beter is dan Krul of Stekelenburg. Ieder zijn mening.
liam
Legende
Vak: 420
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 10 juli 2002
spelbos
Legende
Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 juli 2006
quote:Hij staat vrij hoog in verschillende ranglijsten.
Derk Johanssen schreef:
(...)
Dit is het Vermeer topic en niet het Stekelenburg topic. Ik geef exact aan wat ik van een doelman van Ajax verwacht. De reacties zijn steevast hetzelfde: "Maar Stekelenburg dit, etc" of "Maar Vermeer redde op die bal fantastisch" of "Hij pakt punten voor ons." Mijn punt is juist dat hij onbetrouwbaar is. Hij kan een wedstrijd voor je winnen, een wedstrijd voor je verliezen, je weet het nooit. hij kan tegen Dortmund de sterren van de hemel keepen en tegen Heerenveen, NAC en utrecht goals weggeven. Geef jij nou eens aan of je dát wilt, of een doelman die wel eens een foutje maakt, maar waar je over het algemeen van op aan kunt. om in rapportcijfers te spreken: liever een doelman die altijd een 6je haalt, of een die de ene keer een 8 en de andere keer een 4 scoort? Dáár gaat het mij namelijk om. Heroisch om dankzij Vermeer 3 punten te pakken, ik zie hem ook dankzij geklungel punten verspelen tegen heereveen, nac, heracles en meer van dat soort simpele winstpotjes.
Derk Johanssen
Icoon
quote:Je komt met 1 voorbeeld (en de mededeling dat er wel meer zijn)... Dat is toch geen discussieren? Als je goed zou lezen zeg ik ook dat ik van een Ajaxdoelman verwacht dat hij 99% vande houdbare ballen tegenhoudt. Nu moet jij me eens vertellen wat er met die ene gebeurt.
liam schreef:
@Derk. Jij begint door te zeggen dat Stekelenburg wel betrouwbaar is en geen fouten maakt. En dat je dat liever hebt dan een Vermeer die wel fantastische ballen maakt maar ook onbetrouwbaar is.
Ik reageer daarop door te stellen dat Stekelenburg vaak ballen doorliet die je zeker als een fout kon bestempelen. Ik reageer dus gewoon op jou.
liam
Legende
spelbos
Legende
Derk Johanssen
Icoon
spelbos
Legende
quote:Groningen -Ajax 2010 na een 0-2 voorsprong alsnog 2-2 waarbij Steek er niet goed uitzag.
Derk Johanssen schreef:
Ik vraag om voorbeelden van wedstrijden die dankzij Stekelenburg punten kostte waar we in een gewonnen situatie zaten. Ik vraag dus niet om elke blunder de afgelopen 8 jaar, want iedere doelman maakt wel eens een foutje. ' Mijn Held' Stekelenburg en ' Jullie Held' Vermeer. Daar gaat het dus niet om. Het gaat erom dat je wedstrijden die je goed speelt, of redelijk goed, waar je in een gewonnen positie bent, de overhand hebt, maar toch punten verspeeld. Je weet wel, zoals tegen Heracles, NAC, Heerenveen. Dat soort potjes...
Om een voorbeeld als die tegen Belgie te nemen. Wat ik mij kan herinneren waren we de mindere tegen Belgie. Dat zijn dus geen goede voorbeelden.
A.T.A
Geselecteerd voor Oranje
Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001
Derk Johanssen
Icoon
quote:Klopt, dat is er één inderdaad.
spelbos schreef:
(...)
Groningen -Ajax 2010 na een 0-2 voorsprong alsnog 2-2 waarbij Steek er niet goed uitzag.
Heb even wat beelden opgezocht, oordeel zelf maar?
http://www.youtube.com/watch?v=L2di7Gk6h6k
Dokter Mabuse
Regelmatige invaller
Vak: 125
Reg.: 5 november 2007
quote:Er zijn er nog 30 te vinden. Stekelenburg is gewoon een zwaar maar dan op zwaar overschatte doelman met de mentaliteit van een dweil. Wij mogen zeer dankbaar zijn dat we nu met Vermeer eindelijk een keeper op doel hebben die wel punten pakt. Sinds Stekelenburg niet meer keept os het geen toeval dat Ajax al 2x op rij kampioen is geworden.
Derk Johanssen schreef:
(...)
Klopt, dat is er één inderdaad.
BuZa
Vedette
Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Yaya Sanogo
Reg.: 30 november 2005
quote:Vermeer is net zo'n grote dweil. Doorselecteren en tegen een prima bod van de hand doen.
Dokter Mabuse schreef:
(...)
Er zijn er nog 30 te vinden. Stekelenburg is gewoon een zwaar maar dan op zwaar overschatte doelman met de mentaliteit van een dweil. Wij mogen zeer dankbaar zijn dat we nu met Vermeer eindelijk een keeper op doel hebben die wel punten pakt. Sinds Stekelenburg niet meer keept os het geen toeval dat Ajax al 2x op rij kampioen is geworden.
spelbos
Legende
quote:Gelukkig, hebben we nu een prijs gewonnen?
