Ajax Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 09:58                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 192 »

HR

Notlupus
Idool

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 26 februari 2010

quote:HR
Notlupus schreef:

(...)

Zou ook wel heel raar zijn dat Krul de beoogde eerste keeper is, zijn vervanger thuisgelaten word en de vervanger van die vervanger opeens in de basis staat. Ik snap er al weinig van, het selectiebeleid van Louis maar dit is dan nog wel logisch.

HR
Nou laat dit maar zitten, Kenneth op doel dus. Ik snap er geen zak van maar goed, hijr kan alleen maar beter worden dus ik ben er blij mee.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 juli 2006

Verrassend, maar wel leuk voor hem en weer een Ajax-international erbij.
HR
HR

Brasil
Legende

Reg.: 21 december 2000

Een beloning voor Kenneth.

Klik hier om de spoiler te bekijken
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Debuutje, mooi voor Kenneth. Nu een goede pot keepen en doortrekken bij Ajax.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Mooi voor Vermeer dit, debuteren voor Oranje en de nul houden.
HR
HR

Luis S.
Icoon

Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

Sindelar schreef:

Mooi voor Vermeer dit, debuteren voor Oranje en de nul houden.
HR
Hij heeft niks gehouden ;). Eerste helft wel lelijk in de fout bij een hoge bal en in de 92e min wil hij nog kijken of het kort kan ipv een roei naar voren waardoor hij nog paniekerig met links moet trappen. Verder gewoon degelijk gekeept.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Hoezo in de fout, hij heeft de bal toch, het werd een corner. Verder pro actief gekeept zodat het niet ook niet gevaarlijk wordt.
HR
HR

Luis S.
Icoon

Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

Sindelar schreef:

Hoezo in de fout, hij heeft de bal toch, het werd een corner. Verder pro actief gekeept zodat het niet ook niet gevaarlijk wordt.
HR
Hij raakte de bal niet hoor, Hummels/Vlaar kopte hem. Dus een foutje. Verder geen ramp want er zaten geen consequenties aan.

[Dit bericht is veranderd door Luis S. (op 14 november 2012 23:09:57).]
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

J.Mourinho schreef:
Inderdaad! 1,82m kan niet als keeper. Ha, kijk bijvoorbeeld naar Casillas. Dat die ooit prof is geworden is een aanfluiting.
HR
Ik heb je al eens uitgelegd waarom Casillas een uitzondering is. Daar bleef het oorverdovend stil op. Lange keepers zijn in eht voordeel. Als je niet zo lang bent, moet je dat ergens compenseren, door proactief te keepen bijvoorbeeld. Voorkomen dat je in situaties komt waar je 'tekort aan lengte' een issue is. Casillas is daar echt buitencategorie in. Met sprongkracht kom je ook een eind, maar Vermeer heeft de afgelopen weken een stuk of 4 tegengoals gehad waarbij ik het gevoel had dat een doelman van 10 cm langer erbij had gekund. ook zonder Vermeers reflexen.

Vermeer heeft zich wel degelijk verbeterd. Hij is nu gewoon een betere keeper dan hij vroeger was. Een stuk minder onrustig en fenomenale reflexen.
HR
reflexen had hij altijd al. Ik herinner me het WK en EK-20 bijvoorbeeld. Fenomenaal op de lijn bij ballen die iedereen al telt. Helaas kan het ook zo zijn dat hij 5 minuten later onder een voorzet duikt, of veel te snel gaat liggen, of een schot rechtdoor langs hem heen laat gaan. Liever een betrouwbare doelman die al die balletjes pakt, dan die reflexen hoor. Spectaculair om te zien, maar uiteindelijk heb je er minder aan dan het lijkt.

Bij vermeer weet je zeker dat er 0 lange ballen zonder idee worden gegeven. En dat is goed. En ik vind hem dit seizoen enorm veel zekerder dan vorig seizoen. In mijn ogen heeft hij bijna geen foute inspeelpass meer gegeven. Die tegen Heracles moet gewoon kunnen. Als hij daar de bal achterna coacht moet eriksen gewoon uitkaatsen of de tegenstander afhouden. Bovendien staan er nog een stuk of wat spelers in het veld die 'rug' kunnen roepen.
HR
Hij doet hele rare dingen met terugspeelballen hoor. Ze kunnen zomaar over de zijlijn verdwijnen (oa Man City, Dortmund, Real, Heracles waren daar voorbeelden van). Die bal op Eriksen moet hij gewoon nooit geven, want Quansah staat al die tijd al bij Eriksen. Zeker op 3-1 in de 80e minuut is die bal gewoon oliedom. De zoveelste slechte keus wat dat betreft van Vermeer.
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Welke doelpunten bedoel jij?

