Ajax Netwerk
vrijdag 29 augustus 2014 - 05:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 184 pagina's: « 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 184 »

HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

quote:HR
Fier Koen schreef:

(...)

Ik wel. Zijn blunders zijn een indicatie. Op het moment dat het punten gaat kosten komt ie in de problemen. Dat kan niet anders bij een club met de belangen als Ajax …

Anderzijds hoop ik dat ie wel nog verbetert en vooral leert om op de juiste wijze op terugspeelballen te anticiperen.
(Ook Stekelenburg ging daar pas goed beter mee om toen De Boer trainer werd. Die heeft ook heel wat ballen aan de tegenstander cadeau gedaan!)
HR
Jij stelde: Het lijkt mij dat Vermeer ook bij De Boer nog maar beperkt krediet heeft

Ik had gehoopt dat je dat concreter kon onderbouwen met wat De Boer vindt, in plaats van wat jij vindt.
Jij denkt dat het krediet nog maar beperkt is, anderen zullen denken dat er weinig aan de hand is, maar echt interessant wordt het natuurlijk als we weten hoe De Boer er in staat.

Maar laten we er maar over ophouden, vooralsnog ga ik er vanuit dat hij 'gewoon' zal spelen tegen RKC en de daaropvolgende wedstrijden.
Vermeer is nog wel een tijdje 1e doelman denk ik ;)
HR
HR

Fier Koen
Legende

Uit: -
Vak: 402
Droomaankoop: -
Reg.: 11 juni 2003

DarkChild schreef:

(...) Ik had gehoopt dat je dat concreter kon onderbouwen met wat De Boer vindt, in plaats van wat jij vindt. (…)
HR
Ik weet niet wat De Boer vindt. Als trainer zal hij zijn spelers in ieder geval niet afvallen lijkt me.

Ik weet wel dat ie ziet wat ik zie. En nog meer ook.
(En dat laatste kan ook in het voordeel van Vermeer werken …)

DarkChild schreef:

(...) Vermeer is nog wel een tijdje 1e doelman denk ik ;)
HR
Op het moment dat ie blundert en vooral als dat resulteert in puntverlies, heeft ie een serieus probleem. Wellicht tijdelijk, maar op dat moment ligt ie onder vuur.

En zeker als dat in de komende wedstrijd(en) gebeurt …
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Uit jouw onderbouwing concludeer ik dat je geen inzicht hebt in t spelletje. Die bal van Van Rhijn was echt niet te verwerken. Veel te hard en met een stuit op de verkeerde plek. Er was niet genoeg tijd om die bal te controleren. De fout ligt 100% bij Van Rhijn en niet bij Vermeer in dit geval.
De enige die deze bal had kunnen verwerken was Higuita met een scorpion kick.

Derk Johanssen schreef:

Kenneth Vermeer, mijn god. Er was NIETS aan de hand. Dan krijg je ene terugspeelbal te verwerken. Een hele dramatisch slechte terugspeelbal, maar wat had hij kunnen doen:

- Laten lopen, corner tegen, jammer dan. Scheld je van Rhijn vol.
- Naar de zijkant koppen/schieten
- Nogmaals laten stuiteren en naar voren rammen
- In geval van nood kun je hem op de rand 16 gewoon klemvast pakken. Indirecte vrije trap tegen, die gaat er toch niet in.

En wat doet ie? Hij probeert een 'Kerlonnetje' te doen met een aanname op zijn hoofd. Er zijn nauwelijks spelers die het voor elkaar krijgen een bal te controlleren op zijn hoofd. Als je dat kunt ben je 1) geen keeper en 2) geen speler van Ajax. Echt een bizarre keus.

Voetbal draait om 1 ding: winnen. Doelpunten maken en tegendoelpunten voorkomen. Dat is belangrijk. Een corner tegen, so be it. Een ingooi tegen, boeiend. Maar Vermeer mag die fout nooit maken. Echt een blunder van de eerste orde.

