Ajax Netwerk
vrijdag 18 april 2014 - 17:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 173 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 173 »

HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

quote:HR
amsterdamoost schreef:

Een indiaan wint het nationale songfestival en Vermeer wordt een contractverlenging aangeboden. Wat voor land leven we?
HR
Wat wil je hiermee suggereren?
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: -
Reg.: 18 maart 2003

dat het beide volkomen ridicuul is. Vermeer; statistisch gezien de slechtste keeper van Ajax aller tijden (slechter dan Storm en Galje) een contractverlenging aanbieden is net zo idioot als meedoen aan het songfestival met een indianentooi op je hoofd
HR
HR

Sindelar
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 januari 2008

amsterdamoost schreef:

dat het beide volkomen ridicuul is. Vermeer; statistisch gezien de slechtste keeper van Ajax aller tijden (slechter dan Storm en Galje) een contractverlenging aanbieden is net zo idioot als meedoen aan het songfestival met een indianentooi op je hoofd
HR
Laat eens zien die statistieken?
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

man... volg het forum eens. statistieken van infostrada staan hier nog ergens gepubliceerd. We zijn hier niet om iedere keer dezelfde discussie aan te zwengelen.
HR
HR

Sindelar
Vedette

amsterdamoost schreef:

man... volg het forum eens. statistieken van infostrada staan hier nog ergens gepubliceerd. We zijn hier niet om iedere keer dezelfde discussie aan te zwengelen.
HR
Begin er dan niet over, als je schermt met statistieken om je punt maken moet je ze kunnen laten zien. Anders is het een loze kreet.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

1: ik ziet hier op m'n werk en 2: als je en dit forum en rondspeurt op het internet kan je ze echt nog wel terugvinden. Terug naar Vermeer; gisteren keepte hij aardig, maar het blijft een van de zwakste schakels van Ajax.

Sindelar schreef:

(...)

Begin er dan niet over, als je schermt met statistieken om je punt maken moet je ze kunnen laten zien. Anders is het een loze kreet.
HR
HR
HR

Sindelar
Vedette

amsterdamoost schreef:

1: ik ziet hier op m'n werk en 2: als je en dit forum en rondspeurt op het internet kan je ze echt nog wel terugvinden. Terug naar Vermeer; gisteren keepte hij aardig, maar het blijft een van de zwakste schakels van Ajax.

(...)
HR
Ik hoef toch het niet het internet te gaan rondspeuren naar vermeende bewijzen om jouw bewering te staven dat zul je toch echt zelf moeten doen. Maar goed, je kunt het dus niet aantonen met statistieken.
HR
HR

L.T.A
Icoon

Reg.: 20 juli 2003

Sindelar schreef:

(...)

Ik hoef toch het niet het internet te gaan rondspeuren naar vermeende bewijzen om jouw bewering te staven dat zul je toch echt zelf moeten doen. Maar goed, je kunt het dus niet aantonen met statistieken.
HR
Je vraagt om statistieken die al geplaatst zijn. Iemand op zijn werk hoeft niet op zoek te gaan omdat je zelf de zoekfunctie niet beheerst.
HR
HR

Sindelar
Vedette

L.T.A schreef:

(...)

Je vraagt om statistieken die al geplaatst zijn. Iemand op zijn werk hoeft niet op zoek te gaan omdat je zelf de zoekfunctie niet beheerst.
HR
Nee, zo werkt dat niet. Het is heel simpel. Je kunt enkel iets aantonen via statistieken door die statistieken te laten zien. Zo niet, dan kun je het dus niet aantonen via de statistieken.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Scoutingsrapport: de plussen en minnen van Vermeer
nieuws Door: Redactie op 27 feb 2012

Scoutingsrapport: de plussen en minnen van Vermeer.

Er worden tijdens wedstrijden van Ajax door Ortec TSS allerlei statistieken bijgehouden. Aan de hand daarvan worden rapportcijfers uitgedeeld. Die rapportcijfers zetten we na iedere wedstrijd op Ajaxlife.nl! Passing, aannames, doelpogingen en intercepties tellen allemaal mee voor het eindcijfer. Ook reddingen tellen mee. Dit keer nemen we de prestaties van Kenneth Vermeer onder de loep.

