Ajax Netwerk
donderdag 17 april 2014 - 11:34                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 173 pagina's: « 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 173 »

HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

quote:HR
amsterdamoost schreef:

(...)

Vermeer maakt niet een keer een fout, die maakt al jaar in jaar uit dezelfde fouten. en zijn zwakke punten worden iedere wedstrijd pijnlijk blootgelegd door tegenstanders.
HR
Vandaar dat Ajax nu twee keer achter elkaar kampioen is en daarvoor zeven jaar niet.
HR
HR

Massimo
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2010

liam schreef:

(...)

Vandaar dat Ajax nu twee keer achter elkaar kampioen is en daarvoor zeven jaar niet.
HR
Ajax is afgelopen seizoen dan wel kampioen geworden, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat Vermeer een uiterst matig seizoen heeft gehad afgelopen seizoen.
HR
HR

liam
Legende

Massimo schreef:

(...)

Ajax is afgelopen seizoen dan wel kampioen geworden, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat Vermeer een uiterst matig seizoen heeft gehad afgelopen seizoen.
HR
Heeft te doen met een bepaalde beeldvorming. Vermeer komt uit zijn goal en dan kun je er eens naast zitten. Ik zie dat liever dan een doelman die op de lijn blijft staan, zo niets fout kan doen, maar wel mensen vanaf drie meter laat koppen.
Ik zeg niet dat Vermeer niets meer kan leren maar tot op heden voldoet hij wel uitstekend.
Daarbij speelt Ajax onder De Boer heel anders dan daarvoor. Onder Jol roste Steek elke bal blind naar voren bijvoorbeeld. Is wel een verschilletje. Hans van Breukelen leek ineens ook niets meer te kunnen toen hij terugspeelballen niet meer in zijn handen mocht pakken. Ik vind Vermeer zwaar onderschat.

[Dit bericht is veranderd door liam (op 12 september 2012 12:43:37).]
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Wat je zegt wat betreft Zoet klopt, alhoewel van hem al lang bekend was dat het een groot talent was. V/D Hart ken ik nog niet goed genoeg om te zeggen of hij al gelijk is aan Cillessen, maar hij komt net uit de jeugd gewandeld. Laat hem maar een jaar bij de selectie zitten om te wennen. Daarna wellicht verhuren.

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Ik denk het niet, zoals ik al zei is v/d Hart op een gelijk niveau aan Cilessen en deze jongen gaat alleen maar beter worden. Anders moet je hem echt verhuren (kijk naar hoe die zoet gegroeid is bij rkc)
HR
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

Fier Koen schreef:

(...)

Vermeer trapt niet elke bal blind naar voren (of uit!) als ie onder druk gezet wordt ?!
HR
Das precies het probleem. Dat doet Vermeer niet. Die verspeelt ze aan een Finnbogason, of schuift ze tot twee keer in de voeten van een Utrechtspeler. Niet blind naar voren rossen is 1, maar dit slaat nergens op. Dit is hetzelfde als iemand die beweerd dat hij met ogen dicht kan autorijden, maar elke keer tegen een boom rijdt. Kun je zeggen: hij durft met z'n ogen dicht auto te rijden. Toch zou ik hem afraden het te doen.

Vermeer is gewoon niet zo geweldig als meevoetballende keeper. Er worden te veel amateuristische fouten gemaakt. Fouten die direct tegengoals opleveren. je kunt een Enoh verwijten dat ie te veel overtredingen maakt, maar dat is voetbal. Dat hoort er bij. Fouten die direct tegengoals opleveren, veel erger dan dat wordt het niet.

Bij Stekelenburg werd altijd geroepen dat hij nooit beter werd of leerde van zijn fouten. Vermeer werd in 2007-2008 uitgeleend aan Willem II. Toen maakte hij dezelfde fouten als hij tegen Finnbogason en vorig jaar Utrecht-uit maakte. We zijn 5 jaar verder. Wanneer wordt Vermeer afgeschreven, eigenlijk?
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Derk Johanssen schreef:
Wanneer wordt Vermeer afgeschreven, eigenlijk?
HR
Vanwege die twee wedstrijden? Vermeer is voetballend gewoon beter geworden de afgelopen jaren. En fouten die doelpunten kosten zal hij ook in de toekomst gewoon blijven maken, net zoals alle andere keepers. Of denk jij dat barcelona nu ook valdes aan het afschrijven is? Die heeft nog veel meer baggerwedstrijden gespeeld dan vermeer.
HR
HR

Dokter Mabuse
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: 125
Reg.: 5 november 2007

Derk Johanssen schreef:

(...)

