Ajax Netwerk
woensdag 22 oktober 2014 - 02:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 192 »

HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 mei 2004

quote:HR
liam schreef:

(...)

Ik vind simpele indraaiende ballen binnen de vijf meter een prooi voor de doelman. Bij Steek werden die ingekopt omdat hij op de lijn bleef plakken. Voorbeeldje: Amoah tijdens NAC - Ajax in 2008 (maar zo zijn er velen). Maar die zijn dan onhoudbaar?
Het is maar net hoe je het bekijkt.
HR
Dit is het Vermeer topic en niet het Stekelenburg topic. Ik geef exact aan wat ik van een doelman van Ajax verwacht. De reacties zijn steevast hetzelfde: "Maar Stekelenburg dit, etc" of "Maar Vermeer redde op die bal fantastisch" of "Hij pakt punten voor ons." Mijn punt is juist dat hij onbetrouwbaar is. Hij kan een wedstrijd voor je winnen, een wedstrijd voor je verliezen, je weet het nooit. hij kan tegen Dortmund de sterren van de hemel keepen en tegen Heerenveen, NAC en utrecht goals weggeven. Geef jij nou eens aan of je dát wilt, of een doelman die wel eens een foutje maakt, maar waar je over het algemeen van op aan kunt. om in rapportcijfers te spreken: liever een doelman die altijd een 6je haalt, of een die de ene keer een 8 en de andere keer een 4 scoort? Dáár gaat het mij namelijk om. Heroisch om dankzij Vermeer 3 punten te pakken, ik zie hem ook dankzij geklungel punten verspelen tegen heereveen, nac, heracles en meer van dat soort simpele winstpotjes.

Maar daar ging mijn punt niet eens over in mijn vorige post. Jij zegt dat we niet moeten doen alsof Vermeer zoveel beter is terwijl heel dit topic al vanaf het begin dat Vermeer erin kwam door Steek-fans werd gedomineerd die meldden dat Vermeer veel en veel slechter was dan hun held. Jij draait de zaak om.
HR
Ik zie een wereld van verschil tussen 'mijn held' Stekelenburg en Vermeer. Namelijk exact wat ik hierboven aangeef en wat ik al tijden verkondig. Je gaat er nóóit inhoudelijk op in. Dat vind ik vrij jammer eerlijk gezegd.

Ik zeg al tig jaren hetzelfde. Steek keepte in zijn eerste vijf of zes seizoenen zeer matig voor Ajax en kreeg toch om onbegrijpelijke redenen het predikaat topkeeper van velen. Daarna was hij in het seizoen 2009-2010 wel zeer sterk bezig. Vermeer is net twee jaar keeper van Ajax 1 en keepte in die eerste jaren veel beter dan Stekelenburg. Nu is Stekelenburg overigens weer een beetje terug bij af maar dat is een andere discussie.
HR
Iedereen zag in Stekelenburg een topkeeper. Juist daarom werd hij volgens mij zo bekritiseerd, want het kwam er nooit echt uit. Echter, werd er op een gegeven moment, omdat het zolang duurde, een sfeertje in zijn forumtopic gecreerd dat werkelijk iedere tegengoal op izjn conto werd geschreven. Juist daarom ageer ik nu zo in dit topic, want gelijke monniken, gelijke kappen. Bij Stekelenburg werd er altijd geroepen: heerst niet in de 16. Werd altijd geroepen: is een mietje in de duels. Werd altijd geroepen: hij duikt er niet eens naar! En nu zien we ook dergelijke fouten en dingen bij Vermeer, maar doet iedereen zijn ogen dicht, omdat Kenneth wel eens een bal uit de kruising tikt. Sorry, maar wie is er dan hypocriet bezig?

Ik denk dat Vermeer op termijn de vaste keeper van Oranje wordt omdat hij gewoon beter is dan Krul of Stekelenburg. Ieder zijn mening.
HR
Ik dekn het niet. Te veel onrust. Te klein. Te veel fouten. Te weinig voetballend vermogen. Te weinig persoonlijkheid.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

@Derk. Jij begint door te zeggen dat Stekelenburg wel betrouwbaar is en geen fouten maakt. En dat je dat liever hebt dan een Vermeer die wel fantastische ballen maakt maar ook onbetrouwbaar is.

