Ajax Netwerk
woensdag 22 oktober 2014 - 09:59                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 192 »

HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Laat Champy95 maar lekker gaan.
Als je na zo een wedstrijd hier Vermeer komt afkraken na een paar weergaloze reddingen die maar weinig keepers pakken ben je gewoon aan het zoeken.
HR
HR

Vermeers
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 2 februari 2008

quote:HR
A.T.A schreef:

Laat Champy95 maar lekker gaan.
Als je na zo een wedstrijd hier Vermeer komt afkraken na een paar weergaloze reddingen die maar weinig keepers pakken ben je gewoon aan het zoeken.
HR
Jij kijkt alleen de laatste 10 minuten?? Schei toch uit man.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

FreeStyler1974 schreef:

Ik heb een andere wedstrijd gezien Champy 95, helaas. En voor mij viel iemand als Eriksen gewoon door de mand en niet Vermeer.

Momentje met Van Rhijn daar vroeg Vermeer niet om hoor. En je kan zeggen poeh met borst aannemen en alles. My ass. Zo speel je een keeper niet aan...

Vermeer was vandaag de held :B
HR
De rode kaart van Serero, daar vroeg Eriksen ook niet naar. Probeer maar eens sprints van 60m-65m te maken, bij iedere uitval in die laatste 40 minuten.

Achteraf is het gemakkelijk lullen. Maar tijdens de wedstrijd hadden mensen het over dat kutmoment van Vermeer met Van Rhijn. Nadien wordt het gewoon goed gepraat door zijn reddingen.

Ik vond het spel in het algemeen gewoon goed. Alderweireld, Van Rhijn en Vermeer hadden een cruciale persoonlijke fout die de wedstrijd deed omkantelen.
Schone was laks in de duels, en Dijks deed wat onervaren dingen, daar langs de zijkant, zoals zijn flatertje bij het afschermen van de bal bij de zijlijn.
De slechtse man van het veld was Boerrigter. Loopt zich niet vrij, en zakte enkele keren in elkaar met een tegenstander in de rug.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Redt absoluut een punt, bij de 1-0 kun je hem weinig verwijten, misschien dat hij daar niet had moeten staan, hij kon die bal ook niet verder wegkoppen mijn inziens.
Bij de 2-1 komt hij onnodig uit en gokt verkeerd.
Was toch weer onzeker bij hoge ballen, maar maakt weer fantastische reddingen op het eind.
Het heeft niet aan hem geleden dat we 2 punten hebben verloren.
HR
HR

FreeStyler1974
Basisspeler

Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 21 maart 2010

champy95 schreef:

(...)

Maar tijdens de wedstrijd hadden mensen het over dat kutmoment van Vermeer met Van Rhijn. HR
Nogmaals, dat is de fout van Van Rhijn. Simpeler kan ik het niet maken! Heeft niks met Vermeer te maken, die is geen 2.05meter ofzo...
HR
HR

Vermeers
Vedette

spelbos schreef:

Redt absoluut een punt, bij de 1-0 kun je hem weinig verwijten, misschien dat hij daar niet had moeten staan, hij kon die bal ook niet verder wegkoppen mijn inziens.
Bij de 2-1 komt hij onnodig uit en gokt verkeerd.
Was toch weer onzeker bij hoge ballen, maar maakt weer fantastische reddingen op het eind.
Het heeft niet aan hem geleden dat we 2 punten hebben verloren.
HR
Het gaat toch zeker niet alleen om fouten die consequenties hebben?! Ik heb hem 2x als 1 of andere achterlijke uit zien komen waar je van geluk mag spreken dat er geen goal uit komt.

Uiteraard heeft hij gigantische reddingen gehad in de laatste tien minuten. Maar de onrust die hij in normale situaties veroorzaakt is echt een gigantisch minpunt.

FreeStyler1974 schreef:

(...)