Das precies het probleem. Dat doet Vermeer niet. Die verspeelt ze aan een Finnbogason, of schuift ze tot twee keer in de voeten van een Utrechtspeler. Niet blind naar voren rossen is 1, maar dit slaat nergens op. Dit is hetzelfde als iemand die beweerd dat hij met ogen dicht kan autorijden, maar elke keer tegen een boom rijdt. Kun je zeggen: hij durft met z'n ogen dicht auto te rijden. Toch zou ik hem afraden het te doen.

Vermeer is gewoon niet zo geweldig als meevoetballende keeper. Er worden te veel amateuristische fouten gemaakt. Fouten die direct tegengoals opleveren. je kunt een Enoh verwijten dat ie te veel overtredingen maakt, maar dat is voetbal. Dat hoort er bij. Fouten die direct tegengoals opleveren, veel erger dan dat wordt het niet.

Bij Stekelenburg werd altijd geroepen dat hij nooit beter werd of leerde van zijn fouten. Vermeer werd in 2007-2008 uitgeleend aan Willem II. Toen maakte hij dezelfde fouten als hij tegen Finnbogason en vorig jaar Utrecht-uit maakte. We zijn 5 jaar verder. Wanneer wordt Vermeer afgeschreven, eigenlijk?
HR
Zelden zoveel onzin in 3 alinea's gezien. Vermeer is gewoon een uitstekende keeper maar geen wereldklasse (dit hebben we na van der Sar ook niet meer gehad). Hij wisselt fantastische momenten af met mindere. Dat jij hem afrekent op fouten tegen Utrecht van een jaar geleden slaat natuurlijk nergens op. Of kan Jan Vertonghen (die in diezelfde wedstrijd 2 goals weggaf) er ook helemaal niks van? De goal tegen Heerenveen was niet sterk maar zeker geen blunder gezien de ongelooflijke ziekenhuisbal van van Rhijn. Verder zijn er uit het voetballen van Vermeer nog geen doelpunten voortgekomen. Ik hoor je trouwens niet over de 2e helft van deze wedstrijd overigens...
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Het is logisch dat als een keeper een fout maakt er snel een goal valt. Dat is inherent aan het voetbal, maar jouw redenatie klopt niet. Jij geeft aan dat Vermeer de bal verspeeld aan Finnbogasson. Ik vind dat hij deze bal niet kon verwerken. Over Utrecht heb je gelijk, maar dat is al bijna 1 jaar geleden en toen zat Kenneth, net als de rest van het team in een mindere periode. Daar is hij nu uitgekomen en keept al maanden zeer goed en heeft al meerdere punten gepakt voor ons.
Ik vind Vermeer juist wel voetballend sterk. Er zijn er meerderen die dat vinden. Er zijn er ook meerderen die dat niet vinden. Nou ja, van mening kun je dus verschillen, maar het afschrijven, doet de trainer en die heeft er verstand van.

Derk Johanssen schreef:

(...)

HR
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Ik ben simpelweg verbaasd omdat Stekelenburg met de argumenten die ik gaf wel werd afgeschreven en voor Vermeer kennelijk andere normen gelden.

Vermeer is gewoon een modale doelman en kost ons nu al meerdere jaren op rij simpelweg punten. Hij heeft wel eens katachtige reflexen, maar het houdt niet over. Heerenveen kost je punten. Vermeers fout, 100%. De bal van Van Rhijn is slecht, maar niemand maakt mij wijs dat dit het enige of het beste was wat Vermeer kon doen. Gewoon verwijtbare fout. Hij moet gewoon doen waarvoor hij er staat. Ook dat soort ballen moet hij kunnen verwerken. Als het dan fout gaat, is het gewoon zijn fout. Simpel als wat. Die bal is beter te verwerken dan hij doet, hoe is dat geen fout?
HR
HR

liam
Legende

Derk Johanssen schreef:

Ik ben simpelweg verbaasd omdat Stekelenburg met de argumenten die ik gaf wel werd afgeschreven en voor Vermeer kennelijk andere normen gelden.

