Ajax Netwerk
woensdag 23 juli 2014 - 16:12                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 178 pagina's: « 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 178 »

HR

Zlatan Ivarovic
Vedette

Uit: Weert
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 juni 2002

Vermeer is te wild, te onrustig, niks voor Ajax. Vond het schandalig dat deze keeper als man v/d wedstrijd werd gekozen. Laten we het even doornemen:

- Zit met mis bij een corner. Stompt de bal volgens mij met zijn eigen vuisten achter (corner Heerenveen moeten zijn).
- Terugspeelbal van Rhijn was niet best, maar hij Vermeer timede slecht. Heel slecht! Hij had nog een paar passen naar achter kunnen maken. Hij had zelfs als het ware achter de bal kunnen aanrennen en hem buiten kunnen schieten. Het was pure timing!
- Tweede helft ligt hij als een wilde in de hoek waardoor hij een relatief makkelijk schot niet kan klemmen. Komt gelijk gevaar uit.
- Ik zie hem nog een keer als een blinde naar de kruising duiken terwijl de bal er niet eens is.
- Dan de redding op het schot van Valpoort, wat een prima redding was, maar geen wereldredding. Die bal was binnen zijn bereik maar daar zijn stijl van keepen lijkt het een wereldredding.
- Als laatste de drie reddingen achter elkaar, waar ik niemand hoor over de eerste redding van de drie. Daar klemt hij namelijk niet de bal. Hij komt daar niet overtuigend uit en moet in de tweede en derde redding corrigeren. Uitstekend doet hij dat maar Kenneth moet wat meer preventie gaan leveren ipv telkens achter de feiten aan te lopen, door zijn wilde manier/stijl van keepen. Ik hou er niet van! Cillissen komt ook tekort dus we zullen het met Kenneth moeten doen.
HR
HR

Quido
Vedette

Vak: -
Reg.: 10 juli 2003

quote:HR
Zlatan Ivarovic schreef:
- Terugspeelbal van Rhijn was niet best, maar hij Vermeer timede slecht. Heel slecht! Hij had nog een paar passen naar achter kunnen maken. Hij had zelfs als het ware achter de bal kunnen aanrennen en hem buiten kunnen schieten. Het was pure timing!HR
Precies. Dit. Heeft niks te maken met Vermeer de Zwarte Piet toe te willen schuiven, maar met het constateren van wat ook hij fout deed.
HR
HR

JanTa
Icoon

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

Als lijnkeeper mag je Vermeer met een gerust hart tot de wereldtop gaan rekenen maar zijn grootste zwakte zit hem in het feit dat hij geen meevoetballende keeper is die herhaaldelijk inschattingsfouten kan maken.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 18 maart 2003

Kwestie van kijken naar de feiten.
roytje78 schreef:

Jij hebt er naar mijn mening echt geen verstand van. Wat kon Vermeer nou aan die bal doen? Speelde zeer goed gisteren. Heeft een punt gered voor ons.

(...)
HR
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Haha. Wat een ironie hier toch telkens betreffende sommige mede forumleden. De negatieve 'analyses' betreffende Kenneth komen echt lachwekkend over als je bedenkt dat er wel gezegd werd door velen dat Steek een absolute wereldkeeper was en Cillessen 'op zeker' in de goal moet.

En dat allemaal omdat Vermeer af en toe slecht meevoetbalt (valt ook nog eens reuze mee). Subjectiviteit van de bovenste plank, selectieve verontwaardiging die zijn weerga niet kent. Op Vermeer valt best wel iets aan te merken soms maar door de bank genomen doet hij het fantastisch. En dat blijf ik onderbouwen, ook met vergelijk in richting bewierookte voorgangers, zolang het hier nodig is.

Kenneth Vermeer: ga zo door, neem af en toe een nog betere beslissing als je de bal krijgt teruggespeeld en je bent top. Heb overigens het gevoel dat Kenneth zich sowieso niet gek laat, is een stabiele personality.
HR
HR

Quido
Vedette

Reg.: 10 juli 2003

liam schreef:
Kenneth Vermeer: ga zo door, neem af en toe een nog betere beslissing als je de bal krijgt teruggespeeld en je bent top. Heb overigens het gevoel dat Kenneth zich sowieso niet gek laat, is een stabiele personality.
HR
Dat is toch wat iedereen hier eigenlijk zegt? Als ie wat beter leert timen bij hoge (terugspeel)ballen is het voor Ajax gewoon een prima keeper.
HR
HR

raptor1979
Vedette

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

liam schreef:

Haha. Wat een ironie hier toch telkens betreffende sommige mede forumleden. De negatieve 'analyses' betreffende Kenneth komen echt lachwekkend over als je bedenkt dat er wel gezegd werd door velen dat Steek een absolute wereldkeeper was en Cillessen 'op zeker' in de goal moet.

