Ajax Netwerk
vrijdag 24 maart 2017 - 07:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Jan Vertonghen [deel 3]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 52 »

HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 1 september 2004

quote:HR
Jolly schreef:

De lat ligt blijkbaar niet hoog als het om Verthongen gaat, als ik over voetbal praat, praat ik over een bepaald niveau en dat heeft Verthongen gewoon niet!
Gistavond (zondag), de finale gezien van het ijshockey.............dat bedoel ik nou met passie, misschien iets voor Verthongen?
(Sorry, had dit in een verkeerde topic geplaatst.)
HR
Tja, als je in het voetbal je tegenstander ook tegen de boarding zou mogen knallen en met een stick in het wilde weg mag zwaaien dan lijkt het al snel of er meer passie is. ;)

Als er 1 speler is die je, naast Suarez, niet mag verwijten dat hij geen passie heeft dan is het Vertonghen wel.
HR
HR

Ambon 2
Regelmatige invaller

Reg.: 19 november 2006

fluwelen linker schreef:

(...)

Tja, als je in het voetbal je tegenstander ook tegen de boarding zou mogen knallen en met een stick in het wilde weg mag zwaaien dan lijkt het al snel of er meer passie is. ;)

Als er 1 speler is die je, naast Suarez, niet mag verwijten dat hij geen passie heeft dan is het Vertonghen wel.
HR
Mee eens,hij lijkt mij flegmatisch maar dat is hij denk ik niet.
Tegen Twente zijn technische hoogstandje passeerbeweging prachtig.
HR
HR

Madrid30
Lid 2de elftal

Uit: Oud zuid
Reg.: 25 juli 2007

fluwelen linker schreef:

(...)

HR
Je moet passie niet met frustratie verwarren
HR
HR

Dockum
Jeugdspeler

Uit: Dokkum
Reg.: 15 februari 2010

Madrid30 schreef:

(...)

Je moet passie niet met frustratie verwarren
HR
Doel je dan op Luis of Jan? Want eerstgenoemde komt vaak ook over als een gefrustreerde eikel in het veld.

Ik weet het niet zo goed met Vertonghen. Ik vind hem sympathiek overkomen (Vlaams eigen denk ik) en vind het ook geen verkeerde jongen. Voetballen kan hij ook, heeft hij meermaals bewezen. Maar voor de top toch te wisselvallig. Ene moment geweldig, andere moment maakt hij enorme fouten. Ligt dat aan het hele team? Of moet je die fouten alleen op Vertonghen afschuiven? Zo zijn er meer mensen in de selectie die het belabberde niveau niet ontstijgen en het spel (+resultaat) naar een hoger plan kunnen leiden.

Ik zie hem overigens veel liever als CV naast Toby ipv linksback. Daar komt hij m.i. helemaal niet tot zijn recht.

@fluwelen linker Wat vind jij als Vlaming van onze Jan? Ook als je hem in interlands ziet.
HR
HR

AFCA 428
Idool

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Het probleem is dat Vertonghen geen pure mandekker is. Alderweireld is dat wel maar Toby is nog erg jong. HIj kan zich nu geen fout maken omdat hij geen speler naast zich heeft die hem kan corrigeren. Ik zie het dan ook als een wereldwonder dat we zo weinig goals tegen hebben tot nog toe. Dan heb ik liever Oleguer centraal naast Toby. Op het oog lijken dat twee statische mandekkers, maar Alderweireld heeft veel meer in huis. Een geweldige pass bijvoorbeeld.
HR
HR

nightmare
Lid 2de elftal

Reg.: 1 maart 2009

psv eruit ?
HR
HR
We komen geweldig weg bij de scheidsrechter na die belachelijke overtreding die Vertonghen maakt op Falkenburg Dat was gewoon een rode kaart. Hier toonde Vertonghen weer aan dat het totaal geen goede verdediger is. Elke goede verdediger zou gewoon meelopen, maar hij zet binnen 1 seconden een hele slechte sliding in die totaal verkeerd uitpakt. Had Vertonghen daar rood gekregen zou je een totaal andere wedstrijd in gaan.

