Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 13:52                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 174 pagina's: « 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 174 »

HR

Sindelar
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 januari 2008

quote:HR
Derk Johanssen schreef:

(...)

Reddingen die nodig zijn omdat hij zo slecht uittrapt, zo zou je het min of meer kunnen stellen. Een Cilessen is minder spectaculair als doelman, maar wle veel degelijker en rustiger. En als je wilt voetballen emt je doelman, dan is dat gewoon een betere keus. Simpel.
HR
Zeker simpel daarom speelt ook, als je de wedstrijden van de beker tegen Roda en AZ hebt gekeken dan is Vermeer gewoon degelijker. Cilesen is overrated een te dure reservedoelman. En die zgn. rust is ook overrated. Verdedigers willen vooral puntenpakkers achter zich, zodat niet ieder foutje van ze gelijk een doelpunt is.
HR
HR

Eddie Barzoon
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Reg.: 27 november 2003

Heb altijd behoorlijk wat kritiek gehad op Vermeer, maar vond hem gisteren juist prima keepen. En hij roste gelukkig de bal af en toe naar voren op momenten dat het echt niet anders kon, dat was in het verleden wel eens anders..
HR
HR

BuZa
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Geweldige reflexen gister, maar dat wisten we uiteraard al. Verder word ik altijd nerveus als er iets richting hem gaat, daar zal de verdediging ook wel mee te maken hebben vermoed.

Blijft niet de keeper waar ik heel vrolijk van kan worden in het doel.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

liam schreef:

Staat binnen afzienbare tijd in Oranje. En dat is terecht.
HR
Nou ga ik met je mee dat Vermeer beter is dan Cillessen, maar welk Oranje bedoel je?
Heeft Adidas een nieuwe keepersoutfit voor hem?

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 29 oktober 2012 12:55:32).]
HR
HR

Sindelar
Vedette

Ik heb er geen cijfers van maar weet iemand de statistieken of we met van Vermeer, meer doelpunten tegen krijgen door hoge ballen v.n.l. uit corners en vrije trappen?
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Sindelar schreef:

(...)

Zeker simpel daarom speelt ook, als je de wedstrijden van de beker tegen Roda en AZ hebt gekeken dan is Vermeer gewoon degelijker. Cilesen is overrated een te dure reservedoelman. En die zgn. rust is ook overrated. Verdedigers willen vooral puntenpakkers achter zich, zodat niet ieder foutje van ze gelijk een doelpunt is.
HR
Is niet waar. Verdedigers willen iemand achter zich die degelijk is, die te vertrouwen is en waar je ook wel eens een iets te harde bal op terug kan spelen. Iemand die 'normale' ballen gewoon pakt en waarbij ej niet bang hoeft te zijn dat elk schot er plots in kan gaan. Dat is namelijk het type Vermeer. Liever dat je iemand achter je hebt die alles pakt, behalve onhoudbare ballen. Vermeer laat te veel makkelijk houdbare ballen door en pakt eigenlijk 'te veel' onhoudbare ballen. Je kunt er niet van op aan.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Derk Johanssen schreef:

(...)

Is niet waar. Verdedigers willen iemand achter zich die degelijk is, die te vertrouwen is en waar je ook wel eens een iets te harde bal op terug kan spelen. Iemand die 'normale' ballen gewoon pakt en waarbij ej niet bang hoeft te zijn dat elk schot er plots in kan gaan. Dat is namelijk het type Vermeer. Liever dat je iemand achter je hebt die alles pakt, behalve onhoudbare ballen. Vermeer laat te veel makkelijk houdbare ballen door en pakt eigenlijk 'te veel' onhoudbare ballen. Je kunt er niet van op aan.
HR
Je gebruik veel woorden maar samenvattend is je post: larie.
HR
HR

BuZa
Vedette

Sindelar schreef:

(...)

Je gebruik veel woorden maar samenvattend is je post: larie.
HR
Zegt daar alleen maar prima dingen. De rust en controle die je met zo'n keeper voelt is ideaal voor verdedigers, dat weet ik op mijn niveau zelfs. En zeker bij ons moet er gewoon een 'voetballer' staan en niet iemand die totaal geen idee heeft wat ie met een bal (aan z'n voet) moet.
HR
HR

Massimo
Vedette

Reg.: 20 januari 2010

BuZa schreef:

(...)

Zegt daar alleen maar prima dingen. De rust en controle die je met zo'n keeper voelt is ideaal voor verdedigers, dat weet ik op mijn niveau zelfs. En zeker bij ons moet er gewoon een 'voetballer' staan en niet iemand die totaal geen idee heeft wat ie met een bal (aan z'n voet) moet.
HR
Een goede keeper dat rust uitstraalt heeft zijn uitwerking op de verdediging. Zelfs de verdedigers van United zijn onrustiger sinds Sarremans daar weg is. Stekelenburg heeft ook die rust en het is de hoofdreden dat Waterman in de goal staat bij PSV. Want dat is verder echt niet zo'n goede keeper.

