Ajax Netwerk
vrijdag 28 november 2014 - 16:45                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 192 »

HR

rolandjee
Veelbelovend talent

Vak: 425
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 19 september 2011

speelde afgelopen zondag een goede wedstrijd , ik geef hem wel het vertrouwen boven cillesen maar denk toch dat we volgend jaar een andere 1e keeper moeten hebben
HR
HR
HR
HR

Sindelar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 januari 2008

quote:HR
marx schreef:

(...)

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum11/3556-80.php
HR
Daar staan geen statistieken die de bewering van Amsterdamoost staven.
HR
HR

Sfinx
Lid 2de elftal

Reg.: 27 oktober 2011

Vermeer contract aanbieden voor nog eens 3 jaar is te gek voor woorden.
Waarom hebben ze dan in godsnaam Cillessen gehaald voor meer als 3,5 miljoen euro.
Wat een wanbeleid ze leren het nooit.
Had dan een Babos gehaald als 2e keeper.
HR
HR

mum53
Internationale topspeler
Derde plek Ajax Pool 2009/2010

Reg.: 31 januari 2006

Pipo de Clown :B

Als je in google pipo de clown intikt dan zie je Kenneth Vermeer whahaha

(plaatje)

[Dit bericht is veranderd door mum53 (op 28 februari 2012 10:16:30).]
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Vak: -
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Sindelar schreef:

(...)

Daar staan geen statistieken die de bewering van Amsterdamoost staven.
HR
Dus als Vermeer de keeper is die op die van de Graafschap na, de minste inzetten keert, dan vind je dat geen veelzeggende statistiek? Met een keeper als Michailov stond Ajax in de top-2.

[Dit bericht is veranderd door marx (op 28 februari 2012 10:36:40).]
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

Tijd om het dossier te updaten, daar ik zie dat Vermeer opeens weer opgehemeld wordt. Reality check dan maar.

Alle wedstrijden waar we puntverlies gehad hebben:

VVV - Ajax 2-2: beide doelpunten zijn geen echte fout van Vermeer, maar bij beide doelpunten had hij wel meer kunnen doen. Met name het eerste doelpunt is wel erg slap uitkomen, zoals hij één op één altijd erg slap (of juist onbesuisd) is.

Psv - Ajax 2-2: eerste doelpunt is bijna identiek aan de eerste van VVV. Niet een echte fout, wel een bal die een topkeeper heeft. De tweede was een penalty na een duikelpartij van Mertens.

Ajax - Twente 1-1: na een kwartier met 2-0 voor en toch met 1-1 'verliezen'. Goal kan Kenneth niets aan doen.

Groningen - Ajax 1-0: penalty na ongelukkige handsbal Van der Wiel.

Ajax - AZ 2-2: 0-1 is een afgeketst schot, kansloos. 0-2 weer een één-op-één situatie. Minder kans om de bal te stoppen dan tegen VVV en Psv, maar weer weinig overtuigend.

Ajax - Feyenoord 1-1: 0-1 na een rommelsituatie bij een corner. Vermeer rent alle kanten op en gooit zich uiteindelijk te slap voor de bal waarna deze er via hem in gaat. Fout.

Utrecht - Ajax 6-4: 1-1 is afgeketst schot, kansloos. 2-1 schot na afvallende bal, kansloos. Bij de 3-3 zit Vermeer helemaal mis bij een hoge bal. 4-3, weer een gekraakt schot waar Kenneth weinig te verwijten valt. 5-3 is een waardeloze uittrap van Vermeer en de 6-4 idem dito. 3 grote fouten hebben een belangrijke bijdrage aan een onnodige nederlaag.

Ajax - NAC 2-2: 2-1 is een afstandschot dat Vermeer door zijn handen laat gaan. Grote blunder. 2-2 is een afstandschot dat voor een grotere keeper makkelijk houdbaar is, maar Vermeer is te klein, staat te ver van zijn doel en wil een showduik maken in plaats van de bal tegenhouden. Gevolg: 2 punten weggegeven door Vermeer.

