Ajax Netwerk
maandag 15 september 2014 - 11:27                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 192 »

HR

Burkkemp
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 16 augustus 2011

quote:HR
liam schreef:

(...)

Als jij alle keepers zo kritisch volgde of gaat volgen dan moet Ajax om de drie wedstrijden de doelman vervangen.
HR
Nee ik vind Kenneth gewoon qua type en stijl niet bij Ajax passen.
Ik hou gewoon niet van zijn stijl, het ziet er wel spectaculair uit maar het is veel te onrustig. Hij heeft een slechte timing en matig ruimtelijk inzicht, waardoor hij ontzettend vaak problemen veroorzaakt achterin in plaats van rust te creeeren. Zo kritisch hoef je echt niet te zijn om te zien dat hij gewoon geen Ajax-keeper is.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Burkkemp schreef:

(...)

Nee ik vind Kenneth gewoon qua type en stijl niet bij Ajax passen.
Ik hou gewoon niet van zijn stijl, het ziet er wel spectaculair uit maar het is veel te onrustig. Hij heeft een slechte timing en matig ruimtelijk inzicht, waardoor hij ontzettend vaak problemen veroorzaakt achterin in plaats van rust te creeeren. Zo kritisch hoef je echt niet te zijn om te zien dat hij gewoon geen Ajax-keeper is.
HR
Welke voorgangers van Kenneth vond jij beter dan hem? (met onderbouwing) en waarom vind jij Cillessen beter? Waar op gebaseerd?
HR
HR

Burkkemp
Talent

liam schreef:

(...)

Welke voorgangers van Kenneth vond jij beter dan hem? (met onderbouwing) en waarom vind jij Cillessen beter? Waar op gebaseerd?
HR
Cillissen vind ik de keren dat ik hem gezien heb, voetballend zeker beter dan Vermeer (en dan bedoel ik niet die lange pegels van hem, want hij kan wel degeljk iets met zn voeten.) Daarnaast heeft hij een beter gevoel voor ruimte en tijd, iets wat echt Vermeer zijn allerzwakste punt is.
Daarnaast is hij langer en kan hij gewoon ballen uit zn goal houden, wat hij bij NEC ook heeft laten zien. Ik zeg niet dat het de nieuwe Van der Sar is, want dat is onmogelijk.. maar in potentie vind ik hem veel meer een Ajax-keeper en ik zou dus graag zien dat hij echt de kans krijgt in het 1e.
Daarnaast heeft Vermeer al zo vaak opzichtig gefaald, ik snap niet waarom je zo'n fan van hem bent.
Onderbouw jij eens waarom hij goed genoeg is om 1e keeper van Ajax te zijn zou ik zeggen. Dat heeft veel meer onderbouwing nodig.
Ik had Vorm graag bij Ajax gezien. En Van der Sar zou eigenlijk nu 2 of 3 talenten aan het klaar stomen moeten zijn...
HR
HR

afca 10
Lid 2de elftal

Reg.: 22 april 2007

Iedere Ajax speler moet kritisch beoordeeld worden. Een spits kan nog eens een fout maken, een fout van een keeper heeft bijna altijd fatale gevolgen, daarom wordt het zo uitvergroot.

Kenneth is voetballend te onzeker, wat hier al aangehaald wordt.
Wat hij bij die 1ste goal doet, het is ongelooflijk. Zijn katachtige reddingen zijn een sterk punt van hem, maar qua inzicht en bij spelhervattingen komen zijn zwaktes bloot te leggen. Hij is eigenlijk te klein voor een keeper.

Zou Cillissen graag eens een tijdje aan het werk zien.
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

afca 10 schreef:

Iedere Ajax speler moet kritisch beoordeeld worden. Een spits kan nog eens een fout maken, een fout van een keeper heeft bijna altijd fatale gevolgen, daarom wordt het zo uitvergroot.

Kenneth is voetballend te onzeker, wat hier al aangehaald wordt.
Wat hij bij die 1ste goal doet, het is ongelooflijk. Zijn katachtige reddingen zijn een sterk punt van hem, maar qua inzicht en bij spelhervattingen komen zijn zwaktes bloot te leggen. Hij is eigenlijk te klein voor een keeper.

