Ajax Netwerk
dinsdag 25 november 2014 - 21:45                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 192 »

HR

mum53
Internationale topspeler
Derde plek Ajax Pool 2009/2010

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 31 januari 2006

Ik geloof dat wij de beste keeper ter wereld hebben in het nakijken van de ballen :B
HR
HR

Rasmussen
Idool

Vak: -
Reg.: 25 augustus 2005

quote:HR
newera schreef:

Mooi om kenneth een keer boos te zien, na de 3-0 mag hij vaker doen van mij.... die slaapkop van een aldderweireld was weer eens te baang om vroeg in te stappen
HR
Idem. Één van de weinige keren dat ik Kenneth boos heb zien worden op zijn verdediging, terwijl hij daar toch vaker reden toe had. Vandaag heeft hij niets verkeerd gedaan. De ballen die er in gaan, waren gewoon onhoudbaar. Al zou ik toch wel de pest in mijn lijf hebben als je ziet hoe Moisander en Alderweireld vandaag voor me staan te schutteren, maar aan de andere kant is Kenneth ook al wat treffers schuld geweest. Die emotie mag hij in ieder geval wel eens vaker laten zien. Krijg bij hem het gevoel dat het hem niet zoveel doet namelijk.
HR
HR

F.A.N.5
Basisspeler

Uit: Arnhem
Reg.: 28 juli 2002

mum53 schreef:

Ik geloof dat wij de beste keeper ter wereld hebben in het nakijken van de ballen :B
HR
Yess! mijn favo Vermeer basher. Kom op mum53, je kan beter :B ;)

[Dit bericht is veranderd door F.A.N.5 (op 4 december 2012 23:46:22).]
HR
HR

nogzonidioot
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Hij heeft in ieder geval op CL-niveau getraind, was weer scherp, en wordt bedankt voor het voorkomen van een totale afgang.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

mum53 schreef:

HR
Klopt wel, je ziet hem ook nooit een hand uitsteken bij een goal. Soort van 'schijnkeepen', als ik niks doe is het ook geen mislukte redding zal hij denken.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 18 maart 2003

Vermeer was gisteren niet ons grootste probleem
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

mum53 schreef:

HR
Die keept inmiddels in Rome.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

nou; toeval of niet, maar bij 3 van de laatste 5 tegengoals (psv en 2 madrid) staat Vermeer erbij en kijkt ernaar. Dus geen gelul David
HR
HR

Duke
Lid 2de elftal

Reg.: 29 januari 2011

Dus jij hebt liever een keeper die overal maar naar duikt voor de show? :denk
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Die goal van Lens en alle goals van Real waren niet te houden en niet binnen bereik van een keeper. Als een bal 3 meter of meer van je af is en hard is ingeschoten kun je duiken wat je wilt, maar je komt er toch niet bij.
Als je begint te duiken als die bal al bijna in het net ligt en je maar halverwege de baan van het schot komt staat zo knullig. Blijkbaar is dat wat jij en Mum53 graag willen zien.

amsterdamoost schreef:

nou; toeval of niet, maar bij 3 van de laatste 5 tegengoals (psv en 2 madrid) staat Vermeer erbij en kijkt ernaar. Dus geen gelul David
HR
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Nee; maar wel graag een keeper die zich goed opstelt. Maar goed. Gisteren was Vermeer niet het probleem.
Duke schreef:

Dus jij hebt liever een keeper die overal maar naar duikt voor de show? :denk
HR
HR
HR

DamzkoO
Icoon

Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006

En wat is goed opstellen volgens jou precies?
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

bij voorzetten van de zijkant niet bij de eerste paal staan als er nog een verdediger tussenloopt. Die vrije trap van gisteren die recht op 'm afkomt en waar Vermeer nog bijna voorbij duikt... talloze voorbeelden te noemen. Opstellen, anticiperen. Geef het maar een naam. Vermeer snapt er geen hout van.
HRHR
HR

Tarvos
Internationale topspeler

Reg.: 24 juli 2011

Heb je die goals gezien? Die van Kaka had niemand never nooit niet gehouden, evenmin die eerste van Callejon (wat een belachelijk mooie aanname trouwens). Op Vermeer vitten omdat Real 23 klassen beter is vind ik zo'n gelul.
HR
HR

DamzkoO
Icoon

amsterdamoost schreef:

bij voorzetten van de zijkant niet bij de eerste paal staan als er nog een verdediger tussenloopt. Die vrije trap van gisteren die recht op 'm afkomt en waar Vermeer nog bijna voorbij duikt... talloze voorbeelden te noemen. Opstellen, anticiperen. Geef het maar een naam. Vermeer snapt er geen hout van.
HR
Je bent bekend met de verdediging die voor de neus van de keeper staat? Het is alsof ze er voor spek en bonen bijlopen. Met zo'n verdediging kies je het zekere voor het onzekere en sta je wel bij de paal om in ieder geval die korte hoek te dekken. Wat verder ook wel logisch is. De tegenstander komt vanaf de zijkant aanlopen, dan ga je niet die hoek open laten, tenzij een verdediger daadwerkelijk al bij de paal staat én zijn werk naar behoren doet.