Ik reageer daarop door te stellen dat Stekelenburg vaak ballen doorliet die je zeker als een fout kon bestempelen. Ik reageer dus gewoon op jou.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 juli 2006

Derk Johanssen schreef:

(...)

Dit is het Vermeer topic en niet het Stekelenburg topic. Ik geef exact aan wat ik van een doelman van Ajax verwacht. De reacties zijn steevast hetzelfde: "Maar Stekelenburg dit, etc" of "Maar Vermeer redde op die bal fantastisch" of "Hij pakt punten voor ons." Mijn punt is juist dat hij onbetrouwbaar is. Hij kan een wedstrijd voor je winnen, een wedstrijd voor je verliezen, je weet het nooit. hij kan tegen Dortmund de sterren van de hemel keepen en tegen Heerenveen, NAC en utrecht goals weggeven. Geef jij nou eens aan of je dát wilt, of een doelman die wel eens een foutje maakt, maar waar je over het algemeen van op aan kunt. om in rapportcijfers te spreken: liever een doelman die altijd een 6je haalt, of een die de ene keer een 8 en de andere keer een 4 scoort? Dáár gaat het mij namelijk om. Heroisch om dankzij Vermeer 3 punten te pakken, ik zie hem ook dankzij geklungel punten verspelen tegen heereveen, nac, heracles en meer van dat soort simpele winstpotjes.

HR
Hij staat vrij hoog in verschillende ranglijsten.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

liam schreef:

@Derk. Jij begint door te zeggen dat Stekelenburg wel betrouwbaar is en geen fouten maakt. En dat je dat liever hebt dan een Vermeer die wel fantastische ballen maakt maar ook onbetrouwbaar is.

Ik reageer daarop door te stellen dat Stekelenburg vaak ballen doorliet die je zeker als een fout kon bestempelen. Ik reageer dus gewoon op jou.
HR
Je komt met 1 voorbeeld (en de mededeling dat er wel meer zijn)... Dat is toch geen discussieren? Als je goed zou lezen zeg ik ook dat ik van een Ajaxdoelman verwacht dat hij 99% vande houdbare ballen tegenhoudt. Nu moet jij me eens vertellen wat er met die ene gebeurt.

Stekelenburg was als doelman veel betrouwbaarder dan Vermeer, dat is zeker. Ik daag je uit 1 wedstrijd te noemen zoals die tegen SC Heerenveen, NAC of Heracles waar een zeker lijkende voorsprong uit handen werd gegeven mede dankzij een fout van Stekelenburg. Dát is wat ik bedoel. En bij voorkeur een beetje recent voorbeeld, anders ga ik Vermeers grandioze optredens bij Willem II uit de oude doos trekken.
HR
HR

liam
Legende

Moet ik nu uit mijn hoofd allerlei blunders van Stekelenburg opsommen en dan ook nog bij een 2-0 voorsprong? :)

Hij heeft ontelbare houdbare goals doorgelaten, dat weet ik in ieder geval wel.
Dzudsack (uit en thuis/thuis houdbaar schotje van 20 meter en uit twee vrije trappen), Gommans (binnentikken op 1 meter afstand), Amoah (binnenkoppen op halve meter afstand), Groningen uit (0-2 voor om vervolgens eerst een bal door zijn handen te laten gaan en even later als een paal op de lijn blijven waarna er van twee meter wordt binnengekopt: 2-2), AZ (tikken bal uit zijn handen), schotje El Akchacoui door midden, vrije trap pranjic (0-1), tegen Anderlecht grove blunders thuis, in Brussel eerst twee ballen redden en dan schotje loslaten voor de 1-1, bij PAOK op zijn knietjes zitten en dat het onnodig spannend wordt, 1-3 voor bij Willem II en dan volledig mistasten op indraaiende vrije trap waardoor Swinkels 2-3 maakt...etc
Kijk gewoon eens op youtube. Toets in Ajax 2002 en dan doe dat voor elk jaar tot en met 2010 en kijk gewoon eens wat tegengoals na. Je zult versteld staan.

