Ajax Netwerk
maandag 28 juli 2014 - 08:16                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Siem de Jong [deel 3]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 79 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 79 »

HR

contract of the century
Moderator

Uit: Amsterdam
Vak: 424
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 maart 2003

Siem de Jong

forumillustratie

forumillustratie

De laatste posts uit de vorige topic:

quote:HR
Chelsea Man schreef:

Je hebt balverlies en balverlies.

Balverlies op sommige momenten doet er niet toe.
Balverlies op bepaalde momenten wel.

In een wedstrijd zijn er maar een paar momenten waarom balverlies dodelijk kan zijn. Ligt er veel ruimte voor Suarez en el Hamdaoui of staan ze 1 op 1 en de bal word slecht ingespeeld of verloren dan is dat veel erger als dat dan als suarez de bal bij de 16 verlies. Siem doet op de beslissende momenten gewoon niet wat er verwacht word. Is te doorzichtig in zijn acties en aannames en leidt balverlies op cruciale momenten..Turven helpt niet!!
HR

Quattroporte schreef:

Toch maar turven zou ik zeggen, omdat de Jong nu juist het cruciale balverlies waar jij het over hebt bijna niet lijdt. Dit in tegenstelling tot de Zeeuw (en ook Enoh wel). Daar gaat het nu juist om.

De Jong doet niet wat van hem wordt verwacht ? Door wie verwacht ? Kennelijk niet door Jol (en door Suarez, die graag met hem speelt), anders zou hij niet in de basis staan lijkt me.
HR

RZ129 schreef:

(...)

Turven zou in dit geval juist heel goed helpen zodat je kunt onderbouwen wat je zegt. Zoals ook Quattro al aangeeft. Geef maar is aan op welke cruciale momenten De Jong balverlies heeft geleden. Cruciale momenten zijn dus momenten waarop het resultaat wordt beinvloed overigens...

Ben benieuwd waar je mee komt.
HR

Steff_master schreef:

(...)

Maar bemoeid De Jong zich dan zoveel met het spel op die posities? Hij staat er voor mijn gevoel toch meer voor de eind pass ( ja die kan hij geven, wordt een beetje moe van die mensen die het niet willen toegeven omdat ze er niks in zagen net als ik :D) en vanwege zijn doelpunten.
HR
HR
HR

Chelsea Man
Regelmatige invaller

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 12 maart 2003

Quottro deal.. ik ga turven...Ik pak de beslissende momenten in de komende wedstrijd eruit en hoop dat je dan de wedstrijd nogmaals gaat bekijken.
HR
HR

Bileam
Idool

Reg.: 4 februari 2006

Er lijkt sprake te zijn van ressentiment wanneer blijkt dat posters zonder inzicht hun voorkeur uitspreken voor spelers met dezelfde afwijking (e.g. Leonardo en Emanuelson), terwijl zij tegelijkertijd spelers - die de eerdergenoemde gave bezitten (e.g. De Jong) - in sterke termen afkeuren.
HR
HR

MijnclubAFCA
Basisspeler

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Ik denk dat Siem Pantalic wel zal missen. Hij moet nu een heel ander spelletje spelen en dat is nog even wennen. werkt altijd hard dan kan je hem Nooit verwijten. maar wel jammer want hij komt nu vel minder voor de goaal
HR
HR

Doemaarwat
Talent

Reg.: 10 augustus 2010

Kreeg 2 100% kansen die hij gewoon af had moeten maken, met als hoogtepunt die kans na die perfecte pass van Anita.
HR
HR

Tijger
Icoon

Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002

Ongelukkige pot van Siem, krijgt ook minder ruimte dan vorig jaar. Mist de panter natuurlijk ook. Deze jongen werkt zich wel altijd het snot voor de ogen, en gaat zijn goaltjes nog wel maken..
HR
HR

Terranova
Veelbelovend talent

Uit: Capelle
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 27 december 2007

Zal dit het beroemde dipje zijn?
HR
HR

Luis S. Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Uit: Rotterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

Staat veel te vaak stil in een aanval ipv op zijn voorvoeten. Heeft daarbij ook nog een lage handelingssnelheid.
HR
HR

Jol was de missing link
Basisspeler

Reg.: 14 augustus 2009

Terranova schreef:

Zal dit het beroemde dipje zijn?
HR
Een beetje wel natuurlijk. Wat Toby begin dit seizoen ook een beetje had. Ik denk wel dat Siem daar echter vrij snel overheen komt, omdat hij door zijn werklust en loopvermogen altijd nog waarde heeft voor het team.
HR
HR

Quattroporte Gele kaart: waarschuwing
Icoon

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Chelsea Man schreef:

Quottro deal.. ik ga turven...Ik pak de beslissende momenten in de komende wedstrijd eruit en hoop dat je dan de wedstrijd nogmaals gaat bekijken.
HR
En ?

