Ajax Netwerk
zondag 26 oktober 2014 - 04:40                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 192 »

HR

JC-14
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009

quote:HR
England Loyals schreef:

(...)

Een keeper van RKC oproepen is lachwekkend.. Zeker voor een keeper is spelen bij een absolute topclub (bv Mulder en Vermeer) gewoon zoveel intensiever dan ballen tegenhouden bij een club voor elk punt is meegenomen. Rare beslissing..
HR
Waar moet je meer ballen tegenhouden? Bij Ajax of RKC?

Zoet is overigens gewoon een toptalentje, dat was mij vorig seizoen al duidelijk.
HR
HR

robinajax
Idool

Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 15 september 2006

JC-14 schreef:

(...)

Zoet is overigens gewoon een toptalentje, dat was mij vorig seizoen al duidelijk.
HR
Waar train je meer op hoog niveau? Is gewoon lachwekkend dit, Ajax en RKC zijn niet te vergelijken.
HR
HR

JC-14
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009

Zoet is gewoon een betere keeper. It's as simple as that.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

JC-14 schreef:

Zoet is gewoon een betere keeper. It's as simple as that.
HR
Vindt dat wel mee vallen. Hij is nog jong, hij kan nog groeien maar als Zoet nu bij ons stond te ballen en dezelfde fouten zou maken als bij RKC, dan zouden dezelfde mensen die nu Vermeer afbranden, hun peilen op hém richten.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Droomaankoop: -
Reg.: 3 mei 2004

robinajax schreef:

(...)

Waar train je meer op hoog niveau? Is gewoon lachwekkend dit, Ajax en RKC zijn niet te vergelijken.
HR
Het is toch logisch? Van Gaal overdrijft misschien mte zijn profielschets per positie verhaal, maar hij kiest voor Vorm, Krul en Stekelenburg. Meevoetballende keepers. Vermeer kan dat niet. Heeft dit seizoen ook nog geen grootse vorm getoond en maakt nu nog steeds dezelfde fouten als in zijn seizoen als huurling van Willem II. Op basis waarvan moet hij in Oranje?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Derk Johanssen schreef:

(...)

Het is toch logisch? Van Gaal overdrijft misschien mte zijn profielschets per positie verhaal, maar hij kiest voor Vorm, Krul en Stekelenburg. Meevoetballende keepers. Vermeer kan dat niet. Heeft dit seizoen ook nog geen grootse vorm getoond en maakt nu nog steeds dezelfde fouten als in zijn seizoen als huurling van Willem II. Op basis waarvan moet hij in Oranje?
HR
Stekelenburg is wel goed aan de bal? En ik zou wat weer wedstrijden van RKC gaan kijken, want meevoetballen is ook niet Zoet's grootste hobby.
HR
HR

Morgenzon
International

Reg.: 19 februari 2008

Wat zal Cilessen nu zitten te balen. Eigenlijk is het wel duidelijk als hij Vermeer eruit speelt bij Ajax dan zit hij ook meteen in het Nederlands Elftal, want hij past wel perfect in de profielschets van van Gaal.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Massimo schreef:

(...)

Tyton vind ik op dit moment nog een betere keeper dan Zoet. Ik vind het juist uitstekend dat Zoet wordt uitgeleend, want ik vind dat hij het talent heeft om op den duur 1e keeper kan worden van PSV en dan is het veel beter nu te spelen dan 2e keeper te zijn. Hij is pas 21 jaar. Zijn tijd komt nog wel.

Als 3e keeper kan je voor een talent kiezen. Je kan over de keuze twisten, maar ik vind het een prima keuze dat van Gaal voor een jongere keeper gaat voor 1 wedstrijd en 3e keeper i.p.v. een Velthuizen, Vermeer of Ten Rouwelaar.
HR
Met Tyton vind ik ook dat hij teveel wordt bewierookt. Is hij dan echt zo en zoveel beter dan de ongelooflijke knoeierd Isaksson? Is het niet zo dat het allebei redelijke keepers zijn.
HR
HR

Massimo
Idool

Reg.: 20 januari 2010

liam schreef:

(...)

