Ajax Netwerk
donderdag 21 augustus 2014 - 06:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 184 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 184 »

HR

afcavooraltijd
Internationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 19 juli 2011

quote:HR
Balotelli schreef:

(...)

Op basis van wat is Cillessen nu al beter? Die jongen laat er elke wedstrijd wel ééntje gaan die hij had moeten hebben. Jong Ajax - PEC gezien voeige week? Weer een blunder. Cillessen straalt dan wel rust uit volgens sommige, maar meevoetballen kan 'ie echt niet. In de voorbereiding ook minimaal 2 keer per wedstrijd dat hij een pass over de grond bij een aanvaller van de tegenpartij in de voeten schiet. En is iedereen vergeten wat een matige indruk hij maakte in dat potje bij Vitesse vorig jaar? Werd verrot gescholden door Vertonghen omdat hij de bal niet in durfde te spelen, schoot de bal dus maar blind naar voren. De paniek straalde van zn gezicht af.

Dat Vermeer geen wereldkeeper is afijn, maar dat hij vervangen moet worden door Cillessen? Absoluut niet, gaan we alleen maar op achteruit. En bewijst Cillessen elke week in bij JA. In mijn ogen is en was 4 miljoen dan ook een absurd bedrag voor deze jongen.
HR
Hehe eindelijk iemand die het wel ziet.
Cillissen loopt zelf nog erger te kutten in JA dan dat Vermeer doet in het 1e. Cillissen is er absoluut niet klaar voor, en ik vraag het me af of hij dat ooit wel is.
Laatst ook weer toen kreeg hij er 2 of 3 tegen in JA, ik weet niet meer in welke pot dat was, maar toen sloeg hij ook weer gewoon een bal in zijn eigen goal, eigenlijk op precies dezelfde manier waarop hij vorig jaar tegen Roda in de beker een goal tegenkreeg. Daar heeft ie wel vaker last van dat zag ik vorig jaar bij hem ook al, dat kwam ook nog terug in het seizoensoverzicht van Jong Ajax toen zat hij er wederom weer een paar keer flink naast, maar er waren er nog wel meer blunders die er niet in voor kwamen in dat overzicht.
Cillissen straalt idd meer rust uit, heeft over het algemeen betere uittrappen met beide benen, heeft een betere lengte, maar daar is ook gelijk alles mee gezegd. Maar overall is Vermeer absoluut een betere keeper, alleen neemt Kenneth veel meer risico met het meevoetballen, maar dat is juist hetgene wat Frankie wilt. Cillisssen trapt gewoon vrijwel alles blind naar voren, ook al kan hij opbouwen hij denkt gewoon weg is weg, wat uiteindelijk weer balverliss opleverd. Nee ik begrijp het wel dat Vermeer 1e doelman is

[Dit bericht is veranderd door afcavooraltijd (op 10 september 2012 21:46:55).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

afcavooraltijd schreef:

(...)

Hehe eindelijk iemand die het wel ziet.
Cillissen loopt zelf nog erger te kutten in JA dan dat Vermeer doet in het 1e. Cillissen is er absoluut niet klaar voor, en ik vraag het me af of hij dat ooit wel is.
Laatst ook weer toen kreeg hij er 2 of 3 tegen in JA, ik weet niet meer in welke pot dat was, maar toen sloeg hij ook weer gewoon een bal in zijn eigen goal, eigenlijk op precies dezelfde manier waarop hij vorig jaar tegen Roda in de beker een goal tegenkreeg. Daar heeft ie wel vaker last van dat zag ik vorig jaar bij hem ook al, dat kwam ook nog terug in het seizoensoverzicht van Jong Ajax toen zat hij er wederom weer een paar keer flink naast, maar er waren er nog wel meer blunders die er niet in voor kwamen in dat overzicht.
Cillissen straalt idd meer rust uit, heeft over het algemeen betere uittrappen met beide benen, heeft een betere lengte, maar daar is ook gelijk alles mee gezegd. Maar overall is Vermeer absoluut een betere keeper, alleen neemt Kenneth veel meer risico met het meevoetballen, maar dat is juist hetgene wat Frankie wilt. Cillisssen trapt gewoon vrijwel alles blind naar voren, ook al kan hij opbouwen hij denkt gewoon weg is weg, wat uiteindelijk weer balverliss opleverd. Nee ik begrijp het wel dat Vermeer 1e doelman is
HR
Er zijn er wel meer hoor, ik noem Cillessen al tijden slechts langer, minder goed met zijn handen en in staat een bal verder op de helft van de tegenpartij te trappen (hetgeen nooit verward moet worden met beter kunnen meevoetballen)

Je kan er op wachten dat als Cillessen het stokje zou overnemen hij de volgende kop van jut gaat worden, zo geweldig talentvol is het allemaal niet namelijk
HR
HR

Balotelli
Lid 2de elftal

Uit: Arnhem
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 30 januari 2007

Balotelli schreef:

(...)