Ter verduidelijking op welke wijze de statistieken geïnterpreteerd worden: de waardes van de acties van een speler zijn geen cijfers, maar statistische waarnemingen. De waarnemingen zorgen voor een definitief eindscore. Daarmee is een +/- actie dus niet per se 5.5.

De laatste weken stond de positie van Kenneth Vermeer onder de lat ter discussie. De keeper speelt al sinds 1999 bij Ajax en wisselt geweldige reddingen af met mindere momenten. In een uitverkocht Woudestein (3.500 toeschouwers) liet hij zondag zien waarom hij zeker het talent heeft eerste keeper te blijven van. Vermeer hield zijn ploeg op voorsprong door in de 26ste minuut een penalty te stoppen. Ook in de tweede helft liet de 1.82 meter lange keeper met een aantal katachtige reddingen zien waarom men nog steeds in hem gelooft en hij een verdiende 7.7 als statistische eindscore krijgt.

Vijf minuten voor het rustsignaal mocht Vermeer in zijn handen knijpen dat hij geen rode kaart kreeg van de scheidsrechter. Tegen Feyenoord kreeg hij eind oktober rood, maar gelukkig besliste de scheidsrechter deze keer anders. Vermeer kwam iets te wild uit en raakte licht zijn tegenstander, die vervolgens wel erg theatraal naar de grond ging. Ajax kwam met de schrik vrij.

Vermeer had tegen Excelsior zeven reddingen nodig om Ajax op de been te houden. Naast de penalty liet hij ook zien waarom er soms getwijfeld wordt aan zijn capaciteiten. In de tweede helft werd een voorzet gegeven vanaf links en Vermeer verwerkte deze bal slecht, waardoor Excelsior eens kans kreeg. Vermeer stond alweer op de doellijn en maakte het gevaar onschadelijk dat hij zelf veroorzaakte.

Ondanks het feit dat Vermeer pas 52 duels in de hoofdmacht van Ajax speelt, lijkt het alsof hij al enige tijd in het eerste keept. Er wordt weleens vergeten dat Vermeer (26) nog een vrij jonge keeper is en tijd nodig heeft om zijn niveau op te krikken. Daarbij heeft hij het afgelopen jaar wel het nodige krediet verdiend aangezien hij in de laatste zes wedstrijden van vorig seizoen de zware taak had Maarten Stekelenburg te vervangen. In die laatste zes duels wist hij iedere wedstrijd met drie punten het veld af te stappen. Daarbij heeft hij maar vier doelpunten tegengekregen. Hij behoedde Ajax een aantal keer voor puntenverlies en was medeverantwoordelijk voor de dertigste landstitel.

Scoutingsrapport: de plussen en minnen van Vermeer.

Op basis van zijn laatste vier wedstrijden kan geconcludeerd worden dat Vermeer het niet eens zo slecht doet. Met een gemiddelde score van een 6.9 scoort hij een dikke voldoende. Trainer Frank de Boer gaf maandag ook aan het contract te willen verlengen van Vermeer. De verbintenis loopt medio 2013 af. De zekerheid van een basisplek heeft Vermeer niet, want Jasper Cillessen hijgt in zijn nek. Als Vermeer net als tegen Excelsior zo goed blijft keepen, hoeft hij zich maar weinig zorgen te maken. Hij zette in ieder geval weer een stap in de goede richting.
HR
HR

L.T.A
Icoon

Reg.: 20 juli 2003

Sindelar schreef:

(...)

Nee, zo werkt dat niet. Het is heel simpel. Je kunt enkel iets aantonen via statistieken door die statistieken te laten zien. Zo niet, dan kun je het dus niet aantonen via de statistieken.
HR
Maar die statistieken zijn al geplaatst, dan ga je de pagina's afspeuren.
HR
HR

El Salvador88
Veelbelovend talent

Vak: 423
Reg.: 29 oktober 2011

Sindelar schreef:

HR
En ik ben wel gaan zoeken om te kijken wie nou gelijk heeft.