Je kijkt puur naar het statistische (doelpunt), maar je kijkt niet naar de totstandkoming ervan, evenmin naar hoe het doelpunt nou gemaakt is. Er zijn weinig keepers die een dergelijke bal tegenhouden. Hetzelfde geldt voor de prachtgoal van Lens die in 9 van de 10 gevallen mislukt. Ajax had de pech dat het die ene keer wel is gelukt.

Verder is er nog geen helder antwoord over wat nou precies beter opstellen volgens jou inhoudt. Dus ik zou zeggen: verrijk dit topic met jouw kennis :)
HR
HR

mum53
Internationale topspeler

BuZa schreef:

(...)

Klopt wel, je ziet hem ook nooit een hand uitsteken bij een goal. Soort van 'schijnkeepen', als ik niks doe is het ook geen mislukte redding zal hij denken.
HR
Nou dat is precies wat ik bedoel, jezus je mag handen en voeten gebruiken
als keeper, doe dat dan ook....dan lijkt het nog ergens op.
HR
HR

0634
Moderator

Reg.: 2 januari 2006

Want als je duikt naar een bal die je toch nooit kan hebben ben je een betere keeper dan wanneer je dat niet doet?
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

0634 schreef:

Want als je duikt naar een bal die je toch nooit kan hebben ben je een betere keeper dan wanneer je dat niet doet?
HR
Hij pakt vaak genoeg onmogelijke ballen, dus waarom niet?
Bij de 1-0 gaat hij ook onnodig naar Benzema toe.
HR
HR

mum53
Internationale topspeler

0634 schreef:

HR
Niet geprobeerd is bij hem altijd raak dus waarom niet.

Wat mij ook altijd opvalt is dat Vermeer met de bal mee rent, het vervolg is dan dat hij op het verkeerde been staat en dan terug moet, ook gisteren had hij weer zo'n moment, het ging maar net goed.
Het blijt een onrustige keeper en ja je kan er de beste verdedigers van de wereld voorzetten ook dan zal hij op knullige manieren gepaseerd worden want hij is te klein en te onrustig.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

0634 schreef:

HR
Als je duikt naar een bal die je eigenlijk niet kunt hebben, en je hebt hem ben je een fantastische keeper. Als je zo staat dat, op de één of andere manier, elke bal houdbaar is en je hebt hem ben je ook een topper.

Vermeer is niet slecht, maar ook geen topper.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

ik schrijf toch geen Chinees? ;) Als er nog een verdediger tussen eerste paal en aanvaller van de tegenpartij staat, sta je als keeper dus niet bij de eerste paal. Dat is onder meer goed opstellen. Anticiperen op spelsituaties. Het gaat bij Vermeer vaak fout. Hij is op z'n best als hij de bal in een reflex moet tegenhouden. Dan hoeft ie niet teveel na te denken.

DamzkoO schreef:

(...)

Je bent bekend met de verdediging die voor de neus van de keeper staat? Het is alsof ze er voor spek en bonen bijlopen. Met zo'n verdediging kies je het zekere voor het onzekere en sta je wel bij de paal om in ieder geval die korte hoek te dekken. Wat verder ook wel logisch is. De tegenstander komt vanaf de zijkant aanlopen, dan ga je niet die hoek open laten, tenzij een verdediger daadwerkelijk al bij de paal staat én zijn werk naar behoren doet.

Je kijkt puur naar het statistische (doelpunt), maar je kijkt niet naar de totstandkoming ervan, evenmin naar hoe het doelpunt nou gemaakt is. Er zijn weinig keepers die een dergelijke bal tegenhouden. Hetzelfde geldt voor de prachtgoal van Lens die in 9 van de 10 gevallen mislukt. Ajax had de pech dat het die ene keer wel is gelukt.

Verder is er nog geen helder antwoord over wat nou precies beter opstellen volgens jou inhoudt. Dus ik zou zeggen: verrijk dit topic met jouw kennis :)
HR
HR
HR

DamzkoO
Icoon

amsterdamoost schreef:

ik schrijf toch geen Chinees? ;) Als er nog een verdediger tussen eerste paal en aanvaller van de tegenpartij staat, sta je als keeper dus niet bij de eerste paal. Dat is onder meer goed opstellen. Anticiperen op spelsituaties. Het gaat bij Vermeer vaak fout. Hij is op z'n best als hij de bal in een reflex moet tegenhouden. Dan hoeft ie niet teveel na te denken.
(...)
HR
Chinees schrijf je niet, maar een antwoord geven doe je ook niet.

Als er een verdediger tussen paal en aanvaller staat, dan wil dat nog niet zeggen dat de hoek ook daadwerkelijk gedekt is. Een aanvaller kan het dus nog steeds in dat hoekje krijgen. Pas als de verdediger zowaar tegen de paal aan staat, of net ervoor, dan verandert de situatie. En niet als hij een beetje tussen de keeper en aanvaller bungelt / in de weg loopt. Het verdient een kanttekening te zeggen dat je als keeperzijnde met een verdediging als Ajax heeft, de hoek ook niet onopgelet wilt laten. In dat licht begrijp ik de keus om de hoek dicht te houden, wat verder ook gewoon logisch is als de aanvaller vanaf de zijkant komt aanrennen.

