Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 10:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 192 »

HR

0634
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 2 januari 2006

Die lach ja, daar vielen er meer over. Maar ik had het idee dat het gewoon een verontwaardigingslach was over de strontbal van van Rhijn. Een cynisch lachje zeg maar.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

quote:HR
0634 schreef:

Die lach ja, daar vielen er meer over. Maar ik had het idee dat het gewoon een verontwaardigingslach was over de strontbal van van Rhijn. Een cynisch lachje zeg maar.
HR
Een keer boos worden mag ook wel. En dat lachje komt ook altijd na zijn eigen blunders. En de reden om hem het nu kwalijk te nemen is dat hij een gevoel van overmacht uitstraalt, alsof hem niets te verwijten valt. Hoe kut die bal van Van Rhijn ook was, hij had dat beter moeten doen, maar dat beseft hij volgens mij zelf niet.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

RodyTur10 schreef:

(...)

Een keer boos worden mag ook wel. En dat lachje komt ook altijd na zijn eigen blunders. En de reden om hem het nu kwalijk te nemen is dat hij een gevoel van overmacht uitstraalt, alsof hem niets te verwijten valt. Hoe kut die bal van Van Rhijn ook was, hij had dat beter moeten doen, maar dat beseft hij volgens mij zelf niet.
HR
Hij mag maar blijven aanmodderen, had zelf ook al door dat De Boer vanaf minuut 1 in de voorbereiding voor hem zou kiezen. Of Cillessen beter is is lastig te beoordelen omdat hij nooit een echte kans heeft gehad, maar ik zou het graag meemaken.
HR
HR

Gé Fortgens
Vedette

Reg.: 28 januari 2005

Nu weet hij in ieder geval hoe er voor staat bij Van Gaal. Zoet?
HR
HR

lrg
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 4 maart 2005

Nu wordt Zoet opgeroepen voor het nederlands elftal.Durft van Gaal geen ajacieden op te roepen?
HR
HR

Ramboetan
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 403
Reg.: 19 augustus 2011

Had je dan vermeer of cillissen verwacht? Ik vind zoet beter. Heel erg slim van psv om die jongen elk jaar te verhuren. Dat wordt echt een topper.
HR
HR

Vermeers
Vedette

Reg.: 2 februari 2008

lrg schreef:

Nu wordt Zoet opgeroepen voor het nederlands elftal.Durft van Gaal geen ajacieden op te roepen?
HR
Zoet heeft meer talent in zijn linkerteen dan Vermeer in zijn hele lijf. Dit vind ik dan wel weer een logische keuze van Louis.
HR
HR

Bangbang
Veelbelovend talent

Reg.: 18 september 2011

Tja laat zoet het nou maar eerst bewijzen bij een top club.
Het is lekker vortballen bij RKC, weinig druk, want niemand verwacht er iets van. Schande dat vermeer niet opgeroepen is.
HR
HR

Praxiteles
Idool

Reg.: 4 februari 2006

Bangbang schreef:

Het is lekker vortballen bij RKC, weinig druk, want niemand verwacht er iets van. Schande dat vermeer niet opgeroepen is.
HR
Vermeer is 5 jaar ouder en van vergelijkbaar niveau als Zoet.

De selectie van Zoet is erger voor Cillessen dan voor mister middelmaat Vermeer. Cillessen ziet namelijk hoe het ook kan, namelijk verhuurd worden bij een topclub en jezelf doorontwikkelen. Dat is wel andere koek dan verpieteren op de bank en de spaarzame bekerwedstrijd.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Praxiteles schreef:

(...)

De selectie van Zoet is erger voor Cillessen dan voor mister middelmaat Vermeer. Cillessen ziet namelijk hoe het ook kan, namelijk verhuurd worden bij een topclub en jezelf doorontwikkelen. Dat is wel andere koek dan verpieteren op de bank en de spaarzame bekerwedstrijd.
HR
Wat een onzin, hoe kan je een keeper van Ajax en RKC met elkaar vergelijken? Zoet speelt bij alle facetten die bij de sport komen kijken op een veel lager niveau, is voetballend bepaald niet sterker en zijn slippertjes, die hij wel degelijk maakt, worden niet uitvergroot.
Het is een jonge keeper, hij kan en moet zich nog ontwikkelen, maar dat moest de gehypte Cillessen ook nog toen hij na 1 jaar Eredivisie ervaring bij ons kwam banken. Hetzelfde zie je bij Zoet gebeuren, hij heeft een paar leuke reddingen = nieuwe Van der Sar. Hij duikt onder een paar ballen door of speelt een bal bij de tegenstander in de voeten = we kijken de andere kant op, het is 'maar' RKC, alles is meegenomen