Zou Cillissen graag eens een tijdje aan het werk zien.
HR
Ben helemaal met je eens dat je altijd kritisch mag zijn op je eigen spelers.
Had iedereen dan ook moeten doen tot die vorige droeftoeter op goal stond bij ons. Die kon amper wat fout doen. En als hij dan eens een bal pakte was hij weer de beste van de wereld.

Vind het doelpunt afgelopen zondag gewoon een fout van Ricardo. Je gaat toch geen bal over 50 meter zo terug spelen op je keeper. Daarna pakt hij 3 gruwelijke ballen achter elkaar en dat wordt hier dan door sommige afgedaan als " daarvoor staat hij toch op goal".
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

A.T.A schreef:

(...)

Ben helemaal met je eens dat je altijd kritisch mag zijn op je eigen spelers.
Had iedereen dan ook moeten doen tot die vorige droeftoeter op goal stond bij ons. Die kon amper wat fout doen. En als hij dan eens een bal pakte was hij weer de beste van de wereld.

Vind het doelpunt afgelopen zondag gewoon een fout van Ricardo. Je gaat toch geen bal over 50 meter zo terug spelen op je keeper. Daarna pakt hij 3 gruwelijke ballen achter elkaar en dat wordt hier dan door sommige afgedaan als " daarvoor staat hij toch op goal".
HR
Hij is doelman, die moet toch ballen tegenhouden?
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

spelbos schreef:

(...)

Hij is doelman, die moet toch ballen tegenhouden?
HR
Helemaal mee eens, maar als hij 3 onmogelijke reddingen maakt dan mag dat ook wel gezegd worden.
Toen Zlatan die solo maakte tegen NAC zeiden we hier toch ook niet ; Hij is toch een spits daarvoor staat hij er toch?
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

A.T.A schreef:

(...)

Helemaal mee eens, maar als hij 3 onmogelijke reddingen maakt dan mag dat ook wel gezegd worden.
Toen Zlatan die solo maakte tegen NAC zeiden we hier toch ook niet ; Hij is toch een spits daarvoor staat hij er toch?
HR
Bij de 1e van de 3 reddingen in 10 seconde vond ik hem er niet goed uitzien trouwens.
HR
HR

0634
Moderator

Vak: -
Reg.: 2 januari 2006

spelbos schreef:

(...)

Bij de 1e van de 3 reddingen in 10 seconde vond ik hem er niet goed uitzien trouwens.
HR
En de derde was buitengewoon. Wat een reflex.
HR
HR

Bramsterdam
Regelmatige invaller

Reg.: 4 september 2004

0634 schreef:

(...)

En de derde was buitengewoon. Wat een reflex.
HR
Die derde redding was fantastisch, maar als hij in eerste instantie beter handelt (en Toby niet staat te slapen), dan ontstaat die hele situatie niet
HR
HR

0634
Moderator

Reg.: 2 januari 2006

Bramsterdam schreef:

(...)

Die derde redding was fantastisch, maar als hij in eerste instantie beter handelt (en Toby niet staat te slapen), dan ontstaat die hele situatie niet
HR
Hm, die eerste was lastig te klemmen hoor. Maar goed, los daarvan, bij die terugspeelbal stond hij ook niet goed op te letten. Natuurlijk staat als een paal boven water dan Van Rhijn dat niet moet doen, goal is hoofdzakelijk zijn schuld, maar Vermeer had hem natuurlijk evengoed veel beter moeten verwerken. Dit was de slechts mogelijke optie.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Kenneth Vermeer, mijn god. Er was NIETS aan de hand. Dan krijg je ene terugspeelbal te verwerken. Een hele dramatisch slechte terugspeelbal, maar wat had hij kunnen doen:

- Laten lopen, corner tegen, jammer dan. Scheld je van Rhijn vol.
- Naar de zijkant koppen/schieten
- Nogmaals laten stuiteren en naar voren rammen
- In geval van nood kun je hem op de rand 16 gewoon klemvast pakken. Indirecte vrije trap tegen, die gaat er toch niet in.

