Ajax Netwerk
vrijdag 1 augustus 2014 - 09:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Christian Eriksen [deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 145 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 145 »

HR

Skywalker
Idool

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Christian Eriksen

forumillustratie

Vervolg van deel 3.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Dusan Tadic
Reg.: 20 april 2006

Ik wil graag horen wat de mensen van hem vonden die onze sterspeler(s) weer eens zo snel opgeven?
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Droomaankoop: -
Reg.: 3 november 2002

Ik hou gewoon objectief de cijfertjes bij, en cijfers bedriegen mij niet.

Ajax-D.Zagreb onvoldoende
Roda-Ajax: voldoende
Zagreb-Ajax: onvoldoende
Ajax-Az: onvoldoende
Groningen - Ajax onvoldoende
Real - Ajax voldoende
Ajax - Fc Twente onvoldoende
PSV -Ajax: onvoldoende
Ajax - O.Lyon: onvoldoende
Heracles - Ajax voldoende
Ajax - Vitesse voldoende
VVV -Ajax onvoldoende
Ajax - Heerenveen: onvoldoende
De Graafschap-Ajax: onvoldoende
Ajax-FC Twente: onvoldoende

73,33 procent slechte wedstrijden, op de komma nauwkeurig.
HR
HR

Kampioentjeh
Basisspeler

Reg.: 12 december 2010

quote:HR
het allerlaatste schaap schreef:

Real - Ajax voldoende
Ajax - Vitesse voldoende
VVV -Ajax onvoldoende

HR
Eriksen is het met je eens.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Real - Ajax voldoende
Ajax - Vitesse voldoende
VVV -Ajax onvoldoende

HR
En toch zijn al die voldoendes en onvoldoendes niet anders als jouw mening, en dus totaal niet objectief. Je hebt je afkeer van Eriksen onderhand wel duidelijk gemaakt schaap, je bent echt net een langspeelplaat die vast zit. Behoorlijk saai verhaal wordt het zo. Mijn advies, ga lekker in een ander topic posten tot je iets nieuws te melden hebt, je mening is volkomen duidelijk.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

KingKong schreef:

(...)

En toch zijn al die voldoendes en onvoldoendes niet anders als jouw mening, en dus totaal niet objectief. Je hebt je afkeer van Eriksen onderhand wel duidelijk gemaakt schaap, je bent echt net een langspeelplaat die vast zit. Behoorlijk saai verhaal wordt het zo. Mijn advies, ga lekker in een ander topic posten tot je iets nieuws te melden hebt, je mening is volkomen duidelijk.
HR
Helemaal niet, want ik ben de eerste die in zijn topic komt toegeven dat Eriksen een goede wedstrijd heeft gespeeld, zoals tegen Roda het geval was. Sommigen hebben er een handje naar om een speler altijd af te kraken, ook al speelt ie een goede wedstrijd. Zo doe ik het niet. Ik hou me keurig aan de statistieken, en op basis daavran trek ik mijn conclusies. Mijn ogen bedriegen niet. Als Eriksen slecht speel speelt ie slecht. Als ie goed speelt, speelt ie goed. De statistieken zouden alleen niet kunnen kloppen in de hoofden van diegenen die niet objectief naar de wedstrijd kijken.
HR
HR

Skywalker
Idool

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Het zijn niet statistieken het zijn jouw statistieken. Dat is meer dan een genuanceerd verschil.
HR
HR

Ajaxiante
Vedette

Uit: Oosterland
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 16 juni 2002

Sorry hoor, hoe kan je iemand die 2 magistrale assists geeft een onvoldoende geven voor deze wedstrijd.

Als een spits geen pepernoot raakt heel de wedstrijd en 3 rebounds erin scoort heeft ie toch ook geen onvoldoende?
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Real - Ajax voldoende
Ajax - Vitesse voldoende
VVV -Ajax onvoldoende

HR
Ik ben eigenlijk net als jou. Als er iemand goed speelt denk ik toch nog aan een reeks slechte recente wedstrijden. En omgekeerd. Alleen kijk ik blijkbaar net anders tegen de wedstrijden aan, aangezien ik hem verreweg minder onvoldoendes had gegeven in die wedstrijden.

Sterker nog, ik denk dat ik in geen 1 van die wedstrijden hem een onvoldoende zou geven. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik in de laatste maanden ontevredenheid heb geuit over hem. Nooit zelfs. Dus die cijfers zeggen mij niks.