En dat allemaal omdat Vermeer af en toe slecht meevoetbalt (valt ook nog eens reuze mee). Subjectiviteit van de bovenste plank, selectieve verontwaardiging die zijn weerga niet kent. Op Vermeer valt best wel iets aan te merken soms maar door de bank genomen doet hij het fantastisch. En dat blijf ik onderbouwen, ook met vergelijk in richting bewierookte voorgangers, zolang het hier nodig is.

HR
Nou als ik die stabiele personality soms een run richting zijn verdedigers zie maken na een foute actie gelijk aan ene Wesley richting Esteban dan valt dat stabiel wel mee hoor. :B
HR
HR

liam
Legende

Quido schreef:

(...) Dat is toch wat iedereen hier eigenlijk zegt? Als ie wat beter leert timen bij hoge (terugspeel)ballen is het voor Ajax gewoon een prima keeper.
HR
Ik raad je aan even terug te bladeren. Dan kom je absolute kenners tegen, met als aanvoerster MUM53, die er een hele andere grondig onderbouwde mening op nahouden.... :D
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

he, nieuw seizoen, oud geluid van Liam. Jarenlang kruisvaarder tegen onze oude keeper en die nog steeds als argument tegen het continue falen van Vermeer gebruiken.

Even de feiten.
eerste goal. simpel wegstompen of over de achterlijn laten lopen.
misgrabbelen bij corner (au)
bij zijn (zeer goede) reflexen de ballen altijd recht naar voren stompen in de voeten van de tegenstander
coachend vermogen 0
zenuwllijer

Het gaat maar door en ik vind het onvoorstelbaar dat we Vermeer blijven opstelllen.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

amsterdamoost schreef:

he, nieuw seizoen, oud geluid van Liam. Jarenlang kruisvaarder tegen onze oude keeper en die nog steeds als argument tegen het continue falen van Vermeer gebruiken.

Even de feiten.
bij zijn (zeer goede) reflexen de ballen altijd recht naar voren stompen in de voeten van de tegenstander
coachend vermogen 0
zenuwllijer

Het gaat maar door en ik vind het onvoorstelbaar dat we Vermeer blijven opstelllen.
HR
Bij de eerste goal mag hij helemaal de bal niet wegstompen. Het is nl. een terugspeelbal.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

dan mag je 'm niet pakken, wel stompen...
HR
HR

Sjaakjwt
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 425
Reg.: 27 augustus 2006

amsterdamoost schreef:

HR
Handen is handen, en dat mag niet. Hij had 'm wel gelijk moeten wegwerken en niet voor de aanname moeten gaan.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

amsterdamoost schreef:

HR
Jongens, serieus, denken jullie echt dat hij hem mocht stompen? Dan zou het wel een grote idioot zijn. Nee, hij mag hem bij een terugspeelbal niet met zijn handen aanraken natuurlijk.

Ik vraag me af hoeveel mensen die Vermeer hier afbreken vanwege die bal niet wisten dat hij hem niet mocht stompen.
HRHR
HR

raptor1979
Vedette

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

amsterdamoost schreef:

HR
Dat is volgens mij niet waar maar als dit wel klopt moet iemand dat misschien ook tegen Kenneth zeggen want die weet het dan zeker niet.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Quattroporte schreef:

(...)

Jongens, serieus, denken jullie echt dat hij hem mocht stompen? Dan zou het wel een grote idioot zijn. Nee, hij mag hem bij een terugspeelbal niet met zijn handen aanraken natuurlijk.

Ik vraag me af hoeveel mensen die Vermeer hier afbreken vanwege die bal niet wisten dat hij hem niet mocht stompen.
HR
Er waren ook mensen die dachten dat als hij hem gevangen had in de zestien het naast een indirecte vrije trap ook geel of rood zou zijn.