Vermeer is gewoon een modale doelman en kost ons nu al meerdere jaren op rij simpelweg punten. Hij heeft wel eens katachtige reflexen, maar het houdt niet over. Heerenveen kost je punten. Vermeers fout, 100%. De bal van Van Rhijn is slecht, maar niemand maakt mij wijs dat dit het enige of het beste was wat Vermeer kon doen. Gewoon verwijtbare fout. Hij moet gewoon doen waarvoor hij er staat. Ook dat soort ballen moet hij kunnen verwerken. Als het dan fout gaat, is het gewoon zijn fout. Simpel als wat. Die bal is beter te verwerken dan hij doet, hoe is dat geen fout?
HR
Voor Stekelenburg gelden er hier in Nederland idd andere normen dan voor andere keepers. Daar erger ik me dan ook al jaren aan. :P
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

liam schreef:

(...)

Voor Stekelenburg gelden er hier in Nederland idd andere normen dan voor andere keepers. Daar erger ik me dan ook al jaren aan. :P
HR
Jij bent hier degene die inconsequent is hoor. Je poging om grappig te doen is aandoenlijk, maar wel een beetje dom.
HR
HR

liam
Legende

Derk Johanssen schreef:

(...)

Jij bent hier degene die inconsequent is hoor. Je poging om grappig te doen is aandoenlijk, maar wel een beetje dom.
HR
Ik probeer helemaal niet grappig te doen. Ik ben van mening dat juist voor Stekelenburg blijkbaar andere normen gelden. Bij het minste foutje wordt Vermeer neergesabeld, net als Krul en Isaksson en alle andere keepers. Stekelenburg wordt op een of andere manier alles vergeven. Maar dat is mijn mening en daarom vond ik het wrang dat jij het omdraaide.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

liam schreef:

(...)

Ik probeer helemaal niet grappig te doen. Ik ben van mening dat juist voor Stekelenburg blijkbaar andere normen gelden. Bij het minste foutje wordt Vermeer neergesabeld, net als Krul en Isaksson en alle andere keepers. Stekelenburg wordt op een of andere manier alles vergeven. Maar dat is mijn mening en daarom vond ik het wrang dat jij het omdraaide.
HR
Vind je? Ik heb over Vermeer alleen gelezen dat hij fabelachtige reddingen verrichte. Dat terwijl hij hoogstpersoonlijk verantwoordelijk is voor de 1-1. waarom bij Stekelenburg die fouten niet wordne benoemt? Misschien omdat je het niet leest? Jij leest dat de rest wordt neergesabeld. Voglens mij is er ook genoeg kritiek op Stekelenburg geweest. De kritiek is altijd geweest dat hij bij hoge ballen niet zo goed is. Jij hebt altijd lopen sabelen en overdreven lopen doen. En iedereen die hem maar een beetje verdedigde, die was zogenaamd groot fan. Je hele interpretatie van andermans mening deugt niet. Daarom lijkt het zo...
HRHR
HR

Van de film
Legende

Derk Johanssen schreef:

HR
Stekelenburg is slecht wanneer hij uit zijn doel moet komen. Hij is niet bijzonder goed in de 1 tegen 1, hij is ronduit slecht bij hoge ballen van de zijkant en hij is meevoetballend nog niet voor de helft zo goed als vermeer. Hij is wel een uitstekende lijnkeeper.

Die bal tegen heerenveen had vermeer inderdaad beter kunnen verwerken en dan was het 1-0 gebleven. Maar die fout heeft ajax zeker geen punten gekost, want als ajax de kansen beter had benut en beter had gevoetbald had ajax daar nog met 1-4 kunnen winnen. Bovendien heeft vermeer ook wat ballen eruit gehouden die stekelenburg niet had gehad.

En voetballend is hij gewoon veel rustiger dan stekelenburg, die bij de minste vorm van de druk de bal weg schoot. Vermeer probeert bijna altijd de voetballende oplossing, wat goed is.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

liam schreef:

(...)