Ik kan alleen zeggen dat ik ook zijn positieve dingen in wedstrijden meeneem. Zal jij vast ook doen, maar blijkbaar is toch ergens een verschil.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Kampioentjeh schreef:

(...)

Eriksen is het met je eens.
HR
Uiteraard. Ik schat dat die jongen veel zelfreflectie heeft, dat moet ik 'm nageven. Hij weet dat ie zeer matig speelt, probeert er ook iets aan te doen, maar alles wijst erop dat ie enorm veel moeite heeft om aan te klampen aan het niveau.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Ajaxiante schreef:

Sorry hoor, hoe kan je iemand die 2 magistrale assists geeft een onvoldoende geven voor deze wedstrijd.

Als een spits geen pepernoot raakt heel de wedstrijd en 3 rebounds erin scoort heeft ie toch ook geen onvoldoende?
HR
Nee natuurlijk niet. maar Eriksen is geen spits. Hij is een middenvelder die mee moet doen met het spel. We zien hem 88 minuten niet.
HR
HR

RogerGarcia
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

Jij ziet hem 88 minuten niet...
HR
HR

L.T.A
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 juli 2003

(...)

Nee natuurlijk niet. maar Eriksen is geen spits. Hij is een middenvelder die mee moet doen met het spel. We zien hem 88 minuten niet.
HR
Droom lekker over Siem vanavond. Eriksen heeft gelukkig zelfkennis als je het interview bekijkt. Maar vind je hem na deze 2 assists nog steeds slecht? Geen mogelijkheden hebben? Je gaat ooit zeggen dat je het verkeerd gezin heb.
HRHR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Dus diegenen die in de vorige topic van Eriksen schreven dat Eriksen slecht speelde, zijn ook allemaal blind?
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Niet top, maar onvoldoende? Zeker niet. Constant aanspeelbaar voor zijn medespelers en daarmee helpt hij het hele team ontzettend mee uit de brand. Daarnaast beslissend bij de eerste goal die de wedstrijd doet openbreken. Als Eriksen voor vandaag een onvoldoende zou krijgen dan mag je die ook aan Enoh, Janssen en Sulejmani geven.
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Burzlew schreef:

Niet top, maar onvoldoende? Zeker niet. Constant aanspeelbaar voor zijn medespelers en daarmee helpt hij het hele team ontzettend mee uit de brand. Daarnaast beslissend bij de eerste goal die de wedstrijd doet openbreken. Als Eriksen voor vandaag een onvoldoende zou krijgen dan mag je die ook aan Enoh, Janssen en Sulejmani geven.
HR
Hm, pover zesje krijgt hij. Die eerste assist is ronduit briljant, verder was hij niet overtuigend. Dat is zo. Maar ja, hij is wél weer beslissend en in die zin verdiend hij natuurlijk wat mij betreft een voldoende.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Dus diegenen die in de vorige topic van Eriksen schreven dat Eriksen slecht speelde, zijn ook allemaal blind?
HR

Burzlew schreef:

Niet top, maar onvoldoende? Zeker niet. Constant aanspeelbaar voor zijn medespelers en daarmee helpt hij het hele team ontzettend mee uit de brand. Daarnaast beslissend bij de eerste goal die de wedstrijd doet openbreken.
HR
Als toevoeging: kwam gewoon vaak aan de bal en zette de aanvallen ook verder voort door goede passes. Zeker ook geen traagheid op te merken aan zijn spel zoals Enoh ofzo. Tegenstanders hadden het moeilijk met hem en konden hem zelden/nooit van de bal krijgen.

Speelde ook geen verstoppertje. Kon gewoon in de drukte koel blijven en naar voren blijven denken.

PS: Als die constant zichtbaar is en moet strooien met passjes en swingen langs elke tegenstander heen dan verwachten we meteen dat hij een Iniesta of Sneijder is.

[Dit bericht is veranderd door AFC_Orange (op 2 november 2011 23:21:02).]
HR
HR

sanderhag123
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 20 januari 2011

(...)