Wel zeiken, niet de regels kennen
HR
HR

Bramsterdam
Regelmatige invaller

Reg.: 4 september 2004

Zlatan Ivarovic schreef:

Vermeer is te wild, te onrustig, niks voor Ajax. Vond het schandalig dat deze keeper als man v/d wedstrijd werd gekozen. Laten we het even doornemen:

- Zit met mis bij een corner. Stompt de bal volgens mij met zijn eigen vuisten achter (corner Heerenveen moeten zijn).
- Terugspeelbal van Rhijn was niet best, maar hij Vermeer timede slecht. Heel slecht! Hij had nog een paar passen naar achter kunnen maken. Hij had zelfs als het ware achter de bal kunnen aanrennen en hem buiten kunnen schieten. Het was pure timing!
- Tweede helft ligt hij als een wilde in de hoek waardoor hij een relatief makkelijk schot niet kan klemmen. Komt gelijk gevaar uit.
- Ik zie hem nog een keer als een blinde naar de kruising duiken terwijl de bal er niet eens is.
- Dan de redding op het schot van Valpoort, wat een prima redding was, maar geen wereldredding. Die bal was binnen zijn bereik maar daar zijn stijl van keepen lijkt het een wereldredding.
- Als laatste de drie reddingen achter elkaar, waar ik niemand hoor over de eerste redding van de drie. Daar klemt hij namelijk niet de bal. Hij komt daar niet overtuigend uit en moet in de tweede en derde redding corrigeren. Uitstekend doet hij dat maar Kenneth moet wat meer preventie gaan leveren ipv telkens achter de feiten aan te lopen, door zijn wilde manier/stijl van keepen. Ik hou er niet van! Cillissen komt ook tekort dus we zullen het met Kenneth moeten doen.
HR
Uitstekende post. De kritiek die ik - en anderen met mij - op Vermeer hebben is niet uitsluitend op basis van een klote terugspeelbal die hij verkeerd verwerkt. Nee, het gaat erom dat hij in een enkele wedstrijd er 6 (!) keer niet goed uit ziet.

Bij bovengenoemde opsomming mist overengs nog de 2-1, waar Kenneth ook onnodig uitkomt. Als hij op zijn lijn blijft staan is de kans veel moeilijker, want er kwamen ook nog verdedigers bij en de bal ging al naar de buitekant. Bovendien gaat hij, nadat hij al dom is uitgekomen, ook nog gokken op een hoek en gaat de bal recht door het midden in de goal. Eigenlijk zijn er dus 7 momenten waarbij Vermeer niet best is. En nee, dit is geen uitzondering, maar iets structureels.
HR
HR

JanTa
Icoon

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

Zlatan Ivarovic schreef:

HR
Helemaal mee eens. Als lijnkeeper is Vermeer dankzij zijn reflexen een wereldkeeper maar voor de rest lijkt het alsof hij niets heeft bijgeleerd.
HR
HR

Burkkemp
Talent

Reg.: 16 augustus 2011

JanTa schreef:

(...)Helemaal mee eens. Als lijnkeeper is Vermeer dankzij zijn reflexen een wereldkeeper maar voor de rest lijkt het alsof hij niets heeft bijgeleerd.
HR
Daarom past hij ook niet bij Ajax.
Voor bijna iedere andere eredivisieclub zou hij een topkeeper zijn, maar voor Ajax een absoluut drama! Had 3 jaar geleden al geruild moeten worden met Vorm of verkocht..
Hij mist alles wat Van der Sar wel had, behalve het lijnkeepen.
Menzo werd er destijds na 2 blunders al naast gezet? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Die corner die hij gister van buiten zn 5-meter gebied bijna zn eigen goal inslaat was erger dan die bal die menzo in zn goal tikte destijds vond ik.
Ik hoop dat Van der Hart snel grote stappen gaat maken en de oplossing gaat zijn!
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Burkkemp schreef:

(...)

Menzo werd er destijds na 2 blunders al naast gezet? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

HR
Ja, na 249 wedstrijden in het 1e.
HR
HR

afca 10
Lid 2de elftal

Reg.: 22 april 2007

Kenneth viel gisteren zwaar door de mand.
Tuurlijk is de bal van v.Rhijn niet best, maar 2 stappen naar achter en je kan de bal controleren op de borst.
Pure timing is dat, bij een corner zat hij er ook een keer volledig naast.

Maak geen sterke indruk, iedere wedstrijd heeft hij wel een slippertje, wil Cillissen wel eens zien onder de lat.
Tuurlijk houdt Kenneth ons in de wedstrijd, maar teveel van dat soort foutjes mag niet als keeper, zeker niet als het je goals gaat kosten.
HR
HR

Burkkemp
Talent

Quattroporte schreef:

(...)