AZ - Ajax 1-1: 1-0 uit een vrije bal van Elm. Vermeer staat er bij en kijkt er naar. Fout? Nee. Sterk gekeept? Evenmin. Een langere keeper die wel goed geposteerd staat, kan deze bal wel gewoon hebben.

Feyenoord - Ajax 4-2: 1-1 uit een penalty na een schwalde van Guidetti. 2-1 uit een vrije bal: Vermeer houdt eerst een kopbal tegen, maar in de kluts gaat de bal er alsnog in. Niet heel overtuigend gekeept. 3-1: geplaatst schot van Bakkal, valt Kenneth weinig te verwijten. 4-2: weer een één-op-één die eenvoudig langs hem heen geschoten wordt. Je kan hier niet van een fout spreken, maar punten pakken doet hij hier ook niet.

Ajax - Utrecht 0-2: 0-1 een enorme blunder van Vermeer bij een hoge voorzet en Duplan schiet eenvoudig binnen. 0-2 hard schot van de zijkant, kan de keeper niets aan houden.

Resumé: 11 keer al puntverlies. 4 keer daarvan komen cruciale tegendoelpunten na fouten van Vermeer. In deze wedstrijden worden 10 punten verspeeld. Dan zijn er daarnaast nog 4 wedstrijden waar een topkeeper doelpunten wel had kunnen voorkomen en zo punten had kunnen pakken waar Vermeer dit niet deed. In deze wedstrijden werden nog eens 9 punten verspeeld.

We staan momenteel 5 punten achter met een keeper die fouten heeft gemaakt in wedstrijden waarin we 10 punten hebben verspeeld. Met een topkeeper hadden we mogelijk nog tot 9 punten meer kunnen hebben. Dat is een statistiek die er toe doet.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Geen poespas, wel contractverlenging voor Vermeer

Kenneth Vermeer zat de afgelopen weken soms wat afwachtend in de kleedkamer. Ajax ging het gesprek aan met Ricardo van Rhijn over contractverlenging, ook met Nicolai Boilesen. Maar waar bleef de afspraak met Vermeer? Frank de Boer stelt hem gerust, in de nieuwe NUsport. "Hij hoeft niet ongerust te zijn, we zijn erg tevreden over Kenneth. In maart willen we met hem praten over contractverlenging."

forumillustratie

Druk
"Als het niet gebeurt, wacht je af. Tot een behaalde hoogte," zegt Vermeer zelf in het weekblad. "Ik maak me nooit zo druk. Als ze komen, dan is 't mooi. Als ze niet komen, dan weet ik uiteindelijk waar ik aan toe ben."

Vermeer laat zelf weten graag in Amsterdam te blijven. "Dit is mijn eerste seizoen als eerste keeper, dus 't liefst blijf ik hier een paar jaar. Ik zit pas aan het begin van mijn carrière. Ik denk dat ik genoeg wedstrijden heb gespeeld waarin ik heb laten zien dat ik het niveau aankan."

Bij een hoge voorzet draaien fans soms hun hoofd al van het veld weg, want gaat Vermeer de bal pakken of niet? De keeper was zondag echter weer eens de redder in nood tegen Excelsior. Hij stopte een strafschop, en toonde wat katachtige reacties op de lijn. Dat hij net zo vaak verguisd als toegezongen wordt, raakt de keeper niet.

"Ik weet wat ik kan. Eén goede wedstrijd en je bent weer de man. Je moet gewoon rustig blijven. Dezelfde dingen blijven doen. Geen poespas."

Bron: http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/10541

Goed voor Vermeer, maar ik hoop wel dat Cillessen de kans gaat krijgen. Eerlijke concurrentie.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

BeeDeeVee schreef:

Tijd om het dossier te updaten, daar ik zie dat Vermeer opeens weer opgehemeld wordt. Reality check dan maar.

(...)
Resumé: 11 keer al puntverlies. 4 keer daarvan komen cruciale tegendoelpunten na fouten van Vermeer. In deze wedstrijden worden 10 punten verspeeld. Dan zijn er daarnaast nog 4 wedstrijden waar een topkeeper doelpunten wel had kunnen voorkomen en zo punten had kunnen pakken waar Vermeer dit niet deed. In deze wedstrijden werden nog eens 9 punten verspeeld.