Jim van Fessem zal balen dat hij niet iets jonger is :denk

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 9 september 2012 15:42:40).]
HR
HR

Praxiteles
Idool

DarkChild schreef:
Wat een onzin, Zoet speelt op een veel lager niveau, is voetballend bepaald niet sterk en zijn slippertjes, die hij wel degelijk maakt, worden niet uitvergroot.
Het is een jonge keeper, hij kan en moet zich nog ontwikkelen, maar dat moest de gehypte Cillessen ook nog toen hij na 1 jaar Eredivisie ervaring bij ons kwam banken.
HR
Laat ik eens stuk voor stuk jouw onzin doorlichten:

'Zoet speelt op een veel lager niveau' -- onzin, want Zoet speelt op hetzelfde niveau. (Op die 6 wedstrijden in de Champions League na.) Zoet krijgt meer te doen in de gemiddelde Eredivisie-wedstrijd dan Vermeer, dat lijkt mij een veilige aanname. Dus komt het bij Zoet meer op reddingen aan, terwijl Vermeer zich meer op concentratie en meevoetballen dient te richten.
voetballend bepaald niet sterk -- ik zie Zoet niet vaak live spelen. Hoe vaak heb jij Zoet het afgelopen jaar live zien spelen? Meevoetballen is allesbehalve het belangrijkste aspect voor een keeper. Een keeper moet primair ballen tegenhouden.
zijn slippertjes, die hij wel degelijk maakt, worden niet uitvergroot. -- hallo, Vermeer blundert regelmatig. Ik kan me niet voorstellen dat Zoet zoveel meer blunders maakt.

Het is een jonge keeper, hij kan en moet zich nog ontwikkelen, maar dat moest de gehypte Cillessen ook nog toen hij na 1 jaar Eredivisie ervaring bij ons kwam banken. -- juist, dit is al gedeeltelijk waar. Ik betwijfel of Cillessen gehypt is. Ik weet wel dat banken desastreus voor zijn ontwikkeling is.

Maar wat jij nou eens goed dient te beseffen is dat Van Gaal ervoor kiest om Zoet op te roepen in plaats van Vermeer omdat Zoet meer potentie heeft. Zij ontlopen elkaar op dit moment niet veel, en dan kan je beter voor de toekomst kiezen. Het WK is pas in 2014.
HR
HR

Suavimani
Icoon

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 november 2003

Praxiteles schreef:

(...)

HR
Als Cillessen regelmatig zou spelen (en dat verdient hij zo onderhand wel), dan zou hij opgeroepen zijn. Van Gaal heeft immers geen stront in zijn ogen, die ziet ook wel dat Vermeer op het lijnkeepen na een dramatische doelwachter is.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Praxiteles schreef:

(...)

Laat ik eens stuk voor stuk jouw onzin doorlichten:

'Zoet speelt op een veel lager niveau' -- onzin, want Zoet speelt op hetzelfde niveau. (Op die 6 wedstrijden in de Champions League na.) Zoet krijgt meer te doen in de gemiddelde Eredivisie-wedstrijd dan Vermeer, dat lijkt mij een veilige aanname. Dus komt het bij Zoet meer op reddingen aan, terwijl Vermeer zich meer op concentratie en meevoetballen dient te richten.
voetballend bepaald niet sterk -- ik zie Zoet niet vaak live spelen. Hoe vaak heb jij Zoet het afgelopen jaar live zien spelen? Meevoetballen is allesbehalve het belangrijkste aspect voor een keeper. Een keeper moet primair ballen tegenhouden.
zijn slippertjes, die hij wel degelijk maakt, worden niet uitvergroot. -- hallo, Vermeer blundert regelmatig. Ik kan me niet voorstellen dat Zoet zoveel meer blunders maakt.

Het is een jonge keeper, hij kan en moet zich nog ontwikkelen, maar dat moest de gehypte Cillessen ook nog toen hij na 1 jaar Eredivisie ervaring bij ons kwam banken. -- juist, dit is al gedeeltelijk waar. Ik betwijfel of Cillessen gehypt is. Ik weet wel dat banken desastreus voor zijn ontwikkeling is.

