Ajax Netwerk
woensdag 17 september 2014 - 03:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 192 »

HR

C705853
Internationale topspeler

Uit: Veldhoven
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 augustus 2006

Vooral een keeper, maar eigenlijk de hele achterhoede moet uitstralen , dat je geen tegengoal zal incasseren , niet in de eerste minuut en nog steeds niet in de 95 minuut . Dit stralen we absoluut niet uit , naar de rest van het team en naar de tegenstander . Verdedigen doe je als team , dus iedereen moet scherp gehouden worden .
In derde minuut alweer paniek in de achterhoede door zo'n slappe bal van Vermeer , stop nou eens met die waardeloze ballen op een medespeler .
Opbouwen van achteruit , een nobel streven FdB , maar eerst maar oefenen op de training . Gaat het daar goed , dan ook in wedstrijden .
Wedstrijden keren telkens na deze drama ballen en het duurt minuten voor je weer met je normale spel kan doorgaan .
Bij die tegengoal , treuzelt Alderweireld voordat hij van Rhijn onzuiver aanspeelt , die de bal totaal onnodig corner schiet .
Dan bij de corner , loopt Siem niet goed mee met van Eijden , die vrij kan inkoppen .
Daar aan vooraf , staat een gedekte speler van NEC irritant Vermeer te storen ,
Kenneth duwt hem ( heb hem al meer zien duwen tegen tegenspelers telkens een goal tegen ) .
Als je duwt , ga je zelf in principe naar achteren en als je dan naar voren loopt om de bal te onderscheppen , kom je die fractie van een seconde te laat , waardoor je onder de bal doorgaat . Niet terug duwen dus als keeper .
Natuurlijk heeft Kenneth Vermeer met geweldige reflexen ook zijn positieve inbreng , maar hij wordt gewoon zienderogen onzeker van het geforceerd meevoetballen , wat zijn totale prestatie ernstig benadeeld .
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

quote:HR
markieee schreef:

(...)

Het is pas triest dat hij in de competitie alleen dit seizoen al minstens 5 aanwijsbare blunders heeft gemaakt. Om nog maar niet over zijn onzekerheid te spreken..
HR
Eerst jarenlang alle blunders van Steek goedpraten en dan zijn opvolger vanaf dag 1 de grond inboren is al bedenkelijk en van een ongelooflijke subjectiviteit maar om dan vervolgens een eigen speler 'huppelkut' te noemen vind ik werkelijk triest. Jij niet blijkbaar.

Overigens vind ik Vermeer momenteel ook rijp voor een wissel. Alleen vraag ik me af of Cillesen beter is. Zie nog niets wat daar op wijst tot nu toe.
HR
HR

Ajax-Manutd
International

Uit: Leiderdorp
Vak: 405
Reg.: 17 februari 2008

Le Berry schreef:

Enoh met handschoenen aan
HR
Post van het jaar!
HR
HR

markieee
Internationale topspeler

Vak: 424
Reg.: 27 mei 2005

liam schreef:

(...)

Eerst jarenlang alle blunders van Steek goedpraten en dan zijn opvolger vanaf dag 1 de grond inboren is al bedenkelijk en van een ongelooflijke subjectiviteit maar om dan vervolgens een eigen speler 'huppelkut' te noemen vind ik werkelijk triest. Jij niet blijkbaar.

Overigens vind ik Vermeer momenteel ook rijp voor een wissel. Alleen vraag ik me af of Cillesen beter is. Zie nog niets wat daar op wijst tot nu toe.
HR
Vermeer werkt zulke reacties zelf in de hand vind ik. Moet je maar eens opletten als hij weer eens mis zit. Allemaal misplaatste gebaren naar alles en iedereen, behalve de hand in eigen boezem steken. En wat dacht je van dat interview laatst, was niet zijn fout hoor tegen Utrecht thuis. Dan kun je dit soort reacties verwachten vind ik dan. Maar ik vond hem eigenlijk al rijp voor een wissel na Utrecht uit maar helaas denkt onze trainer daar schijnbaar anders over. Steek zat ook weleens mis bij hoge ballen idd, dat vond ik toen ook al helemaal niets(helemaal omdat hij zo groot was) maar dat was bij lange na niet zo erg als deze vent..
HR
HR

Coyote1961
Talent

Uit: Delft
Vak: -
Reg.: 11 juli 2008

Vermeer heeft af en toe fabelachtige reflexen, maar een keeper moet meer kunnen.
Bij elke terugspeelbal en bij elke hoge voorzet valt het publiek stil van angst.

