Deze topic is open en bestaat uit 101 pagina's: « 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 101 »
amsterdamoost
Vedette
Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 18 maart 2003
quote:
liam schreef:
(...)
Tweede goal was onhoudbaar. Als jij dat niet ziet dan weet ik niet wie hier een rare kijk op keepers heeft. Vermeer heeft alle hoge ballen zeker en klem gepakt. Daarbij een goede redding verricht op kopbal Balotelli. Gewoon echt helemaal niks op aan te merken.
DamzkoO
Icoon
Uit: Amsterdam Oost
Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006
Rasmussen
Vedette
Reg.: 25 augustus 2005
quote:Hij heeft 1 goede redding verricht waarbij hij niet geheel mag klagen dat die nog redelijk rechtdoor gaat. In de eerste helft brengt hij eerst Blind en daarna Poulsen in de problemen met zijn zeer zwakke pass. Met een beetje pech gebeurt daar precies hetzelfde als tegen Heracles. Daarnaast is zijn positionering bij de 2e goal toch wel dubieus te noemen. Hij staat gewoon ter hoogte van de paal waardoor hij Agüero ruim baan geeft om hem in de andere hoek te schieten. En dat is dezelfde keeper die tegen Vitesse ook niet vrijuit ging bij beide goals. Bij die eerste ligt hij al op de grond, terwijl die bal gewoon houdbaar was en die tweede had hij ook kunnen hebben als hij een stap naar voren doet. Afijn, laten we zeggen dat hij er dan 1 had moeten hebben. Ik zeg niet dat die bal van Agüero er anders niet in ging, maar zijn positionering geeft wel stof tot nadenken. Al was het niet onmogelijk dat Toby de loopbaan van Agüero zou afsnijden, maar hij begint gewoon te laten met sprinten. En waar Kenneth ook niet van gehoord is rust pakken. Alles moet bij hem in de hoogste versnelling. Je krijgt een herhaling te zien en dan blijkt de bal al op het middenveld te zijn. Soms moet hij daar toch wat in doseren. Gisteren ging dat gelukkig vaak genoeg, maar zoals ik al zei bracht hij daardoor wel Poulsen en Blind in de problemen.
DamzkoO schreef:
Prima gekeept en houdt Ajax op een gelijkspel met een sublieme redding. En van dat lamme, hopeloze zooitje voor zich hoeft hij het niet te hebben. Wat een drama zeg, bah.
Notlupus
Vedette
Reg.: 26 februari 2010
Erik Lamela
Vedette
Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005
liam
Legende
Vak: 420
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 10 juli 2002
BuZa
Vedette
Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Yaya Sanogo
Reg.: 30 november 2005
quote:Gezellig met Janmaat, Mathijsen en Kuyt.
liam schreef:
De meest kritisch gevolgde keeper allertijden zit bij Oranje.
Sindelar
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 januari 2008
amsterdamoost
Vedette
Sindelar
Vedette
Reg.: 26 januari 2008
knetterspetter
Lid 2de elftal
Reg.: 18 februari 2012
Kluivert_beste_9_ooit
International
Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010
Frankie de missing link
Vedette
Reg.: 14 augustus 2009
quote:Hangt er vanaf naar wie je kijkt. Als we naar jou kijken is Vermeer de minst en Stekelenburg de meest bekritiseerde allertijden.
liam schreef:
De meest kritisch gevolgde keeper allertijden zit bij Oranje.
Ajaxajaxfan
Veelbelovend talent
Uit: Hardenberg
Reg.: 16 oktober 2002
quote:Dit meen je toch niet echt he? Je zegt in een klein stukje dat 1. hij ruimschoots voldoet omdat omdat ie ballen tegen houdt en 2. Hij laat de minst moeilijke ballen doorgaan.
Kluivert_beste_9_ooit schreef:
We kunnen veel van de keeper Vermeer zeggen, maar niet dat er aan het primaire van zijn taak niet voldaan wordt.
Hij staat er om ballen tegen te houden en daar voldoet hij ruimschoots aan.
Je kan zeggen dat hij soms de minst moeilijke ballen laat doorgaan, maar de moeilijkste stopt hij wél vaak.
