Ajax Netwerk
woensdag 1 oktober 2014 - 06:00                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 192 »

HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004

quote:HR
0634 schreef:

(...)

Huh? Hij ging helemaal niet liggen en Blind maakte ook geen sliding.
HR
Hoe kan een wippertje dan zo dwars door het midden tot doelpunt gepromoveerd worden?
HR
HR

Notlupus
Idool

Reg.: 26 februari 2010

Elke aanvaller die heeft zitten kijken weet vanaf nu dat een lobje een doelpunt betekend. Niet dat ik zo'n Cilessen fan ben maar God, geef iemand anders de kans, slechter kan niet. Was misschien nog wel schuldiger als Blind aan de 1-0 en 3-1, zucht...
HR
HR

Cacciatore
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 23 augustus 2009

Notlupus schreef:

Elke aanvaller die heeft zitten kijken weet vanaf nu dat een lobje een doelpunt betekend. Niet dat ik zo'n Cilessen fan ben maar God, geef iemand anders de kans, slechter kan niet. Was misschien nog wel schuldiger als Blind aan de 1-0 en 3-1, zucht...
HR
Ja dat is misschien wel zo maar wees eens eerlijk, hij kan echt geweldig gedesillusioneerd kijken. Is toch heerlijk joh.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Was niet bepaald zijn dag vandaag, straalde weinig tot niets uit behalve dan onkunde, en as usual voegt hij niets toe voetballend gezien.
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

Ajaxiante
Vedette

Uit: Zierikzee
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 16 juni 2002

het enigste wat ik hem aan kan merken is dat ie zo snel gaat liggen, dit wisten de psv spelers ook aangezien er 4x over hem heen gelobt is.
HR
HR

Joris25
Regelmatige invaller

Reg.: 23 september 2010

Te slechte keeper, pakt geen punten. Cillessen is het ook niet, vd Hart de kans geven.
HR
HR

0634
Moderator

Reg.: 2 januari 2006

Drie Kruizen schreef:

(...)

Hoe kan een wippertje dan zo dwars door het midden tot doelpunt gepromoveerd worden?
HR
Dat heb je toch gezien of niet? Ik zeg alleen dat Vermeer niet op de grond lag en Blind geen sliding maakte, zover ik het me herinner.
HR
HR

F.A.N.5
Basisspeler

Uit: Arnhem
Reg.: 28 juli 2002

Voor de vermeer Haters is het makkelijk om hem de schuld te geven. Met de wijze zoals vandaag (niet)verdedigd werd, is zelfs vd Sar kansloos geweest. Pspvee had op de flanken vrij spel, liepen dwars door het midden alsof er open huis was achterin, ze konden kiezen waar ze vrij konden staan en ga zo maar door. Alleen Aldeweireld haalde enigzins een voldoende.

De 1e goal: 1e paal niet gedekt, de Jong laat toivonen vrij inkoppen en Vermeer werd door Lens gehinderd zodat hij te laat bij de 1e paal kwam.
2e goal: Blind en verder commentaar overbodig. En het was een mooie stift helaas.
2e goal: weer hetzelde bijna iedereen stond lucht te dekken en het duel met willems waar 2 ajacieden bij betroken zijn wordt knullig verloren en toivonen stond 2 lichtjareen vrij om in te tikken.
4e goal: heb ik helaas niet meer gezien (had het helemaal gehad en tv uitgedaan.
HR
HR

Shogun
Idool

Reg.: 7 juli 2009

Vermeer kon hier weinig aan doen. Het is een keeper die redelijk vroeg keuzes maakt en anticipeert op zaken. Hij anticipeerde een voorzet, maar Lens maakte het prima af met een lobje.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Ik ben een fan van Vermeer maar eerlijk is eerlijk: hij ging wel érg snel naar de grond.
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Dat Kenneth het eerste doelpunt wordt verweten slaat echt alles pfff...
Zo een bal pak je als keeper niet echt niet.
Gewoon echt te beroerd verdedigt. Die wippertjes zijn gewoon ballen een op een.
Had gisteren in stadion nou niet het gevoel dat de 4 tegen treffers op het conto van Kenneth waren.
Meer aan een zoon van een oude Ajacied :\(
HR
HR

liam
Legende

Je kunt als Kenneth Vermeer natuurlijk wel weten dat Lens in zulke situaties bijna altijd wil stiften. Bij PSV wisten ze kennelijk dat kenneth snel naar de grond gaat, zelfs Marcelo wilde stiften. Hij deed dit wel in de grond, maar toch... ;)
HRHR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Oke maar dat gebeurd wel constant 1 op 1 dus het gaat al ergens anders in het veld goed fout voordat ze 1 op 1 komen met Kenneth. ;)
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