HR
Stekelenburg is jaaaaaaaaaaren afgezeken hier, het is onzin om te stellen dat hij altijd werd verdedigd. Zijn laatste 2 seizoenen bij Ajax waren echter goed (voor zijn niveau), dus dan valt er minder te zeiken. Vermeer daarentegen heeft nog nooit 3 goede wedstrijden achter elkaar gekeept, en zal dat ook nooit gaan doen. De keeper is veruit de zwaktste positie in ons elftal op dit moment.

Het schijnt trouwens dat je op dit forum alleen pro-Vermeer kan zijn als je anti-Stekelenburg bent, en alleen anti-Vermeer als je pro-Stekelenburg bent.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Van de film schreef:

(...)

Stekelenburg is slecht wanneer hij uit zijn doel moet komen. Hij is niet bijzonder goed in de 1 tegen 1, hij is ronduit slecht bij hoge ballen van de zijkant en hij is meevoetballend nog niet voor de helft zo goed als vermeer. Hij is wel een uitstekende lijnkeeper.
HR
Heb ik het over Stekelenburgs kwaliteiten? Volgens mij niet. Ik ben het niet met je eens, maar meevoetballend is Vermeer echt niet best hoor. Niet voor niets sloeg de verdediging hem vorig jaar meermaals over. De trap van Stekelenburg is ongekend. Die legt hem overal op ieders stropdas. Ik kan me 1 pass van Stekelenburg herinneren die uiteindelijk tot een tegengoal leidde. Ik kan me er meerdere van Vermeer herinneren die tot een tegengoal leidden. Vermeer weet niet wat de beste keus is. Die zakt erdoor als hij onder druk staat. Leuk dat hij hem niet blind naar voren peert, maar als ik naar Utrecht-uit en Heerenveen-uit kijk (zomaar twee voorbeeldne, echt niet de enigen) dan zou ik willen dat ie het wel deed.

Die bal tegen heerenveen had vermeer inderdaad beter kunnen verwerken en dan was het 1-0 gebleven. Maar die fout heeft ajax zeker geen punten gekost, want als ajax de kansen beter had benut en beter had gevoetbald had ajax daar nog met 1-4 kunnen winnen. Bovendien heeft vermeer ook wat ballen eruit gehouden die stekelenburg niet had gehad.
HR
Jij bent de man die een heel stuk schreef over de benadering van je spelers als trainer toch? Dan maak je je kennelijk druk over de perceptie van spelers op aanwijzingen en hoe zich dat vertaald op het veld. Neem maar van mij aan dat het maken van een goal, of beter: het krijgen van een goal na doorjagen na een slechte terugspeelbal, wanneer je speelt tegen een jong team van de titelkandidaat, dat je daar als team een stuk zekerder en lekkerder door gaat voetballen. Jij zou dat als voetbaltrainer moeten weten, toch? Nooit tegen een team gespeeld wat boven je niveau was en een goal gemaakt? Of op gelijke hoogte gekomen? Daar krijg je zelfvertrouwen van. Ajax was goed bezig, tot de 1-1 viel Regelrechte fout van Vermeer. Ik kan het niet bewijzen (net zo min als jij met je bewering dat Stekelenburg ze niet had gehad), maar ik geloof er niet in dat Heerenveen nog langzij was gekomen als Vermeer die bal gewoon beter had verwerkt. kost je punten. Heel Ajax was van slag na die goal, heel Heerenveen ging er in geloven.

En voetballend is hij gewoon veel rustiger dan stekelenburg, die bij de minste vorm van de druk de bal weg schoot. Vermeer probeert bijna altijd de voetballende oplossing, wat goed is.
HR
Het spijt me, maar als hij van plan is nog 3x van dit soort tegengoals weg te geven omda thij de voetballende oplossing 'probeert', dan heb ik liever dat ie de bal gewoon het stadion uitragt.
HR
HR

Fier Koen
Legende

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003

Derk Johanssen schreef:

Das precies het probleem. Dat doet Vermeer niet. Die verspeelt ze aan een Finnbogason, of schuift ze tot twee keer in de voeten van een Utrechtspeler. Niet blind naar voren rossen is 1, maar dit slaat nergens op. (...)HR
Turf eens voor de aardigheid, tegen een sterke tegenstander, hoe vaak hij toch die bal ongecontroleerd naar voren "rost" (of uit!) ...
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Derk Johanssen schreef:

(...)

