Ajax Netwerk
zaterdag 19 april 2014 - 16:28                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 173 pagina's: « 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 173 »

HR

amsterdamoost
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 18 maart 2003

tweede goal was Vermeer al helemaal uit positie. Aguero kon maar een ding, dat is naar de tweede paal schieten. Vermeer stond al voorbij de eerste paal, met Moisander nog bij Aguero. Dusss... blijven staan en de bal was zo in z'n handen gerold. Geen blunder, wel een fout.
quote:HR
liam schreef:

(...)

Tweede goal was onhoudbaar. Als jij dat niet ziet dan weet ik niet wie hier een rare kijk op keepers heeft. Vermeer heeft alle hoge ballen zeker en klem gepakt. Daarbij een goede redding verricht op kopbal Balotelli. Gewoon echt helemaal niks op aan te merken.
HR
HR
HR

DamzkoO
Icoon

Uit: Amsterdam Oost
Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006

Prima gekeept en houdt Ajax op een gelijkspel met een sublieme redding. En van dat lamme, hopeloze zooitje voor zich hoeft hij het niet te hebben. Wat een drama zeg, bah.
HR
HR

Rasmussen
Idool

Reg.: 25 augustus 2005

DamzkoO schreef:

Prima gekeept en houdt Ajax op een gelijkspel met een sublieme redding. En van dat lamme, hopeloze zooitje voor zich hoeft hij het niet te hebben. Wat een drama zeg, bah.
HR
Hij heeft 1 goede redding verricht waarbij hij niet geheel mag klagen dat die nog redelijk rechtdoor gaat. In de eerste helft brengt hij eerst Blind en daarna Poulsen in de problemen met zijn zeer zwakke pass. Met een beetje pech gebeurt daar precies hetzelfde als tegen Heracles. Daarnaast is zijn positionering bij de 2e goal toch wel dubieus te noemen. Hij staat gewoon ter hoogte van de paal waardoor hij Agüero ruim baan geeft om hem in de andere hoek te schieten. En dat is dezelfde keeper die tegen Vitesse ook niet vrijuit ging bij beide goals. Bij die eerste ligt hij al op de grond, terwijl die bal gewoon houdbaar was en die tweede had hij ook kunnen hebben als hij een stap naar voren doet. Afijn, laten we zeggen dat hij er dan 1 had moeten hebben. Ik zeg niet dat die bal van Agüero er anders niet in ging, maar zijn positionering geeft wel stof tot nadenken. Al was het niet onmogelijk dat Toby de loopbaan van Agüero zou afsnijden, maar hij begint gewoon te laten met sprinten. En waar Kenneth ook niet van gehoord is rust pakken. Alles moet bij hem in de hoogste versnelling. Je krijgt een herhaling te zien en dan blijkt de bal al op het middenveld te zijn. Soms moet hij daar toch wat in doseren. Gisteren ging dat gelukkig vaak genoeg, maar zoals ik al zei bracht hij daardoor wel Poulsen en Blind in de problemen.
HR
HR

Notlupus
Vedette

Reg.: 26 februari 2010

Ik vind wel dat hij beter word, ik zou nu niet zomaar voor Cilissen kiezen en dat is wel anders geweest. Blijft wel eeuwig wisselvallig, een raar fenomeen hoe hij de domste blunders combineert met de briljantste reddingen. Gisteren weer, bij de 2-2 stond hij toch echt niet goed positioneel, erg zonde. Eerder pakt hij dan wel een mooie bal, maar het gehele plaatje blijft toch altijd hangen rond een zesje.
HR
HR

Erik Lamela
Vedette

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005

Bij definitieve selectie Oranje

[Dit bericht is veranderd door Erik Lamela (op 9 november 2012 12:27:39).]
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

De meest kritisch gevolgde keeper allertijden zit bij Oranje.
HR
HR

BuZa
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

liam schreef:

HR
Gezellig met Janmaat, Mathijsen en Kuyt.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 januari 2008