A.T.A schreef:

Had gisteren in stadion nou niet het gevoel dat de 4 tegen treffers op het conto van Kenneth waren.
HR
Inderdaad. Die eerste, wat moet hij doen dan? (Behalve iemand bij de eerste paal opstellen?)

Tweede is een een op een, maar hij ging wel makkelijk naar de grond. dat oogde als een instructie vanuit de teambespreking van PSV.

Derde is ingeleid door dom balverlies en een lekkere actie van Willems. Vervolgens staat er weer eens iemand te slapen.

Vierde is doordat Ajax alles of niets ging. Kun je niets aan doen.

Enige puntje... Vermeer was juist ene doelman die in dit soort situaties zijn mannetje stond. Die je in de race hield en 1 op 1 vaak won. Dan vind ik het een beetje jammer (ondanks dat het niet zijn schuld was) dat hij dat dit keer niet kon waarmaken. Want zonder die reflexen is het een hele modale doelman.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Reg.: 18 maart 2003

nou. Keepen is niet alleen tegenhouden, maar ook goed opstellen.
Als bij een corner de tweede paal wordt verlaten dek je die vervolgens als keeper. Dat heet je doel klein maken. Een meter meer naar die paal en het was geen goal geweest. Geen blunder, wel een (zoveelste) inschattingsfout.
Dat lobje door het midden was exemplarisch. Als een dwaze uitkomen zonder te weten waar de bal is. Tja. Je kan alles recht lullen wat krom is, maar dit is het niveau van Vermeer. Daartegenover staan altijd wel een paar spectaculaire reddingen, maar uiteindelijk blijft het toch voornamelijk een matige keeper.
A.T.A schreef:

HR
HR
HR

anders
Vedette

Reg.: 18 februari 2011

Vermeer is een prima lijnkeeper. Alleen geen top lijn keeper, want daarvoor mist hij persoonlijkheid in het strafschopgebied om zijn matige kwaliteiten verder voor zijn goal te compenseren. Ook bij de eerste goal had hij er beter uit kunnen zien, al is het maar coachend, bij de lob van Lens twijfelt hij gewoon en blijft in het midden hangen zonder echt af te dekken of druk te zetten. Nogmaals prima lijnkeeper en superreflex op sommige momenten, waardoor hij ook punten pakt sommige wedstrijden, maar je ziet na het vertrek van Jan gewoon dat de gehele verdediging persoonlijkheid mist.
HR
HR

liam
Legende

anders schreef:

Vermeer is een prima lijnkeeper. Alleen geen top lijn keeper, want daarvoor mist hij persoonlijkheid in het strafschopgebied om zijn matige kwaliteiten verder voor zijn goal te compenseren. Ook bij de eerste goal had hij er beter uit kunnen zien, al is het maar coachend, bij de lob van Lens twijfelt hij gewoon en blijft in het midden hangen zonder echt af te dekken of druk te zetten. Nogmaals prima lijnkeeper en superreflex op sommige momenten, waardoor hij ook punten pakt sommige wedstrijden, maar je ziet na het vertrek van Jan gewoon dat de gehele verdediging persoonlijkheid mist.
HR
Hij is geen toplijnkeeper omdat hij persoonlijkheid mist in het strafschopgebied om zijn matige kwaliteiten verder voor de goal te compenseren? Euh.....
Ik kan het ff niet meer volgen. ;)