Ja, na 249 wedstrijden in het 1e.
HR
Vermeer heeft ook al aardig wat wedstrijden gespeeld en toont op veel belangrijke punten geen progressie in mijn ogen. Nog altijd onzeker bij dieptepasses, hoge ballen en terugspeelballen. Zijn sterkste punt, katachtige reddingen, zou je bij Ajax amper nodig moeten hebben. We krijgen geen 5 schoten op goal elke wedstrijd.
Counters moeten onschadelijk gemaakt worden door de juiste keuzes te maken en er moet worden mee gevoetbald. En corners en vrije trappen moeten goed worden ingeschat en verwerkt. Dat gaat hij nooit meer echt leren volgens mij..
HR
HR

liam
Legende

amsterdamoost schreef:

Even de feiten.
coachend vermogen 0
zenuwllijer

HR
Voorlopig is Kenneth de beste keeper van Ajax sinds Van der Sar. Maar eenieder mag iets anders beweren (waar ik dan weer tegenin ga :B )

Overigens, over Menzo. Stanley begon goed als keeper van Ajax, hoewel hij veel risico nam als revolutionair meevoetballende doelman, maar op het laatst was hij zwak.
Hij is vervangen in voorjaar 1993 maar begon al eerder met grabbelen. Uit het hoofd kan ik me al blunders herinneren (vooral makkelijke balletjes loslaten was zijn manco waardoor er in de rebound gescoord kon worden) tegen Austria Wien, PSV, Genoa, Torino. Vooral dat we nog de Uefa Cup wonnen in 1992 was een wondertje want Menzo had schuld aan de twee goals van Genoa in de heenwedstrijd halve finale en in de finale aan minimaal de 2-2 van Casagranda (ja, ik ben al tegen de 40 jongens). Van Gaal wisselde hem nog rijkelijk laat na die blunder tegen Auxerre (corner in eigen goal)....het was de hoogste tijd.

Aangezien Ajax-doelmannen dus oneindig veel krediet krijgen (Menzo jaren, Steek zes jaar ( :D ), Grim jaren etc) mogen we Kenneth iets minder kritisch volgen. Hij doorstaat namelijk elke vergelijking met voorgangers met grote glans, behalve met Van der Sar maar dat is dan ook de enige Nederlandse topkeeper uit de historie sinds Jan van Beveren.

[Dit bericht is veranderd door liam (op 3 september 2012 17:53:26).]
HR
HR

Tarvos
Internationale topspeler

Reg.: 24 juli 2011

Hey Kenneth, die bal is niet ver meer.... oh.

(Ik heb liever Cillessen)

[Dit bericht is veranderd door Tarvos (op 3 september 2012 17:49:04).]
HR
HR

Burkkemp
Talent

liam schreef:

(...)

Voorlopig is Kenneth de beste keeper van Ajax sinds Van der Sar. Maar eenieder mag iets anders beweren (waar ik dan weer tegenin ga :B )

Overigens, over Menzo. Stanley begon goed als keeper van Ajax, hoewel hij veel risico nam als revolutionair meevoetballende doelman, maar op het laatst was hij zwak.
Hij is vervangen in voorjaar 1993 maar begon al eerder met grabbelen. Uit het hoofd kan ik me al blunders herinneren (vooral makkelijke balletjes loslaten was zijn manco waardoor er in de rebound gescoord kon worden) tegen Austria Wien, PSV, Genoa, Torino. Vooral dat we nog de Uefa Cup wonnen in 1992 was een wondertje want Menzo had schuld aan de twee goals van Genoa in de heenwedstrijd halve finale en in de finale aan minimaal de 2-2 van Casagranda (ja, ik ben al tegen de 40 jongens). Van Gaal wisselde hem nog rijkelijk laat na die blunder tegen Auxerre (corner in eigen goal)....het was de hoogste tijd.

Aangezien Ajax-doelmannen dus oneindig veel krediet krijgen (Menzo jaren, Steek zes jaar ( :D ), Grim jaren etc) mogen we Kenneth iets minder kritisch volgen. Hij doorstaat namelijk elke vergelijking met voorgangers met grote glans, behalve met Van der Sar maar dat is dan ook de enige Nederlandse topkeeper uit de historie sinds Jan van Beveren.
HR
Kenneth maakte het vorig jaar in 1 wedstrijd tegen utrecht al net zo bont als menzo in 3 of 4 wedstrijden.. ;)
Ik vond Menzo beter en ik hoop van der Harte dat Vermeer niet al te lang meer 1e keeper bij Ajax is.
HR
HR

liam
Legende

Burkkemp schreef:

(...)

Kenneth maakte het vorig jaar in 1 wedstrijd tegen utrecht al net zo bont als menzo in 3 of 4 wedstrijden.. ;)
Ik vond Menzo beter en ik hoop van der Harte dat Vermeer niet al te lang meer 1e keeper bij Ajax is.
HR
Als jij alle keepers zo kritisch volgde of gaat volgen dan moet Ajax om de drie wedstrijden de doelman vervangen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 178 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,6% dat PSV wint van Botev Plovdiv / SKN St Pölten. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!