Dit is uit mijn hoofd allemaal....
HR
HR

spelbos
Legende

Ging Steek tegen Belgie ook niet de fout in toen we voor stonden, of kon hij niet voorkomen dat het kwaad al geschied was?
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Ik vraag om voorbeelden van wedstrijden die dankzij Stekelenburg punten kostte waar we in een gewonnen situatie zaten. Ik vraag dus niet om elke blunder de afgelopen 8 jaar, want iedere doelman maakt wel eens een foutje. ' Mijn Held' Stekelenburg en ' Jullie Held' Vermeer. Daar gaat het dus niet om. Het gaat erom dat je wedstrijden die je goed speelt, of redelijk goed, waar je in een gewonnen positie bent, de overhand hebt, maar toch punten verspeeld. Je weet wel, zoals tegen Heracles, NAC, Heerenveen. Dat soort potjes...

Om een voorbeeld als die tegen Belgie te nemen. Wat ik mij kan herinneren waren we de mindere tegen Belgie. Dat zijn dus geen goede voorbeelden.
HR
HR

spelbos
Legende

Derk Johanssen schreef:

Ik vraag om voorbeelden van wedstrijden die dankzij Stekelenburg punten kostte waar we in een gewonnen situatie zaten. Ik vraag dus niet om elke blunder de afgelopen 8 jaar, want iedere doelman maakt wel eens een foutje. ' Mijn Held' Stekelenburg en ' Jullie Held' Vermeer. Daar gaat het dus niet om. Het gaat erom dat je wedstrijden die je goed speelt, of redelijk goed, waar je in een gewonnen positie bent, de overhand hebt, maar toch punten verspeeld. Je weet wel, zoals tegen Heracles, NAC, Heerenveen. Dat soort potjes...

Om een voorbeeld als die tegen Belgie te nemen. Wat ik mij kan herinneren waren we de mindere tegen Belgie. Dat zijn dus geen goede voorbeelden.
HR
Groningen -Ajax 2010 na een 0-2 voorsprong alsnog 2-2 waarbij Steek er niet goed uitzag.

Heb even wat beelden opgezocht, oordeel zelf maar?

http://www.youtube.com/watch?v=L2di7Gk6h6k

[Dit bericht is veranderd door spelbos (op 3 januari 2013 21:25:27).]
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Was totaal geen fan van Steek.
Waar ik me eigenlijk het meest aan irriteerde is dat hij vaak bij een corner, voorzet, vrije trap goed van zijn lijn kwam en als de bal kwam weer snel terug naar zijn lijn liep.
Heel veel zijn zulke tegendoelpunten ook niet op het conto van Steek geschreven terwijl ik vind als je over de 2 meter je bent je moet komen.
Maar dat is geweest en we hebben nu Kenneth.
Pluspunten van Kenneth is dat hij ontspoorde reflexen heeft en ik vind dat hij tenminste van zijn lijn durft te komen. (gaat zeker wel eens mis maar hij komt tenminste) Waar ik me bij Kenneth aan dood irriteer zijn de spelhervattingen en 1 op 1 wil hij nog vaak te snel gaan liggen. Steek daarin tegen was ontspoord in spelhervattingen.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

spelbos schreef:

(...)

Groningen -Ajax 2010 na een 0-2 voorsprong alsnog 2-2 waarbij Steek er niet goed uitzag.

Heb even wat beelden opgezocht, oordeel zelf maar?

http://www.youtube.com/watch?v=L2di7Gk6h6k
HR
Klopt, dat is er één inderdaad.
HR
HR

Dokter Mabuse
Basisspeler

Vak: 125
Reg.: 5 november 2007

Derk Johanssen schreef:

(...)