Met Tyton vind ik ook dat hij teveel wordt bewierookt. Is hij dan echt zo en zoveel beter dan de ongelooflijke knoeierd Isaksson? Is het niet zo dat het allebei redelijke keepers zijn.
HR
Ja. Isaksson was een drama bij PSV. 4 jaar lang. Tyton is geen wereldkeeper, maar vind ik wel zeer behoorlijk en komt in de buurt wat het PSV niveau zou moeten zijn voor wat mogelijk is. Maar het ging er juist nu vooral om dat Tyton, die ook zijn zwakke punten heeft, op dit moment een stuk verder en beter is dan Zoet en dat hij juist door te spelen een goede keeper kan worden i.p.v. 2e keus te zijn. ( alhoewel we deze discussie misschien beter verder in het PSV topic gaan voeren )

Voor Cilissen is het juist vervelend dat hij niet speelt om zich verder te ontwikkelen. Talentvolle keeper dat nu kilometers zou moeten maken. Ik snap wel dat Ajax ook een volwaardige 2e keeper wilt hebben, maar door Vermeer als eerste keuze te kiezen blokkeer je wel de ontwikkeling van Cilissen terwijl ik Vermeer juist helemaal niet zo'n geweldenaar vind.
HR
HR

DarkChild
Moderator

liam schreef:

(...)

HR
Mensen beginnen nu toch ook al hun bedenkingen te hebben. 'Tyton is niet meer dezelfde keeper na die hersenschudding'

Terwijl het zou moeten zijn: Tyton wordt op een andere manier bekeken en beoordeeld bij PSV dan bij Roda JC.

Massimo schreef:

(...)
Voor Cilissen is het juist vervelend dat hij niet speelt om zich verder te ontwikkelen. Talentvolle keeper dat nu kilometers zou moeten maken. Ik snap wel dat Ajax ook een volwaardige 2e keeper wilt hebben, maar door Vermeer als eerste keuze te kiezen blokkeer je wel de ontwikkeling van Cilissen terwijl ik Vermeer juist helemaal niet zo'n geweldenaar vind.
HR
Dat klopt, daarom zie je een situatie als bij ons ook (vrijwel) nergens anders. De rolverdeling tussen de keepers is altijd vrij duidelijk omdat je keepers niet snel wisselt en het moeilijk is de tweede man tevreden te houden.
Dus jonge talentvolle keepers laat je lekker bij NEC zitten en zich ontwikkelen of gooi je in het verhuurcircuit. Al blijft het de vraag of en wanneer zo iemand het stokje gaat overnemen (want wat gaat Zoet doen als Tyton nog 3 jaar eerste doelman blijft?)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 10 september 2012 15:51:27).]
HR
HR

dijkstra14
Regelmatige invaller

Vak: 120
Droomaankoop: Bryan Ruiz
Reg.: 7 maart 2006

Zoet is het grootste keeperstalent van Nederland, dus een logische keuze. Misschien kan hij zelfs spelen, lijkt me geen gek idee. Cillessen zou gewoon Vermeer al uit de basis hebben moeten spelen, maar dat is niet gebeurd. Het is te hopen dat Vermeer een mooie club vindt, want het is wel zonde van het talent. Echter zie ik in Zoet de toekomstige keeper van NL en niet in Cillessen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

dijkstra14 schreef:

Zoet is het grootste keeperstalent van Nederland, dus een logische keuze. Misschien kan hij zelfs spelen, lijkt me geen gek idee. Cillessen zou gewoon Vermeer al uit de basis hebben moeten spelen, maar dat is niet gebeurd. Het is te hopen dat Vermeer een mooie club vindt, want het is wel zonde van het talent. Echter zie ik in Zoet de toekomstige keeper van NL en niet in Cillessen.
HR
Zoet is flavor of the month (no pun intended)

Net als Veldhuizen en Cillessen dat ooit waren. Eerst maar eens wat seizoenen spelen voor we elkaar weer helemaal gek maken.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

DarkChild schreef:

(...)