Nogmaals, dat is de fout van Van Rhijn. Simpeler kan ik het niet maken! Heeft niks met Vermeer te maken, die is geen 2.05meter ofzo...
HR
Hij kan de bal ook naar de buitenkant koppen. Wat hij nu doet is gewoon precies wat hij niet moet doen. Laat ik voorop stellen dat ik ook vind dat Van Rhijn hier de grootste blaam treft. Maar om Vermeer hier vrij te praten gaat ook nergens over.

[Dit bericht is veranderd door Vermeers (op 2 september 2012 19:19:34).]
HR
HR

Vermeers
Vedette

FreeStyler1974 schreef:

Van Rhijn had ook de andere kant op kunnen koppen, ben je beetje dronken ofzo? O nee dan had ie aan spel bederf gedaan, hou toch op met je gejank.
HR
Steek je kop lekker in de grond.. Vermeer is fantastisch.
HR
HR

FreeStyler1974
Basisspeler

Ik ben geen Emoe hoor :B En vermeer is geen topper, maar vandaag was hij gewoon een punt waard, sorry meneer Vermeers.
HR
HR

Albinho
Legende

Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Als je dat moment Vermeer kwalijk neemt, snap je er echt weinig van. De terugspeelbal van Ricardo was hard door de lucht en stuit net voor hem op. Hij kon niets anders doen. Zeer kwalijk van Ricardo.
HR
HR

Rasmussen
Idool

Reg.: 25 augustus 2005

Albinho schreef:

Als je dat moment Vermeer kwalijk neemt, snap je er echt weinig van. De terugspeelbal van Ricardo was hard door de lucht en stuit net voor hem op. Hij kon niets anders doen. Zeer kwalijk van Ricardo.
HR
Hij kan de bal corner laten rollen, hij kan de bal naar links of rechts wegkoppen, hij kan naar achteren lopen en de bal in de voet aannemen. Nee dit was weer een bijzonder zwakke actie, waar hij er helaas teveel van heeft. Aan de andere kant maakt hij natuurlijk ook fantastische reddingen waardoor je uiteindelijk niet verliest. Maar je moet je afvragen of de fout van Vermeer er indirect niet toegeleid heeft dat de wedstrijd uit handen is gegeven (de 1-1). Het lijkt erop dat Ajax niet in staat is om een tegenslag te verwerken. Na de gemiste strafschop waren ze een tijdlang de weg kwijt die ze te weinig terug gevonden hebben.
HR
HR

FreeStyler1974
Basisspeler

champy95 schreef:

(...)

Belediging hier en daar bevorderen het gesprek niet.
HR
ik ben gewoon eerlijk, dat jullie Vermeer niet mogen, wat kan ik er aan doen. Je mag ook gewoon eens tikken, dat hij het gewoon goed gedaan heeft... Als we dadelijk tegen BVB onder druk staan en het gaan begeven en Vermeer red ons, kan ie er nog steeds niks van...

Dat is namelijk het vooroordeel tegen Vermeer hier op het forum, ik zeg ook dat hij er niks van kan, maar vandaag was hij goed, Helaas pindakaas.
HR
HR

spelbos
Legende

Rasmussen schreef:

(...)

Hij kan de bal corner laten rollen, hij kan de bal naar links of rechts wegkoppen, hij kan naar achteren lopen en de bal in de voet aannemen. Nee dit was weer een bijzonder zwakke actie, waar hij er helaas teveel van heeft. Aan de andere kant maakt hij natuurlijk ook fantastische reddingen waardoor je uiteindelijk niet verliest. Maar je moet je afvragen of de fout van Vermeer er indirect niet toegeleid heeft dat de wedstrijd uit handen is gegeven (de 1-1). Het lijkt erop dat Ajax niet in staat is om een tegenslag te verwerken. Na de gemiste strafschop waren ze een tijdlang de weg kwijt die ze te weinig terug gevonden hebben.
HR
Als je goed kijkt, kan hij de bal maar weinig kracht meegeven, dus ik denk niet dat het veel had uitgemaakt of hij de bal naar links of rechts had gekopt, helemaal met een aanstormende spits.
Ook de bal over de achterlijn laten lopen was volgens mij geen goede keuze geweest, want ik denk dat bal dan te pakken was voor de spits.
HR
HR

