Ajax Netwerk
donderdag 28 augustus 2014 - 03:03                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 184 pagina's: « 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 184 »

HR

F.A.N.5
Basisspeler

Uit: Arnhem
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 juli 2002

quote:HR
roytje78 schreef:

Je hebt helemaal gelijk. En als we een keer geen tegengoals krijgen, dan veroorzaakte Vermeer wel een paar hachelijke situaties en trapte hij de bal een keer over de zijlijn terwijl hij tijd genoeg had om de bal naar een medespeler te spelen.......

(...)
HR
:D :D of..hij maakt de verdediging onzeker en daarom spelen ze slecht :denk :D of of..elke bal richting vermeer zitten ze met samengeknepen billen te kijken. Niet doen joh krijg je kramp van in je anus :D :D
HR
HR

Frankie de missing link
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2009

Kenneth maakt wel stappen:
- Zekerder bij hoge voorzetten
- Nog geen tegengoal uit slecht uitverdedigen bij hem. De 2-3 bij Heracles misschien een beetje, maar daar mag Eriksen het zich nog meer aantrekken m.i.

Dat zijn gelijk ook zijn twee zwakste punten waar hij duidelijk aan werkt. Er vliegt wel eens een bal in ja, gek he. Maar Kenneth is m.i. aan een goed seizoen bezig.
HR
HR

Widink
Moderator

Reg.: 11 april 2006

Frankie de missing link schreef:

Kenneth maakt wel stappen:
- Zekerder bij hoge voorzetten
- Nog geen tegengoal uit slecht uitverdedigen bij hem. De 2-3 bij Heracles misschien een beetje, maar daar mag Eriksen het zich nog meer aantrekken m.i.

Dat zijn gelijk ook zijn twee zwakste punten waar hij duidelijk aan werkt. Er vliegt wel eens een bal in ja, gek he. Maar Kenneth is m.i. aan een goed seizoen bezig.
HR
Ondanks dat ik niet echt een fan van Vermeer ben, ben ik het wel met je eens. Hij lijkt voetballend betere keuzes te maken, vorig seizoen overdreef hij te vaak door maar in te blijven spelers, ook als het echt niet meer kon. Dit doet hij nu beter heb ik het idee. Alleen die goal bij Heracles vind ik dan wel zijn fout en niet direct van Eriksen. Tuurlijk, Eriksen had alerter moeten zijn, maar ik vond dat hij niet de goede keuze maakte.
HR
HR

Frankie de missing link
Idool

Widink schreef:

(...)

Ondanks dat ik niet echt een fan van Vermeer ben, ben ik het wel met je eens. Hij lijkt voetballend betere keuzes te maken, vorig seizoen overdreef hij te vaak door maar in te blijven spelers, ook als het echt niet meer kon. Dit doet hij nu beter heb ik het idee. Alleen die goal bij Heracles vind ik dan wel zijn fout en niet direct van Eriksen. Tuurlijk, Eriksen had alerter moeten zijn, maar ik vond dat hij niet de goede keuze maakte.
HR
Ik vind die keuze naar Eriksen ook slecht. Maar vind dat Eriksen daar dan nooit mag kiezen om te proberen weg te draaien, maar zelf de situatie moet lezen en de bal dan maar het stadion uit moet rammen.
HR
HR

Widink
Moderator

(...)Ik vind die keuze naar Eriksen ook slecht. Maar vind dat Eriksen daar dan nooit mag kiezen om te proberen weg te draaien, maar zelf de situatie moet lezen en de bal dan maar het stadion uit moet rammen.
HR
Je weet als keeper dat Eriksen nooit de bal het stadion uit gaat schieten. Primair ligt de fout bij hem, Eriksen doet het daarna natuurlijk ook niet goed. Vermeer maakt wel stappen, en deze dingen gaan gelukkig beter. Dit was gewoon geen goede keuze.

Hoelang loopt het contract nog? Zou die vertrekken aan het eind van het seizoen?
HR
HR
Begrijp ik hier nou goed dat we 18 tegentreffers in 15 wedstrijden acceptabel moeten vinden voor keepers van Ajax1?
Nou het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat onacceptabel.
Wat de excuses ook zijn, balverlies in de voorste linies of waar danook, de keeper is het sluitstuk en staat er om het doel leeg te houden dus de fouten van de verdediging te corrigeren. Dit gebeurt dus in onvoldoende mate.
Er worden om wat voor reden danook te weinig ballen gestopt.
Conclusie; de huidige eerste keeper is ondanks wat progressie niet goed genoeg om keeper van het 1e te zijn of Gillessen dat wel is zal detijd moeten uitwijzen, maar ik vind wel dat Cillessen nu de kans moet krijgen.
En ik snap totaal niet waarom Vermeer direct n ziekte en na een blessure onmiddelijk weer in de basis staat. Cillessen zal echt niet veel slechter zijn, eerder beter wat is dus het probleem om Vermeer niet langer de tijd te even om te herstellen van bv ziekte en blessures????