(Even los van het feit dat hij minder zichtbaar is dan vorig seizoen, hetgeen voor een belangrijk deel ligt aan de samenwerking met El H, die nog niet loopt. )
HR
HR

Davidmasterdam
Bankzitter

Uploads: 1
Reg.: 30 juli 2002

Ik vind dat de Jong momenteel nog een flinke dosis handelingssnelheid mist en dat is op zijn positie juist cruciaal. Hij neemt vaak eerst aan en gaat dan pas kijken.
HR
HR

Chelsea Man
Regelmatige invaller

Quottro vond Willem 2 niet intressant genoeg voor pen en papier. Ik check het morgen..

Hij neemt vaak eerst aan en gaat dan pas kijken...PCIESSS..niet zo moeilijk op dat te zien toch!
HR
HR

Schip ahoy Rode kaart: waarschuwing
International

Droomaankoop: Douglas Franco Teixeira
Reg.: 1 november 2008

Quattroporte schreef:

(...)

En ?

(Even los van het feit dat hij minder zichtbaar is dan vorig seizoen, hetgeen voor een belangrijk deel ligt aan de samenwerking met El H, die nog niet loopt. )
HR
Zit wel een link met de discussie die elders wordt gevoerd (onder meer Jol topic) dat een punt naar voren wellicht problemen oplevert met deze groep. Sowieso speelt Hamda wat minder dicht op de goal, en verder is er een gapend gat op links die zelden tot nooit benut wordt omdat het voor Urby of niet te belopen valt, of hij een gapend gat moet laten vallen omdat Enoh echt centraal speelt en niet de linkerzone bewaakt. Misschien een optie om de Jong eens op rechtshalf uit te proberen zoals door anderen geopperd. Dan zou de Zeeuw evt als linkshalf kunnen spelen, of Urby. Komt er weer ruimte voor een linksbuiten en dat is broodnodig.
HRHR
HR

Agoris
Talent

Reg.: 13 oktober 2009

Op '10' heb je mijn inziens juist een speler nodig die een hoge handelingssnelheid heeft, goed met de rug naar de goal kan spelen en snel kan opendraaien. Ik heb het al eens eerder getypt, maar dit zijn juist aspecten die De Jong niet beheerst. Let maar eens op, hij wordt pas gevaarlijk met zijn gezicht naar de goal toe. Veelal wanneer hij diep sprint, of wanneer de spits de bal terugkaatst naar De Jong toe (iets wat Pantelic veel deed). Daarom snap ik ook niet dat Jol ervoor kiest om De Jong ook écht op '10' neer te zetten en niet verder terug op het middenveld. Wat ik eerder aangaf, op '10' ben je een spelverdeler (helemaal in dit systeem waarbij we zonder een echte mid-mid spelen) die veel in de bal moet komen, maar De Jong verstopt zich juist omdat hij dit niet kan. Hij heeft het spelinzicht wel, maar niet het vermogen om dit ook daadwerkelijk te doen als hij wordt ingespeeld met een man in zijn rug. Dan is het allemaal net te langzaam.

Oplossing: De Jong verder terug op het middenveld en iets meer aan de zijkant laten voetballen in een Gerrard/Lampard-achtige rol waardoor hij meer met zijn gezicht náár de goal kan spelen. Ik ben ervan overtuigd dat hij zijn sterke punten veel meer kan uitbuiten op die manier. Dichtbij een spits zoals Mounir voetballen werkt gewoon niet voor hem.

Dit heeft ook meteen 3 voordelen om de algehele veldbezetting weer op acceptabel niveau te krijgen. (1) Als de De Jong verder terug speelt en bijvoorbeeld iets meer links in de zone, komt er veel meer ruimte voor De Zeeuw om weer wat dichter op de as te spelen waar hij veel beter is. (2) De ruimte links wordt nu meer opgevuld door De Jong waardoor Urby niet meer hangend links hoeft te spelen om die ruimte in te vullen, maar nu veel dieper en écht op links kan spelen. (3) En Mounir heeft geen De Jong meer vlak achter zich, waardoor er ook veel meer ruimte komt voor Mounir om zich bijvoorbeeld iets te laten terugzakken naar '10' en ruimte te creëren voor Suarez of een diepgaande speler zoals... Siem de Jong! :D

edit: Wat Schip ahoy hierboven dus zegt :P

[Dit bericht is veranderd door Agoris (op 13 september 2010 10:12:31).]
HR
HR

Jol was de missing link
Basisspeler

Reg.: 14 augustus 2009

Schip ahoy schreef:

(...)