Heb ik het over Stekelenburgs kwaliteiten? Volgens mij niet. Ik ben het niet met je eens, maar meevoetballend is Vermeer echt niet best hoor. Niet voor niets sloeg de verdediging hem vorig jaar meermaals over. De trap van Stekelenburg is ongekend. Die legt hem overal op ieders stropdas.
HR
Je verwart kracht met zuiverheid en spelinzicht. Het feit dat hij hem verder op de helft van de tegenpartij schiet, maakt hem geen beter meevoetballende keeper.
HR
HR

Van de film
Legende

Derk Johanssen schreef:
De trap van Stekelenburg is ongekend. Die legt hem overal op ieders stropdas.
HR
En dit is jouw definitie van een goed meevoetballende keeper?

Vermeer weet wanneer hij een CV moet aanspelen, wanneer een back en wanneer de CVM. Over de grond, als 1e deel van de opbouw. Ik heb vorig jaar zat momenten gezien waarin vertonghen, aldereireld en vermeer de bal naar elkaar toespeelden. Sterker nog, volgens mij heeft de boer nog een keer voor de camera gezegd dat het publiek dan niet moet beginnen met fluiten omdat ajax er voetballend uit wil komen. Dát is een voetballend goede keeper en dat kan helemaal niet met stekelenburg.

Ik weet hoe het is om tegen een sterkere tegenstander op gelijke hoogte te komen en hoe gefrustreerd een tegenstander (of jezelf) kan worden. Ik weet ook dat ajax daarna nog 'gewoon' de beste kansen had en dus 'gewoon' had moeten winnen.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Van de film schreef:

(...)

HR
Stekelenburg als goed meevoetballende keeper is een belachelijke mythe die hier maar blijft rondwaren. Jarenlang heb ik me doodgeergerd aan al die rossen naar voren als er ook maar een klein beetje druk gezet werd.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Van de film schreef:

(...)

HR
Nee, maar zeggen dat hij de bal blind naar voren rost is feitelijk onjuist. En verder, je kunt eindeloos gaan breien. Vermeer speelt graag spelers aan die toch alleen maar kunnen kaatsen, of een risicovolle pass door het midden moeten geven. Vermeer is echt geen goed voetballende keeper. De trap van Stekelenburg is ongekend zuiver. Verder beheerst hij het meevoetballen net zo goed als Vermeer.

Vermeer weet wanneer hij een CV moet aanspelen, wanneer een back en wanneer de CVM. Over de grond, als 1e deel van de opbouw. Ik heb vorig jaar zat momenten gezien waarin vertonghen, aldereireld en vermeer de bal naar elkaar toespeelden.
HR
Vermeer weet helemaal niet wat hij moet doen. Wat een zelfbedachte onzin is dit?! Ik weet nog goed dat toen Cillessen een keer keepte dat ik het een verademing vond dat er eindelijk een keer niet van die paniek situaties ontstonden als er gevoetbald moest worden vanuit achterin. Vermeer die weet wat hij doet? Vandaar die handvol tegengoals die direct voortkomen uit dom balverlies in de opbouw. Prima meevoetballende keeper inderdaad.

Sterker nog, volgens mij heeft de boer nog een keer voor de camera gezegd dat het publiek dan niet moet beginnen met fluiten omdat ajax er voetballend uit wil komen. Dát is een voetballend goede keeper en dat kan helemaal niet met stekelenburg.
HR
Het proberen maakt je geen goed meevoetballende keeper. Het op het juiste moment doen maakt je een goed meevoetballende keeper. Het grote aantal fouten in anderhalf jaar tijd die direct tot tegendoelpunten leiden is mijns inziens voldoende onderbouwing dat Vermeer a) niet de pass heeft en b) niet het inzicht heeft de juiste keus te maken. De 'kop-aannname' bij die terugspeelbal spreekt boekdelen. Totaal geen inzicht een veel te veel risico.