De enige waarbij hij voordeel van zn lengte zou hebben gehad was die van Pelle. Een keeper van 15 cm groter had deze vol op zn kop gehad. Ik kan me er geen herinneren nl die andere keepers wel gestopt zouden hebben.
HR
HR

Sfinx
Lid 2de elftal

Reg.: 27 oktober 2011

Vermeer pakt meer punten voor Ajax dan hij kost, momenteel verreweg de beste Nederlandse keeper.
Ondanks zijn geringe lengte steekt hij kop en schouders boven iedereen uit :D
Ik zie ook wel dat hij soms onbenulligheden begaat, maar wees eens eerlijk ik zie niet welke keeper beter is op dit moment.
Eigenlijk is de keus heel begrijpelijk van de bondscoach.
Vergeet niet dat hij bij jong Oranje ook uitblonk.
Vermeer heeft wereldklasse reflexen, dat is aangeboren.
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Van Hooijdonck verwoordde het gisteren precies zoals ik het ook vind. Vermeer kan eigenlijk heel goed meevoetballen, alleen wil hij het soms te ver doordrijven waardoor hij zichzelf wel eens in de problemen kan brengen en het er een beetje knullig uitziet.

Sfinx schreef:

Vermeer pakt meer punten voor Ajax dan hij kost, momenteel verreweg de beste Nederlandse keeper.
Ondanks zijn geringe lengte steekt hij kop en schouders boven iedereen uit :D
Ik zie ook wel dat hij soms onbenulligheden begaat, maar wees eens eerlijk ik zie niet welke keeper beter is op dit moment.
Eigenlijk is de keus heel begrijpelijk van de bondscoach.
Vergeet niet dat hij bij jong Oranje ook uitblonk.
Vermeer heeft wereldklasse reflexen, dat is aangeboren.
HR
HRHR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Steeds meer mensen gaan het zien. Over een tijd lopen ook de nitwits er dan achteraan. Dezelfde nitwits die tijdenlang Anita een drol vonden en Blind uitfloten. Die zullen Vermeer volgend jaar ook een topper vinden.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

roytje78 schreef:

Welke doelpunten bedoel jij?

De enige waarbij hij voordeel van zn lengte zou hebben gehad was die van Pelle. Een keeper van 15 cm groter had deze vol op zn kop gehad. Ik kan me er geen herinneren nl die andere keepers wel gestopt zouden hebben.
HR
Ronaldo, Luis Pedro, Aguero (hoewel daar vooral zijn positionering het probleem is, plus het dramatische verdedigen).

Zijn geen goals die ik hem direct verwijt ofzo, maar wel goals waarbij ik het gevoel heb dat ze te pakken zijn als je 10 centimeter langer zou zijn.
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Pedro was m.i. niet te houden. Werd verdekt geschoten en belandde hard en laag in de goal op een kunstgrasveld waarbij zulke ballen amper vaart minderen.

Aguero was gewoon een een op een. Ook goed ingeschoten. Als Vermeer meer naar rechts staat dan schiet Aguero hem in de andere hoek. Ik denk ook niet dat een langere andere keeper deze had kunnen hebben. Of Vermeer had al veel eerder naar de hoek kunnen duiken, maar volgens velen hier op het Forum duikt Vermeer al supersnel naar de grond. ;)

De goal van Ronaldo kan ik me nu niet voor de geest halen, dus daar kan ik niet op reageren.

Vermeer is idd niet de grootste, maar hij is wel atletisch en heeft veel sprongkracht waardoor ik denk dat z'n reach niet veel minder is dan een keeper die 10 cm langer is. (Zie goal van Duits tegen Utrecht, Ruiter is ook ruim 1m90 en kon ook niet bij die bal)

Derk Johanssen schreef:

(...)

