Ajax Netwerk
zaterdag 1 november 2014 - 13:36                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Christian Eriksen [deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 145 pagina's: « 1 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 145 »

HR

F.A.N.5
Bankzitter

Uit: Arnhem
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 juli 2002

quote:HR
Sfinx schreef:

Als je in ogenschouw neemt dat Mario Götze nog maar 20 jaar is, is deze speler vele maal een betere voetballer.
Eriksen doet juist dingen die dan niet gevraagd worden, maar moet het dan simpel houden.Gisteren een prachtige actie die meteen te niet werd gedaan door een slechte pass te geven.Daarin vergaloppeert hij zich.
Als je dat vergelijkt met bovengenoemde speler die alles simpel doet maar dodelijk is in alle acties.
Eriksen gaat het echt niet redden zo, er wordt meer gevraagd van hem.Ik denk dat te veel is voor hem.
Leuk voor in de competitie maar aan de Europese top wordt meer gevraagd.
HR
De spreekwoordelijke spijker op z'n kop. Helemaal mee eens.

En ik word ook moe van de fanboys die het nu op de anderen om hem heen gooien. Die zijn zo slecht daarom rendeert hij niet. Je kunt het ook omdraaien mensen, hij loopt te lang met de bal, gaat als een dansmarieke het duel aan, verspeelt vaak op knullige wijze de bal etc etc. Daarom rendeert de spelers (ajax) om hem heen niet. Ook niet waar natuurlijk, maar om even om aan te geven hoe belachelijk het klinkt als je vanuit een vorm van tunnelvisie een speler blijft ophemelen en beschermen terwijl andere spelers (soms terecht, vaak onterecht) met de grond gelijk worden gemaakt als ze maar een fractie van de fouten maken die sneeuwwitje Eriksen maakt.
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Adam Maher
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

F.A.N.5 schreef:

(...)

De spreekwoordelijke spijker op z'n kop. Helemaal mee eens.

En ik word ook moe van de fanboys die het nu op de anderen om hem heen gooien. Die zijn zo slecht daarom rendeert hij niet. Je kunt het ook omdraaien mensen, hij loopt te lang met de bal, gaat als een dansmarieke het duel aan, verspeelt vaak op knullige wijze de bal etc etc. Daarom rendeert de spelers (ajax) om hem heen niet. Ook niet waar natuurlijk, maar om even om aan te geven hoe belachelijk het klinkt als je vanuit een vorm van tunnelvisie een speler blijft ophemelen en beschermen terwijl andere spelers (soms terecht, vaak onterecht) met de grond gelijk worden gemaakt als ze maar een fractie van de fouten maken die sneeuwwitje Eriksen maakt.
HR
Eens. Sowieso is het echt wel mogelijk om uit te blinken als voetballer tussen non-voetballers als Poulsen en Enoh. Kijk maar naar David Silva, wat ik een vergelijkbaar type vind als Eriksen. Die is omringd door Barry, Milner, etc en doet het daar geweldig. Het probleem met Eriksen zit hem gewoon niet daarin. Immers, ik heb vaak genoeg wedstrijden gezien waarin die 'slechte voetballers' om hem heen een goede wedstrijd speelde maar hij slechts bij momenten zijn klasse liet zien of gewoon een wanprestatie afleverde. Ik begin bij hem te vrezen dat hij gewoon een momentenvoetballer is.
HR
HR

JohnDylan
Bankzitter

Uit: Londen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 mei 2007

Silva heeft dan ook Aguero, Tevez, Dzeko, Balotelli, Nasri en Taya om zich heen. Barry en Milner spelen bijna nooit in één team.

[Dit bericht is veranderd door JohnDylan (op 23 november 2012 13:07:24).]
HR
HR

Albinho
Icoon

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Silva wordt binnenkort 27, hoe goed was hij 7jr geleden? Daarnaast is het niet eenzelfde type. Silva is een dribbelaar en speelt dieper. Nasri vind ik vergelijkbaarder. Die verkastte rond dezelfde leeftijd als Eriksen nu heeft naar Arsenal. De vergelijking is verder doelloos, wellicht zijn beiden getalenteerder, wellicht maakt Eriksen in de komende jaren nog een grote progressie door. Overigens vind ik ook echt dat het beter moet. Hij is mentaal te lief, te weinig gif.
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

JohnDylan schreef:

Silva heeft dan ook Aguero, Tevez, Dzeko, Balotelli, Nasri en Taya om zich heen. Barry en Milner spelen bijna nooit in één team.
HR
Die eerste 6 spelen gelukkig wel altijd samen.