En wat doet ie? Hij probeert een 'Kerlonnetje' te doen met een aanname op zijn hoofd. Er zijn nauwelijks spelers die het voor elkaar krijgen een bal te controlleren op zijn hoofd. Als je dat kunt ben je 1) geen keeper en 2) geen speler van Ajax. Echt een bizarre keus.

Voetbal draait om 1 ding: winnen. Doelpunten maken en tegendoelpunten voorkomen. Dat is belangrijk. Een corner tegen, so be it. Een ingooi tegen, boeiend. Maar Vermeer mag die fout nooit maken. Echt een blunder van de eerste orde.

Dat hij het later (deels!) goed maakt met werkelijk onwerkelijke reddingen doet niet ter zake. Ik denk dat Ajax NOOIT in de problemen was geweest als hij die fout niet had gemaakt bij die terugspeelbal. Dan was Ajax gewoon naar 2-0 en 3-0 gelopen en was het klaar. Dit gaf Heerenveen weer geloof in een goede afloop. Dodelijke fout. Kost gewoon punten.
HR
HR

Massimo
Idool

Reg.: 20 januari 2010

Ondanks dat hij de jeugdopleiding van Ajax heeft doorlopen is hij voetballend erg zwak voor een Ajax keeper. Hoge ballen zijn ook nog steeds een drama. Zat er bij een corner in de 1e helft ook nog eens een keer verschrikkelijk naast. Dit is ook niet voor de eerste keer.

Je ziet wel weer dat het een goede lijnkeeper is en dat hij een goed inzicht heeft waar de bal zal gaan komen. Maar ik kan begrijpen dat Cillissen een beetje ongeduldig begint te worden.
HRHR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Derk Johanssen schreef:

Kenneth Vermeer, mijn god. Er was NIETS aan de hand. Dan krijg je ene terugspeelbal te verwerken. Een hele dramatisch slechte terugspeelbal, maar wat had hij kunnen doen:

- Laten lopen, corner tegen, jammer dan. Scheld je van Rhijn vol.
- Naar de zijkant koppen/schieten
- Nogmaals laten stuiteren en naar voren rammen
- In geval van nood kun je hem op de rand 16 gewoon klemvast pakken. Indirecte vrije trap tegen, die gaat er toch niet in.
HR
Kijk de situatie nog eens terug

Laten lopen=waarschijnlijk eigen doelpunt.
Naar de zijkant koppen/schieten lukt niet vanwege de positionering van Vermeer. Die staat, zoals het een Ajax keeper betaamt, heel ver naar voren, maar verwacht geen terugspeelbal vanaf de helft van de tegenstander (!).

Laten stuiteren, zie bovenstaand, bal is te hard en Vermeer staat te ver naar voren.

Blijft over, hij had hem moeten pakken en dan maar die indirecte vrije trap moeten veroorzaken.
Probleem is alleen a)weet hij zeker dat hij niet buiten de zestien staat? b)keepers zijn zo gebrainwashed dat ze de meest onmogelijke ballen voetballend probereren te verwerken, terwijl ze dat nog verder in de problemen brengt.

Denk ook niet dat dit in de training voorbij komt: hoe verwerk ik een keiharde terugspeelbal terwijl wij actief zijn op de helft van de tegenpartij, een bal die er slechts voor dient om het probleem te verplaatsen...
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

DarkChild schreef:

(...)

Kijk de situatie nog eens terug

Laten lopen=waarschijnlijk eigen doelpunt.
Naar de zijkant koppen/schieten lukt niet vanwege de positionering van Vermeer. Die staat, zoals het een Ajax keeper betaamt, heel ver naar voren, maar verwacht geen terugspeelbal vanaf de helft van de tegenstander (!).

Laten stuiteren, zie bovenstaand, bal is te hard en Vermeer staat te ver naar voren.

Blijft over, hij had hem moeten pakken en dan maar die indirecte vrije trap moeten veroorzaken.
Probleem is alleen a)weet hij zeker dat hij niet buiten de zestien staat? b)keepers zijn zo gebrainwashed dat ze de meest onmogelijke ballen voetballend probereren te verwerken, terwijl ze dat nog verder in de problemen brengt.