Dus nogmaals: wat is nou precies dat beter opstellen? Misschien kan je het onderbouwen aan de hand van concrete voorbeelden of screenshots? En niet dat gedraai naar vaagheden en algemeenheden (termen als 'onder meer', 'vaak', etc). Of stukjes theorie.

Ik kijk uit naar je prima onderbouwde post :).
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Heb nog een leven he ;) Merendeel van topicbezoekers over Vermeer denkt er hetzelfde over. Maar goed. Tegen Madrid was Vermeer het probleem niet, ware het niet dat hij ook z'n handen wel eens mag uitsteken als er een bal een meter van 'm vandaan het doel binnenvliegt.

DamzkoO schreef:

(...)

Chinees schrijf je niet, maar een antwoord geven doe je ook niet.

Als er een verdediger tussen paal en aanvaller staat, dan wil dat nog niet zeggen dat de hoek ook daadwerkelijk gedekt is. Een aanvaller kan het dus nog steeds in dat hoekje krijgen. Pas als de verdediger zowaar tegen de paal aan staat, of net ervoor, dan verandert de situatie. En niet als hij een beetje tussen de keeper en aanvaller bungelt / in de weg loopt. Het verdient een kanttekening te zeggen dat je als keeperzijnde met een verdediging als Ajax heeft, de hoek ook niet onopgelet wilt laten. In dat licht begrijp ik de keus om de hoek dicht te houden, wat verder ook gewoon logisch is als de aanvaller vanaf de zijkant komt aanrennen.

Dus nogmaals: wat is nou precies dat beter opstellen? Misschien kan je het onderbouwen aan de hand van concrete voorbeelden of screenshots? En niet dat gedraai naar vaagheden en algemeenheden (termen als 'onder meer', 'vaak', etc). Of stukjes theorie.

Ik kijk uit naar je prima onderbouwde post :).
HR
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

amsterdamoost schreef:

denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Heb nog een leven he ;) Merendeel van topicbezoekers over Vermeer denkt er hetzelfde over. Maar goed. Tegen Madrid was Vermeer het probleem niet, ware het niet dat hij ook z'n handen wel eens mag uitsteken als er een bal een meter van 'm vandaan het doel binnenvliegt.
(...)
HR
Ik denk dat elk weldenkend mens ziet dat Vermeer een goede keeper voor Ajax is. Al blijven er enkelen bij die elke tegengoal zien als een fout van Kenneth. :D
Die goal van lens is gewoon een fout van Van Rhijn. Kan Kenneth niets aan doen. Daarbij is de bal schitterend ingeschoten. Kaka precies hetzelfde, gaat binnenkantje paal erin. Toby draait zijn rug. Ga maar eens kijken hoeveel goals onze noeste Belg op zijn geweten heeft. ZOu nuttiger zijn.

Misschien moeten we Henk Timmer halen. Die had namelijk de neiging om nog een snoekduik te maken als de bal al tegen het net lag. Diverse kenners hier zien dat namelijk graag. ;B
Tegen PSV heeft Vermeer ons gered door prima te wachten op zowel Narsingh als Lens. Volgens mij DACHT hij hier heel goed na. In de JC schaal werd hij twee keer verrast door een stift. Nu wachtte hij lang.....blijkbaar heeft hij geleerd door erover NA TE DENKEN.

[Dit bericht is veranderd door liam (op 7 december 2012 10:17:43).]
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Je hebt helemaal gelijk. En als we een keer geen tegengoals krijgen, dan veroorzaakte Vermeer wel een paar hachelijke situaties en trapte hij de bal een keer over de zijlijn terwijl hij tijd genoeg had om de bal naar een medespeler te spelen.......

liam schreef:

(...)

Ik denk dat elk weldenkend mens ziet dat Vermeer een goede keeper voor Ajax is. Al blijven er enkelen bij die elke tegengoal zien als een fout van Kenneth. :D
Die goal van lens is gewoon een fout van Van Rhijn. Kan Kenneth niets aan doen. Daarbij is de bal schitterend ingeschoten. Kaka precies hetzelfde, gaat binnenkantje paal erin. Toby draait zijn rug. Ga maar eens kijken hoeveel goals onze noeste Belg op zijn geweten heeft. ZOu nuttiger zijn.

Misschien moeten we Henk Timmer halen. Die had namelijk de neiging om nog een snoekduik te maken als de bal al tegen het net lag. Diverse kenners hier zien dat namelijk graag. ;B
Tegen PSV heeft Vermeer ons gered door prima te wachten op zowel Narsingh als Lens. Volgens mij DACHT hij hier heel goed na. In de JC schaal werd hij twee keer verrast door een stift. Nu wachtte hij lang.....blijkbaar heeft hij geleerd door erover NA TE DENKEN.
HR
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 0,0% dat APOEL FC wint van FC Barcelona. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van ADO Den Haag-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!