Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 13:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 174 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 174 »

HR

0634
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 2 januari 2006

quote:HR
Cruijfje schreef:

The story of his life, Elke wedstrijd briljante reddingen, en elke wedstrijd briljante blunders. Een foutloze keeper bestaat natuurlijk niet, maargoed wat rustiger zal leuk zijn.
HR
Dat is het inderdaad, in een notedop. Alhoewel hij met het stoppen van die penalty vandaag natuurlijk gewoon heel belangrijk was, duikt hij ook weer onder een hoge bal door en is hij onrustig aan de bal.
HR
HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

Man of the Match: laat me niet lachen. Goed speelde hij allerminst, een zesje, meer niet. Dat hij die penalty stopte en met een katachtige reflex een inzet tegenhield, kon niet verbloemen dat hij twee keer onder een bal door dook, de bal weer zonder enige aanleiding de tribune in trapte en wel érg veel risico nam in dat één-tegen-één-duel. Overigens kon hij die ene knappe redding op dat schot van dichtbij alleen maken omdat hij enkele seconden eerder onder de bal door ging. Clown...
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005

Mja bij mij hangt de vlag niet uit over Vermeer maar vandaag was hij gewoon weer een puntenpakker. Heeft hij eerder gedaan, zoals de laatste wedstrijden van het kampioenschap.

Maar ik zie liever een beter voetballende keeper volgend seizoen.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Is natuurlijk lachwekkend om nog negatief te praten over Vermeer na deze wedstrijd. Dan ben je niet objectief.
HR
HR

El Salvador88
Veelbelovend talent

Vak: 423
Reg.: 29 oktober 2011

liam schreef:

Is natuurlijk lachwekkend om nog negatief te praten over Vermeer na deze wedstrijd. Dan ben je niet objectief.
HR
Inderdaad, en wat betreft zijn onzekerheden, zou ik eens Stekelenburg's topic doorlezen (deel 3 en deel 4), dan zie je vaak dezelfde problemen (hoge ballen) als bij Vermeer nu. Denk dat het wel goed komt met Vermeer, hoe meer wedstrijden hij speelt, hoe beter het wordt. Deze week ging het goed met de uittrappen en het spel verdelen, nu nog de hoge ballen durven te pakken en goed deze in te schatten! Daarnaast moet zijn coaching van achteruit beter worden.

Wat betreft (zicht op) hoge ballen, precies hetzelfde probleem had Steek 2/3 jaar geleden, en met hem kwam het ook goed. Ik heb er wel vertrouwen in.
HR
HR
Nou ik denk niet dat het ooit goed gaat komen met Vermeer... Hi snapt het gewoonweg niet. zag hem vanmiddag weer in een gevaarlijke situatie weer volledig aan de verkeerde kant van het doel staan, de logisch in de verre hoek geplaatste bal kon hij nog net keren, maar als hij goed opgesteld had gestaan was het wel veel gemakkelijker geweest.
Steek was zeker de eerste seizoenen niet goed en maakte andere fouten, maar bij Vermeer blijft het gokken wat hij gaat doen, denk dat ook de verdedigers er helemaal lijp van moeten worden dat het altijd de vraag is waar vermeer nu weer heen gaat lopen of gaat staan. En helaas weer de 0 niet gehouden, wel een slappe pingel gestopt, maar was die gewoon erg slecht geschoten of Vermeer daarmee gewoon goed?
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Tja.. als je al gaat zeuren dat een de pingel te slecht was ingeschoten en dat daarom een pingel pakken makkelijk is slaat natuurlijk nergens op.
Je moet nog altijd snel reageren en de goede hoek pakken.

Ben het wel met Liam eens hoor. Als je na een wedstrijd als vanmiddag nog dingen gaat zoeken tegen Vermeer dan ben je niet objectief. Ik vind Kenneth heeel erg slecht dit seizoen met een paar wedstrijden die verre van Ajax waardig zijn. Maar vandaag ons gewoon gered klaar.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 januari 2008

En uitgerekend vandaag vind ik het opvallend dat bij de concurrentie de goallies belslissende fouten hebben gemaakt. Laten we hopen dat Vermeer een serie als vorig jaar gaat neerzetten. Ik ze wel degelijk vooruitgang in het rustigere worden, hij komt vanuit een diep dal (Utrecht uit) en lijkt zicht de laatste weken zoals het hele team zich te herpakken.
Bijvoorbeeld de manier waarop hij met penalty die hij stopt aan de slag ging verried dat hij hier bewust aan gewerkt heeft. Ik verwacht dat de komende weken de keepers een belangrijke rol gaan vervullen.
HR
HR

kurk_droog
Vedette

Vak: 424
Reg.: 10 mei 2005

El Salvador88 schreef:

(...)