Het is zaak dat Oleguer zo snel mogelijk weer een basisplaats gaat krijgen, die is vele malen beter. In de opbouw wordt de rol van Vertonghen schromelijk overschat, ik vind dat hij niet veel toevoegd.
HR
HR

0634
Moderator

Vak: -
Reg.: 2 januari 2006

Co Adriaanse schreef:

We komen geweldig weg bij de scheidsrechter na die belachelijke overtreding die Vertonghen maakt op Falkenburg Dat was gewoon een rode kaart. Hier toonde Vertonghen weer aan dat het totaal geen goede verdediger is. Elke goede verdediger zou gewoon meelopen, maar hij zet binnen 1 seconden een hele slechte sliding in die totaal verkeerd uitpakt. Had Vertonghen daar rood gekregen zou je een totaal andere wedstrijd in gaan.

Het is zaak dat Oleguer zo snel mogelijk weer een basisplaats gaat krijgen, die is vele malen beter. In de opbouw wordt de rol van Vertonghen schromelijk overschat, ik vind dat hij niet veel toevoegd.
HR
Het was helemaal geen overtreding. Er gebeurde helemaal niks. Dus hou op met die hetze. Dat je hem niet goed genoeg vind kan, maar dit was geen overtreding.
HR
HR

Japie Mol
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Pijnacker
Reg.: 27 april 2002

Co Adriaanse schreef:

HR
Te veel gesnoven ofzo? Het was 100% geen overtreding.
HR
HR

AFCA_KJH
Lid 2de elftal

Reg.: 23 juni 2007

forumillustratie
3e ster volgens Jan :B
Nou laten ze het maar waarmaken, te beginnen zondag!

[Dit bericht is veranderd door AFCA_KJH (op 7 maart 2010 15:29:38).]
HR
HR

Quido
Lid 2de elftal

Reg.: 10 juli 2003

Hoop wel dat Jan volgende week een stuk beter in vorm is, liet vandaag erg veel steekjes vallen.
HR
HR

BonyM
Bankzitter

Vak: 410
Reg.: 8 april 2008

Quido schreef:

Hoop wel dat Jan volgende week een stuk beter in vorm is, liet vandaag erg veel steekjes vallen.
HR
Inderdaad! En laat hem die vrije trappen ook niet meer nemen. Wat me ook opvalt is dat hij nog aardig vaak mee naar voren gaat, waar hij dan door zijn gebrek aan handelingssnelheid zich hopeloos vast loopt.
HR
HR

Zlatanist
Bankzitter

Vak: 414
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 10 juni 2009

Toch moet hij naar voren blijven gaan. Het gaat er namelijk niet om dat hij zelf met bal de goal in loopt, maar als hij mee opkomt komt het er vrijwel altijd op neer dat er een speler van de tegenstander moet uitstappen waardoor er iemand anders vrij komt. Dan kan je dat dus gaan uitspelen. Dan meot er alleen wel een aanspeelpunt zijn voor Jan, als hij zich er zelf langs moet slalommen dan loopt hij zich vanzelf vast inderdaad. Dat is sowieso moeilijk en dat is ook zijn kwaliteit helemaal niet. Maar met het inschuiven creeër je wel overtallen en uiteindelijke vrije ruimtes, dus dat moet hij gewoon blijven doen.

Verder onterechte gele kaart, was geen overtreding. Gelukkig kreeg hij geen rood!
HRHR
HR

Diegooo
Idool

Vak: 428
Reg.: 29 december 2003

Quido schreef:

Hoop wel dat Jan volgende week een stuk beter in vorm is, liet vandaag erg veel steekjes vallen.HR
Voor PSV-thuis heb ik'm er graag bij: wie staat er straks anders naast Ooijer vooraan bij de scheids? Bovendien staat er nog een rekening met Afellay open, hij heeft er recht op die te kunnen vereffenen.
HR
HR

Isabel
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 22 juni 2007

Ik vind Jan echt een geweldige speler met een hele goede instelling. Ook bij die foto hierboven als je naar zijn hoofd kijkt. Hij meent het echt. Bij deze foto's ook, hij is de enige die écht juicht. De rest glimlacht een beetje.
Ik vind het echt mooi om te zien.

forumillustratie

forumillustratie
HR
HR

Rob070
Vedette
Winnaar EK Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008

Uit: tiel
Reg.: 2 september 2006

Japie Mol schreef:

(...)