HR
Opgehemeld? Er wordt volgens mij alleen gesteld dat hij het zondag aardig deed.
HR
HR

El Salvador88 schreef:

(...)

En ik ben wel gaan zoeken om te kijken wie nou gelijk heeft.

Hierbij de statistieken van Europese wedstrijden die zowel Vermeer als Stekelenburg voor Ajax tot nu toe speelden (zie http://www.voetbalstats.nl/):

Stekelenburg 52 wedstrijden, 56 tegendoelpunten (gem. 1.08 per wedstrijd)

Vermeer 17 wedstrijden, 18 tegendoelpunten (gem. 1.06 per wedstrijd)

Gemiddelden zijn zowat hetzelfde (iets in het voordeel van Vermeer), hieruit kun je opmaken dat Vermeer tot nu toe helemaal niet slechter dan Stekelenburg keept.

De laatste weken vind ik Vermeer steeds beter keepen, wat mij betreft blijft hij gewoon onze eerste keeper.
HR
Plus Vermeer heeft sterkere tegenstanders gehad. Het overgrote deel van de wedstrijden bij Stekelenburg zijn EL wedstrijden, Vermeer heeft relatief gezien veel meer CL wedstrijden gekeept. Staat wel weer tegenover dat Vermeer een veel betere verdediging voor zich heeft staan dan Stekelenburg in zijn eerste jaren had, Vermeer is een bron van onrust, Vermeer zeker regelmatig punten pakt voor zijn team maar als hij eenmaal een slechte dag heeft.. Dan verliest hij ook gelijk zeer veel punten. En ik vond de begin jaren van Stekelenburg ook niet Ajax waardig, dus het referentiekader vind ik ook niet helemaal goed ;) De laatste jaren van Stekelenburg waren veruit zijn beste jaren en toen kregen we volgens mij ook maar weinig tegendoelpunten, vele malen minder dan in zijn eerste jaren. Al had toen ook Stekelenburg een betere verdediging voor zijn neus als voordeel.

De belangrijkste vraag waar niemand om heen kan. Hoe ver is Cillessen? Hij is de enige in de Ajax selectie die Vermeer kan vervangen en ik heb het idee dat hij nog niet zo ver is. Geen schande voor zijn relatief jonge leeftijd maar wel een must als hij in het eerste komt!

[Dit bericht is veranderd door Gallery Play (op 28 februari 2012 13:23:42).]
HR
HR

DamzkoO
Icoon

Uit: Amsterdam
Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006

Middenweg 401 schreef:

(...)

Opgehemeld? Er wordt volgens mij alleen gesteld dat hij het zondag aardig deed.
HR
Pas op voor je een gevoelige snaar raakt.

Het toont des te meer aan dat tegenstanders niet bereid zijn een compliment te geven voor redelijk tot goede optredens. Eenmaal een bepaalde mening toegedaan = daarin blijven volharden en ieder maal oude koeien uit de sloot halen. Lachwekkend en niet serieus te nemen. Lekker overheen lezen.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

DamzkoO schreef:

(...)

Het toont des te meer aan dat tegenstanders niet bereid zijn een compliment te geven voor redelijk tot goede optredens. Eenmaal een bepaalde mening toegedaan = daarin blijven volharden en ieder maal oude koeien uit de sloot halen. Lachwekkend en niet serieus te nemen. Lekker overheen lezen.
HR
Vermeer haalt altijd een voldoende qua lijnkeepen. Daar is vaak niets tot weinig mis mee.
Hij is gewoon een angsthaas. Elke wedstrijd heeft hij weer van die momenten, dit x namelijk bij die corner van excelsior. Dook weer mooi onder de bal door.

Stel dat hij die penalty niet heeft gestopt, of dat er geen penalty was geweest, dan had hij op basis van de rest van de wedstrijd ook geen frisse indruk achtergelaten.

Hij had 2 mooie reflexen, 1 x penalty gemist en dan dan 1 Vermeertje.

Hij is een goede lijnkeeper, maar hij voegt totaal niets toe. Helpt de ploeg niet in het meevoetballen, en heeft ons dit jaar zeker niet geholpen in een groot aantal wedstrijden.