Dat hij voetballend niet meteen de beste doelman is, is ook waar. Zijn mindere momenten in voetballend opzicht verdwijnen wel steeds meer heb ik soms het gevoel.
Terecht dat hij bij het Nederlands elftal zit.
DamzkoO
Icoon
Uit: Amsterdam Oost
Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006
amsterdamoost
Vedette
quote:
Frankie de missing link schreef:
(...)
Hangt er vanaf naar wie je kijkt. Als we naar jou kijken is Vermeer de minst en Stekelenburg de meest bekritiseerde allertijden.
liam
Legende
quote:Ik heb het over de algemene tendens. Over Blind en Anita was ik ook best lang in een klein groepje om te zeggen dat ze zwaar onderschat werden.
Frankie de missing link schreef:
(...)
Hangt er vanaf naar wie je kijkt. Als we naar jou kijken is Vermeer de minst en Stekelenburg de meest bekritiseerde allertijden.
Rasmussen
Vedette
Reg.: 25 augustus 2005
quote:Vermeer is ook 'gewoon' een modale keeper die een dramatische voortzetting heeft. Hij brengt vaak verdedigers en middenvelders in de problemen, omdat hij ze aanspeelt terwijl ze onder druk staan. Daarnaast laat zijn positionering vaak de wensen over. Als het schot er dan is gaat, dan hoor je dat de bal onhoudbaar is, maar als je naar zijn positionering kijkt dan valt het meer dan eens op dat hij niet goed staat. Tenslotte begint hij al te duiken voordat er geschoten wordt. Voordat Bony schoot lag hij al in de andere hoek en ook tegen Heerenveen, PSV en andere wedstrijden lag hij al op de grond zodat het vrij eenvoudig was om de bal over hem heen te wippen. Dat hij een fenomenale reflex heeft, betekent niet dat zijn overige tekortkomingen niet belicht mogen worden.
liam schreef:
(...)
Ik heb het over de algemene tendens. Over Blind en Anita was ik ook best lang in een klein groepje om te zeggen dat ze zwaar onderschat werden.![]()
Over het algemeen wordt Vermeer veel kritischer bekeken dan zijn voorganger die jarenlang opzichtig mocht falen.
Kenneth ligt relatief gezien (aantal seizoenen Ajax 1 afgezet tegen prestaties) mijlenver op zijn voorganger voor.
Jij gaat het ook nog zien, al is dan iets later uiteraard.
Gek dat Stekelenburg het lastig heeft in Italie he. Dit Italianen snappen er ook werkelijk helemaal niets van. Oh nee, wacht. Ook Van der Sar had het lastig bij Juve en kwam jaren later alsnog glorieus terug bij Manchester United. Die weg gaat Steek ook volgen uiteraard. Want Maarten = Edwin. Dream on .....
Derk Johanssen
Icoon
Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004
quote:Het gaat er juist om dat je de minst moeilijke ballen pakt en de moeilijkste 'soms'. Dan kun je namelijk als verdediging ook volstaan met een tegenstander dwingen uit onmogelijke hoeken te schieten (bijvoorbeeld). Je moet gewoon een degelijke doelman hebben die ook af en toe een strafschop en 1-op-1 pakt. Als een tegenstander je zo uitspeelt dat je volkomen vrij van 5 meter in kunt schieten, of 1-op-1 komt te staan, dan is het leuk dat je doelman die pakt, maar als hij 10 minuten later onder een afstandschot door duikt dan maakt dat niets uit. Sterker nog, dat is voor de moraal van het team dodelijk. Dan kun je niet rekenen op een doelman, dat is misschien nog wel belangrijker dan extreem goed te keepen.
Kluivert_beste_9_ooit schreef:
We kunnen veel van de keeper Vermeer zeggen, maar niet dat er aan het primaire van zijn taak niet voldaan wordt.
Hij staat er om ballen tegen te houden en daar voldoet hij ruimschoots aan.
Je kan zeggen dat hij soms de minst moeilijke ballen laat doorgaan, maar de moeilijkste stopt hij wél vaak.
Dat hij voetballend niet meteen de beste doelman is, is ook waar. Zijn mindere momenten in voetballend opzicht verdwijnen wel steeds meer heb ik soms het gevoel.
Terecht dat hij bij het Nederlands elftal zit.
