Deze topic is open en bestaat uit 101 pagina's: « 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 101 »
Burkkemp
Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 16 augustus 2011
quote:Nee ik vind Kenneth gewoon qua type en stijl niet bij Ajax passen.
liam schreef:
(...)
Als jij alle keepers zo kritisch volgde of gaat volgen dan moet Ajax om de drie wedstrijden de doelman vervangen.
liam
Legende
Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002
quote:Welke voorgangers van Kenneth vond jij beter dan hem? (met onderbouwing) en waarom vind jij Cillessen beter? Waar op gebaseerd?
Burkkemp schreef:
(...)
Nee ik vind Kenneth gewoon qua type en stijl niet bij Ajax passen.
Ik hou gewoon niet van zijn stijl, het ziet er wel spectaculair uit maar het is veel te onrustig. Hij heeft een slechte timing en matig ruimtelijk inzicht, waardoor hij ontzettend vaak problemen veroorzaakt achterin in plaats van rust te creeeren. Zo kritisch hoef je echt niet te zijn om te zien dat hij gewoon geen Ajax-keeper is.
Burkkemp
Talent
quote:Cillissen vind ik de keren dat ik hem gezien heb, voetballend zeker beter dan Vermeer (en dan bedoel ik niet die lange pegels van hem, want hij kan wel degeljk iets met zn voeten.) Daarnaast heeft hij een beter gevoel voor ruimte en tijd, iets wat echt Vermeer zijn allerzwakste punt is.
liam schreef:
(...)
Welke voorgangers van Kenneth vond jij beter dan hem? (met onderbouwing) en waarom vind jij Cillessen beter? Waar op gebaseerd?
afca 10
Lid 2de elftal
Droomaankoop: -
Reg.: 22 april 2007
A.T.A
Geselecteerd voor Oranje
Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001
quote:Ben helemaal met je eens dat je altijd kritisch mag zijn op je eigen spelers.
afca 10 schreef:
Iedere Ajax speler moet kritisch beoordeeld worden. Een spits kan nog eens een fout maken, een fout van een keeper heeft bijna altijd fatale gevolgen, daarom wordt het zo uitvergroot.
Kenneth is voetballend te onzeker, wat hier al aangehaald wordt.
Wat hij bij die 1ste goal doet, het is ongelooflijk. Zijn katachtige reddingen zijn een sterk punt van hem, maar qua inzicht en bij spelhervattingen komen zijn zwaktes bloot te leggen. Hij is eigenlijk te klein voor een keeper.
Zou Cillissen graag eens een tijdje aan het werk zien.
spelbos
Legende
Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006
quote:Hij is doelman, die moet toch ballen tegenhouden?
A.T.A schreef:
(...)
Ben helemaal met je eens dat je altijd kritisch mag zijn op je eigen spelers.
Had iedereen dan ook moeten doen tot die vorige droeftoeter op goal stond bij ons. Die kon amper wat fout doen. En als hij dan eens een bal pakte was hij weer de beste van de wereld.
Vind het doelpunt afgelopen zondag gewoon een fout van Ricardo. Je gaat toch geen bal over 50 meter zo terug spelen op je keeper. Daarna pakt hij 3 gruwelijke ballen achter elkaar en dat wordt hier dan door sommige afgedaan als " daarvoor staat hij toch op goal".
A.T.A
Geselecteerd voor Oranje
quote:Helemaal mee eens, maar als hij 3 onmogelijke reddingen maakt dan mag dat ook wel gezegd worden.
spelbos schreef:
(...)
Hij is doelman, die moet toch ballen tegenhouden?
spelbos
Legende
Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006
quote:Bij de 1e van de 3 reddingen in 10 seconde vond ik hem er niet goed uitzien trouwens.
A.T.A schreef:
(...)
Helemaal mee eens, maar als hij 3 onmogelijke reddingen maakt dan mag dat ook wel gezegd worden.