Dat hij het later (deels!) goed maakt met werkelijk onwerkelijke reddingen doet niet ter zake. Ik denk dat Ajax NOOIT in de problemen was geweest als hij die fout niet had gemaakt bij die terugspeelbal. Dan was Ajax gewoon naar 2-0 en 3-0 gelopen en was het klaar. Dit gaf Heerenveen weer geloof in een goede afloop. Dodelijke fout. Kost gewoon punten.
HR
HR
HR

Frankie de missing link
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2009

roytje78 schreef:

Uit jouw onderbouwing concludeer ik dat je geen inzicht hebt in t spelletje. Die bal van Van Rhijn was echt niet te verwerken. Veel te hard en met een stuit op de verkeerde plek. Er was niet genoeg tijd om die bal te controleren. De fout ligt 100% bij Van Rhijn en niet bij Vermeer in dit geval.

(...)
HR
ONZIN. Van Rhijn is een eerste klas knuppel die ons 2 punten kost, maar Vermeer is mede verantwoordelijk. Die bal komt van over de middenlijn. Vermeer kan van alles doen. Naar voren stappen en de bal voor de stuit pakken, maar als hij denkt, shit dit wordt hem niet dan PAKT HIJ DIE BAL GEWOON. Hoe vaak gaat een indirecte vrije trap van rand 16 er nu helemaal in? Zelden. Vermeer neemt gewoon de verkeerde beslissing door dit te willen oplossen. Een bal van over de middenlijn daar kun je echt wel voor naar voor stappen en voor de stuit pakken. De hoofdfout ligt bij VRhijn die echt vies loopt te kloten, maar Vermeer had gewoon zijn verantwoordelijkheid moeten pakken, die bal moeten oprapen en zeggen, krijg maar de klote Ricardo, met dit soort ballen kan ik niks en zoek je het maar uit.
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Frankie de missing link schreef:

(...)
ONZIN. Van Rhijn is een eerste klas knuppel die ons 2 punten kost, maar Vermeer is mede verantwoordelijk. Die bal komt van over de middenlijn. Vermeer kan van alles doen. Naar voren stappen en de bal voor de stuit pakken, maar als hij denkt, shit dit wordt hem niet dan PAKT HIJ DIE BAL GEWOON. Hoe vaak gaat een indirecte vrije trap van rand 16 er nu helemaal in? Zelden. Vermeer neemt gewoon de verkeerde beslissing door dit te willen oplossen. Een bal van over de middenlijn daar kun je echt wel voor naar voor stappen en voor de stuit pakken. De hoofdfout ligt bij VRhijn die echt vies loopt te kloten, maar Vermeer had gewoon zijn verantwoordelijkheid moeten pakken, die bal moeten oprapen en zeggen, krijg maar de klote Ricardo, met dit soort ballen kan ik niks en zoek je het maar uit.
HR
Op dat moment als keeper ga je zo een bal niet zo maar oprapen.
Leuk dat iedereen begint over die ziekenhuis bal van Ricardo en dat het ook Kenneth zijn schuld is, maar ik hoor niemand over 3 ontspoorde reddingen achter elkaar. En daarna nog een uitstekende redding op een afstandsschot.
Is weer makkelijk scoren tegen Kenneth merk ik alweer.
HR
HR

DarkChild
Moderator

A.T.A schreef:

(...)

Leuk dat iedereen begint over die ziekenhuis bal van Ricardo en dat het ook Kenneth zijn schuld is, maar ik hoor niemand over 3 ontspoorde reddingen achter elkaar. En daarna nog een uitstekende redding op een afstandsschot.
HR
Voor sommigen is dat het grootste probleem ja ;)
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

DarkChild schreef:

(...)

Voor sommigen is dat het grootste probleem ja ;)
HR
Hahaha scherp !!
HR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Frankie de missing link schreef:
HR
Hij zat te twijfelen tussen wegkoppen maar dacht op het laatste moment dat hij de bal wel kon afremmen en de bal aan de voet kon krijgen om hem vervolgens verder te spelen. Wat mij betreft een honest mistake, kan gebeuren. Op naar de volgende wedstrijd.
HR
HR

Frankie de missing link
Idool

Van de film schreef:

(...)

Hij zat te twijfelen tussen wegkoppen maar dacht op het laatste moment dat hij de bal wel kon afremmen en de bal aan de voet kon krijgen om hem vervolgens verder te spelen. Wat mij betreft een honest mistake, kan gebeuren. Op naar de volgende wedstrijd.
HR
Ja, daar ben ik het mee eens. Maar das dus een fout, een honest fout, maar een fout. Hij twijfelt en dat is een probleem. Ik zeg ook niet dat Cillessen erin moet of dat Vermeer er niks van kan, maar deze goal mag Vermeer zich OOK aanrekenen, ondanks dat de primaire fout bij vRhijn ligt.
HR
HR

ElemeNt
Idool

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 1 augustus 2005

Van de film schreef:
HR
Hij twijfelde helemaal niet. Hij dacht er gewoon te makkelijk over en vond van zichzelf dat hij goed genoeg kon voetballen om die bal aan te nemen. Hij moet zijn voetballende kwaliteiten niet zo overschatten... daar gaat hij vaak genoeg de mist mee in, maar lijkt het maar niet in te zien.
HR
HR

Frankie de missing link
Idool

A.T.A schreef:

(...)