Wat betreft (zicht op) hoge ballen, precies hetzelfde probleem had Steek 2/3 jaar geleden, en met hem kwam het ook goed. Ik heb er wel vertrouwen in.
HR
Waarbij Steek lang is en Vermeer er gewoon niet bij kan.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Wat dook deze clown weer onder de bal door.

En dan zegt hij voor eredivisielive nog dat die weinig moest doen.
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Deze clown pakt punten voor je vandaag en jij gooit het op onder een bal heen duiken???
Zo kansloos dat mensen dit hier zo neerzetten. Keept inderdaad erg wisselvallig, maar vandaag was hij gewoon 1 van de betere, maar dat is voor sommige moeilijk om te zeggen.

Waar is mum53 eigenlijk?? Of voel je je te groot om even te zeggen dat Kenneth ons vandaag in de wedstrijd houdt? ;)
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Hij pakt 1 bal goed, dat was op dat schot van vincken. De penalty is gewoon slecht ingeschoten en heeft hij geluk dat hij de goede hoek kiest. Verder is excelsior alleen gevaarlijk geweest uit dode spelsituaties, en waardoor kwam dat? Juist.
HR
HR

afcavooraltijd
Internationale topspeler

Reg.: 19 juli 2011

Frank: Ik zie, ik zie wat jij niet ziet

'Het is vaak genoeg gebleken, dat Ajax twee goede keepers nodig heeft'

Kenneth Vermeer gaat op korte termijn met Ajax om de tafel om te praten over contractverlenging. "We willen graag met hem door", bevestigt trainer Frank de Boer. De eerste doelman van Ajax ligt tot de zomer van 2013 vast in de Amsterdam ArenA.

"We zijn nu stap voor stap bezig om goede spelers langer te binden en ik ben zeer tevreden over Kenneth", geeft De Boer maandag aan in De Telegraaf. "In het verleden is vaak genoeg gebleken, dat Ajax twee goede keepers nodig heeft. En die hebben we in de personen van Jasper Cillessen en Kenneth. Zij moeten vervolgens samen gaan uitmaken wie er speelt."

Hoewel er over de details gesproken moet worden, zal Vermeer een meerjarige aanbieding worden gedaan. "Ik denk aan drie jaar", aldus De Boer. Cillessen werd vorig jaar zomer overgenomen van NEC en werkte zijn duels in het toernooi om de KNVB-beker af.
HRHR
HR

mum53
Internationale topspeler
Derde plek Ajax Pool 2009/2010

Reg.: 31 januari 2006

De Boer weet echt niet wat hij lult, Janssen wel op de bank maar na weken lang achter elkaar geklungel van Vermeer durft hij deze niet op de bank naast Janssen te zetten want daar hoort hij wel.

Belachelijk dat mensen hier zeggen dat hij gisteren de punten pakt voor Ajax, hij zat er weer een aantal keren flink naast met hoge ballen.
De penalty was gewoon geluk en wat hij meestal pakt is alleen doordat de tegenstander recht om hem af schiet, dusuh puntenpakker, ECHT NIET!
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Waarom verlengen , waarom niet door selecteren?
Cilissen is in mijn ogen zowiezo al verder dan heel die Vermeer
Daarbij komt Jeugdtalent Leeuwenburgh eraan die vele malen completer is dan heel die Vermeer...
Nee , Vermeer verdiend al iets van 7 of 8 ton , laat hem maar lekker vertrekken , want hij voegt niks toe!
HR
HR

0634
Moderator

Reg.: 2 januari 2006

Van de film schreef:

Hij pakt 1 bal goed, dat was op dat schot van vincken. De penalty is gewoon slecht ingeschoten en heeft hij geluk dat hij de goede hoek kiest. Verder is excelsior alleen gevaarlijk geweest uit dode spelsituaties, en waardoor kwam dat? Juist.
HR
Die pingel pakken is niet alleen zomaar geluk he. Hij bleef goed lang staan waar ik hem eerder dit jaar te vroeg zag duiken bij een penalty. Op dat moment pakt hij dus punten. Verder was hij gewoon weer onrustig, dat blijft een nadeel. Maar als hij wat goed doet mag dat best gezegd worden hoor, daar krijg je echt geen uitslag van. Er wordt net gedaan of hij er echt helemaal niets van kan, maar hij is een prima lijnkeeper, goede reflexen, atletisch, veel sprongkracht en hij is snel, dat liet hij zien bij die bal van Vincken, dat hij daarvoor zelf de fout maakt op de hoge bal is typerend. Probleem zit hem erin dat hij gruwelijk onrustig is aan de bal en bij hoge ballen te vaak mis kleunt en dat kostte ons dit jaar al veel te veel punten helaas.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 27 februari 2012 08:31:59).]
HR
HR