@Albinho: Ik probeer alleen aan te tonen dat het 'nodig hebben van goede voetballers' onjuist is (en hij gewoon een momentenvoetballer is) en mocht het wel bestaan, dat het een kwalitatieve tekortkoming van Eriksen is en niet een rechtvaardiging voor zijn slechte spel.
HR
HR

Viktor Fischer
Regelmatige invaller

Reg.: 13 oktober 2009

Albinho schreef:
Hij is mentaal te lief, te weinig gif.
HR
Exact. Zodra Eriksen leert om zijn lichaam slimmer te gaan gebruiken in de duels (veel kijken naar Xavi en Iniesta i guess) en minder balverlies gaat lijden is hij klaar voor een stap hoger. Één van de weinige aanvallende spelers waar je nog van kan genieten op het moment.
HR
HR

roytje78
Lid 2de elftal

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Meen je dat nou?
Eriksen speelt de laatste tijd, uitzonderingswedstrijden of delen van wedstrijden, erg slecht.

Hij kan zoveel beter, maar laat dit echt niet zien de laatste tijd.

Je geeft al aan dat hij zich nog moet ontwikkelen voordat hij weg kan. Daar ben ik het volledig met je eens. Eerst maar eens uitblinken bij Ajax en dan pas verder kijken.

Viktor Fischer schreef:

(...)

Exact. Zodra Eriksen leert om zijn lichaam slimmer te gaan gebruiken in de duels (veel kijken naar Xavi en Iniesta i guess) en minder balverlies gaat lijden is hij klaar voor een stap hoger. Één van de weinige aanvallende spelers waar je nog van kan genieten op het moment.
HR
HR
HR

Vermeers
Vedette

Reg.: 2 februari 2008

roytje78 schreef:

Meen je dat nou?
Eriksen speelt de laatste tijd, uitzonderingswedstrijden of delen van wedstrijden, erg slecht.

Hij kan zoveel beter, maar laat dit echt niet zien de laatste tijd.

Je geeft al aan dat hij zich nog moet ontwikkelen voordat hij weg kan. Daar ben ik het volledig met je eens. Eerst maar eens uitblinken bij Ajax en dan pas verder kijken.

(...)
HR
Meen je dat nou? Eriksen is de enige Ajacied die ik elke wedstrijd als 1e op het formulier zou zetten. Als Eriksen bij een club speelt waar alle elf de basisspelers kunnen voetballen en waar de voorhoede bestaat uit dynamische aanvallers haalt hij elke wedstrijd een ruime voldoende.

Het inzicht en zijn balbehandeling (dribbel, aanname) zijn echt van heel hoog niveau. (Veel) Hoger niveau dan het huidige Ajax.
HR
HR

A.T.A
Geselecteerd voor Oranje

Uit: almere
Vak: 128
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 13 juli 2001

Vermeers schreef:

(...)

Meen je dat nou? Eriksen is de enige Ajacied die ik elke wedstrijd als 1e op het formulier zou zetten. Als Eriksen bij een club speelt waar alle elf de basisspelers kunnen voetballen en waar de voorhoede bestaat uit dynamische aanvallers haalt hij elke wedstrijd een ruime voldoende.

Het inzicht en zijn balbehandeling (dribbel, aanname) zijn echt van heel hoog niveau. (Veel) Hoger niveau dan het huidige Ajax.
HR
Pfff... dit vind ik dus zooo makkelijk.
Dat betekend dus dat Eriksen nooit een slechte wedstrijd speelt voor Ajax? Want het ligt toch altijd aan zijn medespelers. Denk dat elke voetballer wel beter speelt als hij met 10 messies voetbalt. Moet ook gewoon gezegd kunnen worden wanneer hij slecht speelt. Ik zie ook zijn talent zoals jij het omschrijft, alleen zie ik dat dit seizoen veel en veel te weinig en dat heeft echt niet alleen te maken met wie hij voetbalt.
HR
HR

Vermeers
Vedette

Reg.: 2 februari 2008

A.T.A schreef:

(...)