Deus ex Machina
Bankzitter
Reg.: 30 juni 2012
quote:Mee eens. Daarom zie ik Cillessen nog graag een kans krijgen.
Derk Johanssen schreef:
(...)
Het gaat er juist om dat je de minst moeilijke ballen pakt en de moeilijkste 'soms'. Dan kun je namelijk als verdediging ook volstaan met een tegenstander dwingen uit onmogelijke hoeken te schieten (bijvoorbeeld). Je moet gewoon een degelijke doelman hebben die ook af en toe een strafschop en 1-op-1 pakt. Als een tegenstander je zo uitspeelt dat je volkomen vrij van 5 meter in kunt schieten, of 1-op-1 komt te staan, dan is het leuk dat je doelman die pakt, maar als hij 10 minuten later onder een afstandschot door duikt dan maakt dat niets uit. Sterker nog, dat is voor de moraal van het team dodelijk. Dan kun je niet rekenen op een doelman, dat is misschien nog wel belangrijker dan extreem goed te keepen.
liam
Legende
quote:Bij Vermeer is de verhouding 'extreem moeilijke ballen pakken' tegenover 'blunders maken' nog altijd in het voordeel van moeilijke ballen pakken. Dus ik zie het probleem niet.
Derk Johanssen schreef:
(...)
Het gaat er juist om dat je de minst moeilijke ballen pakt en de moeilijkste 'soms'. Dan kun je namelijk als verdediging ook volstaan met een tegenstander dwingen uit onmogelijke hoeken te schieten (bijvoorbeeld). Je moet gewoon een degelijke doelman hebben die ook af en toe een strafschop en 1-op-1 pakt. Als een tegenstander je zo uitspeelt dat je volkomen vrij van 5 meter in kunt schieten, of 1-op-1 komt te staan, dan is het leuk dat je doelman die pakt, maar als hij 10 minuten later onder een afstandschot door duikt dan maakt dat niets uit. Sterker nog, dat is voor de moraal van het team dodelijk. Dan kun je niet rekenen op een doelman, dat is misschien nog wel belangrijker dan extreem goed te keepen.
knetterspetter
Lid 2de elftal
Reg.: 18 februari 2012
Derk Johanssen
Icoon
Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004
quote:Bij Vermeer hebben die acties punten gekost. Meer dan eens. Waarom pak je hem niet zo hard aan? Overigens ben ik het totaal niet eens met je stelling. Een degelijke doelman hoeft veel minder vaak in actie te komen dan een onrustige als vermeer. Zijn manier van keepen heeft weerslag op de voltallige defensie. kijk naar PSV. Tyton is 10x beter op de lijn, maar vanwege de onrust die hij uitstraalt is hij vervangen door Waterman. Echt niet vanwege keeperskwaliteiten. Hele verdediging is rustiger met hem in de goal.
liam schreef:
(...)
Bij Vermeer is de verhouding 'extreem moeilijke ballen pakken' tegenover 'blunders maken' nog altijd in het voordeel van moeilijke ballen pakken. Dus ik zie het probleem niet.
Daarbij heeft Cillessen in zijn wedstrijden 0 seconden aangetoond een kans te moeten krijgen. Zelfs tegen Sneek speelt hij ballen in de voeten van de tegenstander (en dat moet dan zijn sterkste punt zijn. Op de lijn is Vermeer sowieso beter)
roytje78
Bankzitter
Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006
quote:
Deus ex Machina schreef:
(...)
Mee eens. Daarom zie ik Cillessen nog graag een kans krijgen.
Deus ex Machina
Bankzitter
Reg.: 30 juni 2012
quote:Sorry, ik zal voortaan nooit meer mijn mening geven, omdat jij het zegt.
roytje78 schreef:
Houd toch eens op met de eeuwige geroep om Cillissen.
Vermeer doet het gewoon prima. Zit niet voor niets bij de selectie van Oranje. Hij ontwikkeld zich tot een stabiele keeper die punten pakt.
M.i. heeft Vermeer sinds Utrecht uit vorig seizoen geen directe fouten gemaakt waaruit doelpunten zijn gevallen.
(...)
Deze topic is open en bestaat uit 101 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 »
Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 63,5% dat FC Utrecht wint van FC Twente. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.