Op basis van wat is Cillessen nu al beter? Die jongen laat er elke wedstrijd wel ééntje gaan die hij had moeten hebben. Jong Ajax - PEC gezien voeige week? Weer een blunder. Cillessen straalt dan wel rust uit volgens sommige, maar meevoetballen kan 'ie echt niet. In de voorbereiding ook minimaal 2 keer per wedstrijd dat hij een pass over de grond bij een aanvaller van de tegenpartij in de voeten schiet. En is iedereen vergeten wat een matige indruk hij maakte in dat potje bij Vitesse vorig jaar? Werd verrot gescholden door Vertonghen omdat hij de bal niet in durfde te spelen, schoot de bal dus maar blind naar voren. De paniek straalde van zn gezicht af.

Dat Vermeer geen wereldkeeper is afijn, maar dat hij vervangen moet worden door Cillessen? Absoluut niet, gaan we alleen maar op achteruit. En dat bewijst Cillessen elke week in JA. In mijn ogen is en was 4 miljoen dan ook een absurd bedrag voor deze jongen.
HR
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Uit: Amsterdam
Reg.: 5 november 2006

Ben ik dan de enige die Mickey van der Hart het liefst onder de latten zie staan? Jong, talentvol, pas precies bij het huidige Ajax.
Ik ben klaar met vermeer, ook na 15 minuten lang geweldige lijn reddingen tegen hveen.
HR
HR

trodat4030
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 3 september 2012

AFCANieuwmarkt schreef:

Ben ik dan de enige die Mickey van der Hart het liefst onder de latten zie staan? Jong, talentvol, pas precies bij het huidige Ajax.
Ik ben klaar met vermeer, ook na 15 minuten lang geweldige lijn reddingen tegen hveen.
HR
Zou die jongen (hij is pas 18) niet eerst wat wedstrijden in JA moeten spelen ipv na 2 wedstrijden in het diepe gegooid te worden?
Hij speelde vorig jaar nog 'gewoon' in de A1..
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Dan past hij juist in het team. Vermeer zoekt altijd de voetballende oplossing en ramt de bal juist niet blind naar voren.

Cruijffiaan schreef:

Terecht dat Vermeer niet is geselecteerd voor Oranje. Zijn manier van keepen past totaal niet in het spel dat het Nederlands elftal, net zoals die niet in het spel van Ajax past. Hij heeft zeker kwaliteiten, maar niet die voor een ploeg die wil domineren door middel van het houden van balbezit.
HR
HR
HR

Cruijffiaan
Idool

Reg.: 26 februari 2004

roytje78 schreef:

Dan past hij juist in het team. Vermeer zoekt altijd de voetballende oplossing en ramt de bal juist niet blind naar voren.

(...)
HR
Dat is het positieve ja, dat hij het wel probeert. De uitvoering is echter zodanig dat hij vrijwel voortdurend medespelers in de problemen brengt. Hij speelt de verkeerde mensen in, of de juiste mensen verkeerd, waardoor al heel wat kansen en zelfs goals voor tegenstanders zijn ontstaan.

Daarbij straalt hij bij het verdedigende aspect weinig rust uit. Hij beweegt en positioneert zich zodanig dat je als verdediger nooit zekerheid hebt over wat hij gaat doen, lijkt het. Als de druk wordt opgevoerd, dan zie je nog steeds zo vaak misverstanden achterin.

Als keeper van Ajax en Oranje ben je er voor meevoetballen, organisatie van de verdediging en dat handjevol ballen dat je per wedstrijd moet pakken. Als keeper werk je vooral kansenvoorkomend. Vermeers kwaliteit is vooral het stoppen van ballen op basis van zijn reflexen en dat is nou niet de kwaliteit die het meest wordt gevraagd bij Ajax en Oranje.
HR
HR

Fier Koen
Legende

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003

afcavooraltijd schreef:

(...) Cillisssen trapt gewoon vrijwel alles blind naar voren, ook al kan hij opbouwen hij denkt gewoon weg is weg, wat uiteindelijk weer balverliss opleverd. Nee ik begrijp het wel dat Vermeer 1e doelman is
HR
Vermeer trapt niet elke bal blind naar voren (of uit!) als ie onder druk gezet wordt ?!
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Fier Koen schreef:

(...)

Vermeer trapt niet elke bal blind naar voren (of uit!) als ie onder druk gezet wordt ?!
HR
Ja, als Vermeer echt onder druk wordt gezet. Cillissen doet het bijna constant en daar heb je nog veel minder aan.
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Hèhè jij snapt het.
Vermeer zoekt altijd de voetballende oplossing, waardoor het spel een stuk sneller loopt en je in balbezit blijft, mits goed uitgevoerd natuurlijk.