HR
Er zijn er nog 30 te vinden. Stekelenburg is gewoon een zwaar maar dan op zwaar overschatte doelman met de mentaliteit van een dweil. Wij mogen zeer dankbaar zijn dat we nu met Vermeer eindelijk een keeper op doel hebben die wel punten pakt. Sinds Stekelenburg niet meer keept os het geen toeval dat Ajax al 2x op rij kampioen is geworden.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Dokter Mabuse schreef:

(...)

Er zijn er nog 30 te vinden. Stekelenburg is gewoon een zwaar maar dan op zwaar overschatte doelman met de mentaliteit van een dweil. Wij mogen zeer dankbaar zijn dat we nu met Vermeer eindelijk een keeper op doel hebben die wel punten pakt. Sinds Stekelenburg niet meer keept os het geen toeval dat Ajax al 2x op rij kampioen is geworden.
HR
Vermeer is net zo'n grote dweil. Doorselecteren en tegen een prima bod van de hand doen.

[Dit bericht is veranderd door BuZa (op 4 januari 2013 09:25:17).]
HR
HR

spelbos
Legende

Derk Johanssen schreef:

(...)

HR
Gelukkig, hebben we nu een prijs gewonnen? ;)

Ik daag je uit 1 wedstrijd te noemen zoals die tegen SC Heerenveen, NAC of Heracles waar een zeker lijkende voorsprong uit handen werd gegeven mede dankzij een fout van Stekelenburg. Dát is wat ik bedoel.HR
HRHR
HR

liam
Legende

BuZa schreef:

(...)

Vermeer is net zo'n grote dweil. Doorselecteren en tegen een prima bod van de hand doen.
HR
Aangezien hij momenteel de beste Nederlandse keeper is opteer jij dus voor een buitenlander?
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Ik heb wellicht wat gemist, maar Vermeer de beste Nederlandse doelman?
HR
HR

liam
Legende

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Ik heb wellicht wat gemist, maar Vermeer de beste Nederlandse doelman?
HR
Wie is er beter dan? En dan ook nog haalbaar. Ik vind sowieso Krul, Vorm, Stekelenburg niet beter dan Vermeer.
HR
HR

kleintalent
Ballenjongen

Vak: 0-vak
Reg.: 28 april 2006

Maar bovenal is het een feit dat we met Stekelenburg geen kampioen zijn geworden in al die jaren en dat toen Kenneth het overnam we ver achter stonden, dus is Vermeer een goed keeper 😀
HR
HR

marnix92
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 430
Reg.: 18 juli 2010

kleintalent schreef:

Maar bovenal is het een feit dat we met Stekelenburg geen kampioen zijn geworden in al die jaren en dat toen Kenneth het overnam we ver achter stonden, dus is Vermeer een goed keeper 😀
HR
Toen Kenneth het overnam had Verhoeven net een aantal wedstrijden gekeept. Bovendien was het seizoen daarvoor van Ajax veel beter, toen stond Stekelenburg in het doel.

Verder vind ik hem een prima keeper, met hele goede reflexen. Heeft zich prachtig terug gevonden na de mindere eerste seizoenshelft vorig jaar. Heeft nog geen grote fouten gemaakt dit seizoen.
HR
HR

tackle
Idool

Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Reg.: 19 maart 2003

liam schreef:

(...)

Aangezien hij momenteel de beste Nederlandse keeper is opteer jij dus voor een buitenlander?
HR
Volgens mij zit er een groter talent al enige tijd op de bank. Als je alleen al ziet hoeveel rustiger de verdediging acteert als Cillessen keept. Ik ben absoluut geen fan van Vermeer.
HR
HR

Amor AJAX
Vedette

Vak: 117
Droomaankoop: Ryan Babel
Reg.: 7 augustus 2005

Vermeer is geen topper, maar ook niet te min. Het is geen Stekelenburg en al helemaal geen Van der Sar, maar een prima doelman voor de komende jaren. Als je een bod krijgt van 5 miljoen zou ik hem echter wel verkopen. Zo'n doelman.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

tackle schreef:

(...)