Het is niet het belangrijkste voor een keeper, maar wel een groot voordeel als he een goed meevoetballende keeper hebt die je in het spel mee kan betrekken i.p.v. alleen maar lange peren naar voren waarvan de helft nog uitgaat ook.

Vermeer heeft een paar hele sterke eigenschappen, maar ook een aantal zwakke. Dat komt vrijwel elke wedstrijd naar voren. Heeft hij veel gebruik kunnen maken van zijn sterke punten, dan heeft hij een goede wedstrijd gespeeld en komen zijn zwakke punten in de wedstrijd veel aan bod zoals het meevoetballen en hoge ballen dan heeft hij een slechte wedstrijd gespeeld. Maar qua niveau zit de groei er wel een beetje uit bij hem en het is een redelijke keeper.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Rust is geen doel op zich, die rust zou zich moeten vertalen in bijv. minder tegendoelpunten. Stekelenburg bijv. wordt beschouwd als een "rustiger" doelman dan Vermeer, maar de gemiddelden van beiden in dezelfde jaren spreken in het voordeel van Vermeer.

Wat betreft Cillessen speelde vorig tegen Roda en AZ in dezelfde weken als de competitie wedstrijden tegen diezelfde clubs. Doe mij of liever jezelf een lol kijk en vergelijk die wedstrijden met elkaar.

Wat is dan die rust een doelman die bal in eigen doel slaat, opspringt zodat een bal mooi onder hem door kan. Als een gek door het doelgebied rennen zonder idee waar de bal is, of iedere bal naar voren peren zodat er nooit controle is.

Voor alle duidelijkheid vorige alinea gaat over Cilessen.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Sindelar schreef:

Rust is geen doel op zich, die rust zou zich moeten vertalen in bijv. minder tegendoelpunten. Stekelenburg bijv. wordt beschouwd als een "rustiger" doelman dan Vermeer, maar de gemiddelden van beiden in dezelfde jaren spreken in het voordeel van Vermeer.

Wat betreft Cillessen speelde vorig tegen Roda en AZ in dezelfde weken als de competitie wedstrijden tegen diezelfde clubs. Doe mij of liever jezelf een lol kijk en vergelijk die wedstrijden met elkaar.

Wat is dan die rust een doelman die bal in eigen doel slaat, opspringt zodat een bal mooi onder hem door kan. Als een gek door het doelgebied rennen zonder idee waar de bal is, of iedere bal naar voren peren zodat er nooit controle is.

Voor alle duidelijkheid vorige alinea gaat over Cilessen.
HR
Als een tegenstander je volledig uitspeelt is het leuk als je een doelman hebt die je dan op de been houdt. Belangrijker vind ik, en dat pas ook veel beter bij het type spel dat Ajax nastreeft, dat een doelman alle 'makkelijke' ballen pakt en wanneer hij 1 op 1 komt te staan, tsja, als ie hem pakt is het een bonus. Ik snap dat je Vermeer heel spectaculair vindt, maar hij heeft dit seizoen al enorm veel blunders begaan. Daarnaast is het voetballend gewoon een chaos met hem in de goal. Je weet nooit of ene bal naar de back gaat, naar een iemand met een man in de rug, of hij hem in de voeten van een tegenstander kopt of dat hij hem bijna het stadion uitpeert. Er gaat geen enkel idee van hem uit.

Als je Vermeer beoordeelt op het maken van reddingen haalt hij misschien ene 7, als je hem beoordeeld op zijn keeperskwaliteiten wordt het heel erg magertjes. Bovendien zit er geen enkele verbetering in. Cilessen is trouwens ook geen god hoor, maar voetballend gezien in ieder geval veel beter dan Vermeer.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Man, onderbouw je posts eens aan die onderbuik retoriek hebben we niets.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Sindelar schreef:

Man, onderbouw je posts eens aan die onderbuik retoriek hebben we niets.
HR
Ik ben wel blij dat jouw posts stijf staan van de argumenten.
HRHR
HR

Sindelar
Vedette

Derk Johanssen schreef:

(...)

Ik ben wel blij dat jouw posts stijf staan van de argumenten.
HR
Mijn vorige post heeft exact het gelijk aantal argument als die post post van jou.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Derk Johanssen schreef:

(...)