Maar wat jij nou eens goed dient te beseffen is dat Van Gaal ervoor kiest om Zoet op te roepen in plaats van Vermeer omdat Zoet meer potentie heeft. Zij ontlopen elkaar op dit moment niet veel, en dan kan je beter voor de toekomst kiezen. Het WK is pas in 2014.
HR
Je kan het je niet voorstellen, dat is het hele probleem: je kent Zoet niet goed genoeg en baseert het op de occasional flard aan samenvatting met een leuke redding. Gebeurde ook met Cillessen, en daar komt men nu ook van terug (om een antwoord te geven op je vraag, ik zie zo veel mogelijk wedstrijden ;)
Zoet is aan de bal onzeker en gaat vrij langzaam naar de grond. Verder zou hij met zijn lengte moeten heersen in de zestien en bij iedere hoge bal. Maar dat kan een kwestie van ervaring/ontwikkeling zijn. Hoewel, Stekelenburg ;)

Cillessen is zeker gehypt, daar zijn we in Nederland goed in (naast afbranden) maar bij NEC én bij de wedstrijden van Jong Ajax/Ajax1 in die ik van hem heb gezien zie ik niet in waarom hij het beter zal doen dan Vermeer. Hij is iets langer en trapt lukraak een bal verder op de helft van de tegenpartij, hetgeen je niet moet verwarren met 'beter meevoetballen'.
Vermeer is beter met zijn handen. Het is maar wat je zoekt in een keeper...

Wellicht als Cillessen drie jaar eerste keeper bij NEC was geweest had hij zich verder ontwikkeld en Ajax materiaal kunnen zijn.

Je stipt zelf al een verschil van keepen aan tussen Ajax en RKC, welke vorm zal hij bij nederland het meest moeten toepassen denk je?

Wat jij eens goed dient te beseffen is dat de voetbalwereld zo opportunistisch als maar zijn kan is.
De druk, het verwachtingspatroon het is allemaal heel anders bij een topclub.
Ook de media-aandacht. Bij de kleinere clubs wordt er veel minder zwaar getild aan de mindere punten van een speler. Neem Tyton bij Roda: voetballend zwak, daardoor bracht hij zichzelf/de ploeg geregeld in de problemen, maar als hij dan een flitsende redding heeft is alles vergeten bij de mainstream. Keeperstalentje heet dat dan, die had Ajax moeten halen.
Nu zie je bij PSV al de eerste kritiek losbarsten.
Same goes voor Zoet, heeft zeker leuke reddingen gemaakt maar is voetballend (nog?) niet best en duikt ook nog wel eens onder een bal door.

Ik vind Vermeer zeker niet de beste keeper aller tijden, maar hij is op dit moment zeker beter dan Zoet en qua potentie is het ook allemaal koffiedik kijken. Als Zoet volgend jaar geen eerste man is bij een club op een hoger niveau dan RKC dan gaat het hele 'road to 2014 verhaal' ook niet meer op.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 9 september 2012 16:43:38).]
HRHR
HR

Praxiteles
Idool

DarkChild schreef:
Het is maar wat je zoekt in een keeper...
HR
Iemand die ballen tegenhoudt.

DarkChild schreef:
Je stipt zelf al een verschil van keepen aan tussen Ajax en RKC, welke vorm zal hij bij nederland het meest moeten toepassen denk je?
HR
Geen enkele vorm. Zoet wordt opgeroepen als derde doelman.

DarkChild schreef:
De druk, het verwachtingspatroon het is allemaal heel anders bij een topclub.
Ook de media-aandacht.
HR
Dat is nog een extra reden om Zoet op te roepen voor het Nederlands Elftal.

DarkChild schreef:
Ik vind Vermeer zeker niet de beste keeper aller tijden, maar hij is op dit moment zeker beter dan Zoet en qua potentie is het ook allemaal koffiedik kijken.HR
Vermeer is niveau middenmoot/degradant in een topcompetitie. Van Zoet weet ik dat zo net nog niet. Alleen zo'n overweging kan al een reden zijn voor Van Gaal om hem op te roepen. Een derde doelman keept toch vrijwel nooit.

Qua potentie is het niet 'allemaal koffiedik kijken'. Als dat zo zou zijn, dan zou dit forum volledig onzinnig zijn. En toch staat hier eens in de paar dagen wel een zinnige post.

Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag: hoe vaak heb je Zoet dit kalenderjaar live zien spelen? Ikzelf hooguit twee keer, maar ik meet mij dan ook geen uitgebreid oordeel aan over zijn kwaliteiten.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Praxiteles schreef:

(...)