Zit wel een link met de discussie die elders wordt gevoerd (onder meer Jol topic) dat een punt naar voren wellicht problemen oplevert met deze groep. Sowieso speelt Hamda wat minder dicht op de goal, en verder is er een gapend gat op links die zelden tot nooit benut wordt omdat het voor Urby of niet te belopen valt, of hij een gapend gat moet laten vallen omdat Enoh echt centraal speelt en niet de linkerzone bewaakt. Misschien een optie om de Jong eens op rechtshalf uit te proberen zoals door anderen geopperd. Dan zou de Zeeuw evt als linkshalf kunnen spelen, of Urby. Komt er weer ruimte voor een linksbuiten en dat is broodnodig.
HR
ben je dan van het idee af dat Suarez, El H. en Sulej geen goede optie is? Of zie je Zeegelaar als serieuze optie?
HR
HR

Icoon

Chelsea Man schreef:

HR
CM, dit was onze afspraak. Nu niet opeens komen met het verhaal dat je W2 niet interessant genoeg vond. Gelul. En je hebt natuurlijk wel geturfd :) .

Resultaat : 0. Ondanks het feit dat hij een zwakke wedstrijd speelt lijdt hij dus het door jou zo gevreesde balverlies niet 1 keer. Dit in tegenstelling tot de Zeeuw, die dat dus gewoon constant heeft. En zelfs Enoh, geweldige wedstrijd en terecht MotM, lijdt in ieder geval 1 keer een dergelijk balverlies.

Dus dit verhaal over de Jong verwijs ik weer eens naar het Rijk der Fabelen. Er zijn op dit moment andere issues, die ik hierboven beschrijf. De ontbrekende samenwerking met El H bijvoorbeeld (die nmm grotendeels aan Mounir ligt). En nog iets : dat van die passing klopt ook niet. De Jong is nu juist iemand die bijna altijd al weet waar de bal heengaat als hij hem krijgt. Hij speelt juist als een van de weinige echt one-touch votebal en loopt daardoor bijna nooit met de bal. Maar hij moet wel afspeelmogelijkheden hebben...Er wordt voorin op dit moment heel slecht gelopen.
HR
HR
Het gaat bij de Jong ook niet zozeer om zijn hoeveelheid balverlies maar vooral om zijn hoeveelheid balbezit en wat hij met de bal doet, waarschijnlijk heeft hij daarom niet zoveel balverlies. Misschien kunnen we de momenten waarin hij zich aanbiedt in de opbouw gaan turven. Of hoeveel minuten hij al niet aan de bal is geweest als nr10. Nogmaals prima hardwerkende schaduwspits maar als spelmaker is het gewoon niet veel.
HR
HR

benimo
Veelbelovend talent

Reg.: 13 april 2010

Quattroporte schreef:

(...)

CM, dit was onze afspraak. Nu niet opeens komen met het verhaal dat je W2 niet interessant genoeg vond. Gelul. En je hebt natuurlijk wel geturfd :) .

Resultaat : 0. Ondanks het feit dat hij een zwakke wedstrijd speelt lijdt hij dus het door jou zo gevreesde balverlies niet 1 keer. Dit in tegenstelling tot de Zeeuw, die dat dus gewoon constant heeft. En zelfs Enoh, geweldige wedstrijd en terecht MotM, lijdt in ieder geval 1 keer een dergelijk balverlies.

Dus dit verhaal over de Jong verwijs ik weer eens naar het Rijk der Fabelen. Er zijn op dit moment andere issues, die ik hierboven beschrijf. De ontbrekende samenwerking met El H bijvoorbeeld (die nmm grotendeels aan Mounir ligt). En nog iets : dat van die passing klopt ook niet. De Jong is nu juist iemand die bijna altijd al weet waar de bal heengaat als hij hem krijgt. Hij speelt juist als een van de weinige echt one-touch votebal en loopt daardoor bijna nooit met de bal. Maar hij moet wel afspeelmogelijkheden hebben...Er wordt voorin op dit moment heel slecht gelopen.
HR
Dat is natuurlijk grote onzin, want er is altijd een afspeel mogelijkheid voorin, want El Ham maakt altijd de goede loopacties, maar krijgt de bal niet van hem. Ik heb dat al zo vaak opgemerkt, en mij daar aan geirriteerd. Hij kiest altijd voor de moeilijke weg, en altijd voor Suarez als het totaal geen zin heeft, terwijl Mounier er beter voorstaat. Op eredivisie live laten ze wel eens voorbeelden zien van. Hij komt ook nooit met een gedurfde en ingewikkelde steekbal of van afstand te geven.
HR
HR

Icoon

Laten we die goede loopacties van Mounir dan eens turven. Kijk Willem 2 eens terug. Echt niet één hoor. Vergelijk dat eens met Pantelic vorig jaar. Niet voor niets werd Mounir door o.a. Het Parool tot slechtste speler van Ajax gekozen in die wedstrijd. Vorig seizoen liep dat als een trein. Met Sulejmani tegen Kiev gaat het ook. Waarom dan niet met El H ? Echt, die hangt een beetje rond de 16 om de bal in de voet te krijgen en dan te pingelen. Totaal ander spel dus. En als hij dat nou goed zou doen....
HR
HR

Chelsea Man
Regelmatige invaller

Quottro...sorry maarre voor zo n wedstrijd op een zonnige zondag middag ga ik echt niet op siem letten. Daarnaast stelt Willem 2 niets voor en boeien de cijfers dan geeneens.