Helemaal niet, want ik ben de eerste die in zijn topic komt toegeven dat Eriksen een goede wedstrijd heeft gespeeld, zoals tegen Roda het geval was. Sommigen hebben er een handje naar om een speler altijd af te kraken, ook al speelt ie een goede wedstrijd. Zo doe ik het niet. Ik hou me keurig aan de statistieken, en op basis daavran trek ik mijn conclusies. Mijn ogen bedriegen niet. Als Eriksen slecht speel speelt ie slecht. Als ie goed speelt, speelt ie goed. De statistieken zouden alleen niet kunnen kloppen in de hoofden van diegenen die niet objectief naar de wedstrijd kijken.
HR
Ik ben zelf ook dol op statistieken! Ik heb er een paar gevonden voor het lopende seizoen. Christian Eriksen heeft in 11 wedstrijden 2 goals gemaakt en 7 assists gegeven! Dat is dus 9 beslissende acties in 11 wedstrijden bij een vrij matig draaiend Ajax. In de CL, het hoogste niveau, 1 goal en 2 assists. Dus 3 beslissende acties in 4 wedstrijden. Ook niet onaardig, toch? In het seizoen 2010/2011 maakte Christian Eriksen 6 goals en leverde hij 9 beslissende assists. Hij speelde 28 wedstrijden waarvan er 21 een basisplaats waren en 17 volledig uitgespeld werden! Ohja, en hij is 19.

Dat zijn dus de statistieken die ook daadwerkelijk meetbaar zijn. In tegenstelling tot cijfers die worden gegeven op basis van een eigen mening die niet eens bijzonder goed geformuleerd is.

Daar komt bij dat we het hier wel over Ajax hebben. Dus voldoende/onvoldoende zegt werkelijk geen reet. Liever een speler die op zondag een 9 en op woensdag een 5 haalt dan elke wedstrijd een Kuyt-like-7tje.
HR
HR

chivu23
International
Chat Operator

Uit: ermate briljant
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 25 februari 2005

Naja die twee hakballetjes waren weer erg mooi, maar wat mij vooral opvalt is dat hij steeds steviger op zn poten lijkt te staan. Tov vorig seizoen is hij duidelijk sterker geworden in duels.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Word door Uefa gezien als MOTM. Expert rating 8,0 en fans rating 8,1. Zegt me niks maar hoera :P.
HR
HR

Matthijs 92
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Bojan Krkić Pérez
Reg.: 4 augustus 2004

Aan zijn balbehandeling en prachtige dingen zoals hakjes kun je zien dat hij een toptalent is, maar momenteel is het nog teveel een momentenvoetballer. Speelt zelden een hele wedstrijd goed, maar heeft bijna elke wedstrijd een aantal prachtige acties waardoor hij toch zeer belangrijk is.
HR
HR

JC-14
International

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009

Als Eriksen vandaag onvoldoende was, dan was iedereen onvoldoende (behalve Greg). Schaap maakt zich wederom onstervelijk belachelijk.
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

tik tak tik tak zfff (Eriksen behandelt de bal) tik tak tik tak. Ik geef hem een voldoende en zoals bijna altijd, ook deze pot het moment van pure schoonheid op naam van Eriksen, dit maal zn assist op Greg.
HR
HR

TheLegend
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

Eriksen was te rommelig vandaag en was ook zeker niet de beste van het veld, ook niet de slechtste. Iedereen scoorde minimaal een 6, maar Eriksen hoorde wel bij de mindere goden.

Maar nogmaals, in eerste instantie ik reken jongens als Eriksen niet af op doelpunten maar op acties zoals het hakje en de verlengde bal op de Jong. Daarom staat Eriksen op het veld. Hij is niet de aanvoerder, hij hoeft niet de lijnen uit te zetten en hij is ook geen stormram. Eriksen is meer een schilder die er voor zorgt dat net dat laatste puntje op de i gezet kan worden. Het is alleen zo jammer dat er geen spits loopt die overloopt van diverse kwaliteiten zoals op tijd diep gaan, de ruimte zien en de bal goed kunnen aannemen.

Het beeld over Eriksen is ook een beetje afhankelijk van degene die hij moet bedienen. Zet de grootste kluns van bal op het dak 7 in de spits, dan lijkt het meteen alsof Eriksen minder beslissend is. Nee, dat moet je dus zoeken bij types als de Jong en Bulykin en niet bij Eriksen.

[Dit bericht is veranderd door TheLegend (op 2 november 2011 23:51:44).]
HR
HR

Tarvos
Regelmatige invaller

Reg.: 24 juli 2011

Het grappige is wel dat Eriksen zelf in het interview met de NOS achteraf zei dat hij niet tevreden was met zijn eigen spel "had wel twee assists maar dat was ook het enige wat ik heb laten zien" of zoiets wat hij zei. Dus als er iemand weet wanneer het niet goed gaat, is het volgens mij Eriksen zelf.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 145 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Christian Eriksen [deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat SC Heerenveen wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!