Vermeer is niveau middenmoot/degradant in een topcompetitie. Van Zoet weet ik dat zo net nog niet. Alleen zo'n overweging kan al een reden zijn voor Van Gaal om hem op te roepen. Een derde doelman keept toch vrijwel nooit.

Qua potentie is het niet 'allemaal koffiedik kijken'. Als dat zo zou zijn, dan zou dit forum volledig onzinnig zijn. En toch staat hier eens in de paar dagen wel een zinnige post.

Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag: hoe vaak heb je Zoet dit kalenderjaar live zien spelen? Ikzelf hooguit twee keer, maar ik meet mij dan ook geen uitgebreid oordeel aan over zijn kwaliteiten.
HR
Als je wilt dat een keeper vooral ballen tegenhoudt, kan je beter Vermeer hebben dan Cillessen.

Ik heb het niet bijgehouden maar ik heb een aantal wedstrijden van RKC volledig gezien. Vooral naar het einde van de vorige competitie toe, toen Zoet en heel RKC duidelijk minder werden. Maar de focus op het wonder van Waalwijk is belangrijker dan kijken hoe goed een speler écht is. Alles was leuk wat RKC deed.
Ik snap dan ook niet dat je van Vermeer kan zeggen dat hij niveau middenmoot/degradant is bij een topcompetitie en Zoet niet.
Kan je net zo goed Veldhuizen, Mulder of Pasveer oproepen, is allemaal net zo ongewis op een hoger niveau of voor het WK 2014

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 9 september 2012 17:09:49).]
HR
HR

Praxiteles
Idool

DarkChild schreef:
Ik heb het niet bijgehouden maar ik heb een aantal wedstrijden van RKC volledig gezien. Vooral naar het einde van de vorige competitie toe, toen Zoet en heel RKC duidelijk minder werden. Maar de focus op het wonder van Waalwijk is belangrijker dan kijken hoe goed een speler écht is. Alles was leuk wat RKC deed.HR
Jij begaat exact dezelfde vergissing, alleen dan andersom. Jij draait de zaak om: de media hypen 'het wonder van Waalwijk', dus alle spelers worden beter voorgesteld dan ze zijn.

DarkChild schreef:
Ik snap dan ook niet dat je van Vermeer kan zeggen dat hij niveau middenmoot/degradant is bij een topcompetitie en Zoet niet.
Kan je net zo goed Veldhuizen, Mulder of Pasveer oproepen, is allemaal net zo ongewis op een hoger niveau of voor het WK 2014HR
Zou jij eens voor mij de leeftijden van die keepers op een rijtje willen zetten?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Praxiteles schreef:

(...)

Zou jij eens voor mij de leeftijden van die keepers op een rijtje willen zetten?
HR
Wat maakt dat uit? Het Nederlands elftal is geen speeltuin en ook al gaat het om de positie van derde keeper, het keepersleed is nog niet zo groot dat we veroordeeld zijn tot de keeper van RKC die het op dat niveau redelijk doet, niet meer niet minder
HR
HR

Fier Koen
Legende

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003

Praxiteles schreef:

(...) De selectie van Zoet is erger voor Cillessen dan voor mister middelmaat Vermeer. (...)HR
Hoezo dat?

Het is een van de (geduldige) stappen die Cillessen moet doorlopen om eerste keeper te worden. Van Gaal heeft geen vertrouwen in Vermeer, vindt hem niet goed genoeg. Dat is helemaal niet ten nadele van Cillessen.

Het lijkt mij dat Vermeer ook bij De Boer nog maar beperkt krediet heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat hij nog ongestraft blunders mag maken. Het tijdperk Cillessen komt dan vanzelf ...

(Menzo heeft zichzelf zo ook uit het eerste geblunderd en luidde het tijdperk Van der Sar in. Ook daar had trouwens Van Gaal een belangrijke rol ...)
HR
HR

DarkChild
Moderator

Fier Koen schreef:

(...)

Hoezo dat?

Het is een van de (geduldige) stappen die Cillessen moet doorlopen om eerste keeper te worden. Van Gaal heeft geen vertrouwen in Vermeer, vindt hem niet goed genoeg. Dat is helemaal niet ten nadele van Cillessen.

Het lijkt mij dat Vermeer ook bij De Boer nog maar beperkt krediet heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat hij nog ongestraft blunders mag maken. Het tijdperk Cillessen komt dan vanzelf ...