VInd je het dan gek dat de meesten oude koeien uit de sloot halen, en hem geen schouderklopje geven na zijn 'so called' goede wedstrijd tegen Excelsior.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

champy95 schreef:

(...)

Hij is een goede lijnkeeper, maar hij voegt totaal niets toe. Helpt de ploeg niet in het meevoetballen, en heeft ons dit jaar zeker niet geholpen in een groot aantal wedstrijden.
HR
Hij is geen goeie lijnkeeper. Bij inzetten van buiten het strafschopgebied doet hij het heel slecht. Een van de slechtste eredivisiekeepers op dat terrein volgens Infostrada. Wie kan vergeten hoe hij reageerde op de 2 afstandschoten van NAC. Hij is de keeper die in staat is om onder een afstandschot te duiken die recht op hem af geschoten wordt. Op zich een prestatie...

[Dit bericht is veranderd door marx (op 29 februari 2012 01:06:01).]
HRHR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

marx schreef:

(...)

Hij is geen goeie lijnkeeper. Bij inzetten van buiten het strafschopgebied doet hij het heel slecht. Een van de slechtste eredivisiekeepers op dat terrein volgens Infostrada. Wie kan vergeten hoe hij reageerde op de 2 afstandschoten van NAC. Hij is de keeper die in staat is om onder een afstandschot te duiken die recht op hem af geschoten wordt. Op zich een prestatie...
HR
Ja en Pasveer was één van de besten, volgens Infostrada. Ik ben ook helemaal klaar met Vermeer maar zondag speelde hij gewoon goed. Om dan maar alleen maar door te gaan over die bal waar hij onderdoor dook (wat hij zelf goed maakte), getuigt niet van veel realisme en het is gewoon zoeken naar iets om Vermeer om af te kraken. Heel jammer. Geef gewoon toe dat het goed was.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 18 maart 2003

het gaat niet over afgelopen zondag. Daar keepte hij inderdaad naar behoren, maar hij is echt een van de zwakste schakels. Ik vind het zorgwekkend dat types als Vermeer en Sulejmani uberhaupt in aanmerking komen voor contractverlenging
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

DamzkoO schreef:
(...)

HR
Wat een onzin weer. Het is een feit dat Vermeer opzichtig blunderde in een aantal wedstrijden waarin we puntverlies hebben geleden en dat hij in nog een aantal wedstrijden punten had kunnen pakken maar dit niet deed. Daardoor staan we nu 5 punten achter in plaats van 5 punten voor. Dat zijn de feiten en jij leest daar overheen. Niets oude koeien. Als er iets lachwekkend is, is het wel dat je juist daar je ogen voor sluit. Elke vorm van discussie uitsluit. Je zou denken dat iemand na bijna 5.000 posts beter zou weten. Het niveau is hier niet meer wat het geweest is. :denk

[Dit bericht is veranderd door BeeDeeVee (op 29 februari 2012 10:44:25).]
HR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

DamzkoO schreef:

HR
Dat komt omdat hij in elke wedstrijd onder ballen door druikt, ballen bij de tegenstander in de voeten stompt en ballen de tribune in schiet. De ene wedstrijd pakt hij een bal op de doellijn (goede lijnkeeper) en schiet de spits de 3 ballen die hij voor z'n voeten gerold krijgt van vermeer naast en speelt hij een goede wedstrijd. De volgende wedstrijd schiet de spits 2 van die 3 ballen er in en verliezen met 2-1 en heeft vermeer slecht gespeeld.

Nee, vermeer speelt praktisch elke wedstrijd slecht want elke wedstrijd duikt hij onder ballen door, komt hij uit wanneer het niet moet en blijft hij staan wanneer de bal in de 5 meter beland, schiet ballen de tribune in of bij tegenstanders in de voet. En ja, bijna elke wedstrijd haalt hij er ook een fantastsiche bal uit. Dat zijn zijn kwaliteiten en dat is niet goed genoeg, vandaar dat na elke wedstrijd mensen hier weer komen klagen over al het bovenstaande.
HR
HR

mum53
Internationale topspeler

Vermeer word nooit een voldoende, elke keer heeft hij wel weer een nieuwe blunder achter zijn naam.
Nadat hij een goede redding [tussen haakje dan want meestal is het de tegenstander die slecht intrapt] heeft verricht, maakt hij weer de volgende blunder.
Nee deze man is nog niet eens een goede tweede keeper laat staan eerste keeper.