Hierbij de statistieken van Europese wedstrijden die zowel Vermeer als Stekelenburg voor Ajax tot nu toe speelden (zie http://www.voetbalstats.nl/):

Stekelenburg 52 wedstrijden, 56 tegendoelpunten (gem. 1.08 per wedstrijd)

Vermeer 17 wedstrijden, 18 tegendoelpunten (gem. 1.06 per wedstrijd)

Gemiddelden zijn zowat hetzelfde (iets in het voordeel van Vermeer), hieruit kun je opmaken dat Vermeer tot nu toe helemaal niet slechter dan Stekelenburg keept.

De laatste weken vind ik Vermeer steeds beter keepen, wat mij betreft blijft hij gewoon onze eerste keeper.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Sorry hoor maar ik daar toch echt niet uithalen dat Vermeer statistisch gezien de slechtste keeper van Ajax aller tijden is.
HRHR
HR

BuZa
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Die statistieken geloof ik allemaal wel, elke (terugspeel)bal richting hem levert me al zenuwen op. Dan maken een aantal cijfers mij niet heel erg veel uit. Natuurlijk heeft hij geweldige reflexen, maar that's it.

Verder vind ik hem in niks een keeper die past bij Ajax. Er moet iemand in 't doel staan die een elfde veldspeler is, iemand die je altijd in zou moeten kunnen schakelen zonder in paniek te raken. Iemand die onder druk een verderdiger kan aanspelen zonder het risico te lopen dat hij direct verantwoordelijk is voor een gevaarlijke tegenaanval.
HR
HR

El Salvador88
Veelbelovend talent

Sindelar schreef:

Sorry hoor maar ik daar toch echt niet uithalen dat Vermeer statistisch gezien de slechtste keeper van Ajax aller tijden is.
HR
Inderdaad, hij is Europees tot nu toe statistisch gezien zelfs beter dan Stekelenburg B)

Daarmee wil ik niet zeggen dat Vermeer nu op dit moment net zo goed is als Stekelenburg, Vermeer maakt genoeg fouten, maar wat mij betreft moet je juist fouten maken om te leren als keeper zijnde. Ik denk daarin dus wat genuanceerder dan mensen op het forum die hem al maanden afbranden.
HR
HR

Kattowitz
Lid 2de elftal

Uit: Hilversum
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 30 mei 2006

Sindelar schreef:

(...)

HR
Volgens mij kun je ook je ogen open doen :B iedereen ziet dat Vermeer geen topkeeper is.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

amsterdamoost schreef:

(...)
HR
Delaatste statistieken van Vermeer zijn helemaal niet slecht. Zie hierboven en Ajaxlife. Dus graag de weerlegging met jouw statistieken. Ik sta er open voor (ben geen groot Vermeer fan namelijk)
HR
HR

Sindelar
Vedette

Kattowitz schreef:

(...)

Volgens mij kun je ook je ogen open doen :B iedereen ziet dat Vermeer geen topkeeper is.
HR
Anders doe jij je ogen open, daar ging het helemaal niet over. :D
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Quattroporte schreef:

(...)

Delaatste statistieken van Vermeer zijn helemaal niet slecht. Zie hierboven en Ajaxlife. Dus graag de weerlegging met jouw statistieken. Ik sta er open voor (ben geen groot Vermeer fan namelijk)
HR
Ik snap de puntentelling van die statistieken niet goed.

Kan jij de werking ervan uitleggen. Hoe komen ze aan het eindcijfer adhv het aantal plusjes, minnen en plus/min.
HR
HR

El Salvador88
Veelbelovend talent

Sindelar schreef:

Anders doe jij je ogen open, daar ging het helemaal niet over. :D
HR
Inderdaad ging over statistieken, ik ben er ook nog niet van overtuigd dat Vermeer een topkeeper kan worden zoals een Stekelenburg, Van der Sar, Casillas etc., daar mist hij lengte voor. Hij kan wel een goede lijnkeeper zoals Reina worden denk ik.