Pfff... dit vind ik dus zooo makkelijk.
Dat betekend dus dat Eriksen nooit een slechte wedstrijd speelt voor Ajax? Want het ligt toch altijd aan zijn medespelers. Denk dat elke voetballer wel beter speelt als hij met 10 messies voetbalt. Moet ook gewoon gezegd kunnen worden wanneer hij slecht speelt. Ik zie ook zijn talent zoals jij het omschrijft, alleen zie ik dat dit seizoen veel en veel te weinig en dat heeft echt niet alleen te maken met wie hij voetbalt.
HR
Nee dat betekent het niet. Maar ik kijk wel door zijn slechte momenten heen. Uiteraard is hij te vaak niet goed, maar Eriksen is gewoon de beste Ajacied die we hebben.. Puur om de dingen die ik in de voorgaande post noemde.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

het kwartje begint blijkbaar te vallen dat eriksen ongeschikt is voor ajax. drie jaar lang ging iedereen tekeer wanneer de harde feiten weer op tafel werden gelegd na de zoveelste slechte wedstrijd van eriksen.

ik zeg het nog eens, zodat er geen misverstand over kan bestaan: eriksen kan het niveau niet aan. hij kan het niveau in europa niet aan en het eredivisieniveau niet aan. alles gaat te snel en te hard voor hem. hij is telkens een stapje te laat met het nemen van beslissingen en wordt door iedereen speler weggeblazen, van degradatiekandidaten tot europese toppers.

de hakjes en pirouetjes die die eens in de tig wedstrijden laat zien, zijn misleidend. Eriksens niveau is top-jupilerleague niveau en niet meer dan dat. iedereen die anders beweert verwijs ik naar 3,5 jaar dramatische wedstrijden waarin ie keer op keer oor de stellage krakte. ik erger me al jaren kapot dat ajax geen volwaardige spelverdeler heeft en dat iedereen dat waardeloze spel van eriksen maar blijft ophemelen. eriksen heeft zoals bouhari, kennedy, wielaert en nog een zooitje spelers niets te zoeken bij ajax.
HR
HR

j0rdiii
Regelmatige invaller

Reg.: 14 januari 2012

het allerlaatste schaap schreef:

het kwartje begint blijkbaar te vallen dat eriksen ongeschikt is voor ajax. drie jaar lang ging iedereen tekeer wanneer de harde feiten weer op tafel werden gelegd na de zoveelste slechte wedstrijd van eriksen.

ik zeg het nog eens, zodat er geen misverstand over kan bestaan: eriksen kan het niveau niet aan. hij kan het niveau in europa niet aan en het eredivisieniveau niet aan. alles gaat te snel en te hard voor hem. hij is telkens een stapje te laat met het nemen van beslissingen en wordt door iedereen speler weggeblazen, van degradatiekandidaten tot europese toppers.

de hakjes en pirouetjes die die eens in de tig wedstrijden laat zien, zijn misleidend. Eriksens niveau is top-jupilerleague niveau en niet meer dan dat. iedereen die anders beweert verwijs ik naar 3,5 jaar dramatische wedstrijden waarin ie keer op keer oor de stellage krakte. ik erger me al jaren kapot dat ajax geen volwaardige spelverdeler heeft en dat iedereen dat waardeloze spel van eriksen maar blijft ophemelen. eriksen heeft zoals bouhari, kennedy, wielaert en nog een zooitje spelers niets te zoeken bij ajax.
HR
Ah, daar ben je weer. :B
HR
HR

bolle2
Idool
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

HR
Hij is nog maar 20 jaar! :B
HRHR
HR

mum53
Geselecteerd voor Oranje
Derde plek Ajax Pool 2009/2010

Reg.: 31 januari 2006

bolle2 schreef:

(...)

Hij is nog maar 20 jaar! :B
HR
Ja Cruyff was 16 dus met leeftijd heeft het even niets te maken.

Het gaat zuiver om de mentaliteit en de wil, beide ontbreken bij Eriksen en
alleen daarom al gaat hij het never nooit redden bij een topclub.

Al zet je 10 Messies om hem heen, als hij een verkeerde pass geeft hebben
10 Messies ook geen zin :B
HR
HR

TD-AFCA
Veelbelovend talent

Vak: 414
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 28 augustus 2011

mum53 schreef:

(...)

HR
Oh ja vergelijk hem ff met Cruiff. Eriksen is nog steeds een groot talent en potentieel spelverdeler van een topploeg. Let maar op, wanneer hij voor 9 mln verkocht wordt aan een Liverpool. Eriksen the cheap of the year etc.

Hij speelt momenteel helemaal niet goed hoor. Dat ontken ik ook niet, maar steun je spelers en geniet ervan want voor je het weet spelen ze in het buitenland.
HR
HR

AFC19
Basisspeler

Vak: 407
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 29 april 2011

mum53 schreef:

(...)