Ronaldo, Luis Pedro, Aguero (hoewel daar vooral zijn positionering het probleem is, plus het dramatische verdedigen).

Zijn geen goals die ik hem direct verwijt ofzo, maar wel goals waarbij ik het gevoel heb dat ze te pakken zijn als je 10 centimeter langer zou zijn.
HR
HR
HR

liam
Legende

Ik vond alleen de goal van Luis Pedro een fout. Kenneth staat op het verkeerde been. Deze bal had hij moeten hebben. Die van Aguero is absoluut geen fout in mijn ogen.
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

liam schreef:

Ik vond alleen de goal van Luis Pedro een fout. Kenneth staat op het verkeerde been. Deze bal had hij moeten hebben. Die van Aguero is absoluut geen fout in mijn ogen.
HR
Die van Pedro is samenloop van omstandigheden. Toby had die binnenkant moeten hebben, dat is zo duidelijk als wat. Kenneth stond aan de grond genageld, dat is ook niet goed te praten. Die van Aguero was geweldig ingeschoten, zo scherp als wat. Die van Ronaldo was het meest houdbaar van alle 3.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Reg.: 18 maart 2003

Van Gaal en keepers. Vraag ze er in Barcelona en Munchen nog eens naar :B
HR
HR

osirisorion
Lid 2de elftal

Reg.: 3 februari 2012

Zijn uitverdedigen blijft van het niveau ken net, en te vaak ken net niet. Dat wegtrappen of het passen naar is soms zo slap en ongeconcentreerd. Hij heeft dit seizoen nog steeds, net als vorig seizoen, dat hij ploeggenoten constant in de problemen brengt. (Heerenveen uit, Hercales uit, Real Madrid thuis, 010 uit) soms levert het direct een doelpunt op.

Scherpe voorzet waar hij onder door ging terwijl hij Vlaar en Heitingq voorzich had. Die acties ogen nog steeds heel paniekerig. Op de doellijn is hij heel moeilijk te passeren dat zeker. Maar ik twijfel ook nog steeds over het neerzetten van de defensie (misschien zijn we ook te verwend geweest bj het Nederlands elftal althans met van der sar) bij ajax is die coaching nog steeds onvoldoende.
HR
HR

liam
Legende

amsterdamoost schreef:

Van Gaal en keepers. Vraag ze er in Barcelona en Munchen nog eens naar :B
HR
Inderdaad een domme zet om Menzo te vervangen voor Van der Sar. :D
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Reg.: 18 maart 2003

Dat is ook werkelijk de enige goede zet geweest.. als het om keepers gaat. Maar bij Barca en Munchen was het lachwekkend wat Van Gaal op doel zette. Net als het een lachtertje is dat Vermeer op doel stond bij oranje.
HR
HR

liam
Legende

amsterdamoost schreef:

Dat is ook werkelijk de enige goede zet geweest.. als het om keepers gaat. Maar bij Barca en Munchen was het lachwekkend wat Van Gaal op doel zette. Net als het een lachtertje is dat Vermeer op doel stond bij oranje.
HR
Dat kun jij een lachtertje vinden.
Ik vind het een lachertje dat Stekelenburg er altijd instaat. Ieder zijn mening. B)

[Dit bericht is veranderd door liam (op 16 november 2012 14:41:19).]
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Haha inderdaad. Vermeer staat nog steeds best laag in de rangorde bij Van Gaal met Stekelenburg, Krul en Vorm voor hem. Volgens amsterdamoosts redenering zijn dat allemaal kutkeepers want Van Gaal heeft er nu eenmaal geen kijk op.
HR
HR

liam
Legende

David89 schreef:

Haha inderdaad. Vermeer staat nog steeds best laag in de rangorde bij Van Gaal met Stekelenburg, Krul en Vorm voor hem. Volgens amsterdamoosts redenering zijn dat allemaal kutkeepers want Van Gaal heeft er nu eenmaal geen kijk op.
HR
Ik zou niet weten waarom Krul, Vorm en Steek beter zijn dan Vermeer. In ieder geval is het nogal straf om het een lachertje te vinden als Vermeer keept terwijl zijn concurrenten bovengenoemde drie zijn. :D
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,9% dat Vitesse wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!