Maar ook met van Persie, Robben en van der Vaart.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Vermeer past wel bij het niveau van een groot deel van de selectie.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Bovenal is het een mooie beloning van zijn prestaties bij Ajax. Het is goed voor Ajax en hemzelf uiteraard dat nu eens kan trainen met spitsen van topniveau, dat doet hij helaas ook niet iedere dag.
Daarnaast liggen er toch wel mogelijkheden zich voor van Gaal te bewijzen, Stekelenburg dreigt nu ook bij AS Roma zijn plaats te verliezen.
HR
HR

knetterspetter Gele kaart: waarschuwing
Bankzitter

Reg.: 18 februari 2012

Vermeer verdiend het!
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

We kunnen veel van de keeper Vermeer zeggen, maar niet dat er aan het primaire van zijn taak niet voldaan wordt.
Hij staat er om ballen tegen te houden en daar voldoet hij ruimschoots aan.
Je kan zeggen dat hij soms de minst moeilijke ballen laat doorgaan, maar de moeilijkste stopt hij wél vaak.
Dat hij voetballend niet meteen de beste doelman is, is ook waar. Zijn mindere momenten in voetballend opzicht verdwijnen wel steeds meer heb ik soms het gevoel.
Terecht dat hij bij het Nederlands elftal zit.
HR
HR

Frankie de missing link
Idool

Reg.: 14 augustus 2009

liam schreef:

HR
Hangt er vanaf naar wie je kijkt. Als we naar jou kijken is Vermeer de minst en Stekelenburg de meest bekritiseerde allertijden.
HRHR
HR

Ajaxajaxfan
Veelbelovend talent

Uit: Hardenberg
Reg.: 16 oktober 2002

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

We kunnen veel van de keeper Vermeer zeggen, maar niet dat er aan het primaire van zijn taak niet voldaan wordt.
Je kan zeggen dat hij soms de minst moeilijke ballen laat doorgaan, maar de moeilijkste stopt hij wél vaak.
Dat hij voetballend niet meteen de beste doelman is, is ook waar. Zijn mindere momenten in voetballend opzicht verdwijnen wel steeds meer heb ik soms het gevoel.
HR
Dit meen je toch niet echt he? Je zegt in een klein stukje dat 1. hij ruimschoots voldoet omdat omdat ie ballen tegen houdt en 2. Hij laat de minst moeilijke ballen doorgaan.

Ik zou je enigzins willen corrigeren. Bij keepers is betrouwbaarheid erg belangrijk. Vermeer voldoet wat mij betreft niet genoeg. Van mij mag Jasper er in.
Postieve punten Vermeer:
- Uitstekende lijnkeeper
- Goede reflexen (alleen jammer van die goal van Toure, is geen fout maar wel mooi als je die met een reflex pakt.
- Hij lijkt ook in de lucht beter te worden

Negatieve punten:
- Als er van dichtbij wordt geschoten ligt ie al op de grond voordat de bal geschoten is, dat kost je veel goals.
- Voetballend erg onzeker en dan met name een slechte lange trap (gaat vaak uit)
- Op het moment dat een schot niet binnen reflex bereik is lijkt ie niet eens te proberen om wel te gaan duiken (zie Heracles en City..)

Wat mij betreft is de uitverkiezing ook alleen maar omdat er nog geen stabiele betrouwbare keeper is voor oranje op dit moment.

[Dit bericht is veranderd door Ajaxajaxfan (op 9 november 2012 15:47:26).]
HR
HR

DamzkoO
Icoon

Uit: Amsterdam Oost
Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006

Erg leuk voor hem dat hij opgeroepen wordt. Een waardering voor zijn prima optredens. Ben ook blij dat Krul weer terug is. Samen lekker veel ervaring opdoen op een ander niveau dan het gebruikelijke.

Overigens zal Stekelenburg het nog erg moeilijk krijgen.

Na zijn blessure lonkt er niet echt meer een basisplaats voor hem. Dat wijt Zeman niet aan zijn fysieke gesteldheid, maar aan het feit dat hij Goicoechea beter in het AS Roma spel ziet passen.

En Van Gaal selecteert op basis van speelminutenetc.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

:B
Frankie de missing link schreef:

(...)