HR
Cruyff vindt ook dat Eriksen te weinig kwaliteit en ervaring om zich heen heeft staan. Dus zo verkeerd is die gedachte van sommige hier niet.

Lees: http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/65521/cruijff-niet-genoeg-kwaliteit-bij-ajax-.html

@Allerlaatste schaap: Eriksen is pas 2 jaar een vaste waarde in het team. Niet al 3,5 jaar!
HR
HR

Mattor
Bankzitter

Vak: 107
Reg.: 21 december 2008

Eriksens niveau is top-jupilerleague niveau en niet meer dan dat. iedereen die anders beweert verwijs ik naar 3,5 jaar dramatische wedstrijden waarin ie keer op keer oor de stellage krakte. ik erger me al jaren kapot dat ajax geen volwaardige spelverdeler heeft en dat iedereen dat waardeloze spel van eriksen maar blijft ophemelen. eriksen heeft zoals bouhari, kennedy, wielaert en nog een zooitje spelers niets te zoeken bij ajax.
HR
:D :D :D
HR
HR

NordinAjax.31
Jeugdspeler

Uit: Amsterdam Zuid-Oost
Reg.: 12 augustus 2012

We hadden assaidi moeten halen. Boerrichter of Assaidi? Ik denk dat Eriksen wel weet met wie hij liever combineert
HR
HR

Deus ex Machina
Lid 2de elftal

Reg.: 30 juni 2012

HR
Kom jij alleen in dronken toestand op het forum?

NordinAjax.31 schreef:

We hadden assaidi moeten halen. Boerrichter of Assaidi? Ik denk dat Eriksen wel weet met wie hij liever combineert
HR
Fischer.

[Dit bericht is veranderd door Deus ex Machina (op 24 november 2012 13:46:05).]
HR
HR

mum53
Geselecteerd voor Oranje
Derde plek Ajax Pool 2009/2010

Reg.: 31 januari 2006

TD-AFCA schreef:

(...)

Oh ja vergelijk hem ff met Cruiff. Eriksen is nog steeds een groot talent en potentieel spelverdeler van een topploeg. Let maar op, wanneer hij voor 9 mln verkocht wordt aan een Liverpool. Eriksen the cheap of the year etc.

Hij speelt momenteel helemaal niet goed hoor. Dat ontken ik ook niet, maar steun je spelers en geniet ervan want voor je het weet spelen ze in het buitenland.
HR
Ja hij werd hier ook met Messie vergeleken dus waarom dan niet met Cruyff, die snap ik niet helemaal.
Er word ontzettend gezeurd over zijn leeftijd maar als je talent hebt speelt
leeftijd echt geen rol.
EN ja een balletje goed aanspelen heeft ook niets met leeftijd te maken.
HIj kan een paar leuke hoogstandjes maar die hebben totaal geen nut, daar win
je geen wedstrijd mee alleen maar balverlies.
Ik heb al eerder gezegt, soms denk ik dat Erikssen voor zichzelf loopt te ballen.

Ook dat hij de meeste kilometers maakt vind ik zo'n onzin, dan moet hij maar met de marathon mee gaan doen dan heeft het nut om zoveel te lopen. ;)
HR
HR

knetterspetter
Lid 2de elftal

Reg.: 18 februari 2012

verslaggever
''erikssen vindt hij ruimte om te schieten?''

'' niet echt''

*erikssen schiet toch en faalt opzichtig*

symptomatisch en kenmerkend voor onze overgewaardeerde nitwit.
HR
HR

Marcelo Bielsa
Icoon

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Tijdje banken voor hem zal hem geen slecht doen denk ik.
HR
HR

knetterspetter
Lid 2de elftal

Reg.: 18 februari 2012

deed de afgelopen 2 minuten 2 zeeeeeeer zwakke dingen, een mislukte dribbel waaruit een counter ontstond en net die achterlijke bal het niets in...ffs
HR
HR

adeb
Veelbelovend talent

Reg.: 12 augustus 2012

Zoals ik al een tijdje zei, Eriksen is een juffertje. Alles heel halfslachtig, nu ook weer zo'n korte corner in de 45e minuut :denk. Als het moet, heb je niets aan Eriksen, zo vrijblijvend.

Niet voor niets is het 9 vd 10 wedstrijden niets. Toch is het schokkend om te concluderen dat dit onze beste middenvelder is.
HR
HR

Luis S.
Icoon

Uit: Rotterdam
Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

Flikker nou eens op met je korte corners!
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 145 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Christian Eriksen [deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 29,2% dat Sporting Lissabon wint van Schalke 04. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!