Volgens mij zit er een groter talent al enige tijd op de bank. Als je alleen al ziet hoeveel rustiger de verdediging acteert als Cillessen keept. Ik ben absoluut geen fan van Vermeer.
HR
Toch jammer dat dat 'grote talent' in JA en zijn wedstrijden in Ajax1 geen overdonderende indruk achterlaat. Zowel keepend als meevoetballend.
Hij is wat langer en oogt in sommige situaties wat rustiger dan Vermeer. Hij is alleen minder goed in het tegenhouden van een bal.
Het is maar wat je zoekt in een keeper.

Amor AJAX schreef:

Vermeer is geen topper, maar ook niet te min. Het is geen Stekelenburg en al helemaal geen Van der Sar, maar een prima doelman voor de komende jaren. Als je een bod krijgt van 5 miljoen zou ik hem echter wel verkopen. Zo'n doelman.
HR
Gelukkig niet, dan zouden we hem ook jarenlang moeten hypen op een redding tegen Brazilie.
Vermeer is geen Van der Sar maar beter dan Stekelenburg, die niet voor niets op de schopstoel zit bij Roma (na ons)
HR
HR

Amor AJAX
Vedette

Oneens, steek zijn trap was gruwelijk mooi vergeleken met die van Vermeer. Om een liniaal langs te leggen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Amor AJAX schreef:

Oneens, steek zijn trap was gruwelijk mooi vergeleken met die van Vermeer. Om een liniaal langs te leggen.
HR
Bel jij zijn trainer dat hij stiekem wel heel goed is?

Ik moet altijd erg lachen als ik een Derksen voor de 100ste keer hoor zeggen dat Stekelenburg beter bij Manchester United had kunnen spelen of dat Van der Sar dat had moet regelen. Die Meulensteen was in de VI duidelijk genoeg, Stekelenburg is nooit een serieuze kandidaat geweest. Bekeken, niet goed genoeg geacht. Van der Gijp zegt het goed, er was niet meer dan Roma en als je daar op het tweede plan terecht dreigt te komen ben je misschien toch niet zo heel goed.

Maar over Vermeer, ik vind hem steeds beter worden en momenteel meer dan terecht eerste man.
Als je hem had moeten vervangen dan was het vorig seizoen na Utrecht uit, nu zie ik geen betere Nederlandse keeper.
HR
HR

Amor AJAX
Vedette

DarkChild schreef:

(...)

Bel jij zijn trainer dat hij stiekem wel heel goed is?

Ik moet altijd erg lachen als ik een Derksen voor de 100ste keer hoor zeggen dat Stekelenburg beter bij Manchester United had kunnen spelen of dat Van der Sar dat had moet regelen. Die Meulensteen was in de VI duidelijk genoeg, Stekelenburg is nooit een serieuze kandidaat geweest. Bekeken, niet goed genoeg geacht. Van der Gijp zegt het goed, er was niet meer dan Roma en als je daar op het tweede plan terecht dreigt te komen ben je misschien toch niet zo heel goed.

Maar over Vermeer, ik vind hem steeds beter worden en momenteel meer dan terecht eerste man.
Als je hem had moeten vervangen dan was het vorig seizoen na Utrecht uit, nu zie ik geen betere Nederlandse keeper.
HR
Flauw, ik heb het over zijn voetballende kwaliteiten. Die zijn in Italië lang niet zo belangrijk als bij Ajax, zie ook Van der Sar in Italië. Maar goed, als je Zeman's nummer heb wil ik best een poging wagen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Amor AJAX schreef:

(...)

Flauw, ik heb het over zijn voetballende kwaliteiten. Die zijn in Italië lang niet zo belangrijk als bij Ajax, zie ook Van der Sar in Italië. Maar goed, als je Zeman's nummer heb wil ik best een poging wagen.
HR
Cool, regel voor mij gelijk een gesigneerd Totti shirt? ;)

Maar alle gekheid aside, in alle rust heeft Stekelenburg een mooie trap, maar dat hebben veel keepers.
Bij Ajax heeft hij ook veelvuldig met periodes van 'terugspelen om het terugspelen' te maken gehad en dan was het niet veel zekerder dan Vermeer.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,3% dat Liverpool FC wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!