Hierbij de statistieken van wedstrijden in de competitie (zie http://eredivisiestatistieken.nl/):

Seizoen 2008/2009
Stekelenburg 12 wedstrijden, 15 tegendoelpunten (gem. 1.25 per wedstrijd)
Vermeer 22 wedstrijden, 26 tegendoelpunten (gem 1.18 per wedstrijd)

Seizoen 2010/2011
Stekelenburg 26 wedstrijden, 22 tegendoelpunten (gem. 0.85 per wedstrijd)
Vermeer 6 wedstrijden, 4 tegendoelpunten (gem 0.67 per wedstrijd)

Seizoen 2011/2012
Vermeer 23 wedstrijden, 32 tegendoelpunten (gem. 1.39 per wedstrijd)
Hierbij moet wel gezegd worden dat dit vooral in het begin van de competitie was, de laatste 10 wedstrijden heeft Vermeer 10 keer moeten vissen, dat brengt het gemiddelde op een acceptabele 1 tegendoelpunt per wedstrijd.

Statistieken van Europese wedstrijden die zowel Vermeer als Stekelenburg voor Ajax tot nu toe speelden (zie http://www.voetbalstats.nl/):

Stekelenburg 52 wedstrijden, 56 tegendoelpunten (gem. 1.08 per wedstrijd)
Vermeer 17 wedstrijden, 18 tegendoelpunten (gem. 1.06 per wedstrijd)
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Als Vermeer statistisch de slechste keeper ooit is, wat is Steek dan wel niet?
HR
HR

Viktor Fischer
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 13 oktober 2009

Statistieken zeggen echt HELEMAAL niks bij een keeper. Voor statistieken heb je betrouwbare criteria nodig. Die zijn er niet in voetbal! Elk schot wat een keeper te verwerken krijgt is anders. Dit geldt overigens ook voor voetbal in algemene zin! Als de tegenstanders toevallig wat wedstrijden achter elkaar wat ballen onhoudbaar in de kruising rammen is het volgens statistieken een slechte keeper, maar als een keeper wedstrijden lang weinig te doen heeft, maar tussendoor wel 2 houdbare ballen doorlaat is het een goede keeper?
HR
HR

El Salvador88
Veelbelovend talent

Viktor Fischer schreef:

Statistieken zeggen echt HELEMAAL niks bij een keeper. Voor statistieken heb je betrouwbare criteria nodig. Die zijn er niet in voetbal! Elk schot wat een keeper te verwerken krijgt is anders. Dit geldt overigens ook voor voetbal in algemene zin! Als de tegenstanders toevallig wat wedstrijden achter elkaar wat ballen onhoudbaar in de kruising rammen is het volgens statistieken een slechte keeper, maar als een keeper wedstrijden lang weinig te doen heeft, maar tussendoor wel 2 houdbare ballen doorlaat is het een goede keeper?
HR
Daar ben ik het niet mee eens, net zoals je een aanvaller afrekent op het aantal doelpunten dat hij in een seizoen maakt en het aantal assists, reken je een keeper af op het aantal tegendoelpunten en daaruit voortvloeiend het aantal punten dat hij voor een team pakt.

In die zin heeft Vermeer afgelopen weekend 3 punten gepakt met zijn reddingen tegen Excelsior.

Statistieken zijn misschien wel het meest waardevol bij een keeper, omdat een keeper als basis niks meer moet doen dan doelpunten tegen houden. Maar natuurlijk komt er bij een club als Ajax veel meer bij kijken dan alleen doelpunten tegen houden, das ook het probleem van Vermeer.

Over een heel seizoen verdwijnen die paar onhoudbare doelpunten, waar jij het over hebt, in het niets, wanneer je alle wedstrijden in ogenschouw neemt. Elk seizoen heb je namelijk wel een paar onhoudbare doelpunten als keeper zijnde.
HR
HR

Viktor Fischer
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 13 oktober 2009

El Salvador88 schreef:

(...)

Daar ben ik het niet mee eens, net zoals je een aanvaller afrekent op het aantal doelpunten dat hij in een seizoen maakt en het aantal assists, reken je een keeper af op het aantal tegendoelpunten en daaruit voortvloeiend het aantal punten dat hij voor een team pakt.

In die zin heeft Vermeer afgelopen weekend 3 punten gepakt met zijn reddingen tegen Excelsior.

Statistieken zijn misschien wel het meest waardevol bij een keeper, omdat een keeper als basis niks meer moet doen dan doelpunten tegen houden. Maar natuurlijk komt er bij een club als Ajax veel meer bij kijken dan alleen doelpunten tegen houden, das ook het probleem van Vermeer.