[Dit bericht is veranderd door Rob070 (op 7 december 2012 12:04:33).]
HR
HR

Frankie de missing link
Idool

Rob070 schreef:

Begrijp ik hier nou goed dat we 18 tegentreffers in 15 wedstrijden acceptabel moeten vinden voor keepers van Ajax1?
Wat de excuses ook zijn, balverlies in de voorste linies of waar danook, de keeper is het sluitstuk en staat er om het doel leeg te houden dus de fouten van de verdediging te corrigeren. Dit gebeurt dus in onvoldoende mate.
Conclusie; de huidige eerste keeper is ondanks wat progressie niet goed genoeg om keeper van het 1e te zijn of Gillessen dat wel is zal detijd moeten uitwijzen, maar ik vind wel dat Cillessen nu de kans moet krijgen.
En ik snap totaal niet waarom Vermeer direct n ziekte en na een blessure onmiddelijk weer in de basis staat. Cillessen zal echt niet veel slechter zijn, eerder beter wat is dus het probleem om Vermeer niet langer de tijd te even om te herstellen van bv ziekte en blessures????
HR
ONZIN. Tegendoelpunten hangen af van wedstrijden, niet van de keeper. Het aantal tegengoals is niet acceptabel, maar dat komt omdat er onacceptabel gevoetbald is het merendeel van de tijd. Met name 3 goals tegen Heracles, 2 tegen Zwolle, 2 tegen Heerenveen en 2 tegen AZ was niet acceptabel. Maar dat lag volledig aan het beeld van die wedstrijden wat niet acceptabel was.
HR
HR

Widink
Moderator

(...)ONZIN. Tegendoelpunten hangen af van wedstrijden, niet van de keeper. Het aantal tegengoals is niet acceptabel, maar dat komt omdat er onacceptabel gevoetbald is het merendeel van de tijd. Met name 3 goals tegen Heracles, 2 tegen Zwolle, 2 tegen Heerenveen en 2 tegen AZ was niet acceptabel. Maar dat lag volledig aan het beeld van die wedstrijden wat niet acceptabel was.
HR
Het klopt dat tegendoelpunten afhangen van wedstrijden en van het team, niet alleen de keeper is verantwoordelijk. Het laatste gedeelte is eigenlijk wel apart, want juist in die wedstrijden was er voetballend niet veel aan de hand, en kregen we onnodig deze tegendoelpunten. Concentratieverlies?, scherpte?

Zwolle stonden we met 0-4 voor, totaal onnodige tegendoelpunten.
Heracles 1-3 voor, was heel weinig aan de hand.
AZ was ook heel weinig aan de hand, 1-0 voor en 5 minuten slap beginnen aan de tweede helft en er lagen er twee in het netje.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

(...)ONZIN. Tegendoelpunten hangen af van wedstrijden, niet van de keeper. Het aantal tegengoals is niet acceptabel, maar dat komt omdat er onacceptabel gevoetbald is het merendeel van de tijd. Met name 3 goals tegen Heracles, 2 tegen Zwolle, 2 tegen Heerenveen en 2 tegen AZ was niet acceptabel. Maar dat lag volledig aan het beeld van die wedstrijden wat niet acceptabel was.
HR
Dat is pas ONZIN. 'onacceptabel gevoetbald'? Tegen Heracles gewoon veel beter. Tegen AZ gewoon veel beter en volledig tegen de verhouding in krijgen we goals tegen. Dat moet je voorkomen. Tegen Heerenveen, precies hetzelfde verhala. Je verliest er gewoon punten mee. Tegen Zwolle kan het je ook zomaar punten kosten als je niet al dik voor staat. Je geeft er geowon 2 weg. Niet allemaal Vermeers schuld, maar het is wel erg makkelijk om te zeggen dat het aan het voetbal ligt. Tegen PSV komt PSV ook weer uit het niets op gelijke hoogte, terwijl die bal houdbaar lijkt. Jusit die balle nmoet je als doelman pakken. Zo'n tegengoal kan een wedstrijd totaal kantelen. Bij sommigen slaat de schrik in, het gevoel van overmacht is weg, met alle gevolgen van dien.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

Derk Johanssen schreef:

(...)