Zijn uittrappen zijn af en toe dramatisch. Hij is zo nerveus dat hij zo snel mogelijk die bal weg wil hebben en dan zomaar ergens heen trapt. Afgelopen zondag was het ook weer raak.

Ook is hij heel erg slecht bij hoge ballen, zelfs als ze in zijn doelgebied komen. Hij moet daar gewoon over lijken gaan en elke bal moet daar voor hem zijn. En als je hem niet kan vangen, moet je hem heel hard naar de zijkant boksen. maar niet half ingrijpen. Het doelpunt van NEC was gewoon weer een fout van hem.

Verder is hij heel erg druk bezig met praten en allerlei gebaartjes maken. Zijn onrust straalt over op de verdedigers. Het is niet lekker voetballen met zo'n zenuwenpees achter je.

Ik betwijfel of Cilessen beter is, maar hij moet nu een kans krijgen. Vermeer heeft zijn kansen gehad en niet gepakt. Jammer voor hem, maar zo gaat dat in topsport.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005

Le Berry schreef:

Enoh met handschoenen aan
HR
:D

Wel een belediging voor Enoh overigens, die kan de beuk er nog wel eens in gooien.
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Gelukkig was het een corner die niet ver komen had kunnen worden en gelukkig was onze aanvoerder goed aan het dekken.

Had weer een paar goede reddingen, maar was weer paniekerig in zijn spelhervattingen. Hij beheerst veel facetten van het keepen, maar zijn spelhervattingen zijn echt zwaar betaald voetbal onwaardig daar ben ik het helemaal mee eens, maar je hoeft ook niet op elke slak zout te leggen.
HR
HR

Kattowitz
Lid 2de elftal

Uit: Hilversum
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 30 mei 2006

Volgens mij laat de Boer hem staan tot het eind van het seizoen. Voor komend seizoen zullen Vermeer en Cilessen moeten vechten voor de plek van 1e doelman waarbij Cilessen waarschijnlijk licht in het voordeel is.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Maar je kan wel niet zeggen dat Enoh, Vermeer zonder de handschoenen is.
HR
HR

Johan Nahoj
Idool
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Reg.: 6 december 2000

Deze man maakt wekelijks dezelfde fouten. Bij een voorzet holt hij als door een bij gestoken ineens naar de eerste paal waardoor hij elke keer als er een lange voorzet komt verkeerd staat en weer achteruit moet hollen en te laat is om het gapende gat af te dekken. Ik vind dit ongelooflijk. Ben ik nou gek of is hij en zijn keeperstrainer gek dat dit zich wekelijks herhaalt?
HR
HR

Johan Nahoj schreef:

Deze man maakt wekelijks dezelfde fouten. Bij een voorzet holt hij als door een bij gestoken ineens naar de eerste paal waardoor hij elke keer als er een lange voorzet komt verkeerd staat en weer achteruit moet hollen en te laat is om het gapende gat af te dekken. Ik vind dit ongelooflijk. Ben ik nou gek of is hij en zijn keeperstrainer gek dat dit zich wekelijks herhaalt?
HR
Ik zou graag zien dat de Boer hem eens op de bank laat en Cilessen of desnoods Verhoeven een aantal wedstrijden laat spelen, gewoon om te laten zien dat er dan meer rustin de verdediging is en dat misschien de 0 nu eens wel gehouden wordt
Als je ziet hoe Vermeer er iedere keer weer in slaagt om simpel doelpunten tegen te krijgen dan is het dat ronduit schandalig en ia hem laten staan in niemands belang.
HR
HR

liam
Legende

Johan Nahoj schreef:

HR
Misschien ligt het aan de keeperstrainer, zou kunnen. Stekelenburg is ook heel lang heel slecht geweest op hoge ballen. Nu is het iets beter geworden.
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

liam schreef:

(...)

Misschien ligt het aan de keeperstrainer, zou kunnen. Stekelenburg is ook heel lang heel slecht geweest op hoge ballen. Nu is het iets beter geworden.
HR
Kan zijn, maar Steek is zich juist gaan ontwikkelen op dat gebied sinds Carlo l'Ami er was. Daarvoor was Grim keeperstrainer bij het eerste en maakte Steek veel meer fouten. Is natuurlijk ook een kwestie van leeftijd en ervaring.
HRHR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

De stijgende lijn heeft ie te pakken,hij heeft een bal gevangen vandaag :I
HR
HR

mum53
Internationale topspeler
Derde plek Ajax Pool 2009/2010

Reg.: 31 januari 2006

Ok de fout begint bij Vertonghen, maar ja dan komt die bal terug, er staan twee verdedigers omheen en Vermeer kiest gewoon en kiest natuurlijk de verkeerde hoek.
Als je de herhalingen bekijkt kun je zien als hij GEWOON BLIJFT STAAN moet de aanvaller gaan kiezen en kan die bal er gewoon nooit in omdat er ook nog twee verdedigers stonden.
Nou één hele vangbal en natuurlijk weer een balletje terug de verdediging in slaan.
Nou Vermeer pakt geen punten en dat heb ik vanavond maar weer gezien.