Toen Zlatan die solo maakte tegen NAC zeiden we hier toch ook niet ; Hij is toch een spits daarvoor staat hij er toch?
0634
Administrator
Vak: -
Reg.: 2 januari 2006
quote:En de derde was buitengewoon. Wat een reflex.
spelbos schreef:
(...)
Bij de 1e van de 3 reddingen in 10 seconde vond ik hem er niet goed uitzien trouwens.
Bramsterdam
Regelmatige invaller
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 4 september 2004
quote:Die derde redding was fantastisch, maar als hij in eerste instantie beter handelt (en Toby niet staat te slapen), dan ontstaat die hele situatie niet
0634 schreef:
(...)
En de derde was buitengewoon. Wat een reflex.
0634
Administrator
Reg.: 2 januari 2006
quote:Hm, die eerste was lastig te klemmen hoor. Maar goed, los daarvan, bij die terugspeelbal stond hij ook niet goed op te letten. Natuurlijk staat als een paal boven water dan Van Rhijn dat niet moet doen, goal is hoofdzakelijk zijn schuld, maar Vermeer had hem natuurlijk evengoed veel beter moeten verwerken. Dit was de slechts mogelijke optie.
Bramsterdam schreef:
(...)
Die derde redding was fantastisch, maar als hij in eerste instantie beter handelt (en Toby niet staat te slapen), dan ontstaat die hele situatie niet
Derk Johanssen
Icoon
Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004
Massimo
Vedette
Reg.: 20 januari 2010
DarkChild
Moderator
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002
quote:Kijk de situatie nog eens terug
Derk Johanssen schreef:
Kenneth Vermeer, mijn god. Er was NIETS aan de hand. Dan krijg je ene terugspeelbal te verwerken. Een hele dramatisch slechte terugspeelbal, maar wat had hij kunnen doen:
- Laten lopen, corner tegen, jammer dan. Scheld je van Rhijn vol.
- Naar de zijkant koppen/schieten
- Nogmaals laten stuiteren en naar voren rammen
- In geval van nood kun je hem op de rand 16 gewoon klemvast pakken. Indirecte vrije trap tegen, die gaat er toch niet in.
BassieAdam
Moderator
Reg.: 8 juli 2003
quote:Wat ie fout deed was dat ie verkeerd stond en de bal verkeerd inschatte. Hij bleef staan waardoor de bal op hoofd hoogte kwam, doet ie een stap naar voren kan ie m in de stuit wegtrappen, doet ie een paar stappen naar achter heeft ie meer tijd.
DarkChild schreef:
(...)
Kijk de situatie nog eens terug
Laten lopen=waarschijnlijk eigen doelpunt.
Naar de zijkant koppen/schieten lukt niet vanwege de positionering van Vermeer. Die staat, zoals het een Ajax keeper betaamt, heel ver naar voren, maar verwacht geen terugspeelbal vanaf de helft van de tegenstander (!).
Laten stuiteren, zie bovenstaand, bal is te hard en Vermeer staat te ver naar voren.
Blijft over, hij had hem moeten pakken en dan maar die indirecte vrije trap moeten veroorzaken.
Probleem is alleen a)weet hij zeker dat hij niet buiten de zestien staat? b)keepers zijn zo gebrainwashed dat ze de meest onmogelijke ballen voetballend probereren te verwerken, terwijl ze dat nog verder in de problemen brengt.
Denk ook niet dat dit in de training voorbij komt: hoe verwerk ik een keiharde terugspeelbal terwijl wij actief zijn op de helft van de tegenpartij, een bal die er slechts voor dient om het probleem te verplaatsen...
Markbuikema
Bankzitter
Uit: Hengelo
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 mei 2011
Yougle
Idool
Uit: Oud-Beijerland
Reg.: 12 juli 2001
DarkChild
Moderator
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002
quote:Ik vind dat veruit het belangrijkste.
BassieAdam schreef:
(...)