Cruijffiaan
Idool

Reg.: 26 februari 2004

Ik blijf Kenneth Vermeer een bron van onrust vinden in de achterhoede en geef daarom nog steeds de voorkeur aan Jasper Cillessen, wiens keepersstijl ik veel beter vind passen bij de speelwijze van Ajax.

Maar die tegengoal na de terugspeelbal van Ricardo van Rhijn mag hem nooit, maar dan ook echt nooit worden verweten. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat je als rechtsback je eigen doelman vanaf de middenlijn inspeelt op hoofdhoogte, op volle snelheid en met een stuit? Een keeper van Ajax moet kunnen meevoetballen, maar als het verwerken van dit soort ballen al tot je takenpakket gaat horen...
HRHR
HR

Rasmussen
Idool

spelbos schreef:

(...)

Als je goed kijkt, kan hij de bal maar weinig kracht meegeven, dus ik denk niet dat het veel had uitgemaakt of hij de bal naar links of rechts had gekopt, helemaal met een aanstormende spits.
Ook de bal over de achterlijn laten lopen was volgens mij geen goede keuze geweest, want ik denk dat bal dan te pakken was voor de spits.
HR
De bal had een zodanige snelheid dat de bal voor de spits niet meer te halen was. En als dat al zo zou zijn dan had Vermeer nog een meter of 10-15 voorsprong gehad voordat de spits Vermeer voorbij zou zijn. Deze - simpele - kopbal was de slechtste oplossing in deze situatie.
HR
HR

FreeStyler1974
Basisspeler

Rasmussen schreef:

(...)
kopbal was de slechtste oplossing in deze situatie.
HR
En de terugspeelbal van Van Rhijn was briljant!
HR
HR

spelbos
Legende

Rasmussen schreef:

(...)
De bal had een zodanige snelheid dat de bal voor de spits niet meer te halen was. En als dat al zo zou zijn dan had Vermeer nog een meter of 10-15 voorsprong gehad voordat de spits Vermeer voorbij zou zijn. Deze - simpele - kopbal was de slechtste oplossing in deze situatie.
HR
Had hij dit gedaan dan had hij ook veel kritiek gekregen dat hij voor deze oplossing had gekozen en niet om de bal te koppen.
Hij kan weinig goeds doen bij sommige.
HR
HR

Rasmussen
Idool

spelbos schreef:

(...)

Had hij dit gedaan dan had hij ook veel kritiek gekregen dat hij voor deze oplossing had gekozen en niet om de bal te koppen.
Hij kan weinig goeds doen bij sommige.
HR
De gevolgen van deze actie zijn uiteindelijk groter dan dat hij waarschijnlijk verwacht had. Persoonlijk heb ik er een bloedhekel aan als die bal steeds terug gaat naar de keeper. Het kon ook niet uitblijven dat het een keer mis zou gaan. Of de bal nou net voor hem opstuitert, of hij uitglijdt of wat dan ook. Ik zeg ook niet dat je hem op deze fout moet afrekenen, maar ik stel dat je deze fout hem wel mag aanrekenen. Vermeer heeft fantastische reflexen, maar zijn zwakte ligt voornamelijk in de lucht. Op den duur kan Vermeer wel een stabiele keeper worden, net zoals dat bij Maarten ook enige tijd geduurd heeft. Maar dan zal hij toch minder 'foutjes' gaan maken en zekerheid en vertrouwen uitstralen.
HR
HR