Wij hebben deze wedstrijd op Chanel 5 bekeken en daar zei zelfs de verslaggever, als je Vermeer onder druk zet maakt hij fouten, hmm waarom ziet de Boer dit niet.??

[Dit bericht is veranderd door mum53 (op 23 februari 2012 23:24:28).]
HR
HR

0634
Moderator

Reg.: 2 januari 2006

Kom op he, over Vermeer als eerste goalie van Ajax kan je twisten, maar dat doelpunt was vrijwel onhoudbaar.
HR
HR

liam
Legende

Vermeer was gewoon niets op aan te merken vandaag. Overigens begint wel duidelijk te worden waarom Man Utd De Gea gehaald heeft. War een redding op die kopbal van De Jong. Amazing.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Niets op aan te merken? Standaard de bal de tribune in trappen is ineens normaal voor een ajax-keeper?
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Ik vond hem wel weer te ver voor de goal staan bij het doelpunt, ook bij de mooie paas van Berbatov die hij teruglegde die net voorbij aan iedereen ging.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

liam schreef:

Vermeer was gewoon niets op aan te merken vandaag. Overigens begint wel duidelijk te worden waarom Man Utd De Gea gehaald heeft. War een redding op die kopbal van De Jong. Amazing.
HR
Hmmm. Vond ik persoonlijk niet zo'n geweldige redding. Als je goed oplet zie je dat De gea gewoon omvalt en zijn nog zijn arm uitstrekt. Dit was geen echte reflex, maar een gelukje. De bal kwam precies waar je hem verwachtte als doelman. Deze had Vermeer ook gehad.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Reg.: 18 maart 2003

liam schreef:

HR
De Gea; daar denken ze in Manchester heel anders over. Ook een bron van onrust. Vermeer; niet heel veel te doen gehad. Paar keer de bal weer de tribune in gejaagd (standaard) en 2 x onnodig uitkomen waardoor er zomaar gescoord had kunnen worden. Maar ja. Als dat je norm is.
HR
HR

Van de film schreef:

Niets op aan te merken? Standaard de bal de tribune in trappen is ineens normaal voor een ajax-keeper?
HR
Hij had een staande ovatie moeten krijgen toen hij dat deed. Hij werd een aantal keren in de wedstrijd heel lelijk aangespeeld, er was zelfs een moment waar hij de voetballende oplossing had en de bal prima inspeelde. Wat gebeurde er.. hij kreeg hem net zo hard weer terug. Voetbalde veel beter dan Vertonghen en Alderweireld bij elkaar gisteren.
HR
HR

Duke
Lid 2de elftal

Reg.: 29 januari 2011

liam schreef:

HR
Kan me anders ook een actie van De Gea herinneren waar hij een simpele voorzet super slecht wegwerkt.
HR
HR

mum53
Internationale topspeler
Derde plek Ajax Pool 2009/2010

Reg.: 31 januari 2006

0634 schreef:

Kom op he, over Vermeer als eerste goalie van Ajax kan je twisten, maar dat doelpunt was vrijwel onhoudbaar.
HR
Ja natuurlijk is was hij onthoudbaar, maar ja als je als keeper gokt ipv te blijven staan is zowat elke bal onhoudbaar.
Dit is waar ik mij zo vreselijk aan erger bij Vermeer, hij blijft staan of hij gokt terwijl hij handen en voeten mag gebruiken en dit gewoon niet doet. Als hij nou een zou proberen om naar die bal proberen te pakken maar nee hij blijft staan en ja dan is het voor een beetje speler makkelijk om de bal er langs te prikken.
HR
HR

Morgenzon
International

Reg.: 19 februari 2008

spelbos schreef:

Ik vond hem wel weer te ver voor de goal staan bij het doelpunt, ook bij de mooie paas van Berbatov die hij teruglegde die net voorbij aan iedereen ging.
HR
De goal was meer een fout van Toby, die liepen Hernandez echt voorbij alsof hij er niet stond. Om natuurlijk over de fout vooraf van Jantje maar niet te spreken :)
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 47,4% dat Excelsior wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Paris Saint-Germain FC:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!