(Menzo heeft zichzelf zo ook uit het eerste geblunderd en luidde het tijdperk Van der Sar in. Ook daar had trouwens Van Gaal een belangrijke rol ...)
HR
Hoezo dat?
Waar maak je uit op dat a)De Boer vindt dat Vermeer blunders maakt? b)het krediet inmiddels beperkt is?

En daarnaast, waar baseer je op dat er een 'tijdperk Cillessen' zal komen?
HR
HR

Fier Koen
Legende

DarkChild schreef:

(…) Waar maak je uit op dat a)De Boer vindt dat Vermeer blunders maakt? (…)

HR
Omdat de Boer twee ogen heeft en hetzelfde ziet als ik.

(Dat hij het in het openbaar anders benoemd en zijn spelers beschermd is prima.)

DarkChild schreef:

(…) En daarnaast, waar baseer je op dat er een 'tijdperk Cillessen' zal komen?
HR
Vermeer verbetert niet meer en maakt nog steeds hetzelfde soort blunders.

Wat dacht jezelf dat de consequentie is, wanneer hij voor de kerst nog drie a vier keer punten verspeelt?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Fier Koen schreef:

(...)

Omdat de Boer twee ogen heeft en hetzelfde ziet als ik.

(Dat hij het in het openbaar anders benoemd en zijn spelers beschermd is prima.)
HR
En 'alles' is veranderd na Heerenveen uit? Die terugspeelbal van Van Rhijn geldt voor De Boer als fout van Vermeer? Het puntverlies wordt Vermeer in het bijzonder aangerekend? Lijkt me best belangrijk!

De Boer heeft inderdaad twee ogen, maar ik ben meer benieuwd hoe jij erbij komt dat Vermeer onder druk zou staan.
Ik heb daar nog helemaal niets van opgevangen, eerder positieve woorden over hem.
Dus is het gebaseerd op hoe jij denkt dat zou moeten zijn of hoe het daadwerkelijk bij Ajax leeft?

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 9 september 2012 19:45:59).]
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Bangbang schreef:

HR
Bij Willem II ook, en zelfs daar werd Vermeer op de bank geparkeerd na zijn geblunder en gegrabbel.
HR
HR

Fier Koen
Legende

DarkChild schreef:

En 'alles' is veranderd na Heerenveen uit? (…)
HR
Het is niet alleen Heerenveen uit. Er is een optelsom gaande …

DarkChild schreef:

(...) Die terugspeelbal van Van Rhijn geldt voor De Boer als fout van Vermeer? (…)
HR
Van Rhijn had nooit terug mogen spelen. Maar dat zeg ik vooral omdat ik een terugspeelbal zie als een gebrek aan voetballend vermogen.
Bovendien kon ie de bal breed spelen naar een medespeler (Schöne?).

Maar het zwakke punt van Vermeer, het overzien van de situatie, kwam weer eens volledig tot uiting! Het spel speelde zich af op de Heerenveen helft. Vermeer had een vrij veld voor zich en alle tijd om het spel in zich op te nemen. En toch lukt het hem niet de situatie meester te worden …

En er zijn allerlei opties te bedenken wat een keeper met zo’n terugspeel bal kan doen; het laatste wat hij moet doen is de bal in de voeten van de tegenstander spelen …
En toch doet ie het. Verklaar het maar …

DarkChild schreef:

(...) De Boer heeft inderdaad twee ogen, maar ik ben meer benieuwd hoe jij erbij komt dat Vermeer onder druk zou staan. (…) HR
Ten eerste roert de publieke opinie zich. Dat verneemt Vermeer ook. Negatieve publiciteit is niet prettig.

Ten tweede heeft Vermeer geen controle over de situaties waarin hij blundert. Hij kan het dus niet voorkomen, een volgende blunder ligt in het verschiet.

Ten derde, elke keeper die blundert bij een club die ‘niet mag verliezen’ staat onder druk.
Ook een trainer trouwens, het koste Van Gaal de kop bij Bayern …
HR
HR

DarkChild
Moderator

Fier Koen schreef:

(...)

Ten eerste roert de publieke opinie zich. Dat verneemt Vermeer ook. Negatieve publiciteit is niet prettig.

Ten tweede heeft Vermeer geen controle over de situaties waarin hij blundert. Hij kan het dus niet voorkomen, een volgende blunder ligt in het verschiet.