Er zijn hier inderdaad mensen die het niet willen zien terwijl ze elke week als eerste hier zaten om Steek af te zeiken, pff hadden wij hem nog maar. :\(

[Dit bericht is veranderd door mum53 (op 4 maart 2012 13:34:51).]
HR
HR

F.A.N.5
Basisspeler

Uit: Arnhem
Reg.: 28 juli 2002

Hahaha geweldig Mum53. Heeft hij je vriendin (of is het vriend?) genaaid of zo? Kijk je wel naar de wedstrijd jongen, of let je alleen op vermeer met blocknote op schoot om te turven hoe vaak hij een fout maakt?
HR
HR

Kevinuuu
Internationale topspeler

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 augustus 2003

Volgens mij had ie onzichtbare tape op de mond ofzo. Totaal geen communicatie met zijn verdedigers bij doorkomende ballen in de 16.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Droomaankoop: Virgil Van Dijk
Reg.: 20 april 2006

Hij heeft vandaag niet van die ECHTE blunders gemaakt. Heeft soms nog merkwaardig goed zaken opgelost. Of hij er sommige beter had kunnen oplossen ... zal best. Maar dan praat je over dingen die Stekel en betere keepers ook doen.

Je kan wel blijven zoeken naar fouten, veel plezier daarbij. Frank weet gelukkig hoe goed die is.
HR
HR

Kevinuuu
Internationale topspeler

Jij vond die 3 situaties met Ooijer geen hachelijke momenten dan? Hij heeft inderdaad geen blunders gemaakt maar dat had ie makkelijker kunnen en moeten oplossen. Zoiets kweekt namelijk wel onrust en geloof bij de tegenstander.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Droomaankoop: Virgil Van Dijk
Reg.: 20 april 2006

Kevinuuu schreef:

Jij vond die 3 situaties met Ooijer geen hachelijke momenten dan? Hij heeft inderdaad geen blunders gemaakt maar dat had ie makkelijker kunnen en moeten oplossen. Zoiets kweekt namelijk wel onrust en geloof bij de tegenstander.
HR
Bij die kopbal van Vermeer had die niet veel anders kunnen doen... dat is nog heel goed opgelost in een fractie van een halve seconde denktijd. Ooijer draalde vaker teveel om sneller naar Vermeer te passen of om iets anders te doen. Hij liet het veels te ver komen. Vermeer kon het 1 of 2 keren ook beter oplossen.
HR
HR

Kevinuuu
Internationale topspeler

Communicatie heet zoiets. Die bal op het hoofd van Vermeer was een vreemde inderdaad, daar was Ooijer aan het hengelen maar goed, dan hebben we het ook over iemand he ;)
HR
HR

mum53
Internationale topspeler

F.A.N.5 schreef:

Hahaha geweldig Mum53. Heeft hij je vriendin (of is het vriend?) genaaid of zo? Kijk je wel naar de wedstrijd jongen, of let je alleen op vermeer met blocknote op schoot om te turven hoe vaak hij een fout maakt?
HR
Ja ik kijk zeker wel en spoel het nog een paar keer terug ook om te zien hoe hij het toch elke keer weer voor elkaar krijgt om zo te blunderen.
Nee geen blocknote op schoot hoor ik onthou ze wel.
Ik zag hem in de eerste helft ook weer gaan liggen op een bal van links wahaha ik snap het echt niet hoor.
Maar goed we hebben in ieder geval gewonnen en daar gaat het toch om?? Kan jou het schelen wat een blunders hij maakt als we maar winnen en ik hoop vooral dat ze hem een nieuw contract aanbieden want anders valt er volgend seizoen niets meer te lachen zonder deze clown. :\( :denk :B

[Dit bericht is veranderd door mum53 (op 4 maart 2012 18:47:01).]
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 93,5% dat PEC Zwolle wint van ADO Den Haag. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van ADO Den Haag-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!