Over een heel seizoen verdwijnen die paar onhoudbare doelpunten, waar jij het over hebt, in het niets, wanneer je alle wedstrijden in ogenschouw neemt. Elk seizoen heb je namelijk wel een paar onhoudbare doelpunten als keeper zijnde.
HR
Ik was misschien wat te gechargeerd om te stellen dat statistieken helemaal niks zeggen. Je kan inderdaad wel degelijk een spits beoordelen op zijn gemiddeldes en een keeper op het aantal tegendoelpunten. Eens. Mijn punt is alleen dat voetbal geen spel is waarbij je pér wedstrijd, pér acties een speler kan beoordelen door middel van statistieken, omdat voetbal een spel is dat voortdurend in beweging is en er heel veel factoren zijn die elke situatie weer op een andere manier beïnvloeden. Verder zijn er in het voetbal ook heel veel factoren waar je niet echt een statistiek op kunt loslaten, maar die wel heel belangrijk zijn (goed diagonaal vrijlopen, elke keer de goed kant op opendraaien, keeper die telkens de vrijstaande man inspeelt).
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Denk dat de tegenstanders dit jaar ons goed doorhebben.

1. hoge ballen richting tweede paal
2. Verstoor de trage opbouw (beetje verbeterd doordat Enoh en Janssen niet spelen)
3. aanvallen langs onze zwakke linkerkant

Daarnaast zit Vermeer met de druk van eindelijk de nummer '1' te zijn.

Meevoetballen kon hij vorig jaar ook al niet, maar dat werd verbloemd door zijn geweldige reddingen. Ik weet nog dat ik vorig jaar in die uitwedstrijd, superhard aan hem zat te ergeren en de thuiswedstrijd tegen Twente.

Verder vind ik die statistische gegevens weinig vertellen over zijn presteren. Hij mag dan statistisch niet de slechtste keeper ooit zijn, maar het staat wel vast dat hij niet voldoet.

Steek was enkel een geweldenaar in zijn laatste 2 seizoenen. Daarvoor was het ook lang een onzekere factor, maar nooit in het meevoetballen. Daarin behoorde hij tot de beste keepers ter wereld.

Vermeer is echt een rampgeval tot nu toe in het meevoetballen, en zijn capriolen (naar voor en naar achter lopen om toch te besluiten onder de bal te springen) hebben ons al heel vaak in de problemen gebracht. Tegen tegenstanders die bloed ruiken, is dit gewoon dodelijk.

Op een goede dag, houdt Vermeer veel moeilijk ballen tegen, maar hij heeft gegarandeerd altijd enkele flatermomentjes.

Wanneer hij een slechte dag heeft (moeilijke ballen niet tegenhouden) + de tegenstanders zijn flatermomentjes afstraffen, heb je met hem in doel kans op grote nederlagen.

In 52 competitiewedstrijden heeft hij toch al een groot aantal grote nederlagen/veel tegendoelpunten in 1wedstrijd meegemaakt:
Zulke grote nederlagen werken niet bepaald inspirerend.

2008/09: 6-2 PSV, 5-2 Heerenveen, 4-0 Sparta,
2009/10: slechts 1 x gekeept
2010/11: Slechts 6x gekeept
2011/12: 4-2 Feyenoord, 6-4 Utrecht,..

Stekelenburg heeft afgerond 4x zoveel wedstrijden gespeeld, en ik kan me enkel herinneren dat we 2x met 4 goals van heerenveen hebben verloren, 1x van PSV met 4-3 en 1 x van vitesse met 4-1.

Vooral het in problemen brengen van je ploeggenoten, mag geen kenmerk zijn van een Ajax-keeper.

Ik heb echt medelijden met de opvolgers van de vertrekkende verdedigers, als Vermeer volgend jaar nog altijd in het doel staat.

Bovendien vind ik een contractverlenging financieel niet echt slim.
Je zit dan met 2 dure keepers met een langdurig contract.

Vermeer zal bij een contractverlenging richting de 1 miljoen gaan.

Cillissen verdient nu ook heel aardig als reservekeeper.

Toch een zonde van geld.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 27 februari 2012 18:46:37).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 173 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,6% dat NEC wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!