Dat is pas ONZIN. 'onacceptabel gevoetbald'? Tegen Heracles gewoon veel beter. Tegen AZ gewoon veel beter en volledig tegen de verhouding in krijgen we goals tegen. Dat moet je voorkomen. Tegen Heerenveen, precies hetzelfde verhala. Je verliest er gewoon punten mee. Tegen Zwolle kan het je ook zomaar punten kosten als je niet al dik voor staat. Je geeft er geowon 2 weg. Niet allemaal Vermeers schuld, maar het is wel erg makkelijk om te zeggen dat het aan het voetbal ligt. Tegen PSV komt PSV ook weer uit het niets op gelijke hoogte, terwijl die bal houdbaar lijkt. Jusit die balle nmoet je als doelman pakken. Zo'n tegengoal kan een wedstrijd totaal kantelen. Bij sommigen slaat de schrik in, het gevoel van overmacht is weg, met alle gevolgen van dien.
HR
Ik zou die goal van Lens nog eens in de herhaling terugkijken van achter het doel. Die is echt onhoudbaar voor welke keeper dan ook.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Rob070 schreef:

HR
Je moet het zien om te geloven, die onderbouwingen hier soms.

11/12 36
10/11 30
09/10 20
08/09 41
07/08 45
06/07 35
05/06 41
04/05 33

Wat zegt dit? Nada.

Wie de goal van lens een fout van Vermeer noemt...sorry hoor. Van Rhijn moet gewoon dat rechterbeen blokken zo dat hij niet op goal kan schieten. Vervolgens legt hij de bal achter een man vandaan meteen in de bovenhoek. :P

[Dit bericht is veranderd door liam (op 7 december 2012 12:54:02).]
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 18 maart 2003

Van Rhijn verdedigt niet kort genoeg op Lens, maar zorgt er wel voor dat ie niet in de korte hoek kan schieten. Dus, waar staat Vermeer??? in de korte hoek en kan Lens betrekkelijk 'eenvoudig' de lange hoek kiezen. Dat is anticiperen. En daar snapt Kenneth niet veel van.
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Ik ben van mening dat Vermeer juist wel veel ballen stopt. Er komen gewoon teveel kansen. Dat heeft te maken met het hele team dat minder verdedigd. Dat komt omdat er minder kwaliteit in het team zit. Niet de schuld van Vermeer m.i.

Ik snap dat je Cillissen de kans wil geven, dat zou ik ook willen, als Vermeer stond te schutteren. Dat staat ie niet, integendeel, hij staat gewoon een goed seizoen te keepen. Daarom speelt Cillissen ook niet als Vermeer weer kan keepen na ziekte of blessure. Heel logisch eigenlijk.

Rob070 schreef:

HR
HRHR
HR

DamzkoO
Icoon

Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006

amsterdamoost schreef:

Van Rhijn verdedigt niet kort genoeg op Lens, maar zorgt er wel voor dat ie niet in de korte hoek kan schieten. Dus, waar staat Vermeer??? in de korte hoek en kan Lens betrekkelijk 'eenvoudig' de lange hoek kiezen. Dat is anticiperen. En daar snapt Kenneth niet veel van.
HR
Jij hebt toch een leven als ik het goed heb?
HR
HR

roytje78 schreef:

Ik ben van mening dat Vermeer juist wel veel ballen stopt. Er komen gewoon teveel kansen. Dat heeft te maken met het hele team dat minder verdedigd. Dat komt omdat er minder kwaliteit in het team zit. Niet de schuld van Vermeer m.i.

Ik snap dat je Cillissen de kans wil geven, dat zou ik ook willen, als Vermeer stond te schutteren. Dat staat ie niet, integendeel, hij staat gewoon een goed seizoen te keepen. Daarom speelt Cillissen ook niet als Vermeer weer kan keepen na ziekte of blessure. Heel logisch eigenlijk.

(...)
HR
Een goed seizoen???
De meeste clubs hebben tegen Ajax maar weinig kansen gehad, van een Ajax keeper mag ik verwachten dat hij dan de meeste kansen eruit haalt inplaats met zo weinig kansen aan de lopende band gepasseert word.
Nu doen we hoezanna als hij een paar ballen stopt, maar potverdorrie dat is zijn werk, het is pijnlijk te lezen dat iedereen in extaze is als hij een paar ballen halfslachtig keert, bijna niets klemvast. We hebben het hier niet over een beginnende keeper, maar over een keeper die al jaren meedraait op prof niveau, dan mag ik meer en beter verwachten, natuurlijk is het geen Sar, zal hij nooit worden ook, maar iets beter moet toch wel geeist worden. :\(
HR
HR

Denman
Vedette

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 16 september 2004

Gewoon even iets wat ik kwijt moet.

Ik erger mij dit seizoen nog meer kapot dan eerdere jaren aan Kenneth. Bal alleen nakijken en dan staan denken 'oh, hij gaat er toch in'.