Derk Johanssen schreef:
(...)
Klopt, dat is er één inderdaad.
quote:
Ik daag je uit 1 wedstrijd te noemen zoals die tegen SC Heerenveen, NAC of Heracles waar een zeker lijkende voorsprong uit handen werd gegeven mede dankzij een fout van Stekelenburg. Dát is wat ik bedoel.
liam
Legende
quote:Aangezien hij momenteel de beste Nederlandse keeper is opteer jij dus voor een buitenlander?
BuZa schreef:
(...)
Vermeer is net zo'n grote dweil. Doorselecteren en tegen een prima bod van de hand doen.
Mijn Mokums Paradijs
Icoon
Vak: 422
Droomaankoop: Melvin Platje
Reg.: 9 september 2002
liam
Legende
quote:Wie is er beter dan? En dan ook nog haalbaar. Ik vind sowieso Krul, Vorm, Stekelenburg niet beter dan Vermeer.
Mijn Mokums Paradijs schreef:
Ik heb wellicht wat gemist, maar Vermeer de beste Nederlandse doelman?
kleintalent
Ballenjongen
Vak: 118
Reg.: 28 april 2006
marnix92
Geselecteerd voor Oranje
Vak: 422
Reg.: 18 juli 2010
quote:Toen Kenneth het overnam had Verhoeven net een aantal wedstrijden gekeept. Bovendien was het seizoen daarvoor van Ajax veel beter, toen stond Stekelenburg in het doel.
kleintalent schreef:
Maar bovenal is het een feit dat we met Stekelenburg geen kampioen zijn geworden in al die jaren en dat toen Kenneth het overnam we ver achter stonden, dus is Vermeer een goed keeper 😀
tackle
Internationale topspeler
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Reg.: 19 maart 2003
quote:Volgens mij zit er een groter talent al enige tijd op de bank. Als je alleen al ziet hoeveel rustiger de verdediging acteert als Cillessen keept. Ik ben absoluut geen fan van Vermeer.
liam schreef:
(...)
Aangezien hij momenteel de beste Nederlandse keeper is opteer jij dus voor een buitenlander?
Amor AJAX
Vedette
Vak: 117
Droomaankoop: Bryan Ruiz
Reg.: 7 augustus 2005
DarkChild
Moderator
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002
quote:Toch jammer dat dat 'grote talent' in JA en zijn wedstrijden in Ajax1 geen overdonderende indruk achterlaat. Zowel keepend als meevoetballend.
tackle schreef:
(...)
Volgens mij zit er een groter talent al enige tijd op de bank. Als je alleen al ziet hoeveel rustiger de verdediging acteert als Cillessen keept. Ik ben absoluut geen fan van Vermeer.
quote:Gelukkig niet, dan zouden we hem ook jarenlang moeten hypen op een redding tegen Brazilie.
Amor AJAX schreef:
Vermeer is geen topper, maar ook niet te min. Het is geen Stekelenburg en al helemaal geen Van der Sar, maar een prima doelman voor de komende jaren. Als je een bod krijgt van 5 miljoen zou ik hem echter wel verkopen. Zo'n doelman.
Amor AJAX
Vedette
DarkChild
Moderator
quote:Bel jij zijn trainer dat hij stiekem wel heel goed is?
Amor AJAX schreef:
Oneens, steek zijn trap was gruwelijk mooi vergeleken met die van Vermeer. Om een liniaal langs te leggen.
Amor AJAX
Vedette
quote:Flauw, ik heb het over zijn voetballende kwaliteiten. Die zijn in Italië lang niet zo belangrijk als bij Ajax, zie ook Van der Sar in Italië. Maar goed, als je Zeman's nummer heb wil ik best een poging wagen.
DarkChild schreef:
(...)
Bel jij zijn trainer dat hij stiekem wel heel goed is?
Ik moet altijd erg lachen als ik een Derksen voor de 100ste keer hoor zeggen dat Stekelenburg beter bij Manchester United had kunnen spelen of dat Van der Sar dat had moet regelen. Die Meulensteen was in de VI duidelijk genoeg, Stekelenburg is nooit een serieuze kandidaat geweest. Bekeken, niet goed genoeg geacht. Van der Gijp zegt het goed, er was niet meer dan Roma en als je daar op het tweede plan terecht dreigt te komen ben je misschien toch niet zo heel goed.
Maar over Vermeer, ik vind hem steeds beter worden en momenteel meer dan terecht eerste man.
Als je hem had moeten vervangen dan was het vorig seizoen na Utrecht uit, nu zie ik geen betere Nederlandse keeper.
DarkChild
Moderator
quote:Cool, regel voor mij gelijk een gesigneerd Totti shirt?
Amor AJAX schreef:
(...)
Flauw, ik heb het over zijn voetballende kwaliteiten. Die zijn in Italië lang niet zo belangrijk als bij Ajax, zie ook Van der Sar in Italië. Maar goed, als je Zeman's nummer heb wil ik best een poging wagen.
Deze topic is open en bestaat uit 101 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 »
Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 51,4% dat FC Volendam wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.