Ik weet hoe het is om tegen een sterkere tegenstander op gelijke hoogte te komen en hoe gefrustreerd een tegenstander (of jezelf) kan worden. Ik weet ook dat ajax daarna nog 'gewoon' de beste kansen had en dus 'gewoon' had moeten winnen.
HR
Heerenveen was ontketend en niet voor niets maken ze nog de 2-1. Je loopt makkelijk over dit punt heen gezien je hele boekwerk dat je elders op dit forum neer hebt geplempt. Wij hadden een enorme kans met Boerrigter nog geen 15 seconden voor die tijd. Die heerenveners waren dat allang weer vergeten toen Vermeer bedacht dat hij die bal van Van Rhijn wel even met het hoofd kon controleren. We hádden 'gewoon' kunnen winnen, ook na de 1-1 of zelfs 2-1, maar het was een simpele overwinning geworden als Vermeer niet zo had staan klunzen. Begrijp niet dat dit verdedigt kan worden. Jij als voetbalpurist moet hier toch van walgen? Dit is gewoon een amateursfout.
HR
HR

Van de film
Legende

Derk Johanssen schreef:
Nee, maar zeggen dat hij de bal blind naar voren rost is feitelijk onjuist. En verder, je kunt eindeloos gaan breien. Vermeer speelt graag spelers aan die toch alleen maar kunnen kaatsen, of een risicovolle pass door het midden moeten geven. Vermeer is echt geen goed voetballende keeper. De trap van Stekelenburg is ongekend zuiver. Verder beheerst hij het meevoetballen net zo goed als Vermeer.
HR
Ok, stekelenburg rost die bal niet alleen maar naar voren, hij kan het vrij aardig.
En eindeloos breien, daar hou ik van. Wacht op de opening. Dat ging vorig jaar juist zo goed naar het einde van het seizoen waardoor we veel balbezit hadden, weinig tegengoals kregen en 14 keer op rij konden winnen. Dat het tijd kost om dit goed uit te voeren en dat daar on the way fouten in worden gemaatk die doelpunten kosten moet je voor lief nemen. Niet omdat het goed is, maar omdat er geen andere leercurve mogelijk is. Vermeer speelt onder druk verdedigers aan, stekelenburg rost bij de minste druk de bal (goed) naar voren. Dat is het verschil.

Vermeer weet helemaal niet wat hij moet doen. Wat een zelfbedachte onzin is dit?! Ik weet nog goed dat toen Cillessen een keer keepte dat ik het een verademing vond dat er eindelijk een keer niet van die paniek situaties ontstonden als er gevoetbald moest worden vanuit achterin. Vermeer die weet wat hij doet? Vandaar die handvol tegengoals die direct voortkomen uit dom balverlies in de opbouw. Prima meevoetballende keeper inderdaad.
HR
Ik verbaas me erover dat jij dit niet ziet, want ik heb je aardig hoog zitten als het gaat om voetbal. Cillissen vond ik het ook niet slecht doen, maar ook die hanteert vrij snel de lange bal vond ik (weliswaar naar de back, maar soit). Cillissen heb ik overigens óók fouten zien maken met ballen door het midden recht in de voeten van de tegenstander, raar dat je dat bij cillissen blijkbaar niets uitmaakt.

Het proberen maakt je geen goed meevoetballende keeper.
HR
Dat klopt, maar als je het niet probeert word je er nooit beter in. Vermeer is een stuk beter geworden. Het 'grote' aantal fouten ben ik gewoon niet met je eens. Er zijn er een aantal geweest.
Dat jij die kopaanname en het doelpunt alleen bij vermeer neer legt vind ik dan weer onbegrijpelijk. Je zou toch ook moeten weten dat er voor een keeper niets erger is dan een lange hoge bal die op hem afkomt met een spits die zit te loeren op een foutje? Die bal van van rhijn is echt belachelijk. Wat mij betreft zit de fout voor 80% bij van rhijn en voor 20% bij vermeer.

Heerenveen was ontketend en niet voor niets maken ze nog de 2-1. Je loopt makkelijk over dit punt heen gezien je hele boekwerk dat je elders op dit forum neer hebt geplempt.
HR
Ajax ging vooral minder voetballen omdat ze bang waren geworden, heerenveen werd niet zozeer sterker. Leuk overigens dat je het over mijn 'boekwerk' hebt. Als je denkt dat je mij met zulk kinderachtig gedoe uit de tent kunt lokken (of wat je bedoeling er ook mee is) dan vind ik dat verder prima.