Te veel gesnoven ofzo? Het was 100% geen overtreding.
HR
Volgens mij had de scheids niet eens hoeven te fluiten, in mijn ogen speelde hij gewoon de bal, wel kwam hij met 2 gestrekte benen in. De val van die Spartaan was weer typisch een showval waar de scheids instonk en wat Jan geel opleverde.
HR
HR

duamephisto
Bankzitter

Uit: Alphen a/d Rijn
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 28 december 2005

Co Adriaanse schreef:

HR
Ook al raakte hij hem niet overtuigend ben ik het wel met Co eens, de aktie is echt totaal verkeerd & bovendien zowel voor hem als voor ons een groot risico.
Geeft hij rood word het een andere wedstrijd & is Jan bovendien geschorst...
Ik zie ook veel liever Oleguer naast Toby die het verder uitstekend doet!
HR
HR

Quattroporte
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Pardon ? Wat moet hij anders ? Heb je zelf wel eens gevoetbald en dan met name verdedigd ? Naar mijn mening doet hij het enig juiste en zet een prima sliding op de bal in. Hij raakt de man volgens mij ook echt niet, en het is allemaal voor de 16. Dus ook geen geel en geen overtreding.
HR
HR

Diego78
Basisspeler

Droomaankoop: Yassine Chikhaoui
Reg.: 2 december 2008

Quattroporte schreef:

Pardon ? Wat moet hij anders ? Heb je zelf wel eens gevoetbald en dan met name verdedigd ? Naar mijn mening doet hij het enig juiste en zet een prima sliding op de bal in. Hij raakt de man volgens mij ook echt niet, en het is allemaal voor de 16. Dus ook geen geel en geen overtreding.
HR
Eens. Niks mis met die actie, nette ingreep. Wat me veel meer zorgen baart was die onbegrijpelijke kopbal (na een voorzet vanaf links) die hij nam op kruishoogte en zodoende heerlijk klaar legde voor een inkomende Spartaan. Dat soort beginnersfouten zie ik hem nog teveel maken.

Als je dan ziet hoe Daley Blind zich nu manifesteert in het Hoge Noorden, dan ben ik reuze benieuwd naar de invulling van de linker CV positie volgend jaar. Blind kan het Vertonghen best nog weleens lastig gaan maken op termijn. Niks mis mee trouwens, wat meer concurrentie..
HR
HR

Quattroporte
Idool

Eens, die kopbal was verbijsterend. Concentratieverlies, en dat moet hij afleren.

En ook over Blind ben ik het met je eens, daar heb ik net in zijn topic ook over geschreven. Zeer snelle ontwikkeling.
HR
HR

Fier Koen
Vedette

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003

Diego78 schreef:

(...) Wat me veel meer zorgen baart was die onbegrijpelijke kopbal (na een voorzet vanaf links) die hij nam op kruishoogte en zodoende heerlijk klaar legde voor een inkomende Spartaan. Dat soort beginnersfouten zie ik hem nog teveel maken.

(...)
HR
In de wedstrijdtopic schreef ik over een "aantal slechte momenten". Dit was er dus zo een die ik bedoelde. Inderdaad onbegrijpelijk op dit niveau.
HR
HR

aj10ax
Vedette

Uit: amstelveen
Reg.: 23 juni 2000

Vertonghen is echt een zwakke schakel op dit moment.Weliswaar niet heel slecht maar toch niet helemaal zeker van zichzelf.Hij oogt ook traag en onzeker.En dan dat kopballetje op heuphoogte inderdaad...Zijn passes komen niet aan en zijn schoten lijken nergens op.Een dipje lijkt het wel. :\(
HR
HR

Quattroporte schreef:

Eens, die kopbal was verbijsterend. Concentratieverlies, en dat moet hij afleren.

En ook over Blind ben ik het met je eens, daar heb ik net in zijn topic ook over geschreven. Zeer snelle ontwikkeling.
HR
Blind is net zo, ook geen mandekker. Zal het ook nooit worden ook. Vertonghen zorgde er ook persoonlijk bij RKC voor dat Ajax geen kampioen werd. Maar in het Ajax shirt veranderd er vaak het één en ander. Blind moet eerst eens 3 á 4 jaar bij Groningen zich gaan bewijzen eer hij sterk genoeg is om bij Ajax mee te hobbelen. Dit mag niet het niveau zijn wat Ajax moet nastreven. We willen ook wel eens de 2e ronde van de Europa league overleven. Dat lukt niet met lichtgewicht verdedigers.