Stekelenburg is wel goed aan de bal? En ik zou wat weer wedstrijden van RKC gaan kijken, want meevoetballen is ook niet Zoet's grootste hobby.
HR
Hoho, ik zeg niks over Zoet. Ik zeg alleen dat Vermeer niet binnen het profiel past wat Van Gaal opgesteld heeft voor de positie Doelman. Zoet past daar wel veel beter in, maar de eigenlijke man die daar hoort te staan is Cillessen. Het is heel erg zonde dat die niet speelt.
HRHR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Derk Johanssen schreef:

(...)

HR
Qua balbehandeling zijn die 3 bovenstaande heren beter voetballend gezien. mn Stekelenburg. Mara toch vind ik Vermeer voetballend beter en dat komt omdat Vermeer veel meer goede keuzes maakt en echt probeert mee te voetballen in tegenstelling tot Stekelenburg. Die ziet het niet, speelt echt veel te veel de back in en schiet de bal veel en veel te snel naar voren. Vermeer heeft als nadeel dat hij het in bepaalde situaties alsnog probeert voetballend op te lossen terwijl er geen mogelijkheden meer zijn of zo moeilijk dat je er niet aan moet beginnen. Daardoor gaat het wel eens mis. En dat moet hij afleren, maar dat is makkelijker als iemand echt mee leren voetballen. Die het toch moet leren dat hij de bal niet naar voren schiet. Dat levert ontzettend veel balverlies op en uiteindelijk veel meer kansen tegen en minder kansen voor je ploeg.

Trouwens ik vind Vermeer toch wel een heel stuk verbeterd erin het afgelopen jaar qua balbehandeling en lange bal.
HR
HR

Jordi Alba
International

Reg.: 17 februari 2012

Derk Johanssen schreef:

(...)

HR
Huh? Vermeer kan juist prima meevoetballen. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Krul. Die was echt dramatisch tegen Turkije, hij bleef die bal maar inleveren.
HR
HR

Viktor Fischer
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 13 oktober 2009

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Qua balbehandeling zijn die 3 bovenstaande heren beter voetballend gezien. mn Stekelenburg. Mara toch vind ik Vermeer voetballend beter en dat komt omdat Vermeer veel meer goede keuzes maakt en echt probeert mee te voetballen in tegenstelling tot Stekelenburg. Die ziet het niet, speelt echt veel te veel de back in en schiet de bal veel en veel te snel naar voren. Vermeer heeft als nadeel dat hij het in bepaalde situaties alsnog probeert voetballend op te lossen terwijl er geen mogelijkheden meer zijn of zo moeilijk dat je er niet aan moet beginnen. Daardoor gaat het wel eens mis. En dat moet hij afleren, maar dat is makkelijker als iemand echt mee leren voetballen. Die het toch moet leren dat hij de bal niet naar voren schiet. Dat levert ontzettend veel balverlies op en uiteindelijk veel meer kansen tegen en minder kansen voor je ploeg.

Trouwens ik vind Vermeer toch wel een heel stuk verbeterd erin het afgelopen jaar qua balbehandeling en lange bal.
HR
Vermeer is meevoetballend zeker best aardig. Durft en speelt vaak de goed man door de as in te spelen. Het probleem met Vermeer is alleen dat hij de rust niet kan bewaren. Grappig voorbeeld, tijdje geleden Ajax stond in de Arena achter (weet niet meer welke wedstrijd) en de tegenstander schoot na een scrimmage naast. Vermeer rent als een dolle achter de naastgeschoten bal aan om zo snel mogelijk het spel weer te hervatten, terwijl er gewoon een ballenjongen achter het doel stond met een bal om snel aan Vermeer te geven. Het is een klein puntje, maar het laat wel zien dat Vermeer in sommige situaties simpelweg het overzicht verliest. Datzelfde gebeurt eigenlijk in Heerenveen op de terugspeelbal van Van Rhijn. Een verschrikkelijke bal voor een keeper, maar Vermeer heeft op zulke momenten ook niet de rust om hem te kunnen verwerken. Hij schat hem verkeerd in, verliest daarom zijn rust, verliest vervolgens zijn omgeving uit het oog (naderende Heerenveen speler) en kopt hem in de voeten aan diezelfde speler. Vermeer is een prima lijnkeeper en kan prima meevoetballen, maar hij is geen rustpunt en zal dat ook nooit worden. De vraag is of je daar genoegen meeneemt en die momenten incalculeert, of gaat gokken op Cillessen die wel degelijk meer potentie lijkt te hebben als rustpuntje achterin.
HR
HR