Ik als voetbalpurist walg van een verdediger die een bal vanaf de helft van de tegenstander terugspeelt op de keeper.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Van de film schreef:
Dat klopt, maar als je het niet probeert word je er nooit beter in. Vermeer is een stuk beter geworden. Het 'grote' aantal fouten ben ik gewoon niet met je eens. Er zijn er een aantal geweest.
HR
Die direct punten kosten. Ik verbaas mij erover dat bij Stekelenburg dit jarenlang gebruikt is tegen hem en nu hoort het kennelijk bij een leerproces. Een leerproces waarbij ik echt een hele sumiere verbetering heb gezien sinds zijn verhuurperiode aan Willem II. In 2007.

Dat jij die kopaanname en het doelpunt alleen bij vermeer neer legt vind ik dan weer onbegrijpelijk. Je zou toch ook moeten weten dat er voor een keeper niets erger is dan een lange hoge bal die op hem afkomt met een spits die zit te loeren op een foutje? Die bal van van rhijn is echt belachelijk. Wat mij betreft zit de fout voor 80% bij van rhijn en voor 20% bij vermeer.
HR
Niet mee eens. Het is een slechte terugspeelbal, maar het wordt pas echt een verschrikkelijke terugspeelbal door wat Vermeer er mee doet. Er waren legio mogelijkhedne (sommigen wat onorthodoxer dan de ander, OK) om het op te lossen. De meest omstreden zou zijn: Klemvast op randje 16. Die vrije trap schieten ze er toch niet in. De meest logische oplossingen waren: doorstappen en vol op de wreef nemen en naar voren rossen. Terugrennen en de bal op de borst opvangen, corner laten lopen of naar de zijkant wegwerken. Dit was, van alle opties, veruit de slechtste. De bal simpelweg inleveren. Heerenveen had in de tweede helft ook zo'n moment. Ook een stuiterende terugspeelbal met een drukzettende (Sana of De Jong) speler van Ajax. Nordfeldt laat de bal lopen en rost hem over de zijlijn. Niet zo charmant, wel de juiste keus. In sommige gevallen moet je kiezen voor veiligheid en voorkomen van goals. Andere momenten kun je proberen er voetballend uit te komen. Dit was niet dat moment en imo tekenend voor Vermeer. Altijd te veel risico.

Ajax ging vooral minder voetballen omdat ze bang waren geworden, heerenveen werd niet zozeer sterker.
HR
Ook goed. Ik denk niet dat we in de problemen waren gekomen als die goal niet was gevallen.

Leuk overigens dat je het over mijn 'boekwerk' hebt. Als je denkt dat je mij met zulk kinderachtig gedoe uit de tent kunt lokken (of wat je bedoeling er ook mee is) dan vind ik dat verder prima.
HR
Mijn excuses, ik begrijp gewoon niet dat je hier Vermeer verdedigt. Is gewoon een fout. Verderop in de wedstrijd redt hij uiteindelijk het punt. Hij had er echter 2 extra kunnen redden door die terugspeelbal beter te verwerken.

Ik als voetbalpurist walg van een verdediger die een bal vanaf de helft van de tegenstander terugspeelt op de keeper.
HR
Met name de manier waarop was natuurlijk vreselijk slecht.
HR
HR

Van de film
Legende

Ik ontken nergens dat vermeer een fout heeft gemaakt. Ik vind het ook een fout van vermeer. Ik vind alleen dat er verzachtende omstandigheden zijn en ik vind dat keeper mensen zijn en dus fouten (blijven) maken. Valdes gaat ook nog wel een keer in de fout door een bal bij de tegenstander in de voeten te spelen die daaruit scoort, maar dan wordt hij echt niet ineens gewisseld of verkocht.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Van de film schreef:

Ik ontken nergens dat vermeer een fout heeft gemaakt. Ik vind het ook een fout van vermeer. Ik vind alleen dat er verzachtende omstandigheden zijn en ik vind dat keeper mensen zijn en dus fouten (blijven) maken. Valdes gaat ook nog wel een keer in de fout door een bal bij de tegenstander in de voeten te spelen die daaruit scoort, maar dan wordt hij echt niet ineens gewisseld of verkocht.
HR
Ik zie geen verbetering bij Vermeer. Om dit soort fouten werd hij in 2007 bij Willem II gepasseerd voor godbetert Aerts. Ik vind Vermeer een aardige keeper hoor, maar eerder voor Twente, Heerenveen of Vitesse. Niet voor Ajax.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 173 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 77,3% dat Valencia wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!