Ajax Netwerk
donderdag 30 oktober 2014 - 16:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 192 »

HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 29 december 2005

quote:HR
celtic27 schreef:

Volgens mij nam Steek afscheid met een kampioenschap...
HR
Hij was alleen al langer geblesseerd en voordat hij geblesseerd raakte, had hij al meerdere fouten gemaakt.
HR
HR

Vermeers
Vedette

Reg.: 2 februari 2008

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Hij was alleen al langer geblesseerd en voordat hij geblesseerd raakte, had hij al meerdere fouten gemaakt.
HR
Stekelenburg maakte fouten, maar Vermeer maakt gewoon regelrechte blunders.

Typisch dat er juist in dit topic altijd wordt verwezen naar een andere keeper die in hun ogen ook slecht was :denk .
HR
HR

Sindelar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Vermeer is helemaal geen slechte keeper.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Vermeers schreef:

(...)

Stekelenburg maakte fouten, maar Vermeer maakt gewoon regelrechte blunders.

Typisch dat er juist in dit topic altijd wordt verwezen naar een andere keeper die in hun ogen ook slecht was :denk .
HR
Het resultaat van een fout of een blunder is in het geval van een keeper hetzelfde. ;)
HR
HR

Markbuikema
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo
Droomaankoop: Richairo Zivkovic
Reg.: 17 mei 2011

Alle spelers maken fouten, het punt is alleen dat bij keepers een fout vaak tot een tegedoelpunt leidt, waardoor keepersfouten al heel snel blunders worden genoemd.
HR
HR

sanderhag123
Vedette

Reg.: 20 januari 2011

(...)

HR
Nadat hij Ajax de CL in keepte, uiteraard ;)
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

sanderhag123 schreef:

(...)

HR
Jaja, zo kan ik het ook zeggen: Het was dankzij en ondanks Stekelenburg. Hij hield er een aantal keren ene bal goed uit, maar maakte tegelijkertijd ook fouten die cruciaal hadden kunnen zijn. En datzelfde kan ik min of meer ook zeggen van Vermeer. Ik vind ze allebei absoluut geen top. Ik vind Vermeer in voetbalelnd opzicht wel beter, hij durft ten minste wel mee te voetballen. Dit terwijl Stekelenburg dit nagenoeg nooit doet. Stekelenburg vind ik wanneer hij dat wel doet, vaker verkeerde keuzes maken als Vermeer.
HR
HR

Vermeers
Vedette

Reg.: 2 februari 2008

spelbos schreef:

(...)

Het resultaat van een fout of een blunder is in het geval van een keeper hetzelfde. ;)
HR
Scherp ;) . Maar ik denk dat je mijn punt wel snapt. Of dat hoop ik dan maar.. Wat mij gewoon opvalt in deze topic is dat continue de vergelijking met Stekel gemaakt wordt. Dat staat helemaal los van de capaciteiten van Vermeer.

(...)

Ik vind Vermeer in voetbalelnd opzicht wel beter, hij durft ten minste wel mee te voetballen. Dit terwijl Stekelenburg dit nagenoeg nooit doet. Stekelenburg vind ik wanneer hij dat wel doet, vaker verkeerde keuzes maken als Vermeer.
HR
Dit meen je toch niet serieus? Je kan alles van Stekelenburg vinden, maar niet dat hij niet mee kan voetballen. En je kan alles van Vermeer vinden, maar niet dat hij wel mee kan voetballen.

[Dit bericht is veranderd door Vermeers (op 1 juni 2012 22:15:00).]
HR
HR

Sindelar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

sanderhag123 schreef:

(...)

HR
Als je het zo stelt. Dan is het zo dat als je kampioen wordt je geen voorronde CL te hoeft spelen. Dan heeft Vermeer Ajax tweemaal direct CL ingekeept.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Vermeers schreef:

(...)