Cillissen heeft dat (nog) een stuk minder en kiest vaker voor de lange bal, waardoor het risico op balverlies nog groter is. Het enige voordeel van de bal wegperen is dat je bij balverlies minder snel een kans tegenkrijgt, echter dit is m.i. niet hoe Ajax hoort te spelen.

Vermeer heeft een matige periode gehad vlak voor en na de winterstop vorig seizoen, maar dat had de rest van het team ook. Daarna heeft hij zich goed verbeterd en zet die lijn m.i. ook door in dit seizoen.

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Ja, als Vermeer echt onder druk wordt gezet. Cillissen doet het bijna constant en daar heb je nog veel minder aan.
HR
HR
HR

Fier Koen
Legende

roytje78 schreef:

(...) Vermeer zoekt altijd de voetballende oplossing, waardoor het spel een stuk sneller loopt en je in balbezit blijft, mits goed uitgevoerd natuurlijk.
(...)
HR
Ik denk dat je bedoeld dat als je "de voetballende oplossing zoekt, het spel een stuk sneller verloopt en je in balbezit blijft, mits goed uitgevoerd".

Wat Vermeer er nl. mee te maken heeft ontgaat mij volledig! Hij heeft juist moeite om voetballend een oplossing uit te voeren.

Iets anders: waar staat Vermeer altijd naar te wijzen op het moment dat de tegenstander op komt zetten? Hij wijst altijd naar iets, waar op dat moment de bal niet is en waar de tegenstander niet loopt ... :denk
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Fier Koen schreef:

(...)

Ik denk dat je bedoeld dat als je "de voetballende oplossing zoekt, het spel een stuk sneller verloopt en je in balbezit blijft, mits goed uitgevoerd".

Wat Vermeer er nl. mee te maken heeft ontgaat mij volledig! Hij heeft juist moeite om voetballend een oplossing uit te voeren.

Iets anders: waar staat Vermeer altijd naar te wijzen op het moment dat de tegenstander op komt zetten? Hij wijst altijd naar iets, waar op dat moment de bal niet is en waar de tegenstander niet loopt ... :denk
HR
Roytje is ook de grootste fan van Ebecilio, dan weet je dat ;)
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Fier Koen schreef:

HR
Hij wijst aan waar iemand zich aan moet bieden. Vrij normaal voor een keeper.

En verder doet Cillesen dit allemaal nog slechter. Die geeft alleen maar lange halen naar voren, dus dat is zeker geen verbetering.
HRHR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Vermeer is voetballend voor een keeper gewoon heel goed hoor. Hij is bijvoorbeeld beter dan valdes. Omdat het een paar keer fout gaat betekent dit niet dat hij niet kan meevoetballen. Zo'n fout als valdes bijvoorbeeld tegen madrid maakte zal vermeer nooit maken. Wij hebben bij ajax altijd het idee dat niemand fouten maag maken waar doelpunten uit voort komen. Vermeer is een prima keeper voor ajax.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Van de film schreef:

Vermeer is voetballend voor een keeper gewoon heel goed hoor. Hij is bijvoorbeeld beter dan valdes. Omdat het een paar keer fout gaat betekent dit niet dat hij niet kan meevoetballen. Zo'n fout als valdes bijvoorbeeld tegen madrid maakte zal vermeer nooit maken. Wij hebben bij ajax altijd het idee dat niemand fouten maag maken waar doelpunten uit voort komen. Vermeer is een prima keeper voor ajax.
HR
Nou, ik heb inderdaad liever niet dat spelers fouten maken met directe tegendoelpunten als gevolg.

Maar ik zie wel liever Cilessen volgend jaar. Denk dat die als keeper weinig onder doet, maar zijn meevoetballende plafond is veel hoger. Vermeer is een slechte voetballer, maar doet het voor zijn kwaliteiten wonderbaarlijk goed. Denk dat Cilessen uiteindelijk een veel betere keeper voor Ajax kan zijn, maar het moet niet te lang meer duren.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Burzlew schreef:

(...)

Nou, ik heb inderdaad liever niet dat spelers fouten maken met directe tegendoelpunten als gevolg.

Maar ik zie wel liever Cilessenvan der Hart volgend jaar. Denk dat die als keeper weinig onder doet, maar zijn meevoetballende plafond is veel hoger. Vermeer is een slechte voetballer, maar doet het voor zijn kwaliteiten wonderbaarlijk goed. Denk dat Cilessenvan der Hart uiteindelijk een veel betere keeper voor Ajax kan zijn, maar het moet niet te lang meer duren.
HR
[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 11 september 2012 16:51:11).]
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Waarin is VdHart beter dan Cilessen? Of waarin kan ie beter worden?