Ten derde, elke keeper die blundert bij een club die ‘niet mag verliezen’ staat onder druk.
Ook een trainer trouwens, het koste Van Gaal de kop bij Bayern …
HR
Ik zie nog steeds nergens concreet of en waar De Boer daadwerkelijk aan de positie van Vermeer twijfelt. En ja, als Vermeer vanaf nu 5 keer gruwelijk de fout in gaat zal zijn plaats wankelen, zoals bij iedere doelman.

Momenteel lijkt het echter niets meer dan een hunch, je eigen invulling van de situatie en inschatting van zijn kwaliteiten en potentie.
Je belangrijkste argumenten tot nu toe:

-De Boer heeft ook twee ogen.
Yep die heeft hij. En doet hij altijd precies hetzelfde als jij zou willen?

-De publieke opinie roert zich
Oh? Na Utrecht uit zou ik je misschien gelijk geven, maar als het al mogelijk is in dit geval iets als 'de publieke opinie' in kaart te brengen dan ligt de focus in de media eerder op zijn fantastische reddingen en dat hij een punt gered heeft, in plaats van verloren (zie interviews na afloop bij Studio Sport/Eredivisie Live)

-Elke keeper die blundert staat onder druk
Behalve een open deur, is het binnen Ajax zo dat Heerenveen uit en het puntverlies aan Vermeer wordt toegeschreven? Vindt men hem een blunderaar?

Nogmaals, Vermeer is niet de beste doelman aller tijden, maar momenteel wel het beste dat we hebben. En ik zie nog geen enkele indicatie dat hij geslachtofferd gaat worden.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 9 september 2012 21:31:48).]
HR
HR

Fier Koen
Legende

DarkChild schreef:

Ik zie nog steeds nergens concreet of en waar De Boer daadwerkelijk aan de positie van Vermeer twijfelt. (…)
HR
Dat was jou vraag ook niet!

Je vroeg dit: ,, Waar maak je uit op dat a)De Boer vindt dat Vermeer blunders maakt? b)het krediet inmiddels beperkt is?”

DarkChild schreef:

(...) Je belangrijkste argumenten tot nu toe:

-De Boer heeft ook twee ogen.
Yep die heeft hij. En doet hij altijd precies hetzelfde als jij zou willen?
(…)
HR
Nee. Maar hij ziet wel onder welke omstandigheden Vermeer de bal in de voeten van de tegenstander kopt.

Als hij al kookt van woede na een verkeerde ingooi die tot een tegengoal leidt (NEC uit), wat zal ie dan gedacht hebben bij het cadeautje van Vermeer?

DarkChild schreef:

(...)
-De publieke opinie roert zich
Oh? Na Utrecht uit zou ik je misschien gelijk geven, maar als het al mogelijk is in dit geval iets als 'de publieke opinie' in kaart te brengen dan ligt de focus in de media eerder op zijn fantastische reddingen en dat hij een punt gered heeft, in plaats van verloren (zie interviews na afloop bij Studio Sport/Eredivisie Live)
(…)
HR
Hij heeft ook zeker zijn sterke punten! (Ik heb twee ogen en de Boer ook … B) )

Maar hij maakt blunders die op dit niveau simpelweg niet kunnen.

DarkChild schreef:

(...)

-Elke keeper die blundert staat onder druk
Behalve een open deur, is het binnen Ajax zo dat Heerenveen uit en het puntverlies aan Vermeer wordt toegeschreven? Vindt men hem een blunderaar?
(…)
HR
Dat weet ik niet. Ik vind die meningen ook helemaal niet belangrijk.
Ik constateer feiten en een aantal daarvan zijn de blunders van Vermeer en de oorzaken daarvan.

Bij Ajax zien ze ook dat ie er met regelmaat bij corners of voorzetten naast zit. Dat ie een terugspeelbal zelden rustig doortikt naar een medespeler maar blind het veld in of vooral uit jaagt.

Ze zullen vast een kwalificatie hebben voor die beperkingen.

DarkChild schreef:

(...) En ik zie nog geen enkele indicatie dat hij geslachtofferd gaat worden.
HR
Ik wel. Zijn blunders zijn een indicatie. Op het moment dat het punten gaat kosten komt ie in de problemen. Dat kan niet anders bij een club met de belangen als Ajax …

Anderzijds hoop ik dat ie wel nog verbetert en vooral leert om op de juiste wijze op terugspeelballen te anticiperen.
(Ook Stekelenburg ging daar pas goed beter mee om toen De Boer trainer werd. Die heeft ook heel wat ballen aan de tegenstander cadeau gedaan!)
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,0% dat Ajax wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!