Dit meen je toch niet serieus? Je kan alles van Stekelenburg vinden, maar niet dat hij niet mee kan voetballen. En je kan alles van Vermeer vinden, maar niet dat hij wel mee kan voetballen.
HR
Ik zeg niet dat Vermeer goed kan meevoetballen, maar hij maakt in mijn ogen wel betere keuzes als Stekelenburg en voetbalt meer mee. Stekelenburg is qua traptechniek beter, maar voetbalt minder mee. Hij stuurt duidelijk vaker de spelers naar voren om uit te trappen en trapt sneller de bal naar voren, ook als er genoeg ruimte is. Stekelenburg heeft ook veel meer de neiging om een back in te spelen tov Vermeer en dat vind ik voor de opbouw echt slecht. En daarom vind ik Vermeer voetballend beter en Stekelenburg voetballend slecht.
HR
HR

sanderhag123
Vedette

Reg.: 20 januari 2011

(...)

Jaja, zo kan ik het ook zeggen: Het was dankzij en ondanks Stekelenburg. Hij hield er een aantal keren ene bal goed uit, maar maakte tegelijkertijd ook fouten die cruciaal hadden kunnen zijn. En datzelfde kan ik min of meer ook zeggen van Vermeer. Ik vind ze allebei absoluut geen top. Ik vind Vermeer in voetbalelnd opzicht wel beter, hij durft ten minste wel mee te voetballen. Dit terwijl Stekelenburg dit nagenoeg nooit doet. Stekelenburg vind ik wanneer hij dat wel doet, vaker verkeerde keuzes maken als Vermeer.
HR
Was een tikkeltje kort door de bocht ja haha, maar er staat mij in ieder geval bij dat tijdens die play-offs voor CL voetbal Stekelenburg écht fantastisch was. En de 2e seizoenshelft onder Jol vond ik hem ook echt fantastisch. Maar het is wel duidelijk dat Stekelenburg met hoge ballen en drukte in de 16 matig was, en Vermeer zo nu en dan als een idioot uit komt en bij hoge ballen ook nog wel eens misgrijpt. Maar als je het vergelijkt met andere keepers vind ik vooral Steek toch wel in de top 10 van de wereld staan. Jongens als Casillas, Buffon, Neuer etc. staan natuurlijk hoger in het lijstje maar als je dan naar de keeper van AC Milan o.i.d kijkt, daar ga ik nou niet bepaald voor op de banken staan zeg maar!
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Ik vind Steek en Vermeer allebei tekort komen voor de top. Ieder op zijn eigen manier. Alleen zijn er in Nederland, en dan ook alleen in nederland, veel zogenaamde kenners die Steek super vinden. God mag weten waarom want hij heeft bij Ajax slechts een korte periode goed gespeeld. Kenneth kan nog groeien.
HR
HR

synzo
Bankzitter

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 21 juli 2011

Zag gisteren nog eens het jaaroverzicht...... FCUtrecht uit: Mijn hemel zeg! In Utrecht zingen ze nu nog: Kenneth bedankt, Kenneth bedankt, Kenneth, Kenneth, Kenneth bedankt!

liam schreef:

Ik vind Steek en Vermeer allebei tekort komen voor de top. Ieder op zijn eigen manier. Alleen zijn er in Nederland, en dan ook alleen in nederland, veel zogenaamde kenners die Steek super vinden. God mag weten waarom want hij heeft bij Ajax slechts een korte periode goed gespeeld. Kenneth kan nog groeien.
HR
HRHR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

(...)

Ik zeg niet dat Vermeer goed kan meevoetballen, maar hij maakt in mijn ogen wel betere keuzes als Stekelenburg en voetbalt meer mee. Stekelenburg is qua traptechniek beter, maar voetbalt minder mee. Hij stuurt duidelijk vaker de spelers naar voren om uit te trappen en trapt sneller de bal naar voren, ook als er genoeg ruimte is. Stekelenburg heeft ook veel meer de neiging om een back in te spelen tov Vermeer en dat vind ik voor de opbouw echt slecht. En daarom vind ik Vermeer voetballend beter en Stekelenburg voetballend slecht.
HR
Dat meen je toch niet? Vermeer maakt vrijwel ALTIJD de verkeerde keus. Altijd spelers die onder druk staan. Daarnaast is zijn pass niet zuiver en strak, maar altijd gevaarlijk. Ik vind Vermeer in voetballend opzicht echt niet goed. Of je opbouwt via de backs is een tactische keus. Dat is dus gewoon ingegeven door de trainer. Net als dat onder Van Basten het gebruikelijk was dat de verdediging over werd geslagen en direct naar een middenvelder werd gezocht over de grond. Heel gevaarlijk in de omschakeling natuurlijk, maar ook dat was gewoon 'een manier van voetballen'.
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

synzo schreef:

Zag gisteren nog eens het jaaroverzicht...... FCUtrecht uit: Mijn hemel zeg! In Utrecht zingen ze nu nog: Kenneth bedankt, Kenneth bedankt, Kenneth, Kenneth, Kenneth bedankt!