Wat ie fout deed was dat ie verkeerd stond en de bal verkeerd inschatte. Hij bleef staan waardoor de bal op hoofd hoogte kwam, doet ie een stap naar voren kan ie m in de stuit wegtrappen, doet ie een paar stappen naar achter heeft ie meer tijd.
Blijft natuurlijk gewoon een ziekenhuisbal die hij kreeg overigens.
Mijn club AFC Ajax
Moderator
Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005
quote:Alleen het probleem wordt juist naar de keeper verlegd doordat v. Rhijn eigenlijk geen andere optie meer heeft om de bal in de ploeg te houden. Dat hij in zo'n situatie de bal dan niet naar de keeper mag spelen is een ander verhaal en dat betekend dus feitelijk dat de bal nu eens niet in bezit gehouden had mogen worden. Nee, in dit geval had de bal de tribune in geschoten moeten worden of naar voren geschoten moeten worden. Dat was in beide gevallen ook balverlies geweest, maar geen gevaarlijk balverlies. De oorzaak ligt echter bij Alderweireld die ten eerste de back in de opbouw niet mag inspelen en ten tweede in deze situatie al helemaal niet, omdat er daarna helemaal geen afspeelmogelijkheid meer was.
DarkChild schreef:
(...)
Ik vind dat veruit het belangrijkste.
Het is 'alibi terugspelen'. Het gaat helemaal nergens over dat je dat van de helft van de tegenpartij gaat doen en heeft ook niets te maken met een goed meevoetballende keeper om het positiespel te faciliteren.
Dáár zou de nadruk op moeten liggen, want het is zeker niet de eerste keer dat het probleem maar naar de keeper verlegd wordt.
Burkkemp
Talent
liam
Legende
Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002
quote:Heb jij je nooit geërgerd aan Lobont, Grim en Stekelenburg? Het kan namelijk zijn dat je a) heel kritisch bent in zijn algemeenheid, b) subjectief kritisch
Burkkemp schreef:
Ik heb de hoop opgegeven dat het nog goed gaat komen en van mij mag hij zsm vertrekken (liever 3 jaar geleden nog dan vandaag) Of 2e keeper worden.. maar daar zal hij wel niet zo'n zin in hebben.
Ik ga er ook niks meer over zeggen en proberen me er zo min mogelijk aan te ergeren anders blijf ik bezig..
renemar
Bankzitter
Uit: Landgraaf
Vak: 428
Reg.: 26 augustus 2004
A.T.A
Geselecteerd voor Oranje
quote:Pakt afgelopen zondag nog een punt voor je. Of was die ziekenhuis bal van Ricardo vanaf de helft van de tegenstander de schuld van Kenneth??
renemar schreef:
Ik vind Vermeer een matige, nee sorry, een slechte doelman. Misschien wel de slechtste van de eredivisie. Pakt vrijwel nooit punten. Bijzonder slecht bij hoge ballen voor het doel. Heeft wel katachtige reflexen. Bij handbal zou hij wellicht een sensatie zijn.
Onbegrijpelijk dat deze man voor AJAX mag spelen.
Vermeers
Vedette
Reg.: 2 februari 2008
renemar
Bankzitter
Uit: Landgraaf
Vak: 428
Reg.: 26 augustus 2004
quote:Natuurlijk was het geen perfecte terugspeelbal, maar kom op, hij ziet de bal over 60 meter aankomen. Hij kon alles doen, wegkoppen, paar meter teruglopen en met de borst controleren en vervolgens wegtrappen. Voor mijn part binnen de zestien in de handen pakken, had alleen een inditecte vrije trap tot gevolg gehad.
A.T.A schreef:
(...)
Pakt afgelopen zondag nog een punt voor je. Of was die ziekenhuis bal van Ricardo vanaf de helft van de tegenstander de schuld van Kenneth??
Deze topic is open en bestaat uit 101 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 »
Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 85,5% dat Roda JC wint van Sparta Rotterdam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.