Hangt er vanaf naar wie je kijkt. Als we naar jou kijken is Vermeer de minst en Stekelenburg de meest bekritiseerde allertijden.
HR
HR
HR

liam
Legende

Frankie de missing link schreef:

(...)

HR
Ik heb het over de algemene tendens. Over Blind en Anita was ik ook best lang in een klein groepje om te zeggen dat ze zwaar onderschat werden. :B
Over het algemeen wordt Vermeer veel kritischer bekeken dan zijn voorganger die jarenlang opzichtig mocht falen.
Kenneth ligt relatief gezien (aantal seizoenen Ajax 1 afgezet tegen prestaties) mijlenver op zijn voorganger voor.
Jij gaat het ook nog zien, al is dan iets later uiteraard. B)

Gek dat Stekelenburg het lastig heeft in Italie he. Dit Italianen snappen er ook werkelijk helemaal niets van. Oh nee, wacht. Ook Van der Sar had het lastig bij Juve en kwam jaren later alsnog glorieus terug bij Manchester United. Die weg gaat Steek ook volgen uiteraard. Want Maarten = Edwin. Dream on .....

[Dit bericht is veranderd door liam (op 12 november 2012 17:29:06).]
HR
HR

Rasmussen
Idool

Reg.: 25 augustus 2005

liam schreef:

(...)

Ik heb het over de algemene tendens. Over Blind en Anita was ik ook best lang in een klein groepje om te zeggen dat ze zwaar onderschat werden. :B
Over het algemeen wordt Vermeer veel kritischer bekeken dan zijn voorganger die jarenlang opzichtig mocht falen.
Kenneth ligt relatief gezien (aantal seizoenen Ajax 1 afgezet tegen prestaties) mijlenver op zijn voorganger voor.
Jij gaat het ook nog zien, al is dan iets later uiteraard. B)

Gek dat Stekelenburg het lastig heeft in Italie he. Dit Italianen snappen er ook werkelijk helemaal niets van. Oh nee, wacht. Ook Van der Sar had het lastig bij Juve en kwam jaren later alsnog glorieus terug bij Manchester United. Die weg gaat Steek ook volgen uiteraard. Want Maarten = Edwin. Dream on .....
HR
Vermeer is ook 'gewoon' een modale keeper die een dramatische voortzetting heeft. Hij brengt vaak verdedigers en middenvelders in de problemen, omdat hij ze aanspeelt terwijl ze onder druk staan. Daarnaast laat zijn positionering vaak de wensen over. Als het schot er dan is gaat, dan hoor je dat de bal onhoudbaar is, maar als je naar zijn positionering kijkt dan valt het meer dan eens op dat hij niet goed staat. Tenslotte begint hij al te duiken voordat er geschoten wordt. Voordat Bony schoot lag hij al in de andere hoek en ook tegen Heerenveen, PSV en andere wedstrijden lag hij al op de grond zodat het vrij eenvoudig was om de bal over hem heen te wippen. Dat hij een fenomenale reflex heeft, betekent niet dat zijn overige tekortkomingen niet belicht mogen worden.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

HR
Het gaat er juist om dat je de minst moeilijke ballen pakt en de moeilijkste 'soms'. Dan kun je namelijk als verdediging ook volstaan met een tegenstander dwingen uit onmogelijke hoeken te schieten (bijvoorbeeld). Je moet gewoon een degelijke doelman hebben die ook af en toe een strafschop en 1-op-1 pakt. Als een tegenstander je zo uitspeelt dat je volkomen vrij van 5 meter in kunt schieten, of 1-op-1 komt te staan, dan is het leuk dat je doelman die pakt, maar als hij 10 minuten later onder een afstandschot door duikt dan maakt dat niets uit. Sterker nog, dat is voor de moraal van het team dodelijk. Dan kun je niet rekenen op een doelman, dat is misschien nog wel belangrijker dan extreem goed te keepen.
HR
HR

Deus ex Machina
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 juni 2012

Derk Johanssen schreef:

(...)