Als een tegenstander je volledig uitspeelt is het leuk als je een doelman hebt die je dan op de been houdt. Belangrijker vind ik, en dat pas ook veel beter bij het type spel dat Ajax nastreeft, dat een doelman alle 'makkelijke' ballen pakt en wanneer hij 1 op 1 komt te staan, tsja, als ie hem pakt is het een bonus. Ik snap dat je Vermeer heel spectaculair vindt, maar hij heeft dit seizoen al enorm veel blunders begaan. Daarnaast is het voetballend gewoon een chaos met hem in de goal. Je weet nooit of ene bal naar de back gaat, naar een iemand met een man in de rug, of hij hem in de voeten van een tegenstander kopt of dat hij hem bijna het stadion uitpeert. Er gaat geen enkel idee van hem uit.

Als je Vermeer beoordeelt op het maken van reddingen haalt hij misschien ene 7, als je hem beoordeeld op zijn keeperskwaliteiten wordt het heel erg magertjes. Bovendien zit er geen enkele verbetering in. Cilessen is trouwens ook geen god hoor, maar voetballend gezien in ieder geval veel beter dan Vermeer.
HR
Enorm veel blunders van Vermeer? Kom maar door.

Ik zal voor je aftrappen; Te snel naar de grond bij het lobje van Altidore.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Vaart erin schreef:

(...)

Enorm veel blunders van Vermeer? Kom maar door.

Ik zal voor je aftrappen; Te snel naar de grond bij het lobje van Altidore.
HR
Te snel naar de grond bij lobje Lens in de JCS
Te snel naar de grond bij lobje Wijnaldum in de JCS
Totaal verkeerd verwerken van een ongelukkige terugspeelbal tegen Heerenveen
Totaal verkeerd inspelen Eriksen tegen Heracles bij 3-1 in de 80e minuut
...
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Derk Johanssen schreef:

(...)

Te snel naar de grond bij lobje Lens in de JCS
Te snel naar de grond bij lobje Wijnaldum in de JCS
Totaal verkeerd verwerken van een ongelukkige terugspeelbal tegen Heerenveen
Totaal verkeerd inspelen Eriksen tegen Heracles bij 3-1 in de 80e minuut
...
HR
Wordt vervolgd? Of zijn ze op? Of gaat het alleen om de JC schaal en een belachelijke terugspeelbal van van Rhijn? Ik moet zeggen dat ik niet echt overtuigd ben.

Nu zou ik graag een lijstje op willen stellen van meesterlijke verrichtingen van deze clownskeeper. Om het enigszins overzichtelijk te houden beperk ik mij tot de laatste 2 wedstrijden:

- Kopbal Pelle
- Vrije trap Clasie niet aangeraakt
- Van richting veranderd schot Boetius uit rechterbovenhoek
- 1 op 1 Dzeko

Ik vond Kenneth gisteren trouwens ook vrij scherp in de lucht. Aantal keer goed eruit ook al hou je wel elke keer je hart vast omdat het er zo idioot uit ziet.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Vaart erin schreef:

(...)

Wordt vervolgd? Of zijn ze op? Of gaat het alleen om de JC schaal en een belachelijke terugspeelbal van van Rhijn? Ik moet zeggen dat ik niet echt overtuigd ben.

Nu zou ik graag een lijstje op willen stellen van meesterlijke verrichtingen van deze clownskeeper. Om het enigszins overzichtelijk te houden beperk ik mij tot de laatste 2 wedstrijden:

- Kopbal Pelle
- Vrije trap Clasie niet aangeraakt
- Van richting veranderd schot Boetius uit rechterbovenhoek
- 1 op 1 Dzeko

Ik vond Kenneth gisteren trouwens ook vrij scherp in de lucht. Aantal keer goed eruit ook al hou je wel elke keer je hart vast omdat het er zo idioot uit ziet.
HR
Eigenlijk moet je ook gewoon gaan kijken hoeveel tegendoelpunten voort komen uit het simpele feit dat hij te klein is. Die goals van Christiano zijn bijvoorbeeld te pakken als je 10 cm langer bent. Goal van Pelle had je dan misschien ook kunnen voorkomen (door te blijven staan). Eigen goal tegen Utrecht was dan ook te voorkomen geweest. Overigens vind ik het vrij schokkend dat hij al zeker 4, 5 blunders heeft begaan dit jaar. Zo lang zijn we nog niet onderweg.

Om nog maar te zwijgen van fouten die niet direct tot een goal leidne maar niet bepaald soepeltjes zijn.

Een ding moet ik hem nageven, hij lijkt wel sterk verbetert bij ballen van de zijkant. Daar maakt hij een stuk degelijkere indruk dan voorheen!
HR
HR

nogzonidioot
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Die uittrappen gisteren zijn echt onacceptabel voor een Ajax-keeper, in de eerste helft elke keer balverlies bij een uittrap over meer dan 10m. Ik vind het op zich niet erg als een keeper vrijwel onmogelijke reddingen verricht, maar ik heb dan nog liever een keeper die stabiel is met meevoetballen en hoge ballen ook al zou hij amper hele bijzondere reddingen maken.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Derk Johanssen schreef:

(...)