[Dit bericht is veranderd door liam (op 6 augustus 2012 11:53:37).]
HR
HR

Sigmund Freud
Internationale topspeler

Uit: Nijmegen
Reg.: 11 oktober 2009

Ik zat laatst het kampioensoverzicht eens te bekijken en het is eigenlijk ongelooflijk dat je met Vermeer op doel kampioen bent geworden. Hoeveel punten hij Ajax wel niet heeft gekost, met name de eerste helft van het seizoen :denk Tweede seizoenshelft vond ik hem wel wat beter, maar dat gold voor heel Ajax. Een doelman moet een zekerheidje zijn; iemand waarop je kunt bouwen als het niet loopt, iemand die rust uitstraalt. Gisteren heeft Vermeer weer eens bewezen dat niet te zijn. Geef Cillessen maar een kans!
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Staat heel geruisloos gewoon weer tussen de palen, Cillessen heeft dus geen echte kans gehad. Jammer.
Blijf hopen dat Kenneth zsm het doel uit is, je hebt bijzonder weinig aan deze uitermate beperkte keeper.
HR
HR

anders
Vedette

Reg.: 18 februari 2011

liam schreef:

(...)

Hij is geen toplijnkeeper omdat hij persoonlijkheid mist in het strafschopgebied om zijn matige kwaliteiten verder voor de goal te compenseren? Euh.....
Ik kan het ff niet meer volgen. ;)
HR
Wat kan je niet volgen? Hij is een goede lijn keeper, maar geen top. Een top lijnkeeper compenseert zijn matige skills (buiten het lijnkeepen) met zijn persoonlijkheid. Vermeer leunt op de momenten dat hij wel punten pakt, op de lijn. In andere situaties staat hij er niet, hij heerst niet in het strafschop gebied, hij pakt verdedigers niet aan, hij stuurt nauwelijks.
HR
HR

liam
Legende

anders schreef:

(...)

Wat kan je niet volgen? Hij is een goede lijn keeper, maar geen top. Een top lijnkeeper compenseert zijn matige skills (buiten het lijnkeepen) met zijn persoonlijkheid. Vermeer leunt op de momenten dat hij wel punten pakt, op de lijn. In andere situaties staat hij er niet, hij heerst niet in het strafschop gebied, hij pakt verdedigers niet aan, hij stuurt nauwelijks.
HR
Volgens hebben juist keepers die sterk zijn voor de lijn een enorme persoonlijkheid.
Een goede lijnkeeper met ook nog eens een enorme persoonlijk in het strafschopgebied is niet alleen een goede lijnkeeper lijkt me. Maar misschien heb ik het mis.....

Goed op de lijn zijn heeft weinig te maken met persoonlijkheid voor de goal....
Isaksson is bijvoorbeeld ook een aardige lijnkeeper maar kwetsbaar als hij eruit komt.

[Dit bericht is veranderd door liam (op 6 augustus 2012 12:48:00).]
HR
HR

Ralph-N
Veelbelovend talent

Uploads: 2
Reg.: 10 oktober 2006

Zolang je Vermeer in de goal hebt staan zal elke pot spannend zijn want je weet nooit hoe hij reageert op een bal. Gisteren schat hij bijna elke bal verkeerd in. Daar kwamen gelukkig niet alle goals uit. Wel vind ik dat Ajax een echt keepersprobleem heeft. Vermeer is een keeper om zenuwachtig van te worden, Cillissen ontbeert ervaring en van van der Hart mag je eigenlijk nog niks verwachten. Wat je dan moet afwegen is de lange termijn als je het mij vraagt.

1 keeper heeft zich kunnen bewijzen en is in mijn ogen door de mand gevallen. Cillissen kan je een seizoen lang de kans geven om te zien of hij groeit in een seizoen en de keeper wordt waar Ajax op zit te wachten. Van der Hart moet dit jaar gewoon ervaring opdoen door mee te trainen met de selectie. Volgend seizoen kan hij wellicht een gooi doen naar de plek onder de lat.

Ik zou nu dus echt Cillissen de kans gaan geven. Hij is voor een keeper nog jong, oogt gedreven en moet gewoon voor een langere periode de kans krijgen. Vermeer moeten we maar gauw verkopen aan een subtopper ofzo.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Reg.: 18 maart 2003

schrijnend dat ie hoogstwaarschijnlijk weer een seizoen onder de lat staat. Heeft genoeg bewezen niet tegen de druk te kunnen en veel te veel fouten te maken. Ondanks vermeer werden we vorig jaar kampioen. Met een veel lichtere verdediging zie ik het somber in.
HR
HR

Weirdo
Veelbelovend talent

Reg.: 31 augustus 2002

Wanneer wordt de keuze voor eerste keeper voor Vermeer dan wel Cillissen bekend gemaakt?
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 31,9% dat AZ wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!