Overigens zou ik sowieso Cilessen opstellen wanneer Vermeer verkocht wordt. Al is het alleen maar om hem in de etalage te krijgen. VdHart is nog jong en kan nog even leren.
HR
HR

Fier Koen
Legende

BuZa schreef:

Roytje is ook de grootste fan van Ebecilio, dan weet je dat ;)
HR
Het is helemaal duidelijk!

Quattroporte schreef:

Hij wijst aan waar iemand zich aan moet bieden. Vrij normaal voor een keeper.
(...)
HR
Merkwaardig ...

- Hij wijst altijd naar een gedeelte dat buiten zijn gezichtsveld valt;
- Hij wijst altijd naar de tweede ring;
- Meestal schiet ie de bal in de eerste ring;
- Hij wijst dan tevens de verdediger van de tegenpartij de weg.

Maar het zou kunnen ... ;)
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vermeer kan goed voetballen. Cillissen is (nog) een mindere voetballer. Als keeper is Vermeer op dit moment beter dan Cillissen, daarom staat hij er niet en niet Jasper. Die moet even geduld hebben, zijn tijd komt nog wel.

Burzlew schreef:

(...)

Maar ik zie wel liever Cilessen volgend jaar. Denk dat die als keeper weinig onder doet, maar zijn meevoetballende plafond is veel hoger. Vermeer is een slechte voetballer, maar doet het voor zijn kwaliteiten wonderbaarlijk goed. Denk dat Cilessen uiteindelijk een veel betere keeper voor Ajax kan zijn, maar het moet niet te lang meer duren.
HR
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

roytje78 schreef:

Vermeer kan goed voetballen. Cillissen is (nog) een mindere voetballer. Als keeper is Vermeer op dit moment beter dan Cillissen, daarom staat hij er niet en niet Jasper. Die moet even geduld hebben, zijn tijd komt nog wel.

(...)
HR
Hoe lang denk je dat die geduld gaat hebben? Nog 2 jaar of misschien, gezien de recente uitspraken van Vermeer, zelfs tot deze zijn keepershandschoenen aan de wilgen hangt?
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Burzlew schreef:

HR
Dat heb ik ook liever niet, maar denk je dat valdes nu gewisseld wordt na zijn blunder tegen madrid? Omdat vermeer een keer een fout maakt wil dat niet zeggen dat hij meteen de bank op moet.

Ik denk dat cillissen als keeper voorlopig nog teveel onder doet. Voetballend ligt zijn plafond inderdaad hoger denk ik, dat ben ik met je eens. Maar ik vind ook dat vermeer voetballend een behoorlijk ontwikkeling heeft doorgemaakt.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Burzlew schreef:

Waarin is VdHart beter dan Cilessen? Of waarin kan ie beter worden?

HR
Elke keer als ik de wedstrijden JA zie dan zie ik een betere keeper op het goal staan dan Cilessen, houdt veel beter overzicht, vind hem in het algemeenheid een betere keeper dan Cilessen.
Ook in de A1 deed ie het goed.
We zijn druk bezig met de jeugd, geef v/d Hart dan ook de kans vind ik, alles beter dan sjaak paniekzaai.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Reg.: 18 maart 2003

Van de film schreef:

(...)

Dat heb ik ook liever niet, maar denk je dat valdes nu gewisseld wordt na zijn blunder tegen madrid? Omdat vermeer een keer een fout maakt wil dat niet zeggen dat hij meteen de bank op moet.

Ik denk dat cillissen als keeper voorlopig nog teveel onder doet. Voetballend ligt zijn plafond inderdaad hoger denk ik, dat ben ik met je eens. Maar ik vind ook dat vermeer voetballend een behoorlijk ontwikkeling heeft doorgemaakt.
HR
Vermeer maakt niet een keer een fout, die maakt al jaar in jaar uit dezelfde fouten. en zijn zwakke punten worden iedere wedstrijd pijnlijk blootgelegd door tegenstanders.
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Nee dat denk ik niet. Ik verwacht dat Vermeer na dit seizoen verkocht gaat worden en dat Cillissen hem dan opvolgt.

DarkChild schreef:

(...)

Hoe lang denk je dat die geduld gaat hebben? Nog 2 jaar of misschien, gezien de recente uitspraken van Vermeer, zelfs tot deze zijn keepershandschoenen aan de wilgen hangt?
HR
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

roytje78 schreef:

Nee dat denk ik niet. Ik verwacht dat Vermeer na dit seizoen verkocht gaat worden en dat Cillissen hem dan opvolgt.

(...)
HR
Ik denk het niet, zoals ik al zei is v/d Hart op een gelijk niveau aan Cilessen en deze jongen gaat alleen maar beter worden. Anders moet je hem echt verhuren (kijk naar hoe die zoet gegroeid is bij rkc)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 184 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 91,9% dat Feyenoord wint van Zorya Luhansk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!