(...)
HR
Dit is veels te simpel ,tuurlijk Vermeer keepte een ongelukkige wedstrijd maar hij krijgt de opdracht van De Boer om op te bouwen van achteruit..

Als Enoh als Controlerende middenvelder staat , Anita op Linksback dus continue naar zijn rechterpootje moet draaien een Janssen die altijd verkeerd staat , hoe kan je dan in hemelsnaam opbouwen..

Vermeer begon weer beter te draaien toen een Linksbenige op Linksback stond Anita op Controlerende middenvelder waardoor Eriksen ook weer wat beter speelde dan 1e seizoenshelft en waardoor het gehele team beter positioneel stond , waardoor iedereen !! de bal makkelijker rond kon laten gaan..

Het is niet allene de keeper die een fout maakt , of de linksback , er gaan meer fouten vooraf aan een doelpunt , en meestal komt het door slecht Positiespel
HR
HR

liam
Legende

synzo schreef:

(...)
HR
Kijk nu eens verder dan je neus lang is. Was idd een zwakke wedstrijd maar je legt alleen hier nadruk op. Ik vraag me af of je Steek wel ooit hebt zien keepen. Vermeer heeft zich goed herstelt.
En verder heef Morfeo gelijk. Met zo'n opstelling was het lastig opbouwen.

[Dit bericht is veranderd door liam (op 4 juni 2012 13:38:42).]
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Utrecht uit en NAC thuis waren zijn slechtste wedstrijden, daarna heeft hij zich prima hersteld.
Het zal moeilijk worden voor Cillessen om hem eruit te keepen.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Derk Johanssen schreef:

(...)

Dat meen je toch niet? Vermeer maakt vrijwel ALTIJD de verkeerde keus. Altijd spelers die onder druk staan. Daarnaast is zijn pass niet zuiver en strak, maar altijd gevaarlijk. Ik vind Vermeer in voetballend opzicht echt niet goed. Of je opbouwt via de backs is een tactische keus. Dat is dus gewoon ingegeven door de trainer. Net als dat onder Van Basten het gebruikelijk was dat de verdediging over werd geslagen en direct naar een middenvelder werd gezocht over de grond. Heel gevaarlijk in de omschakeling natuurlijk, maar ook dat was gewoon 'een manier van voetballen'.
HR
Hoho, je leest niet goed. Ik vind Vermeer meevoetballend ook maar maximaal zwak, maar wel beter als Stekelenburg. En Vermeer maakt niet altijd de verkeerde keuze, dat is ook onzin.
HR
HR

121775
Ballenjongen

Reg.: 9 februari 2004

Vermeer heeft dit seizoen maar een goede wedstrijd gekeept en dat was Twente uit!
Voor de rest was het koning middelmaat met hele slechte "uitschieters "Utrecht uit en thuis man u thuis. Misschien was die pingel die hij pakte bij exelcior ook wel belangrijk.
Vermeer maakt de verdediging onzeker en dat lijkt me straks zonder verthongen niet echt iets om naar uit te kijken
HR
HR

121775
Ballenjongen

Reg.: 9 februari 2004

Excelsior sorry typo
HR
HR

liam
Legende

Beste Ajax-keeper sinds Van der Sar.
HR
HR

Ralph-N
Veelbelovend talent

Uploads: 2
Reg.: 10 oktober 2006

Vermeer is een regelrechte ramp als het gaat om rust en vertrouwen. Die jongen staat zenuwachtig te wiebelen en komt met de raarste ballen. Ook op hoge ballen heb ik altijd mijn twijfels.