FreeStyler1974
Basisspeler

Ben je feiten aan het draaien ofzo Rasmussen? De grote fout was de rode kaart van dat hertje. Vermeer bashen slaat met deze wedstrijd echt nergens op!
HR
HR

Bramsterdam
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 4 september 2004

Wat een clown in de goal. Ben helemaal klaar met al dat geblunder. Bij de tweede goal zag hij er ook niet heel goed uit. Exit Vermeer
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Heb genoten van Vermeer, heerlijke keeper. Die 1-1 was een fout van Van Rhijn, ongelooflijke ziekenhuisbal. Uiteraard staan er dan meteen weer velen klaar om Vermeer af te kraken maar dat slaat nergens op.
Die reddingen op het einde waren weergaloos. Ik durf gerust te stellen dat geen ENKELE andere Nederlandse keeper in deze fase zijn doel had schoongehouden.
HR
HR

Rasmussen
Idool

FreeStyler1974 schreef:

Ben je feiten aan het draaien ofzo Rasmussen? De grote fout was de rode kaart van dat hertje. Vermeer bashen slaat met deze wedstrijd echt nergens op!
HR
Zelfs met 10 man had je deze wedstrijd nog kunnen winnen. Dit Heerenveen was verdedigend zo zwak dat je met een goed uitgevoerde counter nog had kunnen winnen. Sterker nog, de wedstrijd had daarvoor allang binnen moeten zijn. Dit Ajax begon te wankelen op het moment dat de strafschop gegeven was. Daarna waren ze de weg kwijt. Dat de bal van Ricardo geen fijne was, staat buiten kijf. Maar om Vermeer op deze bal vrij te pleiten, gaat er bij mij echt niet in. Ja hij redt op het laatste moment een punt, maar bij de eerste goal neemt hij de slechtste beslissing die hij had kunnen nemen. Dit heeft niets met het bashen van Vermeer te maken. Ik stel alleen dat hij een fout heeft gemaakt. Ik zeg nergens dat dit de oorzaak is van puntenverlies. Winnen en verliezen doe je samen. Na de gelijkmaker was er nog voldoende tijd en zijn er nog voldoende kansen geweest om de wedstrijd binnen te slepen.
HR
HR

FreeStyler1974
Basisspeler

Ik ga je een heel simpel antwoord geven, met 11 man hadden we altijd gewonnen :B Dus wie zijn fout?????
HR
HR

Rasmussen
Idool

FreeStyler1974 schreef:

Ik ga je een heel simpel antwoord geven, met 11 man hadden we altijd gewonnen :B Dus wie zijn fout?????
HR
De enigen die enigszins acceptabel, maar niet goed, speelden waren Moisander, Eriksen, De Jong en Serero. Het feit dat er puntverlies is geleden heeft te maken met de laffe speelstijl na de rode kaart van Serero. Al staat dit totaal los van het feit dat Kenneth een fout heeft gemaakt. Jij mag het daarmee niet eens zijn. Dat is prima. Maar het lijkt me sterk dat je met droge ogen kan beweren dat de keuze van Vermeer in de gegeven omstandigheid de enige, of de beste was.
HR
HR

FreeStyler1974
Basisspeler

Fair enough, Serero kan wel een Flyer zijn ;) Maar jezus wat beging hij een domme overtreding. De Boer zal wel ontploft zijn :denk
HR
HR

RD
Vedette

Reg.: 21 mei 2000

Leuk die goede reddingen aan het eind, maar dat lijkt me logisch als je keeper van Ajax ben. Hij haalde vandaag enigzins het niveau wat bij Ajax hoort, echter is het waarschijnlijk voorlopig ook weer de laatste keer. Het is én blijft die clown die chronisch tekort komt om eerste keeper van Ajax te zijn. Gewoon Cillessen een kans geven, slechter kan die het nooit doen lijkt me. En mocht dat wel zo zijn, dan weten we dat er een nieuwe keeper moet komen.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 17,8% dat FC Utrecht wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!