Denk ook niet dat dit in de training voorbij komt: hoe verwerk ik een keiharde terugspeelbal terwijl wij actief zijn op de helft van de tegenpartij, een bal die er slechts voor dient om het probleem te verplaatsen...
HR
Wat ie fout deed was dat ie verkeerd stond en de bal verkeerd inschatte. Hij bleef staan waardoor de bal op hoofd hoogte kwam, doet ie een stap naar voren kan ie m in de stuit wegtrappen, doet ie een paar stappen naar achter heeft ie meer tijd.

Blijft natuurlijk gewoon een ziekenhuisbal die hij kreeg overigens.
HR
HR

Markbuikema
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo
Droomaankoop: Richairo Zivkovic
Reg.: 17 mei 2011

Wat ook gezegd moet worden is dat Kenneth in deze situatie geen terugspeelbal verwacht. En terecht.

Welke keeper zou niet in paniek raken als hij ineens zo'n terugspeelbal vanaf de tegenstanders helft door de lucht krijgt?

[Dit bericht is veranderd door Markbuikema (op 4 september 2012 12:43:26).]
HR
HR

Yougle
Idool

Uit: Oud-Beijerland
Reg.: 12 juli 2001

Ik zat zondag een beetje met een dubbel gevoel:

Had Ajax nu een punt dankzij Vermeer of laat Ajax er twee liggen door Vermeer?

Bij beide goals vond ik hem er weer niet lekker uit zien, ver voor je goal staan is 1 ding, maar praktisch buiten je doelgebied staan hoeft voor mij ook niet. Daarbij komt hij bij die 2-1 (niet voor het eerst) weer veel te vroeg en totaal onnodig uit.

Uiteindelijk weet hij zichzelf op het eind nog enigszins te redden, maar zelfs bij al die reddingen oogde hij verre van zeker. Andere spitsen hadden natuurlijk allang geanticipeerd op het loslaten van die ballen.

[Dit bericht is veranderd door Yougle (op 4 september 2012 12:51:18).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

BassieAdam schreef:

(...)

Wat ie fout deed was dat ie verkeerd stond en de bal verkeerd inschatte. Hij bleef staan waardoor de bal op hoofd hoogte kwam, doet ie een stap naar voren kan ie m in de stuit wegtrappen, doet ie een paar stappen naar achter heeft ie meer tijd.

Blijft natuurlijk gewoon een ziekenhuisbal die hij kreeg overigens.
HR
Ik vind dat veruit het belangrijkste.
Het is 'alibi terugspelen'. Het gaat helemaal nergens over dat je dat van de helft van de tegenpartij gaat doen en heeft ook niets te maken met een goed meevoetballende keeper om het positiespel te faciliteren.
Dáár zou de nadruk op moeten liggen, want het is zeker niet de eerste keer dat het probleem maar naar de keeper verlegd wordt.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

DarkChild schreef:

(...)

Ik vind dat veruit het belangrijkste.
Het is 'alibi terugspelen'. Het gaat helemaal nergens over dat je dat van de helft van de tegenpartij gaat doen en heeft ook niets te maken met een goed meevoetballende keeper om het positiespel te faciliteren.
Dáár zou de nadruk op moeten liggen, want het is zeker niet de eerste keer dat het probleem maar naar de keeper verlegd wordt.
HR
Alleen het probleem wordt juist naar de keeper verlegd doordat v. Rhijn eigenlijk geen andere optie meer heeft om de bal in de ploeg te houden. Dat hij in zo'n situatie de bal dan niet naar de keeper mag spelen is een ander verhaal en dat betekend dus feitelijk dat de bal nu eens niet in bezit gehouden had mogen worden. Nee, in dit geval had de bal de tribune in geschoten moeten worden of naar voren geschoten moeten worden. Dat was in beide gevallen ook balverlies geweest, maar geen gevaarlijk balverlies. De oorzaak ligt echter bij Alderweireld die ten eerste de back in de opbouw niet mag inspelen en ten tweede in deze situatie al helemaal niet, omdat er daarna helemaal geen afspeelmogelijkheid meer was.

OT: Vermeer zat een aantal keer mis en dat vind ik niet goed. De 1-1 neem ik hem niet kwalijk, net als de 2-1 ik dat ook niet doe. Maar bij bepaalde andere gevallen deed hij het niet goed en had hij de bal moeten hebben. En dan zat hij er of naast of hij had de bal helemaal niet vast. En dat mag niet gebeuren.