Ik ben het met je eens dat het voor de middenvelderS op dit moment ook lastig is met een DOE MAAR WAT voorhoede...er is totaal geen lijn..maar ja wat wil je met een trainer als Jol die tachtisch erg ZWAK blijkt te zijn.
HR
HR

benimo
Veelbelovend talent

Reg.: 13 april 2010

Quattroporte schreef:

Laten we die goede loopacties van Mounir dan eens turven. Kijk Willem 2 eens terug. Echt niet één hoor. Vergelijk dat eens met Pantelic vorig jaar. Niet voor niets werd Mounir door o.a. Het Parool tot slechtste speler van Ajax gekozen in die wedstrijd. Vorig seizoen liep dat als een trein. Met Sulejmani tegen Kiev gaat het ook. Waarom dan niet met El H ? Echt, die hangt een beetje rond de 16 om de bal in de voet te krijgen en dan te pingelen. Totaal ander spel dus. En als hij dat nou goed zou doen....
HR
Op eredivisie live lieten ze twee loopacties van Mounir zien tegen Willem2, na een combinatie tussen hem en twee medespelers, hij werd zo als ik zal zij weer niet bedient, en de loop acties waren weer voor niets.
Hij kon zo alleen op de goal af.
Hij wordt er denk moe van, en schrikt zelfs als hij wel een goede bal krijgt. één van de acties was nadat hij wilde combineren met Suarez, maar Suarez dat niet begreep, en niet naar de bal toekwam, en de goede actie van Mounir voor niets was. Trouwens Pantelic had ook tijd nodig, en stond er ook niet gelijk, maar ik vind dat Mounir het nu al beter doet dan Pantelic in het begin.

[Dit bericht is veranderd door benimo (op 14 september 2010 15:16:37).]
HR
HR

champy95
Basisspeler

Uit: limburg
Reg.: 26 oktober 2002

Inmiddels al 4 jaar speler van het eerste elftal en elk jaar moet die wennen aan een nieuwe spits.
Zelfs voor een ervaren nr 10 is dit lastig, laat staan een 21jarige speler die pas 1 jaar een basisplaats heeft. Hij is duidelijk zoekende op dit moment.

Bovendien is Jol die zijn ploeg goed laat spelen vanuit een organisatie en zijn ploeg aanvallend weinig tot niets bijbrengt. Met Suarez heeft ie een genie en vorig jaar met Pantelic een sluwe vos in huis.

Siem De Jong kan nog beter worden. Maar ik denk dat hij niet ver van zijn plafond zit. Geen speler van de categorie vdvaart maar meer een moderne middenvelder die van alles een beetje kan. Zeg maar type Cocu kan het worden (die ook wel eens vleugelverdediger, nr 10, controlerende middenvelder en spits heeft gespeeld idem als De Jong)
HR
HR

martijndepro
International

Reg.: 18 november 2008

Chelsea Man schreef:

Quottro...sorry maarre voor zo n wedstrijd op een zonnige zondag middag ga ik echt niet op siem letten.
HR
Ajax speelde zaterdagavond, en zondagmiddag was het hondenweer.

:I
HR
HR
Siem heeft gewoon het probleem dat El Hamdaoui nu alle ruimtes inloopt waar vorig jaar dat Siem was. Pantelic zakte zover weg dat De Jong er gewoon in kon komen, maar El Hamdaoui trekt die ruimte niet. Uiteindelijk heeft De Jong dan gewoon weinig kans om te doen waar hij goed in is, de ruimtes inlopen voor het doel...
HR
HR

Gods Son
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 juli 2010

Burzlew schreef:

Siem heeft gewoon het probleem dat El Hamdaoui nu alle ruimtes inloopt waar vorig jaar dat Siem was. Pantelic zakte zover weg dat De Jong er gewoon in kon komen, maar El Hamdaoui trekt die ruimte niet. Uiteindelijk heeft De Jong dan gewoon weinig kans om te doen waar hij goed in is, de ruimtes inlopen voor het doel...
HR
Hij heeft last van meer mensen die voor zijn voeten lopen en met name De zeeuw zou hem meer ruimte moeten geven. In zijn positie komt hij Demy , Mounir en Luiz tegen waardoor zijn loopactie of de combinatie moeilijk wordt gemaakt omdat het overvol is in het centrum.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 79 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Siem de Jong [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 48,9% dat Feyenoord wint van Besiktas JK. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!