Echt té vaak dat hij gewoon stil blijft staan, heel irritant. Misschien ben je kansloos, maar probeer het toch.. :I
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

je zult je maar kapot ergeren. Valt dat nog wel te herstellen...lijm je je dan na elke wedstrijd weer bij elkaar? Ik bedoel...moet lastig zijn...zo na elke wedstrijd de schade inventariserend tot de conclusie moeten komen dat je totaal stuk zit. Misschien moet je je troosten met het feit dat je weet wat andere mensen zoals Kenneth denken. Dat is een zeldzame gave. Zou ik iets mee gaan doen.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Reg.: 3 januari 2009

Toegegeven, ben nooit fan van Kenneth geweest. Mij altijd net iets te onrustig in balbezit en te wild bij hoge ballen. Maar, hij heeft zich enorm goed ontwikkeld dit seizoen. In tegenstelling tot vele teamgenoten in hij echter beter geworden dit seizoen. En hoewel hij altijd iets ' zenuwachtigs' blijft houden lijkt hij vooral punten te pakken. En hoewel ik Cilessen vooral voetballend hoger inschat is dit toch hetgeen waar het om gaat. Vermeer is meer dan een goeie doelman gebleken dit seizoen en verdient daarvoor alle credits. En zo langzamerhand is hij mij ook aan het overtuigen.
HR
HR

skimovic
Vedette

Uit: Antwerpen-Wilrijk
Reg.: 23 juli 2002

Vermeer is geen topkeeper maar wel gewoon goed.

Goede reflexen, is feller geworden, laat geen balen er zomaar inrollen die hij had moeten hebben.

Zijn er gewoon op vooruit gegaan sinds het vertrek van Stekelenburg (die gigantisch werd overschat).
HR
HR

mum53
Internationale topspeler
Derde plek Ajax Pool 2009/2010

Reg.: 31 januari 2006

Ja leuk hoor ben het zat te horen dat Vermeer zulke goede reflexen heeft,met die reflexen staat hij toch tot vervelends toe de ballen na te kijken.
Goede reflexen maakt je geen goede keeper misschien als hij zijn handen en voeten erbij Gaat gebruiken word het misschien nog een leuke keeper voor de jupiler league.;)))

skimovic schreef:

Vermeer is geen topkeeper maar wel gewoon goed.

Goede reflexen, is feller geworden, laat geen balen er zomaar inrollen die hij had moeten hebben.

Zijn er gewoon op vooruit gegaan sinds het vertrek van Stekelenburg (die gigantisch werd overschat)

HR
[Dit bericht is veranderd door mum53 (op 8 december 2012 18:25:06).]
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Zo te zien een foutloze wedstrijd gekeept, aangezien er geen enkele commentaren zijn op zijn prestatie. ;B
HR
HR

0634
Moderator

Reg.: 2 januari 2006

Ik ergerde me gisteren aan zo'n Theo Reitsma die dan steeds brult dat Vermeer zijn verdedigers in de problemen brengt door de voetballende oplossing te zoeken. Ten eerste zal dat ongetwijfeld opdracht van De Boer zijn en ten tweede kreeg hij gisteren ook een paar ballen teruggespeeld waarvan je als keeper niet echt vrolijk wordt en hij verwerkte ze allemaal prima. Beter een keertje een lullige bal voor een verdediger die verkeerd afloopt, dan die continue lange ballen naar Hoesen die de kopduels toch allemaal verliest.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 9 december 2012 09:41:49).]
HR
HR

DamzkoO
Icoon

Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006

Prima gekeept, (hoge) ballen klemvast en zoekend naar goede oplossingen. Vermeer werkt aan zijn fouten en blijft in ontwikkeling. Net zoals enkele posts boven ook al aangegeven is.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

0634 schreef:

Ik ergerde me gisteren aan zo'n Theo Reitsma die dan steeds brult dat Vermeer zijn verdedigers in de problemen brengt door de voetballende oplossing te zoeken. Ten eerste zal dat ongetwijfeld opdracht van De Boer zijn en ten tweede kreeg hij gisteren ook een paar ballen teruggespeeld waarvan je als keeper niet echt vrolijk wordt en hij verwerkte ze allemaal prima. Beter een keertje een lullige bal voor een verdediger die verkeerd afloopt, dan die continue lange ballen naar Hoesen die de kopduels toch allemaal verliest.
HR
Volgens mij was het Evert ten Napel. ;)
HR
HR

Sigmund Freud
Internationale topspeler

Uit: Nijmegen
Reg.: 11 oktober 2009

spelbos schreef:

(...)

Volgens mij was het Evert ten Napel. ;)
HR
Op Eredivisie Live was het inderdaad Ten Napel, maar verder ben ik het wel eens met 0634. In het begin van de wedstrijd hield hij zelfs de tel bij om te kijken hoe vaak Ajax de bal had teruggespeeld naar Vermeer :denk

Over Vermeer; rustige avond gehad.

[Dit bericht is veranderd door Sigmund Freud (op 9 december 2012 10:27:00).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 184 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 93,7% dat FC Twente wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!