Ik vind echter dat er geen betere keeper is en al helemaal geen beter meevoetballende keeper. Cillissen vind ik echt niet keepend beter en voetballend ook niet. Dat laatste is misschien raar als ik zeg dat zijn traptechniek beter is. Maar Cillissen kiest ten eerste veel te veel voor de lange bal en ten tweede kiest hij wanneer hij wel mee voetbalt veel te vaak voor de verkeerde keuze. Veel te vaak speelt hij een back in die daardoor weinig meer kan en eigenlijk dus ook de back in de problemen brengt. Dus ondanks de tekortkomingen van Vermeer verkies ik hem als eerste keeper.
HR
HR

Burkkemp
Talent

Ik heb de hoop opgegeven dat het nog goed gaat komen en van mij mag hij zsm vertrekken (liever 3 jaar geleden nog dan vandaag) Of 2e keeper worden.. maar daar zal hij wel niet zo'n zin in hebben.
Ik ga er ook niks meer over zeggen en proberen me er zo min mogelijk aan te ergeren anders blijf ik bezig..
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Burkkemp schreef:

Ik heb de hoop opgegeven dat het nog goed gaat komen en van mij mag hij zsm vertrekken (liever 3 jaar geleden nog dan vandaag) Of 2e keeper worden.. maar daar zal hij wel niet zo'n zin in hebben.
Ik ga er ook niks meer over zeggen en proberen me er zo min mogelijk aan te ergeren anders blijf ik bezig..
HR
Heb jij je nooit geërgerd aan Lobont, Grim en Stekelenburg? Het kan namelijk zijn dat je a) heel kritisch bent in zijn algemeenheid, b) subjectief kritisch
HR
HR

renemar Gele kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 26 augustus 2004

Ik vind Vermeer een matige, nee sorry, een slechte doelman. Misschien wel de slechtste van de eredivisie. Pakt vrijwel nooit punten. Bijzonder slecht bij hoge ballen voor het doel. Heeft wel katachtige reflexen. Bij handbal zou hij wellicht een sensatie zijn.
Onbegrijpelijk dat deze man voor AJAX mag spelen.
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

renemar schreef:

Ik vind Vermeer een matige, nee sorry, een slechte doelman. Misschien wel de slechtste van de eredivisie. Pakt vrijwel nooit punten. Bijzonder slecht bij hoge ballen voor het doel. Heeft wel katachtige reflexen. Bij handbal zou hij wellicht een sensatie zijn.
Onbegrijpelijk dat deze man voor AJAX mag spelen.
HR
Pakt afgelopen zondag nog een punt voor je. Of was die ziekenhuis bal van Ricardo vanaf de helft van de tegenstander de schuld van Kenneth??
HR
HR

Vermeers
Vedette

Reg.: 2 februari 2008

Dit is en blijft een topic van uitersten..
HR
HR

renemar Gele kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 26 augustus 2004

A.T.A schreef:

(...)

Pakt afgelopen zondag nog een punt voor je. Of was die ziekenhuis bal van Ricardo vanaf de helft van de tegenstander de schuld van Kenneth??
HR
Natuurlijk was het geen perfecte terugspeelbal, maar kom op, hij ziet de bal over 60 meter aankomen. Hij kon alles doen, wegkoppen, paar meter teruglopen en met de borst controleren en vervolgens wegtrappen. Voor mijn part binnen de zestien in de handen pakken, had alleen een inditecte vrije trap tot gevolg gehad.
Nee hij moest iets doen wat niemand, zelfs Messi niet kan, een bal met zo'n snelheid proberen te controleren met zijn hoofd. Volkomen idioot! Hij stond ook nog schaapachtig te lachen na die actie.
Ben ervan overtuigd dat AJAX deze wedstrijd anders gewoon had gewonnen.
Bij iedere hoge voorzet zit deze "geweldenaar" ernaast.
Van mij mag Cillissen of anders de doelman van JA danwel de A1 de kans krijgen. Werkelijk iedereen is beter dan deze clown.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 80,7% dat ADO Den Haag wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Paris Saint-Germain FC:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!