HR
Het probleem is dat als Kenneth die bal WEL opraapt, er niks aan de hand is, en we vlak na rust ws gewoon 2-0 maken, wedstrijd op slot, Serrero pakt geen rood enz. Het puntverlies BEGINT bij die goal. Of een keeper dat nu vaak doet of niet, als hij twijfelt kan hij die bal gewoon pakken en dat hij voor iets anders kiest wat een goal oplevert maakt het een fout.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, en ook niet dat Vermeer weg moet, maar de goal mag hem wel mede worden aangerekend.
HR
HR

Yougle
Idool

Uit: Oud-Beijerland
Reg.: 12 juli 2001

Van de film schreef:

(...)

HR
Honest mistakes heeft iedereen wel een keer, echter als je al een verleden hebt van opzichtige blunders zoals Vermeer die heeft wordt dat natuurlijk een ander verhaal.

Ik ben geen fan van hem, hij leek zich tegen het einde van vorig seizoen iets te herpakken na Utrecht en andere mindere wedstrijden maar hij gaat nu weer gewoon vrolijk verder met blunderen.

Hij was zogenaamd 4e keus bij Oranje onder Van Marwijk (voor het EK), onder Van Gaal lijkt hij inmiddels te zijn voorbijgestreefd door Jeroen Zoet. Kan niet zeggen dat ik dat verrassend vind.
HR
HR

Cruijffiaan
Idool

Reg.: 26 februari 2004

Terecht dat Vermeer niet is geselecteerd voor Oranje. Zijn manier van keepen past totaal niet in het spel dat het Nederlands elftal, net zoals die niet in het spel van Ajax past. Hij heeft zeker kwaliteiten, maar niet die voor een ploeg die wil domineren door middel van het houden van balbezit.
HRHR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Uit: Amsterdam
Reg.: 5 november 2006

Zeer terecht dat die niet geselecteerd is. De roep om een andere Ajax 1 keeper lonkt ook.. Leuk hoor die lijn reddingen, maar voor de rest irriteer ik me mateloos.
Als er geen vertrouwen is in Cilessen gooi dan maar van het Hart op goal.
HR
HR

DarkChild
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

Zeer terecht dat die niet geselecteerd is. De roep om een andere Ajax 1 keeper lonkt ook.. Leuk hoor die lijn reddingen, maar voor de rest irriteer ik me mateloos.
Als er geen vertrouwen is in Cilessen gooi dan maar van het Hart op goal.
HR
Bij wie? Bij sommige supporters wellicht, maar dat was bij Stekelenburg niet anders (of elke keeper in het pre-Sar tijdperk for that matter)
HR
HR

Massimo
Idool

Reg.: 20 januari 2010

Ik heb het idee dat de rek bij Vermeer al keeper er een beetje uit is. Heeft een aantal goede punten, maar ook een aantal zwakke punten en is 10cm te klein.

Dat Cilissen het een beetje zat begint te worden kan ik wel begrijpen. Vermeer is de laatste anderhalf jaar niet veel verbeterd op zijn zwakke punten. Vooral de hoge ballen blijven schrijnend. Zat tegen Heerenveen ook weer compleet mis bij een corner.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Massimo schreef:

Ik heb het idee dat de rek bij Vermeer al keeper er een beetje uit is. Heeft een aantal goede punten, maar ook een aantal zwakke punten en is 10cm te klein.