Sindelar
Vedette

Van de film schreef:

HR
Volgens mij heeft Vermeer zijn tactiek veranderd, eerst gokte hij de hoek bij deze laatste wachtte hij en bleef hij kijken. Dan kun je een slecht genomen penalty stoppen. Ook viel me op dat hij zich groot maakte door eerst rechtop te staan en zijn armen te spreiden, dat deed hij eerst ook niet.
HR
HR

Van de film
Legende

0634 schreef:

Die pingel pakken is niet alleen zomaar geluk he. Hij bleef goed lang staan waar ik hem eerder dit jaar te vroeg zag duiken bij een penalty. Op dat moment pakt hij dus punten. Verder was hij gewoon weer onrustig, dat blijft een nadeel. Maar als hij wat goed doet mag dat best gezegd worden hoor, daar krijg je echt geen uitslag van. Er wordt net gedaan of hij er echt helemaal niets van kan, maar hij is een prima lijnkeeper, goede reflexen, atletisch, veel sprongkracht en hij is snel, dat liet hij zien bij die bal van Vincken, dat hij daarvoor zelf de fout maakt op de hoge bal is typerend. Probleem zit hem erin dat hij gruwelijk onrustig is aan de bal en bij hoge ballen te vaak mis kleunt en dat kostte ons dit jaar al veel te veel punten helaas.
HR
Hij is een goede lijnkeeper met goede reflexen. Dat is vooral handig bij clubs waar je moet verdedigen. Fantastische keeper voor milan, chelsea, fulham, atletico madrid en dat soort ploegen.
Bij clubs als ajax, barcelona, manu en arsenal is het wel handig dat je goed bent in hoge ballen en in het meevoetballende gedeelte. En dit zijn nou net zijn zwakke punten.
Hij is geen ajax-materiaal.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Weer een voldoende voor hem, dit seizoen zal hij afmaken en in de voorbereiding van het nieuwe seizoen zal hij moeten strijden voor zijn plekkie.
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

Weer een voldoende voor hem, dit seizoen zal hij afmaken en in de voorbereiding van het nieuwe seizoen zal hij moeten strijden voor zijn plekkie.
HR
Is hij niet wat klein voor een keeper?
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Van de film schreef:

(...)

Is hij niet wat klein voor een keeper?
HR
Er zijn kleinere keepers dan hem, toch? ;)
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

spelbos schreef:

HR
Is het voor Vermeer niet zo dat hij eigenlijk onbetwist de eerste doelman moet zijn? Qua ervaring (zowel in het leven als in de voetballerij) zou dat nu toch wel zo moeten zijn? Vermeer is verre van de onbetwiste nummer 1. Al was het maar omdat Vermeer slechte wedstrijden afwisseld met goede.

Als ik heel eerlijk ben, dan had ik het prima gevonden als die strafschop erin was gegaan, als hij die fouten tegen Utrecht maar niet had gemaakt. Om maar een voorbeeld te noemen. Een doelman vna Ajax moet betrouwbaar zijn, degelijk zijn (in zijn keepen), rust hebben, goed kunnen coachen en alert zijn op ballen die tussen hem en de verdediging vallen. En uiteraard sterk op hoge ballen. Die reflexen die hij in huis heeft, zijn bij Ajax van minder groot belang. Het is bij Ajax eigenlijk (ff zwart-wit gezegd) nite zo belangrijk of je onhoudbare ballen tegenhoudt. Als je de houdbare maar allemaal stopt. De onhoudbare ballen mogen er best in, want dat zijn kansen die Ajax als het goed is nauwelijks weggeeft. Ik zou die penalty tegen Excelsior er liever in willen zien gaan en die ballen tegen Utrecht niet.

Niettemin ben ik blij dat hij een goede/aardige wedstrijd heeft gekeept. Puntverlies bij Excelsior was natuurlijk een drama geweest.
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

Er zijn kleinere keepers dan hem, toch? ;)
HR
Tuurlijk, kijk maar rond op de toekomst, bij de f1 vind je er vast wel een.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Reg.: 18 maart 2003

Een indiaan wint het nationale songfestival en Vermeer wordt een contractverlenging aangeboden. Wat voor land leven we?
HR
HR

Sindelar
Vedette

Doe toch eens normaal man.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 174 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,5% dat Bayern München wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!