Het gaat er juist om dat je de minst moeilijke ballen pakt en de moeilijkste 'soms'. Dan kun je namelijk als verdediging ook volstaan met een tegenstander dwingen uit onmogelijke hoeken te schieten (bijvoorbeeld). Je moet gewoon een degelijke doelman hebben die ook af en toe een strafschop en 1-op-1 pakt. Als een tegenstander je zo uitspeelt dat je volkomen vrij van 5 meter in kunt schieten, of 1-op-1 komt te staan, dan is het leuk dat je doelman die pakt, maar als hij 10 minuten later onder een afstandschot door duikt dan maakt dat niets uit. Sterker nog, dat is voor de moraal van het team dodelijk. Dan kun je niet rekenen op een doelman, dat is misschien nog wel belangrijker dan extreem goed te keepen.
HR
Mee eens. Daarom zie ik Cillessen nog graag een kans krijgen.
HR
HR

liam
Legende

Derk Johanssen schreef:

(...)

HR
Bij Vermeer is de verhouding 'extreem moeilijke ballen pakken' tegenover 'blunders maken' nog altijd in het voordeel van moeilijke ballen pakken. Dus ik zie het probleem niet.
Daarbij heeft Cillessen in zijn wedstrijden 0 seconden aangetoond een kans te moeten krijgen. Zelfs tegen Sneek speelt hij ballen in de voeten van de tegenstander (en dat moet dan zijn sterkste punt zijn. Op de lijn is Vermeer sowieso beter)
HR
HR

knetterspetter Gele kaart: waarschuwing
Bankzitter

Reg.: 18 februari 2012

iedereen die vind dat Vermeer niet op het doel hoort maar Erikssen wel in de basis spreekt zichzelf tegen.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

liam schreef:

(...)

Bij Vermeer is de verhouding 'extreem moeilijke ballen pakken' tegenover 'blunders maken' nog altijd in het voordeel van moeilijke ballen pakken. Dus ik zie het probleem niet.
Daarbij heeft Cillessen in zijn wedstrijden 0 seconden aangetoond een kans te moeten krijgen. Zelfs tegen Sneek speelt hij ballen in de voeten van de tegenstander (en dat moet dan zijn sterkste punt zijn. Op de lijn is Vermeer sowieso beter)
HR
Bij Vermeer hebben die acties punten gekost. Meer dan eens. Waarom pak je hem niet zo hard aan? Overigens ben ik het totaal niet eens met je stelling. Een degelijke doelman hoeft veel minder vaak in actie te komen dan een onrustige als vermeer. Zijn manier van keepen heeft weerslag op de voltallige defensie. kijk naar PSV. Tyton is 10x beter op de lijn, maar vanwege de onrust die hij uitstraalt is hij vervangen door Waterman. Echt niet vanwege keeperskwaliteiten. Hele verdediging is rustiger met hem in de goal.
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Houd toch eens op met de eeuwige geroep om Cillissen.

Vermeer doet het gewoon prima. Zit niet voor niets bij de selectie van Oranje. Hij ontwikkeld zich tot een stabiele keeper die punten pakt.
M.i. heeft Vermeer sinds Utrecht uit vorig seizoen geen directe fouten gemaakt waaruit doelpunten zijn gevallen.

Deus ex Machina schreef:

(...)

Mee eens. Daarom zie ik Cillessen nog graag een kans krijgen.
HR
HR
HR

Deus ex Machina
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 juni 2012

roytje78 schreef:

Houd toch eens op met de eeuwige geroep om Cillissen.

Vermeer doet het gewoon prima. Zit niet voor niets bij de selectie van Oranje. Hij ontwikkeld zich tot een stabiele keeper die punten pakt.
M.i. heeft Vermeer sinds Utrecht uit vorig seizoen geen directe fouten gemaakt waaruit doelpunten zijn gevallen.

(...)
HR
Sorry, ik zal voortaan nooit meer mijn mening geven, omdat jij het zegt.

Orlando Denneboom zat ook bij Oranje, goeie graadmeter inderdaad. Ik kijk liever hoe hij speelt dan dat hij geselecteerd wordt voor Oranje en daar mijn conclusie aan verbind. Ik heb al een aantal pagina's terug mijn mening uitgebreid onderbouwt, dat ga ik dus niet opnieuw doen. Dag Roy!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 173 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 32,1% dat ADO Den Haag wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!