Eigenlijk moet je ook gewoon gaan kijken hoeveel tegendoelpunten voort komen uit het simpele feit dat hij te klein is. Die goals van Christiano zijn bijvoorbeeld te pakken als je 10 cm langer bent. Goal van Pelle had je dan misschien ook kunnen voorkomen (door te blijven staan). Eigen goal tegen Utrecht was dan ook te voorkomen geweest. Overigens vind ik het vrij schokkend dat hij al zeker 4, 5 blunders heeft begaan dit jaar. Zo lang zijn we nog niet onderweg.

Om nog maar te zwijgen van fouten die niet direct tot een goal leidne maar niet bepaald soepeltjes zijn.

Een ding moet ik hem nageven, hij lijkt wel sterk verbetert bij ballen van de zijkant. Daar maakt hij een stuk degelijkere indruk dan voorheen!
HR
Hij heeft zeker al 4 a 5 blunders, maar jij komt in je samenvatting maar tot 4, waarvan 2 in de JC schaal

Zal allemaal dus wel weer meevallen, net als zo'n opmerking dat hij de schoten van Ronaldo niet pakt omdat hij te klein is. Op die manier is elke goal die valt in het spelletje te voorkomen en te betitelen als een enorme blunder van de keeper, afhankelijk van je voorkeur.

Zeg dan gewoon dat je hem stom vindt zonder poging tot onderbouwing in plaats van met makkelijk weerlegbare pseudo-argumenten te komen.
Ben het met Sindelar eens, het zijn een hoop woorden, maar weinig onderbouwing en veel gevoel, niet in de laatste plaats over Cillessen, die je waarschijnlijk zelden hebt zien spelen als je tot de conclusie komt dat die voetballend 'veel beter zou zijn dan Vermeer' Dat is misschien zijn broer, maar niet de keeper die wij onder contract hebben.

Overigens ben je er zelf blijkbaar ook nog niet uit, want je switcht binnen no time tussen 'zit totaal geen verbetering in' naar 'sterk verbetert bij ballen van de zijkant'

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 29 oktober 2012 21:00:52).]
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Derk Johanssen schreef:

(...)

HR
Als je meent dat een andere keeper die bal van Pelle had kunnen hebben ben je gewoon niet redelijk. Dan zoek je echt dingen die er niet zijn.
HR
HR

mum53
Internationale topspeler
Derde plek Ajax Pool 2009/2010

Reg.: 31 januari 2006

Vaart erin schreef:

(...)

Als je meent dat een andere keeper die bal van Pelle had kunnen hebben ben je gewoon niet redelijk. Dan zoek je echt dingen die er niet zijn.
HR
Ik geloof niet dat Derk dingen zoekt die hij er niet zijn :)
Hij ziet het naar mijn mening heel erg goed, dat wil dus
gewoon zeggen dat Vermeer Ajax onwaardig is.
En ja een paar leuke reddingen, daar staat hij voor in het goal hoor mag hij
dan met zijn salaris een keertje een bal pakken.
Nee deze mijnheer ligt inderdaad eerder op de grond dan dat de bal gespeeld is vandaar zoveel tegendoelpunten.

Het meevoetballen zal hij nooit leren, hoe lang zit hij al bij Ajax waar het de bedoeling is van een keeper om mee te voetballen, hij heeft het nog steeds niet geleerd, zal hij niet doen ook want hij begrijpt het of kan het gewoon niet.

Het uitrappen blijft ook een ramp, maakt altijd de verkeerde keuze dus altijd terug gevaar of doelpunt tegen.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Reg.: 5 november 2006

Op de training laat Vermeer het ook zien, je vraagt je toch echt af wat voor debiele acties Cillesen dan uitvoert op de training :D

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Een-mooie-van-Moisander.htm
HR
HR

BuZa
Vedette

AFCANieuwmarkt schreef:

Op de training laat Vermeer het ook zien, je vraagt je toch echt af wat voor debiele acties Cillesen dan uitvoert op de training :D

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Een-mooie-van-Moisander.htm
HR
Inclusief dat domme bewegen met z'n armen, zo van 'ik kan er ook gewoon geen hout van'. Wat een armoe.
HR
HR

kleintalent
Ballenjongen

Vak: 0-vak
Reg.: 28 april 2006

We hebben gister in ieder geval kunnen zien dat Cillissen niet beter is 😳 dus die discussie is ook weer van tafel
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 174 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,5% dat Bayern München wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!