Dat Cilissen het een beetje zat begint te worden kan ik wel begrijpen. Vermeer is de laatste anderhalf jaar niet veel verbeterd op zijn zwakke punten. Vooral de hoge ballen blijven schrijnend. Zat tegen Heerenveen ook weer compleet mis bij een corner.
HR
Welke Nederlandse keeper is wel goed met hoge ballen? Steek kan er ook niks van, want blijft op de lijn staan. Krul zat er vrijdag ook een keer naast, Vorm is ook erg klein.
Vermeer compenseert dit mindere punt met sublieme andere eigenschappen. Doen die anderen dat ook?
HR
HR

Slimmerik
Internationale topspeler

Uit: Leiden
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 18 juni 2007

Logisch dat Vermeer er niet bij wordt gehaald. Wat een ophef over een simpele goalie. Van Gaal heeft gewoon gelijk...

Ik vind Zoet sowieso een fantastische keeper. Jasper moet ook snel aan keepen toekomen. Het is te hopen dat Vermeer snel wordt verkocht!
HR
HR

Massimo
Idool

liam schreef:

(...)

Welke Nederlandse keeper is wel goed met hoge ballen? Steek kan er ook niks van, want blijft op de lijn staan. Krul zat er vrijdag ook een keer naast, Vorm is ook erg klein.
Vermeer compenseert dit mindere punt met sublieme andere eigenschappen. Doen die anderen dat ook?
HR
Meerdere Nederlandse keepers hebben er problemen mee, maar ik vind dat Vermeer er extreem veel moeite mee en geeft daardoor vaker een goal of bijna goal weg.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

roytje78 schreef:

HR
Je spreekt jezelf tegen. De bal was veel te hard. Dan zeg ik: laat hem dan maar lopen. Loopt ie corner, boeiend. Of, zoals ik al schreef: pak hem gewoon. Schieten ze die bal erin, jammer dan, maar dit is gewoon een doelpunt weggeven.

Overigens verwerkt Nordtveld een slechte terugspeelbal in de tweede helft wel goed. Laat hem nog een stukje lopen en geeft die bal een rotschop. Alles was beter dan dit, als je dat niet begrijpt... Er waren echt x mogelijkheden om hierop te reageren, maar dit was veruit de slechtste.
HR
HR

liam
Legende

Slimmerik schreef:

Logisch dat Vermeer er niet bij wordt gehaald. Wat een ophef over een simpele goalie. Van Gaal heeft gewoon gelijk...

Ik vind Zoet sowieso een fantastische keeper. Jasper moet ook snel aan keepen toekomen. Het is te hopen dat Vermeer snel wordt verkocht!
HR
Precies, anders worden we dadelijk voor de derde keer op rij kampioen. Dat moeten we zien te voorkomen.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

Slimmerik schreef:

HR
Een keeper van RKC oproepen is lachwekkend.. Zeker voor een keeper is spelen bij een absolute topclub (bv Mulder en Vermeer) gewoon zoveel intensiever dan ballen tegenhouden bij een club voor elk punt is meegenomen. Rare beslissing..
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

England Loyals schreef:

(...)

Een keeper van RKC oproepen is lachwekkend.. Zeker voor een keeper is spelen bij een absolute topclub (bv Mulder en Vermeer) gewoon zoveel intensiever dan ballen tegenhouden bij een club voor elk punt is meegenomen. Rare beslissing..
HR
Integendeel. Als jong talent heeft hij al ervaring opgedaan bij RKC, dat vorig jaar om Europees voetbal speelde. Veel talenten zitten dan nog bij de beloften-elftallen. En als 4e/53 keeper zo'n talent oproepen is juist beleid. Beter dan een ten Rouwelaar, zoals BvM deed. Waar gaat dit over.
HR
HR

liam
Legende

Het is ook een aanklacht tegen het beleid van PSV. Zij halen Tyton en lenen Zoet uit. :D
HR
HR

Massimo
Idool

liam schreef:

Het is ook een aanklacht tegen het beleid van PSV. Zij halen Tyton en lenen Zoet uit. :D
HR
Tyton vind ik op dit moment nog een betere keeper dan Zoet. Ik vind het juist uitstekend dat Zoet wordt uitgeleend, want ik vind dat hij het talent heeft om op den duur 1e keeper kan worden van PSV en dan is het veel beter nu te spelen dan 2e keeper te zijn. Hij is pas 21 jaar. Zijn tijd komt nog wel.

Als 3e keeper kan je voor een talent kiezen. Je kan over de keuze twisten, maar ik vind het een prima keuze dat van Gaal voor een jongere keeper gaat voor 1 wedstrijd en 3e keeper i.p.v. een Velthuizen, Vermeer of Ten Rouwelaar.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 184 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 33,3% dat FC Dordrecht wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!