Oleguer in de basis met een contractverlenging is het beste wat we kunnen doen. Vertonghen moet doorgeselecteerd worden. Hij komt handelingssnelheid tekort voor op het middenveld en verdedigend tekort voor achterin. Meer een type speler voor Heerenveen.
HR
HR

dennis1001
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdan
Reg.: 29 oktober 2007

Ik vind dat de verdediging van Ajax heel behoorlijk staat. VD Wiel is geweldig, Urby en Anita doen het prima op de linksback, Alderweireld scoort elke week een dikke 7 en Vertonghen doet het ook behoorlijk. Maar van de verdedigers vind ik wel dat hij de meeste steekjes laat vallen. Zijn tackles zijn soms wat onhandig wat voor een verdediger levensgevaarlijk is. In mijn ogen werd zijn tackle tegen Sparta op waarde geschat met de gele kaart en vrije trap (hij raakt die gast amper, maar brengt hem wel uit evenwicht). Maar raakt hij hem niet een tikje voller dan is het wel rood. Daarbij is het een situatie die voor een scheids moeilijk te beoordelen is. Het is dan een dubbeltje op zijn kant: rood of geel. Hij zal hierin nog veel meer een echte verdediger moeten worden. Nog sterker dan voor zijn tackles geldt dit voor zijn kopballen. Jan is een bijzonder matige kopper (zeker in verdedigend opzicht). Zijn timing is slecht, hij is te weinig geniepig in die duels (even een klein duwtje en het duel is al bijna gewonnen), zijn sprongkracht is laag en als die bal al tegen zijn hoofd kopt, is de kracht ertegen aan vaak toch maar slapjes.

Naar alle critici zou ik willen wijzen op de geweldige voetballende kwaliteiten, enorme inzet, duidelijk zichtbare betrokkenheid bij Ajax, en het feit dat hij 9 van de 10 keer verdedigend wel goed ingrijpt. Voor de komende week zou een masterclass 'koppen en tacklen', elke dag een uurtje, met Jaap Stam zeer wenselijk zijn: http://www.youtube.com/watch?v=dLjDx0KQAHQ&feature=fvw
HR
HR

Quattroporte
Idool

Dat jij Vertonghen niet ziet zitten weten nu wel. Hoef je niet steeds met dezelfde argumenten te herhalen hoor, wij hebben een redelijk goed geheugen. Maar nu lees ik dat jouw oordeel waarschijnlijk voortkomt uit zijn goal voor RKC ! Wat een rancune. Door die goal liet hij alleen maar zien dat hij een voorbeeldige prof is, die er juist altijd voor gaat. Bovendien is het ook ridicuul om het verlies van het kampioenschap in dat jaar aan die goal te wijten.

En ik blijf van mening dat Vertonghen, mede gezien zijn leeftijd , een uitstekende speler is die als verdediger nog een paar jaar nodig heeft om de top te bereiken. En dat hopelijk bij ons doet, maar waarschijnlijk ergens anders (zoals Vermaelen, Escude, Grygera etc etc). En dan is het weer huilen geblazen.\

Co Adriaanse schreef:

(...)

Blind is net zo, ook geen mandekker. Zal het ook nooit worden ook. Vertonghen zorgde er ook persoonlijk bij RKC voor dat Ajax geen kampioen werd. Maar in het Ajax shirt veranderd er vaak het één en ander. Blind moet eerst eens 3 á 4 jaar bij Groningen zich gaan bewijzen eer hij sterk genoeg is om bij Ajax mee te hobbelen. Dit mag niet het niveau zijn wat Ajax moet nastreven. We willen ook wel eens de 2e ronde van de Europa league overleven. Dat lukt niet met lichtgewicht verdedigers.

Oleguer in de basis met een contractverlenging is het beste wat we kunnen doen. Vertonghen moet doorgeselecteerd worden. Hij komt handelingssnelheid tekort voor op het middenveld en verdedigend tekort voor achterin. Meer een type speler voor Heerenveen.
HR
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Spelers, opstellingen en verkoopbeleid » Jan Vertonghen [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Ajax heeft Schalke 04 geloot. Haalt Ajax de halve finale?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 6,5% dat Bulgarije wint van Nederland. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!