JohnDylan
Idool

Uit: Leiden
Reg.: 13 mei 2007

Vermeer heeft geweldige reflexen en daardoor maakt hij af en toe geweldige reddingen maar allround is Cillessen nu al beter. Vermeer is een zeer goede tweede keeper maar als basisspeler komt hij bij hoge ballen te kort en is hij ook te onrustig. Hopelijk zal Cillessen snel een echte kans krijgen want die is een stuk talentvoller en is nu gestokt in zijn ontwikkeling. Vermeer kan dan tot 2015 als tweede keeper fungeren waarna hij zelf mag kiezen of hij wil vertrekken of genoegen neemt met een rol als back-up. Met Vd Hart en, de in mijn ogen nog talentvollere, Leeuwenburgh heeft Ajax de toekomstige opvolgers van Cillessen en Vermeer ook al in huis.
HR
HR

Balotelli
Lid 2de elftal

Uit: Arnhem
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 30 januari 2007

JohnDylan schreef:

Vermeer heeft geweldige reflexen en daardoor maakt hij af en toe geweldige reddingen maar allround is Cillessen nu al beter. Vermeer is een zeer goede tweede keeper maar als basisspeler komt hij bij hoge ballen te kort en is hij ook te onrustig. Hopelijk zal Cillessen snel een echte kans krijgen want die is een stuk talentvoller en is nu gestokt in zijn ontwikkeling. Vermeer kan dan tot 2015 als tweede keeper fungeren waarna hij zelf mag kiezen of hij wil vertrekken of genoegen neemt met een rol als back-up. Met Vd Hart en, de in mijn ogen nog talentvollere, Leeuwenburgh heeft Ajax de toekomstige opvolgers van Cillessen en Vermeer ook al in huis.
HR
Op basis van wat is Cillessen nu al beter? Die jongen laat er elke wedstrijd wel ééntje gaan die hij had moeten hebben. Jong Ajax - PEC gezien voeige week? Weer een blunder. Cillessen straalt dan wel rust uit volgens sommige, maar meevoetballen kan 'ie echt niet. In de voorbereiding ook minimaal 2 keer per wedstrijd dat hij een pass over de grond bij een aanvaller van de tegenpartij in de voeten schiet. En is iedereen vergeten wat een matige indruk hij maakte in dat potje bij Vitesse vorig jaar? Werd verrot gescholden door Vertonghen omdat hij de bal niet in durfde te spelen, schoot de bal dus maar blind naar voren. De paniek straalde van zn gezicht af.

Dat Vermeer geen wereldkeeper is afijn, maar dat hij vervangen moet worden door Cillessen? Absoluut niet, gaan we alleen maar op achteruit. En bewijst Cillessen elke week in bij JA. In mijn ogen is en was 4 miljoen dan ook een absurd bedrag voor deze jongen.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

JC-14 schreef:

(...)

HR
Grote onzin! Keepen is niet alleen ballen tegenhouden.. En ik blijf erbij...zeker bij een keeper is druk van een topclub en niet te onderschatte onderdeel. Ik zie best wel het talent van Zoet,maar het is volslagen onzinnig om keepers van Ajax en Feyenoord te passeren voor een keeper van RKC. Nu zal de 3e keeper natuurlijk niet in actie komen en zal v.Gaal wel een signaal willen afgeven,maar een keeper van RKC in het NL elftal,hoe talentvol ook,slaat helemaal nergens op.

[Dit bericht is veranderd door England Loyals (op 10 september 2012 18:45:42).]
HR
HR

Brasil
Legende

Reg.: 21 december 2000

is toch gewoon logisch...Zoet is keeper van Jong Oranje...keeper bij Oranje valt af, keeper Jong Oranje schuift door. Als Vorm geblesseerd is komt Vermeer.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Juist als keeper bij Ajax moet je niet alleen ballen tegen kunnen houden. Je bent een verlengstuk van het team, een rustpunt die (ook onder druk) aangespeeld moet kunnen worden, die een bal kan trappen met links en rechts en coacht en meedoet.
Vermeer is onrustig en heeft geweldige reflexen, maar lijkt verder totaal niet op een keeper die je zou moeten willen.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Viktor Fischer schreef:

(...)