Waar de sterke kanten van vermeer liggen lijkt me duidelijk. Het is namelijk niet zo dat hij helemaal niks kan natuurlijk. Zijn reflexen zijn super. Dat heeft hij te danken omdat hij atletisch is gebouwd. Er zijn maar weinig keepers met de reflexen zoals Vermeer. Jammer genoeg ben je daarmee niet gelijk een goede keeper. Stekelenburg bijvoorbeeld heeft mindere reflexen maar is veel completer in het meevoetballen, coachen, uitstraling, hoge ballen en vertrouwen. Dat maakt hem een goede keeper.

Een wereldkeeper ben je pas als je als deze eigenschappen volop beheerst.

Ik zie op de Nederlandse velden niet een keeper die deze eigenschappen beheerst en heb je aan Vermeer nationaal gezien een goede keeper onder de lat staan. Internationaal is Vermeer bijna een lachertje. Hij pakt veel ballen maar je ziet hem in wedstrijden te veel fouten maken. Europees wordt je daarop hard afgestraft.
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Ralph-N schreef:

Vermeer is een regelrechte ramp als het gaat om rust en vertrouwen. Die jongen staat zenuwachtig te wiebelen en komt met de raarste ballen. Ook op hoge ballen heb ik altijd mijn twijfels.

Waar de sterke kanten van vermeer liggen lijkt me duidelijk. Het is namelijk niet zo dat hij helemaal niks kan natuurlijk. Zijn reflexen zijn super. Dat heeft hij te danken omdat hij atletisch is gebouwd. Er zijn maar weinig keepers met de reflexen zoals Vermeer. Jammer genoeg ben je daarmee niet gelijk een goede keeper. Stekelenburg bijvoorbeeld heeft mindere reflexen maar is veel completer in het meevoetballen, coachen, uitstraling, hoge ballen en vertrouwen. Dat maakt hem een goede keeper.

Een wereldkeeper ben je pas als je als deze eigenschappen volop beheerst.

Ik zie op de Nederlandse velden niet een keeper die deze eigenschappen beheerst en heb je aan Vermeer nationaal gezien een goede keeper onder de lat staan. Internationaal is Vermeer bijna een lachertje. Hij pakt veel ballen maar je ziet hem in wedstrijden te veel fouten maken. Europees wordt je daarop hard afgestraft.
HR
Steek wordt hier zwaar overschat wat betreft hoge ballen. Was bij mij juist een verschrikkelijk irritatie punt van Steek. 2m03 en nooit van zijn lijn bij voorzetten of corners. Deed standaard 2 stappen naar voren en als de bal kwam snel 3 terug.

Daarbij vind ik Kenneth juist sterk in Europese wedstrijden de laatste 2 seizoenen. Ben wel met je eens dat hij zeker nog geen complete keeper is.
HR
HR

liam
Legende

A.T.A schreef:

(...)

Steek wordt hier zwaar overschat wat betreft hoge ballen. Was bij mij juist een verschrikkelijk irritatie punt van Steek. 2m03 en nooit van zijn lijn bij voorzetten of corners. Deed standaard 2 stappen naar voren en als de bal kwam snel 3 terug.

Daarbij vind ik Kenneth juist sterk in Europese wedstrijden de laatste 2 seizoenen. Ben wel met je eens dat hij zeker nog geen complete keeper is.
HR
Precies, Steek was juist superzwak bij voorzetten. Vooral bij indraaiende ballen zat hij er meestal naast. Hoe vaak een tegenstander vanaf drie meter kon binnenkoppen....bijna niet meer te tellen.
En dan roepen allerlei lieden dat Steek goed was bij hoge ballen. Ik vraag me af of die mensen wel Ajax gevolgd hebben tussen 2002 en 2010.
Het enige waarin Stekelenburg beter is dan Vermeer is dat hij idd wat rustiger aan de bal is. Dat is een feit. Op alle andere punten zijn ze gelijkwaardig of Vermeer beter. Zeker als je nog eens meetelt dat Vermeer veel minder ervaring heeft.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

liam schreef:

Beste Ajax-keeper sinds Van der Sar.
HR
Beste keeper van Ajax sinds Stekelenburg :B
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 192 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Kenneth Vermeer [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,8% dat Manchester City wint van CSKA Moskou. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!