Vermeer is meevoetballend zeker best aardig. Durft en speelt vaak de goed man door de as in te spelen. Het probleem met Vermeer is alleen dat hij de rust niet kan bewaren. Grappig voorbeeld, tijdje geleden Ajax stond in de Arena achter (weet niet meer welke wedstrijd) en de tegenstander schoot na een scrimmage naast. Vermeer rent als een dolle achter de naastgeschoten bal aan om zo snel mogelijk het spel weer te hervatten, terwijl er gewoon een ballenjongen achter het doel stond met een bal om snel aan Vermeer te geven. Het is een klein puntje, maar het laat wel zien dat Vermeer in sommige situaties simpelweg het overzicht verliest. Datzelfde gebeurt eigenlijk in Heerenveen op de terugspeelbal van Van Rhijn. Een verschrikkelijke bal voor een keeper, maar Vermeer heeft op zulke momenten ook niet de rust om hem te kunnen verwerken. Hij schat hem verkeerd in, verliest daarom zijn rust, verliest vervolgens zijn omgeving uit het oog (naderende Heerenveen speler) en kopt hem in de voeten aan diezelfde speler. Vermeer is een prima lijnkeeper en kan prima meevoetballen, maar hij is geen rustpunt en zal dat ook nooit worden. De vraag is of je daar genoegen meeneemt en die momenten incalculeert, of gaat gokken op Cillessen die wel degelijk meer potentie lijkt te hebben als rustpuntje achterin.
HR
Helemaal mee eens omtrent Vermeer. Cillissen is inderdaad veel rustiger, maar ik vind hem qua keuzes in voetballend opzicht veel minder. Vermeer heeft ook de neiging in sommige gevallen veel te snel te willen hervatten wat er voor zorgt dat de medespelers gewoonweg nog niet goed staan wat de kans groter maakt op balverlies. En dat is wel een groot nadeel bij Vermeer.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Derk Johanssen schreef:

(...)

Hoho, ik zeg niks over Zoet. Ik zeg alleen dat Vermeer niet binnen het profiel past wat Van Gaal opgesteld heeft voor de positie Doelman. Zoet past daar wel veel beter in, maar de eigenlijke man die daar hoort te staan is Cillessen. Het is heel erg zonde dat die niet speelt.
HR
Jawel, je zegt dat Zoet veel beter in het profiel past, wat ik niet snap omdat Zoet meevoetballend matig is.

Cillessen is voetballend ook niet veel beter dan Vermeer en met zijn handen (toch niet onbelangrijk voor een doelman!) al helemaal niet.
Ik durf wel te zeggen dat er veel mensen op terug gaan komen als hij als eerste man achteloos over een schot heenduikt, mis zit bij een corner of bal weer eens loslaat.
Waarschijnlijk roepen ze dan om de volgende keeper die het grote talent moet zijn ;)
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Sinds wanneer moeten er 3 keepers geselecteerd worden voor een interland, niet zo lang geleden gingen er maar 2 mee.
Vermeer zie ik liever niet in Oranje, hij is geen komplete keeper, en ik zou niet weten waarom Cillessen opgeroepen moet worden, aangezien hij Vermeer niet uit de basis kan spelen.

Zoet heeft alles om de toekomstige keeper van Oranje te worden.
HR
HR

Fier Koen
Legende

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003

Derk Johanssen schreef:

(...) Alles was beter dan dit, als je dat niet begrijpt... Er waren echt x mogelijkheden om hierop te reageren, maar dit was veruit de slechtste.
HR
Juist!

Iemand die als beroep heeft om ballen tegen te houden en daar ook nog eens royaal voor betaald wordt, ... kan niet fatsoenlijk een bal tegen houden!

Er is geen excuus voor te verzinnen!
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,5% dat Heracles Almelo wint van FC Emmen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Urk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!